quote:EXCLUSIEF -
Nadat de spelers van Feyenoord woensdag aangaven onder geen beding verder te willen met hun trainer Gertjan Verbeek, heeft de selectie ook geen vertrouwen meer in technisch directeur Peter Bosz (foto). Reden hiervoor is dat Bosz zijn trainer tot het einde toe is blijven steunen, terwijl de selectie al meerderde malen aangaf geen heil meer te zien in een verdere samenwerking met Verbeek.
In een gesprek tussen de spelersgroep, Bosz en Verbeek, legde de technisch directeur woensdag wederom de schuld voor de ontstane kloof tussen de trainer en zijn spelers bij de selectie. Dit was voor de selectie de bekende druppel. De spelers stapten naar algemeen directeur Eric Gudde, waarna het ontslag van Verbeek wereldkundig werd. (BV/ SvH)
quote:Gudde en Verbeek spreken boze fans toe
ROTTERDAM - Gertjan Verbeek heeft woensdagavond op unieke wijze afscheid genomen van de fanatieke aanhang van Feyenoord. De afgezwaaide trainer, die vanaf donderdag op non-actief staat in De Kuip, sprak bij de hoofdingang van het stadion een honderdtal boze fans toe. Dat deed hij met rechte rug en luide stem. Algemeen directeur Eric Gudde stond moedig naast hem.
„Ik voel me geen slachtoffer en ben ook niet geslachtofferd”, betoogde Verbeek, die geregeld hard en zeer positief werd toegezongen („Gertjan moet blijven!“). „Maar als twee partijen moeten samenwerken en één partij wil dat niet meer, dan moet je stoppen. Niet in mijn belang, maar in het belang van Feyenoord. Dat is ook jullie belang. Het is jullie club. En jullie verdienen een beter Feyenoord!“
Verbeek, die duidelijk doelde op de tegenwerking vanuit de spelersgroep, kreeg daarop een ovationeel applaus. Algemeen directeur Eric Gudde kon op heel wat minder bijval rekenen. Toch kon hij ook redelijk rustig zijn verhaal doen. „Gertjan verdient jullie applaus volledig. Als het aan mij had gelegen, was de technische staf ook gewoon in functie gebleven. Maar er waren bepaalde krachten aan de gang, die de situatie onwerkbaar hebben gemaakt. Daardoor heeft dit moeten gebeuren.”
Na het gezamenlijke optreden van Verbeek en Gudde voor De Kuip keerde de rust bij het stadion langzaam terug.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:38 schreef De_Hypotheker het volgende:
Die spelersgroep moet zich DIEP schamen.
Wel goed dat ze dat beide hebben gedaan.quote:
Verbeek.quote:
OP en TT was ik reeds aan het aanpassen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:40 schreef M0NTANA het volgende:
Lekker BREAKING NEWS nog.
Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:38 schreef De_Hypotheker het volgende:
Een striemend fluitconcert van iedereen in de Kuip is wat ze verdienen, het shirt zijn ze onwaardig, maar helaas is het goedkoper om Verbeek er uit te flikkeren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:38 schreef De_Hypotheker het volgende:
hopen dat ze as weekend hard onderuit gaan en nog harder worden uitgefloten door de eigen aanhangquote:
Ik ben niet zo voor het uitfluiten van eigen spelers, maar nu maak ik toch een uitzondering...quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Een striemend fluitconcert van iedereen in de Kuip is wat ze verdienen, het shirt zijn ze onwaardig, maar helaas is het goedkoper om Verbeek er uit te flikkeren.
Normaal gesproken keur ik het ook af, maar nu zou ik het alleen maar toejuichen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:53 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor het uitfluiten van eigen spelers, maar nu maak ik toch een uitzondering...
Dan is het maar goed dat er nu al zo'n fantastische selectie staatquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Koetje zegt al jaren van zichzelf dat hij geen opbouwtrainer is
Ik luister dolgraag naar zijn analyses anders.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:01 schreef RijstNatie het volgende:
Ronald koeman zou een goeie zijn voor feyenoord, hopelijk komt hij
Ik hoop het ook.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:01 schreef RijstNatie het volgende:
Ronald koeman zou een goeie zijn voor feyenoord, hopelijk komt hij
Ongeëvenaard iddquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:03 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik luister dolgraag naar zijn analyses anders.
Van Hanegem dus.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:06 schreef nightfall het volgende:
waarschijnlijk nemen ze de slechts denkbare trainer, dat is compleet in lijn met hoe feyenoord de laatste jaren bezig is.
Hij gaat best te keer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:07 schreef DrDentz het volgende:
De supporterswoordvoerder nu bij Pauw en Witteman.
Ja, maar hij heeft wel gewoon gelijk.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Gooi de spelersgroep morgen maar de hele dag de vriescel in. Dat zal ze leren.
Tijd voor de waarheidquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft wel gewoon gelijk.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:58 schreef magnifor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Natuurlijk kan je niet eens zijn met je trainer maar hoe de selectie zich heeft opgesteld tegenover de trainer is gewoon kinderachtig en respectloos. Resultaten kan je niet alleen op de trainer afschuiven, het zijn toch uiteindelijk de spelers die op het veld staan en moeten winnen.
Volgens mij is de selectie gewoon gefrustreerd dat ze zo gpwnd worden door iedereen en daarom meteen alles op de trainer afschuiven.
De grootste vereniging van het land.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:07 schreef DrDentz het volgende:
De supporterswoordvoerder nu bij Pauw en Witteman.
Realistischquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:14 schreef De_Hypotheker het volgende:
Die supporter weet het goed te vertellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |