Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?
Ik ben derdejaars ja, dus moet inderdaad alles halen dit jaar. Gaat tot nu toe goed, maar het is niet echt prettigquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:00 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.
Om het een beetje te nuanceren: het is sinds dit jaar nu alleen nieuw voor 2e jaarsvakken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?
Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.
Pas als die beslissing ook negatief is, dan ga ik pas een beroep doen op de hardheidsclausule, waarmee ik hoop te bereiken dat ik ondanks 1 vak niet te hebben behaald, aan de Masteropleiding te mogen beginnen.
Ik houd u op de hoogte van mijn bezwaar- en beroepsperikelen!
Ik ben denk ik de allereerste die bezwaar maakt tegen de regel van de conditionele herkansing...de regel bestaat immers pas sinds dit studiejaar en alleen voor bepaalde vakken waaronder dus dit vak.
Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
En de reden is logisch: men wil niet dat mensen gokken dat ze zonder leren een tentamen halen, maar dat men zo gedwongen wordt om echt te leren. Plus dat het nakijken en tentamen afnemen van iemand die er geen reet aan gedaan heeft, capaciteit kost.
De goede lijden onder de kwaden dus...
Het gaat niet om het tentamen of om het er doorheen glippen, maar om het feit dat mensen uberhaupt gokken. Dat zullen ze blijven doen, ook al selecteert het tentamen nog zo goed.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.
Dat laatste. Ik heb veel tijd in het vak gestoken, en met veel moeite begreep ik uiteindelijk de werkgroepopgaven en de uitwerkingen ervan. De tentamenopgaven echter bleken helaas totaal onbegrijpelijk en leken niet op de opgaven in de stof.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?
Ik weet het! Ik ga hem morgen indienen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!
Ik hoor over Leiden veel gedoe ivm met het traag nakijken van cijfers?quote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!![]()
En dat terwijl ze met Romeins Recht zelfs vrij snel waren. Maar ik vrees dat ze bij Europees Recht weer vasthouden aan de lijn van de eerste tentamenweek: precies drie weken na het examen krijg je het cijfer.quote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!![]()
Voor vakantie of ga je daar een semester studeren?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zometeen mijn laatste tentamenen daarna naar Glasgow
presidentwerking?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
presidentwerking
Ik heb 'm gister gehadquote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ga hem in maart in 1 keer doenquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Hebben jullie Romeins Recht gehaald? Ik had een 4![]()
![]()
(Het was trouwens veel te koud in die kerk)
Ik ookquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:51 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb opeens anderhalve week vakantie.
En mijn vakantie is morgen alweer aan zijn laatste dag toequote:Op woensdag 28 januari 2009 17:51 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb opeens anderhalve week vakantie.
Inderdaad belachelijk en trouwens ook wel een beetje ironisch voor een vak als ethiek.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:16 schreef hmmmz het volgende:
Bedrijfsethiek is vandaag 3 weken geleden en nog steeds geen punt terug, het is toch te belachelijk voor woorden dat ze een tentamen wat half multiple choice (schrapkaart) is niet gewoon even na kunnen kijken binnen 3 weken
ik wens ze graag 2500 euri boete toe:
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html
idd wel ironisch, wekenlang allemaal gesauwel over moreel en etisch handelen en dan uiteindelijk dat zelf gewoon keihard niet doenquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk en trouwens ook wel een beetje ironisch voor een vak als ethiek.
Ik moet ook nog drie tentamens terugkrijgen maar die zitten nog niet zo lang in de nakijkmolen. Ik ben toch wel benieuwd en daardoor ongeduldig moet ik zeggen....
Net even gecheckt, en bij mij is het resultaat van Goedrenrecht wel gewoon overal verwerkt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:11 schreef hmmmz het volgende:
Het resultaat van goederenrecht staat er wel wanneer ik op 'tentamens' of 'laatste 10 resulaten klik', maar wanneer ik op 'voortgang' klik staat ie er in dat rijtje niet bij waardoor het aantal behaalde studiepunten dus (nog) niet klopt. Iemand enig idee ?![]()
Ik zit bij SWV Plankenkoorts Delft, Leiden eoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:51 schreef Florian_ het volgende:
Trinity zit jij in Leiden bij een studentenvereniging?
Ik heb een 6quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Hebben jullie Romeins Recht gehaald? Ik had een 4![]()
![]()
(Het was trouwens veel te koud in die kerk)
hmmm raar dat dat bij mij niet is, stuur morgen wel een mailtje naar de helpdesk van goederenrechtquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:21 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Net even gecheckt, en bij mij is het resultaat van Goedrenrecht wel gewoon overal verwerkt.
Ja! Ik ga Rechtsfilosofie doen (niet normaal wat ik daarin moet investeren: maar liefst 9 boeken!), Goederenrecht en de Bachelorscriptie. NB dat laatste: vanaf vandaag is de inschrijving hiervoor geopend!quote:Op maandag 2 februari 2009 12:14 schreef ChRoNiC het volgende:
Deze week weer colleges... Het begint allemaal weer.
O, inderdaad, je kunt niet aan de B-scriptie beginnen zolang je je P niet hebt.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:22 schreef ChRoNiC het volgende:
Ben ik nog niet aan toe.. Heb zelfs nog wat 1e jaars vakken die ik de afgelopen jaren niet gedaan heb.
Bij Selexyz: http://www.studentenboek.nl/quote:Op maandag 2 februari 2009 15:44 schreef Marloes het volgende:
Ik moet het boek ''compendium nieuw burgerlijk procesrecht'' 16e druk hebben van Stein en Rueb, iemand enig idee waar ik dit online kan bestellen?
Weird, ik krijg hem zo op m'n scherm als ik met de search zoek op autuer: 'rueb' (dus niet via de boekenlijsten).quote:Op maandag 2 februari 2009 16:01 schreef Marloes het volgende:
Daar kon ik 'm niet vinden!!! Heb hem nu bij jongbloed besteld, hopen maar dat hij er deze week is
Fijne winkel, ja. Ik bestel er alles...en ze hebben er ook SIL-verslagen (collegeverslagen UL)quote:Op maandag 2 februari 2009 16:06 schreef Florian_ het volgende:
Toffe winkel is dat! Liep er toevallig langs toen ik laatst in Den Haag was
Gebruik je nou alleen die SIL-verslagen bij leren of duik je ook nog echt zelf de boeken in om alles te lezen & in je op te nemen? Het lijkt mij dat je na verloop van tijd alleen nog maar die verslagen aanschaft en laks wordt op het gebied van aantekeningen maken en hoorcolleges bezoeken, of is dat niet het geval? En hoeveel kost zo'n verslag gemiddeld?quote:Op maandag 2 februari 2009 16:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Fijne winkel, ja. Ik bestel er alles...en ze hebben er ook SIL-verslagen (collegeverslagen UL)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |