abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:23 #61
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65243402
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik probeer meestal m'n boeken op marktplaats of bij bol.com te regelen. Is meestal een stuk goedkoper en bovendien smeert het vaak automatisch de kosten ook wat beter uit...
ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bol
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_65244373
Ik bestel online bij Selexyz of bij Jongbloed, krijg ik nog 5% korting ook, het wordt opgestuurd en de boekenlijst staat daar digitaal klaar voor mijn uni en jaar zodat ik alleen nog maar hoef aan te vinken en af te rekenen!
pi_65254753
Bij Selexyz staat de boekenlijst voor aankomend semester alleen nog niet online (voor de propedeuse in ieder geval). Van Stockum heeft hem overigens al wel staan, maar ik weet niet of die aan korting doen?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_65256392
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef Orbis het volgende:
Bij Selexyz staat de boekenlijst voor aankomend semester alleen nog niet online (voor de propedeuse in ieder geval). Van Stockum heeft hem overigens al wel staan, maar ik weet niet of die aan korting doen?
Hier staan ze in ieder geval wel online:
http://studenten.jongbloed.nl/
En Van Stockum geeft ook 5% korting!
pi_65263848
Ah, mooi. Dan ga ik één dezer dagen ook maar eens bestellen. Ik heb het nu niet bepaald schreeuwend druk .
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:46:20 #66
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65265568
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef hmmmz het volgende:

[..]

ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bol
Ik krijg als deeltijder gelukkig ook (een deel van) m'n boekengeld terug, maar via de belasting.

Iemand nog bonnetjes?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:48:49 #67
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65265698
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Iemand nog bonnetjes?
Ik wil je best een bonnetje sturen voor deze reactie.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:41:17 #68
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65267890
Wat zijn we serieus.

Vanavond trouwens bij het tentamen Recht en Maatschappij kwam de (Belgische?) docent na 25 minuten binnen om vraag 1 nog even uit te leggen; hij was erachter gekomen dat ie 'm "onduidelijk" geformuleerd had. Hij kwam vrij paniekerig over, want "hij moest nog 4 zalen". Hij beloofde snel terug te komen voor vragen, maar ik heb 'm niet meer gezien (al was ik wat eerder weg). Beetje bizar allemaal, ik had vraag 1 ook al af, maar ik ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen (bij het reguliere tentamen was ook al een "onuidelijke" volledig goedgekeurd zag ik).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:44:11 #69
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65267995
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wat zijn we serieus.

Vanavond trouwens bij het tentamen Recht en Maatschappij kwam de (Belgische?) docent na 25 minuten binnen om vraag 1 nog even uit te leggen; hij was erachter gekomen dat ie 'm "onduidelijk" geformuleerd had. Hij kwam vrij paniekerig over, want "hij moest nog 4 zalen". Hij beloofde snel terug te komen voor vragen, maar ik heb 'm niet meer gezien (al was ik wat eerder weg). Beetje bizar allemaal, ik had vraag 1 ook al af, maar ik ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen (bij het reguliere tentamen was ook al een "onuidelijke" volledig goedgekeurd zag ik).
ontslaan die vent, wat een prutser
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:31:40 #70
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65281037
Moet me hier ook maar eens melden. Volgende week tentamen forensische psychologie & psychiatrie (voor minor criminologie) en ik zie het niet zitten
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_65282488
Ik ga volgende week Straf- en strafprocesrecht maken (B3 Leiden). Iemand die al eens gemaakt?
pi_65296221
Ik ben misschien van plan ook rechten te gaan doen, op de vu of de uva. Dus voor nu ff tvp.
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:55:11 #74
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65298353
even een snel vraagje: bij een herkansing (uvt) van een voldoende telt toch het hoogst behaalde punt?
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:05:46 #75
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65298805
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef hmmmz het volgende:
even een snel vraagje: bij een herkansing (uvt) van een voldoende telt toch het hoogst behaalde punt?
Ja, zie de regels en richtlijnen van de examencommissie FRW 2008-2009.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 22:47:15 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65300366
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_65312511
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga volgende week Straf- en strafprocesrecht maken (B3 Leiden). Iemand die al eens gemaakt?
Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.
pi_65319261
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:06 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.
Hm, ja ik ben al begonnen!
De stof overlapt flink met die van het eerstejaarsvak. Gelukkig gaat het bij dit vak slechts over het materieel strafrecht. Ik heb hierbij veel aan Koopmans, het Beslissingsmodel; een boekje dat voor dit vak niet eens is voorgeschreven. Heb Corstens, het verplichte boek open gehad maar snel weer dichtgedaan...is echt geen fijn boek.
pi_65319452
Het voordeel is inderdaad dat het materieel strafrecht is. Dat maakt de stof wel leuker, maar ik ben sowieso geen fan van strafrecht..
pi_65321899
Ik vind straf juist wel bij de leukere vakken horen. Vandaag trouwens ook gemaakt, Strarechtelijke Aansprakelijkheid, het leek me eigenlijk wel weer mee te vallen. Ik heb wel wat arresten gemist, omdat ik er toen ik dacht klaar te zijn pas achter kwam dat er een complete jurisprudentielijst aangehecht zat bij het tentamen. Ik heb nog het arrest "Longontsteking" naar "Niet-behandelde longinfectie" veranderd in de kantlijn, toen was de pijp leeg....

Maar het zit er weer op, zeven stuks achter de rug. Volgende week weer gezellig avondcolleges.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Strangelove op 22-01-2009 17:27:57 ]
pi_65322960
Na beoordeling van mijn vragen over m'n tentamen Burgerlijk Recht 3 hebben de docenten besloten dat ik een 8 krijg!
Verder heb ik op handelsrecht B een 6je gekregen. Dit was het laatste tentamen, en na zoveel tentamens te hebben gemaakt had ik geen zin meer om deze nog goed te gaan leren

Nu is het afwachten geblazen op de uitslagen van m'n twee hertentamens!

Verder heb ik, naar aanleiding van mijn resultaten op sommige vakken, een uitnodiging gekregen om te solliciteren voor een onderzoeksstage bij de vakgroep van notarieel recht. Ik ben benieuwd wat dat inhoudt! Volgende week even kijken of 't leuk is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maharbal op 22-01-2009 17:16:30 ]
pi_65340611
Klinkt goed Maharbal!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:31:15 #83
57434 Marloes
Digital Love
pi_65341013
Ik ga in februari de procesvakken volgen (UU), iemand hier die dat ook gaat doen, al heeft gedaan? Ben wel benieuwd of het een beetje te doen is
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_65342472
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:31 schreef Marloes het volgende:
Ik ga in februari de procesvakken volgen (UU), iemand hier die dat ook gaat doen, al heeft gedaan? Ben wel benieuwd of het een beetje te doen is
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen
pi_65342988
Strafprocesrecht weer niet gehaald

Ik heb het opt moment echt ff helemaal gehad met deze studie, heb nu al 3 van de 5 tentamens niet gehaald.. Een moet ik nog terugkrijgen een nog maandag maken maar die motivatie is ergens in china te vinden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:13:26 #86
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65344608
Da's mooi klote eg. Is het dan geen optie om die vakken "gewoon" op een andere uni te gaan proberen te halen? Bij ons op de UvT is Strafprocesrecht een voorjaarssemestervak bijvoorbeeld. Ik hoorde dat laatst iemand als optie zeggen, maar misschien gaat dat helemaal niet zo makkelijk of ben je al te laat - ik weet er zelf het fijne ook niet van eerlijk gezegd...

Maar als de motivatie ver te zoeken is, zoek je juist zoiets misschien ook wel niet natuurlijk.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:21:32 #87
57434 Marloes
Digital Love
pi_65350014
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen
Oh, dat wist ik niet! Wat ik een beetje raar vind is dat je je voor al die 3 vakken in moet schrijven, voor één kan niet. Wat nou als je één van die vakken niet haalt?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_65350736
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:54:08 #89
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65350795
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september
Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halen
pi_65350882
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halen
Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).

Ik ga wel praten met de studieadviseur en een bezwaar indienen. Wellicht mag ik dan wél herkansen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:12:05 #91
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_65357080
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:13:53 #92
124676 RobertoCarlos
pi_65357143
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).

Ik ga wel praten met de studieadviseur en een bezwaar indienen. Wellicht mag ik dan wél herkansen.
Ik zou zeggen: Go CG! Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009 ) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:19:02 #93
124676 RobertoCarlos
pi_65357331
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:08 schreef Maharbal het volgende:
Na beoordeling van mijn vragen over m'n tentamen Burgerlijk Recht 3 hebben de docenten besloten dat ik een 8 krijg!
Verder heb ik op handelsrecht B een 6je gekregen. Dit was het laatste tentamen, en na zoveel tentamens te hebben gemaakt had ik geen zin meer om deze nog goed te gaan leren

Nu is het afwachten geblazen op de uitslagen van m'n twee hertentamens!

Verder heb ik, naar aanleiding van mijn resultaten op sommige vakken, een uitnodiging gekregen om te solliciteren voor een onderzoeksstage bij de vakgroep van notarieel recht. Ik ben benieuwd wat dat inhoudt! Volgende week even kijken of 't leuk is.
Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..
pi_65358088
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Inderdaad erg raar en buitengewoon vervelend. Moet nu ook perse dit jaar mijn bachelor halen, anders krijg ik ook dat gezeur.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_65362215
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..
Haha, dankje. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen hier een depressie krijgen! Straks krijgen we weer allemaal van die aansprakelijkheidskwesties.
Hem* btw.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.
pi_65362420
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:43 schreef Maharbal het volgende:

Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.
Per dit studiejaar is de regeling ingesteld dat als je lager dan een 4 haalt voor een (bepaald) vak, je het vak dat lopende studiejaar niet meer mag herkansen.
In mijn ogen onbegrijpelijk, zo'n regel. Werkt alleen maar méér vertragend, alsof die rottige harde cesuur al niet genoeg is.

Het is een combivak met een deel rechtseconomie en een deel bedrijfseconomie. Het deel rechtseconomie vind ik zeer onbegrijpelijk. Bedrijfseconomie is een kwestie van winst- en verliesrekeningen en dergelijke. Dat is beter te bevatten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:59:45 #97
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65362734
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?
pi_65362775
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Go CG! Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009 ) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...
Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.
Pas als die beslissing ook negatief is, dan ga ik pas een beroep doen op de hardheidsclausule, waarmee ik hoop te bereiken dat ik ondanks 1 vak niet te hebben behaald, aan de Masteropleiding te mogen beginnen.

Ik houd u op de hoogte van mijn bezwaar- en beroepsperikelen!
Ik ben denk ik de allereerste die bezwaar maakt tegen de regel van de conditionele herkansing...de regel bestaat immers pas sinds dit studiejaar en alleen voor bepaalde vakken waaronder dus dit vak.
pi_65362878
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.

In mijn geval is dat kortzichtig. Ik heb me wel degelijk goed voorbereid voor dit vak.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:19:11 #100
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65363334
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:03 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.

In mijn geval is dat kortzichtig. Ik heb me wel degelijk goed voorbereid voor dit vak.
Sorry voor de domme vragen, maar is het niet zo dat je als je niet op komt dagen net zo goed een zaalplek "verbruikt"? Of geldt de regeling voor inschrijvingen ipv voor werkelijk behaalde resultaten?

Misschien dat ze er moe van zijn dat sommige mensen bij het reguliere tentamen al even zonder voorbereiding komen "peilen"? Dat heb ik ook wel ooit gedaan (al lijkt dat tegenwoordig niet zo nodig meer aangezien de meeste tentamens wel online gepubliceerd worden voor het hertentamen). Die tentamens moeten ook "officieel" behandeld worden, wat wellicht irriteert.

Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?
pi_65364334
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.
pi_65366309
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?

ik gok een combo van beide....

smilie:
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_65366772
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:00 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.
Ik ben derdejaars ja, dus moet inderdaad alles halen dit jaar. Gaat tot nu toe goed, maar het is niet echt prettig .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:44:49 #104
124676 RobertoCarlos
pi_65370937
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Om het een beetje te nuanceren: het is sinds dit jaar nu alleen nieuw voor 2e jaarsvakken.
http://www.law.leidenuniv(...)vakken-in-de-ba2.jsp
Bij eerstejaars vakken is dit dus al langer zo en, zoals eerder in dit draadje bleek, bestaat de conditionele herkansing bij andere uni's al langer. Voor mij geldt dit voor elk eerstejaars vak...

Dus je kunt ook redeneren dat CG tot nu toe geluk gehad heeft dat ze nauwelijks last gehad heeft van de conditionele herkansing. En natuurlijk: geluk moet je afdwingen..

En de reden is logisch: men wil niet dat mensen gokken dat ze zonder leren een tentamen halen, maar dat men zo gedwongen wordt om echt te leren. Plus dat het nakijken en tentamen afnemen van iemand die er geen reet aan gedaan heeft, capaciteit kost.
De goede lijden onder de kwaden dus...
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:50:45 #105
124676 RobertoCarlos
pi_65371113
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.
Pas als die beslissing ook negatief is, dan ga ik pas een beroep doen op de hardheidsclausule, waarmee ik hoop te bereiken dat ik ondanks 1 vak niet te hebben behaald, aan de Masteropleiding te mogen beginnen.

Ik houd u op de hoogte van mijn bezwaar- en beroepsperikelen!
Ik ben denk ik de allereerste die bezwaar maakt tegen de regel van de conditionele herkansing...de regel bestaat immers pas sinds dit studiejaar en alleen voor bepaalde vakken waaronder dus dit vak.
Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!
  zondag 25 januari 2009 @ 00:12:24 #106
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65373620
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

En de reden is logisch: men wil niet dat mensen gokken dat ze zonder leren een tentamen halen, maar dat men zo gedwongen wordt om echt te leren. Plus dat het nakijken en tentamen afnemen van iemand die er geen reet aan gedaan heeft, capaciteit kost.
De goede lijden onder de kwaden dus...
Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.
  zondag 25 januari 2009 @ 01:48:20 #107
124676 RobertoCarlos
pi_65375494
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.
Het gaat niet om het tentamen of om het er doorheen glippen, maar om het feit dat mensen uberhaupt gokken. Dat zullen ze blijven doen, ook al selecteert het tentamen nog zo goed.

Nog ff los van of ik het er mee eens ben, vdd..
pi_65381056
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Dat laatste. Ik heb veel tijd in het vak gestoken, en met veel moeite begreep ik uiteindelijk de werkgroepopgaven en de uitwerkingen ervan. De tentamenopgaven echter bleken helaas totaal onbegrijpelijk en leken niet op de opgaven in de stof.
Het is dus wel duidelijk dat ik de methodiek/theorie achter de stof niet begrijp

Wel vreemd, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik scoor hoge punten voor alle andere juridische vakken, incl. belastingrecht. Wat dat betreft is rechtseconomie binnen deze studie een vreemde eend in de bijt.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!
Ik weet het! Ik ga hem morgen indienen.
  maandag 26 januari 2009 @ 08:38:43 #109
124676 RobertoCarlos
pi_65410081
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!
  maandag 26 januari 2009 @ 08:53:34 #110
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_65410243
Lang wachten is altijd irritant inderdaad.

Ik zit zelf een beetje te denken of het nakijken van de hers nu wat sneller gaat omdat bij twee van de drie tentamens een erg lage opkomst was (de meesten hadden het bij de eerste poging blijkbaar gehaald), of dat toch gewoon die volle drie weken aangegrepen worden om het wat rustiger aan te doen.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:01:17 #111
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_65410339
tvp
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_65411983
Zometeen mijn laatste tentamen en daarna naar Glasgow
  maandag 26 januari 2009 @ 11:24:19 #113
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65413687
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!
Ik hoor over Leiden veel gedoe ivm met het traag nakijken van cijfers?

Op het gebied van mailtjes beantwoorden zijn ze ook niet echt goed. Heb nu al een paar keer naar verschillende mensen mails gestuurd ivm vragen over studies en dergelijke, niks teruggehad. Ook aan de telefoon zijn ze nou niet echt behulpzaam
Primum non nocere
pi_65414906
quote:
En dat terwijl ze met Romeins Recht zelfs vrij snel waren. Maar ik vrees dat ze bij Europees Recht weer vasthouden aan de lijn van de eerste tentamenweek: precies drie weken na het examen krijg je het cijfer.
  maandag 26 januari 2009 @ 16:42:36 #115
198365 Morendo
The Real Deal
pi_65424561
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zometeen mijn laatste tentamen en daarna naar Glasgow
Voor vakantie of ga je daar een semester studeren?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_65442417
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
presidentwerking
presidentwerking?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_65445023
quote:
Ik heb 'm gister gehad .
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:51:37 #118
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65446289
Trinity zit jij in Leiden bij een studentenvereniging?
Primum non nocere
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:35:00 #119
124676 RobertoCarlos
pi_65466051
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik heb 'm gister gehad .
Me2
pi_65499316
Hebben jullie Romeins Recht gehaald? Ik had een 4
(Het was trouwens veel te koud in die kerk )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')