ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bolquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik probeer meestal m'n boeken op marktplaats of bij bol.com te regelen. Is meestal een stuk goedkoper en bovendien smeert het vaak automatisch de kosten ook wat beter uit...

Hier staan ze in ieder geval wel online:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef Orbis het volgende:
Bij Selexyz staat de boekenlijst voor aankomend semester alleen nog niet online (voor de propedeuse in ieder geval). Van Stockum heeft hem overigens al wel staan, maar ik weet niet of die aan korting doen?

.
.

Ik krijg als deeltijder gelukkig ook (een deel van) m'n boekengeld terug, maar via de belasting.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bol

Ik wil je best een bonnetje sturen voor deze reactie.quote:

ontslaan die vent, wat een prutserquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wat zijn we serieus.
Vanavond trouwens bij het tentamen Recht en Maatschappij kwam de (Belgische?) docent na 25 minuten binnen om vraag 1 nog even uit te leggen; hij was erachter gekomen dat ie 'm "onduidelijk" geformuleerd had. Hij kwam vrij paniekerig over, want "hij moest nog 4 zalen". Hij beloofde snel terug te komen voor vragen, maar ik heb 'm niet meer gezien (al was ik wat eerder weg). Beetje bizar allemaal, ik had vraag 1 ook al af, maar ik ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen (bij het reguliere tentamen was ook al een "onuidelijke" volledig goedgekeurd zag ik).

Ja, zie de regels en richtlijnen van de examencommissie FRW 2008-2009.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef hmmmz het volgende:
even een snel vraagje: bij een herkansing (uvt) van een voldoende telt toch het hoogst behaalde punt?

Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga volgende week Straf- en strafprocesrecht maken (B3 Leiden). Iemand die al eens gemaakt?

Hm, ja ik ben al begonnen!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:06 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.

Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:31 schreef Marloes het volgende:
Ik ga in februari de procesvakken volgen (UU), iemand hier die dat ook gaat doen, al heeft gedaan? Ben wel benieuwd of het een beetje te doen is

Oh, dat wist ik niet! Wat ik een beetje raar vind is dat je je voor al die 3 vakken in moet schrijven, voor één kan niet. Wat nou als je één van die vakken niet haalt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen

Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september

Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halen

Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen

Ik zou zeggen: Go CG!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).
Ik ga wel praten met de studieadviseur en een bezwaar indienen. Wellicht mag ik dan wél herkansen.
 Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009
  Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009   ) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...
 ) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...

Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:08 schreef Maharbal het volgende:
Na beoordeling van mijn vragen over m'n tentamen Burgerlijk Recht 3 hebben de docenten besloten dat ik een 8 krijg!
Verder heb ik op handelsrecht B een 6je gekregen. Dit was het laatste tentamen, en na zoveel tentamens te hebben gemaakt had ik geen zin meer om deze nog goed te gaan leren
Nu is het afwachten geblazen op de uitslagen van m'n twee hertentamens!
Verder heb ik, naar aanleiding van mijn resultaten op sommige vakken, een uitnodiging gekregen om te solliciteren voor een onderzoeksstage bij de vakgroep van notarieel recht. Ik ben benieuwd wat dat inhoudt! Volgende week even kijken of 't leuk is.

Inderdaad erg raar en buitengewoon vervelend. Moet nu ook perse dit jaar mijn bachelor halen, anders krijg ik ook dat gezeur.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....

Haha, dankje. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen hier een depressie krijgen! Straks krijgen we weer allemaal van die aansprakelijkheidskwesties.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..

Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september

Per dit studiejaar is de regeling ingesteld dat als je lager dan een 4 haalt voor een (bepaald) vak, je het vak dat lopende studiejaar niet meer mag herkansen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:43 schreef Maharbal het volgende:
Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.

Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Go CG!Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009
) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...

Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?

Sorry voor de domme vragen, maar is het niet zo dat je als je niet op komt dagen net zo goed een zaalplek "verbruikt"? Of geldt de regeling voor inschrijvingen ipv voor werkelijk behaalde resultaten?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:03 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.
In mijn geval is dat kortzichtig. Ik heb me wel degelijk goed voorbereid voor dit vak.

Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....

quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?

Ik ben derdejaars ja, dus moet inderdaad alles halen dit jaar. Gaat tot nu toe goed, maar het is niet echt prettigquote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:00 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mja, die overgangsregeling is dat je dus dit jaar nog je bachelor kunt halen zonder die procesvakken. Ik ben dan een luie 4de jaarsstudent die wat vertraging heeft opgelopen en dit jaar makkelijk zijn bachelor gaat halen, maar als je 3de jaars bent (Addict89?) dan moet je dus gewoon alles halen. Bijzonder lullig natuurlijk als je dan net 1 vakje niet haalt ofzo.
 .
.

Om het een beetje te nuanceren: het is sinds dit jaar nu alleen nieuw voor 2e jaarsvakken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?

Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.
Pas als die beslissing ook negatief is, dan ga ik pas een beroep doen op de hardheidsclausule, waarmee ik hoop te bereiken dat ik ondanks 1 vak niet te hebben behaald, aan de Masteropleiding te mogen beginnen.
Ik houd u op de hoogte van mijn bezwaar- en beroepsperikelen!
Ik ben denk ik de allereerste die bezwaar maakt tegen de regel van de conditionele herkansing...de regel bestaat immers pas sinds dit studiejaar en alleen voor bepaalde vakken waaronder dus dit vak.

Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
En de reden is logisch: men wil niet dat mensen gokken dat ze zonder leren een tentamen halen, maar dat men zo gedwongen wordt om echt te leren. Plus dat het nakijken en tentamen afnemen van iemand die er geen reet aan gedaan heeft, capaciteit kost.
De goede lijden onder de kwaden dus...

Het gaat niet om het tentamen of om het er doorheen glippen, maar om het feit dat mensen uberhaupt gokken. Dat zullen ze blijven doen, ook al selecteert het tentamen nog zo goed.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vind dat niet logisch; het is de "taak" van het tentamen zelf om het kaf van het koren te scheiden. Wanneer je bang bent dat jouw tentamen dat niet goed selecteert, dat er met andere woorden zo'n grote kans is dat mensen er met een beetje geluk doorheen kunnen glippen zodat je je genoodzaakt voelt de regels indringend te wijzigen, dan is er iets mis met de kwaliteit van het tentamen zelf.

Dat laatste. Ik heb veel tijd in het vak gestoken, en met veel moeite begreep ik uiteindelijk de werkgroepopgaven en de uitwerkingen ervan. De tentamenopgaven echter bleken helaas totaal onbegrijpelijk en leken niet op de opgaven in de stof.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het klote is een 2 te halen wanneer je het wel goed voorbereid hebt zeg. Een blackout of ligt de stof je niet zo goed?

Ik weet het! Ik ga hem morgen indienen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor de zekerheid: ik neem aan dat je weet dat er op Blackboard bij Examencommissie Bachelor Rechtsgeleerdheid precies staat hoe je dit bezwaar moet indienen. Anders bij deze!

Ik hoor over Leiden veel gedoe ivm met het traag nakijken van cijfers?quote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!

En dat terwijl ze met Romeins Recht zelfs vrij snel waren. Maar ik vrees dat ze bij Europees Recht weer vasthouden aan de lijn van de eerste tentamenweek: precies drie weken na het examen krijg je het cijfer.quote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
@TT: morgen is de laatste dag dat mijn cijfer Inl Europees recht kan komen, dus Waar blijft dat cijfer?!

Voor vakantie of ga je daar een semester studeren?quote:Op maandag 26 januari 2009 10:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zometeen mijn laatste tentamenen daarna naar Glasgow

presidentwerking?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
presidentwerking

Ik heb 'm gister gehadquote:Op maandag 26 januari 2009 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
 .
.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |