quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:32 schreef Florian_ het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die rechten niet halen omdat ze het als te moeilijk ervaren?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je taalkundig niet zo sterk bent, het wel problematisch kan worden. In Leiden haal je je Master niet als je schrijf- en spreekvaardigheden niet goed zijn (je hebt practicumvakken).
Verder moet je natuurlijk beschikken over een goed conceptueel en analytisch denkvermogen, al wordt dat bij sommige vakken niet bepaald getoetst (tentamenvragen = werkgroepvragen).
Voor zover de NMa in haar wettelijke taakuitoefening zelfstandig handelt, is het een b-orgaan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Morendo het volgende:
Wie kan mij helpen: is het bestuur van de Nederlandse Mededingingsautoriteit een A- of B-orgaan in de zin van art. 1:1 eerste lid AWB?
Dus de raad van bestuur is gewoon een a-orgaan, dan heb ik goed gegokt op het tentamen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor zover de NMa in haar wettelijke taakuitoefening zelfstandig handelt, is het een b-orgaan.
De directeur-generaal is, als hoofd van de NMa echter een a-orgaan, want persoon bekleed met openbaar gezag.
pagina 51quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Morendo het volgende:
Wie kan mij helpen: is het bestuur van de Nederlandse Mededingingsautoriteit een A- of B-orgaan in de zin van art. 1:1 eerste lid AWB?
Nee, maar ik ben door een Masterinformatiedag wel geinteresseerd geraakt in een master Rechtsfilosofie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:03 schreef Registratiedienst het volgende:
Rechtsfilosfen in spe aanwezig?.
Ik heb het OIC gebeld en zij kwam op een andere uiterste 'nakijkdatum' uit dan ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Iemand al een protest ingediend bij de examencie tegen het uitblijven van de cijfer?![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef aardappel het volgende:
boek van strafrechtelijke aansprakelijheid is idd niet relevant. Het is fijn om te lezen wat de Hullu van bepaalde rechtsregels vindt, maar voor het vak heb je er totaal niks aan.
Kijk, daar heb ik (hopelijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 00:18 schreef hmmmz het volgende:
boek van strafrechtelijke aansprakelijkheid vond ik niet zo relevant
Op hoop van goed gokken dan maar...succes! Het is een tricky tentamen. Ik heb de her van vorig jaar thuis liggen, die kan ik wel mailen...dan heb je een idee van wat je krijgt. Tip: zorg dat de arresten er goed in zitten!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:51 schreef ChRoNiC het volgende:
Morgen of overmorgen dus mijn cijfer.
Ik heb vrijdag ondernemingsrecht. Dat gaat lastig worden aangezien ik heel erg druk ben met andere dingen deze week (fucked up).
Het tentamen van 18 december heb ik nog steeds niet terug. Hiermee zijn ze dus officieel 1 dag te laat. But what can you do?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:53 schreef ChRoNiC het volgende:
cinnamongirl, bedankt heb hem van blackboard geplukt.
Nog steeds geen cijfers, jij al je rechtseco terug?
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.htmlquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het tentamen van 18 december heb ik nog steeds niet terug. Hiermee zijn ze dus officieel 1 dag te laat. But what can you do?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html
En als ze het systeem nog effectiever en eerlijker willen maken, dan maken ze een systeem waar het departement de boete aan de individuele studenten moet betalen. Dat is pas klantvriendelijk!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html
Weet je hoeveel administratie dat geeft bij 500 studentenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En als ze het systeem nog effectiever en eerlijker willen maken, dan maken ze een systeem waar het departement de boete aan de individuele studenten moet betalen. Dat is pas klantvriendelijk!
Haha, nee hoor, ik beleef er eigenlijk wel plezier aan. Ik volg Strafrechtelijke Aansprakelijkheid ook gewoon volgend jaar, of ik het nu haal of niet. Maar ik heb erg veel vrij genomen van m'n werk (ook speciaal veel uurtjes opgebouwd) voor deze tentamenperiode (eerder al mee moeten maken dat ik tentamens moest laten schieten). Ik vind het zonde om nu in januari vakantie te gaan houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef GlowMouse het volgende:
Dr_Strangelove: wil je een vak wel op deze manier halen? Het lijkt er meer op dat het je alleen om de studiepunten te doen is, en je er nauwelijks plezier aan beleeft.
Als je je tentamens in 1x haalt, hoort dat zo ja. Er zijn maar 7 maanden colleges per jaar als je het optelt, belachelijk eigenlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:24 schreef Orbis het volgende:
Even een TVP. Is het eigenlijk normaal om na de kersttentamens nóg eens drie weken vakantie te hebben? Ik vind het wel best, daar niet van, maar het is ergens wel wat vreemd. Of is dat alleen iets van het eerste jaar?
En waarom duurt het nakijken van multiple choice-tentamens zo verschrikkelijk lang
Ja, absurd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:24 schreef Orbis het volgende:
Even een TVP. Is het eigenlijk normaal om na de kersttentamens nóg eens drie weken vakantie te hebben?
Stoort mij ook behoorlijk eigenlijk, zeker in de zomermaanden, dan is er bij veel faculteiten gewoon 2 maanden helemaal niemand op de faculteit te vindenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je je tentamens in 1x haalt, hoort dat zo ja. Er zijn maar 7 maanden colleges per jaar als je het optelt, belachelijk eigenlijk.
Daar zal het volgend jaar wel op uitdraaien ja. Lekker goedkoop in het laagseizoen in ieder gevalquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:28 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ja, absurd.. Op vakantie gaan dus.
Het studentenleven gaat niet altijd over rozen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef hmmmz het volgende:
[..]
waarom diesmile ?
daar past toch veel beter een:
Bijbaantje zoeken en cashen geen optie?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Het studentenleven gaat niet altijd over rozen.. Ik zit ook al 5 weken niets te doen.
Ik heb al een bijbaantje. Maar goed, 'niets' doen is ook heerlijk.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Bijbaantje zoeken en cashen geen optie?
True. Maar ik ga me altijd 'schuldig' voelen na een tijdje. Niet dat ik dan wel iets ga doen, maar dat terzijdequote:Op maandag 19 januari 2009 15:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik heb al een bijbaantje. Maar goed, 'niets' doen is ook heerlijk.
Nou ja, boeken lees ik wel. Uhm, ik had wel op vakantie gewild. Echt op vakantie. Maar goed, money, money, money...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Florian_ het volgende:
[..]
True. Maar ik ga me altijd 'schuldig' voelen na een tijdje. Niet dat ik dan wel iets ga doen, maar dat terzijde
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn cijfer is al binnen, afgelopen vrijdag is dat gebeurd!
En, ik heb hem gehaald!!!!
Dank je, maar voor jou zijn felicitaties nog meer op zijn plaats. Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel tentamens te maken in een periode? En ze nog te halen ook? Ik moet toch altijd wel een paar volle dagen stampen per vak....quote:Op maandag 19 januari 2009 21:46 schreef Maharbal het volgende:
Super druk gehad. In totaal heb ik deze periode 9 tentamens gemaakt (waarvan 2 hers) en 1 tentamen net voor de tentamenperiode, dus eigenlijk 10
Gefeliciteerd!
Ik was al in november begonnen met leren.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dank je, maar voor jou zijn felicitaties nog meer op zijn plaats. Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel tentamens te maken in een periode? En ze nog te halen ook? Ik moet toch altijd wel een paar volle dagen stampen per vak....
ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bolquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik probeer meestal m'n boeken op marktplaats of bij bol.com te regelen. Is meestal een stuk goedkoper en bovendien smeert het vaak automatisch de kosten ook wat beter uit...
Hier staan ze in ieder geval wel online:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:37 schreef Orbis het volgende:
Bij Selexyz staat de boekenlijst voor aankomend semester alleen nog niet online (voor de propedeuse in ieder geval). Van Stockum heeft hem overigens al wel staan, maar ik weet niet of die aan korting doen?
Ik krijg als deeltijder gelukkig ook (een deel van) m'n boekengeld terug, maar via de belasting.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik krijg m'n boekengeld weer terug van m'n ouders, zolang ze dat doen ga ik nog niet moeilijk doen met marktplaats / bol
Ik wil je best een bonnetje sturen voor deze reactie.quote:
ontslaan die vent, wat een prutserquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wat zijn we serieus.![]()
Vanavond trouwens bij het tentamen Recht en Maatschappij kwam de (Belgische?) docent na 25 minuten binnen om vraag 1 nog even uit te leggen; hij was erachter gekomen dat ie 'm "onduidelijk" geformuleerd had. Hij kwam vrij paniekerig over, want "hij moest nog 4 zalen". Hij beloofde snel terug te komen voor vragen, maar ik heb 'm niet meer gezien (al was ik wat eerder weg). Beetje bizar allemaal, ik had vraag 1 ook al af, maar ik ben benieuwd wat ze hier weer mee gaan doen (bij het reguliere tentamen was ook al een "onuidelijke" volledig goedgekeurd zag ik).
Ja, zie de regels en richtlijnen van de examencommissie FRW 2008-2009.quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:55 schreef hmmmz het volgende:
even een snel vraagje: bij een herkansing (uvt) van een voldoende telt toch het hoogst behaalde punt?
Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga volgende week Straf- en strafprocesrecht maken (B3 Leiden). Iemand die al eens gemaakt?
Hm, ja ik ben al begonnen!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:06 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hoorde dat het vrij pittig was. Zou ik wel goed voor leren.
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:31 schreef Marloes het volgende:
Ik ga in februari de procesvakken volgen (UU), iemand hier die dat ook gaat doen, al heeft gedaan? Ben wel benieuwd of het een beetje te doen is
Oh, dat wist ik niet! Wat ik een beetje raar vind is dat je je voor al die 3 vakken in moet schrijven, voor één kan niet. Wat nou als je één van die vakken niet haalt?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen
Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september
Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Vergelijkbaar vak aan andere universiteiten zoeken en daar het tentamen halen
Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar dat ze met dat systeem werken, ik heb die procesvakken nooit hoeven doen. Ik moet ook echt dit jaar mijn bachelor halen anders moet ik volgend jaar ook al die procesvakken ineens gaan volgen
Ik zou zeggen: Go CG!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ben al aan het rondkijken, maar er zijn zo te zien geen uni's waarbij een vergelijkbaar vak verplicht is met hetzelfde aantal ECTS. (VU-vak komt overeen maar lagere studielast).
Ik ga wel praten met de studieadviseur en een bezwaar indienen. Wellicht mag ik dan wél herkansen.
Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:08 schreef Maharbal het volgende:
Na beoordeling van mijn vragen over m'n tentamen Burgerlijk Recht 3 hebben de docenten besloten dat ik een 8 krijg!![]()
Verder heb ik op handelsrecht B een 6je gekregen. Dit was het laatste tentamen, en na zoveel tentamens te hebben gemaakt had ik geen zin meer om deze nog goed te gaan leren
Nu is het afwachten geblazen op de uitslagen van m'n twee hertentamens!
Verder heb ik, naar aanleiding van mijn resultaten op sommige vakken, een uitnodiging gekregen om te solliciteren voor een onderzoeksstage bij de vakgroep van notarieel recht. Ik ben benieuwd wat dat inhoudt! Volgende week even kijken of 't leuk is.![]()
Inderdaad erg raar en buitengewoon vervelend. Moet nu ook perse dit jaar mijn bachelor halen, anders krijg ik ook dat gezeur.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beetje raar dat ze geen overgangsregeling hebben dan....
Haha, dankje. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen hier een depressie krijgen! Straks krijgen we weer allemaal van die aansprakelijkheidskwesties.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, ik bedoel: goed bezig hoor die Maharbal en ik gun het hem/haar natuurlijk en complimenten en zo, maar het resultaat van het lezen van deze post is wel dat ik een diepe studie-depressie zit..![]()
Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Oh nee! Ik had een 2 voor rechtseconomie. Dat betekent dat ik hem niet mag herkansen dit jaar, wat weer inhoudt dat ik mijn Bachelor niet kan halen en dus ook niet aan mijn Master mag beginnen in september
Per dit studiejaar is de regeling ingesteld dat als je lager dan een 4 haalt voor een (bepaald) vak, je het vak dat lopende studiejaar niet meer mag herkansen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:43 schreef Maharbal het volgende:
Dat is wel zwaar vervelend zeg. Wat voor vak is het ongeveer? Bedrijfseconomisch? Wel raar dat je bij bepaalde cijfers geen herkansingen mag maken. Wij mogen in principe elk vak herkansen. Daar staat echter tegenover dat bij ons niet het "hoogste cijfer telt" -principe geldt.
Ik ga allereerst in bezwaar tegen die regeling van conditionele herkansing (niet mogen herkansen indien lager dan een 4). Doel: wél mogen herkansen in juni. Indien beslissing negatief: in beroep.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Go CG!Ik ruik namelijk een baanbrekend gevalletje van presidentwerking (het Cinnamongirl-arrest uit 2009
) Ik hoop echt dat ik tegen de tijd dat ik mijn B bijna klaar heb, ik geen last meer heb van die suffe harde knip...
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Het lijkt meer op een gefrustreerde actie dan op daadwerkelijk beleid met een visie. Wat is de ratio van die regel eigenlijk?
Sorry voor de domme vragen, maar is het niet zo dat je als je niet op komt dagen net zo goed een zaalplek "verbruikt"? Of geldt de regeling voor inschrijvingen ipv voor werkelijk behaalde resultaten?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:03 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Geen idee, het enige dat ik kan bedenken is dat zij aan zo'n laag cijfer de conclusie verbinden dat je je niet voldoende voor het vak hebt ingespannen zodat je ten onrechte een kostbare tentamenplek in de zaal verbruikt. En dat willen ze voorkomen.
In mijn geval is dat kortzichtig. Ik heb me wel degelijk goed voorbereid voor dit vak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |