quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:32 schreef Florian_ het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die rechten niet halen omdat ze het als te moeilijk ervaren?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je taalkundig niet zo sterk bent, het wel problematisch kan worden. In Leiden haal je je Master niet als je schrijf- en spreekvaardigheden niet goed zijn (je hebt practicumvakken).
Verder moet je natuurlijk beschikken over een goed conceptueel en analytisch denkvermogen, al wordt dat bij sommige vakken niet bepaald getoetst (tentamenvragen = werkgroepvragen).
Voor zover de NMa in haar wettelijke taakuitoefening zelfstandig handelt, is het een b-orgaan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Morendo het volgende:
Wie kan mij helpen: is het bestuur van de Nederlandse Mededingingsautoriteit een A- of B-orgaan in de zin van art. 1:1 eerste lid AWB?
Dus de raad van bestuur is gewoon een a-orgaan, dan heb ik goed gegokt op het tentamen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor zover de NMa in haar wettelijke taakuitoefening zelfstandig handelt, is het een b-orgaan.
De directeur-generaal is, als hoofd van de NMa echter een a-orgaan, want persoon bekleed met openbaar gezag.
pagina 51quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Morendo het volgende:
Wie kan mij helpen: is het bestuur van de Nederlandse Mededingingsautoriteit een A- of B-orgaan in de zin van art. 1:1 eerste lid AWB?
Nee, maar ik ben door een Masterinformatiedag wel geinteresseerd geraakt in een master Rechtsfilosofie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:03 schreef Registratiedienst het volgende:
Rechtsfilosfen in spe aanwezig?.
Ik heb het OIC gebeld en zij kwam op een andere uiterste 'nakijkdatum' uit dan ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Iemand al een protest ingediend bij de examencie tegen het uitblijven van de cijfer?![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef aardappel het volgende:
boek van strafrechtelijke aansprakelijheid is idd niet relevant. Het is fijn om te lezen wat de Hullu van bepaalde rechtsregels vindt, maar voor het vak heb je er totaal niks aan.
Kijk, daar heb ik (hopelijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 00:18 schreef hmmmz het volgende:
boek van strafrechtelijke aansprakelijkheid vond ik niet zo relevant
Op hoop van goed gokken dan maar...succes! Het is een tricky tentamen. Ik heb de her van vorig jaar thuis liggen, die kan ik wel mailen...dan heb je een idee van wat je krijgt. Tip: zorg dat de arresten er goed in zitten!quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:51 schreef ChRoNiC het volgende:
Morgen of overmorgen dus mijn cijfer.
Ik heb vrijdag ondernemingsrecht. Dat gaat lastig worden aangezien ik heel erg druk ben met andere dingen deze week (fucked up).
Het tentamen van 18 december heb ik nog steeds niet terug. Hiermee zijn ze dus officieel 1 dag te laat. But what can you do?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:53 schreef ChRoNiC het volgende:
cinnamongirl, bedankt heb hem van blackboard geplukt.
Nog steeds geen cijfers, jij al je rechtseco terug?
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.htmlquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het tentamen van 18 december heb ik nog steeds niet terug. Hiermee zijn ze dus officieel 1 dag te laat. But what can you do?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html
En als ze het systeem nog effectiever en eerlijker willen maken, dan maken ze een systeem waar het departement de boete aan de individuele studenten moet betalen. Dat is pas klantvriendelijk!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html
Weet je hoeveel administratie dat geeft bij 500 studentenquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En als ze het systeem nog effectiever en eerlijker willen maken, dan maken ze een systeem waar het departement de boete aan de individuele studenten moet betalen. Dat is pas klantvriendelijk!
Haha, nee hoor, ik beleef er eigenlijk wel plezier aan. Ik volg Strafrechtelijke Aansprakelijkheid ook gewoon volgend jaar, of ik het nu haal of niet. Maar ik heb erg veel vrij genomen van m'n werk (ook speciaal veel uurtjes opgebouwd) voor deze tentamenperiode (eerder al mee moeten maken dat ik tentamens moest laten schieten). Ik vind het zonde om nu in januari vakantie te gaan houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:09 schreef GlowMouse het volgende:
Dr_Strangelove: wil je een vak wel op deze manier halen? Het lijkt er meer op dat het je alleen om de studiepunten te doen is, en je er nauwelijks plezier aan beleeft.
Als je je tentamens in 1x haalt, hoort dat zo ja. Er zijn maar 7 maanden colleges per jaar als je het optelt, belachelijk eigenlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:24 schreef Orbis het volgende:
Even een TVP. Is het eigenlijk normaal om na de kersttentamens nóg eens drie weken vakantie te hebben? Ik vind het wel best, daar niet van, maar het is ergens wel wat vreemd. Of is dat alleen iets van het eerste jaar?
En waarom duurt het nakijken van multiple choice-tentamens zo verschrikkelijk lang
Ja, absurd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:24 schreef Orbis het volgende:
Even een TVP. Is het eigenlijk normaal om na de kersttentamens nóg eens drie weken vakantie te hebben?
Stoort mij ook behoorlijk eigenlijk, zeker in de zomermaanden, dan is er bij veel faculteiten gewoon 2 maanden helemaal niemand op de faculteit te vindenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je je tentamens in 1x haalt, hoort dat zo ja. Er zijn maar 7 maanden colleges per jaar als je het optelt, belachelijk eigenlijk.
Daar zal het volgend jaar wel op uitdraaien ja. Lekker goedkoop in het laagseizoen in ieder gevalquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:28 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ja, absurd.. Op vakantie gaan dus.
Het studentenleven gaat niet altijd over rozen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef hmmmz het volgende:
[..]
waarom diesmile ?
daar past toch veel beter een:
Bijbaantje zoeken en cashen geen optie?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Het studentenleven gaat niet altijd over rozen.. Ik zit ook al 5 weken niets te doen.
Ik heb al een bijbaantje. Maar goed, 'niets' doen is ook heerlijk.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Bijbaantje zoeken en cashen geen optie?
True. Maar ik ga me altijd 'schuldig' voelen na een tijdje. Niet dat ik dan wel iets ga doen, maar dat terzijdequote:Op maandag 19 januari 2009 15:04 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik heb al een bijbaantje. Maar goed, 'niets' doen is ook heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |