Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, je zal maar sprinters hebben
Mijn short staat op -3%
Oh, je hebt er ook maar één?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:13 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.
Nee, stop loss is 240quote:
ECB moet gewoon rustig aan doen met renteverlaging, niet alle munitie verspelen en de euribor staat al ontzettend laag. De inflatie is gewoon zoals het target.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.
Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:00 schreef edwinh het volgende:
valt me toch een beetje tegen had verwacht dat ASML wel -5% zou worden , wederom geen pijl op te trekken..... ik heb 75 shorts gekocht vanmorgen en Gvd nu alweer in de min. mijn longs worden daarin tegen van dieprood naar rood.
We gaan echt nog wel verder dalen. Vandaag misschien maar een procentje, maar morgen weer 4 of 5. De meeste beurzen dalen al de hele week.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.
even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.quote:
1.11504 staat hier nogquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.
que? Kijk je niet bij een ander aandeel?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
Welnee, die koersen zijn vrijwel exact hetzelfde.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
LONDON -(Dow Jones)- ArcelorMittal (MT), the world's largest steelmaker, will make its various stock ticker symbols uniform from Jan. 15, a company spokesman said Tuesday.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
que? Kijk je niet bij een ander aandeel?
En om 13:45 een klein snoekduikje naar benedenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar zijn we ook al door.
Rentebesluit zou me niet verbazen dat het een teleurstelling wordt. Ik denk niet dat het ECB de rente agressief gaat verlagen. Mede omdat de euribor rente al historisch laag is.
Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef shilizous_88 het volgende:
En de beurs tikt de 247 weer aan... het is me duidelijk dat iedereen als een kip zonder kop koopt en verkoopt...
macroeconomisch nieuws is de leidraad en bij slecht nieuws massaal verkopen en in de tussentijd maar wat gokken en onzeker rondlopen.
Is het verstandig om de komende week short te blijven? Ik zie vooral kwartaalcijfers op de agenda staan. Als die overeenkomen met de verwachtingen van de analisten, en de beurs weer zekerheid bieden hoe het zit, kan het weer omhoog gaan. Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:33 schreef CashStock het volgende:
Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.
Geen. Het biedt wel een nieuw elan voor de beurs.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden.
Nee, maar het kan het sentiment wel bespelen. Ik denk overigens dat de Obama-rally misschien 2 dagen duurt en dan +5% is, maar daarna misschien weer een mooi moment om short te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?
Dagorder betekent dat de order alleen voor vandaag geldt (of voor de volgende dag als je de order nabeurs invoert). Doorlopend betekent dat je order ook morgen kan worden uitgevoerd als het vandaag niet lukt. Je voert namelijk een prijs in die jij wil betalen voor die aandelen, als niemand die de aandelen bezit dat ervoor wil geven, krijg je ze natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).
Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
Net zo'n klein bedrag is het misschien verstandiger om gewoon een beleggingsfonds te kopen ipv aandelen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).
Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
Slimme opa heb je, hij heeft je niet verteld over de transactiekosten van beleggen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
bank of america -25%quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:10 schreef IdealCrash het volgende:
bank of america -20%
citigroup -15%
Mss dat ik er morgen ook wel een paar koop, hopelijk gaat de ppt vrijdagavond weer es aan de bak.quote:
Zeg lezen jullie mijn topics wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:31 schreef IdealCrash het volgende:
[..]
bank of america -25%
citigroup -25%
Maar kijk eens naar de CAC, die komt al dichbij de eerder bodem, er is nog maar 5% extra daling nodig!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ouwe intraday low is nog 700 pnt weg
dan praten we verder
Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.quote:
Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.
Ja, totdat de koopjesjagers verschijnen. Speculeren op een verdere daling op heel korte termijn vind ik persoonlijk vrij link.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
toch 60 euro weten te cashen vandaag op mn sprinters short
Nu ook shorts Dow gekocht, die zakt toch alleen maar
Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.
De plotselinge uitval is nog verre van verwerkt in de koersen (daar hadden zelfs de meest pessimistische analysten niet op gerekend).
De komende 2-3 mnd is hard down.
Deze bodem is van karton...
Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.
Maar idd, op termijn gaat de AEX zeker naar de 200, waarschijnlijk 150-180 punten. Maar ik neem persoonlijk aan dat het nog wel een paar maanden duurt.
Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!
Ik steek atm nergens mn geld in. Te druk met andere dingen (examens volgende week), maar ik zou idd wel voor shorts gaan. En hoezo de korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit? Een speculant kijkt sowieso niet naar de realiteit. Maar gokt op basis van 'kleine' zekerheden op hoge winsten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.
De korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit.
the plungers zijn weer van de partij,quote:
ik denk niet daar iemand een zinnig antwoord op kan geven, als je denkt we gaan naar beneden dan gaan we omhoog en visa versa.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:52 schreef Dave7 het volgende:
Ik had niet verwacht dat we zo snel op dit punt zouden aankomen! Waar gaan we heen de komende paar weken denken jullie?
M'n enige long van gister staat zwaar in verliesquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:44 schreef edwinh het volgende:
[..]
the plungers zijn weer van de partij,
heb je nog wat kunnen winnen vandaag berends? ik was juist short gegaan op ASML, schade is beperkt.
Mwah het begint pas weer netquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:08 schreef Dave7 het volgende:
Het valt mij wel op dat er een stuk minder paniek is dan 1,5 maand geleden.
Dat hangt helemaal van jezelf af.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Het liefst zou ik voor het grootste deel in Amerikaanse aandelen zitten, omdat ik daar het meeste rendement van verwacht. Maar wat als vanaf 2009 de dollar ineens compleet wegzakt, dan weet ik niet of het een verstandige zet is... Meest slechte scenario zou zijn als de beleggingen niet stijgen en de dollar wel zakt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van jezelf af.
Hou er rekening mee dat euro fondsen ook $ exposure hebben, en $ fondsen hebben ook ¤ exposure. Door de globalisering wordt het thuisland van bedrijven steeds minder belangrijk. De grote internationals hebben van nature al een grote internationale spreiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |