ja, maar dat zal snel bestrafd kunnen worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef waht het volgende:
[..]
Daarnaast kunnen wetten ook genegeerd/overtreden worden, nietwaar?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:54 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Update (alhoewel het niet echt denderend is...)
Drie reacties tot nu toe:SGP was er als eerste bij, vanochtend vroeg. Een ontvangstbevestiging met de boodschap dat de mail doorgestuurd naar hun beleidsmedewerker BZK. Hier kan dus nog wat uitkomen... ![]()
VVD heeft ook een ontvangstbevestiging gestuurd met de mededeling dat de mail naar fractiegenoot Willibrord van Beek (lid BZK commissie en woordvoerder) gezonden is. Hier ook nog enige hoop dus! ![]()
PvdA heeft zich er het makkelijkst van af gemaakt. Zij stuurden hun persbericht over het biometrische paspoort . Mail hier:
Heb je al meer reacties intussen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:38 schreef incident het volgende:
Tip van het zoveelste incident : http://retecool.com/tags/jeroenvanbeek
imho deze flaw is nog niet verbeterd.
quote:Halve cryptografie
Het internationale systeem voor de RFID-chips biedt een mogelijkheid om cryptografische controles uit te voeren. Daarbij wordt gewerkt met publieke en geheime sleutels. De publieke sleutels worden volgens de standaarden van de internationale reisorganisatie ICAO opgeslagen in een centrale database. Maar in praktijk blijken slechts 5 van de 45 deelnemende landen dat te doen. In andere gevallen draagt de houder van het paspoort de publieke sleutel bij zich.
Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
[..]
en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
iets dat nu wettelijk nog niet mogelijk is ....
ik zette niet voor niks het woordje 'veilig' tussen aanhalingstekens... punt is dat het politiek gezien een leuk excuus is om wél een centrale database te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:25 schreef incident het volgende:
[..]
Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.
Simpelweg vanwege de huidige hack tools kan men al zoveel dat biometrie op termijn een must wordt.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar je taalgebruik is zeer wollig soms.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
[..]
en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
iets dat nu wettelijk nog niet mogelijk is ....
Mee eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:46 schreef w8jij17 het volgende:
Wat zijn wij een dom volk zeg. Geweldig gewoon. Binnenkort eens onderzoeken of ik met die vingerafdruk nog kan naturaliseren tot een of andere tribe in de jungle. Shit zeg, in het land der blinden is eenoog koning.
Ga vooral zo door, het is allemaal gemaakt voor uw gebruiksgemak. Totdat het woord privacy over 20 jaar niet meer in het woordenboek voor zal komen. Kortom: we're fucked.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n mailtje maar weer doorsturen dan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:54 schreef Ludootje het volgende:
De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!Dat is iets positiefs uit Den Haag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.
Je zult dit enkel horen van de nieuwere partijen, de gevestigde orde die er al jaren zit, is altijd vóór. Of ze nu een beetje vóór (en komen met: "ja, wij willen het eigenlijk ook niet, maar het moet" ), of heel erg vóór zijn, uiteindelijk is het één pot nat.
Wat dat betreft moet je voor dit soort onderwerpen toch bij de nieuwere partijen zijn.
De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!Kijk, daar hebben we wat aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.
Had je de SP ook gemaild? Die zijn meestal ook niet zo voor dit soort maatregelen.
Wat ik een keer eerder in een ander topic schreef:quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:21 schreef Sloggi het volgende:
Hoe staat een partij als D66 eigenlijk tegenover dit plan? Die zijn normaal gesproken toch ook tegen onzinnige regelgevig (hoewel, identificatieplicht... maar goed, dat was onder een andere partijleiding).
quote:De gelaatscan zal als eerste biometrische kenmerk in de Nederlandse reisdocumenten (paspoort en Nederlandse identiteitskaart) worden ingevoerd, daarna volgt de vingerscan. Dat schrijft minister Pechtold (BVK) in een brief aan de Tweede Kamer.
http://rechtennieuws.nl/2(...)se-reisdocument.html
Als ze niet regeren schijnen ze inderdaad erg sympathiek over te komen en het beste met de burger voor te hebben. De schreeuwenden aan de zijlijn.quote:Vingerafdruk
Dat heeft minister Pechtold gezegd bij de presentatie van de pas. In het paspoort zit een chip die de gelaatsafdruk van de eigenaar bevat. Binnen drie jaar komt er ook een vingerafdruk op. Dat moet het onmogelijk maken om de pas van een ander te gebruiken.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_nieuw_paspoort.xml
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef Ludootje het volgende:
Vergeef mij Fok, want ik heb gezondigd... Ik kon het niet laten en heb een mailtje gestuurd naar alle fractievoorzitters en Binnenlandse zaken.
Hier is 'tie:Heb je toevallig de email adressen van iedere tweede kamer fractie nog ergens staan, ik wil ze ook een vraag stellen (over iets heel anders) maar heb geen zin om al die email adressen op te zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben benieuwd of ik überhaupt een antwoord krijg
Staat gewoon op tweedekamer.nl:quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:50 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Heb je toevallig de email adressen van iedere tweede kamer fractie nog ergens staan, ik wil ze ook een vraag stellen (over iets heel anders) maar heb geen zin om al die email adressen op te zoeken.
De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!Nee!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.
![]()
Het kan toch niet zo zijn dat ik op de partij voor de dieren moet stemmen als ik me zorgen maak om mijn privacy.
Ik wil dat de VVD zich daar hard voor maakt. Helaas zal dat nooit gaan gebeuren![]()
Humor.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik wil dat de VVD zich daar hard voor maakt.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:19 schreef Adelante het volgende:
Mijn paspoort is verlopen, snel even een nieuwe aanvragen voor deze onzin zijn intrede doet.
dank uquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:19 schreef webspider het volgende:
[..]
Staat gewoon op tweedekamer.nl:
p.vgeel@tweedekamer.nl
F.Halsema@tweedekamer.nl
M.Hamer@tweedekamer.nl
agneskant@sp.nl
a.pechtold@tweedekamer.nl
m.rutte@tweedekamer.nl
A.Slob@tweedekamer.nl
r.verdonk@tweedekamer.nl
B.vdVlies@tweedekamer.nl
g.wilders@tweedekamer.nl
m.thieme@tweedekamer.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D66:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik dan maar aan ronde twee moet beginnen. TON zegt dat ik bij Justitie moet zijn, en Postbus 51 zegt dat ik naar het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) moet mailen. Het zal weinig zin hebben dat ik ze vandaag nog mail (vrijdag...), dus ik zal dit weekend het mailtje ook nog eens naar die twee instanties sturen.
Ik houd jullie op de hoogte!![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:40 schreef Ludootje het volgende:
Even weer een update:
Weer twee reacties binnen. TON en D66. En zoals te verwachten zijn het niet echt mailtjes die heel veel concrete antwoorden bevatten
TON:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D66:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik dan maar aan ronde twee moet beginnen. TON zegt dat ik bij Justitie moet zijn, en Postbus 51 zegt dat ik naar het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) moet mailen. Het zal weinig zin hebben dat ik ze vandaag nog mail (vrijdag...), dus ik zal dit weekend het mailtje ook nog eens naar die twee instanties sturen.
Ik houd jullie op de hoogte!
De reactie van TON zoals verwacht: inhoudsloos.
Daarom stem ik bij de volgende verkiezingen ook niet meer op de VVD.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Humor.
Soms moet je bedenken wat de prioriteit heeft en of jouw situatie werkelijk zo dramatisch achteruit gaat als je een keer op een andere partij stemt. Over het algemeen valt dat enorm mee, alleen is het een principekwestie waarom velen moeilijk doen.
Dank je wel.quote:
Dat doe ik om extreem lange posts te voorkomen, vind ik zelf altijd zo irritant. Dus ik denk ik doe er misschien iemand een pleziertje meequote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je wel.![]()
Wat mij betreft hoef je de antwoorden niet achter spoilers te plaatsen, het is geen film of spel waarvan je iets verraad.
Die is idd té triest voor woorden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De reactie van TON zoals verwacht: inhoudsloos.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:03 schreef incident het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)oort-op-afstand.html
Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:05 schreef OldJeller het volgende:
Ik vind wel dat het tijd is dat deze discussie weer aangezwengeld wordt.
- omdat vanaf Juni 2009 alle burgers van NL hun vingerafdrukken moeten inleveren bij het aanvragen van een nieuwe identiteitsbewijs
- omdat veel mensen (hier)/er nog niet van op de hoogte zijn, wellicht verandert dit topic daar iets aan
- omdat deze hele procedure zelf al geen goed ontwikkeling is
Er al van op de hoogte?
Hoe lang zijn jouw identiteitsbewijzen nog geldig?
Ik ook! Loopt pas af in 2012, maar ik wens niet als verdachte behandeld te worden door de staat, van mijn vingerafdruk blijven ze af!quote:Op woensdag 22 april 2009 20:32 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag in mei nog even een nieuw paspoort aan, zonder die ongein.
Dat is wel meer met dit soort zaken.. de media is angstvallig stil.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
En je hebt geen geldig ander identiteitsbewijs? Wordt dat niet wat problematisch?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef waht het volgende:
Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
quote:Vanaf 29 juni reisdocumenten met vingerafdruk
Vanaf 29 juni 2009 worden in Nederland alleen nog maar reisdocumenten (paspoort of Nederlandse identiteitskaart) uitgegeven met daarop twee vingerafdrukken. Met dit zogeheten biometrische paspoort wil de overheid fraude voorkomen.
Alle inwoners van Huizen die na 29 juni hun reisdocument willen vernieuwen, moeten aan de balie twee vingerafdrukken laten afnemen. Dit proces neemt ongeveer tien minuten in beslag, maar dit duurt aanzienlijk langer dan in de huidige situatie. De gemeente adviseert inwoners die hun reisdocument willen vernieuwen, om dit voor 29 juni te doen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het reisdocument met vingerafdrukken.
http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=8098
Cool van die gemeentesquote:Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?
Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
[..]![]()
Meerdere kere helaas al, in mei mag ik weer een keer en in augustus ga in op vakantie met een overstap in Amerikaquote:Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Cool van die gemeentesIk heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Ik weet dus niet of je nu al gewoon een nieuwe aan mag vragen, wanneer je daar zin in hebt.. of dat hij écht bijna moet aflopen. Zou je eens kunnen informeren (voor Juniquote:Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Cool van die gemeentesIk heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
quote:Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Blik het volgende:
[..]
dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
Wie staat voor dat dilemma (nu)?quote:Op donderdag 23 april 2009 00:13 schreef Provinciaal het volgende:
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
Ikquote:Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
Dat is dus wat ik niet op internet kan vinden, wanneer je een nieuw identiteitsbewijs aan mag vragen. Weken/maanden/jaren voor verlopen van het document?quote:Op donderdag 23 april 2009 00:25 schreef Sloggi het volgende:
Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
De mensen die vragen vast wel een nieuwe voor 29 Juni 2009 aan, kunnen ze nog even vijf jaar reizen.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:31 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.
Je hebt ook geen bron die zegt dat het niet mag.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:32 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij mag dit altijd. Maar ik heb natuurlijk geen bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |