abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65239293
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef waht het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen wetten ook genegeerd/overtreden worden, nietwaar?
ja, maar dat zal snel bestrafd kunnen worden.
specifiek waar het gaat over europese regelgeving zal iedere poging een centale databank nu al aan te leggen snel door belangengroeperingen via het Europese Gerechtshof gedwarsboomt kunnen worden... dus het is niet erg reeel (tenzij iemand heel erg paranoide is).

Het is natuurlijk wel een reele mogelijkheid dat men toekomstig ook zal werken aan een aanpassing van de europese persoonsgegevens-bescherming-wetgeving en hierbij wél bepaalde mogelijkheden voor een centrale opslag creeren...

politiek gezien zal juist bv zulk een 'biometrische gegevens in paspoort' een bepaalde vraag creeren, immers, zonder dat dit centraal controleerbaar is is de meerwaarde ook erg laag; sterker nog, de fraude-gevoeligheid mogelijk extreem hoog als men dit actief zou gaan toepassen en het ontbreekt aan een centale datenbank voor controle...
Politici kunnen mogelijk makkelijk het bestaan van deze Verordening juist als motivatie nemen ook de wet beteffende opslag van persoonsgegevens door Europese Overheden te verruimen, de verordening zélf verbied dat allerminst (wat dat PvdA-persbericht wél lijkt te impliceren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:06:55 #152
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65248658
tvp, ik ben keihard tegen
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:20:27 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65249246
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:54 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Update (alhoewel het niet echt denderend is...)

Drie reacties tot nu toe:

• SGP was er als eerste bij, vanochtend vroeg. Een ontvangstbevestiging met de boodschap dat de mail doorgestuurd naar hun beleidsmedewerker BZK. Hier kan dus nog wat uitkomen...

• VVD heeft ook een ontvangstbevestiging gestuurd met de mededeling dat de mail naar fractiegenoot Willibrord van Beek (lid BZK commissie en woordvoerder) gezonden is. Hier ook nog enige hoop dus!

• PvdA heeft zich er het makkelijkst van af gemaakt. Zij stuurden hun persbericht over het biometrische paspoort . Mail hier:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Heb je al meer reacties intussen?
    KuikenGuppy
    pi_65249682
    Mijn paspoort verloopt dit jaar in februari.

Alleen in 2010 ga ik naar Canada, dus hopelijk heb je daar dan nog geen biometrisch paspoort nodig.
    ............................
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:00:37 #155
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65255681
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je al meer reacties intussen?
    Helaas, nog niets...
    Maar de politiek kennende kan het ook nog wel even duren
    pi_65257008
    Tip van het zoveelste incident : http://retecool.com/tags/jeroenvanbeek
    imho deze flaw is nog niet verbeterd.
    "Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
    pi_65260558
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:38 schreef incident het volgende:
    Tip van het zoveelste incident : http://retecool.com/tags/jeroenvanbeek
    imho deze flaw is nog niet verbeterd.
    klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
    quote:
    Halve cryptografie
    Het internationale systeem voor de RFID-chips biedt een mogelijkheid om cryptografische controles uit te voeren. Daarbij wordt gewerkt met publieke en geheime sleutels. De publieke sleutels worden volgens de standaarden van de internationale reisorganisatie ICAO opgeslagen in een centrale database. Maar in praktijk blijken slechts 5 van de 45 deelnemende landen dat te doen. In andere gevallen draagt de houder van het paspoort de publieke sleutel bij zich.

en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
    iets dat nu wettelijk nog niet mogelijk is ....
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_65264401
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
    [..]

en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
    Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.

Simpelweg vanwege de huidige hack tools kan men al zoveel dat biometrie op termijn een must wordt.
    "Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
    pi_65264587
    Nog even en we krijgen gele oorlabels.

AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:04:25 #160
    25794 Detroit
    Per aspera ad astra
    pi_65266456
    Voor de hele EU willen ze een database gaan bijhouden met betrekking tot de verkregen vingerafdrukken van inwoners?

Het mag wat kosten! Sowieso om zo'n gegevensbrei op te slaan. Vervolgens moeten deze gegevens beheerd worden, hoppa, extra kosten. Beveiliging? Extra geld!

Oh, het moet een systeem gaan worden. Ach, dat besteden we Europees uit bij een ICT dienstverlener, het mag wat kosten.

Op de kosten gaat hoe dan ook beknibbeld worden, en me dunkt rijmt dat niet met het bewaken van de veiligheid van de opgeslagen gegevens.

In Engeland is men trouwens aan het nadenken biometrische gegevens van onderdanen, welke in een centraal systeem staan, te laten beheren door een privaatrechtelijke partij. Een friggin' privaatrechtelijke partij die een zut sensitieve gegevens bewaard? Grote kans dat men dat in Europa gaandeweg ook met "onze" gegevens gaat doen. Willen we dat?

En dan laat ik privacybeschouwingen nog geheel buiten beschouwing...
    So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
    pi_65267229
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:25 schreef incident het volgende:

[..]

Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.

Simpelweg vanwege de huidige hack tools kan men al zoveel dat biometrie op termijn een must wordt.
    ik zette niet voor niks het woordje 'veilig' tussen aanhalingstekens... punt is dat het politiek gezien een leuk excuus is om wél een centrale database te gaan gebruiken.
    pi_65268074
    Wat zijn wij een dom volk zeg. Geweldig gewoon. Binnenkort eens onderzoeken of ik met die vingerafdruk nog kan naturaliseren tot een of andere tribe in de jungle. Shit zeg, in het land der blinden is eenoog koning.

Ga vooral zo door, het is allemaal gemaakt voor uw gebruiksgemak. Totdat het woord privacy over 20 jaar niet meer in het woordenboek voor zal komen. Kortom: we're fucked.
    pi_65268504
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of ik de enige ben, maar je taalgebruik is zeer wollig soms.
    Je doet toch niet een "studie" rechten, om hier je retorische kunsen uit de doeken te doen?
    God behoede ons dan...
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
    pi_65268594
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:46 schreef w8jij17 het volgende:
    Wat zijn wij een dom volk zeg. Geweldig gewoon. Binnenkort eens onderzoeken of ik met die vingerafdruk nog kan naturaliseren tot een of andere tribe in de jungle. Shit zeg, in het land der blinden is eenoog koning.

Ga vooral zo door, het is allemaal gemaakt voor uw gebruiksgemak. Totdat het woord privacy over 20 jaar niet meer in het woordenboek voor zal komen. Kortom: we're fucked.
    Mee eens.
    Maar ja 2 factoren:
    - brood en spelen, welvaart maakt een volk gezapig.
    - en iedereen stemt links, of enigszins links (waaronder de VVD) ...... en kijken voordurend naar de overheid voor allerlei oplossingen.

Tja, dat men dan uiteindelijk op dit soort draconische dingen uitkomt is dan niet zo gek he.
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
      woensdag 21 januari 2009 @ 11:37:54 #165
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65276913
    Update:

Antwoord van Postbus 51. Ik vermoed dat dit antwoord op de twee mailtjes slaat die bij Postbus 51 terecht zijn gekomen, aangezien mijn mailtje aan BZK ook naar hen geforward werd.

Enfin:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    M'n mailtje maar weer doorsturen dan
    pi_65277116
    Goed bezig, Ludootje!
      woensdag 21 januari 2009 @ 11:54:54 #167
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65277553
    De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!
    SPOILER
    Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.
    pi_65278201
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 11:54 schreef Ludootje het volgende:
    De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!
    SPOILER
    Dat is iets positiefs uit Den Haag.
    Je zult dit enkel horen van de nieuwere partijen, de gevestigde orde die er al jaren zit, is altijd vóór. Of ze nu een beetje vóór (en komen met: "ja, wij willen het eigenlijk ook niet, maar het moet" ), of heel erg vóór zijn, uiteindelijk is het één pot nat.
    Wat dat betreft moet je voor dit soort onderwerpen toch bij de nieuwere partijen zijn.
      woensdag 21 januari 2009 @ 12:16:28 #169
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_65278334
    Partij voor de dieren .
    KuikenGuppy
    pi_65282882
    quote:
    SPOILER
    Kijk, daar hebben we wat aan.
    Had je de SP ook gemaild? Die zijn meestal ook niet zo voor dit soort maatregelen.
    pi_65283044
    Hoe staat een partij als D66 eigenlijk tegenover dit plan? Die zijn normaal gesproken toch ook tegen onzinnige regelgevig (hoewel, identificatieplicht... maar goed, dat was onder een andere partijleiding).
    pi_65286780
    SP hoor ik maar barweinig over dit onderwerp..
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 14:21 schreef Sloggi het volgende:
    Hoe staat een partij als D66 eigenlijk tegenover dit plan? Die zijn normaal gesproken toch ook tegen onzinnige regelgevig (hoewel, identificatieplicht... maar goed, dat was onder een andere partijleiding).
    Wat ik een keer eerder in een ander topic schreef:
    [..]D66 en Pechtold als het gaat om privacy, zijn dit interessante stukjes van toen hij nog minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties was:
    quote:
    De gelaatscan zal als eerste biometrische kenmerk in de Nederlandse reisdocumenten (paspoort en Nederlandse identiteitskaart) worden ingevoerd, daarna volgt de vingerscan. Dat schrijft minister Pechtold (BVK) in een brief aan de Tweede Kamer.
    http://rechtennieuws.nl/2(...)se-reisdocument.html
    quote:
    Vingerafdruk
    Dat heeft minister Pechtold gezegd bij de presentatie van de pas. In het paspoort zit een chip die de gelaatsafdruk van de eigenaar bevat. Binnen drie jaar komt er ook een vingerafdruk op. Dat moet het onmogelijk maken om de pas van een ander te gebruiken.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_nieuw_paspoort.xml
    Als ze niet regeren schijnen ze inderdaad erg sympathiek over te komen en het beste met de burger voor te hebben. De schreeuwenden aan de zijlijn.
    pi_65287428
    Hmm, niet zo best. Misschien toch maar naar Nepal gaan emigreren en daar m'n dagen slijten in de bergen .
    pi_65287594
    Of ervoor zorgen dat als we over twintig jaar in een dictatuur leven, ik de dictator ben.

Geen zorgen mensen, de repressie zal dragelijk zijn .
    pi_65289102
    hmm.. voor 28 juni nog even een nieuws paspoort aanvragen Met een beetje geluk kan ik dan nog op tijd emigreren naar een normaal land
      woensdag 21 januari 2009 @ 17:50:28 #176
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_65290246
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 22:03 schreef Ludootje het volgende:
    Vergeef mij Fok, want ik heb gezondigd... Ik kon het niet laten en heb een mailtje gestuurd naar alle fractievoorzitters en Binnenlandse zaken.

Hier is 'tie:
    SPOILER
    Ik ben benieuwd of ik überhaupt een antwoord krijg
    Heb je toevallig de email adressen van iedere tweede kamer fractie nog ergens staan, ik wil ze ook een vraag stellen (over iets heel anders) maar heb geen zin om al die email adressen op te zoeken.
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:19:01 #177
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_65301761
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 17:50 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Heb je toevallig de email adressen van iedere tweede kamer fractie nog ergens staan, ik wil ze ook een vraag stellen (over iets heel anders) maar heb geen zin om al die email adressen op te zoeken.
    Staat gewoon op tweedekamer.nl:

p.vgeel@tweedekamer.nl
    F.Halsema@tweedekamer.nl
    M.Hamer@tweedekamer.nl
    agneskant@sp.nl
    a.pechtold@tweedekamer.nl
    m.rutte@tweedekamer.nl
    A.Slob@tweedekamer.nl
    r.verdonk@tweedekamer.nl
    B.vdVlies@tweedekamer.nl
    g.wilders@tweedekamer.nl
    m.thieme@tweedekamer.nl
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:25:49 #178
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_65302157
    quote:
    SPOILER
    Nee!!!!!
    Het kan toch niet zo zijn dat ik op de partij voor de dieren moet stemmen als ik me zorgen maak om mijn privacy.

Ik wil dat de VVD zich daar hard voor maakt. Helaas zal dat nooit gaan gebeuren
    pi_65302721
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]
    Ik wil dat de VVD zich daar hard voor maakt.
    Humor.

Soms moet je bedenken wat de prioriteit heeft en of jouw situatie werkelijk zo dramatisch achteruit gaat als je een keer op een andere partij stemt. Over het algemeen valt dat enorm mee, alleen is het een principekwestie waarom velen moeilijk doen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:43:55 #180
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_65302922
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 15:19 schreef Adelante het volgende:
    Mijn paspoort is verlopen, snel even een nieuwe aanvragen voor deze onzin zijn intrede doet.
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
      woensdag 21 januari 2009 @ 23:51:37 #181
    167941 hmmmz
    Verlicht Despoot
    pi_65303173
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:19 schreef webspider het volgende:

[..]

Staat gewoon op tweedekamer.nl:

p.vgeel@tweedekamer.nl
    F.Halsema@tweedekamer.nl
    M.Hamer@tweedekamer.nl
    agneskant@sp.nl
    a.pechtold@tweedekamer.nl
    m.rutte@tweedekamer.nl
    A.Slob@tweedekamer.nl
    r.verdonk@tweedekamer.nl
    B.vdVlies@tweedekamer.nl
    g.wilders@tweedekamer.nl
    m.thieme@tweedekamer.nl
    dank u
      donderdag 22 januari 2009 @ 00:19:20 #182
    27467 webspider
    Fear is the mind-killer.
    pi_65304010
    Trouwens wel goed te lezen dat ik niet de enige ben die zich mateloos irriteert aan de privacybeperkende maatregelen van de afgelopen 10 jaar (ja, zo lang al weer ...) ... en zelfs niet de enige ben die daarover onze kamervertegenwoordigers bestookt met e-mail ... Dat had ik niet verwacht van Fok!
    Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
    pi_65307365
    M'n bloed kookt...

Wij als burgers moeten zonder tegenstribbelen volledig onze privacy afgeven...

Maar een parlementair onderzoek naar Irak wil Balkie niet afgeven omdat er 'niks te verbergen is'.
    pi_65309643
    Wetten moet er zijn om burgers te dienen, niet om het gemak van de overheid te dienen. Dan verliest menig kamerlid uit het oog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 10:40:59 ]
      vrijdag 30 januari 2009 @ 14:40:57 #185
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65567237
    Even weer een update:

Weer twee reacties binnen. TON en D66. En zoals te verwachten zijn het niet echt mailtjes die heel veel concrete antwoorden bevatten

TON:
    SPOILER
    D66:
    SPOILER
    Ik denk dat ik dan maar aan ronde twee moet beginnen. TON zegt dat ik bij Justitie moet zijn, en Postbus 51 zegt dat ik naar het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) moet mailen. Het zal weinig zin hebben dat ik ze vandaag nog mail (vrijdag...), dus ik zal dit weekend het mailtje ook nog eens naar die twee instanties sturen.

Ik houd jullie op de hoogte!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 14:51:52 #186
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_65567593
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 14:40 schreef Ludootje het volgende:
    Even weer een update:

Weer twee reacties binnen. TON en D66. En zoals te verwachten zijn het niet echt mailtjes die heel veel concrete antwoorden bevatten

TON:
    SPOILER
    D66:
    SPOILER
    Ik denk dat ik dan maar aan ronde twee moet beginnen. TON zegt dat ik bij Justitie moet zijn, en Postbus 51 zegt dat ik naar het Agentschap Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten (BPR) moet mailen. Het zal weinig zin hebben dat ik ze vandaag nog mail (vrijdag...), dus ik zal dit weekend het mailtje ook nog eens naar die twee instanties sturen.

De reactie van TON zoals verwacht: inhoudsloos.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 14:53:17 #187
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_65567633
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 23:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Humor.

Soms moet je bedenken wat de prioriteit heeft en of jouw situatie werkelijk zo dramatisch achteruit gaat als je een keer op een andere partij stemt. Over het algemeen valt dat enorm mee, alleen is het een principekwestie waarom velen moeilijk doen.
    Daarom stem ik bij de volgende verkiezingen ook niet meer op de VVD.
    pi_65567891
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 14:40 schreef Ludootje het volgende:

Dank je wel.
    Wat mij betreft hoef je de antwoorden niet achter spoilers te plaatsen, het is geen film of spel waarvan je iets verraad.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 15:05:35 #189
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65568115
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dank je wel.
    Wat mij betreft hoef je de antwoorden niet achter spoilers te plaatsen, het is geen film of spel waarvan je iets verraad.
    Dat doe ik om extreem lange posts te voorkomen, vind ik zelf altijd zo irritant. Dus ik denk ik doe er misschien iemand een pleziertje mee
    pi_65581339
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 14:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De reactie van TON zoals verwacht: inhoudsloos.
    Die is idd té triest voor woorden.

D66 is wel OK
    pi_65721463
    pi_65722288
    quote:

Verrassend. Dat had ik nou nóóit verwacht.
    pi_65723543
    grappige hieraan is dat justitie ontkend dat er systemen zijn om deze bewerkte documenten eruit te halen.
    terwijl er wel degelijk een club is die dat kan. denkt terug aan de sessie op de uva met Jeroen Dexlab.
    pi_68281551
    Ik vind wel dat het tijd is dat deze discussie weer aangezwengeld wordt.

- omdat vanaf Juni 2009 alle burgers van NL hun vingerafdrukken moeten inleveren bij het aanvragen van een nieuwe identiteitsbewijs
    - omdat veel mensen (hier)/er nog niet van op de hoogte zijn, wellicht verandert dit topic daar iets aan
    - omdat deze hele procedure zelf al geen goed ontwikkeling is

Er al van op de hoogte?
    Hoe lang zijn jouw identiteitsbewijzen nog geldig?
      woensdag 22 april 2009 @ 20:32:17 #195
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_68282398
    Ik vraag in mei nog even een nieuw paspoort aan, zonder die ongein.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      woensdag 22 april 2009 @ 20:33:52 #196
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_68282454
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 20:05 schreef OldJeller het volgende:
    Ik vind wel dat het tijd is dat deze discussie weer aangezwengeld wordt.

- omdat vanaf Juni 2009 alle burgers van NL hun vingerafdrukken moeten inleveren bij het aanvragen van een nieuwe identiteitsbewijs
    - omdat veel mensen (hier)/er nog niet van op de hoogte zijn, wellicht verandert dit topic daar iets aan
    - omdat deze hele procedure zelf al geen goed ontwikkeling is

Er al van op de hoogte?
    Hoe lang zijn jouw identiteitsbewijzen nog geldig?
    Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
    Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
      woensdag 22 april 2009 @ 20:34:30 #197
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_68282484
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 20:32 schreef Adelante het volgende:
    Ik vraag in mei nog even een nieuw paspoort aan, zonder die ongein.
    Ik ook! Loopt pas af in 2012, maar ik wens niet als verdachte behandeld te worden door de staat, van mijn vingerafdruk blijven ze af!
    pi_68282563
    tvp
    pi_68282660
    Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_68285570
    ik kan vrijdag mijn nieuwe paspoort afhalen
    pi_68285744
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
    Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
    Dat is wel meer met dit soort zaken.. de media is angstvallig stil.
    Ik geloof ook dat echt het overgrote deel van de bevolking geen idee heeft dat deze procedure binnenkort een feit is, en dat een groot deel daarvan het liever ook niet zal inleveren.
    Maar straks staan ze voor de toonbank met de aanvraag voor een nieuw identiteitsbewijs:
    "even hier uw vingerafdrukken zetten, alstublieft."
    "vingerafdrukken, waarom? "
    "Dat is bij wet zo geregeld, anders kunt u geen identiteitsbewijs krijgen."
    "oh, oké.. dan moet het maar. "
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef waht het volgende:
    Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
    En je hebt geen geldig ander identiteitsbewijs? Wordt dat niet wat problematisch?

Hoe snel mag je trouwens een nieuw identiteitsbewijs aanvragen? Moet hij binnen een maand aflopen, of mag iemand ook een jaar voor afloopdatum een nieuwe aanvragen? (op internet kon ik hier niet zo snel iets over vinden)
      woensdag 22 april 2009 @ 22:09:00 #202
    123170 alors
    zlata1234
    pi_68285746
    Ik heb nog geen paspoort en komende maand lijkt mij een uitstekend moment om er een te halen.
    know'm sayin?
    word? word.
      woensdag 22 april 2009 @ 22:17:36 #203
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68286082
    Voor mij juist een reden om er één in juli te halen, dan weet ik tenminste zeker dat ik met een gloednieuw paspoort rondloop, dan hoef ik niet opeens in 2011 (fictief) mijn paspoort te vernieuwen omdat de VS alleen nog maar dat soort paspoorten accepteert (moet sowieso eenmaal per jaar in de VS zijn voor werk)
    pi_68286549
    Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
    quote:
    Vanaf 29 juni reisdocumenten met vingerafdruk

Vanaf 29 juni 2009 worden in Nederland alleen nog maar reisdocumenten (paspoort of Nederlandse identiteitskaart) uitgegeven met daarop twee vingerafdrukken. Met dit zogeheten biometrische paspoort wil de overheid fraude voorkomen.

Alle inwoners van Huizen die na 29 juni hun reisdocument willen vernieuwen, moeten aan de balie twee vingerafdrukken laten afnemen. Dit proces neemt ongeveer tien minuten in beslag, maar dit duurt aanzienlijk langer dan in de huidige situatie. De gemeente adviseert inwoners die hun reisdocument willen vernieuwen, om dit voor 29 juni te doen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het reisdocument met vingerafdrukken.

http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=8098
    pi_68286623
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
    [..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      woensdag 22 april 2009 @ 22:31:17 #206
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68286692
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Meerdere kere helaas al, in mei mag ik weer een keer en in augustus ga in op vakantie met een overstap in Amerika
      woensdag 22 april 2009 @ 22:31:57 #207
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68286724
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
    Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
    pi_68286902
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of je nu al gewoon een nieuwe aan mag vragen, wanneer je daar zin in hebt.. of dat hij écht bijna moet aflopen. Zou je eens kunnen informeren (voor Juni ).
    pi_68288319
    maakt niet uit joh, eind mei worden heel veel paspoorten gestolen of verloren. dat komt wel goed.
    pi_68288486
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
      woensdag 22 april 2009 @ 23:17:36 #211
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68288582
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 23:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
    pi_68288837
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Blik het volgende:

[..]

dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
    Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.
    pi_68289545
    Ik heb mijn paspoort vorige week vervangen. Maar je ontkomt er niet aan, want over 5 jaar zul je toch je vingerafdrukken moeten inleveren.
    pi_68290321
    Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
    pi_68290398
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:13 schreef Provinciaal het volgende:
    Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
    Wie staat voor dat dilemma (nu)?
    pi_68290478
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik .
    pi_68290495
    Nou ja, 't is niet echt een dilemma. Je komt er gewoon niet onderuit als je geen kluizenaar wil worden. Je hebt weinig keus...
    pi_68290575
    Als je nu een nieuwe aanvraagt, dan sta je in Mei / Juni 2014 voor dat dilemma.. wellicht is dan één en ander veranderd.
    pi_68290617
    Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
    pi_68290784
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.

Alhoewel ik ook denk dat veel van die mensen sowieso al niet van plan waren te gaan reizen, maarja.
    pi_68290793
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:25 schreef Sloggi het volgende:
    Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
    Dat is dus wat ik niet op internet kan vinden, wanneer je een nieuw identiteitsbewijs aan mag vragen. Weken/maanden/jaren voor verlopen van het document?

Je kan het informeren of gewoon proberen.
    pi_68290823
    Volgens mij mag dit altijd. Maar ik heb natuurlijk geen bron.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2009 00:32:59 ]
    pi_68290849
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:31 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.
    De mensen die vragen vast wel een nieuwe voor 29 Juni 2009 aan, kunnen ze nog even vijf jaar reizen.
    Zijn meer landen die dat verplicht stellen aan de grens en zeker nu in een groot deel van Europa de vingerafdrukken op een identiteitsbewijs verplicht worden, zullen er meer landen volgens waarbij dit verplicht wordt aan de grens.
    pi_68290864
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 00:32 schreef Sloggi het volgende:
    Volgens mij mag dit altijd. Maar ik heb natuurlijk geen bron.
    Je hebt ook geen bron die zegt dat het niet mag.
    pi_68290897
    Als iets niet mag moet het natuurlijk ergens staan. Als het wel mag hoeft dat niet per se.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')