abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65239293
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef waht het volgende:

[..]

Daarnaast kunnen wetten ook genegeerd/overtreden worden, nietwaar?
ja, maar dat zal snel bestrafd kunnen worden.
specifiek waar het gaat over europese regelgeving zal iedere poging een centale databank nu al aan te leggen snel door belangengroeperingen via het Europese Gerechtshof gedwarsboomt kunnen worden... dus het is niet erg reeel (tenzij iemand heel erg paranoide is).

Het is natuurlijk wel een reele mogelijkheid dat men toekomstig ook zal werken aan een aanpassing van de europese persoonsgegevens-bescherming-wetgeving en hierbij wél bepaalde mogelijkheden voor een centrale opslag creeren...

politiek gezien zal juist bv zulk een 'biometrische gegevens in paspoort' een bepaalde vraag creeren, immers, zonder dat dit centraal controleerbaar is is de meerwaarde ook erg laag; sterker nog, de fraude-gevoeligheid mogelijk extreem hoog als men dit actief zou gaan toepassen en het ontbreekt aan een centale datenbank voor controle...
Politici kunnen mogelijk makkelijk het bestaan van deze Verordening juist als motivatie nemen ook de wet beteffende opslag van persoonsgegevens door Europese Overheden te verruimen, de verordening zélf verbied dat allerminst (wat dat PvdA-persbericht wél lijkt te impliceren)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:06:55 #152
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_65248658
tvp, ik ben keihard tegen
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:20:27 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65249246
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:54 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Update (alhoewel het niet echt denderend is...)

Drie reacties tot nu toe:

• SGP was er als eerste bij, vanochtend vroeg. Een ontvangstbevestiging met de boodschap dat de mail doorgestuurd naar hun beleidsmedewerker BZK. Hier kan dus nog wat uitkomen...

• VVD heeft ook een ontvangstbevestiging gestuurd met de mededeling dat de mail naar fractiegenoot Willibrord van Beek (lid BZK commissie en woordvoerder) gezonden is. Hier ook nog enige hoop dus!

• PvdA heeft zich er het makkelijkst van af gemaakt. Zij stuurden hun persbericht over het biometrische paspoort . Mail hier:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Heb je al meer reacties intussen?
    KuikenGuppy
    pi_65249682
    Mijn paspoort verloopt dit jaar in februari.

Alleen in 2010 ga ik naar Canada, dus hopelijk heb je daar dan nog geen biometrisch paspoort nodig.
    ............................
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:00:37 #155
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65255681
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je al meer reacties intussen?
    Helaas, nog niets...
    Maar de politiek kennende kan het ook nog wel even duren
    pi_65257008
    Tip van het zoveelste incident : http://retecool.com/tags/jeroenvanbeek
    imho deze flaw is nog niet verbeterd.
    "Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
    pi_65260558
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:38 schreef incident het volgende:
    Tip van het zoveelste incident : http://retecool.com/tags/jeroenvanbeek
    imho deze flaw is nog niet verbeterd.
    klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
    quote:
    Halve cryptografie
    Het internationale systeem voor de RFID-chips biedt een mogelijkheid om cryptografische controles uit te voeren. Daarbij wordt gewerkt met publieke en geheime sleutels. De publieke sleutels worden volgens de standaarden van de internationale reisorganisatie ICAO opgeslagen in een centrale database. Maar in praktijk blijken slechts 5 van de 45 deelnemende landen dat te doen. In andere gevallen draagt de houder van het paspoort de publieke sleutel bij zich.

en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
    iets dat nu wettelijk nog niet mogelijk is ....
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_65264401
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt, en de grond dat die onmogelijkheid tot volledige controle niet uitgevoerd kan worden, is het ontbreken van een centrale database met geheime sleutels voor individuele paspoorten:
    [..]

en nu kun je vast wel voorstellen wàt uiteindelijk het voorstel zou zijn om de 'beveiliging van die chip 'opeens' wel 'veilig' te maken....
    Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.

Simpelweg vanwege de huidige hack tools kan men al zoveel dat biometrie op termijn een must wordt.
    "Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
    pi_65264587
    Nog even en we krijgen gele oorlabels.

AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      dinsdag 20 januari 2009 @ 23:04:25 #160
    25794 Detroit
    Per aspera ad astra
    pi_65266456
    Voor de hele EU willen ze een database gaan bijhouden met betrekking tot de verkregen vingerafdrukken van inwoners?

Het mag wat kosten! Sowieso om zo'n gegevensbrei op te slaan. Vervolgens moeten deze gegevens beheerd worden, hoppa, extra kosten. Beveiliging? Extra geld!

Oh, het moet een systeem gaan worden. Ach, dat besteden we Europees uit bij een ICT dienstverlener, het mag wat kosten.

Op de kosten gaat hoe dan ook beknibbeld worden, en me dunkt rijmt dat niet met het bewaken van de veiligheid van de opgeslagen gegevens.

In Engeland is men trouwens aan het nadenken biometrische gegevens van onderdanen, welke in een centraal systeem staan, te laten beheren door een privaatrechtelijke partij. Een friggin' privaatrechtelijke partij die een zut sensitieve gegevens bewaard? Grote kans dat men dat in Europa gaandeweg ook met "onze" gegevens gaat doen. Willen we dat?

En dan laat ik privacybeschouwingen nog geheel buiten beschouwing...
    So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
    pi_65267229
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 22:25 schreef incident het volgende:

[..]

Zoals men al meerdere malen verteld heeft op verschillende black hat conferenties is het volledig veilig maken van een RFID een utopie.

Simpelweg vanwege de huidige hack tools kan men al zoveel dat biometrie op termijn een must wordt.
    ik zette niet voor niks het woordje 'veilig' tussen aanhalingstekens... punt is dat het politiek gezien een leuk excuus is om wél een centrale database te gaan gebruiken.
    pi_65268074
    Wat zijn wij een dom volk zeg. Geweldig gewoon. Binnenkort eens onderzoeken of ik met die vingerafdruk nog kan naturaliseren tot een of andere tribe in de jungle. Shit zeg, in het land der blinden is eenoog koning.

Ga vooral zo door, het is allemaal gemaakt voor uw gebruiksgemak. Totdat het woord privacy over 20 jaar niet meer in het woordenboek voor zal komen. Kortom: we're fucked.
    pi_65268504
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 21:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of ik de enige ben, maar je taalgebruik is zeer wollig soms.
    Je doet toch niet een "studie" rechten, om hier je retorische kunsen uit de doeken te doen?
    God behoede ons dan...
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
    pi_65268594
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 23:46 schreef w8jij17 het volgende:
    Wat zijn wij een dom volk zeg. Geweldig gewoon. Binnenkort eens onderzoeken of ik met die vingerafdruk nog kan naturaliseren tot een of andere tribe in de jungle. Shit zeg, in het land der blinden is eenoog koning.

Ga vooral zo door, het is allemaal gemaakt voor uw gebruiksgemak. Totdat het woord privacy over 20 jaar niet meer in het woordenboek voor zal komen. Kortom: we're fucked.
    Mee eens.
    Maar ja 2 factoren:
    - brood en spelen, welvaart maakt een volk gezapig.
    - en iedereen stemt links, of enigszins links (waaronder de VVD) ...... en kijken voordurend naar de overheid voor allerlei oplossingen.

Tja, dat men dan uiteindelijk op dit soort draconische dingen uitkomt is dan niet zo gek he.
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
      woensdag 21 januari 2009 @ 11:37:54 #165
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65276913
    Update:

Antwoord van Postbus 51. Ik vermoed dat dit antwoord op de twee mailtjes slaat die bij Postbus 51 terecht zijn gekomen, aangezien mijn mailtje aan BZK ook naar hen geforward werd.

Enfin:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    M'n mailtje maar weer doorsturen dan
    pi_65277116
    Goed bezig, Ludootje!
      woensdag 21 januari 2009 @ 11:54:54 #167
    145672 Ludootje
    Mr. Brightside
    pi_65277553
    De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!
    SPOILER
    Toch jammer dat ze maar twee zetels hebben.
    pi_65278201
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 11:54 schreef Ludootje het volgende:
    De Partij voor de Dieren heeft geantwoord! En het is dan wel niet een heel uitgebreid antwoord, maar wel een antwoord waar ik blij mee ben!
    SPOILER
    Dat is iets positiefs uit Den Haag.
    Je zult dit enkel horen van de nieuwere partijen, de gevestigde orde die er al jaren zit, is altijd vóór. Of ze nu een beetje vóór (en komen met: "ja, wij willen het eigenlijk ook niet, maar het moet" ), of heel erg vóór zijn, uiteindelijk is het één pot nat.
    Wat dat betreft moet je voor dit soort onderwerpen toch bij de nieuwere partijen zijn.
      woensdag 21 januari 2009 @ 12:16:28 #169
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_65278334
    Partij voor de dieren .
    KuikenGuppy
    pi_65282882
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 11:54 schreef Ludootje het volgende:
    SPOILER
    Kijk, daar hebben we wat aan.
    Had je de SP ook gemaild? Die zijn meestal ook niet zo voor dit soort maatregelen.
    pi_65283044
    Hoe staat een partij als D66 eigenlijk tegenover dit plan? Die zijn normaal gesproken toch ook tegen onzinnige regelgevig (hoewel, identificatieplicht... maar goed, dat was onder een andere partijleiding).
    pi_65286780
    SP hoor ik maar barweinig over dit onderwerp..
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 14:21 schreef Sloggi het volgende:
    Hoe staat een partij als D66 eigenlijk tegenover dit plan? Die zijn normaal gesproken toch ook tegen onzinnige regelgevig (hoewel, identificatieplicht... maar goed, dat was onder een andere partijleiding).
    Wat ik een keer eerder in een ander topic schreef:
    [..]D66 en Pechtold als het gaat om privacy, zijn dit interessante stukjes van toen hij nog minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties was:
    quote:
    De gelaatscan zal als eerste biometrische kenmerk in de Nederlandse reisdocumenten (paspoort en Nederlandse identiteitskaart) worden ingevoerd, daarna volgt de vingerscan. Dat schrijft minister Pechtold (BVK) in een brief aan de Tweede Kamer.
    http://rechtennieuws.nl/2(...)se-reisdocument.html
    quote:
    Vingerafdruk
    Dat heeft minister Pechtold gezegd bij de presentatie van de pas. In het paspoort zit een chip die de gelaatsafdruk van de eigenaar bevat. Binnen drie jaar komt er ook een vingerafdruk op. Dat moet het onmogelijk maken om de pas van een ander te gebruiken.

http://www.rtl.nl/(/actue(...)r_nieuw_paspoort.xml
    Als ze niet regeren schijnen ze inderdaad erg sympathiek over te komen en het beste met de burger voor te hebben. De schreeuwenden aan de zijlijn.
    pi_65287428
    Hmm, niet zo best. Misschien toch maar naar Nepal gaan emigreren en daar m'n dagen slijten in de bergen .
    pi_65287594
    Of ervoor zorgen dat als we over twintig jaar in een dictatuur leven, ik de dictator ben.

Geen zorgen mensen, de repressie zal dragelijk zijn .
    pi_65289102
    hmm.. voor 28 juni nog even een nieuws paspoort aanvragen Met een beetje geluk kan ik dan nog op tijd emigreren naar een normaal land
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')