ik had niet anders van jou verwachtquote:Op donderdag 9 april 2009 09:49 schreef Summers het volgende:
[..]
ah ok , nu begrijp ik wel hoe het komt , gewoon negeren.
Leer jij dan eens lezen in context want het was geen gezeik over opleiding maar over een baan in het veel geld verdienen en tijdsbesteding scenario. Capiche? Dat arrogante "ELKE KEER" is ook finaal misplaatst omdat ik het nauwelijks over opleidingen heb; zie mijn kennisniveau vs opleidingsniveau argumenten elders en overal.quote:Op donderdag 9 april 2009 08:15 schreef sjoep het volgende:
[..]
Kap dan eens met dat gezeik over opleiding elke keer.
Interessant artikel. Naast dat wat omschreven word is het ook zo dat een universitaire opleiding gespitst is op een vakgebied en die wikipedia jeugd natuurlijk over alles wel wat weten maar niet heel bijster veelquote:
Het gaat dan voor de tigduizendste keer niet zo zeer om Opleidingsniveau maar om Kennisniveau .quote:Op donderdag 9 april 2009 09:23 schreef Summers het volgende:
[..]
jij niet , jij zegt niks over andere mensen , ik ken ze iig wel .
Beetje vreemd , ik kom ze altijd tegen in alle lagen van de bevolking ongeacht opleidingsniveau
en jij mist dat allemaal ? hoe komt dat ?
Precies Bastard en dat moet gewoon kunnen zo af en toequote:Op donderdag 9 april 2009 08:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hee, ik heb mijn naam mee en ben af en toe bot uit de hoek.
Daar ga je al , het is geen waanbeeld maar ik begrijp dat je het begrip waanbeeld wel begrijpt en geen andere referentiekader hebt om het onder in te delen .quote:Op donderdag 9 april 2009 11:12 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het gaat dan voor de tigduizendste keer niet zo zeer om Opleidingsniveau maar om Kennisniveau .
Nogmaals hier hebben ze allemaal masters en weet ik wat allemaal niet en geloven ze in goden met 4 armenHet zijn verschillende dingen. Je kunt op een school ook louter onzin leren ook al moet je elke dag studeren. Enig kennisniveau van hoe de wereld dan WEL werkt is dus vereist om van je waanbeelden af te zijn. Daar heb je verder echt geen UNI MASTERS DOCTORAAL iets voor nodig
![]()
had ik jou al eens verteld over die keer dat ik in een bos Hobgoblins zag. ey luister he...quote:Op donderdag 9 april 2009 11:59 schreef _Led_ het volgende:
Ja maar Summers heeft niks te bewijzen
Ze heeft er een boel over te vertellen maar er is geen enkele reden om aan te tonen dat wat ze zegt waar is natuurlijk.
zoals ik in het vorige topic al aangaf boeit mij het bewijs geeneens zoveel. Gewoon zoals jij doet, eindelijk eens waarmaken ipv de heletijd zeggen: nee geen zin in, nee dat kan niet en de ergste: nee ik hoef niks te bewijzen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:06 schreef Bastard het volgende:
Jongens jongens jongens... we gaan weer lekker zo
Dit is niet de manier om tot elkaar te komen en er een gezellig/gemoedelijk forum van te maken met zn allen.
Basisprincipes zijn duidelijk van discusseren denk ik, persoonlijke aanvallen worden genoted, bij verder doorgaan zullen we daar onze conclusies uit moeten trekken en dat doen we liever niet.
TRU is nou eenmaal een subforum waar weinig bewijs te leveren valt, we zouden hier als zweefteven onder elkaar moeten kunnen leven, sprekend over de gevoelens die bepaalde onderwerpen naar voren brengt. Wie dat gevoel niet kan opwekken, of uberhaupt denkt dat het onzin is en er dus niet over mee kan praten kan ook eens niet reageren.
Daarnaast hebben we dan nog de vrijheid gegeven om een sceptisch topic te openen, open voor discussie daar waar je geen grond hebt in een zweefteef topic.
Nu is het alleen wel zo dat daar vanzelfsprekend discussieregels bij gehanteerd dienen te worden, en dat begint bij respect voor elkaars geloofsovertuigingen kunnen opbrengen. Vandaaruit kun je dan verder komen.
Dus hierbij.. ik trek nog een keer de streep.. niet dat ik hem verleg maar om echt aan te duiden dat genoeg, genoeg is:
------------------------------------------------------------------------------------------
Carry on.
En dan gaan ze ook nog eens ninja-style edittenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:19 schreef Flammie het volgende:
haha arme bastardJe moet alles lezen omdat je MOD bent
Dat lijkt me soms wel erg pijnlijk
![]()
-nee-quote:Op donderdag 9 april 2009 11:10 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leer jij dan eens lezen in context want het was geen gezeik over opleiding maar over een baan in het veel geld verdienen en tijdsbesteding scenario. Capiche?
Ik wil je wel helpen hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dan gaan ze ook nog eens ninja-style editten
Je zou luisteren ook eens kunnen proberen er zijn al wel 100 dingen gezegt waar je zelf iets mee kan en toch blijf je steeds hetzelfde zeggen en dan frusty raken maar dat ligt toch echt aan jezelf .quote:Op donderdag 9 april 2009 12:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
zoals ik in het vorige topic al aangaf boeit mij het bewijs geeneens zoveel. Gewoon zoals jij doet, eindelijk eens waarmaken ipv de heletijd zeggen: nee geen zin in, nee dat kan niet en de ergste: nee ik hoef niks te bewijzen.
Het klinkt als het verwaande meisje van 7 dat zegt: ik kan vliegen, maar ik laat het lekker niet zien lekker puh!
Trek je conclusies eruit maar verwacht jij dat het meisje ook echt kan vliegen?
Ik wil het wel graag zien van het meisje maar om zo kort door de bocht nee te zeggen
Wat bedoel je? Wat is vlgs jou een onpersoonlijke aanval.. als iemand het niet met je eens is ofzoquote:Op donderdag 9 april 2009 12:25 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, om weer even on-topic te gaan, hoe zit het met onpersoonlijke aanvallen ?
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"quote:Op donderdag 9 april 2009 12:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wat is vlgs jou een onpersoonlijke aanval.. als iemand het niet met je eens is ofzo
Dat is gewoon onderhands hetzelfde doen eigenlijk. Het kan heus wel een keer voorkomen maar zodra het misbruikt wordt zal ik het in ieder geval beschouwen als een persoonlijke aanval op de discussiepartner.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"
Of in plaats van "Holy shit, bij jou is er iets doorgebrand waar bij andere mensen hun logica zit" iets als "ik vraag me soms af hoe sommige mensen zonder hersenen schijnen te kunnen leven", ofzo.
Gewoon, even het persoonlijke randje eraf schaven
Ik noem dat: Verkapte persoonlijke aanvallen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"
Of in plaats van "Holy shit, bij jou is er iets doorgebrand waar bij andere mensen hun logica zit" iets als "ik vraag me soms af hoe sommige mensen zonder hersenen schijnen te kunnen leven", ofzo.
Gewoon, even het persoonlijke randje eraf schaven
Nee want dan sla je meteen alles er weer onder. Je kan een concept aanvallen, je kan bijvoorbeeld sektes aanvallen, je kan de wetenschap en de esoterie aanvallen als het topic zich ervoor leent maar helaas kunnen mensen niet tegen de verantwoordelijkheid om alles met mate te doen dus moet er soms worden opgetreden.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:47 schreef _Led_ het volgende:
In dat geval is het, in het kader van de duidelijkheid, beter om het topic te generaliseren als "aanvallen in TRU",
want dan heeft het 'persoonlijke' ervoor dus geen invloed.
Dat je de moeite nog wilt nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:51 schreef jogy het volgende:
Het is dat ik slecht ben in het maken van schema's anders had ik het getekend.
Onvermoeibaar. ooit zal het voor iedereen glashelder zijjn maar tot die tijd zal ik een baken zijn in troebel waterquote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:21 schreef _Led_ het volgende:
Even opgevrolijkt en aangevuld !
[ afbeelding ]
laat maar zittenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zou luisteren ook eens kunnen proberen er zijn al wel 100 dingen gezegt waar je zelf iets mee kan en toch blijf je steeds hetzelfde zeggen en dan frusty raken maar dat ligt toch echt aan jezelf .
Ook bij andere onderwerpen kan je constant frusty raken omdat andere mensen niet doen wat jij zou willen OF je maakt de keuze om ZELF een keer iets te doen .
laten we eerlijk zijn , ik heb niks van je nodig , als jij niet eens respect kan opbrengen of fatsoen
of alleen maar door de bril van vooroordelen kijkt, en daarnaast klagen over anderen dat ze niet doen wat jij wilt ? kom op zeg ...
mooie quotes. Doe je zelf ook aan socratische gespreksvoering?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:57 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]
Lees deze quotes door, denk erover na en alles komt goed.
http://nl.wikiquote.org/wiki/Socrates
Het mooie is dat hij dit 1500 jaar geleden ofzo al wist en dat er nogsteeds mensen zijn die dit nog niet begrepen hebben. Dit is misschien een mooi onderwerp voor dit forum. Waarom zijn eenvoudige zaken vaak zo moeilijk te begrijpen?
Hoezo?quote:
lees je ook andere filosofen zoals Plato, Kierkegaard, Nussbaum, Foucault, Epictetus e.d.?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:02 schreef mediaconsument het volgende:
Moet je eens voorstellen dat je op de wc diep zit.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |