En dan gaan ze ook nog eens ninja-style edittenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:19 schreef Flammie het volgende:
haha arme bastardJe moet alles lezen omdat je MOD bent
Dat lijkt me soms wel erg pijnlijk
![]()
-nee-quote:Op donderdag 9 april 2009 11:10 schreef Flammie het volgende:
[..]
Leer jij dan eens lezen in context want het was geen gezeik over opleiding maar over een baan in het veel geld verdienen en tijdsbesteding scenario. Capiche?
Ik wil je wel helpen hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 12:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dan gaan ze ook nog eens ninja-style editten
Je zou luisteren ook eens kunnen proberen er zijn al wel 100 dingen gezegt waar je zelf iets mee kan en toch blijf je steeds hetzelfde zeggen en dan frusty raken maar dat ligt toch echt aan jezelf .quote:Op donderdag 9 april 2009 12:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
zoals ik in het vorige topic al aangaf boeit mij het bewijs geeneens zoveel. Gewoon zoals jij doet, eindelijk eens waarmaken ipv de heletijd zeggen: nee geen zin in, nee dat kan niet en de ergste: nee ik hoef niks te bewijzen.
Het klinkt als het verwaande meisje van 7 dat zegt: ik kan vliegen, maar ik laat het lekker niet zien lekker puh!
Trek je conclusies eruit maar verwacht jij dat het meisje ook echt kan vliegen?
Ik wil het wel graag zien van het meisje maar om zo kort door de bocht nee te zeggen
Wat bedoel je? Wat is vlgs jou een onpersoonlijke aanval.. als iemand het niet met je eens is ofzoquote:Op donderdag 9 april 2009 12:25 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, om weer even on-topic te gaan, hoe zit het met onpersoonlijke aanvallen ?
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"quote:Op donderdag 9 april 2009 12:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Wat is vlgs jou een onpersoonlijke aanval.. als iemand het niet met je eens is ofzo
Dat is gewoon onderhands hetzelfde doen eigenlijk. Het kan heus wel een keer voorkomen maar zodra het misbruikt wordt zal ik het in ieder geval beschouwen als een persoonlijke aanval op de discussiepartner.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"
Of in plaats van "Holy shit, bij jou is er iets doorgebrand waar bij andere mensen hun logica zit" iets als "ik vraag me soms af hoe sommige mensen zonder hersenen schijnen te kunnen leven", ofzo.
Gewoon, even het persoonlijke randje eraf schaven
Ik noem dat: Verkapte persoonlijke aanvallen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee,bijvoorbeeld in plaats van "Je bent zo gek als een deur !" bijvoorbeeld zeggen "er is een grote groep mensen die zo gek is als een deur !"
Of in plaats van "Holy shit, bij jou is er iets doorgebrand waar bij andere mensen hun logica zit" iets als "ik vraag me soms af hoe sommige mensen zonder hersenen schijnen te kunnen leven", ofzo.
Gewoon, even het persoonlijke randje eraf schaven
Nee want dan sla je meteen alles er weer onder. Je kan een concept aanvallen, je kan bijvoorbeeld sektes aanvallen, je kan de wetenschap en de esoterie aanvallen als het topic zich ervoor leent maar helaas kunnen mensen niet tegen de verantwoordelijkheid om alles met mate te doen dus moet er soms worden opgetreden.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:47 schreef _Led_ het volgende:
In dat geval is het, in het kader van de duidelijkheid, beter om het topic te generaliseren als "aanvallen in TRU",
want dan heeft het 'persoonlijke' ervoor dus geen invloed.
Dat je de moeite nog wilt nemen.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:51 schreef jogy het volgende:
Het is dat ik slecht ben in het maken van schema's anders had ik het getekend.
Onvermoeibaar. ooit zal het voor iedereen glashelder zijjn maar tot die tijd zal ik een baken zijn in troebel waterquote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:21 schreef _Led_ het volgende:
Even opgevrolijkt en aangevuld !
[ afbeelding ]
laat maar zittenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zou luisteren ook eens kunnen proberen er zijn al wel 100 dingen gezegt waar je zelf iets mee kan en toch blijf je steeds hetzelfde zeggen en dan frusty raken maar dat ligt toch echt aan jezelf .
Ook bij andere onderwerpen kan je constant frusty raken omdat andere mensen niet doen wat jij zou willen OF je maakt de keuze om ZELF een keer iets te doen .
laten we eerlijk zijn , ik heb niks van je nodig , als jij niet eens respect kan opbrengen of fatsoen
of alleen maar door de bril van vooroordelen kijkt, en daarnaast klagen over anderen dat ze niet doen wat jij wilt ? kom op zeg ...
mooie quotes. Doe je zelf ook aan socratische gespreksvoering?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:57 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]
Lees deze quotes door, denk erover na en alles komt goed.
http://nl.wikiquote.org/wiki/Socrates
Het mooie is dat hij dit 1500 jaar geleden ofzo al wist en dat er nogsteeds mensen zijn die dit nog niet begrepen hebben. Dit is misschien een mooi onderwerp voor dit forum. Waarom zijn eenvoudige zaken vaak zo moeilijk te begrijpen?
Hoezo?quote:
lees je ook andere filosofen zoals Plato, Kierkegaard, Nussbaum, Foucault, Epictetus e.d.?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:02 schreef mediaconsument het volgende:
Moet je eens voorstellen dat je op de wc diep zit.![]()
Ik probeer het een beetje, en het bevalt me wel. Het is best tof om een verhaal te vertellen dmv vragen, scheelt veel weerstand omdat mensen warempel gaan nadenken over wat je zegt.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
mooie quotes. Doe je zelf ook aan socratische gespreksvoering?
Nee, ik ben echter best bereid daar wat van te lezen als je me leuke bronnen kunt aanwijzen. Ik lees eigenlijk heel weinig, ik denk zelf liever na voordat ik iets lees.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
lees je ook andere filosofen zoals Plato, Kierkegaard, Nussbaum, Foucault, Epictetus e.d.?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)002064114/index.htmlquote:Op donderdag 9 april 2009 15:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nee, ik ben echter best bereid daar wat van te lezen als je me leuke bronnen kunt aanwijzen. Ik lees eigenlijk heel weinig, ik denk zelf liever na voordat ik iets lees.
Het is echter ook iets van dat alles waar ik over nadenk op dat gebied al ergens beschreven is. Eigenlijk bevestigd Socrates voor mij dat ik in de goede richting zit qua denken. Dat geeft veel vertrouwen!
Ik moet je zeggen dat ik soms ook wel inderdaad de psychopaat uit kan hangen. Hoe makkelijk is het voor ons allen om iemand je ongezouten mening te geven? 80% van de communicatie verloopt non-verbaal, je ziet wat de persoon tegenover je denkt van iets wat je zegt, en daar pas je je voor aan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:09 schreef Topspin het volgende:
Sowieso persoonlijke aanvallen, maar goed. Mensen zijn haatdragend in, op en buiten internet. Alleen komt het online al sneller tot uitdrukking want achter de pc is het veilig afkraken en agressief reageren. Iets uitten wat in het echt niet kan. Die ene collega die het bloed onder de nagels vandaan haalt met een glimlach begroeten en uiteindelijk online de mensen onder de stenen verpoederen. Dan gaat het niet eens om agressie en afkraken, het gaat er al om dat er negatief commentaar gegeven wordt wat mensen vaak in het echt niet durven dus wederom internet als compensatie als frustratie medium. Zeker dan niet alleen binnen truth maar overal op FOK en buiten FOK overal op internet binnen Nederland en erbuiten.
Hoe hippie achtig gedacht maar zo gaat het vaak wel. Internet als frustratie medium. Alle brave mensen op de wereld die zich eens lekker gaan uitleven maar ondertussen de aardigheid zelver zijn. Als het erop aankomt is iedereen online een potentiele cyber psychopaat. Misschien maar goed ook, beter online de agressieveling uithangen die mensen het bloed onder de nagels vandaan haalt dan je buurman een steen door de ruit gooien.
Maak me er zelf ook schuldig aan, vooral vroeger gedaan. Het is makkelijker woorden naar buiten brengen hier en wat jij ook zegt, bij complete bullshit is commentaar iets dat gepast kan zijn. Wil ook niet beweren dat iedereen in het echt de ander niet de mond snoert als iemand complete bullshit uitkraamt. Maar hier online is het al snel pittiger en sneller gebracht.quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:37 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik soms ook wel inderdaad de psychopaat uit kan hangen. Hoe makkelijk is het voor ons allen om iemand je ongezouten mening te geven? 80% van de communicatie verloopt non-verbaal, je ziet wat de persoon tegenover je denkt van iets wat je zegt, en daar pas je je voor aan.
Ik vind het persoonlijk soms moeilijk om me in te houden in dit forum.
(nu hoor ik je denken: Waarom ga je dan niet ergens anders heen?! Omdat ik veel dingen wel interessant vind in TRU, maar dat er gewoon naar mijn mening zo gigantisch veel bullshit wordt verkondigd dat echt héél vergezocht is, dat ik daar echt gewoon pissig van wordt)
En daar gaat het om, er zijn mensen die zulke vreemde meningen hebben, dat je er soms gewoon heel erg giftig van wordt. Ik weet het, ieder zijn eigen mening voor zichzelf, maar nogmaals is het heel makkelijk om onbewust even je ongezouten mening hier even neer te typen om vervolgens diegene PROBEREN (want dat lukt nooit, ik heb nog nooit een 'believer' een 'non-believer' weten om te halen in het internet, of vice versa) over te halen.
Geloof me, ik heb echt heel vaak mijzelf ingehouden om juist NIET te reageren op een post, maar soms moet het gewoon, omdat ik sommige ideëen wel zo vreselijk lomp vind.
En dan heb ik het bijvoorbeeld over het jaar 2012. Sommige dingen vind ik interessant, en kan ik begrijpen, maar soms komen users weer met van die vreselijk vergezochte zaken als een PLANEET die tegen ons aan gaat botsen.
Bovendien wil ik zeggen dat sommige users naar mijn mening er op uit zijn om te trollen. Daar zijn ze soms heel succesvol in, bij mij en bij anderen. Echter worden deze users niet aangepakt omdat het 'theorieen' zijn. Maar terwijl ze gewoon weten dat ze reacties losmaken, worden de menschen die reageren genoted.
Mijn god, wat lul ik veel, ik ga bier drinken, tabee
Ik kijk nu heel anders tegen je aan en bedankt in ieder geval dat je je inhoudtquote:
Het probleem vooral in TRU is dus dat het wereldbeeld van veel mensen JUIST wel totaal in gevaar komt. Eerst was alles natuurlijk zorgeloos voor vele "believers", daarna krijgen veel mensen nieuwe kennis over let's say CR, iets waar die personen nog nooit van gehoord hadden en tsja dan kan je wereldbeeld nou eenmaal finaal instorten en krijg je veel huildende gezichtjes. Het is vooral aan de zijde van sceptici dus ook niet maar wat "gebabbel" zoals jij het zo denigrerend wil afschuiven maar goed onderbouwde posts met links en bronnen en dan is het toch al gauw wat anders. Het is een soort van "strijd" tussen rationele mensen en emotionele mensen en die laatste hebben behalve emotie gewoon weinig overtuigends in te brengen voor de andere groep en dat kan dus resulteren in huilen en frustraties.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kijk nu heel anders tegen je aan en bedankt in ieder geval dat je je inhoudt.
Toch, persoonlijk gezien vind ik het raar dat men überhaupt pissig worden op meningen van anderen, het doet jou toch geen pijn? Jouw wereldbeeld komt niet in gevaar door het gebabbel van anderen? Natuurlijk, sommige mensen gaan alle logica voorbij in sommige gevallen maar ook dat heeft een bepald inzicht, ookal is het in essentie misleidt. Het kan veel emoties oproepen bij mij, van medelijden tot een glimlach maar kwaad worden? Nee niet echt. Tenzij het aan mijn wereldbeeld tornt, dan kan ik me wel eens ellendig voelen. Maar uiteindelijk moet dat gewoon geaccepteerd worden hoe raar het ook is.
Lees nou zelf eens wat je schrijft.quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het probleem vooral in TRU is dus dat het wereldbeeld van veel mensen JUIST wel totaal in gevaar komt. Eerst was alles natuurlijk zorgeloos voor vele "believers", daarna krijgen veel mensen nieuwe kennis over let's say CR, iets waar die personen nog nooit van gehoord hadden en tsja dan kan je wereldbeeld nou eenmaal finaal instorten en krijg je veel huildende gezichtjes. Het is vooral aan de zijde van sceptici dus ook niet maar wat "gebabbel" zoals jij het zo denigrerend wil afschuiven maar goed onderbouwde posts met links en bronnen en dan is het toch al gauw wat anders. Het is een soort van "strijd" tussen rationele mensen en emotionele mensen en die laatste hebben behalve emotie gewoon weinig overtuigends in te brengen voor de andere groep en dat kan dus resulteren in huilen en frustraties.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Het probleem vooral in TRU is dus dat het wereldbeeld van veel mensen JUIST wel totaal in gevaar komt. Eerst was alles natuurlijk zorgeloos voor Flammie, daarna krijgen veel mensen nieuwe kennis over let's say CR, iets waar Flammie nog nooit van gehoord had en tsja dan kan je wereldbeeld nou eenmaal finaal instorten en krijg je veel huilende gezichtjes. Het is vooral aan de zijde van sceptici dus ook niet maar wat "gebabbel" zoals jij het zo denigrerend wil afschuiven maar goed onderbouwde posts met links en bronnen en dan is het toch al gauw wat anders. Het is een soort van "strijd" tussen rationele mensen en Flammie en die laatste heeft behalve emotie gewoon weinig overtuigends in te brengen voor de andere groep en dat kan dus resulteren in huilen en frustraties.
En dan doe je moeite voor een lange post met onderbouwing waarin je, indien men de moeite neemt om het door te lezen, wederzijds respect toont en dan krijg je zoietsquote:Op zaterdag 11 april 2009 07:36 schreef sjoep het volgende:
[..]
Lees nou zelf eens wat je schrijft.
En hoe.
En vraag je dan af hoe het komt dat mensen boos op je worden.
Nog een keer, maar dan met jouw naam er in:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |