de tijd bij die spruit van jou is ook zo snel gegaan!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:16 schreef Troel het volgende:
Ayden gefeliciteerd! Alweer 1
De tijd gaat zo enorm snel! Tot morgen
Ja, erg he? Ik loop de afgelopen dagen echt over van emoties, volgens mij zijn die laatste dageni n het ziekenhuis toch wat heftiger geweest voor me dan ik doorhadquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
de tijd bij die spruit van jou is ook zo snel gegaan!
kweet nog dat lieve kleine knulletje toen op mn arm
Ow, das helemaal relaxed inderdaad! Go Merelquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:22 schreef Fuente het volgende:
Oh ja, en haar voetje wat in dwangstand stond is bijna helemaal normaal nuDus echt helemaal top
Weet hij al welk geluid giraffes maken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef freecell het volgende:
TARA heeft leander Hoeoeoeoeoe! geleerd
Hij zei steeds: huuuu! en heueueeu! Toen heeft TARA een ochtend steeds Hoeoeoeoe! Terug geroepen en aan eht eind van de ochtend deed Leander het ook
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Weet hij al welk geluid giraffes maken?
Het erge is dat ik het Ruben ook probeer wijs te makenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:47 schreef freecell het volgende:
[..]Het is al wel eens aan hem verteld
Straks denken alle kinderen in de omgeving dat
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:54 schreef freecell het volgende:
Voor de personen die er geen hout meer van begrijpen:
Mijn broer heeft aan zijn kinderen verteld dat giraffes hazzebah-hazzebah-hazzebah-haa! doen als geluid. Dat vinden zijn kinderen nu net zo logisch als een koe die boe doet. (wat ook niet logisch is trouwens, nog nooit een koe boe horen zeggen, wel meuh)
Ik vind dat je niet moet liegen tegen kinderen, maar die hazzebah blijft er toch een beetje in
Ja en het erge is dus dat veel mensen dat grappig vinden (oa de dieetclubquote:
Goed puntquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Jen gooit altijd haar speen eruit tijdens het slapen.
Het leuke is nu ook dat ze m ook zelf kan pakken...
Editquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:10 schreef LovelyLady het volgende:
Wij hebben zo'n klein popke eraan hangen die doe ik onder het dekentje vast zeg maar... punt is dan wel dat als hij zijn hoeft opzij legt dat dan de speen eruit floeptmaar het werkt vooralsnog.
En 'sochtends is het net een crimineel: dan heeft hij het popje in zijn hand en loopt hij ermee te rammen langs de spijltjes van zijn bedcompleet met hele verhalen en brabbels
het popje zit aan de speen vast en het popje ligt onder zn kin onder het dekbedje. Zodat de speen in de buurt van zn mond blijft.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:01 schreef freecell het volgende:
[..]
EditIk ben een muts
Helemaal snappen doe ik je niet, maar Leander slaapt altijd op zijn zij, dus dan gaat het volgens mij niet werken?![]()
Oiquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo, bep is door de keuring heen maar heeft wel een toeter Ventolin meegekregen. Het gaat op hetzelfde liedje lijken als middelste
Ik hooooop maar dat het eenmalig is en dat ze dan weer razendsnel opknapt
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:54 schreef Troel het volgende:
Mensen, ongetwijfeld tot ziens in het andere topic
Kom meteen mee johquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:18 schreef TearSong het volgende:
[..]
Tot strakjes! (ik begin zowaar een beetje emo te worden van je berichtje Troel)
Ik hoop dat jullie morgen een hele mooie dag hebben. Ruben alweer 1, jeetje!
Nou, de lichttherapie is alweer gestoptquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:57 schreef Raissa het volgende:
Mila krijgt inmiddels lichttherapie, van de antibiotica mag ze nog niet af omdat ik tijdens de zwangerschap prednison heb gekregen. Vandaag is de hielprik ook gedaan. Flesjes gaan er redelijk in, de eerste helft gaat super vlot maar dan wordt ze erg moe (en doen ze dus de rest via de sonde).
Strakjes weer naar haar toe met haar oom
De volgende keer dat je in de Kalverstraat loopt met Amber wil ik wel even een seintje hoor, dan loop ik even mijn kantoor uit en kom ik even Amberquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:35 schreef Llewella het volgende:
Amber en ik zijn vandaag lekker op stap geweest; vanochtend naar de VU voor het reik- en grijponderzoek; wat heel leuk was; en daarna nog wat wezen shoppen in de kalverstraat (Lush zeepjes; ander topic hier elders op fok).
wat fijnquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Nou, de lichttherapie is alweer gestoptZe heeft ook voor het eerst een rompertje aan, maat 44 eigenlijk nog een beetje te groot maar zo schattig
![]()
niet leuk voor zo'n kleintjequote:Het infuusje moest zonet opnieuw geprikt worden, handjes en voetjes geprobeerd.. Na 5 keer prikken lukt het nog niet... Uiteindelijk lukte de 6e keer, getver wat is dat vreselijk zeg... Weet dat het moet maar bij de derde keer kreeg ik even waterige oogjes en een brok in mijn keel, vond het zo zielig..
Ik vind Stella zo snél!quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:20 schreef Guuzewuus het volgende:
Mijn dochter heeft weer wat ontdekt![]()
Maar das net zo leuk tochquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:23 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik vind Stella zo snél!
Thomas doet dat sinds gisteren en die is zowat 11 maanden.
Ik ga vast nog wel een keer met d'r op stapquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Lois het volgende:
[..]
De volgende keer dat je in de Kalverstraat loopt met Amber wil ik wel even een seintje hoor, dan loop ik even mijn kantoor uit en kom ik even Amberbewonderen
![]()
Ik zie heeeeel weinig draagdoeken in Amsterdam nu ik er bij nadenk... vreemd eigenlijk, het lijkt me zo ideaal in de stad.
Wacht maar, jouw zoon loopt los voordat ie 6 maanden isquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:25 schreef freecell het volgende:
Stella
Inderdaad snel hoor!![]()
En als mama er maar steeds achteraan om haar te bevrijden als ze weer is vastgelopen wrs
Welneequote:Op donderdag 15 januari 2009 20:27 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Wacht maar, jouw zoon loopt los voordat ie 6 maanden isen dan kan jij ook als moeders steeds maar weer de weg vrij maken
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een positief bericht over Isis, dat is erg fijn om te lezen dat het zo goed gaat Jojo!
Leuk filmpje van Stella
Simmu, hier ook zo'n mannetje die niet weet hoe hij terug moet draaien. En dan boos worden omdat mama niet wil helpen. En hier ook vuurrode wangetjes, de ene keer links de andere keer rechts of allebei... vooralsnog geen tand of rand te zien
Ben in iedergeval al blij dat meneer overdag weer wat meer slaapt als vorige week. Dat maakt hem net even wat vrolijker.
Ik vind de lach van Koen zooo
Sander kan af en toe wel een beetje wild zijn maar Koen is erg gehecht aan hem zoals je in het filmpje kan zien
Wat liefquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een positief bericht over Isis, dat is erg fijn om te lezen dat het zo goed gaat Jojo!
Leuk filmpje van Stella
Simmu, hier ook zo'n mannetje die niet weet hoe hij terug moet draaien. En dan boos worden omdat mama niet wil helpen. En hier ook vuurrode wangetjes, de ene keer links de andere keer rechts of allebei... vooralsnog geen tand of rand te zien
Ben in iedergeval al blij dat meneer overdag weer wat meer slaapt als vorige week. Dat maakt hem net even wat vrolijker.
Ik vind de lach van Koen zooo
Sander kan af en toe wel een beetje wild zijn maar Koen is erg gehecht aan hem zoals je in het filmpje kan zien
Onze smurf had hier ook veel last van en nu zijn we onder behandeling bij de kinderarts omdat ze waarschijnlijk last heeft van een verborgen reflux. Wij geven Nutrilon Omneo (tegen krampen) met jpm (zodat het eten/maagzuur niet opkomt). En het is sinds twee/drie weken een totaal ander kind!! Mavie herkauwde (leek wel of ze kauwgom kauwde) ook de hele dag en rook heel zuur. Ik weet niet of je hier wat mee kan hoor en ik weet dat je geen diagnoses van het internet moet plukken maar ik heb me ook rot gezocht naar de reden achter al het gehuil...sterkte iig!quote:[
Ze krijgt jpm in haar voeding tegen het opboeren en hikken van voeding, maar als bijwerking krijgt ze van weer hele dunne poep en regelmatig krampjes. Wat is dan wijsheid? Als ik stop met jpm heeft ze weer last van opkomende voeding en dan huilt ze ook...
sterkte met merel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:42 schreef Fuente het volgende:
36.1 is toch ook geen ondertemp? Ik heb zelf in ieder geval altijd een lage temp en 36.1 is voor mij vrij normaal (zeker na het wakker worden).
Wat een leuke filmpjes zag ik voorbij komen trouwens!
Hier echt een beetje een rotdag. Merel had vreselijk veel krampjes, echt zielig en ze heeft dus heel veel gehuild en weinig geslapen (na 16:00 uur ging het gelukkig beter).
Ik merk bij haar dat verandering in een dag, een dag erna dus veel stress geeft. Gisteren zijn we ;s morgens op het cb geweest en 's middags was er kraambezoek. Merel zit dan dus bij iemand anders op de arm, zit lekker te koekeloeren enz, maar de volgende dag is het dan huilen, huilen en nog meer huilen.
Ze krijgt jpm in haar voeding tegen het opboeren en hikken van voeding, maar als bijwerking krijgt ze van weer hele dunne poep en regelmatig krampjes. Wat is dan wijsheid? Als ik stop met jpm heeft ze weer last van opkomende voeding en dan huilt ze ook...
lasig hoor, de cb-arts zei dat het 'kiezen tussen 2 kwaden is' in dit geval, alsof ik daar echt wat mee kan...
hehe mijne ook..1 keer was het 34.9quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
sterkte met merel!
lage temp .. mij temp is gemideld zo'n .35,8 de kraamverzorgster vroeg zich af of ik wel leefde
heel veel plezier vanmiddag, geniet er van!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:53 schreef DJMO het volgende:
die kwam vannacht om één uur voor een voeding, om kwart voor vijf (toen miste ik mijn vent, die lag op de bank te slapen) en om kwart over acht.. ligt nu heerlijk te slapen in de box
kan hem wel opvreten, maar dan ziet yolanda hem vanmiddag niet
en die verheugt zich er enorm op om eindelijk haar broertje te zien dus ja, ik neem maar geen hapje uit mijn mooie ventje
de baby-acne wordt wel een stuk minder nu ik er sudo-creme op smeer, gelukkig, hij had zo'n mooi gaaf babyhuidje, dit was echt rot om te zien, ook al had hij er voor het oog geen last van ...
Ik heb het even gemist denk ik maar mocht Yolanda niet direct na de bevalling in het ziekenhuis komen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:53 schreef DJMO het volgende:
die kwam vannacht om één uur voor een voeding, om kwart voor vijf (toen miste ik mijn vent, die lag op de bank te slapen) en om kwart over acht.. ligt nu heerlijk te slapen in de box
kan hem wel opvreten, maar dan ziet yolanda hem vanmiddag niet
en die verheugt zich er enorm op om eindelijk haar broertje te zien dus ja, ik neem maar geen hapje uit mijn mooie ventje
de baby-acne wordt wel een stuk minder nu ik er sudo-creme op smeer, gelukkig, hij had zo'n mooi gaaf babyhuidje, dit was echt rot om te zien, ook al had hij er voor het oog geen last van ...
eerst even: fijn dat mila het zo goed doet, ook al wordt ze lek gepriktquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:11 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist denk ik maar mocht Yolanda niet direct na de bevalling in het ziekenhuis komen?
Bahquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
eerst even: fijn dat mila het zo goed doet, ook al wordt ze lek geprikthet komt helemaal goed met die stoere meid van jou!
het ging zo: ik werd ontslagen, op hetzelfde moment hing jeugdzorg (zonder te zeggen wie ze was) aan de telefoon met het ziekenhuis (niet naar mij gevraagd oid): hoe laat ik thuis zou zijn.. dat wist ik niet, ik was op dat moment de kraamzorg en een auto naar huis aan het regelen. Johan en ik hadden echter allebei zoiets van: ja we weten dat we onder toezicht komen te staan; maar mogen we in godsnaam rustig naar huis gaan, ik was koud twaalf uur bevallen. achteraf bleek (was anderhalve week later ofzo) dat het de toeziend voogd van yolanda was, als ik de dag na de bevalling wat langer in het zh was gebleven had ze daar wel heen gekomen .. (waarom dan niet langs mijn huis vraag ik me af, maar oke..) en nu is het verhaal zo gedraaid dat ze perse willen dat yolanda onder toezicht van pleegzorg en jeugdzorg haar broertje leert kennen .. ik was zo boos en verdrietig toen ik het vorige week hoorde .. heb er toen ook over gepost in het mama-topic.. heb me er inmiddels zo goed als overheen gezet, omdat ik niet wil dat JJ met negativiteit van mijn kant te maken krijgt
juh dakota, achteraf is dat wel logisch, maar op het cb hier zeiden ze dus wel vaseline.. misschien omdat jr. verder een vrij droge huid heeft ofzo, ik weet het niet, maar met sudo gaat het nu gelukkig al een stuk beterquote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:34 schreef Dakota het volgende:
vaseline is ook niet zo slim omdat het vet is en het dus alleen maar vetter maakt
Alles met zink is perfect voor babyacne (en ook voor je eigen puistjes!) dus idd sudocrem of andere zinkjes
bedoel je nou dat ik na de voeding, een beetje melk op zijn gezichtje moet smeren?? terwijl de puistjes er juist door komen??quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:52 schreef Jelief het volgende:
Vaseline dekt de huid eigenlijk alleen maar af, geeft zeg maar een extra laagje beschermend vet maar voegt niks toe. Moedermelk helpt trouwens ook heel goed tegen puistjes, beetje er op smeren na elke voeding
het is een restant nog van in de buik toen jullie alles deelden. babymeisjes kunnen ook een beetje 'ongesteld' zijn. selene had ook die pukkeltjes en een beetje gezwollen borstjes, het gaat vanzelf over.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:25 schreef Fuente het volgende:
Maar Merel krijgt fv en zit ook onder de pukkels, hoe kan dat dan?
Ik doe haar 's avonds ook vaak in de draagdoek. Als ze gewoon écht moe is en tóch niet wil/kan slapen dan krijst ze heel de tent bij elkaar. Dan stop ik haar in de draagdoek en dan geeft ze zich na maximaal 10 minuten wel gewonnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:07 schreef Fuente het volgende:
Jelief, ze drinkt inmiddels wel weer 6 flessen tussen 6 en 23:00, dus evenveel als eerst... ze gaan ook niet helemaal op, dus dat is het helaas niet. Thnx voor het meedenken!
Ze is trouwens eindelijk in slaap gestort, in de draagdoek
in het draagdoektopic hebben heel veel mensen handig advies en tipsquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:22 schreef OooLizaooO het volgende:
Oei, dat wist ik niet, staat gewoon in de handleiding als een van de mogelijke houdingen vanaf 3 maanden geloof ik. Ik kijk even uit naar andere mogelijkheden!
het draagdoektopic: Draagdoeken 29quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:09 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb net even de handleiding gecheckt en ik heb het verkeerd gelezen. De houding buik op buik kan al vanaf 3 maand maar voor rug op buik of op de heup moet je wachten tot 5 maand. Dan ga ik toch een andere oplossing moeten zoeken, want met zijn hoofdje naar mij gekeerd is echt geen optie, wordt hij woest van omdat hij niet genoeg ziet!
Fijnquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:04 schreef DJMO het volgende:
in vrijwel alle opzichten geslaagd LovelyLady! ben nu bezig met foto's en filmpjes over te zetten op de pcYolanda was helemaal stapel op haar broertje.. die gedroeg zich overigens keurig, had ook een poepluier, een keurige natte luier met normale gele ontlasting etc.. en ik was koud tien minuten weg bij jeugdzorg belt die vent me op: ja ik maak me zorgen of JJ niet uitgedroogd is. ik zou het prettig vinden als je even langs de huisarts ging met hem. ik zei dat ik net eergisteren geweest was, en afgelopen maandag op het cb was geweest, dat ik maandag weer ging.. was hem niet genoeg. ik bood aan om dan maar langs de spoedeisende hulp van het zuiderziekenhuis te gaan, ik was toch nog in de buurt.. nee hij belde mijn huisarts wel even dan .. pas toen was hij gerustgesteld dat JJ wel voldoende dronk etc. en niet uitgedroogd was
hij wist dus totaal niet hoe vaak baby's natte luiers per dag (moeten!) hebben .. en waarom maakte hij zich nou onder andere zorgen: omdat ik weigerde JJ op kantoor een voeding te geven toen hij bij yolanda "aan het zoeken" was .. ik was koud vijf minuten binnen, en hij had net een drie kwartier/uur daarvoor gedronken.. had daarvan zelfs melk teruggegeven, dus om dan binnen het uur weer aan te leggen schiet ook niet op of wel dan?? enfin het was een behoorlijke domper op de vreugde die ik had en voelde van het zien van mijn dochter ...
Schrikken Webkim!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:25 schreef Webkim het volgende:
Heerlijk DJMO, dat het leuk was. en laat die rare man lekker de rambam krijgen zeg. Tsssk!
Speedy, wat een lekker ding heb je daar!
Thomas heeft ook een knetterdroge huid. We doen hem maar 2 a 3 keer per week in bad, nog altijd met extra vettende balneum en smeren Weleda of gewoon witte vaseline.
Thomas doet trouwens mee aan Nationale Jaag Je Moeder de Stuipen Op 't Lijf Week.
Van de week schrok ik me al de rimram toen -ie zó ontzettend gespuugd had.
En vanavond had ik hem even in zijn bedje geparkeerd om een pyjama voor hem van het wasrek te pakken en ik hoor hem ineens heel hard gaan huilen.
Ik kom aangesjeesd enzijn gezicht onder het bloed, zijn romper, de rand van zijn bed, een beetje naast zijn bed op het laminaat. Meneer had even een tand door zijn lip gepletterd op de rand van zijn ledikant. Na tien tellen heel hard huilen stond hij alweer te grijnzen en dat zag er knap maniakaal uit met al dat bloed.
Even nog overwogen het fototoestel te gaan pakken, maar dat voelde zo 'slechte moederig' dat ik hem maar gewoon heb schoongepoetst, zijn lip heb gekoeld en hem lekker heb laten drinken.
Brokkenpiloot. Net zo lomp als mama.![]()
Ik heb ze gezien, wat lijkt je meisje op jou zeg! En wat zit jij te glunderen. Echt een mooi momentje, fijn dat het zo goed ging (behalve die man dan maar goed...)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:27 schreef DJMO het volgende:
foto's komen eraan in het foto-topic!! (ik was daarnet filmpjes en foto's aan het uploaden, slaat FF eruitben dus nog bezig met uploaden)
Dat is de lieve kleine Milaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:52 schreef Raissa het volgende:
Maatje 44 is nog veel te groot
[ afbeelding ]
Wat een klein mooi meisje heb jequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |