14 miljard euro aan bonussen voor bankiers ....quote:President pleit voor zelfdiscipline bankiers
Obama boos over bonussen Wall Street
De Amerikaanse president Obama is de vette bonussen die op Wall Street worden uitgekeerd meer dan zat. Obama reageerde op een bericht van de financieel toezichthouder van New York, dat bankiers en bestuurders van financiële instellingen op Wall Street in totaal voor ruim 18 miljard dollar - bijna 14 miljard euro - aan bonussen hebben opgestreken. Hij had geen goed woord voor hun gedrag over en noemde het 'beschamend en onverantwoord'. In deze tijden van economische malaise pleit Obama juist voor meer zelfdiscipline onder bankiers. Samen met minister van Financiën Geithner zal hij persoonlijk die boodschap aan hen overbrengen, zei hij.
Obama is in zijn wiek geschoten door de hoge bonussen omdat veel gewone Amerikanen juist nu de broekriem moeten aantrekken. Toch is het totaalbedrag aan bonussen voor de hoogste bazen juist sterk afgenomen in 2008. Het jaar ervoor lag het totaalbedrag nog 44% hoger.
Dat gaat zeker helpen, voorbeeld stellenquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Juist, en dat gaat helpen omdat? Of dat is leuk omdat? Ik zie daar de fun niet inEn de bankiers die het er toch moeilijk mee hebben nemen zelf wel het leven van zich vandaan.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 07:25 schreef ES57 het volgende:
[..]
14 miljard euro aan bonussen voor bankiers ....
De enige manier om dit wangedrag met wortel en tak uit te roeien is die bankiers standrechtelijk te executeren.
ja en het is allemaal steungeld, dus bankiers zijn uitkeringstrekkersjquote:Op vrijdag 30 januari 2009 07:25 schreef ES57 het volgende:
[..]
14 miljard euro aan bonussen voor bankiers ....
De enige manier om dit wangedrag met wortel en tak uit te roeien is die bankiers standrechtelijk te executeren.
quote:
Er lopen daar jochies van 27 jaar die gewoon 60 miljoen bonus meekrijgen, let wel BONUS, staatsbonusquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:18 schreef Zero2Nine het volgende:
Veroordeel die graaiers maar tot een paar jaartjes dienstverlening, helpen bij de voedselbank of eten opscheppen in de gaarkeuken zouden wel een mooie straf zijn. Dan zien ze pas ihoe ziek ze bezig zijn. Ik zeg eerlijk: ik weet ook niet of ik een dikke bonus zou afslaan als het mij zou worden aangeboden hoor, maar in zulke tijden moet je toch beter weten.
Gelul natuurlijk. Je hebt wel traders die dat krijgen, maar die werken niet bij de banken. Daar ben je met 27 net VP. Krijg je nog een miljoen in een goed jaar, maar geen 60.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Er lopen daar jochies van 27 jaar die gewoon 60 miljoen bonus meekrijgen, let wel BONUS, staatsbonus
volgens mij is dit 1 keer gebeurt met een top trader in the city.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Er lopen daar jochies van 27 jaar die gewoon 60 miljoen bonus meekrijgen, let wel BONUS, staatsbonus
Ben je van mening dat jullie tot de groep mensen behoren die voordeel halen uit inflatie?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Je hebt wel traders die dat krijgen, maar die werken niet bij de banken. Daar ben je met 27 net VP. Krijg je nog een miljoen in een goed jaar, maar geen 60.
bij goldman sachs welquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Je hebt wel traders die dat krijgen, maar die werken niet bij de banken. Daar ben je met 27 net VP. Krijg je nog een miljoen in een goed jaar, maar geen 60.
quote:Wealth on Wall Street is not distributed evenly, of course. Rainmakers in investment banking can expect to see $20 million to $25 million each, and traders who booked big profits will take home a chunk of those profits, as much as $50 million each, according to senior executives at leading Wall Street banks.
De mannen die zorgen voor de grote "winstgevende" deals voor hun werkgever.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:41 schreef TubewayDigital het volgende:
Wat zijn rainmakers?
Ik ken Goldman van iets dichterbij dan jij, en natuurlijk zijn er mensen die dergelijke bedragen krijgen in de goeie jaren. Die mensen zijn echter een stuk ouder dan 27 en runnen een complete desk. Je moet sowieso partners zijn om zoiets te krijgen en de jongste partners zijn ongeveer 34. Maar goed, nog altijd een hoop geld.quote:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, zeker als je kijkt naar de echte rainmakers, die konden enkel werken in een omgeving die werd gestimuleerd met goedkoop krediet. Voor de lagere rangen moet je niet vergeten dat die 90 uur per week werken en weinig leven overhouden, dus als die een bonus krijgen vind ik het niet heel vreemd. Dat zijn ook echt geen miljoenen ofzo, die zitten veel hogerop.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:37 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Ben je van mening dat jullie tot de groep mensen behoren die voordeel halen uit inflatie?
zoals ik het zie:
geld lenen is in het verleden wel erg goedkoop geweest, er is dus makkelijk geld beschikbaar voor grote deals en een deel van dat geld komt dus bij jullie terecht als beloning. De gewone man in de straat krijgt dat geld echt niet, veel te ver weg voor hem. De zakenbankiers zitten er veel dichter bij.
Als je redelijk laag zit en je krijgt geen bonus, dan kun je net zo goed een normale 40u baan nemen en in het weekend achter de bar ergens staan. Verdiend hetzelfde, qua uren ook gelijk.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, zeker als je kijkt naar de echte rainmakers, die konden enkel werken in een omgeving die werd gestimuleerd met goedkoop krediet. Voor de lagere rangen moet je niet vergeten dat die 90 uur per week werken en weinig leven overhouden, dus als die een bonus krijgen vind ik het niet heel vreemd. Dat zijn ook echt geen miljoenen ofzo, die zitten veel hogerop.
Maar bij die normale baan van jou heb je geen uitzicht op een promotie waar je WEL die bonus krijgt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:12 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Als je redelijk laag zit en je krijgt geen bonus, dan kun je net zo goed een normale 40u baan nemen en in het weekend achter de bar ergens staan. Verdiend hetzelfde, qua uren ook gelijk.
Dat zal wel loslopen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:25 schreef henkway het volgende:
[..]
Als iemand 5 dagen werkt, dan zou dan neerkomen op 18 uur per dag. Amerikanen werken meer dan Nederlanders, maar 18 uur per dag en dat voor een directeur... Ik geloof het ook niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
Niemand in loondienst werkt 90 uur per week. Allemaal sprookjes om die achterlijke bonussen goed te praten.
Helaas wel, ik heb mijn urenlijsten nog van die tijd. Geen weekend vrij, etc - het is een hondenbaan. Ik zou het echter niet als een excuus kunnen gebruiken om een enorme bonus te krijgen. Iets extra is natuurlijk wel lekker na al dat overwerk, anders kan ik inderdaad beter een baantje in de horeca nemen in het weekend.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
Niemand in loondienst werkt 90 uur per week. Allemaal sprookjes om die achterlijke bonussen goed te praten.
Halcon, je hebt ook de weekenden nog natuurlijk. Veel juniors hebben misschien 1 weekend in de maand vrij, dat tikt ook aan. Daarbij werk je als het druk is soms van 9 in de ochtend tot 3 uur in de nacht, soms maanden lang (grote deals enzo). Ook wel eens hele nachten gewoon niet naar huis en doorwerken, maar goed, dat gebeurde bij mij vrij zelden gelukkig.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand 5 dagen werkt, dan zou dan neerkomen op 18 uur per dag. Amerikanen werken meer dan Nederlanders, maar 18 uur per dag en dat voor een directeur... Ik geloof het ook niet.
Wat is er zoal nog te doen dan in het weekend?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Helaas wel, ik heb mijn urenlijsten nog van die tijd. Geen weekend vrij, etc - het is een hondenbaan. Ik zou het echter niet als een excuus kunnen gebruiken om een enorme bonus te krijgen. Iets extra is natuurlijk wel lekker na al dat overwerk, anders kan ik inderdaad beter een baantje in de horeca nemen in het weekend.
Zondag valt er vrij weinig te handelen volgens mij. Ik geloof er niets van dat dit structureel is. Wellicht incidenteel eens wat zaken doen in het weekend, maar ik geloof niet dat dit structureel is...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Halcon, je hebt ook de weekenden nog natuurlijk. Veel juniors hebben misschien 1 weekend in de maand vrij, dat tikt ook aan. Daarbij werk je als het druk is soms van 9 in de ochtend tot 3 uur in de nacht, soms maanden lang (grote deals enzo). Ook wel eens hele nachten gewoon niet naar huis en doorwerken, maar goed, dat gebeurde bij mij vrij zelden gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |