abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98991593
Er is al bijna 2 jaar niet meer gepost in dit topic. Interesse in werken in de financiele sector valt toch een beetje tegen? Bang voor een reprimande van het volk? De naam bankier valt slecht in de mond?

Iemand die zijn ervaringen nog wel delen? Ik gooi mijn verhaal er later wel op wat een CRA in wezen doet.

[ Bericht 11% gewijzigd door sitting_elfling op 03-07-2011 19:06:49 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99019222
Veel sympathie geniet je niet nee, als je in de kroeg zegt dat je in de financiele wereld werkt.
Maar goed nadeel van de financiele sector is ook dat het werk erg saai en fantasieloos kan worden, het zijn natuurlijk wel stereotype kantoorbanen. voordeel is vaak goeie contracten en je kunt beste lache collega's hebben.
pi_99019745
Wat is ongeveer een bruto startsalaris voor iemand bij de grote 4 met een HBO opleiding?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_99021000
Wat zijn eigenlijk de uren bij banen in commercial banking? Lijkt me dat dit al weer een aardig verschil is met de uren in investment banking.
pi_99024262
Commercial banking is gewoon kantooruren draaien over het algemeen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99036143
Ik zit op het moment bij een CRA en qua uren is het als volgt ong. Je begint tussen 9 en 9.30 maar er is niet echt een vaste eindtijd. Variabel afhankelijk van welke deadlines er spelen.

Qua begin tijd dus wel relaxed, maar erg lastig om bepaalde dingen in te bouwen voor de avond jammer genoeg.

Heb overigens wel het gevoel dat de sfeer bij ons niet echt te vergelijken is met P&E, IB, commercial banking etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 4 juli 2011 @ 23:07:29 #82
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_99044820
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:49 schreef Drive-r het volgende:
Commercial banking is gewoon kantooruren draaien over het algemeen.
3-6-3-club :P
The more debt, the better
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:24:34 #83
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_99060432
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef TubewayDigital het volgende:
Als beta student wordt je regelmatig gepolst voor een baan als trader. Echter ik heb geen clue waar het nou precies over gaat. Zit je nou echt de hele dag te speuren naar prijsverschillen zodat je arbitrage kan doen? Een inhouse dag bij een van de grote namen heeft mij weinig geholpen. Op de werkvloer zelf deden ze erg geheimzinnig.
Trader, dat is altijd lastig uitleggen op verjaardagen. Handelen met geld van het bedrijf op de beurs, kan eigenlijk vanalles zijn. ETF arbitrage, opties, future spreads enz enz. Draait meestal om aansturen van het handelssysteem.

Het werk leren ze je daar wel.

* relaxte werktijden (beursuren)
* harde resultaten, geen subjectief geleuter
* zelf keuzes maken, zelf aan de knoppen
* potentieel hoge bonus
Overal verstand van.
pi_99082822
Hoe zit het eigenlijk met de kleding voorschriften? Hier bij de CRA waar ik zit loopt gewoon een groot gedeelte op flipflops :') Ik vind het echt geen gezicht. Net alsof je op vakantie gaat.
pi_99083632
Hier is het gewoon strak in pak de hele dag. Jasje gaat natuurlijk gewoon uit achter mijn PC, maar een das is wel verplicht helaas. Heeft ook te maken met het feit dat er vrij vaak investeerders onverwacht rond lopen, etc... Daarbij zit ik veel in meetings en dat moet ik het toch aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99084074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:19 schreef Drive-r het volgende:
Hier is het gewoon strak in pak de hele dag. Jasje gaat natuurlijk gewoon uit achter mijn PC, maar een das is wel verplicht helaas. Heeft ook te maken met het feit dat er vrij vaak investeerders onverwacht rond lopen, etc... Daarbij zit ik veel in meetings en dat moet ik het toch aan.
Niemand hier is strak in het pak. Niemand draagt hier een das. En aardig wat dames hier op flipflops. Er zijn geen vaste pauzes en ik heb ook het idee dat de vertrektijden relatief variabel zijn. Het is zo'n laidback sfeer dat ik er zelf relatief weinig van begrijp. Bij de supermarkt in Nederland voelde ik wat dat betreft meer druk.
pi_99262046
Wat betreft werken in een valuatie team bij een CRA. Niet dat iemand nou veel interesse zal hebben om hier te werken want het zal sommige misschien niet zo aanspreken in vergelijking met IB maar sommige hebben misschien een verkeerde kijk hoe ze nou eigenlijk aan een rating komen bij een CRA.

In een valuatie afdeling heb je verschillende teams die afzonderlijk van elkaar werken aan bepaalde deals. ABS, CB, CMBS, RMBS, SME, etc. Als analyst zijnde werk je binnen 1 team aan uitgave van een derivaat binnen die afdeling of herhaaldelijk controleren van huidige ratings van dat derivaat. Als je dan als analyst je kwalitatieve en kwantitatieve controle hebt gedaan betreffende dat product moet je dat verdedigen tijdens een vergadering waar er dan gevote wordt wat er met de rating zal gebeuren.

Qua uren zit je gemiddeld op 50 in de week afhankelijk van hoeveel vergaderingen je hebt en in welke afdeling je zit.

Jammer genoeg heeft de meerderheid nog steeds het idee dat een krediet analist eventjes kijkt op een balans en daar direct de stempel AAA op drukt. Zo gaat dat dus niet. De meeste die ik ken hebben ook niet echt een goed idee wat je nu werkelijk bij een CRA uitspookt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')