Lijkt me wel wat voor je! Even wat jaartjes aanmodderen als junior, maar dan jij eigen toko runnen. Kun je die modeltjes aan het werk zetten met andermans centen en zelf een onevenredig groot deel van de winst pakken. Ideaal verdien model eigenlijkquote:Op zondag 8 november 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, in een volgend leven als ik weer 25 ben ofzo, dan wil ik wel quant worden bij een hedgefund
Sweeet!quote:Op zondag 8 november 2009 18:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat voor je! Even wat jaartjes aanmodderen als junior, maar dan jij eigen toko runnen. Kun je die modeltjes aan het werk zetten met andermans centen en zelf een onevenredig groot deel van de winst pakken. Ideaal verdien model eigenlijk
2400 netto per maand voor 80 uur werken per week?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:45 schreef veekeend het volgende:
[..]
Genoeg voor een prima leven(zie salaristopic)
Dat wordt nu dus meer. Maar goed, heb je het enkel over het maandsalaris en niet de bonus, wat significant bijdraagt. Ik vind overigens dat je niet zozeer blind moet staren op het salaris en de uren die je maakt. Overigens is niet elke week standaard 80 uur, er zijn ook rustigere (maar ook drukkere) weken in termen van uren. Voor mij is werken in de financiële sector haast een 'way of life' die me goed ligt in deze fase van mijn leven. Ik maak veel mee, de leercurve is enorm steil en ik doe nu ervaringen op waar ik de rest van mijn arbeidzame leven de vruchten van pluk. Ik heb er gewoon plezier in.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
2400 netto per maand voor 80 uur werken per week?
Mag hopen dat je met 80 euro wel wat meer krijgt. Maar goed, het is in het begin per uur niet heel veel meer dan de kerel die bij de Mac werkt. Als je de bonus tenminste niet mee telt natuurlijk (en die kan soms natuurlijk tegenvallen).quote:Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
2400 netto per maand voor 80 uur werken per week?
Heb je nog wel tijd om achter de wijven aan te zitten daar in London? zo niet: krijg je later spijt van...quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:37 schreef veekeend het volgende:
Tijdje geleden dat ik op FOK! heb gereageerd. Lurkte wel het nodige, met name dit forum.
Werken in de financiële sector is (voor mij althans) één van de mooiste dingen die er zijn. Ik ben werkzaam bij een zakenbank/broker in A'dam vooral en met regelmaat in London. Het ironische bij ons is van toepassing dat we beter dan ooit draaien. De één zijn dood, de ander zijn brood.... Met name Fixed Income draait hier werkelijk als een tierelier, vaak hele grote trades met soms spreads van enkele procenten. (!) Het geeft de nervositeit en de onzekerheden in de markten aan, men weet niet goed wat wat nu waard is.
Zoals Drive-r het beschrijft hoe het leven van een i-banker eruit ziet, herken ik ook grotendeels, zij het met wat nuanceverschillen. Zelf begin ik standaard om 7 uur in de ochtend en zet meestal de PC zo rond 21 a 22 uur uit. Soms wordt er ook in het weekend doorgewerkt, er zijn dan slaapkamers/douches in het pand tot de beschikking. Een deadline is een deadline, dus het werk moet gewoon af, no matter wat. Recentelijk nog een hele nacht doorgetrokken met 2 uur slaap op de burostoel, dat trek je dan de volgende ochtend niet helemaal goed, maar de dynamiek in de markten doet wonderen met de adrenaline. Als je ermee begint, wordt het langzaam een way of life. Zelf ben ik nog vrij jong en energiek, en is het goed te trekken. Ik zie ook wel in dat ik dit niet tot mijn pensioen ga volhouden. Nu is het de ideale opmaat voor een steile leer- en carrièrecurve en zit ik in een vrij gezegende positie. Daar waar ik om kom in het werk, zie ik bij diverse concullegas, zowel A'dam als London, zeer veel mensen weggesaneerd worden. GS heeft bijvoorbeeld al 3 grote ontslagrondes gehad sinds september, terwijl zij nog redelijk performen.....
Eens hoor. Ik ken het gevoel. De financiele wereld voel ik me helemaal thuis in en ik zou niets anders willen de komende jaren. Je kunt ook snel wat promoties maken als je goed je best doet.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:22 schreef veekeend het volgende:
[..]
Dat wordt nu dus meer. Maar goed, heb je het enkel over het maandsalaris en niet de bonus, wat significant bijdraagt. Ik vind overigens dat je niet zozeer blind moet staren op het salaris en de uren die je maakt. Overigens is niet elke week standaard 80 uur, er zijn ook rustigere (maar ook drukkere) weken in termen van uren. Voor mij is werken in de financiële sector haast een 'way of life' die me goed ligt in deze fase van mijn leven. Ik maak veel mee, de leercurve is enorm steil en ik doe nu ervaringen op waar ik de rest van mijn arbeidzame leven de vruchten van pluk. Ik heb er gewoon plezier in.
Dat het ook nog eens goed betaalt, is alleen maar mooi meegenomen.
Je voelt je helemaal thuis in de financiële wereld? Ik vind het werk wel leuk, maar thuis voelen gaat me echt te ver. Je hebt er echt vage (eliteraire) flapdrollen rondlopen die zich verheven voelen boven de rest en door hun salaris echt anders gaan gedragen. Ik ben in die zin iemand die vaak z'n bek open trekt en dat wordt door dit soort mensen als 'onbeschaafd apen' gedrag gezien. Net of je minder bent als je niet continu in 'dure' woorden spreekt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens hoor. Ik ken het gevoel. De financiele wereld voel ik me helemaal thuis in en ik zou niets anders willen de komende jaren. Je kunt ook snel wat promoties maken als je goed je best doet.Maar 2.400 euro na 80 uur per week is geen vetpot natuurlijk, hoewel de uitdaging en het lol in het werk onbeschrijflijk is in jouw geval.
Britten-lelijkste-mensen-ter-wereldquote:Op donderdag 12 november 2009 13:28 schreef arjanus het volgende:
[..]
Heb je nog wel tijd om achter de wijven aan te zitten daar in London? zo niet: krijg je later spijt van...
In andere sectoren heb je ook wel vage flapdrollen rondlopen. Bij ons vliegen veel van die vage flapdrollen er nu ook uit. Banken moeten weer saai worden en over inhoud gaan...quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je voelt je helemaal thuis in de financiële wereld? Ik vind het werk wel leuk, maar thuis voelen gaat me echt te ver. Je hebt er echt vage (eliteraire) flapdrollen rondlopen die zich verheven voelen boven de rest en door hun salaris echt anders gaan gedragen. Ik ben in die zin iemand die vaak z'n bek open trekt en dat wordt door dit soort mensen als 'onbeschaafd apen' gedrag gezien. Net of je minder bent als je niet continu in 'dure' woorden spreekt.
Ik neem aan dat je weet dat Londen en Engeland 2 verschillende zaken zijn wat betreft dames. In Londen heb je van alles wat, in de dorpjes naast Londen moet je inderdaad niet zoeken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Britten-lelijkste-mensen-ter-wereld
Natuurlijk lopen er ook wel mooie 'birds' tussen en toegegeven britse dronken vrouwen zijn geil
Ik heb persoonlijk het idee, dat die eliteraire 'scumbag entitlement' gedrag juist door de centen komt. En de macht die ze denken te hebben door hun geld status. Dit hoor ik ook wel van mensen die politiek bijv. studeren. Het lijkt me dat je dit soort haantjes gedrag een stuk minder hebt als je bijv. in een ziekenhuis werkt, of bij een brouwerij. Gezien de gemiddelde salarissen daar toch een stuk lager zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
In andere sectoren heb je ook wel vage flapdrollen rondlopen. Bij ons vliegen veel van die vage flapdrollen er nu ook uit. Banken moeten weer saai worden en over inhoud gaan...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik weet niet waar je zo 1.2.3 werkt? Maar ik vind het financieel district in Londen echt zo'n vieze (ik ben beter dan iemand anders) mentaliteit uitstralen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:17 schreef Halcon het volgende:
Centen kun je overal verdienen en overal lopen mensen rond die denken dat ze enorm goed verdienen een enorme status hebben....
Eens. Maar ik denk dat dat wel gaat veranderen. De financiele wereld gaat voorlopig voor cowboys een stuk minder interessant worden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik weet niet waar je zo 1.2.3 werkt? Maar ik vind het financieel district in Londen echt zo'n vieze (ik ben beter dan iemand anders) mentaliteit uitstralen.
En wat betreft de centen, zijn de salarissen bij een IBank toch echt wel hoog, met welke sector je dat ook vergelijkt. I-Bank salarissen zullen iig. in de top 5 zitten. Ik denk eigenlijk dat alleen dat Piloot in het begin beter verdient.
After the next leg down is de financiele wereld weer het domein van saaie mannen met een snor in een grijs pak van C&A.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Maar ik denk dat dat wel gaat veranderen. De financiele wereld gaat voorlopig voor cowboys een stuk minder interessant worden.
Precies, dan hoef je je een stuk minder de ergeren aan vage elitaire flapdrollen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
After the next leg down is de financiele wereld weer het domein van saaie mannen met een snor in een grijs pak van C&A.
Maar dan vind je de snelle jongens wel weer ergens anders... ik denk trouwens niet dat jouw scenario uit zal komen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
After the next leg down is de financiele wereld weer het domein van saaie mannen met een snor in een grijs pak van C&A.
Yep. Maar dat is vaak ook het kenmerk van snelle jongens. Hebben er al een carriere opzitten als ICT-er en in de real estate.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar dan vind je de snelle jongens wel weer ergens anders... ik denk trouwens niet dat jouw scenario uit zal komen.
Ze verkassen binnenkort allemaal naar de zorgsectorquote:Op zaterdag 28 november 2009 02:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Maar dat is vaak ook het kenmerk van snelle jongens. Hebben er al een carriere opzitten als ICT-er en in de real estate.
Gut. Vind je het erg als ik mezelf als finance persoon toch enigzins verheven voel boven de ICT-bazen en de vastgoed boeren? Je zou de bankiers in de City eens moeten zien, dat zijn juist de saaie kerels in de saaie pakken met de saaie verhalen... Maar goed, dat betekent niet dat ze risico-avers zijn...quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Maar dat is vaak ook het kenmerk van snelle jongens. Hebben er al een carriere opzitten als ICT-er en in de real estate.
3-6-3-clubquote:Op maandag 4 juli 2011 15:49 schreef Drive-r het volgende:
Commercial banking is gewoon kantooruren draaien over het algemeen.
Trader, dat is altijd lastig uitleggen op verjaardagen. Handelen met geld van het bedrijf op de beurs, kan eigenlijk vanalles zijn. ETF arbitrage, opties, future spreads enz enz. Draait meestal om aansturen van het handelssysteem.quote:Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef TubewayDigital het volgende:
Als beta student wordt je regelmatig gepolst voor een baan als trader. Echter ik heb geen clue waar het nou precies over gaat. Zit je nou echt de hele dag te speuren naar prijsverschillen zodat je arbitrage kan doen? Een inhouse dag bij een van de grote namen heeft mij weinig geholpen. Op de werkvloer zelf deden ze erg geheimzinnig.
Niemand hier is strak in het pak. Niemand draagt hier een das. En aardig wat dames hier op flipflops. Er zijn geen vaste pauzes en ik heb ook het idee dat de vertrektijden relatief variabel zijn. Het is zo'n laidback sfeer dat ik er zelf relatief weinig van begrijp. Bij de supermarkt in Nederland voelde ik wat dat betreft meer druk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:19 schreef Drive-r het volgende:
Hier is het gewoon strak in pak de hele dag. Jasje gaat natuurlijk gewoon uit achter mijn PC, maar een das is wel verplicht helaas. Heeft ook te maken met het feit dat er vrij vaak investeerders onverwacht rond lopen, etc... Daarbij zit ik veel in meetings en dat moet ik het toch aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |