even het stadion zelf (ArenAquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:41 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Wat een belachelijke opmerking van Marco van Basten zeg.
Hij heeft zich in mijn ogen nu echt totaal ongeloofwaardig gemaakt.
Het publiek van Ajax staat er juist om bekend dat ze snel fluiten als het spel niet goed is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:42 schreef Rumille het volgende:
[..]
Fijn om te weten.
En onderbouw je mening nu eens.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het publiek van Ajax staat er juist om bekend dat ze snel fluiten als het spel niet goed is.
Ze verlaten ook regelmatig het stadion voor het einde van de wedstrijd als het niet loopt.
En ook al winnen ze 1-0 dan nog hoor je het publiek altijd mekkeren vanaf de tribune.
Je hoort juist altijd 100% achter je club te staan, en dat gebeurd bij Ajax lang niet altijd.
Daarom vindt ik de uitspraak van van Basten zeer opmerkelijk en ben ik het er niet mee eens.
Wat Silenus zegt:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het publiek van Ajax staat er juist om bekend dat ze snel fluiten als het spel niet goed is.
Ze verlaten ook regelmatig het stadion voor het einde van de wedstrijd als het niet loopt.
En ook al winnen ze 1-0 dan nog hoor je het publiek altijd mekkeren vanaf de tribune.
Je hoort juist altijd 100% achter je club te staan, en dat gebeurd bij Ajax lang niet altijd.
Daarom vindt ik de uitspraak van van Basten zeer opmerkelijk en ben ik het er niet mee eens.
En dat gebeurt bij andere clubs zeker nooitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel wat jammerquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat bord:
"wilt u a.u.b tot het einde blijven"
quote:Wielaert krijgt rol van eerste stuurman
Met de komst van de dertigjarige Rob Wielaert denkt trainer Marco van Basten een nog ontbrekend element aan het spel van Ajax toe te voegen. De verdediger moet de rol van eerste stuurman op zich nemen.
Van Basten gaf vrijdag, tijdens het trainingskamp in Portugal, nog een verhandeling over hoe zijn spelers elkaar in het veld moeten coachen. En dat de inbreng van de oudere spelers daarbij gewenst is. Van Basten noemde de Spanjaarden Oleguer (28) en Gabri (29) als voorbeeld, maar hij gaf in één adem toe dat de taal soms een probleem is. ''Niet de voetbaltaal, want die is universeel. Iedereen in deze selectie kan 'links' en 'rechts' zeggen én verstaan in het Nederlands of Engels.''
Anders wordt het als zich tijdens een wedstrijd tactische problemen voordoen en een team als los zand uit elkaar dreigt te vallen. Dan is de afstand voor een coach vaak te groot om spelers te instrueren. Het is de eerste seizoenshelft té vaak gebeurd dat Van Basten zijn elftal tijdens de rust weer op het juiste spoor heeft moeten zetten. Of in de nabespreking van een wedstrijd, als het kwaad al was geschied.
Het is onmogelijk voor een trainer alle elf spelers anderhalf uur aan een touwtje te hebben. Hij is deels afhankelijk van één of meer 'verlengstukken' in het veld; voetballers die het geheel overzien, weten waar de schoen wringt en de poppetjes op de juiste plaats zetten.
De meeste Ajacieden zijn jong en beperken zich tot hun eigen gevecht, dat zich op een klein deel van het veld afspeelt. Oleguer en Gabri zijn bij Barcelona weliswaar gepokt en gemazeld, maar ze beïnvloeden hun omgeving tijdens een wedstrijd alleen vanwege hun grote arbeidsethos. Beiden zijn geen 'dwingende' persoonlijkheden. Ze zijn op hun best als de tegenstander de bal heeft, het cement tussen de stenen.
Wielaert krijgt bij Ajax vermoedelijk een spilfunctie. Hij zal ook andere spelers beter moeten laten functioneren. Als voetballer is hij enigszins te vergelijken met Danny Blind, zonder daar verder een waardeoordeel aan te verbinden: een verdediger die niet bang is in te schuiven en met een groot tactisch inzicht.
Bij FC Twente gaf Wielaert als aanvoerder succesvol leiding aan de defensie van een offensief ingesteld team, dat dit seizoen één tegendoelpunt minder incasseerde dan Ajax.
Foppe de Haan had Wielaert, die via PSV en NEC bij FC Twente terecht kwam, in augustus als dispensatiespeler mee willen nemen naar de Olympische Spelen, maar de verdediger moest destijds met zijn club uitkomen in de voorronde van de Champions League. FC Twente dankte die kwalificatie voor de voorronde aan een overwinning op Ajax in de play-offs, eind vorig seizoen.
FC Twente speelt inmiddels, net als Ajax, in het Uefa Cuptoernooi. Beide teams kunnen elkaar in de volgende ronde van dat toernooi treffen, maar Wielaert is voor de rest van dit Europese seizoen niet inzetbaar voor Ajax.
Parool
Ajax.nlquote:Ajax contracteert Rob Wielaert
Ajax heeft vandaag Rob Wielaert gecontracteerd. Afgelopen maandag bereikten Ajax en FC Twente al een akkoord over de overgang van de 30-jarige verdediger. Wielaert (Emmeloord, 29-12-1978) tekende een contract tot 30 juni 2011 met een eenzijdige optie van Ajax voor nog een seizoen.
Wielaert is woensdag 14 januari op de training van 16.00 uur voor het eerst in het openbaar in actie te zien tussen zijn nieuwe teamgenoten.
Het erge is dat ik soms Ajax voorbij zie komen, en dan is het meestal weer raak met fluitconcerten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat Silenus zegt:
Wanneer keek jij voor het laatst Ajax? 2001? 1985?
Dat is voor de scheidsrechter mafkees.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:58 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het erge is dat ik soms Ajax voorbij zie komen, en dan is het meestal weer raak met fluitconcerten.
Ik kijk het niet bewust, maar ALS ik kijk dan is het fluitconcert enzo.
Waarschijnlijk kijk je dan een wedstrijd als Volendam - Ajax. Met zo'n wedstrijd mag je fluiten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:58 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het erge is dat ik soms Ajax voorbij zie komen, en dan is het meestal weer raak met fluitconcerten.
Ik kijk het niet bewust, maar ALS ik kijk dan is het fluitconcert enzo.
Dat geloof je toch zelf nietquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat is voor de scheidsrechter mafkees.
(Waarom ga ik er eigenlijk op in)
tering. Snel kaartjes bestellen voor Heracles dan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:44 schreef Silenus het volgende:
Ajax - SC Heerenveen is ook al uitverkocht, waar gaat dat heen met de wereld dat zelfs dit soort wedstrijden al 3 weken van tevoren uitverkocht zijn?!
Nee dus. Sinds de zomer is de sfeer echt verbeterd met o.a. de F-side en 410.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet!
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is hoor, maar voor een jaar terug werd het elftal echt wel uitgefloten tijdens of na sommige wedstrijden.
Het gaat dit seizoen met Ajax dan ook redelijk goed vergeleken met voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:02 schreef Rumille het volgende:
[..]
Nee dus. Sinds de zomer is de sfeer echt verbeterd met o.a. de F-side en 410.
Tuurlijk, maar wat wil je er tegen doen? Cvitanich uitfluiten als hij weer scoort?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat dit seizoen met Ajax dan ook redelijk goed vergeleken met voorgaande jaren.
Het zal me benieuwen hoe het gaat als het weer even tegen zit.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:04 schreef Rumille het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar wat wil je er tegen doen? Cvitanich uitfluiten als hij weer scoort?
En die eerste en laatste hebben onder Van Basten gespeeld?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:03 schreef Adothehague het volgende:
Ik noem maar een Boukhari, of een SNO of een Collin die permanent werden uitgejouwt.
Dat heeft vooral met het nieuwe bestuur te maken. Sinds Jaakke en van Geel weg zijn worden er bijna alleen maar goeie beslissingen genomen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat dit seizoen met Ajax dan ook redelijk goed vergeleken met voorgaande jaren.
Zoals ik net al had ge-edit:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het zal me benieuwen hoe het gaat als het weer even tegen zit.
Om er even serieus op in te gaan (quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat bord:
Net alsof je daar ook maar iets van merkt, het bestuur doet het tot op heden helemaal niet zoveel anders dan het vorige hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:06 schreef toma het volgende:
[..]
Dat heeft vooral met het nieuwe bestuur te maken. Sinds Jaakke en van Geel weg zijn worden er bijna alleen maar goeie beslissingen genomen.
Check mijn signaturequote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat bord:
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:09 schreef Silenus het volgende:
[..]
Om er even serieus op in te gaan (waarom doe ik dit), noem mij één club waar iedereen netjes tot het eind blijft zitten. Ja, nu niet FC Den Bosch noemen want daar zit drie man en een paardenkop en die hebben dan ook alle tijd om op hun gemakkie van het parkeerterrein af te rijden. Bij elke club zijn er mensen die eerder weggaan omdat ze geen zin hebben om een uur op P-zoveel te wachten totdat ze wegkunnen. Bij Ajax kan een paar minuten eerder vertrekken 1,5 uur schelen, het is niet mijn manier maar ik begrijp het best als sommige supporters daarvoor kiezen als Ajax al met 3-0 voorstaat.
De spelers 'geloven het ook allemaal wel' in de 80e minuut, dus waarom mogen sommige supporters het dan niet 'geloven'? Lekker boeiend allemaal. Bij elke club waar ik ben geweest zie ik mensen eerder weggaan. Ook bij clubs waar geen parkeerchaos heerst na een wedstrijd. Dat Ajax ervoor kiest om supporters te vragen langer te blijven (en na wedstrijden persconferenties en interviews gaat uitzenden om het verloop beter te spreiden) is wat mij betreft niet echt gênant ofzo. Bij Ajax zitten nu eenmaal de meeste mensen op de tribune en staat het dus ook het meest vast rond het stadion.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |