abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64993641
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Als Bondscoach zal hij toch ook wel redelijk wat duels hebben bezocht?
Wat denk je dat ie gaat zeggen. "Ik was een keer bij FC Den Bosch en die supporters waren dol, een stuk gekker dan hier bij Ajax"

dinsdag 13 januari 2009 @ 16:05:45 #152
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64993743
Oh dat is het probleem: van Basten onderschat FC Den Bosch?

Ja, moet 'ie ook niet doen natuurlijk.
pi_64993770
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

zeker ook de eerste hits op google images gekeken....
Uuuh, neej !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_64993786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:03 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Wat denk je dat ie gaat zeggen. "Ik was een keer bij FC Den Bosch en die supporters waren dol, een stuk gekker dan hier bij Ajax"

Toen ie jou zag dachtie dat vast wel ja.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:08:50 #155
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64993912
En fiorentina is geboekt Donderdag t/m zaterdag.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:02 #156
51286 w00h00
Digital man!
pi_64994010
ZIjn er nog mensen die morgen ook ff naar de eerste training van Robbie om 16.00 gaan kijken?
pi_64994077
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:08 schreef Riro het volgende:
Hoelaat kom je aan dat donderdag?

Ben zelf wel blij dat ik wat eerder ga
pi_64994085
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:11 schreef w00h00 het volgende:
ZIjn er nog mensen die morgen ook ff naar de eerste training van Robbie om 16.00 gaan kijken?
Wie weet, als ik zin heb om ff de metro te pakken
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:19:07 #159
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64994420
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:12 schreef Jasza het volgende:

[..]

Hoelaat kom je aan dat donderdag?

Ben zelf wel blij dat ik wat eerder ga
Half 5 's middags. Had het liever ook iets eerder gehad, maar eerder vliegen kan niet en op woensdag al heen was voor 1 van ons geen optie. Dus vandaar. Maar wel een dagje langer in de stad
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:11 schreef w00h00 het volgende:
Misschien wel ff ja, ben waarschijnlijk toch in de buurt.
pi_64994519
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:19 schreef Riro het volgende:

[..]

Half 5 's middags. Had het liever ook iets eerder gehad, maar eerder vliegen kan niet en op woensdag al heen was voor 1 van ons geen optie. Dus vandaar. Maar wel een dagje langer in de stad
[..]

Misschien wel ff ja, ben waarschijnlijk toch in de buurt.
Half 5 en dan de trein nog?

Mja moet je hopen dat ryanair geen vertraging heeft, en dat hebben ze wel vrij vaak
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:22:44 #161
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_64994601
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:21 schreef Jasza het volgende:

[..]

Half 5 en dan de trein nog?

Mja moet je hopen dat ryanair geen vertraging heeft, en dat hebben ze wel vrij vaak
Nee vlieg Amsterdam - (Munchen -) Florence. Lekker makkelijk en toch minder duur dan gedacht.
pi_64994620
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:49 schreef versteegrob het volgende:
'Ajax lijkt naast talent Djuricic te grijpen'
Geschreven op dinsdag, 13 januari om 10:45

Niet alleen Ajax maar ook Manchester United heeft belangstelling voor Filip Djuricic. De zestienjarige middenvelder van Radnicki Obrenovac was afgelopen weekeinde op uitnodiging van The Mancunians te gast bij de thuiswedstrijd tegen Chelsea. Met name de laatste jaren lijkt de club in Servië aan populariteit te hebben gewonnen.

Zaakwaarnemer Jovica Radonjic, die ook de belangen van Miralem Sulejmani behartigt, gaf eerder aan dat hij zijn cliënt 'zo snel mogelijk' bij Ajax wilde plaatsen. Enkele maanden geleden bekeek scout Gerrie Mühren al de verrichtingen van Djuricic in een ontmoeting tussen Servië Onder-17 en Griekenland Onder-17.

Door de recente komst van landgenoten Zoran Tosic en Adem Ljajic, en de aanwezigheid van Nemanja Vidic, lijkt de Engelse landskampioen een streepje voor te hebben op de concurrentie, zo schrijft de Engelse kwaliteitskrant The Times. Tosic traint al mee met de selectie van Sir Alex Ferguson, terwijl Ljajic in afwachting van een werkvergunning nog een half jaar voor Partizan Belgrado uitkomt.
Dat doen ze dan toch niet goed. Al weken geleden hoorde ik dat Muhren, Djuricic volgde en als zelfs zijn zaakwaarnemer hem al bij Ajax wilde stallen, hadden ze er gelijk werk van moeten maken. Als je eerst een zes maanden gaat wachten, vind ik het niet onbegrijpelijk dat een ander er mee vandoor gaat.

dinsdag 13 januari 2009 @ 16:24:20 #163
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_64994683
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:08 schreef Riro het volgende:
Yes, hier ook alles!

Vliegticket Weeze - Bergamo: 30 euro pp
Huur Smart for two om afstand Bergamo - Florence te overbruggen: 29 euro pp
Benzine om dat ding aan de praat te houden: 17 euro pp
Hostel voor twee nachten: 30 euro pp
Wedstrijdkaartje: 25 euro (?) pp
Bier, cultuur, Mcdonalds: 65 euro pp
Totaal tripje Florence: 200 euro
Cvitanich die in de 90e minuut de 2-3 maakt: Priceless
Gourmetten of steengrillen?
pi_64994694

Hoi.
pi_64994698
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:23 schreef Dvm86 het volgende:
Dat doen ze dan toch niet goed. Al weken geleden hoorde ik dat Muhren, Djuricic volgde en als zelfs zijn zaakwaarnemer hem al bij Ajax wilde stallen, hadden ze er gelijk werk van moeten maken. Als je eerst een zes maanden gaat wachten, vind ik het niet onbegrijpelijk dat een ander er mee vandoor gaat.

Wist je al dat Wielaert naar Ajax komt?
pi_64994728
Smart for two ook echt
pi_64994810
Zeg robbie, het is hier geen SC.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64994815
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:22 schreef Riro het volgende:

[..]

Nee vlieg Amsterdam - (Munchen -) Florence. Lekker makkelijk en toch minder duur dan gedacht.
Hehe dat is lekker ja

Wel lachen dat er weer veel fokkers gaan
pi_64994855
Fiorentina geboekt en alles
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64994867
TerroRobbie is stiekem voor Ajax, maar hij moet nog uit de kast komen.
pi_64994897
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:28 schreef Dvm86 het volgende:
TerroRobbie is stiekem voor Ajax, maar hij moet nog uit de kast komen.
Stiekem? Dat is allang bekend hoor. Sinds 1995 eigenlijk.
pi_64994927
Toen was hij nog niet geboren
pi_64994955
Niet sinds. 95 was het hoogtepunt, daarna ging het snel downhill.
pi_64995037
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Niet sinds. 95 was het hoogtepunt, daarna ging het snel downhill.
Van Ajax naar FC Den Bosch is behoorlijk downhill inderdaad.
pi_64995337
Monsterman .

Werkt wel op de lachspieren die man
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_64995381
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:38 schreef Nashje het volgende:
Ajax-coach Van Basten: 'In Arena hangt de beste sfeer'

Marco van Basten (foto) is zeer te spreken over het huidige gevoelsklimaat bij Ajax. “Ik vind Ajax helemaal niet killer geworden sinds ik achttien jaar geleden vertrok. Ajax wordt momenteel goed geleid. Dat heeft zijn weerslag op de relatie tussen medewerkers en publiek. Die is heel goed. In de Arena heerst mijns inziens momenteel de beste sfeer van alle stadions in Nederland. Het publiek is heel positief, zelfs als we slecht spelen. Natuurlijk proef je de behoefte om kampioen te worden. Maar ze staan niet stil langs de kant. Ze willen helpen. Dat komt doordat er veel warmte is van alle kanten. En herkenbaarheid. Ajax is nog steeds de uitzondering met 15 van de 24 selectiespelers die uit de jeugdopleiding komen. Het blijft een bijzondere club.”
Wat een belachelijke opmerking van Marco van Basten zeg.
Hij heeft zich in mijn ogen nu echt totaal ongeloofwaardig gemaakt.
pi_64995411
Monsterman.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_64995449
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:41 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Fijn om te weten.
En onderbouw je mening nu eens.
pi_64995520
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:42 schreef Rumille het volgende:

[..]

Fijn om te weten.
Alsjeblieft niet zeg, lekker opdonderen met die knakker
pi_64995569
quote:

[..]

Bedankt voor je mening, mag je nu weer in je eigen topic gaan spelen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_64995671
Mensen die morgen om 16:00 de training gaan bekijken?
pi_64995692
quote:

[..]

even het stadion zelf (ArenA ) niet meerekenen. dan klopt het wel wat Marco zegt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:50:09 #183
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64995768
De discussie wie de beste sfeer heeft kan op VBL dagelijks met allerlei argumenten gevoerd worden. Maar winnen zal niemand, nooit, nergens, welk forum dan ook.
pi_64995784
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:42 schreef Rumille het volgende:

[..]

Fijn om te weten.
Het publiek van Ajax staat er juist om bekend dat ze snel fluiten als het spel niet goed is.
Ze verlaten ook regelmatig het stadion voor het einde van de wedstrijd als het niet loopt.
En ook al winnen ze 1-0 dan nog hoor je het publiek altijd mekkeren vanaf de tribune.
Je hoort juist altijd 100% achter je club te staan, en dat gebeurd bij Ajax lang niet altijd.
Daarom vindt ik de uitspraak van van Basten zeer opmerkelijk en ben ik het er niet mee eens.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:51:19 #185
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_64995826
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:50 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Het publiek van Ajax staat er juist om bekend dat ze snel fluiten als het spel niet goed is.
Ze verlaten ook regelmatig het stadion voor het einde van de wedstrijd als het niet loopt.
En ook al winnen ze 1-0 dan nog hoor je het publiek altijd mekkeren vanaf de tribune.
Je hoort juist altijd 100% achter je club te staan, en dat gebeurd bij Ajax lang niet altijd.
Daarom vindt ik de uitspraak van van Basten zeer opmerkelijk en ben ik het er niet mee eens.
pi_64995856
Dat bord:
"wilt u a.u.b tot het einde blijven"

pi_64995963
quote:

[..]

Wat Silenus zegt:

Wanneer keek jij voor het laatst Ajax? 2001? 1985?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:54:35 #188
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64995973
quote:

[..]

En dat gebeurt bij andere clubs zeker nooit . Er is dit jaar naar mijn herinnering maar 1 keer gefluit geweest en dat was bij Sno geloof ik.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_64995979
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:52 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat bord:
"wilt u a.u.b tot het einde blijven"

Dat is inderdaad wel wat jammer
pi_64996102
quote:
Wielaert krijgt rol van eerste stuurman

Met de komst van de dertigjarige Rob Wielaert denkt trainer Marco van Basten een nog ontbrekend element aan het spel van Ajax toe te voegen. De verdediger moet de rol van eerste stuurman op zich nemen.

Van Basten gaf vrijdag, tijdens het trainingskamp in Portugal, nog een verhandeling over hoe zijn spelers elkaar in het veld moeten coachen. En dat de inbreng van de oudere spelers daarbij gewenst is. Van Basten noemde de Spanjaarden Oleguer (28) en Gabri (29) als voorbeeld, maar hij gaf in één adem toe dat de taal soms een probleem is. ''Niet de voetbaltaal, want die is universeel. Iedereen in deze selectie kan 'links' en 'rechts' zeggen én verstaan in het Nederlands of Engels.''

Anders wordt het als zich tijdens een wedstrijd tactische problemen voordoen en een team als los zand uit elkaar dreigt te vallen. Dan is de afstand voor een coach vaak te groot om spelers te instrueren. Het is de eerste seizoenshelft té vaak gebeurd dat Van Basten zijn elftal tijdens de rust weer op het juiste spoor heeft moeten zetten. Of in de nabespreking van een wedstrijd, als het kwaad al was geschied.

Het is onmogelijk voor een trainer alle elf spelers anderhalf uur aan een touwtje te hebben. Hij is deels afhankelijk van één of meer 'verlengstukken' in het veld; voetballers die het geheel overzien, weten waar de schoen wringt en de poppetjes op de juiste plaats zetten.

De meeste Ajacieden zijn jong en beperken zich tot hun eigen gevecht, dat zich op een klein deel van het veld afspeelt. Oleguer en Gabri zijn bij Barcelona weliswaar gepokt en gemazeld, maar ze beïnvloeden hun omgeving tijdens een wedstrijd alleen vanwege hun grote arbeidsethos. Beiden zijn geen 'dwingende' persoonlijkheden. Ze zijn op hun best als de tegenstander de bal heeft, het cement tussen de stenen.

Wielaert krijgt bij Ajax vermoedelijk een spilfunctie. Hij zal ook andere spelers beter moeten laten functioneren. Als voetballer is hij enigszins te vergelijken met Danny Blind, zonder daar verder een waardeoordeel aan te verbinden: een verdediger die niet bang is in te schuiven en met een groot tactisch inzicht.

Bij FC Twente gaf Wielaert als aanvoerder succesvol leiding aan de defensie van een offensief ingesteld team, dat dit seizoen één tegendoelpunt minder incasseerde dan Ajax.

Foppe de Haan had Wielaert, die via PSV en NEC bij FC Twente terecht kwam, in augustus als dispensatiespeler mee willen nemen naar de Olympische Spelen, maar de verdediger moest destijds met zijn club uitkomen in de voorronde van de Champions League. FC Twente dankte die kwalificatie voor de voorronde aan een overwinning op Ajax in de play-offs, eind vorig seizoen.

FC Twente speelt inmiddels, net als Ajax, in het Uefa Cuptoernooi. Beide teams kunnen elkaar in de volgende ronde van dat toernooi treffen, maar Wielaert is voor de rest van dit Europese seizoen niet inzetbaar voor Ajax.

Parool
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:57:29 #191
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_64996109
Robbie heeft nu ook getekend:
quote:
Ajax contracteert Rob Wielaert

Ajax heeft vandaag Rob Wielaert gecontracteerd. Afgelopen maandag bereikten Ajax en FC Twente al een akkoord over de overgang van de 30-jarige verdediger. Wielaert (Emmeloord, 29-12-1978) tekende een contract tot 30 juni 2011 met een eenzijdige optie van Ajax voor nog een seizoen.

Wielaert is woensdag 14 januari op de training van 16.00 uur voor het eerst in het openbaar in actie te zien tussen zijn nieuwe teamgenoten.
Ajax.nl
pi_64996152
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:54 schreef Rumille het volgende:

[..]

Wat Silenus zegt:

Wanneer keek jij voor het laatst Ajax? 2001? 1985?
Het erge is dat ik soms Ajax voorbij zie komen, en dan is het meestal weer raak met fluitconcerten.
Ik kijk het niet bewust, maar ALS ik kijk dan is het fluitconcert enzo.
pi_64996237
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:58 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Het erge is dat ik soms Ajax voorbij zie komen, en dan is het meestal weer raak met fluitconcerten.
Dat is voor de scheidsrechter mafkees.

(Waarom ga ik er eigenlijk op in )
pi_64996292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:58 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kijk je dan een wedstrijd als Volendam - Ajax. Met zo'n wedstrijd mag je fluiten.
Of zoals boven mij staat: de scheidsrechter. Dat gebeurt overal.

Wij zijn Ajax en wij zijn gewend om te winnen. Dan eis je ook eerder een overwinning. Als het vroeger niet goed ging, gingen veel mensen al eerder weg. Dat is tegenwoordig een stuk minder. Tuurlijk, het is altijd voor verbetering vatbaar, maar dit seizoen is de sfeer echt fantastisch .
pi_64996309
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:00 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Dat is voor de scheidsrechter mafkees.

(Waarom ga ik er eigenlijk op in )
Dat geloof je toch zelf niet !
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is hoor, maar voor een jaar terug werd het elftal echt wel uitgefloten tijdens of na sommige wedstrijden.
pi_64996312
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:44 schreef Silenus het volgende:
Ajax - SC Heerenveen is ook al uitverkocht, waar gaat dat heen met de wereld dat zelfs dit soort wedstrijden al 3 weken van tevoren uitverkocht zijn?!
tering. Snel kaartjes bestellen voor Heracles dan.
pi_64996345
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet !
Ik weet niet of het nu nog steeds zo is hoor, maar voor een jaar terug werd het elftal echt wel uitgefloten tijdens of na sommige wedstrijden.
Nee dus. Sinds de zomer is de sfeer echt verbeterd met o.a. de F-side en 410.
pi_64996370
Ik noem maar een Boukhari, of een SNO of een Collin die permanent werden uitgejouwt.
pi_64996398
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:02 schreef Rumille het volgende:

[..]

Nee dus. Sinds de zomer is de sfeer echt verbeterd met o.a. de F-side en 410.
Het gaat dit seizoen met Ajax dan ook redelijk goed vergeleken met voorgaande jaren.
pi_64996430
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het gaat dit seizoen met Ajax dan ook redelijk goed vergeleken met voorgaande jaren.
Tuurlijk, maar wat wil je er tegen doen? Cvitanich uitfluiten als hij weer scoort?

Maar een paar jaar terug was het nog zo dat als we 0-0 stonden bij rust dat je fluitconcerten kon verwachten. Nu is het een teken om nog meer achter het team te gaan staan om ze naar die overwinning te schreeuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')