Inderdaad. Tuig !!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:00 schreef mustisuc het volgende:
ASO.
En op de motorkap zitten? Ik had je er heel gauw afgeschopt!
Jij was zeker de bestuurder waarvoor TS een plek vrijhieldquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:03 schreef Emu het volgende:
Is niets mis mee. Ik zie ook niet in waarom het asociaal is...
Kamperfamiliequote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:05 schreef guapo het volgende:
Zo doet mijn vader het ook altijd. Hij laat mij vast uitstappen en de plek bezet houden. Laatst nog, wilde één of ander petje in een golfje II mij ook van de sokken rijden. Komt mijn vader er aan rijden....hij hoefde alleen zijn honkbalknuppel te laten zien om dat ventje af te zien druipen
. Dat was wel ff lachen, je had die mensen voor de C1000 moeten zien kijken
.
Het is wat he, dat kamp-leven !quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:05 schreef guapo het volgende:
Zo doet mijn vader het ook altijd. Hij laat mij vast uitstappen en de plek bezet houden. Laatst nog, wilde één of ander petje in een golfje II mij ook van de sokken rijden. Komt mijn vader er aan rijden....hij hoefde alleen zijn honkbalknuppel te laten zien om dat ventje af te zien druipen
.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:03 schreef Emu het volgende:
Is niets mis mee. Ik zie ook niet in waarom het asociaal is... Als jij nu die plek eerst vind als bestuurder, of als passagier, dat blijft toch hetzelfde. Mss zijn anders posters in dit topic wel gewoon jaloers dat ze geen passagier hebben, die voor hun hetzelfde kan doen...
Ja stoer man.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:05 schreef guapo het volgende:
.
ik had mijn auto vlak voor je gezet (als het goed is kan die maat van jou dan alsnog het vak niet in)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef voetballeh het volgende:
Hoi,
We gingen laatst naar het winkelcentrum en het was stervens druk.
Dus toen we de parkeerplek opdraaiden kreeg ik een idee. Ik zei tegen m'n kameraad:
"hey, ik stap effe uit en loop aan deze kant tussen de rijen door om een lege plek te zoeken...zoek jij aan de andere kant, ik bel je wel als ik een plekje vind...."
Goed, dus ik lopen en, ha, leeg plekje gevonden. Ik er dus naartoe lopen, op de plek gaan staan en m'n kameraad effe bellen dat ie naar me toe moet komen met de auto.
Komt er een vent aangereden die de parkeerplek wil indraaien waar ik sta, ik zeg "EY, is al bezet"
Hij was het er blijbaar niet mee eens en gaat de confrontatie aan door langzaam door te rijden. Waarna ik dus maar op de motorkap ga zitten..... hij even vloeken, maar koos eieren voor z'n geld en zocht een andere plek.
Maar nu even naar m'n juridishe vraag.
Mag ik een parkeerplek tijdelijk bezet houden door er naartoe te lopen en er te gaan 'staan'. Zodat m'n kameraar er met z'n auto kan gaan staan?
Alvast bedankt voor de repliek.
dat vak is voor een auto. niet voor een persoon. stomme kamper.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:03 schreef Emu het volgende:
Is niets mis mee. Ik zie ook niet in waarom het asociaal is... Als jij nu die plek eerst vind als bestuurder, of als passagier, dat blijft toch hetzelfde. Mss zijn anders posters in dit topic wel gewoon jaloers dat ze geen passagier hebben, die voor hun hetzelfde kan doen...
Ja, exact hetzelfde principe inderdaadquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:07 schreef voetballeh het volgende:
[..]
Ja idd. Ik vergelijk het een beetje met de Amerikaanse carpool lanes.
Zijn al die mensen die op die lane rijden asociale lullen omdat ze een passagier bij zich hebben die ze kunnen gebruiken voor daar te rijden?
precies hetzelfde principe.
Precies!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:09 schreef DonJames het volgende:
Deze user doet me altijd denken aan een klein kind wat in de waarom-fase zit
je vraagt je ook af wat voor ouders hij heeft als hij dit soort vragen steltquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:09 schreef DonJames het volgende:
Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan. Ze hebben het mis.
Deze user doet me altijd denken aan een klein kind wat in de waarom-fase zit
Ja joh, poging tot doodslag of zware mishandeling mag wel zeker.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:08 schreef rival het volgende:
[..]
ik had mijn auto vlak voor je gezet (als het goed is kan die maat van jou dan alsnog het vak niet in)
en dan gingen we kijken wie het meeste geduld had
of als ik wat minder geduld had was ik ook zachtjes tegen je aan gaan rijden. ging je dan op de motorkap zitten dan reed ik heel hard het vak in om dan bovenop de rem te trappen. jij zou dan tegen de auto voor mij zijn gevallen.
Dus onder het mom van auto's ontwijken sta je "toevallig" op een leeg vak en je maat komt "toevallig" langs rijden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
om even de juridische discussie aan te zwengelen. Volgens mij mag je op een parkeerplek wel wandelen/stilstaan als voetganger. Zeker omdat je een kwetsbare verkeersdeelnemer bent.
Aangezien, als je er als voetganger NIET zou mogen komen, je er ook niet zou kunnen parkeren, tenzij je niet wilt uitstappen, maar dat neemt het nut van een parkeerplek een beetje weg natuurlijk.
Ik noem het triestquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
om even de juridische discussie aan te zwengelen. Volgens mij mag je op een parkeerplek wel wandelen/stilstaan als voetganger. Zeker omdat je een kwetsbare verkeersdeelnemer bent.
Aangezien, als je er als voetganger NIET zou mogen komen, je er ook niet zou kunnen parkeren, tenzij je niet wilt uitstappen, maar dat neemt het nut van een parkeerplek een beetje weg natuurlijk.
En mensen die zeggen dat het niet eerlijk is, of zielig, of kinderachtig.
Ik noem het gewoon slim.
het is tokkie. en niemand waar ik mee om ga zou dit pikken. je zou hier (amsterdam) echt een pak rammel krijgenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
Ik noem het gewoon slim.
bel de plisie!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja joh, poging tot doodslag of zware mishandeling mag wel zeker.
Tokkiefamiliequote:Zo doet mijn vader het ook altijd. Hij laat mij vast uitstappen en de plek bezet houden. Laatst nog, wilde één of ander petje in een golfje II mij ook van de sokken rijden . Komt mijn vader er aan rijden....hij hoefde alleen zijn honkbalknuppel te laten zien om dat ventje af te zien druipen . Dat was wel ff lachen, je had die mensen voor de C1000 moeten zien kijken .
Wtf gastquote:Ja idd. Ik vergelijk het een beetje met de Amerikaanse carpool lanes.
Zijn al die mensen die op die lane rijden asociale lullen omdat ze een passagier bij zich hebben die ze kunnen gebruiken voor daar te rijden?
precies hetzelfde principe.
Je mag wel uitstappen en stilstaan uiteraard, je mag niet het verkeer belemmeren. En dat is exact wat je doet als je als voetganger in een parkeervak gaat staan om auto's daaruit te blokkeren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
Ik noem het gewoon slim.
Maar omdat op vrijwel iedere parkeerplaats het RVV geldt, waarin staat dat je het overige verkeer niet mag hinderen, ben je dan toch fout.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:05 schreef Copycat het volgende:
De volgende keer moet je er een drol draaien om je territorium af te bakenen.
Of een kuil graven.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:55 schreef _Led_ het volgende:
Is het niet makkelijker om gewoon je handdoek daar permanent neer te leggen zodat je elke dag je eigen plekje hebt ?
Dat moet je dan wel zelf doen en niet door je passagier laten doen want anders flikkert ie d'r zo in.quote:
Eh, als je goed leest....hij reed mij aan, vriend. Ik stond daar gewoon.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:06 schreef _Led_ het volgende:
Als je op iemand's motorkap gaat zitten solliciteer je gewoon naar stevige ruzie.
Je komt niet aan andermans spullen.
Nee, jij belemmerde hem om zijn auto in een leeg parkeervak te zetten.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:08 schreef voetballeh het volgende:
[..]
Eh, als je goed leest....hij reed mij aan, vriend. Ik stond daar gewoon.
Als jij op mijn motorkap zou gaan zitten zou ik wel ff plankgas achteruit trekken & je met je smoel hard op de asfalt laten belanden hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:08 schreef voetballeh het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, jij belemmerde hem om zijn auto in een leeg parkeervak te zetten.
Ik ben niet gek, ik ben een auto!quote:
Aangezien jij geen auto bent, was dat vak nog beschikbaar om zijn auto in neer te zetten. Jij dient dan gewoon te wieberen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:16 schreef voetballeh het volgende:
[..]
hij was niet leeg, ik stond er!
Er stond geen auto geparkeerd, punt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:16 schreef voetballeh het volgende:
[..]
hij was niet leeg, ik stond er!
Dus je rijdt ook voetgangers op een zebrapad omver omdat ze je weg belemmeren?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, jij belemmerde hem om zijn auto in een leeg parkeervak te zetten.
En die heb je gekregen : je mag het verkeer niet belemmeren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:26 schreef voetballeh het volgende:
Als ik de morele implicaties wilde weten had ik wel in WLF gepost....
aangezien het in WGR staat hoopte ik op juridische argumenten waarom het wel/niet zou mogen.
Omdat volgens de algemene verkeersregels je geen verkeer mag hinderen, tadda een juridisch argument!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:26 schreef voetballeh het volgende:
aangezien het in WGR staat hoopte ik op juridische argumenten waarom het wel/niet zou mogen.
Parkeerplek is bestemd voor het parkeren van auto's. Het is niet mogelijk om een parkeerplek te reserveren. (Wie het eerst komt, die het eerst maalt.)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:26 schreef voetballeh het volgende:
Onzin, als je gewoon heel zachtjes dat parkeervak inrijdt is er niks aan de hand, en elke agent waar meneer z'n huilverhaal bij gaat doen zal 'm uitlachen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:30 schreef Jack. het volgende:
[..]
Dus je rijdt ook voetgangers op een zebrapad omver omdat ze je weg belemmeren?
Dat die chauffeur tegen hem aanrijdt, hoe zacht ook, is gewoon fout en als je er aangifte van doet (incl getuigen) kan die chauffeur het wel schudden.
Dus niet: een parkeerplaats, de rijweg of de snelweg.quote:
Laatste artikelen: 4 RVV
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV)
Artikel 4 | RVV, Hoofdstuk 2, Paragraaf 1
1.
Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2.
Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.
3.
Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
Waarom heb je hem niet uit zijn auto getrokken. Wat een aso zegquote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:08 schreef voetballeh het volgende:
[..]
Moet je bij mij es proberen, ik kan je garanderen dat je een afdruk van mijn schoen op je wang hebtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:46 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Waarom heb je hem niet uit zijn auto getrokken. Wat een aso zeg
voor dergelijke typjes heb ik dus altijd mijn portieren gesloten, kunnen ze aan m'n portier trekken wat ze willen, gaat die toch niet open.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:46 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Waarom heb je hem niet uit zijn auto getrokken. Wat een aso zeg
Jij wacht toch op je vader met zijn knuppeltje?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:06 schreef guapo het volgende:
[..]
Moet je bij mij es proberen, ik kan je garanderen dat je een afdruk van mijn schoen op je wang hebt
Dit is wezenlijk anders en niet asociaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:37 schreef blaatertje het volgende:
Tja, ik doe het ook wel eens.
Bij parkeerplaatsen langs een bepaalde straat. Ik kom uit een richting waar je het tegemoet komende verkeer even voor moet laten gaan voordat je kunt inparkeren. Sta je netjes met je richting aanwijzer klaar "ik ga daar parkeren" duikt er vaak een van de tegenliggers snel in. In dat geval zet ik ook altijd ff m'n passagier daar neer om dat te voorkomen.
Kan asociaal zijn, maar snel iemand zijn plek inpikken omdat je verkeerstechnisch toevallig voorrang hebt, vind ik net zo asociaal.
Het levert wel dezelfde discussie op als hier.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit is wezenlijk anders en niet asociaal.
Nee, want dan heeft hij al een plekje op het oog en is de andere bestuurder zo aso om 'm in te pikken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:45 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Het levert wel dezelfde discussie op als hier.
Wellicht, maar de publieke opinie is dan volstrekt tegengesteld (in het voordeel van de plekjesvasthouder).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:45 schreef blaatertje het volgende:
Het levert wel dezelfde discussie op als hier.
Ah tof, we gaan chargeren!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:30 schreef Jack. het volgende:
Ik ga iig niet asociaal er tegenaan rijden, toeteren daarentegen zou ik wel doen, en uitstappen om hem uit te schelden. Maar ja als ik zou uitstappen, dan sta ik midden op de weg geparkeerd, en belemmer ik het verkeer waarop alle anderen hier (of toch de grote meerderheid) tegen mijn auto zouden rijden, want dat mag nu eenmaal...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah tof, we gaan chargeren!![]()
Als voetgangers een tafeltje/stoeltje uitklappen, zich op een zebrapad nestelen, thermoskan koffie en krantje erbij, dan blijf jij met je autootje keurig wachten tot ie uit zichzelf opgekrast is?
Ik was gewoon doorgereden met jou op de motorkap, netjes de auto geparkeerd en mijn tas gepakt, uitgestapt en was boodschappen gaan halenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef voetballeh het volgende:
Hij was het er blijbaar niet mee eens en gaat de confrontatie aan door langzaam door te rijden. Waarna ik dus maar op de motorkap ga zitten..... hij even vloeken, maar koos eieren voor z'n geld en zocht een andere plek.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:52 schreef Jack. het volgende:
waarop alle anderen hier (of toch de grote meerderheid) tegen mijn auto zouden rijden, want dat mag nu eenmaal...
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:29 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dit net zoiets als dat je op een druk moment even bij IKEA gaat eten. Eerst even je eten halen en dan een plekje zoeken. Sommige mensen doen dit net andersom, eerst een plekje zoeken zonder dat ze eten hebben en dan het tafeltje door 1 gezinslid bezet houden en dan de rest eten laten halen. Sta jij daar te wachten met een vol dienblad om te gaan eten, zit daar iemand zonder eten aan een tafeltje terwijl de rest van het gezin pas over 10 minuten langs komt. Op die marnier zijn tafeltjes dus veel langer bezet waardoor mensen die netjes eerst eten halen veel langer moeten wachten. Als iedereen nou eerst eten zou halen zouden nooit alle tafeltjes tegelijk bezet zijn. Op die marnier is de cappasiteit van het restaurant ook berekend. Voor zoveel mensen ze op dat moment eten kunnen bereiden zoveel mensen kunnen er in het restaurant zitten.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:58 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Gast serieus, dit doet iedereen alle tokkies in mijn omgeving
als dat viswijf daar gaat staan zou ik even toeteren om aan te geven dat ik er ben. samen met eenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:02 schreef Tammeh het volgende:
Laat ik 't anders vertellen..
Ik stond al 10 minuten op een parkeerplek te wachten bij de Chinees. Komt een gezin aan, stapt in auto om weg te rijden, ik maak plaats voor hen en zet m'n knipperlicht die kant uit.
Komt er een Jeep aangereden, viswijf stapt uit, gaat OP die plek staan waar ík al 10 minuten op stond te wachten, en die vent parkeert 'm er rustig in.
Vuile klootzak. Godverdomme wat was ík kwaad zeg. Was er nog net niet op afgestapt.
Ja ik was echt even van '.....wtf?quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef rival het volgende:
[..]
als dat viswijf daar gaat staan zou ik even toeteren om aan te geven dat ik er ben. samen met eenblik.
ik kan me niet eens voorstellen dat die auto daar dan ging inparkeren... ik wilde echt iets gaan bedenken om te zeggen hoe ik zou reageren.. maar ik kan me niet eens voorstellen dat die persoon ermee door zou gaan... ik zou echt flippen...
ik kan me er niks bij voorstellenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:08 schreef Tammeh het volgende:
[..]
Ja ik was echt even van '.....wtf?' dus ik bedacht me daardoor ook niet a la minute een passende reactie. Beetje jammer.
Yes. Knipperlicht stond wel aan en ik stond al in de richting.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:14 schreef quirina het volgende:
Oh sorry dat viswijf ging uitstappen en ff pontificaal staan zodat haar man ff rustig de jeep kon parkeren..
( verkeerd gelezen sorry heur..)
Ik zou mijn auto ervoor zetten en net zolang wachten tot 'de voetganger' weggaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 11:21 schreef voetballeh het volgende:
Ik noem het gewoon slim.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:20 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik zou mijn auto ervoor zetten en net zolang wachten tot 'de voetganger' weggaat.
Dan kan die auto van je kameraad er ook niet meer staan of in de buurt komen.
Gelukkig heb ik in het algemeen meer geduld dan de aso's van Nederland.
jij houdt niemand op; jij wacht gewoon tot die irritante voetganger daar weg gaatquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:30 schreef quirina het volgende:
[..]
En dan al het verkeer achter je ophouden?
Is er wel even een verschil dat een zebrapad bedoelt is voor voetgangers om over te steken, een parkeervak is dat niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:30 schreef Jack. het volgende:
[..]
Dat die chauffeur tegen hem aanrijdt, hoe zacht ook, is gewoon fout en als je er aangifte van doet (incl getuigen) kan die chauffeur het wel schudden.
Ik zou gewoon bij dat tafeltje aanschuiven.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:29 schreef maok het volgende:
Volgens mij is dit net zoiets als dat je op een druk moment even bij IKEA gaat eten. Eerst even je eten halen en dan een plekje zoeken. Sommige mensen doen dit net andersom, eerst een plekje zoeken zonder dat ze eten hebben en dan het tafeltje door 1 gezinslid bezet houden en dan de rest eten laten halen. Sta jij daar te wachten met een vol dienblad om te gaan eten, zit daar iemand zonder eten aan een tafeltje terwijl de rest van het gezin pas over 10 minuten langs komt. Op die marnier zijn tafeltjes dus veel langer bezet waardoor mensen die netjes eerst eten halen veel langer moeten wachten. Als iedereen nou eerst eten zou halen zouden nooit alle tafeltjes tegelijk bezet zijn. Op die marnier is de cappasiteit van het restaurant ook berekend. Voor zoveel mensen ze op dat moment eten kunnen bereiden zoveel mensen kunnen er in het restaurant zitten.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bij dat tafeltje aanschuiven.
Ok maar zelfs als ze gewoon oversteken (dus niet op zebrapad) ga ik ze nog niet omver rijden ook al was het aan 2km/u.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is er wel even een verschil dat een zebrapad bedoelt is voor voetgangers om over te steken, een parkeervak is dat niet.
En zelfs op een zebrapad zijn er mensen die bepaald niet remmen totdat je zowat onder de auto stapt, dan doet dat pedaal het ineens wel weer
quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:01 schreef Jack. het volgende:
... (TS is namelijk een zogenaamde "zwakkebegaafde weggebruiker").
Gewoon de voorste helft in die plek zetten & je auto uitzetten, op je gemak je boodschappen doen & terugkeren. De gemiddelde parking is groot genoeg om half in je gat te staan, en takelen doen ze toch niet op een winkelparking, hoogstens je plaat omroepenquote:Op woensdag 4 maart 2009 12:33 schreef Gia het volgende:
Met een persoon bezet houden, kan ik me voorstellen, maar ik vind niet dat je dat kunt maken.
Daar noem je 2 mechanismes die strijdig kunnen zijn. Wat dan als je eerst komt maar voorrang moet verlenen?quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:33 schreef Gia het volgende:
Ik had laatst zoiets gewoon met de auto. Ik kom aanrijden en zie in de verte één vrije parkeerplaats, maar er komt nog een gegadigde aanrijden. Ik rijd dus zo de parkeerplaats op, dat ik de plek aan de rechtse kant kan indraaien. Die andere vrouw komt van de andere kant. Voor haar is de plek dus aan haar linker kant.
M.a.w. Ik heb voorrang.
Blijft ze staan wachten, tot ik ben uitgestapt, draait haar raampje naar beneden om mij effe voor aso uit te maken.
Kom op, iedereen heeft evenveel recht op een plek, maar wie het eerst komt, het eerst parkeert.
Met een persoon bezet houden, kan ik me voorstellen, maar ik vind niet dat je dat kunt maken.
Da kan ik nie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar noem je 2 mechanismes die strijdig kunnen zijn. Wat dan als je eerst komt maar voorrang moet verlenen?
Of doe anders effe een paintz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |