Vergelijking van niks, HuHu.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:48 schreef HuHu het volgende:
[..]
Mjah... de Icesave-spaarders, PalmInvest-deelnemers, Madoff-vriendjes en EasyLife investeerders hadden het ook kunnen weten. Maar ook die gaan zich beroepen op verzekeringen, kleine lettertjes, de nationale banken en komen huilend in de media omdat beloftes niet zijn na gekomen.
GS is een site die al vaak satire en dergelijken heeft toegepast. Wil je lid worden van de site, dan mag je er m.i. ook van uitgaan dat niet alles zo serieus genomen dient te worden bij GS.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:54 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik kon zo snel geen betere verzinnen.
geen stijl waren toch allemaal hoog opgeleide mensen, dus maak je geen zorgenquote:Op maandag 12 januari 2009 15:34 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Ik zie het als een grap, jij ziet het als een grap. Maar ik kom vaak genoeg onder de mensen om door te hebben dat er velen zijn die dit niet als grap zullen herkennen, of daadwerkelijk verwachten zoiets te ontvangen. Geloof me, daar zijn er héél veel van.
Is het dan gek als ik me afvraag waar GeenStijl aan begint met zo'n advertentie? Ze dekken zich nergens in, of ik kan dat blijkbaar niet zo 1-2-3 vinden. Het is niet zo dat ik ga wachten tot de teller op 30.000 staat om vervolgens als 30.001 m'n kliklaminaatje te gaan opeisen. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die wél zoiets verwachten, in tegenstelling tot jij, ik en velen die het als grap doorzien.
Je zou zelfs kunnen stellen dat ze vaak donker, negatief en asociaal zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:38 schreef fathank het volgende:
Nooit.
Want GeenStijl is kut. Ze kunnen alleen maar zeiken en zuigen.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:38 schreef fathank het volgende:
Nooit.
Want GeenStijl is kut. Ze kunnen alleen maar zeiken en zuigen.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef IdlersDream het volgende:
Geenstijl, Hoop in bange dagen van de televisiemedia. Vrij van ideologisch dogma van links of rechts. Vrij van de zogenoemde goede smaak paternalisme van een kleine groep mensen die denken dat ze een superieure moraal en smaak hebben en alles wat hier niet onder valt bekritiseren en marginaliseren. Geenstijl kent naar mijn mening idd veel hoogopgeleide lezers die dit onderkennen en hetgeen Geenstijl uitdraagt dus ook niet als leidende ideologie in hun denkwereld opnemen. Men werkt met veel stereotypen en ironie (zoals bijvoorbeeld ook Hans Teeuwen doet) om het dogmatisch gedrag van veel instituties in dit land aan de kaak te stellen en de hypocrisie ervan te tonen.
Hulde hiervoor, eindelijk kritisch zonder de vooropgelegde regeltjes van hoe journalistiek bedreven hoort te worden of hoe je je standpunt dient uit te dragen volgens de regels van moraliteit en goede smaak. Wat dat betreft is Geenstijl meer verlicht dan het hele omroepbestel bij elkaar.
GS vergelijken met Hans Teeuwenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef IdlersDream het volgende:
Geenstijl, Hoop in bange dagen van de televisiemedia. Vrij van ideologisch dogma van links of rechts. Vrij van de zogenoemde goede smaak paternalisme van een kleine groep mensen die denken dat ze een superieure moraal en smaak hebben en alles wat hier niet onder valt bekritiseren en marginaliseren. Geenstijl kent naar mijn mening idd veel hoogopgeleide lezers die dit onderkennen en hetgeen Geenstijl uitdraagt dus ook niet als leidende ideologie in hun denkwereld opnemen. Men werkt met veel stereotypen en ironie (zoals bijvoorbeeld ook Hans Teeuwen doet) om het dogmatisch gedrag van veel instituties in dit land aan de kaak te stellen en de hypocrisie ervan te tonen.
Hulde hiervoor, eindelijk kritisch zonder de vooropgelegde regeltjes van hoe journalistiek bedreven hoort te worden of hoe je je standpunt dient uit te dragen volgens de regels van moraliteit en goede smaak. Wat dat betreft is Geenstijl meer verlicht dan het hele omroepbestel bij elkaar.
GS vergelijken met PVVquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
GS vergelijken met Hans Teeuwen![]()
Verder zijn er ook heel veel laagopgeleide lezers, die het allemaal net even iets te serieus nemen, en dat is toch best eng (zie ook nu weer de kamervragen van de PVV). Daarbij brengen ze nooit iets positiefs, dat constante gezeik is kinderachtig en puberaal.
quote:Wellicht heb ik ook nog wel ergens een blikje inhoudsloze clichés. Voor de op-één-na-beste post van de reeks. Even zoeken...
Ja laten we mensen opvoeden vanuit jouw superieure wereldbeeld zoals veel omroepen trachten te doen. Ik geloof niet dat laagopgeleide mensen de doelgroep zijn van GS. Ik neem aan dat met name SBS die tot hun doelgroep tracht te rekenen met hun programma's, formats, type presentatoren en taalgebruik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:26 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
GS vergelijken met Hans Teeuwen![]()
Verder zijn er ook heel veel laagopgeleide lezers, die het allemaal net even iets te serieus nemen, en dat is toch best eng (zie ook nu weer de kamervragen van de PVV). Daarbij brengen ze nooit iets positiefs, dat constante gezeik is kinderachtig en puberaal.
Ik zeg ook niet dat het hun doelgroep is, maar dat ze er wel naar kijken en door beinvloed worden. Een gedeelte van die mensen kan geen nuance zien, en slaan daarom door.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:38 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Ja laten we mensen opvoeden vanuit jouw superieure wereldbeeld zoals veel omroepen trachten te doen. Ik geloof niet dat laagopgeleide mensen de doelgroep zijn van GS. Ik neem aan dat met name SBS die tot hun doelgroep tracht te rekenen met hun programma's, formats, type presentatoren en taalgebruik.
Nee, het zijn gewoon tegen alles aantrappende stakkers, net zoals de PVV dusquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:35 schreef Steeven het volgende:
[..]
GS vergelijken met PVV. Zeg eens, heeft GS je ooit eens beledigd ofzo
.
Dus wat je eigenlijk zegt, is dat de vorm van GS gevaarlijk is voor laagopgeleide groepen omdat ze het onderscheid niet kunnen maken, en dat het daarom eigenlijk iedereen maar onthouden moet worden. Daarom moet een grote groep het dus maar met de overguanceerde bullshit doen die we normaal krijgen voorgeschoteld vanuit de publieke media.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het hun doelgroep is, maar dat ze er wel naar kijken en door beinvloed worden. Een gedeelte van die mensen kan geen nuance zien, en slaan daarom door.
Nee, GS stelt zich populistisch op. En populisme kan gevaarlijk zijn ja. Media hebben macht omdat mensen zich erdoor laten beinvloeden, met die macht moet je zorgvuldig omgaan. De hetse richting Vogelaar is bijvoorbeeld een voorbeeld waarbij het nogal ver is gegaan. Mensen die nog nooit van haar gehoord hadden en geen idee hadden wat voor werk ze gedaan heeft vonden er ineens een slechte minister, en op basis waarvan? 1 interviewtje. Vervolgens wordt ze aan de schandpaal genageld. Lijkt wel een beetje op de heksenjacht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:56 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt, is dat de vorm van GS gevaarlijk is voor laagopgeleide groepen omdat ze het onderscheid niet kunnen maken, en dat het daarom eigenlijk iedereen maar onthouden moet worden. Daarom moet een grote groep het dus maar met de overguanceerde bullshit doen die we normaal krijgen voorgeschoteld vanuit de publieke media.
Kijk, en daar heb ik nou precies een probleem mee
Dus ergens tegenaan trappen is per definitie fout en alles laten zoals het is niet? Is juist goed voor de reflectie op iets. Het wil niet zeggen dat de trapper altijd gelijk heeft, maar het is goed dat het gebeurd, ongeacht door wie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, het zijn gewoon tegen alles aantrappende stakkers, net zoals de PVV dus
Ergens commetaar op hebben is heel goed juist, maar dat kan ook op een opbouwende en probleem oplossende manier. En altijd alleen maar trappen tegen alles en iedereen is nou niet echt heel erg sterk te noemen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dus ergens tegenaan trappen is per definitie fout en alles laten zoals het is niet? Is juist goed voor de reflectie op iets. Het wil niet zeggen dat de trapper altijd gelijk heeft, maar het is goed dat het gebeurd, ongeacht door wie.
Jij vond Vogelaar wel een goede minister?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ergens commetaar op hebben is heel goed juist, maar dat kan ook op een opbouwende en probleem oplossende manier. En altijd alleen maar trappen tegen alles en iedereen is nou niet echt heel erg sterk te noemen.
Waarom niet?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:22 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jij vond Vogelaar wel een goede minister?
Leg eerst maar eens uit waarom je dat wel vond, dan zal ik weerleggen waarom ik dat niet vond.quote:
Ik kan niet in de keuken kijken, maar ze schijnt goede dossierkennis te hebben en ik had het gevoel dat ze rustig en zorgvuldig te werk ging in een duidelijk vastgesteld plan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:26 schreef Steeven het volgende:
[..]
Leg eerst maar eens uit waarom je dat wel vond, dan zal ik weerleggen waarom ik dat niet vond.
Ze heeft een aantal dinge fout gedaan, maar zeker ook goede dingen gedaan. Ik zeg ook niet dat het per defenitie fout was om haar weg te sturen. Ik weet er niet genoeg vanaf om daar een goed oordeel over te vormen. Maar ze is door GS ook in haar persoon aangetast, en dat lijkt mij niet nodig. Als ik ontslagen zou worden is het toch vervolgens ook niet terecht dat ik door het slijk wordt gehaald. Er zijn wel vaker ministers door mediapublicaties opgestapt, maar dat ging gewoon netjes. Dat op de persoon gespeelde is niet nodig.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:22 schreef Steeven het volgende:
[..]
Kansarme heeft niet veel aan wijkaanpak van Vogelaarquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan niet in de keuken kijken, maar ze schijnt goede dossierkennis te hebben en ik had het gevoel dat ze rustig en zorgvuldig te werk ging in een duidelijk vastgesteld plan.
Wat heeft dat met haar functioneren te maken, buiten Stormfrontland?quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:35 schreef Steeven het volgende:
[..]
Vogelaar: Islam wordt deel van onze cultuur
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1649719.ece
Ach gossie, iets past niet in het straatje van de moraalridder en hij wijst meteen naar rechts. Ook grappig dat je de rest negeert trouwens, komt je wel beter uit zo zeker.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat heeft dat met haar functioneren te maken, buiten Stormfrontland?
Ik geef het op. Je demonstreert je eigen onvermogen tot rationaliteit en nuance wel. Overigens: ik ben 'rechts'.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:40 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ach gossie, iets past niet in het straatje van de moraalridder en hij wijst meteen naar rechts. Ook grappig dat je de rest negeert trouwens, komt je wel beter uit zo zeker.. En het antwoord: het wijst op een totaal falen in haar hoofd, het wereldbeeld van een kuiken.
Je geeft het op? Je hebt het nooit geprobeerdquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik geef het op. Je demonstreert je eigen onvermogen tot rationaliteit en nuance wel. Overigens: ik ben 'rechts'.
Weet jij uberhaupt wel wat Vogelaar inhoudelijk heeft gedaan? Ja, zij faalt in haar mediaoptreden, maar dat betekent niet dat zij bestuurlijk incapabel is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:22 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst. Daarnaast, als ze niet gefaald had, had Bos wel achter haar gestaan. Dan was er een campagne gelanceerd om het imago op te poetsen en de onjuistheden weg te werken. Maar die kwam niet, het was hopeloos.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:46 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel wat Vogelaar inhoudelijk heeft gedaan? Ja, zij faalt in haar mediaoptreden, maar dat betekent niet dat zij bestuurlijk incapabel is.
Haar (vorige) nevenactiviteiten zijn overweldigend:
- lid SER (Sociaal-Economische Raad)
- lid bestuur Stichting van de Arbeid
- vicevoorzitter CBA (Centraal Bestuur Arbeidsvoorziening)
- lid Raad van Commissarissen Uitzendbureau Start
- voorzitter bestuur CINOP (Centrum voor Innovatie van Opleidingen)
- lid Raad van Toezicht Rijksmuseum voor Volkenkunde Leiden
- vicevoorzitter bestuur Stichting UW Bedrijven Utrecht
- lid Adviescommissie Dagarrangementen
- voorzitter MDW werkgroep "Doelmatigheid van de scholingsmarkt"
- lid bestuur VNO-NCW
- lid Raad van Advies GVB (Gemeentelijk Vervoer Bedrijf) Amsterdam
- lid Raad van Commissarissen Havenbedrijf Rotterdam N.V.
- lid Raad van Commissarissen Electrabel Nederland N.V.
- lid Raad van Commissarissen Elivio Holding B.V.
- lid bestuur NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie)
- lid bestuur NCB (Nederlands Centrum Buitenlanders)
- voorzitter Raad van Commissarissen Unilever Nederland B.V., van 1 januari 2003 tot 22 februari 2007
- voorzitter Novib, van 1 juni 2004 tot 22 februari 2007
- lid bestuur Nationale Reis Opera, tot 22 februari 2007
- lid Raad van Toezicht Voedingscentrum, tot 22 februari 2007
- voorzitter bestuur Stichting Tolerance Unlimited, tot 22 februari 2007
- lid curatorium Willem Drees-lezing, tot 22 februari 2007
- voorzitter Spiegelgroep Sectorbestuur Onderwijsarbeidsmarkt, tot 22 februari 2007
- lid bestuur Stichting Artra Arbeidsmarkttrainingen, tot 22 februari 2007
- lid Adviescommissie Normering Inburgeringseisen (commissie-Franssen), tot 22 februari 2007
Haar CV is indrukwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |