Ja dat zou wel een goede 1 april grap zijn. We hebben de 50.000 niet gehaaldquote:Op maandag 12 januari 2009 14:12 schreef IQM het volgende:
Ik durf te wedden dat die teller fake is en dat het eigenlijke aantal stiekem veel hoger is. Humor van GS.
Althans, dat zou ik wel doen.
quote:Op maandag 12 januari 2009 14:12 schreef IQM het volgende:
Ik durf te wedden dat die teller fake is en dat het eigenlijke aantal stiekem veel hoger is. Humor van GS.
Er is al geconstateerd dat de teller niet continue wordt geüpdatet. Als je lid wordt dan komt er niet direct (of binnen korte tijd) eentje bij. Nu kan dat te maken hebben met het feit dat betalingen eens in de zoveel tijd geautomatiseerd worden opgehaald en het dus met stapjes gaat. Maar het kan net zo goed zijn dat de teller nep is.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:12 schreef IQM het volgende:
Die zag ik ook. Vraag me af in hoeverre je ze aan zo'n belofte kan houden. Want 17.000.000 m2 aan kliklaminaat kost nogal wat duiten.quote:
quote:Op maandag 12 januari 2009 14:25 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
[..]
Ja dat zou wel een goede 1 april grap zijn. We hebben de 50.000 niet gehaaldgeintje we hebben er 100.000
Maar ik vrees het ergste
Zo moeilijk is het niet om te denken als GS, hoor.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:25 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
[..]
Ja dat zou wel een goede 1 april grap zijn. We hebben de 50.000 niet gehaaldgeintje we hebben er 100.000
Maar ik vrees het ergste
Zou wel echt een typische geenstijl actie zijn... en dan net voor 1 april staat de teller op 47.000 leden ofzoquote:Op maandag 12 januari 2009 14:59 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er is al geconstateerd dat de teller niet continue wordt geüpdatet. Als je lid wordt dan komt er niet direct (of binnen korte tijd) eentje bij. Nu kan dat te maken hebben met het feit dat betalingen eens in de zoveel tijd geautomatiseerd worden opgehaald en het dus met stapjes gaat. Maar het kan net zo goed zijn dat de teller nep is.
Dat is wel te hopen voor ze, want in het huidige tempo gaan ze die 50.000 niet halen voor 1 april.
Gaat ook helemaal niet gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:01 schreef HuHu het volgende:
[..]
Die zag ik ook. Vraag me af in hoeverre je ze aan zo'n belofte kan houden. Want 17.000.000 m2 aan kliklaminaat kost nogal wat duiten.
Ik zou niet weten waarom niet? Mag je dan adverteren met aanbiedingen die je achteraf helemaal niet uitkeert? Volgens mij is dat gewoon misleiding en mag dat niet?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gaat ook helemaal niet gebeuren natuurlijk.
Misschien mij gaan ze er wel vanuit dat ze de 30.000 nooit halen.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:12 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Mag je dan adverteren met aanbiedingen die je achteraf helemaal niet uitkeert? Volgens mij is dat gewoon misleiding en mag dat niet?
Heb je de ondertitel niet gezien? '...onzinnige omroep-acties, we leren het al'quote:Op maandag 12 januari 2009 15:12 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Mag je dan adverteren met aanbiedingen die je achteraf helemaal niet uitkeert? Volgens mij is dat gewoon misleiding en mag dat niet?
In principe wel, maar ze kunnen zich altijd nog beroepen op parodie/ironie/doelgroep had het kunnen weten, whatever, toch?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:12 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er staat geen einddatum vermeld en dus zal de actie nooit aflopen, dat mag namelijk niet.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Misschien mij gaan ze er wel vanuit dat ze de 30.000 nooit halen.
Afijn, tegen de tijd dat ze de 30.000 naderen (en dat is nog lang niet) geldt die advertentie natuurlijk niet meer.
Jij ziet er een grap in, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken. Er staat tenslotte nergens vermeld dát het een grap is. Geen verwijzing naar kleine lettertjes of overige voorwaarden, helemaal niets. Je zou deze grap/actie daadwerkelijk kunnen opvatten als aanbieding.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heb je de ondertitel niet gezien? '...onzinnige omroep-acties, we leren het al'
Het is toch vrij duidelijk een grap.
Wat is het probleem?quote:
En zeker als het om geld gaat (lidmaatschap kost geld).quote:Op maandag 12 januari 2009 15:25 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er staat geen einddatum vermeld en dus zal de actie nooit aflopen, dat mag namelijk niet.
[..]
Jij ziet er een grap in, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken. Er staat tenslotte nergens vermeld dát het een grap is. Geen verwijzing naar kleine lettertjes of overige voorwaarden, helemaal niets. Je zou deze grap/actie daadwerkelijk kunnen opvatten als aanbieding.
Er is echt niemand die verwacht dat Geenstijl 17.000.000 m2 aan kliklaminaat gaat weggeven hoorquote:Op maandag 12 januari 2009 15:34 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Ik zie het als een grap, jij ziet het als een grap. Maar ik kom vaak genoeg onder de mensen om door te hebben dat er velen zijn die dit niet als grap zullen herkennen, of daadwerkelijk verwachten zoiets te ontvangen. Geloof me, daar zijn er héél veel van.
Is het dan gek als ik me afvraag waar GeenStijl aan begint met zo'n advertentie? Ze dekken zich nergens in, of ik kan dat blijkbaar niet zo 1-2-3 vinden. Het is niet zo dat ik ga wachten tot de teller op 30.000 staat om vervolgens als 30.001 m'n kliklaminaatje te gaan opeisen. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die wél zoiets verwachten, in tegenstelling tot jij, ik en velen die het als grap doorzien.
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:34 schreef HuHu het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Ik zie het als een grap, jij ziet het als een grap. Maar ik kom vaak genoeg onder de mensen om door te hebben dat er velen zijn die dit niet als grap zullen herkennen, of daadwerkelijk verwachten zoiets te ontvangen. Geloof me, daar zijn er héél veel van.
Is het dan gek als ik me afvraag waar GeenStijl aan begint met zo'n advertentie? Ze dekken zich nergens in, of ik kan dat blijkbaar niet zo 1-2-3 vinden. Het is niet zo dat ik ga wachten tot de teller op 30.000 staat om vervolgens als 30.001 m'n kliklaminaatje te gaan opeisen. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die wél zoiets verwachten, in tegenstelling tot jij, ik en velen die het als grap doorzien.
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:24 schreef IQM het volgende:
[..]
In principe wel, maar ze kunnen zich altijd nog beroepen op parodie/ironie/doelgroep had het kunnen weten, whatever, toch?
Dat durf ik dus te betwisten. Ik durf zelfs te wedden dat ze mailtjes zullen hebben gehad over die "voor elk lid doden we een kitten"-banner. Als Paul de Leeuw een keer vloekt op tv zeggen direct 20 mensen hun lidmaatschap van de Vara op en nog eens 100 sturen een brief. Waarom zou dat niet gebeuren als GS adverteert met het doden van kittens?quote:Op maandag 12 januari 2009 15:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is echt niemand die verwacht dat Geenstijl 17.000.000 m2 aan kliklaminaat gaat weggeven hoor. Het sarcasme druipt er zo duidelijk vanaf dat ze zich hier juridisch helemaal niet voor hoeven in te dekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |