abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64946242
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 7 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

  • Maatschappij
  • Traject
  • Vertraging
  • Vriendelijk personeel
  • Eten
  • Entertainment
  • Algehele indruk
  • Eventueel informatie over de luchthavens

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
    En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige delen:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4
    Deel #5?
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #6

    Poes
  • pi_64947348
    Maatschappij?
    Ryanair

    Toestel?
    Boeing 737-800

    Traject?
    Eindhoven – Marseille – Eindhoven voor ¤30,00 pp.

    Vertraging?
    Heen 1 uur
    Terug: 0,0

    Bezetting?
    Heen: Bijna helemaal vol omdat het vliegveld de 2 voorgaande dagen dicht had gezeten i.v.m. sneeuwval (20 cm)
    Terug: Rustig, niet veel bezetting. Ik schat ongeveer 70%

    Vriendelijk personeel?
    Ja, maar een vreselijk gemaakte glimlach.

    Lekker eten?
    De koffie was voortreffelijk, wel een beetje duur (¤3,00)

    Entertainment?
    In-flight magazine.

    Algehele indruk?
    Brengt je goedkoop van A naar B zonder poespas. Als je meer wilt betaal je maar.

    Iets over de luchthavens?
    Was de eerste keer Eindhoven voor mij maar is prima bevallen. Eindelijk een luchthaven waar je niet een kwartier aan het lopen bent naar de gate. Ook de Security ging lekker snel.

    De MP2 Terminal (lowbudget terminal) is nog niet zo oud maar ziet er uit als of het in de jaren 60 is gebouwd. Er is geen enkel kleurtje gebruikt alleen maar saai grijs, maar wat wil je in een lowbudget terminal.
    pi_64947991
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 747-400

    Traject?
    Feb. 2007:
    Amsterdam – Curaçao – Amsterdam. Prijs weet ik niet werd door een ander geboekt en betaald

    Vertraging?
    Heen 2 uur
    Terug: 30 min.

    Bezetting?
    Heen: Helemaal vol. Was namelijk een vakantie vlucht
    Terug: Ook helemaal vol

    Vriendelijk personeel?
    Heel vriendelijk en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Blijft vliegtuigvoedsel maar was wel te eten. Het drinken was ook lekker.

    Entertainment?
    In-flight magazine en video d.m.v. schermen in gangpad. Muziek via koptelefoon in armleuning, helaas wel 4 keer de zelfde muziek gehoord

    Algehele indruk?
    Jammer genoeg was het vliegtuig stampvol, zelfs zo vol dat er mensen gevraagd werden vrijwillig een volgende vlucht te nemen. Dit vondt ik niet zo’n goeie indruk.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend.

    Curaçao: Klein maar fijn. Snelle bagage afhandeling.
    pi_64948290
    Maatschappij?
    KLM en Czech airlines (CSA)

    Toestel?
    Fokker 100 en Airbus A319

    Traject?
    Aug. 2008:
    Amsterdam – Praag – Boekarest – Praag – Amsterdam.

    Vertraging?
    Heen: In Amsterdam geen. In Praag 2 uur omdat de gate bezet was door een kapot vliegtuig van Aeroflot en omdat er niet 1, 2, 3 een andere gate beschikbaar was i.v.m. drukte.
    Terug: Netjes op tijd.

    Bezetting?
    Heen: Weet ik niet meer.
    Terug: Weet ik ook niet meer.

    Vriendelijk personeel?
    Heel vriendelijk en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Beetje weingig (bij beide maatschappijen). Het drinken was ook lekker.

    Entertainment?
    In-flight magazine en bij Czech airlines video d.m.v. kleine schermen in gangpad.

    Algehele indruk?
    KLM is zoals altijd wel goed. CSA is ook een hele goede maatschappij. Ze hebben een uitstekende service.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend.

    Praag: Te klein maar daar wordt aan gewerkt doordat er gebouwd wordt.

    Boekarest: Zo oud als de weg naar Rome maar wel een snelle bagage afhandeling.
    pi_65021400
    Even een opmerking over SkyEurope.
    Ik vlieg hiermee dus morgen van Brussel naar Wenen.
    Bij het boeken van de vlucht staat aangegeven dat ik om 20.40 vertrek en rond 22.20 aankom.
    Bij de terugvlucht ongeveer dezelfde tijdstippen.
    Net bij het online inchecken kom ik er dus achter dat de vluchttijden veranderd zijn. Zonder ook maar één mailtje te hebben ontvangen van een tijdswijziging, vluchtwijziging of iets anders. Is dit gebruikelijk ofzo?
    Bij Ryanair word je bijna doodgegooid als de vlucht wijzigt. Meer mensen hier ervaring mee?
    pi_65044169
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef Professional het volgende:
    Even een opmerking over SkyEurope.
    Ik vlieg hiermee dus morgen van Brussel naar Wenen.
    Bij het boeken van de vlucht staat aangegeven dat ik om 20.40 vertrek en rond 22.20 aankom.
    Bij de terugvlucht ongeveer dezelfde tijdstippen.
    Net bij het online inchecken kom ik er dus achter dat de vluchttijden veranderd zijn. Zonder ook maar één mailtje te hebben ontvangen van een tijdswijziging, vluchtwijziging of iets anders. Is dit gebruikelijk ofzo?
    Bij Ryanair word je bijna doodgegooid als de vlucht wijzigt. Meer mensen hier ervaring mee?
    Ik krijg altijd schemawijzigingen van mijn vrienden van Sky Europe. Om eerlijk te zijn, een beetje teveel de laatste tijd, kijk, 15 minuten schemawijzigingen maken mij niet zoveel uit, komen mij eigenlijk beter uit, want of ik nu om 08:55 of 09:10 vertrek vanaf Amsterdam is om het even.
    Maar ze cancellen ook van alles, al moet ik zeggen dat ik er met het reserveringscentrum altijd wel uitkom en mijn vlucht altijd gratis kan herboeken.
    (Sterker nog, net nog een reeds verplicht gewijzigde vlucht nogmaals gratis gewijzigd omdat ik er iets te makkelijk vanuit ben gegaan dat ik op de nieuwe datum in Nederland was....)
    Tip, emailen met het reserveringscentrum gaat altijd wel, maar bellen is sneller, het best doe je dat via 0900-1913 3 cent per minuut (of andere bugetbelaanbieders) en dan het 0042 nummer van het reserveringscentrum in Slowakije zelf.

    Eerlijk gezegd vind ik vreemd dat je niks hebt ontvangen, want ondanks dat ze het nu extra druk hebben door uitval van 6 vliegtuigen die terugmoesten naar de leasemaatschappij, sturen ze normaliter een email naar het adres vanaf waar geboekt is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 22:15:12 #7
    45833 crew  Fogel
    pi_65050250
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:10 schreef EgbertK het volgende:
    Maatschappij?
    KLM en Czech airlines (CSA)
    Krijg je bij CSA nog steeds standaard een koffiekop met daar al een miniatuur alcohol erin zonder dat je er naar vraagt?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_65185376
    Iemand ervaring met catway pacific?
    Vlieg er in juni mee naar Jakarta. Alvast bedankt
      zondag 18 januari 2009 @ 21:01:27 #9
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_65186026
    Maatschappij?
    British Airways

    Toestel?
    AIrbus A320

    Traject?
    December 2008

    AMS - LHR & vice versa

    Vertraging?
    Zowel heen als terug amper, alleen bij terugkomst in Amsterdam vrij lang wachten eer we het vliegtuig uit mochten.

    Bezetting?
    Beide keren 100%

    Vriendelijk personeel?
    Normaal, amper gezien natuurlijk

    Lekker eten?
    Een snack & een drankje die wel goed te verteren waren

    Entertainment?
    Het raam & wat flauwekul magazines

    Algehele indruk?

    BA is altijd prima

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend. London heathrow Terminal 5 is prima
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_65196501
    Maatschappij?
    North West Airlines

    Toestel?
    AIrbus A330-300

    Traject?
    Januari 2009 AMS - EWR

    Vertraging?
    Half uur voor schematijd was iedereen al aan boord en er werd een kwartier vroeger vertrokken. Ipv geplande 8:30uur duurde deze vlucht slechts 8:05 uur

    Bezetting?
    62% dus in een 2-4-2 opstelling weer eens 4 stoelen voor mezelf en zo makkelijk 4 uur kunnen slapen

    Vriendelijk personeel?
    Stewardessen uit een Amerikaans bejaardenhuis en een paar homo's. Eén van die mutsen liet ook nog water over m'n arm heen klotsen.

    Lekker eten?
    Prima lunch met salade, kip in curry saus met rijst, beemster kaas met crackers en apple pie. Vóór aankomst nog een dubbele groenten wrap

    Entertainment?
    Personal Inflight Entertainment. Film aanbod hield niet over. Weet de naam van de film niet meer, maar Bangkok Dangereous stond ook op het menu. Voor de muziek mijn iPod maar aangezet.

    Algehele indruk?
    Nieuw vliegtuig interieur. En die Airbus was opvallend stil. Heel wat beter dan die 777 rammelbakken

    Iets over de luchthavens?
    Newark is hit or miss. Deze keer weinig passagiers voor de immigratie en bagage snel op de belt. Ik stond binnen 40 minuten na aankomst aan de gate al buiten de terminal. Dus erg snel.
      maandag 19 januari 2009 @ 03:51:39 #11
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_65196535
    Maatschappij?
    MALEV vlucht met op Schiphol KLM trutten.

    Toestel?
    >> BOEING 737-400
    << BOEING 737-800

    Traject?
    >> Amsterdam - Budapest
    << Budapest - Amsterdam

    Vertraging?
    >> 2 uur.
    << -30 minuten.

    Bezetting?
    100% maar wel met een dameshandbalteam naast ons

    Vriendelijk personeel?
    KLM grondpersoneel mag iemand echt afschieten van me. Arrogrante gore teringhoeren zijn het!
    MALEV luchtstaff en grondstaff (in Budapest) was super

    Lekker eten?
    Lekker broodje kaas en een broodje ham Onbeperkt koffie! Verder 2 sapjes en nog wat koekjes

    Entertainment?
    Boekje over Budapest en Hongarije. Is wel leuk als je het nog nooit gelezen hebt (terugreis was erg )
    Verder waren er korte filmpjes en waren er 25 verschillende muziekkanalen met evenveel soorten muziek.

    Algehele indruk?
    Het MALEV personeel was echt toppie! Als ik de kans krijg vlieg ik daar weer mee!

    Helaas werd het in het begin dus nogal verpest door die dikke cholera trollen van KLM maar goed... die storten wel een keer neer nog.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is groot maar ook duur maar dat wisten jullie vast al!
    Budapest is er klein! Zorg dat je er niet TE vroeg bent want je verveelt je je echt een kromme rugspier.

    [ Bericht 68% gewijzigd door Koekz op 19-01-2009 04:04:28 ]
    pi_65197786
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 20:47 schreef nelisb het volgende:
    Iemand ervaring met catway pacific?
    Vlieg er in juni mee naar Jakarta. Alvast bedankt
    Prima maatschappij , en waarschijnljk een overstap in Hong Kong wat een van de mooiste vliegvelden is
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65198877
    Dank je! Maar waarom een prima maatschappij?

    We hebben inderdaad een tussenstop van zo'n 2 uur in Hongkong
    pi_65202394
    Maatschappij:
    KLM

    Traject:
    Amsterdam-Madrid
    Madrid-Amsterdam

    Vertraging
    geen, zelfs iets eerder geland, zowel op de heen als terugweg

    Vriendelijk personeel
    grondpersoneel wat chagarijnig, vlucht was overboekt dus waren er wat boze mensen.
    luchtpersoneel zeer vriendelijk

    Eten
    broodje en wat drinken

    Entertainment
    buiten de reclameboekjes een flinke groep chinezen die me toch tekeer gingen

    Algehele indruk
    prima, toch net ff wat meer dan ryanair etc.

    Eventueel informatie over de luchthavens
    barajas oogt wat verloren... in de zin van rustig en relatief klein vliegveld. Voor de rest gewoon overzichtelijk als je eenmaal doorhebt hoe het werkt.
    pi_65204009
    Maatschappij?
    Open Skies

    Toestel?
    Boeing 757-200

    Traject?
    Amsterdam - New York Kennedy en weer terug.

    Vertraging?
    Geen last van gehad.

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..

    Vriendelijk personeel?
    Beter dan dit kan je je niet wensen denk ik. Alles kon geregeld worden, drankjes bleven maar komen en bij alles kon je hulp vragen.

    Lekker eten?
    Ideaal. Kiezen uit 3 verschillende voorgerechten, hoofdgerechten, en 2 verschillende toetjes. Inclusief allerlei extra's (warme gebakken broodjes, verschillende soorten wijn).

    Entertainment?
    Een media systeem in een houder of los in je handen.

    Algehele indruk?
    Perfect. Absolute aanrader.

    Iets over de luchthavens?
    Het valt toch altijd op hoe mooi Schiphol nu eigenlijk is. NY Kennedy is ook prima, maar toch iets meer verouderd.
    pi_65217276
    [quote]Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..
    _________

    En dat is nog winstgevend
    pi_65217715
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 18:31 schreef EgbertK het volgende:
    [quote]Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..
    _________

    En dat is nog winstgevend
    Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.
      maandag 19 januari 2009 @ 20:47:45 #18
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_65222565
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 18:44 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.
    Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_65229179
    Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!

    Traject?
    Brussel - Wenen

    Vertraging?
    4 uur, vlucht was 18.55 gepland, we vertrokken om 23.10.

    Bezetting?
    Denk rond de 80%

    Vriendelijk personeel?
    Personeel was niks op aan te melden, hier later meer over.

    Lekker eten?
    Niks gekocht omdat ik helemaal kapot was van het wachten.

    Entertainment?
    Een oude bandrecorder die het niet deed, en een lekkere slaappositie.

    Algehele indruk?
    Mijn god, dit is echt mijn ergste vliegervaring ooit. Het begon al meteen op donderdagmiddag bij aankomst in Brussel. Er stond 1 uur vertraging. Vervolgens krijg je te zien 2 uur vertraging. Een kwartier voor de vertrektijd komt er opeens een gatewijziging waardoor we weer helemaal aan het begin van de terminal moeten zijn. Bij de nieuwe gate aangekomen niemand te bekennen. Opeens komt er na 20 min 1 vrouwtje aangelopen die alle boze reizigers te woord moet staan. Opeens komt daar de melding dat we mogen boarden. Priority mensen mogen eerst maar nadat de eerste bus gevuld is krijgt de vrouw telefoon. Er is een technisch probleem wat verholpen moet worden en de kapitein gaat het probleem bekijken. 20 minuten later (mensen in de bus staan in een volle dichte bus te wachten) krijgen we groen sein en mogen we eindelijk ook een bus in. We worden vervoerd naar andere kant van vliegveld waar we in een roestig wit Air Slovakia Boeing geduwd worden. Ik ging echt met dichtgeknepen billen het vliegtuig in. Oost-Europese stewards en stewardessen zeggen meteen dat we overal mochten zitten. Vlak voor opstijgen, bij het taxien, komt er opeens een grote zwarte wolk uit de motor. Ik schrik me kapot, denk jahoor daar gaan we, maar gelukkig stijgen we op. Na een pure hel van turbulentie, getril en oost-europees gekwebbel in mijn slaap eindelijk de grond mogen kussen in Wenen. Bij het uitstappen nog even met een steward gepraat die mij heeft uitgelegd wat nu probleem was. Omdat het zo`n lang verhaal bleek te zijn en hij ook naar het centrum van Wenen moest hebben we nog samen een taxi gedeeld, zodat het voor ons 3en wat goedkoper was. Hij heeft dus uitgelegd dat ze het vliegtuig uit Bratislava hebben laten komen inclusief crew, vervolgens mensen opgepikt in Wenen voor vlucht naar Brussel. Daarna mensen uitgelaten en nieuwe opgepikt voor vlucht naar Wenen. Hij mocht gelukkig naar huis, maar de rest moest weer terug naar Bratislava.
    Man man, wat was ik blij toen ik om 2 uur eindelijk in het hotelbed lag.

    Iets over de luchthavens?
    Brussel is nette vluchthaven, verschillende shops, niet echt veel eetgelegenheden, maar een Starbucks doet wonderen voor mij. Wenen heel snel in en uit gelopen omdat we een taxi moesten hebben, aangezien de bussen, trams en treinen al lang niet meer reden.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
    Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.

    Traject?
    Wenen - Brussel

    Vertraging?
    1 uur. Dit kwam omdat er `s morgens op de website werd aangekondigd dat de vlucht een uur vertraagd was, maar bij aankomst op vliegveld bleken we op tijd te vliegen. Verschillende passagiers hadden dit na 10 meldingen via de intercom en borden nog niet door.

    Bezetting?
    40%, achterste gedeelte van toestel was compleet leeg.

    Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijk. Mooie vriendelijke blonde stewardessen. En ligt het aan mij of hebben al die Oost-Europese stewardessen doorschijnende blousjes aan?

    Lekker eten?
    Niks gekocht

    Entertainment?
    Nope, beetje naar de Ipod geluisterd

    Algehele indruk?
    Ondanks een kleine vertraging was dit vele malen beter dan de heenvlucht. Wederom een ander toestel, maar wat een opluchting toen er een toch een ander toestel dan de heenvlucht klaarstond. Met een goed gevoel ingestapt, beetje turbulentie gehad, maar heelhuids aangekomen. Ik heb nog nooit van Mapjet gehoord trouwens.

    Iets over de luchthavens?
    Brussel moet je helemaal van gate naar buiten lopen, maar dit is zo gebeurd. Wenen is klein, compact en de security is erg snel.
    pi_65230968
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:47 schreef Masanga het volgende:

    [..]

    Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?
    Jup. Business class en premium plus stoelen. De business stoelen kunnen helemaal plat, de premium plus stoelen 140 graden.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 01:21:30 #21
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_65232715
    Vloog je Business of premium?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_65235544
    Premium. Een aanbieding ter promotie van de geopende lijndienst tussen NY en Amsterdam.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 09:41:10 #23
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_65235670
  • Maatschappij: Iberia
  • Traject: Schiphol - Madrid
  • Vertraging: geen
  • Vriendelijk personeel: gemiddeld
  • Eten: Je moet betalen voor je eten, kwaliteit is matig
  • Entertainment: een jankende baby achter me
  • Algehele indruk
  • Eventueel informatie over de luchthavens: Let bij Barajas goed op welke terminal je hebt, de terminals liggen een paar km uitelkaar.

    Tip: Voor de wat langere nederlanders onder ons: Neem de stoel bij het raam naast de emergency exit. Er zit dan geen stoel voor je. De beenruimte is significant minder dan bij KLM
  • http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:16:17 #24
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65256236
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 23:13 schreef Professional het volgende:
    Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!

    Toestel?
    Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
    Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.

    De reden dat je in de bijzondere toestellen vliegt is dat Sky Europe van de leasemaatschappij op vrijdag 16 januari opeens 5 toestellen moest inleveren en niet meer mocht gebruiken in verband met problemen met de betaling.

    Vlucht van mijn broertje vanaf Schiphol werd ook gecancelled, al werd er aangegeven dat de vlucht overboekt was. (Nu klopte dat in theorie ook, de vluchten vanaf Wenen en Praag werden op zaterdagochtend samengevoerd waardoor er geen plaats meer was).
    Dit alles omdat ze natuurlijk niet, ondanks dat ze hebben aangegeven van wel, 5 vliegtuigen konden vervallen. (Het zou trouwens kunnen dat je enkele van de 5 toestellen van Sky Europe hebt zien staan op Praag of Wenen die werkloos toe staan te kijken, maar die mogen niet meer gebruikt worden).

    Ik vlieg aankomende vrijdag met Sky Europe, en hopelijk zondag weer terug, ik heb gelukkig wel back up mogelijkheden, maar ik zit liever in een vliegtuig terug dan 12 uur in een auto terug.
    Vanaf Amsterdam vliegen ze in principe nog wel met de 737NG toestellen omdat Belgie wat makkelijker zijn met het toestaan van ouder model vliegtuigen.
    Tevens hoop ik dat ze het redden, want hoewel het loadfactorwijze wel goed gaat, toestellen zitten altijd behoorlijk vol, de opbrengst per stoel laat de wensen over, komt m.i. door de vele acties die ze doen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65264678
    Maatschappij?
    Transavia

    Toestel?
    Boeing 737

    Traject?
    Amsterdam - Tenerife zuid

    Vertraging?
    Precies op tijd geland

    Bezetting?
    Nagenoeg vol, dat terwijl de vlucht op 5 dec om half 6 's ochtends was

    Vriendelijk personeel?
    Ja hoor

    Lekker eten?
    Broodjes waren erg smakelijk

    Entertainment?
    Films en series, en laat ik nou net een schurfhekel aan friends hebben.... , af en toe wat uitzicht

    Algehele indruk?
    Prima vlucht, net genoeg beenruimte, zonder franje van a naar b. Het duurde op tenerife zuid wel erg lang voordat ik mijn Bagage had, maar mijn tassen kwamen bijna als laatste.

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam moge bekend zijn. Tenerife zuid is klein, bagage was niet heel snel, heb wel eens kleine luchthavens gezien die beter waren.


    Maatschappij?

    Iberia

    Toestel?
    Tenerife North - Madrid

    Madrid - Amsterdam

    Traject?
    Airbus a340 (vanaf tenerife)
    Airbus a320 (vanaf madrid)

    Vertraging?
    1,5 uur te laat in Amsterdam

    Bezetting?
    Vanaf tenerife nagenoeg vol
    Vanaf madrid 50%

    Vriendelijk personeel?
    Ja hoor, vriendelijk en behulpzaam

    Lekker eten?
    Eten was lekker, maar wel belachelijk dat je bij een normale airline (geen low cost) toch voor je drinken moet betalen.

    Entertainment?
    Afleveringen van bottom op mijn laptop en een goed boek

    Algehele indruk?
    De eerste vlucht was fijn, daarna was het haasten op de luchthaven van madrid. Moest van terminal 4s naar terminal 4. Met een krappe overstap dus best vervelend. Erg frustrerend dat je moet rennen en dan nog op een treintje moet wachten.

    De tweede vlucht vertrok later wegens een technisch mankement waarvoor monteurs moesten komen. Ruim anderhalf uur te laat vertrokken. Geland op de polderbaan, dus heb extra lang van de heerlijke stoel kunnen genieten.

    Iets over de luchthavens?
    Tenerife norte is vrij klein en wordt hoofdzakelijk voor vluchten naar de andere canarische eilanden gebruikt. De terminal is erg mooi en nieuw, alleen is er nauwelijks mogenlijkheid om te winkelen als je eenmaal door de security heen bent.

    Madrid T4 en T4s is eveneens mooi en nieuw, maar een tikkeltje onoverzichtelijk.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_65276943
    # Maatschappij
    Jetair

    # Traject
    Brussel - Caïro

    # Vertraging
    Geen. Hoewel er bij vertrek eerst werd omgeroepen dat we 30 minuten later zouden vertrekken, dit werd na 5 minuten weer ingetrokken.

    # Vriendelijk personeel
    Heel vriendelijk, zowel Frans- als Nederlandstalig.

    # Eten
    Vooraf reserveren en dus betaald eten: omdat het 7 uur 's ochtends was en we de hele nacht op het vliegveld hebben geslapen gehangen, kozen we voor één keer voor een betaalde maaltijd. Hadden we beter niet kunnen doen... groen gebakken ei, droog brood en harde worstjes of iets wat daarvoor moest doorgaan.

    # Entertainment
    Zo'n algemeen videosysteem in het plafond. Weinig van gezien eigenlijk. Hele weg geslapen, door de korte en gebroken nacht op het vliegveld.

    # Algehele indruk
    Nette no-nonsense maatschappij. Gewoon vliegen van A naar B zonder poespas. Wordt vooral gebruikt als charter naar zonbestemmingen, wij waren dan ook de enigen aan boord die individueel reisden.

    # Eventueel informatie over de luchthavens
    Brussel, Zaventhem: hele nette luchthaven. Voor ons qua reistijd net zo ver als naar het drukke Schiphol, dus dit was een prima alternatief Goed bereikbaar per trein. Enige nadeel vond ik dat je er amper kunt overnachten, er zijn nergens bankjes zónder middenleuningen. En geen eindeloos lange wachtrijen.

    Caïro: damn, wat een cultuurshock op slechts vier uur vliegen! Visa halen, douane en bagage ging vrij snel gelukkig. Eenmaal in de aankomsthal wordt je overweldigd door 100-en mensen die je iets willen aansmeren. Enige vorm van structuur is ver te zoeken.
    Verder nogal oud gebouw, gammel, viezig.
    pi_65277309
    # Maatschappij
    Royal Jordanian, met een gloednieuwe Airbus A321

    # Traject
    Amman - Amsterdam

    # Vertraging
    Bij vertrek stonden we maar te wachten tot onze vlucht werd opgeroepen naar de gate te gaan. Wachten, wachten, wachten. Uiteindelijk 5 minuten voor officiele vertrektijd mochten we aan boord. Daarna ging het allemaal supersnel en zijn we uiteindelijk op tijd geland in Amsterdam.

    # Vriendelijk personeel
    Wederom erg vriendelijk personeel. Opvallen vond ik dat de dames geen hoofddoekjes droegen, apart voor een Jordaanse maatschappij.

    # Eten
    Prima ontbijtje met zowel gebakken ei als broodjes met jam en boter. Ook tijdens de vlucht een gratis flesje water gekregen.

    # Entertainment
    Personal systeempje in de stoel, erg prettig en veel keuze!

    # Algehele indruk
    Prima. Mag ook wel voor het geld (350 euro enkele reis)

    # Eventueel informatie over de luchthavens
    Amman, Queen Alia International Airport:
    Ik had er meer van verwacht eigenlijk. Het is vrij klein, maar daardoor wel overzichtelijk. Voordat je überhaupt binnen bent zijn er drie veiligheidscontroles geweest, met mannen en vrouwen in aparte rijen. Allemaal netjes geregeld! Alleen het aanbod aan winkeltjes/restaurants is nogal beperkt.
    pi_65277521
    edit: ergens overheen gelezen
    pi_65280433
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    Vlucht van mijn broertje vanaf Schiphol werd ook gecancelled, al werd er aangegeven dat de vlucht overboekt was. (Nu klopte dat in theorie ook, de vluchten vanaf Wenen en Praag werden op zaterdagochtend samengevoerd waardoor er geen plaats meer was).
    Dit alles omdat ze natuurlijk niet, ondanks dat ze hebben aangegeven van wel, 5 vliegtuigen konden vervallen. (Het zou trouwens kunnen dat je enkele van de 5 toestellen van Sky Europe hebt zien staan op Praag of Wenen die werkloos toe staan te kijken, maar die mogen niet meer gebruikt worden).
    Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.
    Viel me trouwens wel op dat wij het enige NL koppel waren in het gehele vliegtuig.
      woensdag 21 januari 2009 @ 18:53:32 #30
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65292009
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef Professional het volgende:

    [..]

    Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.
    Viel me trouwens wel op dat wij het enige NL koppel waren in het gehele vliegtuig.
    Ik weet niet wanneer je vloog, kan ook zijn dat een bepaald toestel vanaf Amsterdam leeg terug moest.
    Dat er weinig Nederlanders vanaf Brussel vliegen is opzich wel logisch, Sky Europe heeft behoorlijk lage tarieven vanaf Amsterdam, waardoor het niet opweegt om naar Brussel te gaan.

    Ik ben benieuwd... mijn verwachting is opzich dat ze het nog even vol kunnen houden, ze verkeren al jaren in financiele problemen, maar eens valt het doek.
    Ze harken geld binnen door de vele acties die ze hebben, en ik krijg een beetje een idee van een piramidespel, dat gaat heel lang goed totdat ook de inkomsten van nog niet gemaakte vluchten ook volledig zijn gebruikt en er echt niets meer over is....
    Maar het blijft een fijna maatschappije om mee te vliegen, zeker in de 'eigen' Sky Europe vliegtuigen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65295125
    Trouwens nog een kleine toevoeging op mijn post van gister. Wat me bij transavia totaal niet beviel was het geklap voor de piloot na de landing,
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      donderdag 22 januari 2009 @ 13:41:21 #32
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_65315758
    Sowieso mensen die klappen voor de piloot
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_65320732
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 11:48 schreef Anotis het volgende:
    # Maatschappij
    Royal Jordanian, met een gloednieuwe Airbus A321

    # Traject
    Amman - Amsterdam

    Klinkt goed! Ik vlieg met RJ in augustus, ik ben benieuwd. Hoor je ook nog een gebed door de speakers voordat je opstijgt?
    TRV
    pi_65320990
    Nee dat niet, haha. Wel is er op je schermpje te zien welke kant Mekka op ligt
    pi_65411184
    Maatschappij?
    North West Airlines

    Toestel?
    AIrbus A330-300

    Traject?
    Januari 2009 EWR - AMS

    Vertraging?
    het was zaterdagmiddag en erg rustig op Newark Airport. In de lounge van North West niet meer dan een man of 10. Eén uur voor vertrek werd iedereen vriendelijk doch dringend verzocht zich naar de gate te begeven. Boarding ging uitermate snel en er werd 10 minuten vóór schema tijd vertrokken. Door de gunstige jetstreams duurde deze vlucht slechts 6 uur en 8 minuten zodat we na een kwartiertje sightseeing vanaf de Polderbaan op zondagmorgen op het on-gristelijke tijdstip van 4:40 uur aan de gate op Schiphol stonden.

    Bezetting?
    53% in een 2-4-2 opstelling en twee stoelen voor mezelf zonder dat er iemand voor me zat.

    Vriendelijk personeel?
    Stewardessen wederom weggeplukt uit een Amerikaans bejaardenhuis en eentje die van zichzelf dacht dat ze een Jennifer Aniston lookalike was.

    Lekker eten?
    NEE! Door de korte vliegtijd hing het vliegtuig nog maar net in de lucht toen het diner werd uitgeserveerd. Kip in sojasaus met rijst en worteltjes. De bekende salade met overbekende ranch dressing en een pakje Oreo's als dessert. Als "ontbijt" werd een muslireep geserveerd, dus nog minder dan bij KLM.

    Entertainment?
    Personal Inflight Entertainment ...... Die viel dus een keer of wat uit en evenzovele keren werd de brakke Linux software opnieuw opgestart. Maakte mij niet zoveel uit want ik wilde toch wel een paar uurtjes slapen.

    Algehele indruk?
    Redelijk comfort. Dekentje wat ik op mijn stoel aantrof was niet gesealed. Stoelen niet bijzonder maar ook niet overdreven krap. En ook deze Airbus was weer opvallend stil.

    Iets over de luchthavens?
    Newark was heel stil op zaterdagmiddag. Inchecken duurde één minuut bij de First Class balie. Nog steeds schoenen uit bij de security check. En voor tax free aankopen moet je gewoon niet in Amerika zijn. Op Schiphol was alleen de paspoort controle bij de F pier open dus dat was een heel geloop vanaf de E pier. Dan kom je in bagage hal 3 en zie je dat je bagage op belt 13 aankomt (in hal 2 dus) dus weer een geloop maar uiteindelijk was de bagage er gelijk bij aankomst. En door een aanbieding van Schiphol kostte het parkeren op P3 voor 8 dagen slechts 5 (VIJF) euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_65417297
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:
    Maatschappij?
    Open Skies

    Het valt toch altijd op hoe mooi Schiphol nu eigenlijk is. NY Kennedy is ook prima, maar toch iets meer verouderd.
    Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.

    Open Skies is een nieuwe all business class maatschappij, waar de ticketprijzen vaak lager zijn dan bijv. KLM business class. Ik zou het op prijs stellen als je het verslag iets kon uitbreiden met prijsinformatie, wat is er beschikbaar in het flight entertainment system, welke lounges kun je gebruiken op schiphol en JFK, etcetera.
    pi_65418896
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 13:24 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.

    Open Skies is een nieuwe all business class maatschappij, waar de ticketprijzen vaak lager zijn dan bijv. KLM business class. Ik zou het op prijs stellen als je het verslag iets kon uitbreiden met prijsinformatie, wat is er beschikbaar in het flight entertainment system, welke lounges kun je gebruiken op schiphol en JFK, etcetera.
    Op je laatste vraag kan ik duidelijk zijn, dat mocht helemaal niet. We vlogen zoals eerder gezegd premium plus, en daarbij heb je helemaal geen recht op gebruik van speciale ruimtes of wat dan ook op het vliegveld. We hebben per stoel 799 euri betaald toen dacht ik (eind november), maar dat verschilt erg per periode uiteraard. In het Entertainment Systeem was vanalles en nog wat beschikbaar. Ik denk een film of 100? En dan nog de nodige afleveringen van series (Family Guy, Friend,..) en nog wat sportevenementen (Cricket en Premier League voetbal samenvattingen). Ook kon je op dit systeem allemaal eenvoudige spelletjes doen, allemaal het niveau schaken en vier op een rij.
      maandag 26 januari 2009 @ 19:50:38 #38
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65431031
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ik krijg altijd schemawijzigingen van mijn vrienden van Sky Europe. Om eerlijk te zijn, een beetje teveel de laatste tijd, kijk, 15 minuten schemawijzigingen maken mij niet zoveel uit, komen mij eigenlijk beter uit, want of ik nu om 08:55 of 09:10 vertrek vanaf Amsterdam is om het even.
    Maar ze cancellen ook van alles, al moet ik zeggen dat ik er met het reserveringscentrum altijd wel uitkom en mijn vlucht altijd gratis kan herboeken.
    (Sterker nog, net nog een reeds verplicht gewijzigde vlucht nogmaals gratis gewijzigd omdat ik er iets te makkelijk vanuit ben gegaan dat ik op de nieuwe datum in Nederland was....)
    Tip, emailen met het reserveringscentrum gaat altijd wel, maar bellen is sneller, het best doe je dat via 0900-1913 3 cent per minuut (of andere bugetbelaanbieders) en dan het 0042 nummer van het reserveringscentrum in Slowakije zelf.

    Eerlijk gezegd vind ik vreemd dat je niks hebt ontvangen, want ondanks dat ze het nu extra druk hebben door uitval van 6 vliegtuigen die terugmoesten naar de leasemaatschappij, sturen ze normaliter een email naar het adres vanaf waar geboekt is.
    Maatschappij?
    Sky Europe

    Toestel?
    Boeing 737-700NG

    Traject?
    Amsterdam - Praag - Amsterdam

    Prijs?
    72 Euro retour

    Vertraging?
    Heen 15 minuten te vroeg geland, terug 25 minuten voor schematijd bij de pier, moesten alleen lang wachten totdag Easyjet vertrok naar Geneve voordat er plek was, daardoor slechts 5 minuten eerder daadwerkelijk op de M-pier.

    Bezetting?
    60% Heenreis
    88% Terugreis

    Vriendelijk personeel?
    Prima incheckmedewerkers op Amsterdam, ik vroeg een plaats achteirn een toestel, en kreeg 2x een boarding card omdat de eerste keus mij niet zo beviel.
    Aan boord normaal, niets bijzonders, in ieder geval niet zo irritant als bij Ryanair die op een of andere manier een onprettige sfeer kunnen maken, al kan dat ook door de andere passagiers komen.

    Lekker eten?
    Niets genomen, vlucht van daadwerkelijke vliegtijd 1 uur, en pas laat in de vlucht bij mijn rij, en is het niet noodzakelijk om iets te nemen.

    Entertainment?
    2x een raamplaats, en voldoende buiten te zien, 1 uur vliegen is ook net leuk.

    Algehele indruk?
    Prima maatschappij voor het geld, ondanks de vele schemawijzigingen de laatste tijd kon ik er wel mee leven. (Want of mijn lang weekend nu vrijdag - zondag of zaterdag - maandag is maakt mij niet zoveel uit). Maar de vele aanpassingen kunnen qua betrouwbaarheid tegen Sky Europe gaan werken, en met de geruchten over de financiele positie wordt het er niet beter op....

    Iets over de luchthavens?
    M-pier beveiliging is prima, geen wachtrijen en ook op Praag geen wachtrijen, de vloeistofregels worden meer en meer een 'geschreven' regel ik deed ze er al sinds lange tijd niet meer uit mijn handbagage, maar er wordt ook nergens meer naar gevraagd, en ik kan mij niet voorstellen dat opeens niemand meer vloeistoffen in de handbagage heeft.
    M-pier is niets te beleven op Schiphol, maar ik kom dan ook op het laatste moment dus is geen probleem, Praag Schengen area is zeker wat groter en meer te doen en de prijzen voor versnaperingen zijn redelijk.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 9 februari 2009 @ 11:47:32 #39
    88523 BadDay
    The One I Love
    pi_65875894
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 737-700 en Boeing 737-800

    Traject?
    AMS-FCO-AMS

    Vertraging?
    Nope

    Bezetting?
    Allebei de vluchten VOL

    Vriendelijk personeel?
    Prima. Erg leuk personeel die er zin in hadden.

    Lekker eten?
    Viel tegen, een salade, broodje en twee zoute koekjes met beleg voor het broodje erbij. Verder een snack, bier/fris/wijn/koffie en thee

    Entertainment?
    Holland Herald en verder mn iPod

    Algehele indruk?
    KLM is eigenlijk altijd wel prima

    Iets over de luchthavens?

    Wat is FCO een vies en ranzig vliegveld.

    --------

    Maatschappij?
    Singapore Airlines

    Toestel?
    Boening 777-200er - Boeing 777-300er - Boeing 747-400

    Traject?
    AMS-SIN-MEL-SIN-AMS

    Vertraging?
    Vanaf Singapore na Melbourne wel, we moesten een hele tijd nog aan de gate wachten tot dat we konden vertrekken richting de startbaan. Voor de rest geen vertraging

    Bezetting?
    Alles zat helemaal vol.

    Vriendelijk personeel?
    Singapore airlines dames, altijd leuk om te zien. Nee heel vriendelijk personeel, je hoefde maar op of om te kijken en ze stonden al bij je.

    Lekker eten?
    Prima, keuze uit twee menus. Oosters en Westers Eten. Ik miste mn eten vanaf SIN naar MEL want ik sliep veel tijdens die vlucht.

    Entertainment?
    Prima AVOD in de 777 en 747, zelfde schermpjes, niet echt grote schermpjes maar het aanbod was daarentegen wel erg groot. Maar het entertainment systeem in de gloed nieuwe 777-300er, WOW! Echt de nieuwe economy class in de 777-300er en de a380 is echt een stap vooruit.

    Algehele indruk?
    De nieuwe 777-300er van SIngapore... WOW


    Iets over de luchthavens?

    Singapore, een belevenis opzich... Gratis Internet! Zelfs gratis WiFi....Volgensmij de enige luchthaven die dat heeft.
    Melbourne, niet echt bijzonder.

    [ Bericht 25% gewijzigd door BadDay op 09-02-2009 12:04:42 ]
    Birds, Happiness & Still Not Worried
      maandag 16 februari 2009 @ 12:20:34 #40
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_66115180
    Maatschappij?
    Singapore Airlines

    Toestel?
    Airbus A380-800

    Traject?
    SIN-NRT (oftewel Singapore-Tokyo dus)

    Vertraging?
    Neen

    Bezetting
    Bovenste economy deck onzettend leeg, nog geen 30%. Business boven was goed gevuld, onderste decks weet ik niet.
    Ik had gewoon twee emergency exits voor mezelf (op rij 80 ) en daarnaast nog eens 4 gewone stoelen een rij schuin ervoor, daar heb ik lekker gelegen om te slapen.

    Vriendelijk personeel?
    Jazeker.

    Lekker eten?
    Viel erg tegen, we kregen alleen een snack en ontbijt.

    Entertainment?
    Goed, heb een film met De Niro en Pacino gekeken; Righteous Kill. Op zich wel aardig, niet super. Veel mogelijkheden wat betreft entertainment trouwens.

    Algehele indruk?
    Erg comfortabel en vrij stil voor zo`n grote kist. Het inladen van de passagiers ging ook erg makkelijk, aangezien er verschillende ingangen waren.

    Iets over de luchthavens?
    Changi is extreem goed, gratis bioscoop en lounges overal. Heb een heerlijke douche gepakt voor maar 4 euro, erg lekker als je de hele dag door de hitte hebt gelopen. (vloog om 23.45u)
    Narita was wel oke, niet speciaal en erg ver buiten Tokyo.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_66133497
    Maatschappij?
    IcelandAir / Scandinavian Airlines

    Toestel?
    Géén idee, sorry.

    Traject?
    Amsterdam - Reykjavik Keflavik

    Vertraging?
    Geen.

    Bezetting?
    Gewoon vol, met hier en daar een enkele lege stoel. Wij zaten gewoon met 3 man op een rijtje van 3. Het vliegtuig had trouwens een 3-3 bezetting en was de kleinste waar ik ooit mee gevlogen had. Gangpad en toilet waren ook erg krap.

    Vriendelijk personeel?
    Beetje kil, maar ze 'vergaten' wel 4 euro te rekenen voor de koptelefoontjes.

    Lekker eten?
    Geen eten gehad, wel gratis drinken zoals volgens mij normaal is. Het is maar een vluchtje van 3 uur, en wij vlogen 's middags.

    Entertainment?
    Goed! Zo'n 20 nieuwe films, voor ieder wat wils. Veel muziek, spelletjes, series, enz. Wij dachten alleen dat je een koptelefoontje bij de stewardess moest kopen om hiervan gebruik te kunnen maken. Zo brachten ze het een beetje. Ik ging er vanuit dat er een bijzondere aansluiting op het systeem zou zitten, maar dat bleek dus niet zo te zijn en ik kon gewoon mijn iPod-oordopjes gebruiken. Zoals gezegd rekende de stewardess de 4 euro voor het wel geopende koptelefoontje van hen, niet. Netjes!

    Algehele indruk?
    IcelandAir straalt wel wat chiques uit, mooi vliegtuig van binnen, fijne zachte stoelen, prima entertainmentsysteem. De stewardessen zien er allemaal piekfijn uit, qua kleding dan. Het waren wel wat oude dames allemaal. IA heeft ook niet van die schreeuwende kleuren, maar het wat nettere blauw-goud.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend, Reykjavik Keflavik is zo snel als een trein. Binnen 10 minuten met het hele vliegtuig incl. bagage buiten. Nadeel is dat je vanaf daar nog met de bus naar Reykjavik-stad moet, dat is een ritje van zo'n 45 minuten. Overigens vond ik de winkels op Keflavik behoorlijk goedkoop. "Gewoon" 1,25 voor een flesje Coca-Cola bijv. Heeft natuurlijk ook te maken met de gunstige koers Euro - IJslandse kroon van momenteel.
    pi_66151799
    Maatschappij?
    RyanAir

    Toestel?
    737-800 geloof ik

    Traject?
    Charleroi - Manchester (vv)

    Vertraging?
    Heen: 15 min te vroeg
    Terug: 10 min te laat

    Bezetting?
    Heen: 20 man in totaal ofzo
    Terug: 2/3 vol

    Vriendelijk personeel?
    Niet echt. Eerder chago.

    Lekker eten?
    Nvt

    Entertainment?
    Niets

    Algehele indruk?
    Voor weinig geld op plaats van bestemming. Enige reden om met hen te vliegen.

    Iets over de luchthavens?
    Charleroi: Klein, maar wel overzichtelijk.
    Manchester: Weinig van gezien ivm haast.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_68333223
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Fokker 100

    Traject?
    Amsterdam-Marseille

    Vertraging?
    Helemaal niks

    Bezetting?
    Zat op rij 20, bijna helemaal achterin dus, waren nog 4 rijen achter me vrij, dus bijna helemaal vol.

    Vriendelijk personeel?
    Jahoor, we waren de toerist aan het spelen, dus de stewardess heeft nog een fotootje van ons gemaakt

    Lekker eten?
    Broodje en een bakkie koffie

    Entertainment?
    Holland Herald, maar die had ik al gelezen

    Algehele indruk?
    Fokker 100 begint wel op zijn achterste benen te lopen. We zaten redelijk dicht bij de motor. Mijn oor zit nog dicht.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend nu, Marseille is goed te overzien, lekker snel met bagage.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68333319
    Maatschappij?
    Air France

    Toestel?
    Fokker 100

    Traject?
    Marseille-Straatsburg

    Vertraging?
    Helemaal niks

    Bezetting?
    Ik let er niet zo op, denk zo´n 80 procent

    Vriendelijk personeel?
    Niks op aan te merken.

    Lekker eten?
    Lekkere verse pistoletjes met jambon beure

    Entertainment?
    Mijn boek

    Algehele indruk?
    Deze Fokker 100 was rijp voor het museum

    Iets over de luchthavens?
    Marseille redelijk nieuw, vlot vliegveld. Straatsburg, klein doch ruim, met een uitstekende treinverbinding (of tram) gloednieuw in 6 minuten naar het hart van de stad.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68333397
    Maatschappij?
    Air France

    Toestel?
    Embraer 145 (kan dat ?)

    Traject?
    Straatsburg-Amsterdam

    Vertraging?
    Helemaal niks

    Bezetting?
    15 man denk ik ? Niet rendabel die avond

    Vriendelijk personeel?
    1 steward, aardige man

    Lekker eten?
    2 biertjes en wat nootjes

    Entertainment?
    Bier

    Algehele indruk?
    Vliegtuig was wat krap. Geen stahoogte, verder wel goed

    Iets over de luchthavens?
    Straatsburg lekker compact dus, hadden boarding gate 1
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68356884
    Maatschappij?
    AirIceland.

    Toestel?
    Een Fokker50.

    Traject?
    Meerdere: Reykjavík - Ísafjördur en vice versa, Reykjavík - Egilsstadir en vice versa.

    Vertraging?
    Vanaf Egilsstadir 3 kwartier ivm een sneeuwstorm

    Bezetting?
    Naar Ísafjördur zaten er 5 (!) mensen in het vliegtuig, totaal niet rendabel dus. Andere vluchten waren redelijk tot zeer vol, wat natuurlijk redelijk snel gaat op een vliegtuig van 50 plaatsen.

    Vriendelijk personeel?
    Telkens 1 vrouw, afstandelijk maar vriendelijk.

    Lekker eten?
    Jawel, kopje thee/koffie/water met een chocolaatje. Wel prima op zulke korte vluchten, allemaal tussen drie kwartier en een uur.

    Entertainment?
    Een aantal IJslandse bladen, verder niets.

    Algehele indruk?
    Goed, maar dat komt vooral door alle ervaringen eromheen. AI is als maatschappij niet zo bijzonder, gewoon prima en met vriendelijke mensen op het vliegveld en tijdens de vlucht.

    Iets over de luchthavens?
    Allemaal zijn het piepkleine vliegvelden met (daarom?) een goede service en korte wachttijden. Vriendelijke mensen ook. Wel moet je lopen naar het vliegveld, door de stormen
      zaterdag 25 april 2009 @ 19:35:00 #47
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68373095
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    McDonnell Douglas MD-11

    Traject?
    Amsterdam - Vancouver

    Vertraging?
    20 minuutjes wegens een defect entertainmentsysteem, wat ze gelukkig op tijd aan de praat kregen

    Bezetting?
    propvol wegens meivakantie

    Vriendelijk personeel?
    Prima personeel, erg vriendelijk

    Lekker eten?
    Normaal vind ik vliegtuigvoedsel niet te eten, maar deze maaltijd mag ik wel als lekkerste vliegtuigmaaltijd ooit beschouwen. KLM had een Afrika-thema en ik had gekozen voor de Afrikaanse bobotie, erg lekker moet ik zeggen (alhoewel de rijst uiteraard erg droog was, en ik de couscous niet geprobeerd heb). Het toetje was ook helemaal top, een passievruchtbavarois

    Entertainment?
    Persoonlijk entertainmentsysteem. Veel films gezien in de 9 uur dat ik het vliegtuig zat. (The Wrestler, Slumdog Millionaire, Yes Man, Quantum of Solace). Voor op de terugreis heb ik in ieder geval Seven Pounds en Madagascar 2 ingepland

    algehele indruk?
    Prima, de afgelopen jaren alleen met goedkopere airlines gevlogen en dan is de KLM toch echt wel een prima airline. Kan het niet vergelijken met andere goede airlines. Alleen de beenruimte is wel matig, ik ben niet overmatig groot (1,84) en dan nog is het krap.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is algemeen bekend, erg goede luchthaven. Was alleen erg druk ivm de meivakantie.

    Vancouver vind ik een erg mooie luchthaven. Het was er heerlijk rustig en er is veel water en groen aanwezig op de luchthaven in de vorm van vijvers, watervalletjes etc. Ook aardig wat kunst van de Indianen op het airport.
    pi_68382818
    Maatschappij
    Vueling

    Traject
    Amsterdam - Valencia v.v

    Toestel
    Airbus A320

    Vertraging
    Heen geen, terug een kwartiertje

    Bezetting
    Heen (vrijdag) zo'n 70%, terug (maandag) vrijwel vol

    Vriendelijk personeel
    Niets op aan te merken

    Eten
    Niets gekocht, dus zou het niet weten

    Entertainment
    Tweetalig inflight magazine, raampje

    Algehele indruk
    Het vliegtuig was opgedeeld in 30 rijen, waardoor ik met mijn 1.87 niet recht kon zitten met mijn benen, maar ze gekruist moest houden om niet klem te zitten. Afgezien van enkele Nederlanders die erg luidruchtig hun ongenoegen over de beenruimte moesten uiten, was het prima te doen.

    Eventueel informatie over de luchthavens
    Valencia is een klein vliegveld met niet erg veel vluchten, dus inchecken en de douane zijn snel voorbij. Er zijn enkele winkeltjes en er is voldoende wachtruimte.
      maandag 27 april 2009 @ 10:34:25 #49
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68415875
    Maatschappij?
    RyanAir

    Toestel?
    737-800

    Traject?
    Dusseldorf Weeze - Göteborg City Airport en weer terug

    Vertraging?
    Op de heenweg netjes op tijd, en op de terugweg 10 minuten eerder geland.

    Bezetting?
    Heen: 90%
    Terug: 95%

    Vriendelijk personeel?
    Niet echt naar gekeken maar er waren hier en daar wat glimlachjes te zien. En dat zie ik niet vaak bij Ryanair personeel.

    Lekker eten?
    Niks gepakt op beide vluchten.

    Entertainment?
    Inflight magazine waarin 30 vakantietips stonden. Voor de rest stond er niet veel boeiends in.

    Algehele indruk?Goedkoop vliegen, voor de rest moet je ook niet klagen. Is gewoon een degelijke en betrouwbare maatschappij.

    Iets over de luchthavens?
    Charleroi: Weeze, niet al te groot, maar de service gaat wel lekker snel
    Göteborg City Airport: het kleinste vliegveld waar ik ooit ben geweest, zelfs kleiner als Maastricht. Je komt aan, loopt een gebouw door en je staat weer buiten. Meer is er ook echt niet.

    Opmerking?
    Bij het landen op Weeze Airport kregen we nog even te maken met een laagvliegende deltavlieger die bijna de motoren van het vliegtuig in vloog. Ik zat aan de linkerkant van het vliegtuig en opeens hoorde ik een paar mensen uit mijn gezelschap "boh boh" roepen. Er bleek dus een deltavlieger rakelings langs het vliegtuig te vliegen. Een vriend van me is na de landing naar de piloot gelopen (hij is piloot in opleiding) en deze was behoorlijk pissig en de nodige scheldwoorden kwamen uit zijn mond. Hij gaf aan dat het behoorlijk "messy" had kunnen aflopen.
      maandag 27 april 2009 @ 14:44:45 #50
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68423424
    Maatschappij?
    BMI

    Toestel?
    ?

    Traject?
    Amsterdam-Hearthow-Amman en vv.

    Vertraging?
    Nee

    Bezetting?
    Naar Amman beide keren nokkie-vol

    Vriendelijk personeel?
    Heel vriendelijk, terwijl ik toch knap chagerijnig was geworden van zo'n uniform uit de jaren 60

    Lekker eten?
    De vlucht naar London is a la carte (niets genomen). Op de heenweg naar Amman had ik geweldig eten, omdat ik "Asian vegitarian" had besteld, was erg goed. Het reguliere eten zag er uit als snot. Op de terugweg kreeg ik een ontbijt (!) van verlepte broccoli. Dat heb ik maar laten staan.

    Entertainment?
    Heen: eigen scherm met beperkt aantal films. Terug: een minischerm in een onmogelijk hoekje. Niet te zien.

    Algehele indruk? Goedkoop. Opgepropt. Chaotisch (voornamelijk door de passagiers, maar de bemanning hielp niet echt. Maargoed: het was geen lange vlucht (iets meer dan 5 uur naar Amman) en het scheelde 300 euro met KLM.

    Iets over de luchthavens?
    Ik heb persoonlijk nogal een aversie tegen Heathrow vanwege de bunker-achtige gangetjes, maar er zijn een paar prima cafés. Amman is klein maar verbazingwekkend nieuw en prima geregeld.

    Opmerking?
    -
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')