Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.
Maatschappij?SkyEurope
Toestel?Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!
Traject?Brussel - Wenen
Vertraging?4 uur, vlucht was 18.55 gepland, we vertrokken om 23.10.
Bezetting?Denk rond de 80%
Vriendelijk personeel?Personeel was niks op aan te melden, hier later meer over.
Lekker eten?Niks gekocht omdat ik helemaal kapot was van het wachten.
Entertainment?Een oude bandrecorder die het niet deed, en een lekkere slaappositie.
Algehele indruk?Mijn god, dit is echt mijn ergste vliegervaring ooit. Het begon al meteen op donderdagmiddag bij aankomst in Brussel. Er stond 1 uur vertraging. Vervolgens krijg je te zien 2 uur vertraging. Een kwartier voor de vertrektijd komt er opeens een gatewijziging waardoor we weer helemaal aan het begin van de terminal moeten zijn. Bij de nieuwe gate aangekomen niemand te bekennen. Opeens komt er na 20 min 1 vrouwtje aangelopen die alle boze reizigers te woord moet staan. Opeens komt daar de melding dat we mogen boarden. Priority mensen mogen eerst maar nadat de eerste bus gevuld is krijgt de vrouw telefoon. Er is een technisch probleem wat verholpen moet worden en de kapitein gaat het probleem bekijken. 20 minuten later (mensen in de bus staan in een volle dichte bus te wachten) krijgen we groen sein en mogen we eindelijk ook een bus in. We worden vervoerd naar andere kant van vliegveld waar we in een roestig wit Air Slovakia Boeing geduwd worden. Ik ging echt met dichtgeknepen billen het vliegtuig in. Oost-Europese stewards en stewardessen zeggen meteen dat we overal mochten zitten. Vlak voor opstijgen, bij het taxien, komt er opeens een grote zwarte wolk uit de motor. Ik schrik me kapot, denk jahoor daar gaan we, maar gelukkig stijgen we op. Na een pure hel van turbulentie, getril en oost-europees gekwebbel in mijn slaap eindelijk de grond mogen kussen in Wenen. Bij het uitstappen nog even met een steward gepraat die mij heeft uitgelegd wat nu probleem was. Omdat het zo`n lang verhaal bleek te zijn en hij ook naar het centrum van Wenen moest hebben we nog samen een taxi gedeeld, zodat het voor ons 3en wat goedkoper was. Hij heeft dus uitgelegd dat ze het vliegtuig uit Bratislava hebben laten komen inclusief crew, vervolgens mensen opgepikt in Wenen voor vlucht naar Brussel. Daarna mensen uitgelaten en nieuwe opgepikt voor vlucht naar Wenen. Hij mocht gelukkig naar huis, maar de rest moest weer terug naar Bratislava.
Man man, wat was ik blij toen ik om 2 uur eindelijk in het hotelbed lag.
Iets over de luchthavens?Brussel is nette vluchthaven, verschillende shops, niet echt veel eetgelegenheden, maar een Starbucks doet wonderen voor mij. Wenen heel snel in en uit gelopen omdat we een taxi moesten hebben, aangezien de bussen, trams en treinen al lang niet meer reden.
Maatschappij?SkyEurope
Toestel?Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.
Traject?Wenen - Brussel
Vertraging?1 uur. Dit kwam omdat er `s morgens op de website werd aangekondigd dat de vlucht een uur vertraagd was, maar bij aankomst op vliegveld bleken we op tijd te vliegen. Verschillende passagiers hadden dit na 10 meldingen via de intercom en borden nog niet door.
Bezetting?40%, achterste gedeelte van toestel was compleet leeg.
Vriendelijk personeel?Zeer vriendelijk. Mooie vriendelijke blonde stewardessen. En ligt het aan mij of hebben al die Oost-Europese stewardessen doorschijnende blousjes aan?
Lekker eten?Niks gekocht
Entertainment?Nope, beetje naar de Ipod geluisterd
Algehele indruk?Ondanks een kleine vertraging was dit vele malen beter dan de heenvlucht. Wederom een ander toestel, maar wat een opluchting toen er een toch een ander toestel dan de heenvlucht klaarstond. Met een goed gevoel ingestapt, beetje turbulentie gehad, maar heelhuids aangekomen. Ik heb nog nooit van Mapjet gehoord trouwens.
Iets over de luchthavens?Brussel moet je helemaal van gate naar buiten lopen, maar dit is zo gebeurd. Wenen is klein, compact en de security is erg snel.