quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef Professional het volgende:
Even een opmerking over SkyEurope.
Ik vlieg hiermee dus morgen van Brussel naar Wenen.
Bij het boeken van de vlucht staat aangegeven dat ik om 20.40 vertrek en rond 22.20 aankom.
Bij de terugvlucht ongeveer dezelfde tijdstippen.
Net bij het online inchecken kom ik er dus achter dat de vluchttijden veranderd zijn. Zonder ook maar één mailtje te hebben ontvangen van een tijdswijziging, vluchtwijziging of iets anders. Is dit gebruikelijk ofzo?
Bij Ryanair word je bijna doodgegooid als de vlucht wijzigt. Meer mensen hier ervaring mee?
Krijg je bij CSA nog steeds standaard een koffiekop met daar al een miniatuur alcohol erin zonder dat je er naar vraagt?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:10 schreef EgbertK het volgende:
Maatschappij?
KLM en Czech airlines (CSA)
Prima maatschappijquote:Op zondag 18 januari 2009 20:47 schreef nelisb het volgende:
Iemand ervaring met catway pacific?
Vlieg er in juni mee naar Jakarta. Alvast bedankt
Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.quote:Op maandag 19 januari 2009 18:31 schreef EgbertK het volgende:
[quote]Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:
Bezetting?
Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..
_________
En dat is nog winstgevend
Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?quote:Op maandag 19 januari 2009 18:44 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.
Jup. Business class en premium plus stoelen. De business stoelen kunnen helemaal plat, de premium plus stoelen 140 graden.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:47 schreef Masanga het volgende:
[..]
Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?
quote:Op maandag 19 januari 2009 23:13 schreef Professional het volgende:
Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.
Maatschappij?
SkyEurope
Toestel?
Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!
Toestel?
Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.
Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vlucht van mijn broertje vanaf Schiphol werd ook gecancelled, al werd er aangegeven dat de vlucht overboekt was. (Nu klopte dat in theorie ook, de vluchten vanaf Wenen en Praag werden op zaterdagochtend samengevoerd waardoor er geen plaats meer was).
Dit alles omdat ze natuurlijk niet, ondanks dat ze hebben aangegeven van wel, 5 vliegtuigen konden vervallen. (Het zou trouwens kunnen dat je enkele van de 5 toestellen van Sky Europe hebt zien staan op Praag of Wenen die werkloos toe staan te kijken, maar die mogen niet meer gebruikt worden).
Ik weet niet wanneer je vloog, kan ook zijn dat een bepaald toestel vanaf Amsterdam leeg terug moest.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef Professional het volgende:
[..]
Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.
Viel me trouwens wel op dat wij het enige NL koppel waren in het gehele vliegtuig.
Klinkt goed! Ik vlieg met RJ in augustus, ik ben benieuwd. Hoor je ook nog een gebed door de speakers voordat je opstijgt?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:48 schreef Anotis het volgende:
# Maatschappij
Royal Jordanian, met een gloednieuwe Airbus A321
# Traject
Amman - Amsterdam
Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:
Maatschappij?
Open Skies
Het valt toch altijd op hoe mooi Schiphol nu eigenlijk is. NY Kennedy is ook prima, maar toch iets meer verouderd.
Op je laatste vraag kan ik duidelijk zijn, dat mocht helemaal niet. We vlogen zoals eerder gezegd premium plus, en daarbij heb je helemaal geen recht op gebruik van speciale ruimtes of wat dan ook op het vliegveld.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.
Open Skies is een nieuwe all business class maatschappij, waar de ticketprijzen vaak lager zijn dan bijv. KLM business class. Ik zou het op prijs stellen als je het verslag iets kon uitbreiden met prijsinformatie, wat is er beschikbaar in het flight entertainment system, welke lounges kun je gebruiken op schiphol en JFK, etcetera.
Maatschappij?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik krijg altijd schemawijzigingen van mijn vrienden van Sky Europe. Om eerlijk te zijn, een beetje teveel de laatste tijd, kijk, 15 minuten schemawijzigingen maken mij niet zoveel uit, komen mij eigenlijk beter uit, want of ik nu om 08:55 of 09:10 vertrek vanaf Amsterdam is om het even.
Maar ze cancellen ook van alles, al moet ik zeggen dat ik er met het reserveringscentrum altijd wel uitkom en mijn vlucht altijd gratis kan herboeken.
(Sterker nog, net nog een reeds verplicht gewijzigde vlucht nogmaals gratis gewijzigd omdat ik er iets te makkelijk vanuit ben gegaan dat ik op de nieuwe datum in Nederland was....)
Tip, emailen met het reserveringscentrum gaat altijd wel, maar bellen is sneller, het best doe je dat via 0900-1913 3 cent per minuut (of andere bugetbelaanbieders) en dan het 0042 nummer van het reserveringscentrum in Slowakije zelf.
Eerlijk gezegd vind ik vreemd dat je niks hebt ontvangen, want ondanks dat ze het nu extra druk hebben door uitval van 6 vliegtuigen die terugmoesten naar de leasemaatschappij, sturen ze normaliter een email naar het adres vanaf waar geboekt is.
Ze zijn wel wat aan de dure kant, of begint dat te veranderen?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:29 schreef PAA-053 het volgende:
Maatschappij?
IcelandAir / Scandinavian Airlines
Toestel?
Géén idee, sorry.
Traject?
Amsterdam - Reykjavik Keflavik
Vertraging?
Geen.
Bezetting?
Gewoon vol, met hier en daar een enkele lege stoel. Wij zaten gewoon met 3 man op een rijtje van 3. Het vliegtuig had trouwens een 3-3 bezetting en was de kleinste waar ik ooit mee gevlogen had. Gangpad en toilet waren ook erg krap.
Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar ze 'vergaten' wel 4 euro te rekenen voor de koptelefoontjes.
Lekker eten?
Geen eten gehad, wel gratis drinken zoals volgens mij normaal is. Het is maar een vluchtje van 3 uur, en wij vlogen 's middags.
Entertainment?
Goed! Zo'n 20 nieuwe films, voor ieder wat wils. Veel muziek, spelletjes, series, enz. Wij dachten alleen dat je een koptelefoontje bij de stewardess moest kopen om hiervan gebruik te kunnen maken. Zo brachten ze het een beetje. Ik ging er vanuit dat er een bijzondere aansluiting op het systeem zou zitten, maar dat bleek dus niet zo te zijn en ik kon gewoon mijn iPod-oordopjes gebruiken. Zoals gezegd rekende de stewardess de 4 euro voor het wel geopende koptelefoontje van hen, niet. Netjes!
Algehele indruk?
IcelandAir straalt wel wat chiques uit, mooi vliegtuig van binnen, fijne zachte stoelen, prima entertainmentsysteem. De stewardessen zien er allemaal piekfijn uit, qua kleding dan. Het waren wel wat oude dames allemaal. IA heeft ook niet van die schreeuwende kleuren, maar het wat nettere blauw-goud.
Iets over de luchthavens?
Schiphol is bekend, Reykjavik Keflavik is zo snel als een trein. Binnen 10 minuten met het hele vliegtuig incl. bagage buiten. Nadeel is dat je vanaf daar nog met de bus naar Reykjavik-stad moet, dat is een ritje van zo'n 45 minuten. Overigens vond ik de winkels op Keflavik behoorlijk goedkoop. "Gewoon" 1,25 voor een flesje Coca-Cola bijv. Heeft natuurlijk ook te maken met de gunstige koers Euro - IJslandse kroon van momenteel.
verslag van airasia x? welke website staat het dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 22:26 schreef Masanga het volgende:
Aangezien ik daar (een alomgekende website voor liefhebbers van de luchtvaart) niet kan reageren: leuk verslag van je trip, Ozzietukker! Hoeveel betaal je voor maaltijden als ik vragen mag?
Ik had vooraf de zitplaatsen gereserveerd. Op de heenweg een plaats aan het gangpad omdat het een nachtvlucht was en ook nog in het donker aan zou komen en ik juist tijdens een nachtvlucht nog wel eens op wil staan en mijn buurman niet wil storen.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Had je trouwens een ASR geboekt of kon je bij het online inchecken nog een plaats kiezen?
tegen de 230 pond inclusief alles die ik nu betaald heb kan Malaysia gelukkig nog lang niet op, zelfs al tel ik de vluchten naar Londen en terug mee![]()
En je hebt toch wel de AirAsia bus van LCCT naar Sentral genomen voor de echte full AirAsia-experience he(al zijn de andere maatschappijen geloof ik 1RM goedkoper)
Vond de Afrikaanse maaltijd juist wel lekkerquote:Op dinsdag 5 mei 2009 07:47 schreef timp0e het volgende:
Eten
Op de heenweg was het eten niet echt te eten, het eten was in Afrikaanse stijl. Was niet echt lekker. We kregen ook nog roomijs en een brownie.
Nice is een klein maar op zich correct vliegveld; beetje onhandig, die 2 terminals, maar verder okee.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:24 schreef Rutje91 het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Schiphol naar Nice (cotes d azur). Heeft iemand ervaring met het vliegveld van Nice? Is dit zo'n vliegveld waar nog op z'n Frans gewerkt word? traag, onzorgvuldig enz...? Of is dit vliegveld wel mee gegaan zet z'n tijd?
Zie seatguru.com.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Binnenkort mogen wij onze stoelnummers reserveren bij de KLM voor een vlucht naar Curacao. We vliegen met een 747. Wat zijn voor dat vliegtuig de beste economyclass stoelen? Hou er rekening mee dat er voor stoelen bij de (nood)uitgang extra moet worden betaald.
Klopt. Die site ken ik. Maar wat zijn jullie ervaringen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie seatguru.com.
Voor de KLM 747-400, klik hier http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_747-400_full.php
Dat je in een 747 wel een stoel bij de nooduitgang kunt boeken maar beslist niet die aan het raam. Verder zijn deze stoelen bij KLM nogal wat smaller dan de overige stoelen. Verder wel OK. Ik had een tijdje geleden nog zo'n gangpad stoel op een vlucht naar Chicago en zei tegen op een gegeven moment tegen mijn buurman dat je met zo'n stoel eigenlijk helemaal geen WBC hoeft te vliegen. Voor de rest zie ik niet zo veel verschil, behalve dan hoe verder voorin je zit, hoe eerder je uit het vliegtuig bent. En bij aankomst in Amerika kan dat wel eens een uurtje schelen bij de immigration. Maar je ging naar Curacao.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Klopt. Die site ken ik. Maar wat zijn jullie ervaringen?
Buzz, naar Chicago vlieg je met de mixed 747 toch? (vlieg zelf komend weekend naar Chicago met KLM)quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:47 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat je in een 747 wel een stoel bij de nooduitgang kunt boeken maar beslist niet die aan het raam. Verder zijn deze stoelen bij KLM nogal wat smaller dan de overige stoelen. Verder wel OK. Ik had een tijdje geleden nog zo'n gangpad stoel op een vlucht naar Chicago en zei tegen op een gegeven moment tegen mijn buurman dat je met zo'n stoel eigenlijk helemaal geen WBC hoeft te vliegen. Voor de rest zie ik niet zo veel verschil, behalve dan hoe verder voorin je zit, hoe eerder je uit het vliegtuig bent. En bij aankomst in Amerika kan dat wel eens een uurtje schelen bij de immigration. Maar je ging naar Curacao.
En die economy stoelen helemaal links voorin zijn al gereserveerd voor FB kaarhouders, oh nee, familie en vrienden van KLM personeel eerst, dan de kaarthouders Plat en Gold en dan is het al vol daar. Dus daar hoef je niet op te rekenen.
Yes! En O'Hare is k.u.t., al heb je daar bij aankomst waarschijnlijk niet zo'n last van. Wanneer je van ORD vertrekt staat er voor de security check zo'n hele grote *** die jou vertelt dat er na de security geen eten meer verkrijgbaar is. En dan kijk je naar links en zie je McD, BK en Pizzahut. Meer is er echt niet. O ja, er is ook nog 1 tax free shop! Dus niet denken van ik ga lekker een paar uurtjes eerder en relax wel op het vliegveld zoals Changi of Dubai, want dat is er in ORD niet bij!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Buzz, naar Chicago vlieg je met de mixed 747 toch? (vlieg zelf komend weekend naar Chicago met KLM)
Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Brusselsairlines
Toestel?
Boeing 737-300 (BRU-BCN)
Boeing 737-400 (BCN-BRU)
Traject?
Brussel - Barcelona - Brussel
Prijs?
81 Euro retour
Vertraging?
Heenweg, ondanks dat het vliegtuig er stond, cabinepersoneel aan boord was, en er personeel bij de boardinggate was toch pas 15 minuten voor begin vlucht begonnen met boarden. Dat ging ook nog eens traag en daardoor 30 minuten te laat vertrokken. Toch slechs 5 minuten te laat bij de gate.
Terug optijd vertrokken en 25 minuten te vroeg aan de gate.
Bezetting?
100% Heenreis
93% Terugreis
Vriendelijk personeel?
Mwah, ik had al online ingechecked, maar besloot toch bagage mee te nemen, dan kan je de bagagedropoff balie's gebruiken, ook die bij de business klasse balie, maar mij werd in eerste instantie de toegang vrij bruut ontzegd omdat ik nog in zou moeten checken. Pas na het laten zien van mijn check-in bewijs kon ik verder, maar het was beter geweest als ze hier eerst om vragen in plaats van gelijk zo arrogant te reageren.
Aan boord wel okee, niet echt wat mee te maken gehad, wel fijn dat er naast Frans, Engels ook Nederlands werd gesproken door de piloot / cabinepersoneel.
Lekker eten?
Niets genomen, vlucht is ongeveer 2 uur, en ik kon een flesje drinken kopen / aanvullen op beide vliegvelden na de beveiliging, daar heb ik meer dan voldoende aan.
Entertainment?
2x een raamplaats, en voldoende buiten te zien, naast mijn mp4 speler met Family Guy, dus dan vliegt de tijd wel. Verder een inflight magazine, maar die vond ik niet bijzonder interessant.
(Vermijd in de 737-300 rij 8, en in de 737-400 rij 9 + 10 gezien daar een blind schot op de plek waar normaal het raam zit, zodat je wel een raamplek hebt maar dat je niet naar buiten kunt kijken).
Algehele indruk?
Beenruimte laat wel te wensen over, nu vloog ik dan wel economy light, na rij 12 staan de stoelen echt te dicht op elkaar.
Ik had overigens heen de mogelijkheid om een stoel in rij 12 de reserveren, maar ik had een verkeerd type toestel in mijn hoofd, had ik wel moeten doen, want dat was een stoel bij de nooduitgang.
Online inchecken is prima, en je kan de stoel uitzoeken die je wilt, alle stoelen zijn bij het begin van de check-in beschikbaar, hoe later je komt hoe minder natuurlijk.
De landing op Barcelona was wel slecht, normaal klaag ik niet zo, maar deze Belgische prutser dropte het vliegtuig gewoon op de baan toen we nog relatief hoog waren. Zijn approach was, (ik vlieg vaker op Barcelona), om het positief te brengen, eentje met veel correcties, en hoewel ik natuurlijk niet de omstandigheden weet was dit toch opvallend.
Iets over de luchthavens?
Brussel airport heeft 2 terminals, Brussel Airlines vliegt vanaf de 'nieuwe' terminal, waardoor je een flink stuk moet lopen om daar te komen, roltrap op, roltrap af.
Tevens waren de rijen bij de beveiliging niet meer van deze tijd, ze hadden de loopband zelfs uitgezet om te voorkomen dat mensen ten val zouden komen. De rij liep opzich wel door, al heb je natuurlijk altijd mensen die iedereen voor zich de laptop uit de tas zien nemen, de riem af zien doen, en het kleingeld + mobiele telefoon in een bakje zien doen dat pas bedenken op het laatste moment en dan beginnen met het uitpakken.
Barcelona is qua security controle een stuk beter, geen wachtrijen, vriendelijk personeel, en de terminal is gewoon prettig om te gebruiken, nergens extreme drukte en de prijzen voor wat drinken vallen relatief mee. Bij landing ben je zo aan de gate, bij het opstijgen moet je naar de baan aan de zeekant, wat 15 minuten naar de startpositie rijden kost.
en dit lees ik nu pasquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:57 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Yes! En O'Hare is k.u.t., al heb je daar bij aankomst waarschijnlijk niet zo'n last van. Wanneer je van ORD vertrekt staat er voor de security check zo'n hele grote *** die jou vertelt dat er na de security geen eten meer verkrijgbaar is. En dan kijk je naar links en zie je McD, BK en Pizzahut. Meer is er echt niet. O ja, er is ook nog 1 tax free shop! Dus niet denken van ik ga lekker een paar uurtjes eerder en relax wel op het vliegveld zoals Changi of Dubai, want dat is er in ORD niet bij!
Goeie vlucht en happy landing!
Het was niet echt een piekmoment, echter de bagagedropoff aan de kant van de business klasse kant of economy + passagiers was een stuk rustiger, en kan ook worden gebruikt door passagiers die al ingechecked waren. Gaat mij meer om de algemene benadering, dat kan echt beter.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:14 schreef Masanga het volgende:
[..]
Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.
De B-pier (gebruikt voor de verdere bestemmingen enzo) is veel beter gelegen, veel netter ook en het is er aangenamer wachten.
Wat het wachten voor security betreft is dit probleem de laatste tijd vrij frequent. De reden waarom enzo kan je volgen in discussies op http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=39587 . Het inchecken enzo heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Was het een piekmoment van de dag toen je je tas wou afleveren?
Waar ik me het meest aan stoor tijdens het vliegen met Brussels Airlines is het ontbreken van schermpjes met vluchtinformatie (vluchttijden, mapje met vluchtroute, snelheden,..). een maatschappij als Brussels Airlines moet dat toch altijd kunnen aanbieden.
Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.
Korean air is nog goedkoperWie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Ik denk dat dit antwoord precies was wat ik wilde horen. Het gaat om een vlucht naar Manila (Ams-Icn Icn-Mnl) maar aangezien de vlucht uitgevoerd gaat worden met een Airbus A330 en een 777-300 denk ik dat het met het comfort aan boord ook wel mee zal vallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?
Beide maatschappijen zijn lid van de alliantie SkyTeam, waar ook KLM deel van uitmaakt. Dit betekent dat hun service aan de kwaliteits eisen van SkyTeam voldoet en bovendien kun je er KLM Flying Blue miles sparen.
Beide maatschappijen zijn grote ondernemingen die in alle gebieden waar ze vliegen aan de veiligheidseisen moeten voldoen. De service van Korean Air is over het algemeen beter dan China Southern. Maar uiteindelijk hangt het comfort er meer van af of dat er met een nieuw toestel wordt gevlogen, of elke stoel een eigen entertainmentsysteem heeft, wat er die dag op het menu staat, etcetera. Als je aangeeft waar je heen wilt vliegen dan kan iemand daar gerichter op reageren.
Tja dat wordt heel veel tijdschriften meenemen want volgens mij kun je geen systeem huren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook![]()
Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Ik had vroeger altijd pillen voor wagenziekte/vliegen dus, en daar werd ik zo vermoeid van dat ik AMS-PHL altijd als een dooie lag te slapen. Weet alleen niet meer waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook![]()
Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Doel je op een intercontinentale vlucht met China Southern Airlines? Twee jaar terug ben ik daar mee naar Beijing gevlogen en dat was meer dan prima. CSA is een code-share partner van KLM, dus mensen met een KLM ticket komen in hetzelfde vliegtuig terecht. Prima vlucht, zowel heen als terug. Beenruimte is zelfs groter dan bij KLM. Wat betreft vluchten binnen Azië durf ik weinig over China Southern te zeggen. Dat kan heel anders uitpakken namelijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.
Korean air is nog goedkoperWie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.quote:Op zondag 12 juli 2009 01:28 schreef gijsman het volgende:
Maatschappij US Airways
Vriendelijk personeel: nee zeker niet op terugweg tussen EWR en PHL stewardess op deze vlucht was zéér onbeschoft tegen mij en de rest van de passagiers. bij navraag toen we op de baan stonden kreeg ik als antwoord dat ik niet de enige was en of ze de piloot maar moest vragen of we voor mij naar de gate terug moesten gaan...
Vlucht naar amsterdam was wat beter, maar had een stoel direct bij t toilet en aan t gangpad dus weinig slaap.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.
En toch vlieg ik graag AMS-ATL en AMS-EWR met Delta.![]()
Die vlucht overwoog ik ook. Maar uiteindelijk moest ik toch met MAS vanuit Amsterdam naar KL.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:00 schreef Thetallguy het volgende:
Maatschappij?
AirAsia X
Toestel?
Airbus A340-300
Traject?
London Stansted - Kuala Lumpur - London Stansted
Prijs?
275 Euro Retour, incl. eten/bagage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |