Kritiek, over welke heb je hetquote:Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef Sargon het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het probleem, het gebrek aan kritiek.
Raar genoeg zag ik de laatste dagen beelden vanuit Gaza tijdens de 3 uren staak het vuren. (Al Jazeera)quote:Op zondag 11 januari 2009 21:51 schreef Salvad0R het volgende:
Gaza families' struggle for food
(01:54) Report
Jan 10 - Gaza residents talk about hardship; UN agency will resume operations only after receiving guarantees from Israeli army.
Locked inside the coastal slice of land, just 40 kilometres (24 miles) long and up to 12 kilometres wide, with next to no food getting in each day, 1.5 million people are battling to find enough to keep their families alive.
Penny Tweedie reports.
http://www.reuters.com/news/video?videoId=96767&videoChannel=1
Ja jij bent daarintegen een echte internet held.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Makkelijk om er makkelijk ervan af te komen, jij bent en nogmaals jij bent gewoon zo laf om alle Palestijnse bevolking allemaal terroristen te noemen.
Neem een voorbeeld aan deze mensen.
Meki ik begrijp dat je helemaal vol bent van al die demostraties, maar denk je nu echt dat er één Palsastijnse doden minder om zal vallen?quote:Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Meki het volgende:
Beelden van Palestina betoging in Brussel.
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Meki het volgende:
Bij elke beschaafde land helpt het wel, zo'n massademonstratiesquote:Op zondag 11 januari 2009 22:26 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Meki ik begrijp dat je helemaal vol bent van al die demostraties, maar denk je nu echt dat er één Palsastijnse doden minder om zal vallen?
Zimbabwe en China?quote:Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef Meki het volgende:
Bij elke beschaafde land helpt het wel, zo'n massademonstraties
er zijn 2 landen waarbij het niet helpt.
Religie is het punt niet, maar de verbondenheid van de Westerse regeringen met Israel. Voor Nederland geldt dat in het in het bijzonder. Verhagen staat vierkant achter Israel en ik kan me niet herinneren dat hij op de hand van het Libanese leger was indertijd.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
de oorzaak misschien niet maar als je denkt dat het er 'bar weinig' mee te maken heeft dan heb je oogkleppen op!
als het om die arme palestijnen zou gaan, waarom waren er dan geen demonstraties toen het Libaneze leger in 2007 een maand of 4 oorlog voerde met militanten in het Palestijnse vluchtelingenkamp Nahr al-Bared?
het is doodstil als er geen 'ongelovigen' bij betrokken zijn ... van jouw kan ik me ook nix herinneren rond die kwestie
Dan moet ik je even uit de droom helpen, in Nederland in de jaren tachtig waren er hele massale demostraties tegen kruisrakketen, atoombommen en neutronenbommen, ik geloof dat er in de hoogtijdagen wel zo'n 70.000 mensen op de been waren.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Je laat een belangrijk deel van het bericht weg:quote:Op zondag 11 januari 2009 21:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Nederlanders steunt ook Israel in zijn recht op zelfverdediging, dus die protesten geven geen afspiegeling van wat het "volk" in welk land dan ook daadwerkelijk vindt.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ael_schuldige_c.html
quote:"Het grootste deel van de ondervraagden, 36 procent, laat weten te vinden dat beide partijen evenveel verantwoordelijkheid dragen. Opvallend is dat SP en GroenLinks-kiezers voornamelijk de schuld bij Israël leggen, terwijl PVV-, VVD-, CDA- en ChristenUniestemmers het probleem bij Hamas zoeken.
De actie die Israël momenteel in de Gazastrook uitvoert is volgens 45 procent van de ondervraagden niet in verhouding tot de raketaanvallen van Hamas. Een kleinere 26 procent vindt de actie weldegelijk gerechtvaardigd. Het kleinste deel, zo'n 19 procent, vindt zelfs dat Israël zelf heeft gevraagd om de raketbeschietingen door Hamas."
Pertinent onwaar, zie andere reacties.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Maak daar maar gerust 550.000 van (23 oktober 1983). Knip was daarbij. Uiteindelijk zijn die nieuwe kernwapens (officieel) niet geplaatst en is de koude oorlog met de SovjetUnie voorbij (hoewel ik niet de illusie heb dat mijn aanwezigheid bij deze demonstratie daar wezenlijk toe heeft bijgedragen, ik ging met een leuk meisje mee, maar dat is uiteindelijk ook niets gewordenquote:Op zondag 11 januari 2009 22:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dan moet ik je even uit de droom helpen, in Nederland in de jaren tachtig waren er hele massale demostraties tegen kruisrakketen, atoombommen en neutronenbommen, ik geloof dat er in de hoogtijdagen wel zo'n 70.000 mensen op de been waren.
Conclusie, die raketten kwamen er gewoon!
Dat was nog wel in eigen land, kan je nagaan wat voor impact dit heeft in het buitenland. Precies 0,0
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:21 schreef Meki het volgende:
Het was dan ook niet tegen het Libanese leger, maar tegen Hezbolla. De Libanese regering was helemaal niet blij met acties van Hezbolla.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Religie is het punt niet, maar de verbondenheid van de Westerse regeringen met Israel. Voor Nederland geldt dat in het in het bijzonder. Verhagen staat vierkant achter Israel en ik kan me niet herinneren dat hij op de hand van het Libanese leger was indertijd.
De bevolking heeft vaak een andere mening (in Nederland steunt maar een beperkt deel Israel onvoorwaardelijk; idem voor de VS), maar juist deze twee regeringen kennen geen nuance in hun steun. Dat maakt het op verjaardagsfeestjes en forums tot zo'n groot onderwerp en anders dan de meeste internationale conflicten.
De Hollanditis, voorpaginanieuws van de New York Times.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:46 schreef Knip het volgende:
[..]
Maak daar maar gerust 550.000 van (23 oktober 1983). Knip was daarbij. Uiteindelijk zijn die nieuwe kernwapens (officieel) niet geplaatst en is de koude oorlog met de SovjetUnie voorbij (hoewel ik niet de illusie heb dat mijn aanwezigheid bij deze demonstratie daar wezenlijk toe heeft bijgedragen, ik ging met een leuk meisje mee, maar dat is uiteindelijk ook niets geworden)
LOL ik zie nu dat ik een 0 ben vergeten, ik dacht dat het er 700.000 waren.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:46 schreef Knip het volgende:
[..]
Maak daar maar gerust 550.000 van (23 oktober 1983). Knip was daarbij. Uiteindelijk zijn die nieuwe kernwapens (officieel) niet geplaatst en is de koude oorlog met de SovjetUnie voorbij (hoewel ik niet de illusie heb dat mijn aanwezigheid bij deze demonstratie daar wezenlijk toe heeft bijgedragen, ik ging met een leuk meisje mee, maar dat is uiteindelijk ook niets geworden)
toch zie ik in heel deze reeks maar heel erg zelden het standpunt van de Nederlandse regering voorbijkomen, ik zou het niet eens weten, ze zullen wel weer twijfelen tot het voorbij isquote:Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Religie is het punt niet, maar de verbondenheid van de Westerse regeringen met Israel. Voor Nederland geldt dat in het in het bijzonder. Verhagen staat vierkant achter Israel en ik kan me niet herinneren dat hij op de hand van het Libanese leger was indertijd.
De bevolking heeft vaak een andere mening (in Nederland steunt maar een beperkt deel Israel onvoorwaardelijk; idem voor de VS), maar juist deze twee regeringen kennen geen nuance in hun steun. Dat maakt het op verjaardagsfeestjes en forums tot zo'n groot onderwerp en anders dan de meeste internationale conflicten.
2007 heb ik het overquote:Op zondag 11 januari 2009 22:48 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het was dan ook niet tegen het Libanese leger, maar tegen Hezbolla. De Libanese regering was helemaal niet blij met acties van Hezbolla.
Je verwart twee conflicten. Ik reageerde op een post van sp3c over een conflict in 2007 tussen het LAF en Fatah Al-islam.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:48 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het was dan ook niet tegen het Libanese leger, maar tegen Hezbolla. De Libanese regering was helemaal niet blij met acties van Hezbolla.
Ik zie het, sorry mijn foutquote:Op zondag 11 januari 2009 23:06 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je verwart twee conflicten. Ik reageerde op een post van sp3c over een conflict in 2007 tussen het LAF en Fatah Al-islam.
Ik zie wel dat sommige die-hard posters zich niet beperken tot dit conflict en inderdaad vaker lijnrecht tegenover elkaar staan, maar of het echt religie is? De geloofskaart lijkt eerder een troef om elkaar te raken.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch zie ik in heel deze reeks maar heel erg zelden het standpunt van de Nederlandse regering voorbijkomen, ik zou het niet eens weten, ze zullen wel weer twijfelen tot het voorbij is
toch is het overgrote deel van de demonstranten islamitisch, je ziet hier op fok! ook dat onze islamitische users een stuk vocaler zijn in hun steun voor de palestijnen dan wie dan ook
en het is niet eenrichtingsverkeer ook
de grootste voorvechters hier van de Israelische zaak zijn over het algemeen ook te vinden in topics waar de islam in een slecht daglicht staat
de reacties die we verwijderen zijn vrijwel allemaal van religieuze aard, kutmoslims dit, klote joden dat etc.
religie doet er in dit conflict (iig buiten Israel) echt wel toe
dat Verhagen wel vierkant achter Israel staat en niet achter Libanon terwijl ze beiden palestijnse vluchtelingenkampen uitrookten is toch raar?
ik kan dat niet anders verklaren
Nah, als je kijkt naar de oorzaken van dit conflict heeft religie er weinig mee te maken. Het is meer een cultuurbindende factor waardoor mensen zich meer uitspreken voor de Gazanen, het gaat immers om mede-moslims.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch zie ik in heel deze reeks maar heel erg zelden het standpunt van de Nederlandse regering voorbijkomen, ik zou het niet eens weten, ze zullen wel weer twijfelen tot het voorbij is
toch is het overgrote deel van de demonstranten islamitisch, je ziet hier op fok! ook dat onze islamitische users een stuk vocaler zijn in hun steun voor de palestijnen dan wie dan ook
en het is niet eenrichtingsverkeer ook
de grootste voorvechters hier van de Israelische zaak zijn over het algemeen ook te vinden in topics waar de islam in een slecht daglicht staat
de reacties die we verwijderen zijn vrijwel allemaal van religieuze aard, kutmoslims dit, klote joden dat etc.
religie doet er in dit conflict (iig buiten Israel) echt wel toe
dat Verhagen wel vierkant achter Israel staat en niet achter Libanon terwijl ze beiden palestijnse vluchtelingenkampen uitrookten is toch raar?
ik kan dat niet anders verklaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |