abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64930818
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64930884
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef Sargon het volgende:

[..]

Nee, dat is juist het probleem, het gebrek aan kritiek.
Kritiek, over welke heb je het

pi_64931008
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:51 schreef Salvad0R het volgende:
Gaza families' struggle for food
(01:54) Report

Jan 10 - Gaza residents talk about hardship; UN agency will resume operations only after receiving guarantees from Israeli army.

Locked inside the coastal slice of land, just 40 kilometres (24 miles) long and up to 12 kilometres wide, with next to no food getting in each day, 1.5 million people are battling to find enough to keep their families alive.

Penny Tweedie reports.

http://www.reuters.com/news/video?videoId=96767&videoChannel=1
Raar genoeg zag ik de laatste dagen beelden vanuit Gaza tijdens de 3 uren staak het vuren. (Al Jazeera)
De supermarkten gingen weer open, en die was propvol, je zag gewoon mensen met winkelwagentjes, die er van alles en nog wat insloegen.
Ook was de markt gewoon open, met volop groente, eieren en vlees.

Het kan natuurlijk per stad anders zijn, maar echt honger lijden, dat lijkt me sterk.
Ik woon er natuurlijk (gelukkig) niet, dit baseer ik alleen op beelden die ik heb gezien.
Maar toch, ik heb mijn twijfels...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:18:17 #129
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64931021
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Makkelijk om er makkelijk ervan af te komen, jij bent en nogmaals jij bent gewoon zo laf om alle Palestijnse bevolking allemaal terroristen te noemen.

Neem een voorbeeld aan deze mensen.
Ja jij bent daarintegen een echte internet held.
pi_64931150
pi_64931359
quote:
Meki ik begrijp dat je helemaal vol bent van al die demostraties, maar denk je nu echt dat er één Palsastijnse doden minder om zal vallen?
  zondag 11 januari 2009 @ 22:26:22 #132
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64931361
Trotse papa van Eden
pi_64931539
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:26 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Meki ik begrijp dat je helemaal vol bent van al die demostraties, maar denk je nu echt dat er één Palsastijnse doden minder om zal vallen?
Bij elke beschaafde land helpt het wel, zo'n massademonstraties
er zijn 2 landen waarbij het niet helpt.
pi_64931682
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef Meki het volgende:

Zimbabwe en China?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 11 januari 2009 @ 22:39:12 #135
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_64931874
3:34 Egypt reports progress in truce talks with Hamas (AP)
  zondag 11 januari 2009 @ 22:40:48 #136
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64931935
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

de oorzaak misschien niet maar als je denkt dat het er 'bar weinig' mee te maken heeft dan heb je oogkleppen op!

als het om die arme palestijnen zou gaan, waarom waren er dan geen demonstraties toen het Libaneze leger in 2007 een maand of 4 oorlog voerde met militanten in het Palestijnse vluchtelingenkamp Nahr al-Bared?
het is doodstil als er geen 'ongelovigen' bij betrokken zijn ... van jouw kan ik me ook nix herinneren rond die kwestie
Religie is het punt niet, maar de verbondenheid van de Westerse regeringen met Israel. Voor Nederland geldt dat in het in het bijzonder. Verhagen staat vierkant achter Israel en ik kan me niet herinneren dat hij op de hand van het Libanese leger was indertijd.

De bevolking heeft vaak een andere mening (in Nederland steunt maar een beperkt deel Israel onvoorwaardelijk; idem voor de VS), maar juist deze twee regeringen kennen geen nuance in hun steun. Dat maakt het op verjaardagsfeestjes en forums tot zo'n groot onderwerp en anders dan de meeste internationale conflicten.
Here we are now, entertain us.
pi_64931962
quote:

[..]

Dan moet ik je even uit de droom helpen, in Nederland in de jaren tachtig waren er hele massale demostraties tegen kruisrakketen, atoombommen en neutronenbommen, ik geloof dat er in de hoogtijdagen wel zo'n 70.000 mensen op de been waren.
Conclusie, die raketten kwamen er gewoon!

Dat was nog wel in eigen land, kan je nagaan wat voor impact dit heeft in het buitenland. Precies 0,0
  zondag 11 januari 2009 @ 22:43:59 #138
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64932082
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:25 schreef Sargon het volgende:

[..]

Een meerderheid van de Nederlanders steunt ook Israel in zijn recht op zelfverdediging, dus die protesten geven geen afspiegeling van wat het "volk" in welk land dan ook daadwerkelijk vindt.

http://www.spitsnieuws.nl(...)ael_schuldige_c.html
Je laat een belangrijk deel van het bericht weg:
quote:
"Het grootste deel van de ondervraagden, 36 procent, laat weten te vinden dat beide partijen evenveel verantwoordelijkheid dragen. Opvallend is dat SP en GroenLinks-kiezers voornamelijk de schuld bij Israël leggen, terwijl PVV-, VVD-, CDA- en ChristenUniestemmers het probleem bij Hamas zoeken.

De actie die Israël momenteel in de Gazastrook uitvoert is volgens 45 procent van de ondervraagden niet in verhouding tot de raketaanvallen van Hamas. Een kleinere 26 procent vindt de actie weldegelijk gerechtvaardigd. Het kleinste deel, zo'n 19 procent, vindt zelfs dat Israël zelf heeft gevraagd om de raketbeschietingen door Hamas."
  zondag 11 januari 2009 @ 22:44:37 #139
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64932104
quote:

[..]

Pertinent onwaar, zie andere reacties.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 11 januari 2009 @ 22:46:15 #140
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64932173
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:41 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dan moet ik je even uit de droom helpen, in Nederland in de jaren tachtig waren er hele massale demostraties tegen kruisrakketen, atoombommen en neutronenbommen, ik geloof dat er in de hoogtijdagen wel zo'n 70.000 mensen op de been waren.
Conclusie, die raketten kwamen er gewoon!

Dat was nog wel in eigen land, kan je nagaan wat voor impact dit heeft in het buitenland. Precies 0,0
Maak daar maar gerust 550.000 van (23 oktober 1983). Knip was daarbij. Uiteindelijk zijn die nieuwe kernwapens (officieel) niet geplaatst en is de koude oorlog met de SovjetUnie voorbij (hoewel ik niet de illusie heb dat mijn aanwezigheid bij deze demonstratie daar wezenlijk toe heeft bijgedragen, ik ging met een leuk meisje mee, maar dat is uiteindelijk ook niets geworden )
Non possumus non loqui
  zondag 11 januari 2009 @ 22:48:18 #141
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64932274
quote:

Wie worden er weer gewelddadig? Inderdaad. De Palestijnen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64932283
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Religie is het punt niet, maar de verbondenheid van de Westerse regeringen met Israel. Voor Nederland geldt dat in het in het bijzonder. Verhagen staat vierkant achter Israel en ik kan me niet herinneren dat hij op de hand van het Libanese leger was indertijd.

De bevolking heeft vaak een andere mening (in Nederland steunt maar een beperkt deel Israel onvoorwaardelijk; idem voor de VS), maar juist deze twee regeringen kennen geen nuance in hun steun. Dat maakt het op verjaardagsfeestjes en forums tot zo'n groot onderwerp en anders dan de meeste internationale conflicten.
Het was dan ook niet tegen het Libanese leger, maar tegen Hezbolla. De Libanese regering was helemaal niet blij met acties van Hezbolla.

En onderschat de Joodse lobby niet, die is heel groot in de USA, vele en vele Amerikanen staan achter Israel, vooral omdat ze dezelfde gedachtengang hebben, val je mij aan, dan sla ik keihard terug.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:53:12 #143
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64932495
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:46 schreef Knip het volgende:

[..]

Maak daar maar gerust 550.000 van (23 oktober 1983). Knip was daarbij. Uiteindelijk zijn die nieuwe kernwapens (officieel) niet geplaatst en is de koude oorlog met de SovjetUnie voorbij (hoewel ik niet de illusie heb dat mijn aanwezigheid bij deze demonstratie daar wezenlijk toe heeft bijgedragen, ik ging met een leuk meisje mee, maar dat is uiteindelijk ook niets geworden )
De Hollanditis, voorpaginanieuws van de New York Times.

Neemt uiteraard niet weg dat er jaren kernwapens waren in ons land en ook nog steeds zijn maar ja het goedgelovige schapenvolk

En al die demonstraties, ach ja, een dagje uit
pi_64932550
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:46 schreef Knip het volgende:

[..]

LOL ik zie nu dat ik een 0 ben vergeten, ik dacht dat het er 700.000 waren.
Maar ok, 550.000 is ook aardig wat.

Ik dacht dat die kernwapens wel degelijk zijn geplaatst in NL, ik heb namelijk nog wacht gelopen bij zo'n kernwapen opslag

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Memory op 11-01-2009 22:59:44 ]
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 22:57:41 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64932676
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

toch zie ik in heel deze reeks maar heel erg zelden het standpunt van de Nederlandse regering voorbijkomen, ik zou het niet eens weten, ze zullen wel weer twijfelen tot het voorbij is

toch is het overgrote deel van de demonstranten islamitisch, je ziet hier op fok! ook dat onze islamitische users een stuk vocaler zijn in hun steun voor de palestijnen dan wie dan ook
en het is niet eenrichtingsverkeer ook
de grootste voorvechters hier van de Israelische zaak zijn over het algemeen ook te vinden in topics waar de islam in een slecht daglicht staat

de reacties die we verwijderen zijn vrijwel allemaal van religieuze aard, kutmoslims dit, klote joden dat etc.
religie doet er in dit conflict (iig buiten Israel) echt wel toe

dat Verhagen wel vierkant achter Israel staat en niet achter Libanon terwijl ze beiden palestijnse vluchtelingenkampen uitrookten is toch raar?
ik kan dat niet anders verklaren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 11 januari 2009 @ 23:03:34 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64932946
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:48 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Het was dan ook niet tegen het Libanese leger, maar tegen Hezbolla. De Libanese regering was helemaal niet blij met acties van Hezbolla.

2007 heb ik het over

de Libaneze regering probeerde wat palestijnen op te pakken in Tripoli (meen ik), die begonnen te schieten en dat escaleerde tot de zwaarste interne gevechten in Libanon sinds de burgeroorlog, ze verloren meer manschappen (130 oid) in 4 maanden tijd (per hoofd van de bevolking) dan de Amerikanen in 4 jaar in Irak!

hoorde je niemand over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:06:35 #147
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64933057
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:48 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Je verwart twee conflicten. Ik reageerde op een post van sp3c over een conflict in 2007 tussen het LAF en Fatah Al-islam.
pi_64933139
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:06 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je verwart twee conflicten. Ik reageerde op een post van sp3c over een conflict in 2007 tussen het LAF en Fatah Al-islam.
Ik zie het, sorry mijn fout
  zondag 11 januari 2009 @ 23:15:24 #149
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64933419
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch zie ik in heel deze reeks maar heel erg zelden het standpunt van de Nederlandse regering voorbijkomen, ik zou het niet eens weten, ze zullen wel weer twijfelen tot het voorbij is

toch is het overgrote deel van de demonstranten islamitisch, je ziet hier op fok! ook dat onze islamitische users een stuk vocaler zijn in hun steun voor de palestijnen dan wie dan ook
de grootste voorvechters hier van de Israelische zaak zijn over het algemeen ook te vinden in topics waar de islam in een slecht daglicht staat

de reacties die we verwijderen zijn vrijwel allemaal van religieuze aard, kutmoslims dit, klote joden dat etc.

dat Verhagen wel vierkant achter Israel staat en niet achter Libanon terwijl ze beiden palestijnse vluchtelingenkampen uitrookten is toch raar?
Ik zie wel dat sommige die-hard posters zich niet beperken tot dit conflict en inderdaad vaker lijnrecht tegenover elkaar staan, maar of het echt religie is? De geloofskaart lijkt eerder een troef om elkaar te raken.

Verhagen staat (net als het overgrote deel van de opvolgende minister van BZ) achter Israel, maar niet omdat christenen zich zo verbonden voelen met joden (dacht het niet ) . Het is een spastische reflex die je vooral in de VS en haar trouwste schoothondje Nederland ziet.

In beide landen blijkt die steun voor Israel beperkt tot een minderheid van de bevolking, maar het establishment verandert zijn positie niet. Wat dat betreft is het grappig dat Wilders kind aan huis is op de Israelische ambassade. Juist de partij van de onderbuik neemt hier een standpunt in dat niet de vox populi verwoordt.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:21:45 #150
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64933616
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nah, als je kijkt naar de oorzaken van dit conflict heeft religie er weinig mee te maken. Het is meer een cultuurbindende factor waardoor mensen zich meer uitspreken voor de Gazanen, het gaat immers om mede-moslims.
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')