abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 15:38:04 #251
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64915952
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt weinig kennis van de parlementaire democratie kennelijk. Op jouw fiets zou de mening van mensen die verslaafd zijn aan roken ook niet relevant zijn.
Ik geloof niet dat jij goed snapt wat ik bedoel; Waarom zou de mening over roken in de horeca van iemand die nooit uitgaat (en dus nooit zelf met die rook in aanraking komt) even zwaar moeten wegen als die van mensen die wél zelf een uitgaansleven hebben? Typisch gevalletje van "schoenmaker blijf bij uw leest".
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:43:23 #252
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64916175
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Die mensen hebben wellicht kinderen, kleinkinderen, vaders, moeders, broers en zussen die wel in de horeca werken dan wel regelmatig uitgaan waar ze zich zorgen over maken.
Gelukkig is het in een democratische rechtstaat niet zo dat hersenchirurg wel even gaat bepalen wie er allemaal wel en niet mee mogen stemmen.
Als je zo'n systeem aantrekkelijk zou lijken moet je maar naar Zimbabwe verhuizen, daar weten ze ook precies wie er mogen stemmen en waarop dat dan moet zijn.
Misschien wel, maar die keuze is niet aan hun, dus waar bemoeien ze zich mee? Als zij dan via wetten en regels hun mening willen doordrukken, en daarmee de keuzevrijheid van de ander in willen perken dan verwacht ik fijne buren in zimbabwe .

Ik pretendeer niet naar een systeem te willen streven waarin bepaald wordt wie wel, en niet mogen stemmen. Alleen maar dat mensen zich niet moeten bemoeien met zaken waar zijzelf niets mee te maken hebben. dat is nogal, ehrm.. triest.
pi_64917913
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ben gisteren ook uitgegaan in mijn woonplaats, en werkelijk overal werd gewoon gerookt. Er stonden alleen geen asbakken op de bar, want dat ging dan te ver. Maar iedereen stond te roken alsof het 2007 was.
Tijd dat er een controle komt en wat lieden een boete geeft. Dan is het zo afgelopen.
pi_64917939
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:38 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij goed snapt wat ik bedoel; Waarom zou de mening over roken in de horeca van iemand die nooit uitgaat (en dus nooit zelf met die rook in aanraking komt) even zwaar moeten wegen als die van mensen die wél zelf een uitgaansleven hebben? Typisch gevalletje van "schoenmaker blijf bij uw leest".
Dan mogen uitkeringstrekkers ook niet meer stemmen, die betalen nergens aan mee....
  zondag 11 januari 2009 @ 17:03:38 #255
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64919231
Maar ook een uitkeringstrekker heeft te maken met verboden die zijn persoonlijke vrijheden in zouden kunnen perken.

Ik zie niet zo in waarom iemand die nou toevallig een uitkering heeft om welke reden dan ook daar niet in gehoord zou moeten worden.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:12:32 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64928001
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:03 schreef hersenchirurg het volgende:
Maar ook een uitkeringstrekker heeft te maken met verboden die zijn persoonlijke vrijheden in zouden kunnen perken.

Ik zie niet zo in waarom iemand die nou toevallig een uitkering heeft om welke reden dan ook daar niet in gehoord zou moeten worden.
Ah. mensen worden dus alleen van stemming uitgesloten als jij dat zinnig vindt.
Duidelijk.
Life is what you make it.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:44:42 #257
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64929565
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:12 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ah. mensen worden dus alleen van stemming uitgesloten als jij dat zinnig vindt.
Duidelijk.
Ik geef toe, ik ben stiekem uit op wereldheerschappij, maar je hebt me door.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:13:45 #258
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64930831
http://www.nu.nl/column/1896805/spam-in-naam-der-democratie.html
quote:
Meestal echter zijn de boven ons gestelde technocraten - pardon: onze volksvertegenwoordigers en ministers - iets subtieler. Hun meest geliefde truc is de gifpil. Die werkt als volgt: de regering neemt een maatregel die lijkt te democratiseren, maar zo slecht werkt dat de bevolking er al snel genoeg van krijgt. Vervolgens kan het kabinet claimen dat niemand zit te wachten op meer bestuurlijke vernieuwing.
In dit kader zijn de "afspraken" die de overheid maakte met KHN de gifpil. Bij voorbaat tot mislukken gedoemd waarna rigoureus en heel "democratisch" een totaalverbod kon worden ingevoerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 januari 2009 @ 00:01:30 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64934810
Totaalverbod? Waar heb je het over?

En hoe kon de overheid weten dat de KHN de afspraken niet na zou (kunnen) komen.
Door hun glazen bol te raadplegen?
pi_64937326
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:03 schreef hersenchirurg het volgende:

Iemand met een uitkering kost geld i.p.v. dat diegene bijdraagt aan de overheidsinkomsten. Ik zie dus niet in waarom ze naast dat ze geld ontvangen ook nog eens iets te vertellen zouden moeten hebben.
pi_64937329
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.nu.nl/column/1896805/spam-in-naam-der-democratie.html
[..]

In dit kader zijn de "afspraken" die de overheid maakte met KHN de gifpil. Bij voorbaat tot mislukken gedoemd waarna rigoureus en heel "democratisch" een totaalverbod kon worden ingevoerd.
Heb je je bronnen al waar we gisteren om hebben gevraagd?
pi_64939362
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand met een uitkering kost geld i.p.v. dat diegene bijdraagt aan de overheidsinkomsten. Ik zie dus niet in waarom ze naast dat ze geld ontvangen ook nog eens iets te vertellen zouden moeten hebben.
Omdat het mensen zijn?
pi_64940240
quote:
Hoogleraar: Rookverbod faalt

Na een klachtenstroom van horecaondernemers over het rookverbod, menen bestuurskundigen nu ook dat de wet faalt. Dat zeggen enkelen hoogleraren bestuurskunde in de Volkskrant.

Het verzet tegen het verbod is volgens hen zo massaal en de handhaving zo ondoenlijk dat de geloofwaardigheid van de overheid onder druk staat. ,,Als de samenleving van een wet massaal zegt 'we doen het niet' verlies je het altijd'', aldus hoogleraar Wim Derksen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ookverbod_faalt.html

Nu genoeg gemekkerd, afschaffen deze hap. Het gaat het toch nooit redden. Klink moet gewoon nu toegeven want hij heeft gefaald bij de invoering en handhaving van deze wet.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:07:30 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64940595
Wensdenken van de heren hoogleraren. Hebben ze vast in hun rookpauze bedacht.
  Forum Admin maandag 12 januari 2009 @ 10:10:52 #265
232445 crew  Specularium
pi_64940664
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:07 schreef Schanulleke het volgende:
Wensdenken van de heren hoogleraren. Hebben ze vast in hun rookpauze bedacht.
Maar roken was toch iets voor mensen die niet zo intelligent zijn?
pi_64940811
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat begreep ik ook uit de reacties van onze vrienden niet-rokers. Mensen die roken waren domme Tokkies met een hersencel. Roepen dat je wel degelijk een opleiding hebt genoten heeft geen zin, want roken is enkel en alleen voor domme zielen.

Bovendien hebben de heren leraren gelijk. Ik zeg opheffen die niet te handhaven onzinregel. Ben weliswaar nog steeds gestopt maar ik vind het roken in de kroeg weer gelegaliseerd dient te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 januari 2009 @ 10:21:22 #267
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64940893
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Statistisch gezien is dat ook zo.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:22:58 #268
pi_64940922
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:50 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)ookverbod_faalt.html

Nu genoeg gemekkerd, afschaffen deze hap. Het gaat het toch nooit redden. Klink moet gewoon nu toegeven want hij heeft gefaald bij de invoering en handhaving van deze wet.
Bedoel je dit?

http://www.volkskrant.nl/(...)bod_is_onuitvoerbaar
quote:
AMSTERDAM - De kritiek op het rookverbod in de horeca zwelt aan nu ook bestuurskundigen menen dat de wet faalt. Enkele hoogleraren bestuurskunde zeggen vandaag in de Volkskrant dat het verzet tegen het verbod zo massaal is en de handhaving zo ondoenlijk dat de geloofwaardigheid van de overheid op het spel staat.

De bestuurskundigen scharen zich achter de kritiek van de Noord-Hollandse commissaris van de koningin Harry Borghouts. Die zei in zijn nieuwjaarstoespraak dat het aanzien van de overheid wordt geschaad doordat het rookverbod wordt genegeerd. Gabriël van den Brink, hoogleraar maatschappelijke bestuurskunde in Tilburg: ‘Wijs beleid betekent dat je geen wetten maakt die niet te handhaven zijn.’ Wim Derksen, hoogleraar aan de Erasmus Universiteit: ‘Als de samenleving van een wet massaal zegt ‘we doen het niet’ verlies je het altijd.’

Bas Denters, hoogleraar aan de universiteit Twente, vindt dat minister Klink (Volksgezondheid) van het rookverbod ‘een prestigestrijd’ maakt. ‘Hij vereenzelvigt zich met een rookverbod dat niet, of alleen tegen zeer hoge kosten te handhaven lijkt. Gedogen is evenmin een optie want dat vormt een aanslag op zijn geloofwaardigheid.’

Handhaving kan volgens de bestuurskundigen alleen met drastische maatregelen, die zij niet voor zich zien. ‘Dat wordt een militaire operatie’, aldus Van den Brink.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 12 januari 2009 @ 10:23:41 #269
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64940940
quote:
Rookverbod is ‘onuitvoerbaar’
Ellen de Visser
gepubliceerd op 12 januari 2009 02:45, bijgewerkt op 12 januari 2009 09:14

AMSTERDAM - De kritiek op het rookverbod in de horeca zwelt aan nu ook bestuurskundigen menen dat de wet faalt. Enkele hoogleraren bestuurskunde zeggen vandaag in de Volkskrant dat het verzet tegen het verbod zo massaal is en de handhaving zo ondoenlijk dat de geloofwaardigheid van de overheid op het spel staat.

De bestuurskundigen scharen zich achter de kritiek van de Noord-Hollandse commissaris van de koningin Harry Borghouts. Die zei in zijn nieuwjaarstoespraak dat het aanzien van de overheid wordt geschaad doordat het rookverbod wordt genegeerd. Gabriël van den Brink, hoogleraar maatschappelijke bestuurskunde in Tilburg: ‘Wijs beleid betekent dat je geen wetten maakt die niet te handhaven zijn.’ Wim Derksen, hoogleraar aan de Erasmus Universiteit: ‘Als de samenleving van een wet massaal zegt ‘we doen het niet’ verlies je het altijd.’

Bas Denters, hoogleraar aan de universiteit Twente, vindt dat minister Klink (Volksgezondheid) van het rookverbod ‘een prestigestrijd’ maakt. ‘Hij vereenzelvigt zich met een rookverbod dat niet, of alleen tegen zeer hoge kosten te handhaven lijkt. Gedogen is evenmin een optie want dat vormt een aanslag op zijn geloofwaardigheid.’

Handhaving kan volgens de bestuurskundigen alleen met drastische maatregelen, die zij niet voor zich zien. ‘Dat wordt een militaire operatie’, aldus Van den Brink.
Even het hele artikel.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:24:10 #270
pi_64940950
quote:
‘Wijs beleid betekent dat je geen wetten maakt die niet te handhaven zijn.’
Drugs legaliseren
  maandag 12 januari 2009 @ 10:24:58 #271
pi_64940964
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:23 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Even het hele artikel.
te laat
Rokers zijn sneller
pi_64940986
Kun je beter de grotere doorlees versie van de Volkskrant hier plakken Papier. Sorry, ik ben te lui om het zelf te doen.
pi_64941014
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tijd dat er een controle komt en wat lieden een boete geeft. Dan is het zo afgelopen.
Theorie <--> Praktijk.
Dat er een bekeurig uitgedeeld word onthoud genoeg boswousen er ook niet van als een achterlijk te rijden.
pi_64941025
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:21 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Statistisch gezien is dat ook zo.
Dus dan is het een abc'tje: alle rokers zijn dom. Net zoals alle moslims terroristen zijn omdat een grote aantal van hen dat inderdaad is.

Dat heet een drogredenering, mn beste.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:27:35 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64941038
Ik was net te laat idd.
Naja, gewoon een korte tijd de politie mee laten controleren op hun rondes, dan is de cultuuromslag zo bereikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')