abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64955736
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

We vallen in herhaling. Ik heb al aangegeven waarom ik denk dat niet iedereen die naar Belgie gaat ook naar Polen zal afreizen.
Ik denk dat die Polen, als ze handel ruiken, niet te beroerd zijn om het spul hier te brengen,
  maandag 12 januari 2009 @ 17:33:22 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_64957090
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:03 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk dat die Polen, als ze handel ruiken, niet te beroerd zijn om het spul hier te brengen,
Dat dus, en ik denk dat men massaal aan het knutselen gaat, lees eigen bommetjes maken met huis, tuin en keukenmiddelen, handleiding genoeg te vinden op internet. Ook bv het carbid kent de laatste jaren een opleving en dat zal alleen maar meer worden bij een vuurwerkverbod. En laten we wel wezen, in een land waar je zo'n beetje op elke hoek van de straat illegale rotzooi kunt kopen zal dat met een vuurwerkverbod ook wel loslopen, lees de illegale handel gaat bloeien als nooit tevoren.
pi_64966209
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:03 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Daar is wel op te controleren.
pi_64966477
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is wel op te controleren.
Je wil de grenzen weer dicht gooien?
pi_64966611
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Je wil de grenzen weer dicht gooien?
Alsof er nu geen vuurwerkcontrole plaatsvindt...
pi_64966819
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof er nu geen vuurwerkcontrole plaatsvindt...
Jawel, maar niet volcontinue en ik denk dat je op binnenweggetjes een eind komt.
pi_64967298
Wat is nu het punt? Omdat er in Polen vuurwerk te koop is, zou het in Nederland niet verboden mogen worden?
pi_64967586
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:41 schreef snowgoon het volgende:
Wat is nu het punt? Omdat er in Polen vuurwerk te koop is, zou het in Nederland niet verboden mogen worden?
Nou, daar gaan we weer.

Als je in Nederland consumentenvuurwerk verbiedt komt er illegaal vuurwerk naar Nederland. Dat vuurwerk is gevaarlijker en knalt harder.

Vuurwerkoverlast komt hoofdzakelijk door idioten die gaan experimenteren met vuurwerk en die rotzooien met illegaal vuurwerk.

Dat verandert echt niet als jij een vuurwerkverbod in stelt.
pi_64967738
In Duitsland kun je bij elke supermarkt vuurwerk krijgen, dus waarom helemaal naar Polen?
pi_64967816
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:49 schreef Igen het volgende:
In Duitsland kun je bij elke supermarkt vuurwerk krijgen, dus waarom helemaal naar Polen?
Omdat dat dat natuurlijk de volgende stap is: vuurwerk in Duitsland en België verbieden.
pi_64967854
Alsof ze in Duitsland vuurwerk gaan verbieden omdat Nederland het wil.
  Moderator maandag 12 januari 2009 @ 21:52:12 #162
8781 crew  Frutsel
pi_64967895
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:49 schreef Igen het volgende:
Er zit nogal een verschil in het vuurwerk uit Polen en uit Duitsland
pi_64967982
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil in het vuurwerk uit Polen en uit Duitsland
Dat snap ik ook wel. Maar als in Nederland het consumentenvuurwerk helemaal verboden wordt, dan hoef je niet naar Polen voor een paar strijkers of vuurpijlen. Dat was het enige wat ik wou zeggen.
  Moderator maandag 12 januari 2009 @ 21:57:16 #164
8781 crew  Frutsel
pi_64968237
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar als in Nederland het consumentenvuurwerk helemaal verboden wordt, dan hoef je niet naar Polen voor een paar strijkers of vuurpijlen. Dat was het enige wat ik wou zeggen.
nee klopt, dan gaan we naar Duitsland
Dat wat uit Polen komt, moet je ook niet meer na oktober halen te riskant
pi_64968581
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:51 schreef Igen het volgende:
Alsof ze in Duitsland vuurwerk gaan verbieden omdat Nederland het wil.
Dat ligt aan de uniforme EU-regels waar we naar toe gaan.
pi_64971225
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar heb je helaas wel gelijk in. Hoewel ik eerder een voorstander was de Europese grondwet heb ik nu mijn bedenkingen. Dat komt vooral door de wijze waarop onze regering de grondwet door de besluitvorming heeft gedrukt. Het referendum faalt daarom geven we de grondwet maar een andere naam en jassen het linea recta door de 1e en 2e kamer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64972951
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar heb je helaas wel gelijk in. Hoewel ik eerder een voorstander was de Europese grondwet heb ik nu mijn bedenkingen. Dat komt vooral door de wijze waarop onze regering de grondwet door de besluitvorming heeft gedrukt. Het referendum faalt daarom geven we de grondwet maar een andere naam en jassen het linea recta door de 1e en 2e kamer.
Laat jij je mening over de EU-grondwet echt afhangen van een marginaal punt als de regelgeving omtrent vuurwerk?
pi_64973241
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Laat jij je mening over de EU-grondwet echt afhangen van een marginaal punt als de regelgeving omtrent vuurwerk?
Nee joh, ben jij gek. Zo simplistisch ben ik ook weer niet. Ik ben huiverig voor Europese uniformiteit omdat er in de toekomst steeds meer regels in onze strot worden geduwd waar wij niet op zitten te wachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64973805
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee joh, ben jij gek. Zo simplistisch ben ik ook weer niet. Ik ben huiverig voor Europese uniformiteit omdat er in de toekomst steeds meer regels in onze strot worden geduwd waar wij niet op zitten te wachten.
Met "wij" bedoel je Nederlanders neem ik aan? Dat is het lot van een klein land als onderdeel van de grote EU. Individueel pakt het soms goed uit qua EU-maatregelen, soms slecht.

Ik denk echter wel dat het meer zin heeft om samen te gaan werken in EU-verband dan ieder op eigen houtje door te gaan. Van de verschillende regels worden ondernemingen en mensen die internationaal bezig zijn ook knettergek natuurlijk.
pi_64981415
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:46 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nou, daar gaan we weer.

Als je in Nederland consumentenvuurwerk verbiedt komt er illegaal vuurwerk naar Nederland. Dat vuurwerk is gevaarlijker en knalt harder.

Vuurwerkoverlast komt hoofdzakelijk door idioten die gaan experimenteren met vuurwerk en die rotzooien met illegaal vuurwerk.

Dat verandert echt niet als jij een vuurwerkverbod in stelt.
Als het nog harder knalt, is het voor de politie nog makkelijker op te sporen.
Toch wel apart dat zoveel mensen denken dat je vuurwerk stiekem en onopvallend kunt afsteken.
pi_64994925
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:35 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als het nog harder knalt, is het voor de politie nog makkelijker op te sporen.
Toch wel apart dat zoveel mensen denken dat je vuurwerk stiekem en onopvallend kunt afsteken.
oja, net als nu zeker..... Er zijn genoeg die eerder knallen dan de 31e, alsof die allemaal opgepakt worden...
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_64995155
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

KLopt, ... maar ik denk niet dat er een algemeen EU verbod op vuurwerk komt. Meeste landen hebben jaarrond verkoop en meer spullen te koop dan NL. Het is een beetje geven en nemen.
knalwerk zal wel een gemiddelde zijn, nederland iets omhoog, De rest iets omlaag. Sierpotten wellicht omhoog naar 1000gram totaal ipv 500g nu. (daar was al sprake van, maar de branche heeft eerst 500 voorgesteld).

trouwens, bedenk me nu ineens. Ook met een eu regeling betreft vuurwerk kan een lidstaat er nog zijn eigen scherpere regels gebruiken. bv Eu zegt dat knallers max x aantal gram mag, kan Nederland nog steeds beslissen zijn eigen oude plofastronautjes te houden.

behalve het CE keurmerk volgend jaar komen er ook leeftijdscategorien voor vuurwerk (4 stuks ipv nu vanaf 16 jaar) Net zoals in andere landen.
pi_64997778
Het is maar de vraag of eigen, strengere regels goed te handhaven zijn:
quote:
Liotard: “In de richtlijn blijft onduidelijk of het verboden blijft om door het jaar heen in bijvoorbeeld België vuurwerk te kopen en dat mee naar Nederland te nemen. En onduidelijkheid, zo leert de ervaring, wordt door zowel de Europese Commissie als het Hof steevast uitgelegd in de meest liberale zin van het woord”.
(bron)

In datzelfde artikel staat trouwens dat Nederland één van de strengste landen in heel Europa is. Eigenlijk wel gek, want met andere dingen zijn/waren we hier juist erg liberaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 17:39:45 ]
pi_65015123
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:39 schreef Igen het volgende:
Het is maar de vraag of eigen, strengere regels goed te handhaven zijn:
[..]

(bron)

In datzelfde artikel staat trouwens dat Nederland één van de strengste landen in heel Europa is. Eigenlijk wel gek, want met andere dingen zijn/waren we hier juist erg liberaal.
Jarenlange problemeen tijdens oud/nieuw, de Enschede ramp en Volendam zullen wel hebben bijgedragen aan meer regelgeving over vuurwerk.
pi_65029699
De problemen en Volendam hebben daartoe nauwelijks tot niet aan bijgedragen. Verder is er niet zozeer meer regelgeving gekomen, het is gewoon erg zwaar geworden.

De zwaarste wijziging in Nederland is gekomen na de ramp in Enschede. sindsdien mag er in Nederland geen zwaar vuurwerk opgeslagen worden, zijn er allerlei instanties die controles houden, zijn er zware eisen voor de verpakkingen gekomen, hebben winkeliers voor 10.000-den euro's allerlei maatregelen en extra bunkers moeten bouwen , mag er met heel veel geluk max. 8 inch shells (20cm) geschoten worden en zijn er enorme afstanden van het publiek bij prof shows.

Het 'leukste' vind ik zelf nog wel dat de gewone burger in de straat direct altijd denkt dat zijn wijk opgeblazen had kunnen worden als er ergens een klein partijtje illegaal vuurwerk gevonden wordt. Of dat mensen vol tegen een opslag/verkooppunt van consumentenvuurwerk zijn omdat ze denken dat hun wijk de volgende enschede is.....

In 2006 is er voor de consument eindelijk een goede regeling gekomen: van 200 gram naar 500 gram netto kruitgewicht totaal per cake (per schot nog steeds 15gr). Nu op naar de 1000gram!!!
voor legale knalmatten is er een versobering gekomen van 1gram kruit per rotje nu naar 0,5 gram.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')