Dus je bent het met mij eens dat als je een ander je onredelijke wil gaat opleggen, je iemand berooft van zijn vrijheid. Dat het volgens jouw dom is en totalitair.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee, vrijheid is dat jij gaat bepalen hoe kinderen opgevoed moeten wordenDoe toch niet zo ongelooflijk dom man, je beweert voor vrijheid te staan en stelt ondertussen doodleuk de meest totalitaire maatregelen voor.
Ligt eraan hoe oud je bent denk ik, als je 11 bent is het een beetje ordinair, als je 15/16 bent toch niet meer?quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier krijgt toch ieder pubermeisje mee te maken? Stiekem opmaken terwijl de ouders het ordinair vinden.
Dit komt dus echt overal en in iedere cultuur wel voor he. Dat doe je als je puber bent, doen wat van je ouders eigenlijk niet mag.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:15 schreef Elfletterig het volgende:
Nederland, planeet aarde, anno 2009:
[..]
Bron: Broekverbod voor scholieres
Je kunt ook doorslaan in religieuze waanzin...
Ik ben nu 35 jaar en ik deed als vijftienjarige stiekem met andere meisjes zwarte kohl op mijn ogen op het schooltoilet. Make up was not done en ik zat op het Hervormd Lyceum, een heel liberale school en ik kom ook niet uit een zwaar gelovig nest, maar dat soort dingen deed je stiekem achter de rug van je ouders en dat hoort bij pubergedrag.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe oud je bent denk ik, als je 11 bent is het een beetje ordinair, als je 15/16 bent toch niet meer?
Dan vind ik het gewoon normaal eerlijk gezegd.
Ja misschien zijn de tijden een beetje veranderd, op je 11 make up dragen vind ik niet echt kunnen, maar op je 15e is hier heel normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik ben nu 35 jaar en ik deed als vijftienjarige stiekem met andere meisjes zwarte kohl op mijn ogen op het schooltoilet. Make up was not done en ik zat op het Hervormd Lyceum, een heel liberale school en ik kom ook niet uit een zwaar gelovig nest, maar dat soort dingen deed je stiekem achter de rug van je ouders en dat hoort bij pubergedrag.
Wie ben jij eigenlijk om dat voor anderen te bepalen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:17 schreef RM-rf het volgende:
voor andere mensen mag mag jij dat echter _niet_ gaan bepalen.
Is vast verboden op die school, vast en zeker uitgefilterd door Solcon.quote:
Ik stel voor dat het calvinisme-gen genetisch wordt weggemanipuleerd. Voor elke grefo die van het geloof afvalt staan er namelijk tien figuren op die ook precies weten wat anderen mogen en niet mogen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef xenobinol het volgende:
Rare keuzes? Eerder onlogische keuzes. Ik stel voor dat soort mensen een voortplantingsverbod opgelegd krijgt.
Ik bepaal niks, maar ik leg enkel uit wat er precies aan wetten en wettelijk vastgelegde vrijheden in het moerne en liberale nederland bestaan...quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wie ben jij eigenlijk om dat voor anderen te bepalen?
Was dat een openbare school?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij biologie is de school trouwens verplicht beide zienswijze te presenteren,
Bij ons ging dat zo: ja god had de aarde geschapen in 6 dagen en toen kwamen adam en eva, onthoudt dat maar ook al is het onzin![]()
Dat was het onderdeel creationisme bij ons op school
Sluit me hier volledig bij aan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:09 schreef quo_ het volgende:
Elke keer als ik door de nederlandse bible belt rijd schiet mij de analogie met de kledingvoorschriften van de medelanders te binnen.
Achterlijke kopvodden of burka´s omdat volgens een paar oude mannen met baarden dat de wil van god is vindt iedere inwoner van dit land met een klein beetje opleidingsniveau bespottelijk. (Gelaatsbedekkende kleding zou wat mij betreft meteen per grondwet verboden moeten worden)
Maar het rok en jurk gebod op de veluwe is eigenlijk niet veel anders.Gezien het zeer hoge percentage van de vrouwen dat hier in loopt en het doorgaans 0,0 modieuze gehalte van die kledij kan je eigenlijk niet geloven dat dit een vrije keuze is. Is het ook niet, ook hier zijn het oudere mannen die de regels bepalen.
En de overeenkomst is duidelijk. Onder het mom van de islam lopen allochtone vrouwen bij zomerse hitte in zware verhullende kleding met hoofddoek (of complete zak over de kop). En in winsterse kou lopen veluwse dames te verrekken van de kou in hun rok.
Twee keer een gevalletje van op (verzonnen) geloofsgronden totaal onpraktische kleding. En omdat het slechts de vrouwelijke helft van de populatie betreft is het totaal idioot en oneerlijk.
Op mijn christelijke basissschool en middelbare school werd wel creationisme onderwezen. Het enige dat ik van de evolutietheorie heb meegekregen tot ik een jaar of 16 was is het standaard riedeltje van niets dat iets werd, slush die ging leven, een beestje werd, een visje werd, pootjes kreeg en aan land ging, een aap werd en toen de mens werd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Was dat een openbare school?
Ik zat op een christelijke school. Biologie was biologie. Geen geneuzel over creationisme. Gewoon evolutie en de theorie daarachter. Godsdienst werd gegeven maar meer om je met alle godsdiensten in aanraking te laten komen. En wat voor rituelen en standpunten groepen mensen hebben en waarom. Goed voor het begrip van anderen. De christelijke godsdienst kwam verre weg het meest aan bod, mar dat kan je verwachten. Geen indoctrinatie idergeval. En tijdens beta vakken werd gewoon de stand van zaken verteld. Gelukkig maar. Kan me niet herinneren ooit iets van creationisme gehad te hebben. Zal wel 1 zo zin zijn als jij had.
Grote onzin ook, om creationisme te onderwijzen.
jep openbaar onderwijs, wij hebben we cultuurgeschiedenis gehad waar alle 3 de stromingen aan bod kwamen plus de romeinse en griekse godenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zat op een christelijke school. Biologie was biologie. Geen geneuzel over creationisme. Gewoon evolutie en de theorie daarachter. Godsdienst werd gegeven maar meer om je met alle godsdiensten in aanraking te laten komen. En wat voor rituelen en standpunten groepen mensen hebben en waarom. Goed voor het begrip van anderen. De christelijke godsdienst kwam verre weg het meest aan bod, mar dat kan je verwachten. Geen indoctrinatie idergeval. En tijdens beta vakken werd gewoon de stand van zaken verteld. Gelukkig maar. Kan me niet herinneren ooit iets van creationisme gehad te hebben. Zal wel 1 zo zin zijn als jij had.
Bij bij op school ook. Er hing gewoon zo'n poster van 1 bij 2 meter van prehistorie tot nu.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Van kou alleen krijg je geen blaasontsteking.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:28 schreef alors het volgende:
[..]
Ik vind dergelijke kledingvoorschriften op een school ook wel heel ver gaan. Tegen het creationisme kun je evenuteel je vingers nog in je oren steken, maar zo'n rok (inc. blaasontsteking met dit weer) daar ontkom je niet aan.
In mijn biologieboek stond het allemaal heel mooi omschrevenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op mijn christelijke basissschool en middelbare school werd wel creationisme onderwezen. Het enige dat ik van de evolutietheorie heb meegekregen tot ik een jaar of 16 was is het standaard riedeltje van niets dat iets werd, slush die ging leven, een beestje werd, een visje werd, pootjes kreeg en aan land ging, een aap werd en toen de mens werd.
Bij het hoofdstuk voortplanting werd aan de hele klas gevraagd iets te noemen wat een relatie had met seks. Hele bord stond na een paar minuten vol met woorden van zwanger tot cyberseks.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn biologieboek stond dat ook wel beschreven maar dat werd niet behandeld.
Hoe kun je je daar nu mee voortplantenquote:
Op mijn RK middelbare school werd het hoofdstuk evolutie ook niet behandeld bij ons. Daar zat overigens geen ideologische reden achter, maar tijdgebrek. Er waren net niet genoeg lesuren beschikbaar om de hele examenstof te behandelen. Dus werd evolutie maar overgeslagen, want dat zat toch niet in het eindexamen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn biologieboek stond dat ook wel beschreven maar dat werd niet behandeld.
En wanneer is er dan sprake van mishandeling? Als een kind bevriezingsverschijnselen vertoont na de fietstocht van huis naar school?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ja. Tot kinderen 18 worden bepalen hun ouders wat ze zich moeten laten welgevallen. Het zou zeer onjuist zijn voor de overheid om daarin in te grijpen. (Behoudens gevallen als kindermishandeling, maar door de kou moeten fietsen is nauwelijks mishandeling te noemen.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |