mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Zolang een vrouw niet de zelfde plichten wil dragen kunnen ze moeilijik de zelfde rechten krijgenquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:48 schreef Divel het volgende:
[..]
Is het in het Westen niet gebruikelijk dat iedereen gelijk is?
'Wie' moet daar scholen op de vingers tikken, en op welke grond?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar wel om een school op de vingers te tikken, die zich aanmatigt voor te schrijven wat leerlingen aan moeten trekken NB. buiten school om.
Uiteindelijk wel ja. Er zijn ook genoeg ouders die hun kinderen per se niet naar een bijzondere (speciaal onderwijs is iets heel anders!) school willen sturen, die kinderen hebben dan dus toch ook de keus niet? En dat is dan wel goed?quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kinderen moeten die achterlijkheden zich dus maar laten welgevallen.
En ik ben zeker vóór een scheiding van religie en onderwijs ja.
Ja. Tot kinderen 18 worden bepalen hun ouders wat ze zich moeten laten welgevallen. Het zou zeer onjuist zijn voor de overheid om daarin in te grijpen. (Behoudens gevallen als kindermishandeling, maar door de kou moeten fietsen is nauwelijks mishandeling te noemen.)quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kinderen moeten die achterlijkheden zich dus maar laten welgevallen.
En ik ben zeker vóór een scheiding van religie en onderwijs ja.
Ik vind niet dat ouders het recht hebben hun kinderen over te leveren aan een instelling die gerund wordt door geesteszieken. Het moge duidelijk zijn dat streng gereformeerden niet goed bij hun hoofd zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja. Tot kinderen 18 worden bepalen hun ouders wat ze zich moeten laten welgevallen. Het zou zeer onjuist zijn voor de overheid om daarin in te grijpen. (Behoudens gevallen als kindermishandeling, maar door de kou moeten fietsen is nauwelijks mishandeling te noemen.)
Welke plichten willen vrouwen niet dragen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef zquing het volgende:
[..]
mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Zolang een vrouw niet de zelfde plichten wil dragen kunnen ze moeilijik de zelfde rechten krijgen
En het is de taak van de overheid mensen te beschermen tegen vrijheidsinperking door anderen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:18 schreef RM-rf het volgende:
het is geen taak van de Overheid school om zich te bemoeien met hoe warm mensen zich aankleden (en ja, zelfs al gaat het hier om een school die dat bepaald, dat mensen vanuit een vrije keuze ouderlijke dwang wel naar die school gaan maakt het, indirekt maar toch, een keuze van henzelf hun ouders)
Reformatorische scholen maken doorgaans zeer goed kenbaar wat hun regels en eisen zijn ten opzichte van hun leerlingen. Zij zijn daar heel consequent in: leerlingen weten gewoon dat hen onderwijs ontzegd zal worden wanneer zij zich niet aan deze regels houden. Ouders weten dus ook dat hun dochter een rok zal moeten dragen en staan daarachter wanneer zij hun dochter naar zo'n school sturen. Geen enkele sprake van chantage hier: het is toch ook geen chantage als de school zegt 'als jij spijbelt, word je geschorst'?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:03 schreef lightbearer het volgende:
[..]
En het is de taak van de overheid mensen te beschermen tegen vrijheidsinperking door anderen.
Als zo'n meisje wel met een broek aan naar school gaat en de school ontzegt haar onderwijs om die reden, dan maakt de school zich schuldig aan chantage en moet de overheid ingrijpen.
Op het moment dat je je inschrijft voor zo'n school weet je van de kledingvoorschriften en weet je dat je je daaraan moet houden als je onderwijs wil volgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:03 schreef lightbearer het volgende:
[..]
En het is de taak van de overheid mensen te beschermen tegen vrijheidsinperking door anderen.
Als zo'n meisje wel met een broek aan naar school gaat en de school ontzegt haar onderwijs om die reden, dan maakt de school zich schuldig aan chantage en moet de overheid ingrijpen.
1. Welke plichten wil een vrouw niet dragen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef zquing het volgende:
[..]
mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Zolang een vrouw niet de zelfde plichten wil dragen kunnen ze moeilijik de zelfde rechten krijgen
Nee, alleen dat man en vrouw zich door middel van kleding van elkaar onderscheiden. Dit is uiteraard nog steeds zo - ook al dragen vrouwen nu wel broeken, je zult toch niet snel een man op pumps en met een spaghettitopje aan zien lopenquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:13 schreef cerror het volgende:
Staat er ergens in de bijbel dat vrouwen rokken moeten dragen ofzo?
Waar ik me 't meest aan erger is dat ze veelal na hun studie niet gaan werken maar kiezen voor een gezin. Ik ben er zeker voor dat vrouwen de zelfde rechten hebben als mannen, mits ze maar de zelfde verplichtingen dragen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
1. Welke plichten wil een vrouw niet dragen?
2. Jij vindt dus dat een vrouw niet dezelfde rechten moet hebben als de man?
3. Noem eens één recht dat een man wel heeft en een vrouw niet? (in Nederland uiteraard)
De school heeft niets te zeggen over de kleding die het kind draagt als het op de openbare weg fietst.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Reformatorische scholen maken doorgaans zeer goed kenbaar wat hun regels en eisen zijn ten opzichte van hun leerlingen. Zij zijn daar heel consequent in: leerlingen weten gewoon dat hen onderwijs ontzegd zal worden wanneer zij zich niet aan deze regels houden.
Nee, je bent overgeleverd aan de waanbeelden van je ouders.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Op het moment dat je je inschrijft voor zo'n school weet je van de kledingvoorschriften en weet je dat je je daaraan moet houden als je onderwijs wil volgen.
Doe je dat niet, dan staat het je vrij om een andere school te kiezen.
Dus vrouwen die wel gaan werken zouden, volgens jouw redenatie, dezelfde rechten moeten krijgen als mannen, terwijl vrouwen die de verplichtingen van opvoeding op zich nemen met minder rechten genoegen zouden moeten nemen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:17 schreef zquing het volgende:
[..]
Waar ik me 't meest aan erger is dat ze veelal na hun studie niet gaan werken maar kiezen voor een gezin. Ik ben er zeker voor dat vrouwen de zelfde rechten hebben als mannen, mits ze maar de zelfde verplichtingen dragen.
Ten eerste is dit niet 'veelal' het geval: zeer veel vrouwen gaan fulltime of parttime werken. Daarnaast: moeten mannen en vrouwen dan beiden fulltime werken en geen kinderen meer krijgen? Ik doe een studie omdat ik iets wil leren, niet in de eerste plaats om er carriere in te gaan maken. Als ik aan kinderen ga beginnen, wil ik zeker stoppen met werken, in ieder geval tot het kind de schoolleeftijd heeft bereikt. Kinderen krijgen is een bewuste keuze en ik vind dat ouders daar dan ook bepaalde opofferingen voor moeten maken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:17 schreef zquing het volgende:
[..]
Waar ik me 't meest aan erger is dat ze veelal na hun studie niet gaan werken maar kiezen voor een gezin. Ik ben er zeker voor dat vrouwen de zelfde rechten hebben als mannen, mits ze maar de zelfde verplichtingen dragen.
Dat klopt, je ouders mogen je opvoeden volgens de denkbeelden die zij juist achten. Jij stelt voor dat de overheid dat vanaf nu gaat bepalen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:23 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Nee, je bent overgeleverd aan de waanbeelden van je ouders.
dattequote:Op donderdag 8 januari 2009 16:21 schreef lightbearer het volgende:
[..]
De school heeft niets te zeggen over de kleding die het kind draagt als het op de openbare weg fietst.
Nee, dat zeg ik niet, maar ik vind dat bepaalde vormen van onderwijs echt niet door de beugel kunnen, dat het niet eerlijk is om een kind met verknipt religieus onderwijs op te zadelen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:34 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat klopt, je ouders mogen je opvoeden volgens de denkbeelden die zij juist achten. Jij stelt voor dat de overheid dat vanaf nu gaat bepalen?
Wat fijn dat we nog steeds verlichte denkers als jij hebben als tegenwicht tegen die enge gereformeerden
Als het nou om een inhoudelijk punt zou gaan (het onderwijzen van creationisme bijvoorbeeld) is het nog wel een discussie waard. Maar kom op zeg, zo'n drama maken over kledingvoorschriften?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:38 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet, maar ik vind dat bepaalde vormen van onderwijs echt niet door de beugel kunnen, dat het niet eerlijk is om een kind met verknipt religieus onderwijs op te zadelen.
dat je dat vind is je goed recht en als je kinderen heb mag j zélf beslissen op wat voor school je deze stuurt ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:38 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet, maar ik vind dat bepaalde vormen van onderwijs echt niet door de beugel kunnen, dat het niet eerlijk is om een kind met verknipt religieus onderwijs op te zadelen.
Dat is geen verplichting kerel, dat is een keuze. En we leven in een vrij land hè.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:17 schreef zquing het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |