quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Zal ik em ff dichtgooien, dan?
Eli heeft een nw record qua hoeveelheid eten per dag. In het negatieve...
Ontbijt, lunch, 2 bekers melk, een sopestengel en 2 mini rijstewafeltjes was gister de score van de hele dag
Kies (wat een grote bobbels vormen die kiezen. echt zielig
) + wrs. sprong is geen goede combi
DF< wellicht dat Chris ook last heeft van een sprong. Eet hij inmiddels beter?
ahzo, dankje.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef p_iglet het volgende:
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
Ik blijf zo verschrikkelijk lachen om die uitdrukking. Ondanks dat hij hier ook zijn intrede heeft gedaan moet ik altijd stiekem lachen omdat ik in mijn hoofd "banaaaaaan" hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:26 schreef Deepfreeze het volgende:
dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden.
Zodra hij op de opvang was welquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Piglet, is pepijn vandaag vrolijker?
Nee, dat snap ik. Mij zal het lachen ook wel snel vergaan hoor, vrees ikquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Piglet, is pepijn vandaag vrolijker?
Ik lach niet om bananen om 2.13![]()
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op.
Idd, Nijna!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:08 schreef Nijna het volgende:
Op een vork prikken...? Dan is het toch de bedoeling dat je het daar eerst afpulkt voor je het in je mond stopt?.
DF, misschien wil Chris wel meer dan hem nu lukt en geeft dat die driftbuien, succes
Herkenbaarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk Karin!
Hier is mijn smakkende manneke:
Heeft ze het overleefd ? Ze mag er straks 2 entertainen...quote:Op zondag 11 januari 2009 14:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike vindt mutsen cool! Alleen vindt ze het ook leuk om het ding over dr ogen te trekken en vervolgens aan de wandel te gaan!
Vannacht heeft Meike voor het eerst bij vrienden van ons gelogeerd, en dat ging helemaal super. Toen we haar kwamen ophalen kregen we nog net een kus, maar daarna weer 1 streep naar mijn vriendinnetje die gezellig met haar op de grond met blokken zat te spelen.
Dat heb ik ookquote:Op zondag 11 januari 2009 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
De bubbels die ik steeds zie breken niet door, maar de rest van zijn gebit welBijzonder kind
Voor een 2e verjaardag: simpele spelletjes als domino, memory, lotto. Bambino locoquote:Op maandag 12 januari 2009 14:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat vraag jij voor zijn verjaardag?
Ik krijg al vragen wat ze voor haar verjaardag wil;
zat zelf te denken aan: parapluutje, klei, hopla, (is dat leuk voor een 2 jarige?)duplo.... ik denk dat ze van ons een bedelarmbandje krijgt. Ze heeft nu ook de hele dag armbandjes om (van die kraaltjes aan een elastiekie) en met slapen doen we ze af. Vind het verder best moeilijk voor zo'n 2e verjaardag!
Memmel die is leukquote:Op maandag 12 januari 2009 15:24 schreef Memmel het volgende:
Keukentje is niet heel groot hoor. 't is deze: http://www.altijdleuk.nl/kinderwebwinkel-altijdleuk-categorieDetail.php?id=7&cid=1642&Groene%20Houten%20keuken%20(Wanju)
Helemaal nog niet aan gedacht maar dit zou ook verklaren waarom Floortje de laatste dagen ineens meer (lees langer, niet vaker op een dag) slaapt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:27 schreef Fendy het volgende:
Hoi
Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.
Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke![]()
![]()
Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
Tegen bijten op je vingers heb ik maar 1 tip, behalve de standaard tips en boos worden, maar das niet de meest kindvriendelijke.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:59 schreef Popples het volgende:
[..]
dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgenbij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons lekt die avent bij de aansluiting van de ring op de beker.
K_P die van Pampers gebruik je steeds maar 1 doekje. Ik gebruikte altijd die van de hema, maar na een topic hier eens die van Pampers gekocht en ik ben om![]()
Ah lief zeg dansende flensjes
Volgens mij heb ik vandaag niet zoveel zinnigs te doen op mijn werk![]()
Nee het gaat echt om die ring waar dat tuitje inzit en die je op de onderkant schroeft. De deksel zeg maar. Het mysterie van het plastic rubber ringetje hebben we hier al eens gehadquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???
Ik vind ze zo stinken van de HEMA.
En euh...het is 16.30, inpakken en wegwezen ?
Idd niet te lang en wantjes! Als ze dat accepteert dan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:37 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb nog een vraagje! We willen van het weekend voor het eerst op de fiets.
Zijn er nog bepaalde tips en trucs om het net zo succesvol te laten verlopen als nu mijn geromantiseerde idee is?.
Dat dusquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:09 schreef Stiemie het volgende:
Nijna hoe is het vannacht met Mirte gegaan? Alles goed?
En Troel en Ruben welkom hier
Dank je wel!quote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Dank je wel!
Hij hield me vandaag opgesloten in de douchecabineHij stond met er tegenaan te drukken zodat ik niet de deur open kon doen en het steeds kouder kreeg zo zonder handdoek
ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopciquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:03 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb Kersjes een paar dagen geleden een pm gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad...
Ah dank je! Meteen even gelezen en een reactie geplaatstquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopci
volgens mij had ik er daar 2 van, ik zal eens kijken van het weekend (maandag of woensdag) en als ik nog een ongebruikte heb wil ik hem wel naar je opsturen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
op hoogcatharijne staat vaak ook zo'n tupperwarekraampjequote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
In de kinderstoel met een tuigje... of komt hij daar ook uit?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef p_iglet het volgende:
Jemig wat lijkt me dat handig, een kind dat in een kinderstoel blijft zitten als je hem even weg zet.
Optimel bevat ALTIJD zoetstoffen. Vifit weet ik zo niet. Ik zou zoetstoffen met jonge kinderen altijd proberen te vermijden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Nijna het volgende:
Mogen dreumesjes al vifit of optimel? De gewone variant dus niet light ofzo...?
Heb Mirte net een slokje laten proeven en ze vond het best lekker. En het is ook aardig dik, wat misschien wel helpt om het uit een beker te gaan leren drinken...
Broodje is op, ik ga mevrouw naar bed brengen...
Jup!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In de kinderstoel met een tuigje... of komt hij daar ook uit?
En al je pepijn dan op de grond zet, blijft hij dan zitten? We hebben dat 2x geprobeerd, maar meneer staat gewoon op en gaat spelenquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Jup!
Nu moet ik zeggen dat hij al ruim een half jaar zonder babybeugel op zijn triptrap zit. En dat dat eigenlijk gewoon heel goed gaat. Wel periodes gehad van eraf klimmen, maar dat was vaak maar kort. Het is even flink opvoeden geweest. (nee op je stoel staan mag niet, dan ga je op de grond en is het eten even klaar... enz..), maar nu blijft hij gewoon aan tafel zitten, iig totdat hij klaar is met eten. Blijven zitten totdat papa en mama ook klaar zijn is soms nog lastig maar ach.
Hoe was het? Vertel vertel vertel !!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:58 schreef Troel het volgende:
Ik ben moeier dan vorige jaar om deze tijd
Nouja, ik was net te laat om de goede tram te pakken, dus ik kwam net om 6 uur binnen op de opvang om Ruben mee te nemen. Daar zaten de leidsters al bepakt en bezakt op mij te wachtenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:38 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Hoe was het? Vertel vertel vertel !!!
Morgen mag ook
Kies 1 van de serie is inmiddels door. Inclusief loshangend stuk tandvlees wat nog niet los is gekomen van de krater waar kies zometeen komt
Morgen belt PR ff met de HA, inmiddels begint rechteroogje wrs ook een beetje te ontsteken. Jottum...
Ja, zelfde verhaal hier inderdaad. J. gaat er ook meestal tussen 20.30 en 21.00 in en slaapt soms met mij tot half 10. Als mama thuis is wordt ie meestal wel vroeg wakker, omdat ie dan nog in het ritme van kdv en oppasoma zit...quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:43 schreef p_iglet het volgende:
hier meestal tussen 20.30 en 21.00.... maar meneer is dan ook meestel pas rond 8.30 wakker..
maar wel veel variatie, bedtijd kan soms ook wel 22.00 zijn, en wakker wordt tijd is 7.00 als hij naar de opvang moet, maar soms als hij met papa thuis is slaapt hij ook wel tot 10 of 11 uur uit. (nooit met mama thuis)
Om 19.00 uur.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Fendy het volgende:
Hoe laat doen jullie de kleine pukkies gemiddeld naar bedje toe?
19:00 uur en dan slaapt ze tot 8:30quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Fendy het volgende:
Hoe laat doen jullie de kleine pukkies gemiddeld naar bedje toe?
Morgenochtend zijn jullie de eersten, echt waarquote:
P en F "ruilen", ze kunnen allebei "uilen" zeggen, maar het is vaak 1 richtingsverkeer, haha.quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb me trouwens nooit echt beseft dat er zo veel verschil is in kinderen en hoe ze delen. Ik had pas een kindje op bezoek dat binnen een maand naar school gaat, maar die was dus constant alles aan het afpakken waar Ruben mee bezig was. Ruben pakte gewoon telkens wat nieuws (hij was bezig met duploblokjes en daar heeft ie een behoorlijke voorraad van), maar het andere kindje bleef ze dus maar afpakken. Terwijl die thuis ook moet delen, want daar loopt een kindje rond van anderhalf.
Ik dacht dat juist dat dat niet delen tot een jaar of 2, 3 was
(En ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het maar toeliet telkens, dat ik me haast schuldig voelde dat ik Ruben niet verdedigde![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |