abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:31:38 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64800441
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 40

De niet-meer babies en bijna-peuters

25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong

Laatste post:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Zal ik em ff dichtgooien, dan?

Eli heeft een nw record qua hoeveelheid eten per dag. In het negatieve...
Ontbijt, lunch, 2 bekers melk, een sopestengel en 2 mini rijstewafeltjes was gister de score van de hele dag

Kies ( wat een grote bobbels vormen die kiezen. echt zielig ) + wrs. sprong is geen goede combi

DF< wellicht dat Chris ook last heeft van een sprong. Eet hij inmiddels beter?

[ Bericht 47% gewijzigd door Lois op 19-01-2009 12:55:29 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:37:25 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64800586
Naar zijn die kiezen he Davinia. Bij Sasha was het op het laatst echt zo'n paarz-zwarte bobbel bijna.
pi_64800886
pff hierook tanden/sprongetje of gewoon FASEEEEEE.
meneer slaapt ineens weer regelmatig belabberd, vannacht was het voor de 2e nacht op rij raak.
En vanochtend zo tegendraads en sjacherijnig dat we dus de tram misten en ik de trein naar een afspraak en de volgende trein kwam niet opdagen. Nou die afspraak heb ik dus maar afgezegd. Ik werk wel thuis vandaag. En Pepijn mag de leidsters van de opvang vervelen met zijn ochtendhumeur.
pi_64800928
Heb er eergisteren een broertje bijgekregen..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64800968
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
pi_64801403
Davinia, naar zeg die kiezen....
En Pepijn met z'n ochtendhumeur, heeft ie dat vaker?

Gister met Meike de sneeuw in geweest, tekenen met een stok, sneeuwballen stuk gooien...
(meike noemt het een kesjbal)
Was erg leuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64801484
nee eigenlijk nauwelijks, maar meneer heeft van de afgelopen 4 nachten er 3 lopen spoken en heeft dus gewoon net als mama een slaaptekort. Tsja daar word je niet gezelliger op.
pi_64801514
Arme Eli. Kan me voorstellen dat je dan geen trek hebt. Bij Linde merk ik minder van de kiezen dan van haar tanden. Lijkt wel of ze van tanden veel meer last heeft. Kiezen zijn er steeds ineens gewoon

Linde eet de laatste dagen trouwens ook verschrikkelijk slecht. Zal wel een fase zijn. Ach en anders heeft ze nog genoeg baby-spekkies om op te teren

Leukz eg karin sneeuwballen gooien! Hier helaas geen sneeuw, alleen maar stomme gladheid
pi_64801965
Haha lang leve de babyspekkies, toch wel handig in de niet-willen-eten-fase.

Meike eet heel wisselend, tis maar net wat er op het menu staat. Broccoli is ze dol op, net als boerenkool, maar gister hadden we bietjes, en dan neemt ze 3 happen en vraagt dan om "lees!" (vlees)
Geven jullie vlees gelijk bij de groente of apart?
Wij geven altijd eerst aardappels met groente en daarna pas vlees. Ben bang dat ze zich anders zat eet in vlees en dan helemaal geen groente meer eet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:25:38 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64801990
Die van mij (bijna 2) had met oud-en-nieuw een "oliebom"

"hmmm lekker oliebom"
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_64802859
Hahah een oliebom!

Karin wij eten bijna nooit aardappels, vlees en groente, maar als we dat eten, krijgt ze alles in 1 keer op haar bordje. Ze krijgt dan gewoon heel weinig vlees en als ze goed eet, kan ze halverwege nog iets krijgen bijvoorbeeld.
pi_64806412
Arme Eli, dat klinkt naar. Hopelijk zijn ze snel door!
En pepijn met een ochtendhumeurtje. Hopelijk is hij vanmiddag gezelliger. En slaapt hij vannacht beter.

Als wij al het vlees er direct bijleggen, dan gaat hier ook eerst het vlees op. Dus meestal leggen we af en toe een hapje vlees erbij.
Hij zit nu in zo'n dwarse fase. Hij eet eerst best een paar hapjes van het gewone eten. Maar daarna wil er alleen nog maar lekkers in. De rest wordt weggesmeten. Dus vlees en toetje gaan er makkelijk in. Groente en aardappels/pasta/rijst vliegt rond

Chris begint weer redelijk te eten. Geen hap meer dan hij zelf wil, dus nog halve porties. Maar als het lekker is, dan eet hij wel goed Dus gewoon koppigheid, ipv ziekte.. Zijn babyspekkies raakt hij zo wel hard kwijt. De gewichtcurve zal volgende keer wel netjes binnen de lijntjes vallen
Hij sliep vannacht in ieder geval wel weer lekker. Gisteren na het eten even wezen sleeen. Er rond kwart over 8 naar bed. Vanochtend rond half 7 drie huiltjes. En daarna was het kwart voor 9 feest met een vrolijke koter
pi_64806874
grappig al die vleesetertjes, hier dus echt geen vleeseter. meneer heeft het tot ruim een jaar helemaal niet gegeten.
Nu eten we ook echt niet dagelijks vlees hier, maar hij vind het ook gewoon niet lekker, spuugt het nog steeds vaak gewoon uit.heel soms gaat er wat meer naar binnen.

Vis, kaas en vegetarische burgers daarentegen Dat krijg ik hier niet aangesleept...
Ach mijn zelfgemaakte linzenburgers vlogen ook naar binnen, nou daar mag hij wat mij betreft op leven, hihi.
pi_64808297
Ik geef het vlees (een klein stukje) gewoon tegelijk met de aardappels en de groente. Het gaat vaak wel het eerste op, behalve als we wortels eten, dan zijn die blijkbaar lekkerder dan al het andere op haar bord.
Gisteren boerenkool, maar dat kan haar toch niet zo bekoren, de worst wel trouwens ;-).
Ik kan hoog of laag springen als mevrouw heeft bedacht dat ze niet hoeft dan krijg ik het er toch niet in. Ze krijgt niet iets anders als ze slecht eet.
Kaas is hier ook een van de favorieten, ze eet dat graag eerst van haar brood voordat ze het brood opeet .
Kiezen heb ik hier nog niet kunnen ontdekken, wel bobbels en hobbels, maar tot nu toe lijkt ze er weinig last van te hebben *afklopt*.
Fake it till you make it...
pi_64811428
Wat gaan dit topic snel tegenwoordig.

Vervelend hoor, kiezen. Hopelijk komen ze snel door.

Fijn dat het met Chris weer wat beter gaat.
En over het eten. Het is echt de leeftijd hoor. Damian wilde op die leeftijd alleen maar kip, want dat was lekker. Groente en rijst kreeg je er dan niet in. Hij wist de kip er ook precies uit te pikken. Of alleen maar hapjes van papa en mama willen, terwijl wat op zijn bordje lag precies hetzelfde was. Ze kunnen af en toe zo dwars zijn. Gelukkig gaat het ook weer over.
pi_64815492
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef p_iglet het volgende:
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
ahzo, dankje.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:10:33 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64826626
Eli eet heel weinig vlees.
Kan het niet echt waarderen.

Ik voel me best schuldig. We waren thuis, eli niet lekker, dronk wat, kotste wat, kreeg een soepstengel en dronk nog wat water, kotste nog wat, en stonk daarna erg zuur. heel erg zuur. ach, zal de kots wel zijn.
breng ik hem naar bed (1,5 uur later), bleek hij ook gepoept te hebben! helemaal rood! echt heel zielig
gelukkig heeft hij me niet uit wraak ondergeplast

Bah, nou maar hopen dat het snel beter wordt. dit stinkt en is zielig.
vanavond dus maar een fles friso gegeven en zo naar bed.

maar verder issie heel lief.
pi_64827631
Davinia, dat heb ik met Meike ook weleens gehad. Zij maar huilen toen ik haar van de fiets aftilde, en ze wilde niet zitten.... vond het maar vaag...tot ik haar luier afdeed!
Flinke laag sudocreme, en de volgende dag nog flink smeren, en toen was het over.
Maar sneu is het wel.
pi_64830097
Davinia, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je dan ruikt.
Hopelijk voelt hij zich gauw beter!

Vinden jullie kindjes het uit bad gaan ook zo'n drama? Ik probeer haar vantevoren te waarschuwen, eerder liet ik het bad vast leeglopen, maar dat was brullen. Dus nu ga ik na het waarschuwen met haar de spulletjes uit bad halen en dan moet ze zelf. Maar het blijft brullen, ik denk dat ze er het liefst de hele dag in zou blijven zitten... Iemand nog een goed idee?
Niet meer in bad doen, zou kunnen maar ze vind het wel erg fijn. Morgen gaan we lekker zwemmen .
pi_64830697
Oeh, davinia, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt.. Gelukkig doet een cremepje, en wat lekker eten+knuffels een hoop goed

Chris wordt na een poosje onrustig in bad, dan is het geen probleem om hem eruit te halen. Maar dat duurt soms wel een tijdje. Hij gaat ook niet zovaak in bad (meer onder de douche, en droog huidje). Dus als hij gaat, mag hij gerust een 20-30 minuten spetteren.

Hier lijken de driftbuien zich verder te ontwikkelen. Het is nu nog wel grappig om te zien, maar in de supermarkt zouden het hele leuke scenes kunnen worden
En hij is echt sterk, als ik hem in de houtgreep probeer te houden (testje om te kijken of hij daar stil van werd, not), dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden. Voorlopig laten we hem maar lekker uitbrullen op de vloer/box. Maar het eigen willetje is zich duidelijk aan het ontwikkelen
pi_64831057
DF, ik denk dat ik ook maar eens ga proberen om haar wat langer te laten zitten (ik hou de tijd nooit bij, maar ik denk dat ze er zo wel 15-20 minuten in zit), misschien wordt ze het dan toch zat. Onder de douche doen we eigenlijk bijna nooit. Heel soms met ons mee, maar ze vindt het lekkerder als ze haar eigen gangetje kan gaan in haar bad. Ik badder om de dag of soms zit er nog een dag tussen.
pi_64833870
Aah zielig Davinia, hopelijk is het snel over.

Nijna, ik denk dat je daar weinig aan kan doen.
Damian gaat dan onder de douche maar die is er ook met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als ik hem zijn gang zou laten staan staat hij er rustig een uur onder. (ik heb het wel eens uitgeprobeerd! )
En dan nog brullend er onderuit komen. Gelukkig duurt het niet lang, is dat bij Mirte wel zo?
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:49:21 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64834587
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:26 schreef Deepfreeze het volgende:
dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden.
Ik blijf zo verschrikkelijk lachen om die uitdrukking. Ondanks dat hij hier ook zijn intrede heeft gedaan moet ik altijd stiekem lachen omdat ik in mijn hoofd "banaaaaaan" hoor .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64840813
Piglet, is pepijn vandaag vrolijker?

Ik lach niet om bananen om 2.13
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op. En op ons schouder was het goed. En we konden echt niks geks vinden. Hij keek ook echt boos uit zijn ogen, heel raar, bijna eng. Uiteindelijk toch maar laten brullen, want hij wil het liefst bij ons in bed, maar dan slapen wij niet meer. Hij moet ook leren dat hij in zijn ledikantje moet slapen. En vanochtend rond half 7 ben ik maar met hem opgestaan. Heel helder en veel te wakker. Nu ligt hij er net weer in, en het is stil. Dus hopelijk slaapt hij het drama van vannacht zo weg.

We lijken ook van het avondflesje melk af te zijn. Gisteren heeft Chris rond 7 uur nog een flesje thee met melk gehad, en pas drie kwartier later ging hij naar bed. En hij is zonder mopperen gaan slapen. Dus dan krijgt hij voortaan thee, als wij ook thee drinken 's avonds.
pi_64841029
jeetje Deepfreeze, overdag is het nog enigzins te handelen, maar snachts....niet grappig.
Hopelijk blijft het bij deze ene nachtelijke bananensessie.

Nijna, Meike mag altijd zelf de stop uit het bad doen, en na het bad krijgt ze altijd haar speen en lievelingsknuf, daar doet ze alles voor. Ik ben vaak wat in de badkamer aan het rommelen als ze in bad zit, even wc schoonmaken, dingetjes opruimen enz, dan heeft madam lekker de tijd.
pi_64842108
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Zodra hij op de opvang was wel
maar vannacht was weer drama
pi_64842392
Pepijn wel weer vrolijk worden hoor

Davinia niet schuldig voelen hoor. Heb het ook wel eens gehad. Flink smeren inderdaad en dan is het snel weer over!

Nijna eigenlijk hebben we geen problemen met uit bad gaan. Linde is altijd met haar bademmertjes aan het spelen en daarbij gaat er steeds meer water uit het badje. Na een tijdje is het dan gewoon niet leuk meer en gaat ze zonder problemen mee. Ze gaat meestal zo'n 20 minuutjes in bad en dan heeft ze er ook wel genoeg van.

En Deepfreeze stiekem moet ik ook wel eens om je banaan-verhalen lachen hoor. Maar dat is dan vooral uit herkenning Hier namelijk ook wel eens een gevalletje banaan.
Helaas ruilde Linde de banaanstand regelmatig in voor ik-ga-op-de-grond-liggen-gillen-buien en die zijn ook niet heel aangenaam. Al is het wel erg grappig om te zien hoe ze dat aanpakt. Laatst was ze hier met Sinterklaasfeest op mijn werk en ze kreeg haar zin niet. Gaat ze eerst een plekje opzoeken waar het schoon/droog/veilig is. Dan gaat ze voorzichtig liggen en begint dan pas uit alle macht te gillen en met handen en voeten op de grond te slaan. Nou tegen die tijd ben ik allang weggelopen en zoekt ze het maar lekker even alleen uit Het is nu zo'n 4 keer voorgekomen, maar ik geloof dat het toch minder leuk is als je geen reacties krijgt, dus komt het de laatste tijd gelukkig steeds minder voor.
pi_64842547
O ja nog even een vraagje. Ik kijk 's morgens graag even het journaal, maar nu zit Linde dan ook meteen met haar neus tegen de tv geplakt.

Nu was ik woensdag brood aan het maken in de (open) keuken en had het journaal aanstaan om het nieuws te horen (helaas geen radio in de huiskamer) en toen was er nieuws over beschietingen. Ik dus snel naar binnen om te proberen nog weg te zappen, maar ik was al te laat.

Linde stond met haar neus tegen de tv. In beeld waren allemaal zwaargewonde mensen te zien. Gelukkig had Linde alleen maar oog voor een auto die ertussenin stond want ze bleef maar wijzen en 'auto' roepen Maar wat doen jullie? Letten jullie op wat jullie kijken als jullie dreumessen binnen zijn? Misschien voortaan maar teletekst aanzetten als het journaal er is?
pi_64842872
He pepijn, doe eens vrolijk tegen mams en paps!

Stiemie, ik kan er ook wel om lachen, alleen vannacht niet. Nu wel weer.

Ik let er niet altijd op wat er op tv is als Chris in de woonkamer is. Als zoiets opstaat kijkt Chris ook niet echt. Pas bij kinderseries gaat hij met zijn neus tegen de tv hangen. Maar misschien moet ik daar ook wel wat meer op gaan letten..
pi_64845227
jeetje Deepfreeze, wat een nacht !
pi_64846348
DF wat een nacht .

Bedankt voor jullie badervaringen. Ik zal eens even kijken of ik er wat mee kan. Het drama duurt niet heel lang vaak, want met afdrogen moet ik natuurlijk ook even onder haar armen drogen en dan moet ze hard lachen (en huilen ertussendoor), maar dan is het meestal redelijk snel over (ook niet altijd).

Stiemie, ik let er niet heel erg op, maar probeer toch als Mirte geïnteresseerd is toch iets kindvriendlijks op te hebben staan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:50:31 #32
14746 k_i_m
pi_64847689
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:

Ik lach niet om bananen om 2.13
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op.
Nee, dat snap ik. Mij zal het lachen ook wel snel vergaan hoor, vrees ik . Na oud en nieuw heb ik vier dagen achter elkaar een banaan in bed gelegd. Bij het zien van het bed trok mevrouw al krom . Maar volgens mij is ze alles inmiddels weer vergeten, want ik kan haar weer gewoon in bed leggen gelukkig!
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:50:33 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64849907
Ik zit hier zo'n lol te hebben om Sasha!
Ik heb hem een dubbele-kwart boterham gegeven om zelf op te eten. En dan zit je dus als 1 jarige dreumes, met je neus in de lucht zeer waarderend te smakken terwijl je met je pink omhoog die boterham vast houdt!
Ik krijg het niet eens beschreven, maar het is echt zo grappig en lief gezicht!
pi_64849954
Ja BE dat vraaaaaagt natuurlijk om een foto he?
pi_64849967
Dat vraagt om een foto BE!
Wat worden ze ineens groot he?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:56:31 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64850151
Ik heb het zitten filmen, zal het zo even uploaden.
Als hij uitgegeten is, kan alleen boven.
pi_64852440
krijg net een telefoontje van de Apotheek. Meike heeft mee gedaan aan een kleurwedstrijd en ze heeft een prijsje gewonnen!!! hihi
Straks na haar slaapje maar eens even de buit ophalen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:13:23 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64853142
Hey wat leuk Karin!

Hier is mijn smakkende manneke:

pi_64853612
Kijk dat menneke daar nou eens lekker zitten smakken Dat pinkje
Wat is ie al grooohooot BE!
pi_64854364
Meike, wat leuk wat heb je gewonnen?

BE, wat een kereltje en dat pinkie ! En ook zo netjes die boterham op elkaar laten zitten, Mirte trekt de halfjes gelijk van elkaar.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:48:27 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64854736
Ben vanmorgen met Anna kinderkamertjes wezen kijken voor haar toekomstige kleine broer. Anna heeft alle mini-stoeltjes in de winkel uitgeprobeerd en viel tenslotte mijn Bosche Bol aan onder een luid: "HAPPPPPEEEEE!!!" Het was MIJN Bosche Bol, weet je.

Nog even een nood-oproep: is er hier iemand zo handig met naald en draad en bereidwillig om voor 30 januari mijn skibroek te ver-positioneren? Heb geen idee hoe het zou moeten. Kan ook niet naaien.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64856564
BE, leuk filmpje! kereltje !!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:55:36 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64857660
Ai Anna, weet je niet dat je heel voorzichtig moet zijn met zwangere vrouwen!

Memmel, ik durf het zelf niet aan, maar mss lady-wrb of E.T. wel? Die zijn echt wel heel handig met naald en draad. Of anders een naai-atelier bij jou in de buurt?

Oh, en dat netjes, dat is dus ook alleen als je het zo geeft. Als ik kleine stukjes gesneden geef dan is het voornameljik proppen en prakken hoor!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:11:25 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64858186
Die Sasha, echt te schattig voor woorden! Dat gesmak!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:25:31 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64858639
DF, wat erg zo'n nacht! Hopelijk leert Chris het snel af! voor jou en Flash. En natuurlijk Chris die met zichzelf in de knoop zit.
Stiemie, kleine kinderen weten nog niet dat het schokkend is om naar zwaargewonde mensen te kijken. voor hun is het gewoon mensen met wat verf. ze leren van onze (geschokte) reacties dat het iets ernstigs is. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze nu een trauma heeft overgehouden hieraan of zo.

voor Meike! Wat is het trouwens een mooi meisje, zeg!

Eli probeert ook wel zich aan te stellen, maar dan wordt hij meestal gewoon uitgelachen of genegeerd. als je heel dramatisch aan het huilen bent is het ook niet leuk om uitgelachen te worden, denk ik zo
vanochtend ging hij bij schoonmoeder thuis ook languit op de grond liggen. toen heb ik hem droogjes uitgelegd dat je er dan moet moet slaan op de grond kijken of hij het oppikt

BE, idd een heel schattig filmpje
pi_64861457
Ah gelukkig geen therapie voor Linde dus Ben wel blij dat ze het nog niet snapt.

En mag ik even Ik heb vandaag de uitslag van mijn eerste examen gehad dat ik op 6 december heb gemaakt en ik had dus echt gedacht dat ik het niet gehaald had. Ik zat daar met 39,2 koorts en had geen idee meer wat ik allemaal had opgeschreven, maar vandaag zat bij thuiskomt gewoon mijn diploma in de brievenbus met een 7,1
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:49:25 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64863605
Hey, wat goed zeg!
pi_64864691
Sasha Kan hij even aan bep komen uitleggen hoe je netjes moet eten?
Saartje
pi_64865115
Stiemie, netjes .

Maneki, netjes eten? Brood hoort in je haar toch...

Wij hadden van de week bezoek van een meisje van Mirte haar leeftijd en die stond te "bellen" met de afstandsbediening... wat denk je dat ons dametje nu doet... juist. Afstandsbediening in haar nek en kletsen .
pi_64865478
in je haar en in je oren en in het gaatje van je stoel en onder je kont en gooien naar de poes en overal behalve in je mond. Goorlap die dochter van mij
Saartje
pi_64867006
Ah jij vindt dus ook op onverklaarbare wijze onder de kont geplette stukken brood?
Stroop werkt trouwens best goed als gel...
pi_64867595
BE wat eet hij stil
Ik zal morgen eens een filmpje van de meiden maken...zoek de 80 verschillen...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:43 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64867970
Nou, dat is dus het rare. Als ik de boterham in 12 kleine stukje snij vergaat het ons zo ongeveer net als jullie hierboven.
Maar waarom hij dus deze kwart-stukken zo eet... geen idee?
Ik denk dat het een fase is. Hij had vanmiddag zijn koekje ook zo beet.
pi_64868615
Wel een leuke fase. Misschien moet ik het brood ook maar in grotere stukken aanbieden dan... Snij het nu in kwartjes... En met kaas doe ik ze dubbel, maar ze vist gewoon de kaas ertussenuit. En als ze nog trek heeft eet ze aan het eind die droge restjes brood nog los op...
BE, ik denk dat Sasha gewoon een klein prinsje is met dat pinkie in de lucht
pi_64870277
Wat een lekker ventje BE!

Als wij het brood dubbelvouwen, vouwt Chris het wel weer open. De zooi blijft hetzelfde . Tegenwoordig prik ik een stukje brood op een vork, en dan werkt hij dat zo naar binnen. Vooral handig bij appelstroop/jam..
Zo heeft hij vanmiddag ruim een boterham op. Dat is stukken beter dan die 3 hapjes van december..

Stiemie, goed van dat examen zeg!

Ik vermoed dat die driftbuien te maken hebben met zijn ontwikkeling. Chris probeert echt veel meer te doen met woordjes (alleen paps en mams verstaan niet zoveel), en hij loopt heel veel achter de blokkenkar, dus dat loslopen zal ook niet zo lang meer duren. Dus waarschijnlijk een spongetjes/fase .
pi_64878682
Op een vork prikken...? Dan is het toch de bedoeling dat je het daar eerst afpulkt voor je het in je mond stopt? .
DF, misschien wil Chris wel meer dan hem nu lukt en geeft dat die driftbuien, succes
pi_64878836
hihi, hier staat nu iemand heel hard ERNIEEE te roepen naar de tv...
alleen tsja, daar is geen sesamstraat op nu.
pi_64879613
Hahaha Pepijn Linde snapt ook nooit dat in het weekend de Teletubbies een dagje vrij hebben.

Ernie heet hier trouwens Erna Zou hij een operatie ondergaan hebben?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:53:44 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64879712
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:08 schreef Nijna het volgende:
Op een vork prikken...? Dan is het toch de bedoeling dat je het daar eerst afpulkt voor je het in je mond stopt? .
DF, misschien wil Chris wel meer dan hem nu lukt en geeft dat die driftbuien, succes
Idd, Nijna! Eerst heel veel moeite doen om het op je vork te krijgen, even glunderen, en dan van de vork afhalen en dan pas opeten

Wat goed, Stiemie!
pi_64884390
Sasha wat een lekker ding

Stiemie , well done!

Meike eet tegenwoordig geen korstjes meer....die legt ze vakkundig aan de kant...

Gister de prijs opgehaald die Meike had gewonnen met de kleurwedstijd. Een nijlpaard knuffel! Ze is er helemaal blij mee, klemde Nellie onder de arm en liet hem niet meer los. Tuurlijk moest nijlpaard mee naar bed. Vannacht werd Meike wakker, en toen ik bij haar kwam zei ze in haar slaap: "piepaat" (wat dus nijlpaard is in Meike-taal)
pi_64889070
Ahw Karin , piepaat
pi_64890654
Vandaag het haagse bos ingeweest om het ijs bij Bea te checken !
Echt geweldig mooi en leuk!

Bea had helaas afgebeld.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:23:04 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_64901835
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk Karin!

Hier is mijn smakkende manneke:

Herkenbaar

(Alleen heeft Ruben soms ook de neiging om de boterhamhelften van elkaar af te trekken en dat is juist met appelstroop leuk natuurlijk )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 januari 2009 @ 10:12:34 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908028
Ik zie net hoektand rechtsonder doorschemeren.
Dat verklaart de poepluiers idd wel weer, maar ik dacht eigenlijk dat dat was van het doorgroeien van de bovenhoektanden.
De stand is nu dus 4 tanden, 4 kiezen en 3 hoektanden.
Kunnen we binnekort aan de spare ribs. :
  zondag 11 januari 2009 @ 10:30:47 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908177
Sasha heeft gisteren een pluchen bloem gekregen en zowel hij als de poes vinden hem erg leuk. Nu is Sasha dus luid schaterend de poes steeds aan het achtervolgen die de bloem wel leuk vindt, maar Sasha die ermee zwaait is toch wel eng dus die springt een beetje heen en weer. Tot grote pret van Sasha dus. Heerlijk om te zien en te horen.
  Jubileum moderator zondag 11 januari 2009 @ 10:42:28 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64908346
Maak je een filmpje BE?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 januari 2009 @ 10:49:37 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908438
Heb het geprobeerd, maar de batterij was zo goed als leeg. Zal straks even kijken of er nog een leuk stukje op staat.
Moet de batterij sowieso wel op gaan laden, want volgens mij gaat dat mannetje binnekort wel los lopen hier.
Hij staat nu achter zijn wheelybug die hij dan van de grond tilt. Maar los staan en lopen is nog eng.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:47:27 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64910748
We zijn vandaag voor het eerst op natuurijs geweest
Bij schoonouders achter. Was leuk. Alleen eli kreeg het koud, (capuchon valt steeds af, en wantjes / handschoenen worden niet geaccepteerd) en vond het een beetje eng, dus na vijf minuten was de lol er voor hem af. Even in doek gehangen voorop, armpjes binnenboord, en toen hebben we alsnog samen over het ijs geschuifeld. Ik vond het leuk

En kies nr. 2 is door!
Linksonder achter ergens. De bubbels die ik steeds zie breken niet door, maar de rest van zijn gebit wel Bijzonder kind
  zondag 11 januari 2009 @ 13:47:43 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64912452
Davinia, ik heb voor Sasha een bivakmuts achtig iets gekocht, want die capuchon was ook een drama en gewone mutsen trekt hij te makkelijk af. Wantjes wil hij ook niet, maar gelukkig zijn zijn mouwen nog te lang. :p
En nog een kies erbij!
pi_64912846
Sasha wat eet jij netjes!

Nou hier is alles weer normaal Jet had duidelijk last van een faaaaaase Vanmorgen is ze zonder mopperen gaan douchen en ze had het erg leuk Eten gaat ook weer goed en slapen gaat zoals altijd goed
Gisteren zijn we wezen schaatsen en Jet ging mee op de slee ze heeft zo hard gelachen Ze vond het echt super leuk!
Ze moet ook enorm giechelen om de vliegtuigen in de lucht die streepjes maken! Vanmorgen zei ze ineens "kijk dan vliegtuig" .... klinkt zo leuk uit zo'n klein mondje
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64912952
Meike vindt mutsen cool! Alleen vindt ze het ook leuk om het ding over dr ogen te trekken en vervolgens aan de wandel te gaan!

Vannacht heeft Meike voor het eerst bij vrienden van ons gelogeerd, en dat ging helemaal super. Toen we haar kwamen ophalen kregen we nog net een kus, maar daarna weer 1 streep naar mijn vriendinnetje die gezellig met haar op de grond met blokken zat te spelen.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:07:56 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_64919382
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike vindt mutsen cool! Alleen vindt ze het ook leuk om het ding over dr ogen te trekken en vervolgens aan de wandel te gaan!

Vannacht heeft Meike voor het eerst bij vrienden van ons gelogeerd, en dat ging helemaal super. Toen we haar kwamen ophalen kregen we nog net een kus, maar daarna weer 1 streep naar mijn vriendinnetje die gezellig met haar op de grond met blokken zat te spelen.
Heeft ze het overleefd ? Ze mag er straks 2 entertainen...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_64921014
BE, wat heeft hij al veel tandjes/kiezen... Hier 7,5 tand en verder voor zover ik heb kunnen ontdekken nog niks. En Sasha lekker dollen met poes! Leuk zeg.

Davinia, wij hebben een wintermutsje wat je vastknoopt onder de kin en dat blijft wonderbaarlijk goed zitten (van barts). En wantjes laat ze gelukkig nog aan, maar ze kan dan verder ook niet echt wat met haar handen .

Wat heerlijk klinkt dat winterpret en gebabbel, Jet!

Meike lekker uit logeren geweest
  zondag 11 januari 2009 @ 18:08:40 #74
14746 k_i_m
pi_64921379
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
De bubbels die ik steeds zie breken niet door, maar de rest van zijn gebit wel Bijzonder kind
Dat heb ik ook . Afgelopen nacht 04.30 werd er ijselijk gegild, ik kijken wat er aan de hand was. Luier was nog goed, geen koorts, geen last van de helm, niet te koud niet te warm, tanden had ik daarvoor nog bekeken en het zag er niet naar uit dat er wat ging komen.

Na een uur weer in d'r eigen bed gelegd, nog geen twee uur later weer ijselijk gegil. Nog een keer alles gechecked, bij ons in bed gelegd, ook geen succes. Om 8 uur was mijn wederhelft klaarwakker en die is met haar in de woonkamer gaan zitten zodat ik nog even een uurtje kon inhalen.

Kijk ik vanmiddag, heeft ze ineens d'r tweede voortand. En daar heb ik nog geen bultje niks gezien. En dan voel ik me zo schuldig dat ik dus wél spul heb om erop te smeren, maar dat ik altijd te laat ben om het te gebruiken .
In my life
Why do I smile
pi_64928463
Floortje heeft nog steeds alleen maar 6 tandjes, 4 boven en 2 onder... Ik denk al weken (af en toe dagen zure poep en rode billen, dikke bulten in haar tandvlees en af en toe hele rode wangen) dat er kiesjes komen maar nog steeds niets meer dan 2 bulten te voelen...

En sinds gisteren loopt ze ineens echt . Stappen ging steeds beter en verder, maar nu loopt ze echt heel de tijd. Even stil staan, dan weer verder... Hoek om, overal waar ze heen wil gaat ze te voet.
Zo knap en lief... En zo anders ziet dat er uit...
En lachen heel de tijd! Ze vind het zelf zo leuk!
pi_64929374
Wat schattig Floortje Zo wijs als zekunnen stappen
Bep doet noghelemaal niets die richting op, als ik haar neerzet op haar voeten zakt ze door haar hoefjes. Volgens mij gaat ze pas lopen als ze 2 is ofzo
Saartje
pi_64929499
Leuk he De Liedje dat ze dan zooooo trots zijn dat ze iets nieuws kunnen
pi_64929503
'hoefjes'

Ja, echt zo leuk te zien als ze zelf ook zo trots zijn! Van die wapperende handjes erbij en 'huh huh húh' roepen...
pi_64939117
2 dagen terug heb ik Maarten achter zijn loopauto gezet.
Begon ineens te lopen ermee (deed hij al met de eetkamer stoel en de poef van de katten maar niet met zijn auto)
Trots dat hij is
Dikke glimlach en hijgen van de spanning

Ook heeft hij al een hele tijd last van vieze luiers en het is nog steeds niet afgelopen.
Blijkt dat hij onderop een tandje erdoor is en 1tje onderweg en bovenin netzo
4 tandjes tegelijk
Ben blij als zijn verkoudheid voorbij is en dat al zijn tandjes erdoor zijn die nu nog prikken.
Hij slaapt zo kort overdag. 1x ongeveer 40 min en 1x nog niet eens 30 min
En als hij nou genoeg had eraan dan prima maar ik merk aan hem dat hij nog zo moe is.
Naja...fase fase bla bla
Ff showen

Achter zijn auto

Blijkbaar is een plastic bak op je hoofd doen leuk

WHAHAHAHA lekker gek doen

Kijk mij!
pi_64939582
Maarten wat ben je knap!
pi_64940971
Succes met de tanden en kiezen allemaal.

Smakkende Sasha!
Volgens mij krijgen ze allemaal wel een periode dat ze het dan weer in stukjes willen hebben en dan zo uit het handje.

Leuk DeLiedje dat ze zelf zo trots is. Nog even en je kan erachter aan rennen.

Maarten, wat goed! Nog even en hij gaat echt lopen.

Damian is op het moment erg bezig met rijtjes opnoemen. Namen, cijfers, kleuren, dieren, dat soort dingen.
Ik merk dat Damian tegenwoordig zelf ook dingen verzint. Hij begint echt zelf na te denken in plaats van dingen na te zeggen.
Als zijn papa werken is, dan vertel ik hem dat. Damian snapt dat niet, maar hij begrijpt wel dat papa weg is. Damian zegt dan zelf dat papa met de auto weg is, boodschappen doen is, aan het douchen is of aan het slapen is.
Of als we bijvoorbeeld naar opa en oma gaan. We komen daar niet zo heel vaak, maar Damian weet wel precies te vertellen wie daar wonen, of wie daar in de buurt wonen en welke huisdieren ze hebben. Gewoon helemaal uit zichzelf, ineens.
En als we boodschappen gaan doen en we lopen door de winkel, dan roept Damian dat we bananen, brood en toetjes moeten hebben terwijl dat dan niet in zijn zicht is.
Af en toe vraag ik me af waar hij het allemaal vandaan haalt.
pi_64942013
Dat klinkt leuk appelsap en wat lijkt hij dan al wijs .
pi_64944868
Leuk appelsap!!

Hier wordt ook aangegeven wat we moeten kopen in de supermarkt, of moeten pakken uit de koelkast. "KAAAAAAAAAAAAA"... kaas dus
En als meneer los loopt door de supermarkt dan weet hij het feilloos zelf te vinden
pi_64946137
Appelsap wat lijkt Damian zo al ineens groot zeg! Linde kan zulk soort dingen echt nog niet. Knap zeg!

Al kan ze wel wat dieren benoemen (aap, hond, olifant, poes etc) maar getallen en kleuren zijn hier nog een ver-van-mijn-bed-show.
pi_64949836
Appelsap, Damian klinkt leuk!!!!
En qua belevingswereld zit hij op dezelfde lijn als Meike zo lijkt het.
Die is ook helemaal gek van kleuren en van tellen.
En tekenen, vindt Damian dat ook zo leuk?
Meike tekent een slak!!

Wat vraag jij voor zijn verjaardag?
Ik krijg al vragen wat ze voor haar verjaardag wil;
zat zelf te denken aan: parapluutje, klei, hopla, (is dat leuk voor een 2 jarige?)duplo.... ik denk dat ze van ons een bedelarmbandje krijgt. Ze heeft nu ook de hele dag armbandjes om (van die kraaltjes aan een elastiekie) en met slapen doen we ze af. Vind het verder best moeilijk voor zo'n 2e verjaardag!
pi_64950497
Linde heeft ook hopla, maar als ik eerlijk ben is de lol er best snel af. Ze zoekt 'm een paar keer en dan heeft ze het wel weer gehad.

Ik wil voor Linde's 2e verjaardag een houten keukentje kopen. Dat lijkt me zo leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 12-01-2009 15:10:16 ]
pi_64950632
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Wat vraag jij voor zijn verjaardag?
Ik krijg al vragen wat ze voor haar verjaardag wil;
zat zelf te denken aan: parapluutje, klei, hopla, (is dat leuk voor een 2 jarige?)duplo.... ik denk dat ze van ons een bedelarmbandje krijgt. Ze heeft nu ook de hele dag armbandjes om (van die kraaltjes aan een elastiekie) en met slapen doen we ze af. Vind het verder best moeilijk voor zo'n 2e verjaardag!
Voor een 2e verjaardag: simpele spelletjes als domino, memory, lotto. Bambino loco , boekjes.
een 2 verjaardag is zoveel makkelijker te verzinnen dan voor een 1ste verjaardag vind ik. Met een eerst verjaardag vallen ze nog overal tussen in.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:16:40 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951067
Stiemie, Anna heeft zo'n keukentje en is er helemaal wild van! Al haar eten moet eerst door haar eigen keukentje. Daar wordt het 'gezouten en gepeperd', dan gaat het het oventje in en dan gaat ze het eten. Haar drinken moet altijd eerst op de kookplaatjes. En ze haalt ook regelmatig de pannen uit mijn pannenlade om die op haar keukentje te gebruiken!
pi_64951216
Een keukentje, ik weet zeker dat Meike dat ook leuk vindt, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten laten....we hebben niet zo'n heel groot huis.
pi_64951354
Karin, is een tafelmodel keuken niet leuk voor jullie? Dat is gewoon een speelgoedfornuisje etc. die je op tafel kan plaatsen, neemt minder ruimte in Bijv. deze*klik*
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 12 januari 2009 @ 15:24:19 #91
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951388
pi_64951532
Oef zo leuk! Meike had laatst bij de Kwantum ook al een keukentje te pakken, was al druk aan het kokkerellen toen ik de kerstspullen uitzocht. Meike heeft in de huiskamer een speelhoekje, en daar zou die dan moeten. Ik wil eigenlijk niet het hele huis bezaaid hebben met speelgoed. Misschien moeten we het poppenwiegje dan maar naar haar slaapkamer verplaatsen ofzo...
pi_64951798
quote:
Memmel die is leuk Volgens mij heeft Lis van Snoopy die ook. Heeft Linde nog mee gespeeld toen ik het traphekje bij haar op ging halen. Erg leuk inderdaad. Linde heeft al de houten gebakjes van de hema van sint gekregen en nu moeten we allemaal steeds een nep-hapje nemen en mmmmmm zeggen

Bij de hema heb ik trouwens ook zo'n tafelmodelletje gezien

maar 7,95. Ik moet echt op mijn handen gaan zitten nu om niet te bestellen
  maandag 12 januari 2009 @ 15:38:46 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951958
anna loopt ook de hele dag met die wortel te zeulen die er bij zit, die kun je doormidden 'snijden' door het klittenband. En haar boterham wordt nu gegeten met de vorkjes die bij het keukentje horen!
  maandag 12 januari 2009 @ 15:58:01 #95
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64952798
hmm - die van mij heeft ontdekt dat er door de brievenbus ook dingen naar _buiten_ kunnen. Kom je terug van het uitlaten van de hond, ligt er een puzelstukje voor de deur...

...als ze het maar niet gaat proberen met afstandsbedieningen, sleutels of mijn portomonee ofzo...
Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 12 januari 2009 @ 18:41:32 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64959237
Tafelmodelletjes! Lief!

wijsneus, wij vinden idd ook regelmatig dingen in de bijkeuken die Sasha dan door het kattenluik heen gooit. En als hij de kans krijgt als ik daar even bezig ben, gooit hij het net zo makkelijk naar buiten.

Appelsap, wat klinkt Damian al groot en wijs zeg!

Sasha was net zomaar ineens heel erg zielig, alleen maar zielig huilen, niet jengelen, maar echt met dikke tranen, niet echt willen eten, hangen bij mama en toen ik even de oorthermometer ging halen om even snel te checken hoorde ik een heel klaaglijk maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaa van beneden komen. Ik natuurlijk tranen in mijn ogen, arm klein ding.
Ik denk dat het de onderste hoektand is, die zag ik van de week, maar nu dus niet meer dus de boel was aardig gezwollen.
Heb hem maar in bed gelegd met druppels en dentinox erop gesmeerd en hij is vrijwel meteen snikkend en wel in slaap gevallen. Zo sneu vind ik dat, dat echte verdriet. Je kon aan zijn koppie zien dat hij er niks van snapte.

Vanavond maar even wakker maken voor een lekkere fles om een uur of elf en dan hopelijk morgen weer in orde.
pi_64960034
Help me, hallo ik ben nieuw en weet niet of ik hier moet zijn.

Ik heb een dochter van 1 jaar en 6 dagen, gisteren liep ze ineens. Trots!!!!!!
vandaag aan het oefenen geslagen, maar ze wil niks. Wat nu? Gewoon afwachten of nog leuke trucjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door zwitsalbaby00 op 12-01-2009 19:23:40 ]
Everyone is entitled to My opinion.
pi_64965771
Och wat zielig voor Sasha! Echt sneu als ze zoveel last hebben van tandjes.

Zwitsalbaby, gewoon lekker haar gang laten gaan. Als ze gister ineens liep zal ze het vast wel vaker gaan doen hoor. Soms vinden kindjes het ook erg spannend om zomaar ineens dat soort dingen te doen.

Stiemie, dat kan ineens hard gaan hoor. Let maar op, voor je het weet kan Linde dat ook allemaal.

Karin, Tekenen vindt hij erg leuk. Hij tekent niks uit zichzelf maar als je hem vraagt om iets te tekenen doet hij het zo. (niet dat je dat er dan uit kan halen) Hij kan ze zelf daarna wel weer benoemen als je vraagt wat het is, dus ik denk dat het voor hem wel wat voorstelt.
Voor de verjaardag vind ik het erg lastig. Damian heeft met kerst al zoveel gekregen dat de ideeën op zijn. Wij willen zelf een peuterbedje geven, omdat we het niet echt weten. Hij komt om in de knutselspullen, duplo en spelletjes.
Ik denk dat ik wat boekjes vraag en nog maar wat extra duplo of spullen van little people want dat blijft leuk. En een keukentje is ook leuk.
Hopla daar doet Damian niks mee. Hij vindt het maar eng. En klei is vies, daar gaat hij van kokhalzen.
Nog wat cadeauideeën die hier erg in de smaak vallen. Een schoonmaakkar met een werkende stofzuiger. Vooral de stofzuiger is favoriet.
En Damian heeft met kerst nog een laptop gekregen van Nijntje. Daar was hij ook erg blij mee. Er wordt elke dag nog dankbaar mee gespeeld.

Afgelopen weekend zijn trouwens de haren van Damian geknipt. Helemaal kort. Zijn krullen zijn weg.
Het is echt wennen, maar toch ook wel erg leuk.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:11:32 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64965885
Weg krullen?
En klei is vies.

Zwitsalbaby!
pi_64966674
Ik moest wel even slikken hoor. Heb ineens een heel ander kind.
Hier een foto en nog een foto
  maandag 12 januari 2009 @ 21:41:28 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64967303
Nou! Wat een enorm verschil zeg!
Maar ik vind het hem wel heel leuk staan hoor!
pi_64967742
Ik vind het ook leuk, maar die krullen waren ook wel heel ubercute.
Nu lijkt hij nog meer op zijn papa!
  maandag 12 januari 2009 @ 22:35:31 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64970451
Jeetje, wat is damian al groot! Schattig jongetje
Eli was vandaag zielig. Vanochtend 38,2oC koorts, pil erin en naar het kdv gebracht.
Werd PR om kwart voor 5 dat eli zichzelf volledig ondergekotst had en dat hij 40,2 oC koorts had!
Ze hadden mij kennelijk geprobeerd te bereiken, maar ik heb geen oproepen gemist, dus het zal wel.

Maar PR had dus gezegd "geef hem een paracetamol als hij zulke hoge koorts heeft!"
Zeggen ze "dat mogen we niet!"
Nogmaals gezegd dat ze toestemming van de vader hebben om paracetamol te geven.
Kreeg hij de respons: "Dat hebben we niet hier"

Is dit normaal? Hebben ze bij jullie kdv's wel paracetamol?
ik begrijp best dat de leidsters niet zomaar medicatie mogen geven, maar als ze duidelijke toestemming hebben van de ouders
Moeten we anders een briefje dichten dat bij koorts hoger dan 39,5oC dat we dan toestemming geven om paracetamol toe te dienen?

ik was trouwens pas om 21:45u thuis, dus heb eli helemaal niet gezien
pi_64970948
Tja Davinia, dat zijn de regels he.
Bij ons is het zo dat we voor evt medicijngebruik vantevoren een formulier laten tekenen door ouders, waarin zij toestemming geven. Anders mogen er geen medicijnen gegeven worden.
Formulier moet per keer getekend worden (behalve voor een kuurtje, dan is 1 keer voldoende)
Wij hebben ook geen voorraadjes paracetamol liggen.

Maar bij ons mag een kind ook niet gebracht worden als het koorts heeft. Een ziek kind hoort niet op het kdv te zijn.... snap wel dat het niet handig is, maar dat zijn dingen die je weet als je met een kdv in zee gaat....

beterschap voor het mannetje!
pi_64971169
Davinia bij ons kdv geven ze ook geen paracetamol. Ziek is ziek en dan moet je je uk op komen halen. Al denk ik wel dat Linde (net als ik) liever gewoon lekker thuis in bed ziek is dan op het kdv, dus dat snap ik heel goed.

Voor kuurtjes moet je een verklaring ondertekenen. Ik moest zelfs een verklaring ondertekenen toen ik vroeg of ze haar wangen af en toe met vaseline in willen smeren omdat die met de doorkomende tandjes en het koude weer nogal rood en droog zijn.

Oh helemaal Damian gemist Wat een verschil appelsap! Het is meteen echt een klein ventje in plaats van een baby.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:49:20 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64971244
Nog ff voor de duidelijkheid. vorige keer had hij 38,6 bij het wakker worden, thuis gehouden en hij was prima "te spreken".
Dus we dachten dat het hetzelfde was. mss te warm aangekleed voor de nacht, weet je veel.
hij was verder vrolijk (toen de thermometer aan de andere kant van de commode lag ) dus maakte geen ziekige indruk.
en dat we naar huis moeten komen als hij ziek is. prima. geen probleem. maar geef dat kind in de tussentijd alvast een zetpil. dan knapt hij al wat op, terwijl we onderweg zijn...
maar een kind met 40oC geen paracetamolletje (mogen/willen) geven, dat was meer het punt.

het beleid is trouwens vanaf 38,5 oC koorts thuis houden.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:51:49 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64971393
*overbodige tekst weggehaald*

Ik heb eig. geen idee of ze bij ons paracetamolletjes hebben, maar als ze bellen dat Sasha ziek is gaat een van ons (of mijn ouders bijv.) hem gewoon halen eigenlijk. En dan krijgt hij er van mij wel eentje thuis.

Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
pi_64971980
Nou ja ben soms ook wel blij hoor dat ze niet zomaar paracetamol mogen geven. Vorige keer belden ze me op mijn werk want Linde was ziek en had koorts. Dus ik spring op de fiets, race naar het kdv om haar te halen, blijkt dat mevrouw zo warm is omdat ze zo hard en driftig moest huilen omdat ze geen pasta wilde eten Tsja daar sta je dan...
  maandag 12 januari 2009 @ 23:26:12 #109
14746 k_i_m
pi_64973197
Nou, ik heb hier eindelijk het tandjesspul kunnen gebruiken. Ze werd net weer krijsend wakker en volgens mij komt de tand naast de voortand er ook aan. Wel zielig, zo erg heeft ze er nog niet last van gehad. Ik heb haar nog nooit zo horen krijsen .
In my life
Why do I smile
pi_64973894
ah, heeft ze dat spul met alcohol gehad?

davinia, hier zijn ze bij 't kdv ook zo streng met de regels omtrent medicatie. voor ieder zalfje of zelfs neusspray dien je een verklaring te ondertekenen, met heel precieze aanwijzingen voor hoe/hoeveel ze ervan mogen. soms wat lastig, maar ik vind het toch ook wel goed dat ze er zo strikt in zijn. beterschap voor eli!

en ook voor andere zielige kindjes.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:42:18 #111
14746 k_i_m
pi_64974031
Dentinox, geen idee of daar alcohol in zit, volgens mij niet .
In my life
Why do I smile
pi_64974098
jawohl!

nah, ik zit je te stangen. volgens mij niet hoor. maar wel lidocaine. oid.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:49:27 #113
14746 k_i_m
pi_64974367
Ja klopt. Ik smeerde ook per ongeluk wat aan haar tong met het wattenstaafje. Toen trok ze gelijk een heel raar gezicht met haar tong naar buiten . Nouja, ze tukt weer, ik hoop dat ie snel door is!
In my life
Why do I smile
pi_64980263
Appelsap, hij is grooot geworden

Mijn kind ligt boven te slapen en te stinken... . Zal zo wel wakker worden denk ik...
Gisteren waren we op visite en daar was ook een kindje van bijna 1, die heeft zn tandjes in haar handje gezet. Daar schrok ze behoorlijk van. Afdrukjes staan er nog steeds in, maar het doet volgens mij niet meer zeer. En mama zat met tranen in haar ogen .

Davinia, op het kdv waar Mirte zat gaven ze ook geen paracetamol. Beterschap voor je mannetje!

Kim, succes met het tandjesleed
Als ik dat soms zo lees dan mag ik geloof ik nog best in mn handjes knijpen, want tot nu toe valt het hier erg mee... *afklopt*.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:04:41 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64980595
K_i_m, wat naar dat ze er zo'n last van heeft zeg.
Maar wel fijn dat de druppeltjes en dingen lijken te werken.
pi_64982350
Even een vraagje, Mirte heeft een tijdje prima met 1 slaapje toegekund en nu is het vaak weer 2... Het lijkt net of ze steeds maar heel moe is...
Ik kan me indenken dat het ontwikkelen en ontdekken van alles wel veel energie kost, maar soms vraag ik me ook wel af of het "normaal" is.
Klinkt dit bekend bij andere mama's?
pi_64993976
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:27:49 #118
19529 Fendy
True Spirit
pi_64994840
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_64995030
Hallo

We zetten Linde op het aanrecht en poetsen dan eerst zelf. Ze mag dan later nog even zelf poetsen. We doen deze volgorde omdat ze anders het idee kan krijgen dat je haar aan het verbeteren ben, nu kan ze zelf nog even laten zien dat ze het goed kan

Verder was tandenpoetsen hier een drama toen we haar in de kinderstoel neerzetten. Op het aanrecht is er geen probleem. Erg raar, maar waar. O ja en we zingen er vaak een liedje bij.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:58:10 #120
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64996141
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
Helemaal nog niet aan gedacht maar dit zou ook verklaren waarom Floortje de laatste dagen ineens meer (lees langer, niet vaker op een dag) slaapt...
Ik vind t wel lekker, 8 uur wakker, half 9 naar beneden .
pi_64998633
Stiemie, Mirte is idd wel bezig met optrekken, staan, lopen langs de tafel enzo. Kan me idd wel voorstellen dat dat meer energie kost. En ze is erg bezig met geluidjes maken en dingen "nazeggen", zal vast ook het een en ander aan energie kosten. Overigens had ze net ook 38.9 toen ik haar uit bed haalde (geslapen van half 2 tot half 5 en vanmorgen ook al 2 uur...) dus dat kan in elk geval voor nu ook een verklaring voor de moeheid zijn...

Fendy, ik probeer eerst zelf te poetsen op het aankleedkussen. Ze grijpt alleen wel snel zelf naar de borstel en ik probeer het dan toch maar met enige dwang zo te doen dat ze die nog even los laat. Als ik klaar ben mag ze zelf nog even "poetsen" (lees: kluiven op de tandenborstel). Liedje probeerde ik eerder wel, ik denk dat ik dat nog maar eens in ga voeren. Misschien wordt de tijd dat ik poets dan wat overzichtelijker voor haar...

DeLiedje, een uitslaap Floortje, lekker hoor!
pi_65003818
Hier altijd hetzellfde tandenpoets ritueel: ik begin met poetsen en zing daarbij een liedje:
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
poetsen poetsen poetsen
je bent al bijna klaar
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
nog eventjes poetsen en dan ben je klaar!

Dan mag Meike nog eventjes zelf poetsen.
Na het tanden poetsen stropen we de mouwen op en gaan we nog even handjes en mondje wassen.
Meike vindt het altijd wel een feestelijke bezigheid!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:27:35 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004059
Wij poetsen liggend op het aankleedkussen. Nou ja, Sasha dan.
Inmiddels zegt hij heel lief Aaaah als hij dat ding ziet en dan gaat zijn bekkie open.
pi_65004648
Wij poetsen in de badkamer. Hebben daar een wc en met de deksel dicht kan ik daar prima op zitten met hem op schoot en dan zijn tanden poetsen.
pi_65007577
Ik zing op de melodie van "lekker eten":

Tandjes poetsen, tandjes poetsen
heel mooi schoon, heel mooi schoon
Oh wat zijn jouw tandjes, oh wat zijn jouw tandjes
toch mooi schoon, toch mooi schoon.

En dan 2 keer want anders ben ik nog niet klaar . Ging vanavond best goed met liedje erbij moet ik zeggen!
pi_65010840
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:27 schreef Fendy het volgende:
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
mama van 3 kids!
pi_65011641
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:59 schreef Popples het volgende:

[..]

dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
Tegen bijten op je vingers heb ik maar 1 tip, behalve de standaard tips en boos worden, maar das niet de meest kindvriendelijke.
Schuin achter je kind gaan staan, arm om het hoofd, hand onder de kin met je vingers op de kaak en dan tegen je aanklemmen.
Dan kun je de wang aan 1 kant tussen de kiezen duwen en de andere kant poetsen. Dan wordt er echt niet gebeten want dan bijten ze heel hard op hun wang.

Zo moet het af en toe op het werk helaas, want tandenpoetsen moet echt, ook als je heel spastisch bent of gewoon heel tegendraads.
pi_65012147
Saar heeft een hele zere mond van het tanden krijgen en de spruw en nu eet ze als een zieke kip
Prak gaat er momenteel voor geen meter in. Vanavond dus maar even een noodgreep toegepast en gepureerde worteltjes met aardappel op brood gesmeerd. Zo gingen er toch nog 2 boterhammen in
Tandenpoetsen valt hier ook niet echt mee, maar het moet toch maar gewoon. Zwarte melktanden is ook zo`n rotgezicht
Saartje
pi_65017471
wat een schatje, Appelsap !

En dat keukentje, Memmel ! Ik geloof dat ik een 2e verjaardagskado zie, onwijs leuk !
pi_65017906
Damian appelsap wat een leuk ventje.

piglet dank je wel voor de uitleg

wat een leuke keukentjes. wij hebben echt een grote bijna net zo lang als mijn eigen keuken
mama van 3 kids!
pi_65019070
Ik heb trouwens ook wel eens mama's gelezen die al elektrisch poetsen bij hun dreumessen. Misschien kan iemand daar nog wat mee?

Saar, zo last van je tandjes
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:52:22 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65019895
Anna vindt het geweldig om met een grote mensen tandenborstel, op de badkamer, met ons mee te poetsen. Maar zodra haar eigen tandenborstel in zicht komt is het echt een gillend drama. Electrisch poetsen...misschien ook wel een idee, ja.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:24:28 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65020734
Eli vindt het tandenpoetsen altijd wel leuk. Tenmiste, hij kluift zelf op de tandenborstel en zuigt de tandpasta naar binnen, en daarna doen wij nog een poging tot napoetsen. wordt nu wel belangrijker met kiezen idd.

maar ik wil er geen gevecht van maken. ik doe het voor bij mijn eigen tanden, (nadat hij eerst heeft gekloven) en dan mag ik bij hem hetzelfde doen. werkt redelijk.

enneh, meneer slaapt nog steeds! (ik heb dus ook lekker kunnen uitslapen )
toen ik wakker werd dacht ik wel eerst "oh god, als hij het nog maar doet! Maar het gesnurk verraadt veel )
na de ellende van gister, is hij kennelijk eea van zich af aan het slapen of zo
ik ga me ff lekker douchen en dan maak ik hem maar wakker, dit is ook zo ongezellig
pi_65026797
Chris vind tandenpoetsen meestal ook niet erg. We doen het wel liggend op het aankleedkussen. Soms wil hij wel zelf helpen, of helemaal niet bij doorkomende tandjes. Maar doorsnee gaat dat poetsen prima..

Davinia, wat een uitslaper! Ook lekker voor jou om bij te tanken.

Chris is weer helemaal beter. Hij eet bijna dubbele porties vergeleken met normaal (zeg november). Maar dat mocht ook wel na een maand vasten
Net op het KDV hadden we ook eindelijk een normaal afscheid. Hij stak netjes zijn handjes uit naar de leidster, en ik heb geen huiltje, of zelfs maar een pruillip gezien. Hij lijkt er toch wat aan te wennen. Nu alleen nog aan de tuitbeker en lopen. De tuitbeker proberen we er nu in te krijgen door de fles niet meer aan te bieden. Hij kreeg nog steeds een papfles en een avondflesje. Maar nu dus alles uit de tuit, en de pap van een bord (helemaal zelf scheppen ook!). Hij heeft gisteren redelijk gedronken, en vandaag ook. Dus dat lijkt wel goed te gaan. Op de dreumesgroep, waar hij midden februari heengaat willen ze eigenlijk geen flessen meer. Dus dan moet hij het ook zonder kunnen.
En dat lopen lijkt ook te komen. Hij stond met zijn blokkenkar een meter van me af. En toen ik mijn armen wijd deed, twijfelde hij even, en deed een paar stappen. En ook nog een tweede keer. Het is nog wel voorzichtig, maar het zag er wel stevig uit. Eens kijken wanneer Chris de kamer rondloopt.
pi_65027223
Oh Chris gaat ook al lopen wat goed zeg!

Heeft er hier iemand een tip voor een GOEDE anti-lekbeker. We hebben de ervaring dat die van Avent, Mepal en de hema vooral lekbekers zijn
pi_65027354
O ja Linde wil de hele dag liedjes zingen Nu zingt ze liefst van Poesje mauw. Alleen jammer dat ze alleen de eerste regel kent Ik hoor nu zo'n 2323743 keer op een dag 'Poesje Mauw!'
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:29:58 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65027481
Fijn dat Chris goed went nu, Deepfreeze!
En dat keukentje, mooi! Hier blijft het een groot succes, vooral alle atributen.

En Lena doet ons versteld staan. Als ze gepoept heeft, loop ze naar de kast met luiers, gooit alle luiers eruit en neemt er dan 1 mee naar de bank. Hup, billendoekjes onder de arm, klimt op de bank, gaat liggen en roept "Poept!!!". Soms neemt ze de sudocreme ook mee, die staat nu veilig hoog. Maar wij waren dus heel verbaasd....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65027586
Ik heb zo'n rietjesbeker van Nuby, maar die lekt ook... en ik kan maar niet ontdekken hoe het kan. Toen ik ze mailde zeiden ze doodleuk: rietje vervangen, maar ook dat helpt dus niet. Nieuwe gekocht, maar dat is blijkbaar een oud model en daar zijn helemaal geen rietjes meer voor te krijgen volgens mij. Maar ze drinkt er erg goed uit...
Maar daar heb je dus ook niet echt wat aan Stiemie...

Lishe, wat goed van Lena!
pi_65027670
Ik vind die rietjesbekers zo rottig schoonmaken. Steeds dat rietje eruit pielen... De antilekbekers zetten we gewoon in de vaatwasser. Die van rietjesbeker van Nuby lekte bij ons trouwens ook.

Lena wat goed zeg! Linde roept vaak poep als je zelf ook wel zo'n vermoeden hebt omdat er al bijna een zwerm vliegen om haar heen hangt
pi_65027872
Meike drinkt steeds meer uit een gewone beker. Soms pakken we voor het gemakkie wel een tuitbekertje (uit de doos van Babydump, zo lek als een mandje, maar ze drinkt er goed uit)
Met een gewone beker wil ze nog wel eens knoeien, met opzet...! Even met de handjes erin en dan uitsmeren over de tafel enzo....
Ik heb eigenlijk ook geen goeie antilekbeker tip... Die hier lekken ook allemaal.
Rietjesbeker ook idd. Die nam ik altijd mee met een plastic zakje eromheen, en vooral rechtop houden.
Meike drinkt ook wel goed uit een pakje drinken. Zo'n pakjeshouder erom, en drinken maar!

Wat goed van lena, dat ze zelf al roept dat ze poep heeft, ze verschoont zichzelf nog net niet, jammer!
Deepfreeze, wat goed dat Chris nu begint te wennen op het kdv! Fijn voor jou ook! En qua drinken uit tuitbeker, hier ging dat beter toen ik de antilek eruit haalde.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:42:19 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027886
Toch ook maar even hier, omdat jullie het waarschijnlijk wel zullen snappen aangezien jullie die eerste verjaardag al meegemaakt hebben

Het valt me op dat ik de laatste dagen behoorlijk emotioneel ben en eigenlijk ook best wel moeite heb met de herinneringen aan de laatste dagen in eht ziekenhuis vorig jaar voor de bevalling. Alsof het me misschien toch meer deed dan ik me tot nu toe voor ogen hield? Zeker de machteloosheid toen bleek dat ik tegen mijn wil in toch bepaalde geneesmiddelen toegediend had gekregen. Herkennen jullie dat (wellicht maar deels)?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65027923
Pepijn groeit

Pepijn is vanochtend met papa naar het CB geweest en is zowaar fatsoenlijk gegroeid.
Meneer is nu volgens de meetdame daar 9310 gram en 74.5cm (met ruim 18 maanden)
Met 14 maanden was hij 8550 en 71.5cm.

Hij mag nu zowaar legaal in de autostoel en fietsstoel waar hij al 8 maanden in zit
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:45:03 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027977
Wat fijn p_iglet! Ik heb Ruben gisteren langs het meetlint gelegd en ik hoop dat hij niet goed lag, anders is hij weer 4 centimeter gegroeid in een maand tijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 13:47:16 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65028054
Pepijn word een grote vent

Troel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65028072
hehe klein duimpje wordt nog wel een reus!!!

Troel, niet echt herkenbaar. Ik was voor haar verjaardag vooral druk met taart en slingers bestellen, kadootjes bedenken en weet ik wat allemaal. Op de dag zelf had ik wel even een emo-momentje hoor, toen Meike vlak voor haar geboortetijd ineens wakker werd in haar middagslaapje. En zo stond ik om 14.05 uur smiddags met Meike op mijn arm te janken....
En de visite snapte er de ballen van.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:20 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65028123
Wat fijn P_iglet!!!
Troel, herkenbaar! Maar misschien wel goed voor de 'verwerking'?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65028329
Lishe, wat goed van Lena!
Chris geeft dat niet echt duidelijk aan. Soms kruipt hij wel richting de tafel, of bij ons op schoot. Maar soms speelt hij ook lekker verder. Die vieze broeken doen hem niet echt iets

Pepijn groeit!!! Maar het blijft een lekker kaboutertje

Troel, je hebt ook nogal wat meegemaakt. Dat soort heftige dingen komen vaak wel terug, zeker als je geen vrede hebt met zoals het gegaan is. Ik was zelf rond Chris zijn verjaardag wel iets meer emo, maar niet zo heftig als jij..

De tuit die we nu hebben is geen anti-lek-beker. Het is dezelfde als op het KDV. Er zit wel een plasticje in wat de stroom wat remt, maar er komt wel drinken uit als je het ding op de kop houd. Gisteren wel zonder plasticje geprobeert, maar er zat meer sap in zijn shirt&romper dan ik zijn buikje..
pi_65028594
Gewone beker proberen we hier ook hoor, maar ik blijf dan shirtjes verschonen. We proberen het nog wel eens als het wat beter gaat of vlak voordat ze in bad gaat

Helaas geen goede anti-lektips dus. Nou ja weet ik in ieder geval dat het neit aan mij ligt dat al die krengen gewoon lekken
pi_65029569
We hadden een goede anti-lek-beker.. Alleen die was niet meer zo antilek als je hem op de grond smeet. Het was eentje waarvan de dop klemde, ipv een schroefdop. En zonder dop lekt dat echt wel..
Nou kon Chris daar toch al niet uit drinken, maar na een vocht-drama is dat ding in de container beland
En ik heb ook geen idee waar die vandaan kwam
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:44:06 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65030406
hier had ik een antilek beker van Tupperware en die lekte niet, en Thijs smeet en gooide dat ding echt wel alle kanten op
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65031113
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:01:06 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65031287
voor Chris dat het zo gode gaat op het kdv
voor Pepijn die groeit!

Mbt bekers, bij ons doet de avnet tuit goed dienst (de harde groene tuit beter dan de zachter witte) ja het lekt een beetje, en als je hard genoeg smijt dan wil de beker wel helemaal opendraaien, maar ach...

Troel, ja zo'n eerste verjaardag is emotioneel, maar voor jou nog wel anders door al het medische gebeuren eromheen.lijkt me heel normaal dat het nu nog een keer terugkomt. ik zou zeggen, laat de gedachtes toe, praat erover met bert, schrijf hier wat van je af (of in het moederstopic) of in een dagboek oid.
En natuurlijk een
Wanneer is ruben jarig?

eli gaat al iets beter. hij heeft niet echt stem, dus als hij huilt klinkt het nergens naar. heel schattig maar wel zielig voor hem. wakker geworden met 39,6oC of zo, maar paracetamol doet wonderen. samen met vriendin naar winkelcentrum geweest in de doek, voorop, grote jas van PR aangetrokken, eli zo zonder jas helemaal in de grote jas gevouwen en het ging prima. halverwege al een beetje krentenbol gegeten, echt heel lief, en hij ligt nu een beetje te slapen, maar wordt steeds wakker...
kijken wat de middag en de avond brengen...
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:05:10 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_65031467
Morgen is hij jarig

Mijn knulletje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65031547
Agossie Eli dus nog steeds niet helemaal de oude?
pi_65034799
Ik zweer echt bij de AVENT bekers. Hoe kan dat nou lekken bij jullie ? Ook hier drinken ze steeds vaker uit een beker en dat vinden ze onwijs spannend.

Ik heb veel moeite met die irritante billendoekverpakking waar je dus ALTIJD 100 doekjes tegelijkertijd pakt.

Had ik verteld dat ze samen dansen ? Hand in hand ? En dat ze bewegingen maken op het liedje "zo draait de molen ?" .... zo lieffff
pi_65034987
Bij ons lekt die avent bij de aansluiting van de ring op de beker.

K_P die van Pampers gebruik je steeds maar 1 doekje. Ik gebruikte altijd die van de hema, maar na een topic hier eens die van Pampers gekocht en ik ben om

Ah lief zeg dansende flensjes

Volgens mij heb ik vandaag niet zoveel zinnigs te doen op mijn werk
pi_65035303
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons lekt die avent bij de aansluiting van de ring op de beker.

K_P die van Pampers gebruik je steeds maar 1 doekje. Ik gebruikte altijd die van de hema, maar na een topic hier eens die van Pampers gekocht en ik ben om

Ah lief zeg dansende flensjes

Volgens mij heb ik vandaag niet zoveel zinnigs te doen op mijn werk
|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???

Ik vind ze zo stinken van de HEMA.

En euh...het is 16.30, inpakken en wegwezen ?
pi_65035366
Mirte heeft vanmiddag een koortsstuip gehad, behoorlijk geschrokken, maar ook fijn om te merken dat we dus blijkbaar ook wel koelbloedig kunnen blijven. Was wel heel blij dat lief net vandaag zn papa-dag had hoor. Zijn even langs de huisarts geweest, die heeft haar nagekeken. Ze is ziek, aan oortjes niks te zien. Longetjes klonken schoon gelukkig.
pi_65035494
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???

Ik vind ze zo stinken van de HEMA.

En euh...het is 16.30, inpakken en wegwezen ?
Nee het gaat echt om die ring waar dat tuitje inzit en die je op de onderkant schroeft. De deksel zeg maar. Het mysterie van het plastic rubber ringetje hebben we hier al eens gehad

Ik was er vanmorgen pas om 10 uur
pi_65035546
Jeetje Nijna dat is schrikken Heeft ze er nu nog last van? Gelukkig waren jullie vandaag samen thuis, da's toch fijner in zo'n situatie
pi_65035632
ze is wat moe en gewoon niet lekker
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:45:34 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65035784
Oeh, Nijna dat is schrikken zeg.

Stiemie, zijn die deksels misschien krom getrokken doordat je ze in de vaatwasser zet?

Ook ik heb niet zoveel nuttigs te doen hier op kantoor en was er pas om half tien...

Anna doet wel alles mee op "in de maneschijn". En als ze gaat dansen op "mars" of een of ander ander nummer dat manlief heeft gedownload op iTunes, dan houdt ze haar handje uit naar mij en J. en moeten we in een kringetje dansen.
Tasje in het midden en het is weer de Marathon of de Tempel van 15 jaar terug!
pi_65044313
Jeetje, Nijna.Je schrikt je kapot.
Moet je dan gewoon afwachten tot het overgaat ? En daarna ?
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:33:42 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65045342
He bah Nijna, wat schrikken zeg...

Ik heb nieuws!
Sasha kan staan! Hij bleef al wel een paar weken heel even staan als je hem ergens neerpootte, maar nu kan hij gewoon midden in de kamer zelf gaan staan! Vanmiddag voor het eerst en dan ook gelijk staand gaan drinken alsof je nooit anders gedaan hebt!

Toen ik hem lokte zette hij zelfs 2 stapjes in mijn richting, maar dat was nog wel wat veel gevraagd geloof ik.
Hoewel hij nu wel oversteekt tussen de tafel en de bank en dat moet ook echt met losse handen, dat is echt nét te ver weg.

Zo stoer om te zien! Mijn knulletje wordt echt zo groot!
pi_65045837
Nijna, dat is schrikken. Hopelijk blijft het bij deze ene keer, en knapt ze snel weer op!

BE, wat goed zeg!! Een kleine grote Sasha!
En zelf gaan staan doet Chris echt nog niet aan. Met wat overtuigen wil hij net 2-3-4 stapjes zetten sinds vandaag. Maar echt alleen als het echt heel nuttig is
pi_65047929
KP, ik ging in eerste instantie de huisarts bellen. Toen ze apatisch voor zich uit lag te kijken en lag te schokken. We konden geen contact maken. Maar toen ze stopte met ademhalen en blauwe lippen kreeg en ik in de wacht stond bij de huisarts en het spoednummer niet zo gauw voor de geest kon halen heb ik 112 gebeld en die hebben ons telefonisch geholpen.
Uitgekleed en met natte lappen afgekoeld en toen was ze er vrij snel weer. Die meneer heeft onze huisarts gebeld en gemeld dat we eraan kwamen. Daar in de wachtkamer kreeg ze alweer wat praatjes gelukkig. En we zijn allebei wonderbaarlijk rustig gebleven, vind ik wel een prettig idee dat ik dus blijkbaar wel kan handelen als er iets aan de hand is.
In principe gaat het vanzelf over, kan het 5-15 min duren zei de huisarts. En wat ik begreep gaat het meestal gewoon vanzelf over. We hebben nu een dosis stesolid meegekregen (soort valium wat je rectaal inbrengt) voor als het nog eens voor zou komen. Het is gewoon een heel naar gezicht en je schrikt je rot.

BE, wat een stoere knul!!!

DF, ze ligt nu lekker te slapen bij ons op de kamer. Toch even een prettiger idee dat ze wat dichter bij is.
Zelf gaan staan doet Mirte alleen bij tafels/stoelen en aan broekspijpen als ze maar iets heeft om zich aan vast te grijpen. Stappen zetten zonder handen... no way
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:34:35 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65048168
He bah wat klinkt het naar NIjna.
Fijn dat ze nu gewoon rustig is weer.
pi_65048701
Daar ben ik ook erg blij om BE.
pi_65049665
He bah Nijna, dat soort acties moeten ze niet vaker doen, heb het hier ook meegemaakt en het is echt vet scary om te zien....!!
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:20:52 #170
14746 k_i_m
pi_65053261
Wat eng Nijna! En wat goed dat jullie zo koelbloedig zijn geweest!
In my life
Why do I smile
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:37:35 #171
14746 k_i_m
pi_65053976
Oh, ik heb nog een vraagje! We willen van het weekend voor het eerst op de fiets .

Zijn er nog bepaalde tips en trucs om het net zo succesvol te laten verlopen als nu mijn geromantiseerde idee is? .
In my life
Why do I smile
pi_65054610
Ja! Doe het niet te lang
Ze zijn het heel snel zat al die indrukken dus een ritje van een kwartier is de eerste keer vaak wel genoeg

Nijna wat eng! Gelukkig hield je je hoofd koel
Saartje
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:58:40 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_65058792
Officieel hier mogen meeposten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:41:21 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65059274
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:37 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb nog een vraagje! We willen van het weekend voor het eerst op de fiets .

Zijn er nog bepaalde tips en trucs om het net zo succesvol te laten verlopen als nu mijn geromantiseerde idee is? .
Idd niet te lang en wantjes! Als ze dat accepteert dan.
Die kleine klauwtjes vriezen er ander so af.

Troel!
pi_65059719
Nijna hoe is het vannacht met Mirte gegaan? Alles goed?

En Troel en Ruben welkom hier
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:03:36 #176
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65061034
Ruben en Troel, welkom hier en gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:11:13 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65061249
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:09 schreef Stiemie het volgende:
Nijna hoe is het vannacht met Mirte gegaan? Alles goed?

En Troel en Ruben welkom hier
Dat dus

Eli is hier aan het snotteren, maar volgens mij koortsvrij en heeft praatjes.
nu maar hopen dat ik wat mag werken van hem...
(dus in die tijd lees ik op fok! ... )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:13:14 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061305
Gefeliciteerd Ruben
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:19:05 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_65061490
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:13 schreef Ynske het volgende:
Gefeliciteerd Ruben
Dank je wel!

Hij hield me vandaag opgesloten in de douchecabine Hij stond met er tegenaan te drukken zodat ik niet de deur open kon doen en het steeds kouder kreeg zo zonder handdoek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:21:30 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061569
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Dank je wel!

Hij hield me vandaag opgesloten in de douchecabine Hij stond met er tegenaan te drukken zodat ik niet de deur open kon doen en het steeds kouder kreeg zo zonder handdoek
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65062144
Hee Troel, nu echt officieel welkom hier!
Hij krijgt al echte dreumesstreken!!

Heeft iemand hier eigenlijk contact met Kersjes??? Ze is al zo lang niet geweest.....
pi_65062727
Ik heb Kersjes een paar dagen geleden een pm gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad...
pi_65064220
gefeliciteerd Ruben
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 11:43:07 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65064252
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:03 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb Kersjes een paar dagen geleden een pm gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad...
ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopci
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65064342
Gefeliciteerd Ruben. Een echte dreumes al.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65064410
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopci
Ah dank je! Meteen even gelezen en een reactie geplaatst
pi_65064878
Ruben welkom en ook gelijk al dreumes-streken . Volgende keer moet je mama dan maar vast haar handdoek even aangeven

We hebben op zich een rustige nacht gehad, maar niet lekker geslapen. Ik ga dan toch op alles liggen letten. En Mirte werd af en toe wakker met een paar huiltjes waardoor ik dan toch ook weer gelijk alert was. Vanavond maar weer lekker op haar eigen kamertje.
Ze was net in de doek bij me in slaap gevallen, maar heb haar nu even op een kleedje op de grond gelegd waar ze nu wat wakker wordt. Wilde eigenlijk kijken of ze zo een boterhammetje wil en haar dan maar even in bed stoppen. Kan ik zelf ook nog even mijn ogen dicht doen.
pi_65065005
Wat akelig Nijna. En wat hebben jullie goed gereageerd. Ik zou denk ik toch lichtelijk in paniek raken hoor. Hopelijk komt het niet vaker voor want het blijft toch eng.

Ruben is ook al weer 1, wat gaat het toch snel. Gefeliciteerd!
pi_65066348
Mogen dreumesjes al vifit of optimel? De gewone variant dus niet light ofzo...?
Heb Mirte net een slokje laten proeven en ze vond het best lekker. En het is ook aardig dik, wat misschien wel helpt om het uit een beker te gaan leren drinken...
Broodje is op, ik ga mevrouw naar bed brengen...
pi_65067286
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
volgens mij had ik er daar 2 van, ik zal eens kijken van het weekend (maandag of woensdag) en als ik nog een ongebruikte heb wil ik hem wel naar je opsturen.
pi_65067472
@ nijna, een dikke knuffel, zoiets is zo verschrikkelijk scarry.
Hopelijk voelt ze zich snel beter
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:13:55 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_65067499
Hoor ik tupperwareparty
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65067541
Ruben en Troel gefeliciteerd! Ook al weer één, grote vent!

Nijna wat schrikken zeg, jee! Fijn dat het nu weer beter met haar gaat... Ga maar lekker slapen samen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 13:15:11 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65067554
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
op hoogcatharijne staat vaak ook zo'n tupperwarekraampje
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65067753
Ons Floortje is sindskort in een soort gil-monster veranderd... Alles wat ze ziet wil ze hebben / aanraken en haar eten enzo allemaal zelluf doen . En als er dan ook maar even iets niet zo gaat zoals zij wil.. dan krijst ze nogál hard, verdorie .

Ik hoop maar dat het een faaaaaaaase is... Als je s'ochtends al wakker gegild wordt (ze ligt altijd nog even lekker tussen ons in om nog even te slapen s'ochtends) zo van 'mama-ik-wil-alles-wat-er-op-jou-nachtkastje-ligt-en-als-dat-niet-mag-dan-wil-ik-graag-NU NU NU-naar-beneden-om-te-spelen'.... Dan begint je dag al niet echt lekker...

Hoe kunnen we daar nou het ebste mee omgaan? Onder het avond eten bijvoorbeeld, gilt ze heel hard als ze nog een hapje wil, als wij niet snel genoeg zijn... Maar als ik haar dan dus een hapje geef, leer ik haar dan niet dat ze het ook krijgt als ze zo hard gilt?
Bij andere dingen met spelen enzo negeer ik het gewoon, maar met eten lijkt me dat lastig...?

Edit: Ze is ook nog wel gewoon heel lief hoor , maar toch... dat gegil vind ik echt vreselijk...
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:00 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65068002
DeLiedje, ik zou zeggen heel veel prijzen als ze een halve seconde stil is.
"Goh lieffie wat goed dat je stilletjes en braafjes aan het eten bent!!" *aai over bol, kleine knuffel etc.
Als ze begint te gillen, meteen aandacht weg. als ze ophoudt met gillen, weer complimentje geven.

of, als ze gilt kan je dr ook van de tafel afdraaien tot ze stil is. dat doen wij tenminste als eli met eten gaat gooien. gewoon stoel omdraaien en na een minuut mag hij weer terugkomen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
pi_65068115
DeLiedje wij doen het net zoals Davinia. Gillen/aanstellen/met eten of bord gooien = ga maar lekker met je stoel in de keuken zitten om het aanrecht te bewonderen. Na een minuutje haal ik je wel weer op

Soms begint ze na die minuut weer gewoon van voor af aan, maar ja dan moet je zelf ook door blijven zetten en dus soms koud eten
pi_65068225
Hoi Ruben Gefelicteerd met je verjaardag!

DeLiedje, dat klinkt lastig. Het zal wel weer een fase zijn.. Maar gezellig is anders. Dat negeren bij het eten is ook lastig. Chris had rond die leeftijd ook een zelf-doe fase. We hebben dat zoveel mogelijk opgelost door hem eten te geven wat hij zelf naar binnen kon werken (aardappels & groente). Dan voorkom je de ergste frustratie, maar rond de tafelstoel is het dan wel een rommeltje. Maar zo te horen heeft floortje er wel een standje extra last van.

Nijna, ik zou het zo niet weten van die optimel. Geen idee of daat nog gekke dingen inzitten. Op ons KDV maken ze zelf yoghi met yoghurt en water. En soms voor de lekker een scheutje roosvicee erdoor. Is dat nog een idee?

Hier vannacht weer iets prut. Chris begint weer te hoesten, dus een uurtje gedoe gehad. En hij was weer stil als we bij hem waren, en brullen als we weg gingen. Uiteindelijk na een flesje drinken viel hij heerlijk in slaap.
Hij ligt nu lekker te slapen, en hopelijk pakt hij zo dat uurtje van vannacht even mee.
pi_65068290
Jemig wat lijkt me dat handig, een kind dat in een kinderstoel blijft zitten als je hem even weg zet.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:34:15 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65068349
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef p_iglet het volgende:
Jemig wat lijkt me dat handig, een kind dat in een kinderstoel blijft zitten als je hem even weg zet.
In de kinderstoel met een tuigje... of komt hij daar ook uit?
pi_65068357
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Nijna het volgende:
Mogen dreumesjes al vifit of optimel? De gewone variant dus niet light ofzo...?
Heb Mirte net een slokje laten proeven en ze vond het best lekker. En het is ook aardig dik, wat misschien wel helpt om het uit een beker te gaan leren drinken...
Broodje is op, ik ga mevrouw naar bed brengen...
Optimel bevat ALTIJD zoetstoffen. Vifit weet ik zo niet. Ik zou zoetstoffen met jonge kinderen altijd proberen te vermijden.
Je kunt ook van yoghurt, diksap en een beetje water zelf een soort yoghidrink maken.
pi_65068447
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

In de kinderstoel met een tuigje... of komt hij daar ook uit?
Jup!
Nu moet ik zeggen dat hij al ruim een half jaar zonder babybeugel op zijn triptrap zit. En dat dat eigenlijk gewoon heel goed gaat. Wel periodes gehad van eraf klimmen, maar dat was vaak maar kort. Het is even flink opvoeden geweest. (nee op je stoel staan mag niet, dan ga je op de grond en is het eten even klaar... enz..), maar nu blijft hij gewoon aan tafel zitten, iig totdat hij klaar is met eten. Blijven zitten totdat papa en mama ook klaar zijn is soms nog lastig maar ach.
pi_65068726
Ja hier gewoon nog de beugel erop omdat we geen zin hebben in en gedoe met eten en dan ook nog gedoe met in de stoel blijven zitten.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:46:19 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65068803
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Jup!
Nu moet ik zeggen dat hij al ruim een half jaar zonder babybeugel op zijn triptrap zit. En dat dat eigenlijk gewoon heel goed gaat. Wel periodes gehad van eraf klimmen, maar dat was vaak maar kort. Het is even flink opvoeden geweest. (nee op je stoel staan mag niet, dan ga je op de grond en is het eten even klaar... enz..), maar nu blijft hij gewoon aan tafel zitten, iig totdat hij klaar is met eten. Blijven zitten totdat papa en mama ook klaar zijn is soms nog lastig maar ach.
En al je pepijn dan op de grond zet, blijft hij dan zitten? We hebben dat 2x geprobeerd, maar meneer staat gewoon op en gaat spelen
Hoe houden jullie pepijn op zn plaats?
pi_65068849
Nou Pepijn wil dan heel snel weer op zijn stoel, want op de grond is leuk als je zelf er wil zijn. Maar niet als je op de grond neergezet word en papa en mama eten en praten rustig verder.
Dus dan klimt hij weer op zijn stoel en blijft dan wel zitten.
pi_65069140
Linde zal dan ook gewoon gaan spelen hoor. Joh ik eet zo wel verder, eerst even spelen
pi_65070331
Gisteren bleef Maarten ineens heeeel lang zelf staan met losse handjes
Af en toe hij aan het lachen
pi_65073006
p_iglet, ik ga het pak van de vifit even bestuderen zo... (suiker en fructose zit erin, is dat fructose nou een zoetstof of niet?, wat ik zo snel vind is dat dat dus ook een zoetstof is, dan ga ik maar eens zelf aan de mix).
Maar idd met yoghurt zelf mixen kan natuurlijk ook. En dat kan je dan gewoon ipv melk geven toch?

Ik ga maar eens kijken of madam wakker is, die heeft me een partij liggen kletsen in bed... hele verhalen (onverstaanbaar).
pi_65073138
fructose is vruchtensuiker, dat kan geen kwaad.

Maar je kunt inderdaad ook prima zelf mixen, en dat geven ipv melk.
pi_65073992
Oeh, straks in de zomer zelf milkshakes maken..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65074062
Ok dank je P_iglet.
Ik ga ook zelf mixen maar eens proberen.

Ze heeft me net mijn koekje afhandig gemaakt (lees: mama heeft zich haar koekje afhandig laten maken) en nu zit ze heel hard te lachen! We gaan even bij de fietsenmaker kijken of die ons kan helpen met wat lucht in het wiel van de wagen!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:08:02 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65074645
Ff een vraagje voor de ouders van kinders die koorts kregen van tanden en kiezen.
Hoe lang duurde dat bij jullie? Dit is nu de derde dag, en het begon goed, maar ik heb hem net toch weer een paracetamol gegeven want hij werd weer warm (ff getempt (oorthermometer, anders ligt eli helemaal in een stuip, die gaf 38,5oC aan, dus het zal wel meer zijn geweest)...
al meen ik in een flits wel een begin van een doorbrekende kies te hebben gezien bij superknobbel rechts...

en hij is superverkouden en rochelt en snottert superveel (niest precies als mijn moeder, vind ik wel leuk. heb ik toch nog iets tastbaars van dr )

tussen het snotteren door ik hij wel redelijk vrolijk en begint al wat meer te eten, dus dat is positief.

hoe lang zouden jullie het aanzien tot je naar de ha zou gaan?
pi_65075263
Bij 3 dagen koorts boven de 39.0 naar de huisarts.
zolang hij redelijk vrolijk is en goed eet zou ik dat laten zitten.
Als de koorts wel aanhoud of zijn humeur en eetlust weer slechter worden dan zou ik morgen of waarschijnljk maandag ff langs de huisarts gaan.
pi_65075355
Bij 40,5 zal ik niet wachten maar meteen bellen. Maar zulke hoge koorts heeft hij toch niet?
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:36:59 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65075993
Eetlust, eetlust, de teller van vandaag staat op een halve fles kv, drie happen ontbijt, een halve liga, wat melk, kwart appel en een aantal happen krentenbrood.

op zich prima, maar erg weinig voor eli's doen.

al heb ik dus wel zeker een stuk kaak gezien met een ontzettende krater erin, dus dat lijkt me ook wel pijnlijk...
dinsdag had hij wel 40,2oC maar na een paracetamol was dat zo weer weg.

urg, mss stel ik me ook wel gewoon aan, en is er niets an de hand, maar ik vind 3 dagen gewoon lang duren. en met die papperige oogjes. en die hoest... arm kind ziet er niet uit.
maar als de koorts van kiezen een paar dagen duurt, vind ik het best.
zeker als deze de boosdoener was en die nu door lijkt te komen, dan zal het van t weekend vast weer beter worden.

thx iig
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:40:29 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_65076137
Ik zou me ook zorgen maken hoor Davinia
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65079573
Davinia, anders overleg je morgenochtend ff met de huisarts... zou ik doen als ik me wat zorgen maak denk ik.
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:58:11 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_65083548
Ik ben moeier dan vorige jaar om deze tijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:38:18 #219
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65085132
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:58 schreef Troel het volgende:
Ik ben moeier dan vorige jaar om deze tijd
Hoe was het? Vertel vertel vertel !!!
Morgen mag ook

Kies 1 van de serie is inmiddels door. Inclusief loshangend stuk tandvlees wat nog niet los is gekomen van de krater waar kies zometeen komt
Morgen belt PR ff met de HA, inmiddels begint rechteroogje wrs ook een beetje te ontsteken. Jottum...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 20:41:04 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65085233
dikke voor Eli
zielig manneke
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:41:50 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_65085258
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:38 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hoe was het? Vertel vertel vertel !!!
Morgen mag ook

Kies 1 van de serie is inmiddels door. Inclusief loshangend stuk tandvlees wat nog niet los is gekomen van de krater waar kies zometeen komt
Morgen belt PR ff met de HA, inmiddels begint rechteroogje wrs ook een beetje te ontsteken. Jottum...
Nouja, ik was net te laat om de goede tram te pakken, dus ik kwam net om 6 uur binnen op de opvang om Ruben mee te nemen. Daar zaten de leidsters al bepakt en bezakt op mij te wachten
(En de klok loopt daar echt voor, dus voor hun leek het al 5 over 6). Ruben meegenomen en patatjes gehaald
Die thuis opgegeten en daarna lekker in bad geweest en nu ligt hij heerlijk te slapen.

Maarja, door mijn geren en gesjees ben ik dus best erg moe
Heb wat fotootjes in het fototopic geplaatst

Eli heeft het flink te pakken zeg, beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:38:33 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65090318
Davinia, balen zeg dat Eli zo blijft kwakkelen. Bij twijfel gewoon even ha bellen, daar zijn ze voor en jij bent weer wat geruster.

Ik dacht precies hetzelfde, P_iglet. Die Houdini hier weet zich gewoon uit haar tuigje te wurmen. En als ik haar omdraai met stoel gaat ze me met zo'n naargeestig lachje (WAAAHAHAHAHA ) uit zitten lachen.

Anna is vandaag weer naar de kapper geweest. Er is weer een heleboel vanaf...ik zal van de week eens foto's maken. Ik heb inmiddels een stempelkaart van de kapper voor haar, omdat ik zo vaak kom
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:41:21 #223
19529 Fendy
True Spirit
pi_65090455
Hoe laat doen jullie de kleine pukkies gemiddeld naar bedje toe?
Je hebt gelijk Fen.
pi_65090555
hier meestal tussen 20.30 en 21.00.... maar meneer is dan ook meestel pas rond 8.30 wakker..

maar wel veel variatie, bedtijd kan soms ook wel 22.00 zijn, en wakker wordt tijd is 7.00 als hij naar de opvang moet, maar soms als hij met papa thuis is slaapt hij ook wel tot 10 of 11 uur uit. (nooit met mama thuis )
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:57:37 #225
19529 Fendy
True Spirit
pi_65091144
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:43 schreef p_iglet het volgende:
hier meestal tussen 20.30 en 21.00.... maar meneer is dan ook meestel pas rond 8.30 wakker..

maar wel veel variatie, bedtijd kan soms ook wel 22.00 zijn, en wakker wordt tijd is 7.00 als hij naar de opvang moet, maar soms als hij met papa thuis is slaapt hij ook wel tot 10 of 11 uur uit. (nooit met mama thuis )
Ja, zelfde verhaal hier inderdaad. J. gaat er ook meestal tussen 20.30 en 21.00 in en slaapt soms met mij tot half 10. Als mama thuis is wordt ie meestal wel vroeg wakker, omdat ie dan nog in het ritme van kdv en oppasoma zit...
Je hebt gelijk Fen.
pi_65091702
ah gosh, arme Eli. Hopelijk knapt hij snel op. En als je het niet vertrouwd gewoon de HA bellen. Met het weekend voor de deur kun je altijd even overleggen wat te doen.

Chris is ook een late.. Ergens tussen 8 en 9 uur erin, heel soms richting half 10 als hij overdag laat en goed geslapen heeft (bijv 2 slaapjes). Hij wordt 's morgens tussen 7 en 8 wakker, en dat vind ik wel best.
Hij slaapt overdag ergens tussen 45 minuten en de 4 uur..
pi_65096807
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Fendy het volgende:
Om 19.00 uur.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 07:39:21 #228
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65097099
Hier ook zeven uur, hooguit half acht. Ze slaapt dan tot half acht/acht uur.
pi_65097931
20:00/20:15 en hij slaapt tot half 7 ongeveer.
pi_65098979
Linde gaat meestal rond 21 uur naar bed. Mocht ze net die dag bijvoorbeeld tot half 6 geslapen hebben, dan weer wat later en als ze naar de opvang is geweest is ze moe en dan dus weer rond 19 uur. Nogal wisselend dus
pi_65099340
Fendy, Mirte gaat vaak tussen 19.00 en 19.30u naar bed en is tussen 7.00 en 8.00 vaak wel wakker.

Arme Eli, gauw opknappen hoor.

Anna een stempelkaart bij de kapper, wauwie

Mirte heeft vlekjes... waarschijnlijk reactie op een virus of de zesde ziekte. Ach ja, hebben we dat ook weer gehad
pi_65103657
Iedereen een dikke die het nodig heeft!

Morgen maar weer nieuwe slaapzakjes halen.
Ik vind de 90cm toch te krap worden voor Maarten.
Kind groeit als kool
Laatst ook nieuwe pyama's in de maat 86/92 (gaat in de droger dus het krimpt ietsje) nieuw gekocht.
Allemaal kleertjes van hem in een doos gedaan omdat het niet meer past.
Aan de ene kant beetje sneu maar aan de andere kant leuk omdat we nieuwe kleren voor hem kunnen gaan kopen

Vind het ook zo leuk dat hij al ongeveer een maand uit een rietjesbeker drinkt. Staat zo lief
Wilde het voor de grap proberen en ook omdat hij slecht dronk en binnen een minuut had hij het door.
En nu drinkt hij zo goed!

Maarten die veranderd in zijn gezicht. Word steeds meer een jochie.
En misschien binnenkort zijn haar knippen maar ik vind het ook weer zonde

Zondag gaat hij met papa op visite bij z'n oom en tante en dan heb ik een dag voor mezelf.
Heb het ook hard nodig na die sprong/fase of hoe je het ook wil noemen en zijn tandjes die komen/kwamen.
Zo sneu dat hij al echt heel veel weken uit z'n doen was. Is nu al meer dan 5 weken aan de gang en hij is gewoon op en moe en zover ik het zie gaat het nu eindelijk weer beter.

Hij kan ook zo lief lachen Tandjes bloot en grinneken maar
Zo nu hem ophalen want hij is net wakker en druk aan de babbel.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:45:44 #233
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_65107383
hallo allemaal
weer terug van weggeweest..
was heel druk met het afstuderen omdat ik achter liep door de afgelopen ;rot; periode...
maar alle singeleverd en dinsdag afstudeergesprek en dan kan de vlag uit...

heb mij echt kron gelachen van de week,
caithlynn heeft haar bordje eten gepakt en is in een rietenkist gaan zitten die we hebben gekregen als kerstpakket. daarin ging ze verder eten...

en Caithlynn gaat tegen 7 uur haar bedje in en wordt tegen 8 uur weer wakker en
'smiddags slaapt ze ook nog 2 uurtjes....
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:11:01 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65110890
PR is met Eli naar de HA geweest.
We hebben een neusspray meegekregen om te voorkomen dat hij een ooronsteking krijgt, want er kwam idd troep uit zijn ogen...
Maar ze (de stagiaire) vond wel dat hij al aan de beterende hand was, ondanks de papperige ogen en zo.
Haar gok was ook tanden, maar ze kon niet kijken, want monsieur liep de onderzoekskamer in, begon te krijsen, en werd na vijf minuten al krijsend de kamer weer uitgedragen
geen gebrek aan temperament, dus

ach, goede oefening voor de stagiar :p

tis wel rustig werken zo, maar ik mis mn mannetje wel
pi_65112873
Lol, Eli laat ze maar zien hoor dat het beroep van HA niet zo eenvoudig is .
Gauw opknappen nu.

Ik meende vanmiddag iets van een randje kies ofzo te zien bij Mirte in haar mond, maar verdere inspectie werd onmogelijk gemaakt door een hoop gebrul... Dus het is alleen maar een vermoeden en wellicht helemaal niks... straks nog maar eens proberen met wat gekietel ofzo, hahaha.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:07:28 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_65112984
Fijn dat er niets bijzonders aan de hand was met Eli

Bert was pas ook met Ruben naar de huisarts en was daar juist heel vrolijk aan het doen Zo vrolijk dat ze meteen hun vermoeden van hersenvliesontsteking aan de kant schoven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:24:57 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65115711
Fijn dat er niks ernstigs met Eli was Davinia. Hopelijk knapt hij snel op!

Fendy, Sasha gaat zo rond 7 uur, half 8 naar bed.
De laatste dagen slaapt hij overdag alleen nog van 12/12.30 tot 14/14.30 ongeveer dus dan is 19.00 meestal echt wel het uiterste.

En...
Hij liep! Hij liep gewoon vanmiddag!
Ik was bij mijn vriendinnetje en ik zei nog 'nee, hij loopt nog niet, alleen af en toe 1 of 2 stapjes' en ineens loopt hij zo een stapje of tien, gelijk ook maar zijwaarts en achteruit ook!
Zegt mijn vriendinnetje 'maar dit is toch wel echt lopen hoor'. Eh ja... dat snap ik, maar dit is dan ook voor het eerst!

Daarna alleen nog maar weer een paar stapjes als je hem heel erg lokt, maar vooruit, het komt vanzelf wel.

Wat kan je dan enorm trots zijn. Ik wilde steeds maar zeggen 'kijk nou, kijk nou naar hem! Wat een wonderkind he!'
pi_65116580
Hahaha Sasha, ff lopen showen. Gaaf BE
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:21:21 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65117292
voor Sasha!
pi_65125726
Wat zouden jullie doen als je kind mogelijk de zesde ziekte heeft en je een bezoekje gepland hebt staan met allemaal mama's met andere kindjes...? (weet dus niet zeker of het de zesde is, maar lijkt er verdacht veel op)
Kind thuis laten (bij papa) en zelf gaan.
Kind gewoon meenemen (het schijnt niet zo besmettelijk te zijn).
Helemaal thuis blijven.

???
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:17:56 #241
14746 k_i_m
pi_65126607
Ik zou geen ziek kind meenemen, waar dan ook naartoe. Dat vind ik zielig om met een ziekig kind te sjouwen .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:21:53 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65126773
Als het idd de 6e is en je zit al in het vlekjes-stadium is ze er als het goed is niet ziek meer van. En dan is ze volgens mij ook niet besmettelijk dus dan kan het wel.
Als ze echt nog ziekjes is dan zou ik het idd niet doen, wat k_i_m zegt zeg maar.
pi_65126907
De koorts is weg, ze is meer moe dan anders, maar verder was ze best goed te pas vandaag.
Daarbij is het hier vlakbij dus ik ben ook zo weer thuis als ze het zat is.
Maar het ging mij even om de mogelijke besmettelijkheid... of misschien kan ik het ook andersom stellen... wat zouden jullie ervan vinden als ik met mn kind met zesde ziekte met jullie kind kwam spelen?

Ik denk dat ik er zelf niet heel veel moeite mee zou hebben. Ik bedoel, je kan niet alles ontlopen en in de supermarkt/KDV/school kan je ook vanalles oplopen...

Als ze duidelijk niet lekker is of gewoon moe en ze lekker ligt te slapen laat ik haar gewoon liggen. Ik ga idd niet slepen met een ziek kind. We hebben onze overige weekendplannen even uitgesteld tot ze echt weer helemaal haarzelf is.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 07:24:26 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_65134418
Zolang ze er zelf geen last van heeft en ze niet meer besmettelijk is, gewoon meenemen

Als ze er wel last van heeft niet, tja en besmettelijkheid, laat ik het zo zeggen, bij luizen zou ik het thuis laten, maar bij een onschuldige ziekte waar ze niet heel veel last van hebben, zou ik daar niet te veel aandacht aan besteden. Ik zou wel melden dat ze het heeft/had
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65134811
Ze ziet er echt niet uit... op haar buik is het zo ongeveer 1 grote vlek nu en het zit ook in haar gezicht enzo. Dus mama gaat maar ff zelf theeleuten met de dames straks...
pi_65135083
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:41 schreef Fendy het volgende:
19:00 uur en dan slaapt ze tot 8:30

Sacha!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_65135653
Wat leuk BE dat lopen van Sasha, je doet er ook zo heerlijk enthousiast over

Damian is bijna 15 maanden en loopt alleen nog maar langs. Als je hem dan roept (hij staat bijv bij de tafel) laat ie zich mooi eerst op zn knieen zakken en kruipt ie naar je toe Heerlijk luilakkie is het!
Maar ooit gaan ze allemaal wel een keertje lopen denk ik dan maar. Vind het ook niet zo erg, Wes was heel snel, hij is met veel dingen exact het tegenovergestelde. Zo leuk die verschillende kindjes.

Over dat slapen. Damian gaat ook tussen de middag nog naar bed (2-3uurtjes hangt er vanaf) en dan is hij einde van de dag echt wel afgedraaid en ligt hij er meestal om 18.30 al in. En dan is hij ook zo vertrokken en slaapt het klokje rond
pi_65135988
Wat goed van Sasha, en wat snel!

Damian gaat rond 20.00 naar bed en als hij uit kan slapen komt hij er pas rond 9.30/10.00 uit. Soms wat vroeger, soms wat later.
pi_65137687
Leuk is dat lopen he BE? Wij staan er ook nog elke dag versteld van dat ons meisje van 13 maanden gewoon zo door de kamer lóópt.... En dat ze dat dan zo 'ineens' kunnen voor je gevoel. Vlak na haar verjaardag begon ze met zo'n metertje of twee over te stappen naar dingen, maar nu loopt ze echt... Zon klein wandelend ding de hele tijd achter je aan

Vraagje:
Floortje zit ineens helemaal (vooral haar romp en gezichtje) onder de soort uitslag. Het is niet rood ofzo, maar het zijn allemaal piepkleine bultjes...
Ze is al een aantal dagen niet echt zichzelf, maar ook niet echt ziek.
Gisterenavond werd ze rond half 11 wakker, moest heeel hard huilen en was vervolgens klaar wakker tot 2.00h... Gaaap!

Maar wat zouden die bultjes kunnen zijn? Iemand een idee?
pi_65137960
Sasha loopt ook al gewoon...
Chris houd het nog bij zijn blokkenkar en zijn knietjes, en heel soms 2/3 stappen los.. Maar zo te horen kan dat zomaar echt lopen worden

DeLiedje, ik zou het niet weten.. Er zijn zoveel van die vlekjes ziektes.
Chris heeft wel op zijn armen en gezicht vaak droogtebultjes. Echt een heleboel klein bultjes, maar ook niet rood. Daar smeren we vaseline-lanette-creme op. Dat helpt het minder droog te worden.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:42:42 #251
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65138189
Deliedje, bultjes kunnen idd een vlekjesziekte zijn, of een reactie op een virus dat ze heeft gehad. Goed om op te letten is dat je de bultjes weg kunt drukken, dus dat ze even niet meer te zien zijn wanneer je er op drukt. Anders even de HA bellen, dan kan het wel wat ernstigs zijn. Zo heb ik een keer om half een 's nachts op de hapost gezeten omdat ik dacht dat anna hersenvliesontsteking had, maar na de nektest (omhoog en omlaag kijken) bleek dat dat niet zo was. Maar toen dus ook rode bultjes.

Maar zo te horen lijkt ze er geen last van te hebben en zou ik het rustig aankijken.
pi_65142565
Hier vlekjes. Gisteren nog kleine vlekjes rose en nu is haar hele buik zowat 1 grote vlek en zitten ze ook op gezicht, armen en benen. Weet niet of het wel de zesde ziekte is. Het lijkt ook of het wat jeukt en dat zou bij de 6e niet zo zijn...
Ze is ook nog niet fit, hangerig, moe, pieperig. Ik ga haar ff op mn rug knopen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:48:29 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65143414
Jeumig, wat een kwakkelende kindjes allemaal!
Memmel, wel scherp dat je de HApost hebt gebeld toen! Gelukkig loos alarm

Eli voelt zich alweer een stuk beter. neusdruppels ie een gevecht, maar lijken wel te werken.
Hier is kies nummer 4 door!
Dus eergister krater met bijna-kies gespot, vandaag de andere kant (zelfde positie, maar links ipv rechts)
en nog een streep bij de linkeronderhoektand.

Goh, waarom zou dat kind nou zo ziek zijn geweest? 2 kiezen in 2 dagen wellicht?
Nou maar hopen dat de eerste hoektand ook maar in 1 moeite meekomt. dan ben ik helemaal "tevreden".
pi_65143506
pfff ik zou ook bijna wensen dat ze met compleet gebit geboren worden...

hier 4 kiezen en 2 tanden tegelijk op komst aan de hobbels te zien...
verklaard wel dat nachtelijke gespook
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:32:45 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65146464
Hopelijk komt e.e.a. bi jpepijn ook snel door!

Ik las net in het babietjestopic dat Yara vandaag jarig is!
Welkom!

Foto's!
pi_65153512
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:32 schreef DaviniaHR het volgende:

Foto's!
Morgenochtend zijn jullie de eersten, echt waar Nu ga ik eerst een film kijken, lekker even uitrusten na deze drukke dag. De foto's zijn al ingelezen ik moet ze alleen nog even uitzoeken en uploaden

Hallo allemaal Wij komen ons dus melden hier!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:25:57 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65153679
Tjee meiden, wat een tanden troubles zeg!

Overigens was het lopen van Sasha gisteren nog wel een eenmalige actie hoor. Vandaag hooguit 1 of 2 stapjes Dus we moeten nog maar even goed oefenen.
pi_65171918
Ben benieuwd wanneer Maarten aan de wandel gaat
hij moet elke keer lachen als hij alleen staat. Zal wel schateren worden als hij gaat lopen
  zondag 18 januari 2009 @ 18:37:10 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65180547
We hebben hem net nog even zitten 'coachen' met tussen ons heen en weer lopen terwijl wij met de benen wijd op de grond zaten.
Wel grappig, naar papa lopen wilde hij wel, maar mama was het alleen maar kruipen, want dat ging sneller.
Maar het werkte wel, want prompt liep hij net, helemaal uit zichzelf, de halve kamer door. Dat trotse bekkie is echt zo leuk. En ook flink zelf van commentaar voorzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-01-2009 19:41:46 ]
pi_65181351
Wat stoer BE!

Hier lijkt het lopen aan 1 hand wel makkelijker te worden, maar los lopen dat probeert ze nog niet. Zal vast wel komen voor ze 18 is toch .
Vorige keer dat ik me zorgen begon te maken omdat ze niet kroop ging ze spontaan de week erna kruipen, dus ik wacht het maar gewoon af. Als ze zover is dan zien we het wel. Maar het ziet er wel erg leuk uit zo'n stappende dreumes!
pi_65181776
Hier is het ook 1 grote ziekenboeg. Nathan had tot vrijdag al een hele week koorts, amper eten en drinken, aan de diarree etc. Inmiddels koorts vrij nog wel veel hoesten en slecht eten en drinken maar er gaat wel wat in gelukkig. Morgaine is ook flink verkouden en ik klink ook als een lid van Pieterburen.

Nathan loopt nu sinds 1 week als een kieviet het hele huis door. Eerst waren het een paar stappen en dan ging hij zitten, nu loopt ie aan 1 stuk door. Zitten is voor watjes lijkt ie te denken.

Yara welkom!!

Hoe doen jullie het met kinderen die bijten? Nathan heeft er een handje van om in mijn vinger te bijten als ik hem voer, of als ik op blote voeten loop (dagelijks dus) en ik even rustig zit om in mijn voet te bijten (als ik sokken aan heb doet die dat niet). Ik heb hem een keertje zachtjes terug gebeten toen al dat nee zeggen en boos kijken niet meer hielp maar het lijkt echt geen indruk te maken. En hij doet het alleen bij mij.
pi_65182575
Faja, ik heb er geen ervaring mee met bijten.
Wat knap van Nathan! En beterschap!
  zondag 18 januari 2009 @ 19:43:53 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65182668
Sasha heeft mij nu een keer of 3-4 gebeten. Het lijkt nog in een soort van enthousiasme tijdens het spelen/kroelen te gebeuren, maar het doet wel vals pijn. Ik zet hem dan gelijk op de grond met een nee. En dan wacht ik echt even voor ik hem weer terug bij me pak.
pi_65183164
Dat bijten doet idd echt onwijs pijn. ze hebben zelf geen idee van hun kracht en hij hangt er echt vol in. Maar ook dat nee zeggen, bij me vandaan op de grond zetten, boos kijken etc het boeit hem echt niet. Hij doet het wel een stuk minder dan eerst maar zo nu en dan lijkt het op een spelletje wat ie uitprobeert.
pi_65184708
Als het uitproberen is dan denk ik dat het een kwestie is van vol blijven houden met "nee" en wegzetten? Je schrijft dat hij het wel minder doet, misschien kost het wat tijd voor hij er helemaal mee ophoudt?
pi_65197735
Maarten heeft mij 1x zo hard gebeten (per ongeluk) dat ik echt keihard "AUW!!!" riep. Precies op de nagel van mijn vinger
Hij schrok er zo van dat nu bij elke keer per ongeluk bijten hij meteen al zoiets heeft van
Had bijna in zijn wang geknepen zodat hij los zou laten maar gelukkig deed hij het zelf.
Verder geen ervaring ermee.

Nou Maarten is aan het klimmen Van het weekend liep meneer zo de trap op naar boven.
Ik was in de gang en het hekje was open. ik dacht van even zien wat hij zal doen.
Kroop meteen naar de trap en ik achter hem staan en ja hoor. begon te klimmen en binnen een korte tijd was hij boven.
Heel erg blij dat we dat hekje al een tijdje hebben.
En gisteren hangen op de poef van de katten en knie gaat omhoog en meneer trekt zich op en zit ineens er bovenop.
pi_65197957
Wat zijn jullie kindjes allemaal vlot zeg Al dat lopen en klimmen!!

Ik ga woensdag een nieuwe poging wagen met Damian voor de BMR-prik (14 maanden, die heb ik dec toen uitgesteld) Alleen is hij best wel verkouden enzo. Ziek niet, al hoop ik niet dat ik dat nu doorgeef aan hem maar ik neem aan dat alleen verkouden toch geen reden is om het niet te geven. Want dat is hij eigenlijk altijd wel. Meestal is het toch alleen bij koorts dat ze die prik niet geven?
pi_65198315
Faja, veel beterschap voor jullie allemaal! Dat bijten herken ik niet echt. Chris heeft wel de neiging om te klauwen. Dan zeggen we duidelijk nee, en zetten hem op de grond neer. Nu doen we het iets minder consequent en merk wel dat hij weer iets vaker zijn nageltjes gebruikt. Dus maar weer wat consequenter worden in de reactie..

TDB, Ze kijken meestal even hoe het kind verder is. Chris heeft zijn laatste DKTP wel gehad, terwijl hij verkouden was. Hij had verder weinig last, geen koorts, en de dokter vond zijn longen schoon klinken. Dus toch die prik wel gehad. Maar hij heeft behoorlijk last gehad van die combinatie (koorts, meer last van verkoudheid, hoesten, meer moe etc). Ik zou het nu niet weer doen. Maar dat ligt ook een beetje aan hoe erg de verkoudheid is.

En Chris loopt ook nog niet.. Ik denk dat hij wel loopt binnen een maand, maar voorlopig blijft het bij een enkel los stapje. Traplopen doet Chris wel, en ook netjes achterstevoren weer naar beneden. Dat hebben we goed geoefend, want mijn schoonouders hebben de trap midden in de woonkamer. Als hij dan eens ontglipt, is de kans groter dat het wel goed gaat. En hij klautert op de bank, en zijn tafeltje. En de glazen salontafel van mijn schoonouders

Sta je eigen wel in de OP met Damian?
  Milf maandag 19 januari 2009 @ 12:20:43 #269
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_65203306
voor iedereen.

Tot in een later topic
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_65204591
Oh dus ik ben niet de enige met een latertje

Oh nee, dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd om in de OP te staan met de kinders. Denk heb een tikkertje onderaan dus dan zie je ook hoe oud ze zijn.

Maar bij deze of Damian er dan ook bij mag Hij is van 22-10-2007
pi_65204655
Oh en wat betreft de prik, ik ga gewoon erheen en ik zie wel wat zij er dan van zeggen. Dit is toch de prik waar ze schijnbaar toch al eerder last van kunnen krijgen. En als het uitgesteld moet worden tot hij NIET verkouden is moeten we waarschijnlijk wachten tot de zomer
  maandag 19 januari 2009 @ 13:09:33 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65204966
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:20 schreef nikky het volgende:
voor iedereen.

Tot in een later topic
pi_65206083
Is Dana ook alweer 2? Wat gaat dat hard zeg. Dag Dana, tot over een half jaar
pi_65207488
Dag Dana Tot over een half jaar en 1 dag! Morgen is Linde precies anderhalf

Linde logeerde vannacht bij mijn ouders en mijn moeder vertelde dat Linde gedurende de nacht een keer of acht 'Poesje Mauw!' had gezongen
pi_65208818
dag Dana!!

En wat goed, Sasha loopt!! super!!
Nijna ben jij er al achter wat Mirte nou heeft?

Wij zijn het weekend weg geweest. Heerlijk weekendje gehad in een bungalowpark. Een superleuk park ook. (rabbit hill) Meike waande zich echt in het walhalla, het zwembad vond ze geweldig, dan was er ook nog een speelhuis met een ballenbak, springkussens, en Bollo de Beer. Ze durft hem al een handje te geven op de eerste dag. Vandaag gingen we naar huis, en kwamen we Bollo weer tegen. Meike is er helemaal van onder de indruk dat Bollo moest huilen toen mama vertelde dat Meike naar huis ging. Gelukkig kreeg Bollo toen een dikke knuffel van Meike, dus toen was alles weer goed!
pi_65234905
Karin, ik vermoed dat het de zesde ziekte is geweest bij Mirte. Vlekjes zijn helemaal verdwenen. Het komt in elk geval het meest overeen met de dingen die ik daarover kan vinden, zeker icm die hoge koorts die ze heeft gehad.
Klinkt als een heerlijk weekend weg, Meike zo onder de indruk .

Mirte zat hier net op mn schoot, mobiel in de hand, tegen haar oor. En net alsof ze een echt gesprek zat te voeren met pauzes ertussen enzo. Hahahaha, ik moest zo lachen . Wat kunnen ze dan eigenlijk al goed imiteren
pi_65237145
Dag Dana.

Zo te horen heeft Meike het erg naar haar zin gehad.
Wat goed dat ze Bollo een knuffel heeft gegeven. Damian zou dat maar niks vinden denk ik.

Fijn dat Mirte weer beter is. Ik vind dat bellen ook zo lief!

Damian heeft al 6 dagen hoge koorts en de huisarts kan niks vinden. Het lijkt er alleen nog steeds niet op dat het minder wordt. Hij is sowieso veel ziek sinds hij naar het KDV gaat. Het zal er allemaal wel bijhoren, maar ik vind het wel zielig voor hem.
pi_65237436
Linde en Meike

Damian alweer ziek. Wat naar zeg! Hoe is hij daar verder onder?
De invalhuisarts van mijn ouders had ook al gezegd dat het 1e jaar KDV weleens veel ziekte met zich mee zou brengen. Die ziektes krijgen ze anders pas op de peuterspeelzaal, of de kleuterklas. Chris heeft ook alweer een snotneusje, en hopelijk kunnen we deze keer een oorontsteking voorkomen. Terwijl hij tot begin december (toen hij voor het eerst naar het KDV ging) eigenlijk nooit ziek was. Eens de 6e ziekte, en rond de 5 maanden een nare verkoudheid, in combi met vaccinaties.. Hopelijk knapt Damian snel weer op!!

Mirte, leuk is dat, als ze je imiteren.
Chris begin ook steeds meer na te doen. Bij het koken wil hij ook helpen, of net zoals papa&mama op de bank zappen, meestal zelf eten. En gisteren wilde hij zelfs onze gerbils voeren. Hij deed de la met de bak voer open, dus heb de bak eruit gehaald, en chris schepte zo het voer in de kooien. Echt zo leuk om te zien dat hij (eigen)wijzer wordt..
Op het KDV ging het gisteren ook alweer beter. Nu speelde hij ook samen met een ander meisje met een kralenspiraal, en hij heeft veel gelopen achter een loopwagen. Ze hadden een stagaire, die wat met Chris aan de gang was geweest met lopen oefenen. Maar zij vond ook dat hij de steun van je handen amper gebruikt. Dus dat lopen zal wel lukken binnenkort.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:52:29 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65237443
He bah Appelsap, 6 dagen is wel heel erg lang...
pi_65237526
Damian zo koortsig, dat is naar... Heeft hij er zelf ook last van of valt het mee appelsap?

Mirte is beter, maar dus wel erg hangerig, ik ga vrijdag even wegen denk ik en dan eens even vragen hoe lang dat kan duren. Want ze is met kerst ziek geweest en sinds die tijd dus eigenlijk hangeriger dan "normaal". Alsof er iets blijft hangen ofzo. En nu natuurlijk net weer ziek geweest. Maar ze mag nu wel gewoon weer lekker haar energie terugkrijgen hoor...
pi_65237601
DF, wat leuk zeg. Volgens mij pikken ze zoveel op zonder dat we het in de gaten hebben. Ze ging gisteren in bad ineens anders spelen dan anders. Maar papa had haar laatst gebadderd en met haar speeltjes door de lucht zitten zwaaien en ze dan laten vallen. Dat doet ze dan na.
Chris moet vast nog even het vertrouwen krijgen dat hij best wel los kan lopen... komt dnek ik heel gauw!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:13:14 #282
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65238001
Wat naar dat Damian ziek is
DF, geef je Chris ook neusdruppels om een oorontsteking te voorkomen? Wij gebruikten nu xylo.... ,25%. werkte prima!

Leuk, he, dat imiteren? Wij moeten nu ook met eli's herrietelefoon spelen. Aanpakken en dan "hallo!" zeggen. En dan alleen aan je echteroor anders pakt hij de telefoon weer af en propt hem alsnog in je rechteroor

en eli is weer helemaal de oude! (muv dat hij zijn ontbijtpapje niet meer vreet en nog avondeten weigert, maar ach) tsja, 5 kiezen in 3 weken, niet gek.
pi_65238068
Jeetje Appelsap, wat naar. En gaat de huisarts ook niet verder zoeken dan? Er moet toch een oorzaak zijn voor de koorts?
Er zijn wel heel veel zieken op het moment, maar 6 dagen hoge koorts....da's niet fijn zeg!

Wat goed van Chris, dat het beter gaat op het kdv. En samen spelen...knap! Als Meike bij oma is is er altijd nog een oppaskindje, en als ze ziet dat hij iets wil pakken dan gaat ze er snel naartoe en pakt het dan. Vervolgens zegt ze "nee makien!! (maxim) isse Meike!!" kleine slimmerik.

Meike heeft het nog steeds over "bollo huilen!" whahah het heeft echt indruk gemaakt geloof ik
Vannacht net zo onrustig geslapen, in haar slaap hoorde ik haar "nee nee!" roepen. Misschien was het wel een beetje veel voor haar allemaal.... maar goed, we zijn weer thuis, wat is dat ook weer fijn dan.
pi_65238204
Deepfreeze, wat fijn dat het weer wat beter gaat op het KDV. En ook fijn dat ze hem zo goed helpen.
Als ik dat zo hoor gaat Chris inderdaad snel lopen. Voor je het weet rent hij door het huis.

Wel vervelend hè Nijna, als ze nog steeds niet helemaal haarzelf is.

Damian zit sinds september op het KDV en hij is elke maand wel bijna een week ziek geweest.
Hij heeft er wel veel last van. Hij slaapt de hele dag en als hij even wakker is huilt en moppert hij alleen maar. Hij heeft pijn, ik denk spierpijn. Komt de bank niet uit zichzelf af en hij heeft ook al dagen niet gegeten. Gelukkig wel drinken. Hij zal vandaag of morgen toch wel beter moeten worden.
pi_65238643
Mirte, hopelijk ben je dat laatste stukje ziekte ook snel kwijt.
Eli, je moet wel goed eten he.. Anders wordt je nooit een grote jongen
En Meike die nog medelijden heeft met Bollo..

Davinia, we hebben nu otrivin baby, gewone zoute neusspray. Chris stopt dat ding zelf al in zijn neus

He appelsap, dat klinkt wel naar, dat hij zich ook zo ellendig voelt. Er heerst ook zoveel tegenwoordig. Helpen zetpillen ook niet wat tegen de pijn?
pi_65239152
Jeetje Appelsap, zes dagen koorts zonder oorzaak is wel lang hoor. Hopleijk knapt Damian snel weer op!
En Mirte ook hangerig. wat is dit qua zieke kindjes toch een nare periode zo die winter

Deepfreeze Linde is het eerste jaar dat ze naar de opvang ging ook heel erg veel ziek/snotterig/verkouden geweest. Soms leek het ene virus nog niet weg of het volgende diende zich alweer aan. Gelukkig *klop-klop-klop op ongelakt hout* valt het de laatste tijd mee. Fijn zeg dat het verder zo goed gaat met Chris op de opvang!

Oh scherm stond een beetje erg lang open geloof ik

Eli is weer de oude! We hebben hier ook een gebitsinvasie momenteel. Overal in haar mond zie ik bobbels of kleine stukjes tand/kies doorschemeren.

Karin grappig he als ze dingen in hun dromen gaan doornemen. We werden vannacht wakker omdat Linde ineens heel hard "MIJN" riep Ben benieuwd wie er iets van haar af wilde pakken...
pi_65249816
Appelsap wat naar zeg dat Damian zich zo naar voelt. Vergeleken bij Damian bruist Mirte dan geloof ik van energie... . En die zit dan niet eens op het KDV...
Ze ligt nu sinds half 2 in bed, net hoorde ik haar even huilen, maar dan ga ik kijken en dan ligt ze nog te slapen...
pi_65284751
Wat is het hiet stil...

Linde heeft waarschijnlijk de laatste paar dagen een sprongetje gemaakt want ze gaat nu af en toe zinnetjes maken. Vanmorgen in bed zei ze: 'ik wil uit' toen ik haar eruit moest halen en toen ik mijn schoenen aantrok zei ze 'mama koene aan'. Zo leuk

Morgen gaat ze trouwens voor het allereerst naar de kapper
pi_65284930

Ik zit ook zo te genieten van al dat geklets.
Succes morgen bij de kapper. Floor vond het de eerste x wel ok, maar Pien absoluut niet.
Dus het kan alle kanten op !
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:12:05 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_65285055
Ruben had gisteren weer een vervelende bui. Lekker in de gordijnen hangen ook al heeft mama al duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is. En dan met zo'n grijns erbij die je eigenlijk laat smelten

Hier moet Ruben nodig naar de kapper (voor de tweede keer). Ik heb gisteren zelf maar wat bijgeknipt, want het is echt veel te lang, maar de kapper heeft nogal een wachtlijst FIjn hoor, een kinderkapper

Maarja, ze doen het een stuk beter dan dat ik het ooit zal kunnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65285092
Het ligt net aan Linde's bui. De ene keer vindt ze het heerlijk als je aan haar haren kriebelt, maar o wee als ze een nee-bui heeft. De kapper schrok geloof ik wel een beetje toen ik (na het maken van de afspraak ) vertelde dat ze anderhalf is. Ach ze hebben een dvd-schermpje enzo dus het valt vast mee
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:23:53 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_65285480
Ik heb me trouwens nooit echt beseft dat er zo veel verschil is in kinderen en hoe ze delen. Ik had pas een kindje op bezoek dat binnen een maand naar school gaat, maar die was dus constant alles aan het afpakken waar Ruben mee bezig was. Ruben pakte gewoon telkens wat nieuws (hij was bezig met duploblokjes en daar heeft ie een behoorlijke voorraad van), maar het andere kindje bleef ze dus maar afpakken. Terwijl die thuis ook moet delen, want daar loopt een kindje rond van anderhalf.

Ik dacht dat juist dat dat niet delen tot een jaar of 2, 3 was

(En ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het maar toeliet telkens, dat ik me haast schuldig voelde dat ik Ruben niet verdedigde )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65285620
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 15:23 schreef Troel het volgende:
Ik heb me trouwens nooit echt beseft dat er zo veel verschil is in kinderen en hoe ze delen. Ik had pas een kindje op bezoek dat binnen een maand naar school gaat, maar die was dus constant alles aan het afpakken waar Ruben mee bezig was. Ruben pakte gewoon telkens wat nieuws (hij was bezig met duploblokjes en daar heeft ie een behoorlijke voorraad van), maar het andere kindje bleef ze dus maar afpakken. Terwijl die thuis ook moet delen, want daar loopt een kindje rond van anderhalf.

Ik dacht dat juist dat dat niet delen tot een jaar of 2, 3 was

(En ik vond het zo verschrikkelijk dat ik het maar toeliet telkens, dat ik me haast schuldig voelde dat ik Ruben niet verdedigde )
P en F "ruilen", ze kunnen allebei "uilen" zeggen, maar het is vaak 1 richtingsverkeer, haha.
En ze moeten nog leren dat je bij ruilen nooit als eerste moet oversteken, LOL
pi_65285713
Linde is nog niet zo erg van het ruilen geloof ik Eerst liet ze alles zonder problemen afpakken en de laatste paar dagen begint ze als andere kindjes alleen nog maar ergens naar wijzen heel hard 'Van Linne!' te schreeuwen. Ze heeft een beetje last van territoriumdrift geloof ik...
pi_65285864
Linde, dat doet Meike net zo hoor (zou een leuke actie zijn om die 2 eens bij elkaar te zetten, rellen!)

Ik vind het echt irritant dat veel mensen Meikes naam verkeerd uitspreken, ze noemen haar heel vaak Maaike. Dus nu heb ik Meike wat geleerd:
"Meike....met kippenei!" en dan komt erachteraan....zeggu mama altijd

Gister vertelde ze aan oma dat Muis pijn had. O zei oma, hoe kan dat nou? "van pikkubossies!"
pi_65285991
Oh ja delen.. erg leuk

Waar ik wel de schurft aan heb is dat als ouders daar dus niets van zeggen bij hun eigen kind wanneer die iets afpakt van een ander kindje.
Had een keer zoiets op een verjaardag, kindje dat ouder was, pakte continu speelgoed af, Wes had daar niet zo'n problemen mee gelukkig die pakte telkens iets anders. Maar je leert je kind toch zoiezo dat dat niet hoort Want ze zagen het heus wel....

En bij Damian weet ik het nog niet echt, de ene keer geeft ie geen kick (Wes pakt heel af en toe iets af en dan moet ie dat van mij ook teruggeven of Damian nou blert of niet) en de andere is het UUHHHHHHH
pi_65286168
pikkuhbossies

Ja TDB dat snap ik ook niet hoor. Als ik zie dat ze iets afpakt, leg ik uit dat dat niet van haar is en dat ze nog even moet wachten voordat ze ermee kan spelen. Maar sommige ouders hebben die behoefte toch iets minder merk ik soms

Vorige keer zei iemand eens in de speeltuin: ja dan leren ze voor zichzelf opkomen. Ja dat zal best, maar niet als jouw kind drie keer zo oud is en iets afpakt. Dat scheelt dan nogal vind ik. Gelukkig ging het niet om Linde anders had ik er toch wel wat van gezegd.
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:16 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_65286186
Nouja, hier waren de ouders er niet bij en ik voorzag drama's als ik er wat van zou zeggen (dit kind is heel goed in dramatiek, kan zo meespelen bij goede tijden ), dus ik heb ze maar laten gaan. Als ik zie dat Ruben zoiets doet zeg ik er wel altijd wat van, ook al komt het misschien niet helemaal aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65286488
Ah, gister ging M. Jen ophalen op het kdv en ze gebruikte een kindje dat op de grond lag om zich aan op te trekken, op het hoofdje dus....
pi_65286528
Nee maar dan heb je het wel geprobeerd
Er komen alleen maar irritaties van als er niets gezegd wordt vind ik dan. En daarbij moet een kind dat ook leren.

Het 'excuus' dan leren ze voor zichzelf opkomen ben ik ook niet zo voor hoor. Dat leren ze nog op tientallen andere manieren waar jij niet bij bent. Bijv als ze naar school gaan enzo......
Ik vind het dan zo... als gemakzucht klinken
pi_65287822
Bedankt nog voor de reacties op floortjes vlekjes ... Ze had de dagen erna koorts maar is nu weer beter gelukkig.

Nu heb ik de griep en voelde me zo beroerd dat ik mijn ouders gebeld heb, die zijn 2 dagen hier geweest en hebben Floortje nu meegenomen naar brabant voor 2 dagen...
Voor het eerst zonder mijn meisje 'zo lang'...
Vind er niks aan, maar voel me zo beroerd dat het ook wel heel fijn is... Even lekker in bed en op de bank onder een dekentje heel de dag... en uitslapen zo lang als nodig is...
Ziek zijn en mama zijn kan niet zo goed samen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')