abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:31:38 #1
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64800441
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 40

De niet-meer babies en bijna-peuters

25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn Maria, dochter van miss CMS
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong

Laatste post:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Zal ik em ff dichtgooien, dan?

Eli heeft een nw record qua hoeveelheid eten per dag. In het negatieve...
Ontbijt, lunch, 2 bekers melk, een sopestengel en 2 mini rijstewafeltjes was gister de score van de hele dag

Kies ( wat een grote bobbels vormen die kiezen. echt zielig ) + wrs. sprong is geen goede combi

DF< wellicht dat Chris ook last heeft van een sprong. Eet hij inmiddels beter?

[ Bericht 47% gewijzigd door Lois op 19-01-2009 12:55:29 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:37:25 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64800586
Naar zijn die kiezen he Davinia. Bij Sasha was het op het laatst echt zo'n paarz-zwarte bobbel bijna.
pi_64800886
pff hierook tanden/sprongetje of gewoon FASEEEEEE.
meneer slaapt ineens weer regelmatig belabberd, vannacht was het voor de 2e nacht op rij raak.
En vanochtend zo tegendraads en sjacherijnig dat we dus de tram misten en ik de trein naar een afspraak en de volgende trein kwam niet opdagen. Nou die afspraak heb ik dus maar afgezegd. Ik werk wel thuis vandaag. En Pepijn mag de leidsters van de opvang vervelen met zijn ochtendhumeur.
pi_64800928
Heb er eergisteren een broertje bijgekregen..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_64800968
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
pi_64801403
Davinia, naar zeg die kiezen....
En Pepijn met z'n ochtendhumeur, heeft ie dat vaker?

Gister met Meike de sneeuw in geweest, tekenen met een stok, sneeuwballen stuk gooien...
(meike noemt het een kesjbal)
Was erg leuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_64801484
nee eigenlijk nauwelijks, maar meneer heeft van de afgelopen 4 nachten er 3 lopen spoken en heeft dus gewoon net als mama een slaaptekort. Tsja daar word je niet gezelliger op.
pi_64801514
Arme Eli. Kan me voorstellen dat je dan geen trek hebt. Bij Linde merk ik minder van de kiezen dan van haar tanden. Lijkt wel of ze van tanden veel meer last heeft. Kiezen zijn er steeds ineens gewoon

Linde eet de laatste dagen trouwens ook verschrikkelijk slecht. Zal wel een fase zijn. Ach en anders heeft ze nog genoeg baby-spekkies om op te teren

Leukz eg karin sneeuwballen gooien! Hier helaas geen sneeuw, alleen maar stomme gladheid
pi_64801965
Haha lang leve de babyspekkies, toch wel handig in de niet-willen-eten-fase.

Meike eet heel wisselend, tis maar net wat er op het menu staat. Broccoli is ze dol op, net als boerenkool, maar gister hadden we bietjes, en dan neemt ze 3 happen en vraagt dan om "lees!" (vlees)
Geven jullie vlees gelijk bij de groente of apart?
Wij geven altijd eerst aardappels met groente en daarna pas vlees. Ben bang dat ze zich anders zat eet in vlees en dan helemaal geen groente meer eet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:25:38 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64801990
Die van mij (bijna 2) had met oud-en-nieuw een "oliebom"

"hmmm lekker oliebom"
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_64802859
Hahah een oliebom!

Karin wij eten bijna nooit aardappels, vlees en groente, maar als we dat eten, krijgt ze alles in 1 keer op haar bordje. Ze krijgt dan gewoon heel weinig vlees en als ze goed eet, kan ze halverwege nog iets krijgen bijvoorbeeld.
pi_64806412
Arme Eli, dat klinkt naar. Hopelijk zijn ze snel door!
En pepijn met een ochtendhumeurtje. Hopelijk is hij vanmiddag gezelliger. En slaapt hij vannacht beter.

Als wij al het vlees er direct bijleggen, dan gaat hier ook eerst het vlees op. Dus meestal leggen we af en toe een hapje vlees erbij.
Hij zit nu in zo'n dwarse fase. Hij eet eerst best een paar hapjes van het gewone eten. Maar daarna wil er alleen nog maar lekkers in. De rest wordt weggesmeten. Dus vlees en toetje gaan er makkelijk in. Groente en aardappels/pasta/rijst vliegt rond

Chris begint weer redelijk te eten. Geen hap meer dan hij zelf wil, dus nog halve porties. Maar als het lekker is, dan eet hij wel goed Dus gewoon koppigheid, ipv ziekte.. Zijn babyspekkies raakt hij zo wel hard kwijt. De gewichtcurve zal volgende keer wel netjes binnen de lijntjes vallen
Hij sliep vannacht in ieder geval wel weer lekker. Gisteren na het eten even wezen sleeen. Er rond kwart over 8 naar bed. Vanochtend rond half 7 drie huiltjes. En daarna was het kwart voor 9 feest met een vrolijke koter
pi_64806874
grappig al die vleesetertjes, hier dus echt geen vleeseter. meneer heeft het tot ruim een jaar helemaal niet gegeten.
Nu eten we ook echt niet dagelijks vlees hier, maar hij vind het ook gewoon niet lekker, spuugt het nog steeds vaak gewoon uit.heel soms gaat er wat meer naar binnen.

Vis, kaas en vegetarische burgers daarentegen Dat krijg ik hier niet aangesleept...
Ach mijn zelfgemaakte linzenburgers vlogen ook naar binnen, nou daar mag hij wat mij betreft op leven, hihi.
pi_64808297
Ik geef het vlees (een klein stukje) gewoon tegelijk met de aardappels en de groente. Het gaat vaak wel het eerste op, behalve als we wortels eten, dan zijn die blijkbaar lekkerder dan al het andere op haar bord.
Gisteren boerenkool, maar dat kan haar toch niet zo bekoren, de worst wel trouwens ;-).
Ik kan hoog of laag springen als mevrouw heeft bedacht dat ze niet hoeft dan krijg ik het er toch niet in. Ze krijgt niet iets anders als ze slecht eet.
Kaas is hier ook een van de favorieten, ze eet dat graag eerst van haar brood voordat ze het brood opeet .
Kiezen heb ik hier nog niet kunnen ontdekken, wel bobbels en hobbels, maar tot nu toe lijkt ze er weinig last van te hebben *afklopt*.
Fake it till you make it...
pi_64811428
Wat gaan dit topic snel tegenwoordig.

Vervelend hoor, kiezen. Hopelijk komen ze snel door.

Fijn dat het met Chris weer wat beter gaat.
En over het eten. Het is echt de leeftijd hoor. Damian wilde op die leeftijd alleen maar kip, want dat was lekker. Groente en rijst kreeg je er dan niet in. Hij wist de kip er ook precies uit te pikken. Of alleen maar hapjes van papa en mama willen, terwijl wat op zijn bordje lag precies hetzelfde was. Ze kunnen af en toe zo dwars zijn. Gelukkig gaat het ook weer over.
pi_64815492
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef p_iglet het volgende:
gefeliciteerd!
maar dan is hij vast nog geen dreumes maar een babietje. Als je wilt meepraten over je broertje kun je dus beter in het babietjestopic terecht.
ahzo, dankje.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:10:33 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64826626
Eli eet heel weinig vlees.
Kan het niet echt waarderen.

Ik voel me best schuldig. We waren thuis, eli niet lekker, dronk wat, kotste wat, kreeg een soepstengel en dronk nog wat water, kotste nog wat, en stonk daarna erg zuur. heel erg zuur. ach, zal de kots wel zijn.
breng ik hem naar bed (1,5 uur later), bleek hij ook gepoept te hebben! helemaal rood! echt heel zielig
gelukkig heeft hij me niet uit wraak ondergeplast

Bah, nou maar hopen dat het snel beter wordt. dit stinkt en is zielig.
vanavond dus maar een fles friso gegeven en zo naar bed.

maar verder issie heel lief.
pi_64827631
Davinia, dat heb ik met Meike ook weleens gehad. Zij maar huilen toen ik haar van de fiets aftilde, en ze wilde niet zitten.... vond het maar vaag...tot ik haar luier afdeed!
Flinke laag sudocreme, en de volgende dag nog flink smeren, en toen was het over.
Maar sneu is het wel.
pi_64830097
Davinia, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je dan ruikt.
Hopelijk voelt hij zich gauw beter!

Vinden jullie kindjes het uit bad gaan ook zo'n drama? Ik probeer haar vantevoren te waarschuwen, eerder liet ik het bad vast leeglopen, maar dat was brullen. Dus nu ga ik na het waarschuwen met haar de spulletjes uit bad halen en dan moet ze zelf. Maar het blijft brullen, ik denk dat ze er het liefst de hele dag in zou blijven zitten... Iemand nog een goed idee?
Niet meer in bad doen, zou kunnen maar ze vind het wel erg fijn. Morgen gaan we lekker zwemmen .
pi_64830697
Oeh, davinia, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt.. Gelukkig doet een cremepje, en wat lekker eten+knuffels een hoop goed

Chris wordt na een poosje onrustig in bad, dan is het geen probleem om hem eruit te halen. Maar dat duurt soms wel een tijdje. Hij gaat ook niet zovaak in bad (meer onder de douche, en droog huidje). Dus als hij gaat, mag hij gerust een 20-30 minuten spetteren.

Hier lijken de driftbuien zich verder te ontwikkelen. Het is nu nog wel grappig om te zien, maar in de supermarkt zouden het hele leuke scenes kunnen worden
En hij is echt sterk, als ik hem in de houtgreep probeer te houden (testje om te kijken of hij daar stil van werd, not), dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden. Voorlopig laten we hem maar lekker uitbrullen op de vloer/box. Maar het eigen willetje is zich duidelijk aan het ontwikkelen
pi_64831057
DF, ik denk dat ik ook maar eens ga proberen om haar wat langer te laten zitten (ik hou de tijd nooit bij, maar ik denk dat ze er zo wel 15-20 minuten in zit), misschien wordt ze het dan toch zat. Onder de douche doen we eigenlijk bijna nooit. Heel soms met ons mee, maar ze vindt het lekkerder als ze haar eigen gangetje kan gaan in haar bad. Ik badder om de dag of soms zit er nog een dag tussen.
pi_64833870
Aah zielig Davinia, hopelijk is het snel over.

Nijna, ik denk dat je daar weinig aan kan doen.
Damian gaat dan onder de douche maar die is er ook met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als ik hem zijn gang zou laten staan staat hij er rustig een uur onder. (ik heb het wel eens uitgeprobeerd! )
En dan nog brullend er onderuit komen. Gelukkig duurt het niet lang, is dat bij Mirte wel zo?
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:49:21 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64834587
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:26 schreef Deepfreeze het volgende:
dan moet ik behoorlijk wat kracht gebruiken om hem uit de banaan tegen me aan te houden.
Ik blijf zo verschrikkelijk lachen om die uitdrukking. Ondanks dat hij hier ook zijn intrede heeft gedaan moet ik altijd stiekem lachen omdat ik in mijn hoofd "banaaaaaan" hoor .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64840813
Piglet, is pepijn vandaag vrolijker?

Ik lach niet om bananen om 2.13
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op. En op ons schouder was het goed. En we konden echt niks geks vinden. Hij keek ook echt boos uit zijn ogen, heel raar, bijna eng. Uiteindelijk toch maar laten brullen, want hij wil het liefst bij ons in bed, maar dan slapen wij niet meer. Hij moet ook leren dat hij in zijn ledikantje moet slapen. En vanochtend rond half 7 ben ik maar met hem opgestaan. Heel helder en veel te wakker. Nu ligt hij er net weer in, en het is stil. Dus hopelijk slaapt hij het drama van vannacht zo weg.

We lijken ook van het avondflesje melk af te zijn. Gisteren heeft Chris rond 7 uur nog een flesje thee met melk gehad, en pas drie kwartier later ging hij naar bed. En hij is zonder mopperen gaan slapen. Dus dan krijgt hij voortaan thee, als wij ook thee drinken 's avonds.
pi_64841029
jeetje Deepfreeze, overdag is het nog enigzins te handelen, maar snachts....niet grappig.
Hopelijk blijft het bij deze ene nachtelijke bananensessie.

Nijna, Meike mag altijd zelf de stop uit het bad doen, en na het bad krijgt ze altijd haar speen en lievelingsknuf, daar doet ze alles voor. Ik ben vaak wat in de badkamer aan het rommelen als ze in bad zit, even wc schoonmaken, dingetjes opruimen enz, dan heeft madam lekker de tijd.
pi_64842108
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Zodra hij op de opvang was wel
maar vannacht was weer drama
pi_64842392
Pepijn wel weer vrolijk worden hoor

Davinia niet schuldig voelen hoor. Heb het ook wel eens gehad. Flink smeren inderdaad en dan is het snel weer over!

Nijna eigenlijk hebben we geen problemen met uit bad gaan. Linde is altijd met haar bademmertjes aan het spelen en daarbij gaat er steeds meer water uit het badje. Na een tijdje is het dan gewoon niet leuk meer en gaat ze zonder problemen mee. Ze gaat meestal zo'n 20 minuutjes in bad en dan heeft ze er ook wel genoeg van.

En Deepfreeze stiekem moet ik ook wel eens om je banaan-verhalen lachen hoor. Maar dat is dan vooral uit herkenning Hier namelijk ook wel eens een gevalletje banaan.
Helaas ruilde Linde de banaanstand regelmatig in voor ik-ga-op-de-grond-liggen-gillen-buien en die zijn ook niet heel aangenaam. Al is het wel erg grappig om te zien hoe ze dat aanpakt. Laatst was ze hier met Sinterklaasfeest op mijn werk en ze kreeg haar zin niet. Gaat ze eerst een plekje opzoeken waar het schoon/droog/veilig is. Dan gaat ze voorzichtig liggen en begint dan pas uit alle macht te gillen en met handen en voeten op de grond te slaan. Nou tegen die tijd ben ik allang weggelopen en zoekt ze het maar lekker even alleen uit Het is nu zo'n 4 keer voorgekomen, maar ik geloof dat het toch minder leuk is als je geen reacties krijgt, dus komt het de laatste tijd gelukkig steeds minder voor.
pi_64842547
O ja nog even een vraagje. Ik kijk 's morgens graag even het journaal, maar nu zit Linde dan ook meteen met haar neus tegen de tv geplakt.

Nu was ik woensdag brood aan het maken in de (open) keuken en had het journaal aanstaan om het nieuws te horen (helaas geen radio in de huiskamer) en toen was er nieuws over beschietingen. Ik dus snel naar binnen om te proberen nog weg te zappen, maar ik was al te laat.

Linde stond met haar neus tegen de tv. In beeld waren allemaal zwaargewonde mensen te zien. Gelukkig had Linde alleen maar oog voor een auto die ertussenin stond want ze bleef maar wijzen en 'auto' roepen Maar wat doen jullie? Letten jullie op wat jullie kijken als jullie dreumessen binnen zijn? Misschien voortaan maar teletekst aanzetten als het journaal er is?
pi_64842872
He pepijn, doe eens vrolijk tegen mams en paps!

Stiemie, ik kan er ook wel om lachen, alleen vannacht niet. Nu wel weer.

Ik let er niet altijd op wat er op tv is als Chris in de woonkamer is. Als zoiets opstaat kijkt Chris ook niet echt. Pas bij kinderseries gaat hij met zijn neus tegen de tv hangen. Maar misschien moet ik daar ook wel wat meer op gaan letten..
pi_64845227
jeetje Deepfreeze, wat een nacht !
pi_64846348
DF wat een nacht .

Bedankt voor jullie badervaringen. Ik zal eens even kijken of ik er wat mee kan. Het drama duurt niet heel lang vaak, want met afdrogen moet ik natuurlijk ook even onder haar armen drogen en dan moet ze hard lachen (en huilen ertussendoor), maar dan is het meestal redelijk snel over (ook niet altijd).

Stiemie, ik let er niet heel erg op, maar probeer toch als Mirte geïnteresseerd is toch iets kindvriendlijks op te hebben staan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:50:31 #32
14746 k_i_m
pi_64847689
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:

Ik lach niet om bananen om 2.13
Hij weigerde gewoon om te gaan liggen. Hij maakte echt een bruggetje, of draaide/kroop alle kanten op.
Nee, dat snap ik. Mij zal het lachen ook wel snel vergaan hoor, vrees ik . Na oud en nieuw heb ik vier dagen achter elkaar een banaan in bed gelegd. Bij het zien van het bed trok mevrouw al krom . Maar volgens mij is ze alles inmiddels weer vergeten, want ik kan haar weer gewoon in bed leggen gelukkig!
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:50:33 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64849907
Ik zit hier zo'n lol te hebben om Sasha!
Ik heb hem een dubbele-kwart boterham gegeven om zelf op te eten. En dan zit je dus als 1 jarige dreumes, met je neus in de lucht zeer waarderend te smakken terwijl je met je pink omhoog die boterham vast houdt!
Ik krijg het niet eens beschreven, maar het is echt zo grappig en lief gezicht!
pi_64849954
Ja BE dat vraaaaaagt natuurlijk om een foto he?
pi_64849967
Dat vraagt om een foto BE!
Wat worden ze ineens groot he?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:56:31 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64850151
Ik heb het zitten filmen, zal het zo even uploaden.
Als hij uitgegeten is, kan alleen boven.
pi_64852440
krijg net een telefoontje van de Apotheek. Meike heeft mee gedaan aan een kleurwedstrijd en ze heeft een prijsje gewonnen!!! hihi
Straks na haar slaapje maar eens even de buit ophalen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:13:23 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64853142
Hey wat leuk Karin!

Hier is mijn smakkende manneke:

pi_64853612
Kijk dat menneke daar nou eens lekker zitten smakken Dat pinkje
Wat is ie al grooohooot BE!
pi_64854364
Meike, wat leuk wat heb je gewonnen?

BE, wat een kereltje en dat pinkie ! En ook zo netjes die boterham op elkaar laten zitten, Mirte trekt de halfjes gelijk van elkaar.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:48:27 #41
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64854736
Ben vanmorgen met Anna kinderkamertjes wezen kijken voor haar toekomstige kleine broer. Anna heeft alle mini-stoeltjes in de winkel uitgeprobeerd en viel tenslotte mijn Bosche Bol aan onder een luid: "HAPPPPPEEEEE!!!" Het was MIJN Bosche Bol, weet je.

Nog even een nood-oproep: is er hier iemand zo handig met naald en draad en bereidwillig om voor 30 januari mijn skibroek te ver-positioneren? Heb geen idee hoe het zou moeten. Kan ook niet naaien.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_64856564
BE, leuk filmpje! kereltje !!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:55:36 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64857660
Ai Anna, weet je niet dat je heel voorzichtig moet zijn met zwangere vrouwen!

Memmel, ik durf het zelf niet aan, maar mss lady-wrb of E.T. wel? Die zijn echt wel heel handig met naald en draad. Of anders een naai-atelier bij jou in de buurt?

Oh, en dat netjes, dat is dus ook alleen als je het zo geeft. Als ik kleine stukjes gesneden geef dan is het voornameljik proppen en prakken hoor!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:11:25 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64858186
Die Sasha, echt te schattig voor woorden! Dat gesmak!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:25:31 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64858639
DF, wat erg zo'n nacht! Hopelijk leert Chris het snel af! voor jou en Flash. En natuurlijk Chris die met zichzelf in de knoop zit.
Stiemie, kleine kinderen weten nog niet dat het schokkend is om naar zwaargewonde mensen te kijken. voor hun is het gewoon mensen met wat verf. ze leren van onze (geschokte) reacties dat het iets ernstigs is. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze nu een trauma heeft overgehouden hieraan of zo.

voor Meike! Wat is het trouwens een mooi meisje, zeg!

Eli probeert ook wel zich aan te stellen, maar dan wordt hij meestal gewoon uitgelachen of genegeerd. als je heel dramatisch aan het huilen bent is het ook niet leuk om uitgelachen te worden, denk ik zo
vanochtend ging hij bij schoonmoeder thuis ook languit op de grond liggen. toen heb ik hem droogjes uitgelegd dat je er dan moet moet slaan op de grond kijken of hij het oppikt

BE, idd een heel schattig filmpje
pi_64861457
Ah gelukkig geen therapie voor Linde dus Ben wel blij dat ze het nog niet snapt.

En mag ik even Ik heb vandaag de uitslag van mijn eerste examen gehad dat ik op 6 december heb gemaakt en ik had dus echt gedacht dat ik het niet gehaald had. Ik zat daar met 39,2 koorts en had geen idee meer wat ik allemaal had opgeschreven, maar vandaag zat bij thuiskomt gewoon mijn diploma in de brievenbus met een 7,1
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:49:25 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64863605
Hey, wat goed zeg!
pi_64864691
Sasha Kan hij even aan bep komen uitleggen hoe je netjes moet eten?
Saartje
pi_64865115
Stiemie, netjes .

Maneki, netjes eten? Brood hoort in je haar toch...

Wij hadden van de week bezoek van een meisje van Mirte haar leeftijd en die stond te "bellen" met de afstandsbediening... wat denk je dat ons dametje nu doet... juist. Afstandsbediening in haar nek en kletsen .
pi_64865478
in je haar en in je oren en in het gaatje van je stoel en onder je kont en gooien naar de poes en overal behalve in je mond. Goorlap die dochter van mij
Saartje
pi_64867006
Ah jij vindt dus ook op onverklaarbare wijze onder de kont geplette stukken brood?
Stroop werkt trouwens best goed als gel...
pi_64867595
BE wat eet hij stil
Ik zal morgen eens een filmpje van de meiden maken...zoek de 80 verschillen...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:43 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64867970
Nou, dat is dus het rare. Als ik de boterham in 12 kleine stukje snij vergaat het ons zo ongeveer net als jullie hierboven.
Maar waarom hij dus deze kwart-stukken zo eet... geen idee?
Ik denk dat het een fase is. Hij had vanmiddag zijn koekje ook zo beet.
pi_64868615
Wel een leuke fase. Misschien moet ik het brood ook maar in grotere stukken aanbieden dan... Snij het nu in kwartjes... En met kaas doe ik ze dubbel, maar ze vist gewoon de kaas ertussenuit. En als ze nog trek heeft eet ze aan het eind die droge restjes brood nog los op...
BE, ik denk dat Sasha gewoon een klein prinsje is met dat pinkie in de lucht
pi_64870277
Wat een lekker ventje BE!

Als wij het brood dubbelvouwen, vouwt Chris het wel weer open. De zooi blijft hetzelfde . Tegenwoordig prik ik een stukje brood op een vork, en dan werkt hij dat zo naar binnen. Vooral handig bij appelstroop/jam..
Zo heeft hij vanmiddag ruim een boterham op. Dat is stukken beter dan die 3 hapjes van december..

Stiemie, goed van dat examen zeg!

Ik vermoed dat die driftbuien te maken hebben met zijn ontwikkeling. Chris probeert echt veel meer te doen met woordjes (alleen paps en mams verstaan niet zoveel), en hij loopt heel veel achter de blokkenkar, dus dat loslopen zal ook niet zo lang meer duren. Dus waarschijnlijk een spongetjes/fase .
pi_64878682
Op een vork prikken...? Dan is het toch de bedoeling dat je het daar eerst afpulkt voor je het in je mond stopt? .
DF, misschien wil Chris wel meer dan hem nu lukt en geeft dat die driftbuien, succes
pi_64878836
hihi, hier staat nu iemand heel hard ERNIEEE te roepen naar de tv...
alleen tsja, daar is geen sesamstraat op nu.
pi_64879613
Hahaha Pepijn Linde snapt ook nooit dat in het weekend de Teletubbies een dagje vrij hebben.

Ernie heet hier trouwens Erna Zou hij een operatie ondergaan hebben?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:53:44 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64879712
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:08 schreef Nijna het volgende:
Op een vork prikken...? Dan is het toch de bedoeling dat je het daar eerst afpulkt voor je het in je mond stopt? .
DF, misschien wil Chris wel meer dan hem nu lukt en geeft dat die driftbuien, succes
Idd, Nijna! Eerst heel veel moeite doen om het op je vork te krijgen, even glunderen, en dan van de vork afhalen en dan pas opeten

Wat goed, Stiemie!
pi_64884390
Sasha wat een lekker ding

Stiemie , well done!

Meike eet tegenwoordig geen korstjes meer....die legt ze vakkundig aan de kant...

Gister de prijs opgehaald die Meike had gewonnen met de kleurwedstijd. Een nijlpaard knuffel! Ze is er helemaal blij mee, klemde Nellie onder de arm en liet hem niet meer los. Tuurlijk moest nijlpaard mee naar bed. Vannacht werd Meike wakker, en toen ik bij haar kwam zei ze in haar slaap: "piepaat" (wat dus nijlpaard is in Meike-taal)
pi_64889070
Ahw Karin , piepaat
pi_64890654
Vandaag het haagse bos ingeweest om het ijs bij Bea te checken !
Echt geweldig mooi en leuk!

Bea had helaas afgebeld.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:23:04 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_64901835
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk Karin!

Hier is mijn smakkende manneke:

Herkenbaar

(Alleen heeft Ruben soms ook de neiging om de boterhamhelften van elkaar af te trekken en dat is juist met appelstroop leuk natuurlijk )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 11 januari 2009 @ 10:12:34 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908028
Ik zie net hoektand rechtsonder doorschemeren.
Dat verklaart de poepluiers idd wel weer, maar ik dacht eigenlijk dat dat was van het doorgroeien van de bovenhoektanden.
De stand is nu dus 4 tanden, 4 kiezen en 3 hoektanden.
Kunnen we binnekort aan de spare ribs. :
  zondag 11 januari 2009 @ 10:30:47 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908177
Sasha heeft gisteren een pluchen bloem gekregen en zowel hij als de poes vinden hem erg leuk. Nu is Sasha dus luid schaterend de poes steeds aan het achtervolgen die de bloem wel leuk vindt, maar Sasha die ermee zwaait is toch wel eng dus die springt een beetje heen en weer. Tot grote pret van Sasha dus. Heerlijk om te zien en te horen.
  Jubileum moderator zondag 11 januari 2009 @ 10:42:28 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64908346
Maak je een filmpje BE?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 januari 2009 @ 10:49:37 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908438
Heb het geprobeerd, maar de batterij was zo goed als leeg. Zal straks even kijken of er nog een leuk stukje op staat.
Moet de batterij sowieso wel op gaan laden, want volgens mij gaat dat mannetje binnekort wel los lopen hier.
Hij staat nu achter zijn wheelybug die hij dan van de grond tilt. Maar los staan en lopen is nog eng.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:47:27 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64910748
We zijn vandaag voor het eerst op natuurijs geweest
Bij schoonouders achter. Was leuk. Alleen eli kreeg het koud, (capuchon valt steeds af, en wantjes / handschoenen worden niet geaccepteerd) en vond het een beetje eng, dus na vijf minuten was de lol er voor hem af. Even in doek gehangen voorop, armpjes binnenboord, en toen hebben we alsnog samen over het ijs geschuifeld. Ik vond het leuk

En kies nr. 2 is door!
Linksonder achter ergens. De bubbels die ik steeds zie breken niet door, maar de rest van zijn gebit wel Bijzonder kind
  zondag 11 januari 2009 @ 13:47:43 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64912452
Davinia, ik heb voor Sasha een bivakmuts achtig iets gekocht, want die capuchon was ook een drama en gewone mutsen trekt hij te makkelijk af. Wantjes wil hij ook niet, maar gelukkig zijn zijn mouwen nog te lang. :p
En nog een kies erbij!
pi_64912846
Sasha wat eet jij netjes!

Nou hier is alles weer normaal Jet had duidelijk last van een faaaaaase Vanmorgen is ze zonder mopperen gaan douchen en ze had het erg leuk Eten gaat ook weer goed en slapen gaat zoals altijd goed
Gisteren zijn we wezen schaatsen en Jet ging mee op de slee ze heeft zo hard gelachen Ze vond het echt super leuk!
Ze moet ook enorm giechelen om de vliegtuigen in de lucht die streepjes maken! Vanmorgen zei ze ineens "kijk dan vliegtuig" .... klinkt zo leuk uit zo'n klein mondje
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_64912952
Meike vindt mutsen cool! Alleen vindt ze het ook leuk om het ding over dr ogen te trekken en vervolgens aan de wandel te gaan!

Vannacht heeft Meike voor het eerst bij vrienden van ons gelogeerd, en dat ging helemaal super. Toen we haar kwamen ophalen kregen we nog net een kus, maar daarna weer 1 streep naar mijn vriendinnetje die gezellig met haar op de grond met blokken zat te spelen.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:07:56 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_64919382
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike vindt mutsen cool! Alleen vindt ze het ook leuk om het ding over dr ogen te trekken en vervolgens aan de wandel te gaan!

Vannacht heeft Meike voor het eerst bij vrienden van ons gelogeerd, en dat ging helemaal super. Toen we haar kwamen ophalen kregen we nog net een kus, maar daarna weer 1 streep naar mijn vriendinnetje die gezellig met haar op de grond met blokken zat te spelen.
Heeft ze het overleefd ? Ze mag er straks 2 entertainen...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_64921014
BE, wat heeft hij al veel tandjes/kiezen... Hier 7,5 tand en verder voor zover ik heb kunnen ontdekken nog niks. En Sasha lekker dollen met poes! Leuk zeg.

Davinia, wij hebben een wintermutsje wat je vastknoopt onder de kin en dat blijft wonderbaarlijk goed zitten (van barts). En wantjes laat ze gelukkig nog aan, maar ze kan dan verder ook niet echt wat met haar handen .

Wat heerlijk klinkt dat winterpret en gebabbel, Jet!

Meike lekker uit logeren geweest
  zondag 11 januari 2009 @ 18:08:40 #74
14746 k_i_m
pi_64921379
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:47 schreef DaviniaHR het volgende:
De bubbels die ik steeds zie breken niet door, maar de rest van zijn gebit wel Bijzonder kind
Dat heb ik ook . Afgelopen nacht 04.30 werd er ijselijk gegild, ik kijken wat er aan de hand was. Luier was nog goed, geen koorts, geen last van de helm, niet te koud niet te warm, tanden had ik daarvoor nog bekeken en het zag er niet naar uit dat er wat ging komen.

Na een uur weer in d'r eigen bed gelegd, nog geen twee uur later weer ijselijk gegil. Nog een keer alles gechecked, bij ons in bed gelegd, ook geen succes. Om 8 uur was mijn wederhelft klaarwakker en die is met haar in de woonkamer gaan zitten zodat ik nog even een uurtje kon inhalen.

Kijk ik vanmiddag, heeft ze ineens d'r tweede voortand. En daar heb ik nog geen bultje niks gezien. En dan voel ik me zo schuldig dat ik dus wél spul heb om erop te smeren, maar dat ik altijd te laat ben om het te gebruiken .
In my life
Why do I smile
pi_64928463
Floortje heeft nog steeds alleen maar 6 tandjes, 4 boven en 2 onder... Ik denk al weken (af en toe dagen zure poep en rode billen, dikke bulten in haar tandvlees en af en toe hele rode wangen) dat er kiesjes komen maar nog steeds niets meer dan 2 bulten te voelen...

En sinds gisteren loopt ze ineens echt . Stappen ging steeds beter en verder, maar nu loopt ze echt heel de tijd. Even stil staan, dan weer verder... Hoek om, overal waar ze heen wil gaat ze te voet.
Zo knap en lief... En zo anders ziet dat er uit...
En lachen heel de tijd! Ze vind het zelf zo leuk!
pi_64929374
Wat schattig Floortje Zo wijs als zekunnen stappen
Bep doet noghelemaal niets die richting op, als ik haar neerzet op haar voeten zakt ze door haar hoefjes. Volgens mij gaat ze pas lopen als ze 2 is ofzo
Saartje
pi_64929499
Leuk he De Liedje dat ze dan zooooo trots zijn dat ze iets nieuws kunnen
pi_64929503
'hoefjes'

Ja, echt zo leuk te zien als ze zelf ook zo trots zijn! Van die wapperende handjes erbij en 'huh huh húh' roepen...
pi_64939117
2 dagen terug heb ik Maarten achter zijn loopauto gezet.
Begon ineens te lopen ermee (deed hij al met de eetkamer stoel en de poef van de katten maar niet met zijn auto)
Trots dat hij is
Dikke glimlach en hijgen van de spanning

Ook heeft hij al een hele tijd last van vieze luiers en het is nog steeds niet afgelopen.
Blijkt dat hij onderop een tandje erdoor is en 1tje onderweg en bovenin netzo
4 tandjes tegelijk
Ben blij als zijn verkoudheid voorbij is en dat al zijn tandjes erdoor zijn die nu nog prikken.
Hij slaapt zo kort overdag. 1x ongeveer 40 min en 1x nog niet eens 30 min
En als hij nou genoeg had eraan dan prima maar ik merk aan hem dat hij nog zo moe is.
Naja...fase fase bla bla
Ff showen

Achter zijn auto

Blijkbaar is een plastic bak op je hoofd doen leuk

WHAHAHAHA lekker gek doen

Kijk mij!
pi_64939582
Maarten wat ben je knap!
pi_64940971
Succes met de tanden en kiezen allemaal.

Smakkende Sasha!
Volgens mij krijgen ze allemaal wel een periode dat ze het dan weer in stukjes willen hebben en dan zo uit het handje.

Leuk DeLiedje dat ze zelf zo trots is. Nog even en je kan erachter aan rennen.

Maarten, wat goed! Nog even en hij gaat echt lopen.

Damian is op het moment erg bezig met rijtjes opnoemen. Namen, cijfers, kleuren, dieren, dat soort dingen.
Ik merk dat Damian tegenwoordig zelf ook dingen verzint. Hij begint echt zelf na te denken in plaats van dingen na te zeggen.
Als zijn papa werken is, dan vertel ik hem dat. Damian snapt dat niet, maar hij begrijpt wel dat papa weg is. Damian zegt dan zelf dat papa met de auto weg is, boodschappen doen is, aan het douchen is of aan het slapen is.
Of als we bijvoorbeeld naar opa en oma gaan. We komen daar niet zo heel vaak, maar Damian weet wel precies te vertellen wie daar wonen, of wie daar in de buurt wonen en welke huisdieren ze hebben. Gewoon helemaal uit zichzelf, ineens.
En als we boodschappen gaan doen en we lopen door de winkel, dan roept Damian dat we bananen, brood en toetjes moeten hebben terwijl dat dan niet in zijn zicht is.
Af en toe vraag ik me af waar hij het allemaal vandaan haalt.
pi_64942013
Dat klinkt leuk appelsap en wat lijkt hij dan al wijs .
pi_64944868
Leuk appelsap!!

Hier wordt ook aangegeven wat we moeten kopen in de supermarkt, of moeten pakken uit de koelkast. "KAAAAAAAAAAAAA"... kaas dus
En als meneer los loopt door de supermarkt dan weet hij het feilloos zelf te vinden
pi_64946137
Appelsap wat lijkt Damian zo al ineens groot zeg! Linde kan zulk soort dingen echt nog niet. Knap zeg!

Al kan ze wel wat dieren benoemen (aap, hond, olifant, poes etc) maar getallen en kleuren zijn hier nog een ver-van-mijn-bed-show.
pi_64949836
Appelsap, Damian klinkt leuk!!!!
En qua belevingswereld zit hij op dezelfde lijn als Meike zo lijkt het.
Die is ook helemaal gek van kleuren en van tellen.
En tekenen, vindt Damian dat ook zo leuk?
Meike tekent een slak!!

Wat vraag jij voor zijn verjaardag?
Ik krijg al vragen wat ze voor haar verjaardag wil;
zat zelf te denken aan: parapluutje, klei, hopla, (is dat leuk voor een 2 jarige?)duplo.... ik denk dat ze van ons een bedelarmbandje krijgt. Ze heeft nu ook de hele dag armbandjes om (van die kraaltjes aan een elastiekie) en met slapen doen we ze af. Vind het verder best moeilijk voor zo'n 2e verjaardag!
pi_64950497
Linde heeft ook hopla, maar als ik eerlijk ben is de lol er best snel af. Ze zoekt 'm een paar keer en dan heeft ze het wel weer gehad.

Ik wil voor Linde's 2e verjaardag een houten keukentje kopen. Dat lijkt me zo leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 12-01-2009 15:10:16 ]
pi_64950632
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Wat vraag jij voor zijn verjaardag?
Ik krijg al vragen wat ze voor haar verjaardag wil;
zat zelf te denken aan: parapluutje, klei, hopla, (is dat leuk voor een 2 jarige?)duplo.... ik denk dat ze van ons een bedelarmbandje krijgt. Ze heeft nu ook de hele dag armbandjes om (van die kraaltjes aan een elastiekie) en met slapen doen we ze af. Vind het verder best moeilijk voor zo'n 2e verjaardag!
Voor een 2e verjaardag: simpele spelletjes als domino, memory, lotto. Bambino loco , boekjes.
een 2 verjaardag is zoveel makkelijker te verzinnen dan voor een 1ste verjaardag vind ik. Met een eerst verjaardag vallen ze nog overal tussen in.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:16:40 #88
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951067
Stiemie, Anna heeft zo'n keukentje en is er helemaal wild van! Al haar eten moet eerst door haar eigen keukentje. Daar wordt het 'gezouten en gepeperd', dan gaat het het oventje in en dan gaat ze het eten. Haar drinken moet altijd eerst op de kookplaatjes. En ze haalt ook regelmatig de pannen uit mijn pannenlade om die op haar keukentje te gebruiken!
pi_64951216
Een keukentje, ik weet zeker dat Meike dat ook leuk vindt, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten laten....we hebben niet zo'n heel groot huis.
pi_64951354
Karin, is een tafelmodel keuken niet leuk voor jullie? Dat is gewoon een speelgoedfornuisje etc. die je op tafel kan plaatsen, neemt minder ruimte in Bijv. deze*klik*
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 12 januari 2009 @ 15:24:19 #91
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951388
pi_64951532
Oef zo leuk! Meike had laatst bij de Kwantum ook al een keukentje te pakken, was al druk aan het kokkerellen toen ik de kerstspullen uitzocht. Meike heeft in de huiskamer een speelhoekje, en daar zou die dan moeten. Ik wil eigenlijk niet het hele huis bezaaid hebben met speelgoed. Misschien moeten we het poppenwiegje dan maar naar haar slaapkamer verplaatsen ofzo...
pi_64951798
quote:
Memmel die is leuk Volgens mij heeft Lis van Snoopy die ook. Heeft Linde nog mee gespeeld toen ik het traphekje bij haar op ging halen. Erg leuk inderdaad. Linde heeft al de houten gebakjes van de hema van sint gekregen en nu moeten we allemaal steeds een nep-hapje nemen en mmmmmm zeggen

Bij de hema heb ik trouwens ook zo'n tafelmodelletje gezien

maar 7,95. Ik moet echt op mijn handen gaan zitten nu om niet te bestellen
  maandag 12 januari 2009 @ 15:38:46 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_64951958
anna loopt ook de hele dag met die wortel te zeulen die er bij zit, die kun je doormidden 'snijden' door het klittenband. En haar boterham wordt nu gegeten met de vorkjes die bij het keukentje horen!
  maandag 12 januari 2009 @ 15:58:01 #95
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64952798
hmm - die van mij heeft ontdekt dat er door de brievenbus ook dingen naar _buiten_ kunnen. Kom je terug van het uitlaten van de hond, ligt er een puzelstukje voor de deur...

...als ze het maar niet gaat proberen met afstandsbedieningen, sleutels of mijn portomonee ofzo...
Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 12 januari 2009 @ 18:41:32 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64959237
Tafelmodelletjes! Lief!

wijsneus, wij vinden idd ook regelmatig dingen in de bijkeuken die Sasha dan door het kattenluik heen gooit. En als hij de kans krijgt als ik daar even bezig ben, gooit hij het net zo makkelijk naar buiten.

Appelsap, wat klinkt Damian al groot en wijs zeg!

Sasha was net zomaar ineens heel erg zielig, alleen maar zielig huilen, niet jengelen, maar echt met dikke tranen, niet echt willen eten, hangen bij mama en toen ik even de oorthermometer ging halen om even snel te checken hoorde ik een heel klaaglijk maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaa van beneden komen. Ik natuurlijk tranen in mijn ogen, arm klein ding.
Ik denk dat het de onderste hoektand is, die zag ik van de week, maar nu dus niet meer dus de boel was aardig gezwollen.
Heb hem maar in bed gelegd met druppels en dentinox erop gesmeerd en hij is vrijwel meteen snikkend en wel in slaap gevallen. Zo sneu vind ik dat, dat echte verdriet. Je kon aan zijn koppie zien dat hij er niks van snapte.

Vanavond maar even wakker maken voor een lekkere fles om een uur of elf en dan hopelijk morgen weer in orde.
pi_64960034
Help me, hallo ik ben nieuw en weet niet of ik hier moet zijn.

Ik heb een dochter van 1 jaar en 6 dagen, gisteren liep ze ineens. Trots!!!!!!
vandaag aan het oefenen geslagen, maar ze wil niks. Wat nu? Gewoon afwachten of nog leuke trucjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door zwitsalbaby00 op 12-01-2009 19:23:40 ]
Everyone is entitled to My opinion.
pi_64965771
Och wat zielig voor Sasha! Echt sneu als ze zoveel last hebben van tandjes.

Zwitsalbaby, gewoon lekker haar gang laten gaan. Als ze gister ineens liep zal ze het vast wel vaker gaan doen hoor. Soms vinden kindjes het ook erg spannend om zomaar ineens dat soort dingen te doen.

Stiemie, dat kan ineens hard gaan hoor. Let maar op, voor je het weet kan Linde dat ook allemaal.

Karin, Tekenen vindt hij erg leuk. Hij tekent niks uit zichzelf maar als je hem vraagt om iets te tekenen doet hij het zo. (niet dat je dat er dan uit kan halen) Hij kan ze zelf daarna wel weer benoemen als je vraagt wat het is, dus ik denk dat het voor hem wel wat voorstelt.
Voor de verjaardag vind ik het erg lastig. Damian heeft met kerst al zoveel gekregen dat de ideeën op zijn. Wij willen zelf een peuterbedje geven, omdat we het niet echt weten. Hij komt om in de knutselspullen, duplo en spelletjes.
Ik denk dat ik wat boekjes vraag en nog maar wat extra duplo of spullen van little people want dat blijft leuk. En een keukentje is ook leuk.
Hopla daar doet Damian niks mee. Hij vindt het maar eng. En klei is vies, daar gaat hij van kokhalzen.
Nog wat cadeauideeën die hier erg in de smaak vallen. Een schoonmaakkar met een werkende stofzuiger. Vooral de stofzuiger is favoriet.
En Damian heeft met kerst nog een laptop gekregen van Nijntje. Daar was hij ook erg blij mee. Er wordt elke dag nog dankbaar mee gespeeld.

Afgelopen weekend zijn trouwens de haren van Damian geknipt. Helemaal kort. Zijn krullen zijn weg.
Het is echt wennen, maar toch ook wel erg leuk.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:11:32 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64965885
Weg krullen?
En klei is vies.

Zwitsalbaby!
pi_64966674
Ik moest wel even slikken hoor. Heb ineens een heel ander kind.
Hier een foto en nog een foto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')