abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2009 @ 21:41:28 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64967303
Nou! Wat een enorm verschil zeg!
Maar ik vind het hem wel heel leuk staan hoor!
pi_64967742
Ik vind het ook leuk, maar die krullen waren ook wel heel ubercute.
Nu lijkt hij nog meer op zijn papa!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 12 januari 2009 @ 22:35:31 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64970451
Jeetje, wat is damian al groot! Schattig jongetje
Eli was vandaag zielig. Vanochtend 38,2oC koorts, pil erin en naar het kdv gebracht.
Werd PR om kwart voor 5 dat eli zichzelf volledig ondergekotst had en dat hij 40,2 oC koorts had!
Ze hadden mij kennelijk geprobeerd te bereiken, maar ik heb geen oproepen gemist, dus het zal wel.

Maar PR had dus gezegd "geef hem een paracetamol als hij zulke hoge koorts heeft!"
Zeggen ze "dat mogen we niet!"
Nogmaals gezegd dat ze toestemming van de vader hebben om paracetamol te geven.
Kreeg hij de respons: "Dat hebben we niet hier"

Is dit normaal? Hebben ze bij jullie kdv's wel paracetamol?
ik begrijp best dat de leidsters niet zomaar medicatie mogen geven, maar als ze duidelijke toestemming hebben van de ouders
Moeten we anders een briefje dichten dat bij koorts hoger dan 39,5oC dat we dan toestemming geven om paracetamol toe te dienen?

ik was trouwens pas om 21:45u thuis, dus heb eli helemaal niet gezien
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64970948
Tja Davinia, dat zijn de regels he.
Bij ons is het zo dat we voor evt medicijngebruik vantevoren een formulier laten tekenen door ouders, waarin zij toestemming geven. Anders mogen er geen medicijnen gegeven worden.
Formulier moet per keer getekend worden (behalve voor een kuurtje, dan is 1 keer voldoende)
Wij hebben ook geen voorraadjes paracetamol liggen.

Maar bij ons mag een kind ook niet gebracht worden als het koorts heeft. Een ziek kind hoort niet op het kdv te zijn.... snap wel dat het niet handig is, maar dat zijn dingen die je weet als je met een kdv in zee gaat....

beterschap voor het mannetje!
pi_64971169
Davinia bij ons kdv geven ze ook geen paracetamol. Ziek is ziek en dan moet je je uk op komen halen. Al denk ik wel dat Linde (net als ik) liever gewoon lekker thuis in bed ziek is dan op het kdv, dus dat snap ik heel goed.

Voor kuurtjes moet je een verklaring ondertekenen. Ik moest zelfs een verklaring ondertekenen toen ik vroeg of ze haar wangen af en toe met vaseline in willen smeren omdat die met de doorkomende tandjes en het koude weer nogal rood en droog zijn.

Oh helemaal Damian gemist Wat een verschil appelsap! Het is meteen echt een klein ventje in plaats van een baby.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:49:20 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64971244
Nog ff voor de duidelijkheid. vorige keer had hij 38,6 bij het wakker worden, thuis gehouden en hij was prima "te spreken".
Dus we dachten dat het hetzelfde was. mss te warm aangekleed voor de nacht, weet je veel.
hij was verder vrolijk (toen de thermometer aan de andere kant van de commode lag ) dus maakte geen ziekige indruk.
en dat we naar huis moeten komen als hij ziek is. prima. geen probleem. maar geef dat kind in de tussentijd alvast een zetpil. dan knapt hij al wat op, terwijl we onderweg zijn...
maar een kind met 40oC geen paracetamolletje (mogen/willen) geven, dat was meer het punt.

het beleid is trouwens vanaf 38,5 oC koorts thuis houden.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:51:49 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64971393
*overbodige tekst weggehaald*

Ik heb eig. geen idee of ze bij ons paracetamolletjes hebben, maar als ze bellen dat Sasha ziek is gaat een van ons (of mijn ouders bijv.) hem gewoon halen eigenlijk. En dan krijgt hij er van mij wel eentje thuis.

Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
pi_64971980
Nou ja ben soms ook wel blij hoor dat ze niet zomaar paracetamol mogen geven. Vorige keer belden ze me op mijn werk want Linde was ziek en had koorts. Dus ik spring op de fiets, race naar het kdv om haar te halen, blijkt dat mevrouw zo warm is omdat ze zo hard en driftig moest huilen omdat ze geen pasta wilde eten Tsja daar sta je dan...
  maandag 12 januari 2009 @ 23:26:12 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64973197
Nou, ik heb hier eindelijk het tandjesspul kunnen gebruiken. Ze werd net weer krijsend wakker en volgens mij komt de tand naast de voortand er ook aan. Wel zielig, zo erg heeft ze er nog niet last van gehad. Ik heb haar nog nooit zo horen krijsen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_64973894
ah, heeft ze dat spul met alcohol gehad?

davinia, hier zijn ze bij 't kdv ook zo streng met de regels omtrent medicatie. voor ieder zalfje of zelfs neusspray dien je een verklaring te ondertekenen, met heel precieze aanwijzingen voor hoe/hoeveel ze ervan mogen. soms wat lastig, maar ik vind het toch ook wel goed dat ze er zo strikt in zijn. beterschap voor eli!

en ook voor andere zielige kindjes.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:42:18 #111
14746 k_i_m
pi_64974031
Dentinox, geen idee of daar alcohol in zit, volgens mij niet .
In my life
Why do I smile
pi_64974098
jawohl!

nah, ik zit je te stangen. volgens mij niet hoor. maar wel lidocaine. oid.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:49:27 #113
14746 k_i_m
pi_64974367
Ja klopt. Ik smeerde ook per ongeluk wat aan haar tong met het wattenstaafje. Toen trok ze gelijk een heel raar gezicht met haar tong naar buiten . Nouja, ze tukt weer, ik hoop dat ie snel door is!
In my life
Why do I smile
pi_64980263
Appelsap, hij is grooot geworden

Mijn kind ligt boven te slapen en te stinken... . Zal zo wel wakker worden denk ik...
Gisteren waren we op visite en daar was ook een kindje van bijna 1, die heeft zn tandjes in haar handje gezet. Daar schrok ze behoorlijk van. Afdrukjes staan er nog steeds in, maar het doet volgens mij niet meer zeer. En mama zat met tranen in haar ogen .

Davinia, op het kdv waar Mirte zat gaven ze ook geen paracetamol. Beterschap voor je mannetje!

Kim, succes met het tandjesleed
Als ik dat soms zo lees dan mag ik geloof ik nog best in mn handjes knijpen, want tot nu toe valt het hier erg mee... *afklopt*.
Fake it till you make it...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:04:41 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64980595
K_i_m, wat naar dat ze er zo'n last van heeft zeg.
Maar wel fijn dat de druppeltjes en dingen lijken te werken.
pi_64982350
Even een vraagje, Mirte heeft een tijdje prima met 1 slaapje toegekund en nu is het vaak weer 2... Het lijkt net of ze steeds maar heel moe is...
Ik kan me indenken dat het ontwikkelen en ontdekken van alles wel veel energie kost, maar soms vraag ik me ook wel af of het "normaal" is.
Klinkt dit bekend bij andere mama's?
pi_64993976
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:27:49 #118
19529 Fendy
True Spirit
pi_64994840
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_64995030
Hallo

We zetten Linde op het aanrecht en poetsen dan eerst zelf. Ze mag dan later nog even zelf poetsen. We doen deze volgorde omdat ze anders het idee kan krijgen dat je haar aan het verbeteren ben, nu kan ze zelf nog even laten zien dat ze het goed kan

Verder was tandenpoetsen hier een drama toen we haar in de kinderstoel neerzetten. Op het aanrecht is er geen probleem. Erg raar, maar waar. O ja en we zingen er vaak een liedje bij.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:58:10 #120
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_64996141
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna toen Linde begon met lopen heeft ze ook een tijdje meer geslapen. Waarschijnlijk omdat dat inspannender is dan zitten. Is Mirte ook bezig met optrekken/staan/lopen? Of heeft ze iets anders nieuws geleerd dat veel energie kost?
Helemaal nog niet aan gedacht maar dit zou ook verklaren waarom Floortje de laatste dagen ineens meer (lees langer, niet vaker op een dag) slaapt...
Ik vind t wel lekker, 8 uur wakker, half 9 naar beneden .
pi_64998633
Stiemie, Mirte is idd wel bezig met optrekken, staan, lopen langs de tafel enzo. Kan me idd wel voorstellen dat dat meer energie kost. En ze is erg bezig met geluidjes maken en dingen "nazeggen", zal vast ook het een en ander aan energie kosten. Overigens had ze net ook 38.9 toen ik haar uit bed haalde (geslapen van half 2 tot half 5 en vanmorgen ook al 2 uur...) dus dat kan in elk geval voor nu ook een verklaring voor de moeheid zijn...

Fendy, ik probeer eerst zelf te poetsen op het aankleedkussen. Ze grijpt alleen wel snel zelf naar de borstel en ik probeer het dan toch maar met enige dwang zo te doen dat ze die nog even los laat. Als ik klaar ben mag ze zelf nog even "poetsen" (lees: kluiven op de tandenborstel). Liedje probeerde ik eerder wel, ik denk dat ik dat nog maar eens in ga voeren. Misschien wordt de tijd dat ik poets dan wat overzichtelijker voor haar...

DeLiedje, een uitslaap Floortje, lekker hoor!
pi_65003818
Hier altijd hetzellfde tandenpoets ritueel: ik begin met poetsen en zing daarbij een liedje:
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
poetsen poetsen poetsen
je bent al bijna klaar
poetsen poetsen poetsen
poets je tandjes maar
nog eventjes poetsen en dan ben je klaar!

Dan mag Meike nog eventjes zelf poetsen.
Na het tanden poetsen stropen we de mouwen op en gaan we nog even handjes en mondje wassen.
Meike vindt het altijd wel een feestelijke bezigheid!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:27:35 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65004059
Wij poetsen liggend op het aankleedkussen. Nou ja, Sasha dan.
Inmiddels zegt hij heel lief Aaaah als hij dat ding ziet en dan gaat zijn bekkie open.
pi_65004648
Wij poetsen in de badkamer. Hebben daar een wc en met de deksel dicht kan ik daar prima op zitten met hem op schoot en dan zijn tanden poetsen.
pi_65007577
Ik zing op de melodie van "lekker eten":

Tandjes poetsen, tandjes poetsen
heel mooi schoon, heel mooi schoon
Oh wat zijn jouw tandjes, oh wat zijn jouw tandjes
toch mooi schoon, toch mooi schoon.

En dan 2 keer want anders ben ik nog niet klaar . Ging vanavond best goed met liedje erbij moet ik zeggen!
pi_65010840
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:27 schreef Fendy het volgende:
Hoi

Ik kom toch even een vraagje stellen aan de mede-dreumesouders.

Hoe doen jullie het met tandjes poetsen? Ik laat J vaak zelf een beetje rommelen omdat ie dat leuk vindt en maak het dan zelf af door wat grondiger te poetsen. Dat laatste vindt ie alleen alles behalve leuk...dus dat eindigt soms met houdgreep en dergelijke

Maken jullie er een spelletje van? Liedje zingen, voordoen op beesten ofzo?
dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
mama van 3 kids!
pi_65011641
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:59 schreef Popples het volgende:

[..]

dat gebeurt hier ook en ik vroeg nog om tips vandaag bij de tandarts(was haar eerste keer) omdat het door mijn net-peuter geweigerd word en werd ik afgewimpeld met moet je maar handigheid in krijgen bij het cb precies het zelfde idote gedoe. kwam gewoon geen stap verder. ik word gewoon keihard in mijn vingersgebeten. dus nu ga ik zelf maar wat verzinnen. helaas heb ik geen tips voor je wnt hier is alles zelf doen.
Tegen bijten op je vingers heb ik maar 1 tip, behalve de standaard tips en boos worden, maar das niet de meest kindvriendelijke.
Schuin achter je kind gaan staan, arm om het hoofd, hand onder de kin met je vingers op de kaak en dan tegen je aanklemmen.
Dan kun je de wang aan 1 kant tussen de kiezen duwen en de andere kant poetsen. Dan wordt er echt niet gebeten want dan bijten ze heel hard op hun wang.

Zo moet het af en toe op het werk helaas, want tandenpoetsen moet echt, ook als je heel spastisch bent of gewoon heel tegendraads.
pi_65012147
Saar heeft een hele zere mond van het tanden krijgen en de spruw en nu eet ze als een zieke kip
Prak gaat er momenteel voor geen meter in. Vanavond dus maar even een noodgreep toegepast en gepureerde worteltjes met aardappel op brood gesmeerd. Zo gingen er toch nog 2 boterhammen in
Tandenpoetsen valt hier ook niet echt mee, maar het moet toch maar gewoon. Zwarte melktanden is ook zo`n rotgezicht
Saartje
pi_65017471
wat een schatje, Appelsap !

En dat keukentje, Memmel ! Ik geloof dat ik een 2e verjaardagskado zie, onwijs leuk !
pi_65017906
Damian appelsap wat een leuk ventje.

piglet dank je wel voor de uitleg

wat een leuke keukentjes. wij hebben echt een grote bijna net zo lang als mijn eigen keuken
mama van 3 kids!
pi_65019070
Ik heb trouwens ook wel eens mama's gelezen die al elektrisch poetsen bij hun dreumessen. Misschien kan iemand daar nog wat mee?

Saar, zo last van je tandjes
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:52:22 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65019895
Anna vindt het geweldig om met een grote mensen tandenborstel, op de badkamer, met ons mee te poetsen. Maar zodra haar eigen tandenborstel in zicht komt is het echt een gillend drama. Electrisch poetsen...misschien ook wel een idee, ja.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:24:28 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65020734
Eli vindt het tandenpoetsen altijd wel leuk. Tenmiste, hij kluift zelf op de tandenborstel en zuigt de tandpasta naar binnen, en daarna doen wij nog een poging tot napoetsen. wordt nu wel belangrijker met kiezen idd.

maar ik wil er geen gevecht van maken. ik doe het voor bij mijn eigen tanden, (nadat hij eerst heeft gekloven) en dan mag ik bij hem hetzelfde doen. werkt redelijk.

enneh, meneer slaapt nog steeds! (ik heb dus ook lekker kunnen uitslapen )
toen ik wakker werd dacht ik wel eerst "oh god, als hij het nog maar doet! Maar het gesnurk verraadt veel )
na de ellende van gister, is hij kennelijk eea van zich af aan het slapen of zo
ik ga me ff lekker douchen en dan maak ik hem maar wakker, dit is ook zo ongezellig
pi_65026797
Chris vind tandenpoetsen meestal ook niet erg. We doen het wel liggend op het aankleedkussen. Soms wil hij wel zelf helpen, of helemaal niet bij doorkomende tandjes. Maar doorsnee gaat dat poetsen prima..

Davinia, wat een uitslaper! Ook lekker voor jou om bij te tanken.

Chris is weer helemaal beter. Hij eet bijna dubbele porties vergeleken met normaal (zeg november). Maar dat mocht ook wel na een maand vasten
Net op het KDV hadden we ook eindelijk een normaal afscheid. Hij stak netjes zijn handjes uit naar de leidster, en ik heb geen huiltje, of zelfs maar een pruillip gezien. Hij lijkt er toch wat aan te wennen. Nu alleen nog aan de tuitbeker en lopen. De tuitbeker proberen we er nu in te krijgen door de fles niet meer aan te bieden. Hij kreeg nog steeds een papfles en een avondflesje. Maar nu dus alles uit de tuit, en de pap van een bord (helemaal zelf scheppen ook!). Hij heeft gisteren redelijk gedronken, en vandaag ook. Dus dat lijkt wel goed te gaan. Op de dreumesgroep, waar hij midden februari heengaat willen ze eigenlijk geen flessen meer. Dus dan moet hij het ook zonder kunnen.
En dat lopen lijkt ook te komen. Hij stond met zijn blokkenkar een meter van me af. En toen ik mijn armen wijd deed, twijfelde hij even, en deed een paar stappen. En ook nog een tweede keer. Het is nog wel voorzichtig, maar het zag er wel stevig uit. Eens kijken wanneer Chris de kamer rondloopt.
pi_65027223
Oh Chris gaat ook al lopen wat goed zeg!

Heeft er hier iemand een tip voor een GOEDE anti-lekbeker. We hebben de ervaring dat die van Avent, Mepal en de hema vooral lekbekers zijn
pi_65027354
O ja Linde wil de hele dag liedjes zingen Nu zingt ze liefst van Poesje mauw. Alleen jammer dat ze alleen de eerste regel kent Ik hoor nu zo'n 2323743 keer op een dag 'Poesje Mauw!'
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:29:58 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65027481
Fijn dat Chris goed went nu, Deepfreeze!
En dat keukentje, mooi! Hier blijft het een groot succes, vooral alle atributen.

En Lena doet ons versteld staan. Als ze gepoept heeft, loop ze naar de kast met luiers, gooit alle luiers eruit en neemt er dan 1 mee naar de bank. Hup, billendoekjes onder de arm, klimt op de bank, gaat liggen en roept "Poept!!!". Soms neemt ze de sudocreme ook mee, die staat nu veilig hoog. Maar wij waren dus heel verbaasd....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65027586
Ik heb zo'n rietjesbeker van Nuby, maar die lekt ook... en ik kan maar niet ontdekken hoe het kan. Toen ik ze mailde zeiden ze doodleuk: rietje vervangen, maar ook dat helpt dus niet. Nieuwe gekocht, maar dat is blijkbaar een oud model en daar zijn helemaal geen rietjes meer voor te krijgen volgens mij. Maar ze drinkt er erg goed uit...
Maar daar heb je dus ook niet echt wat aan Stiemie...

Lishe, wat goed van Lena!
pi_65027670
Ik vind die rietjesbekers zo rottig schoonmaken. Steeds dat rietje eruit pielen... De antilekbekers zetten we gewoon in de vaatwasser. Die van rietjesbeker van Nuby lekte bij ons trouwens ook.

Lena wat goed zeg! Linde roept vaak poep als je zelf ook wel zo'n vermoeden hebt omdat er al bijna een zwerm vliegen om haar heen hangt
pi_65027872
Meike drinkt steeds meer uit een gewone beker. Soms pakken we voor het gemakkie wel een tuitbekertje (uit de doos van Babydump, zo lek als een mandje, maar ze drinkt er goed uit)
Met een gewone beker wil ze nog wel eens knoeien, met opzet...! Even met de handjes erin en dan uitsmeren over de tafel enzo....
Ik heb eigenlijk ook geen goeie antilekbeker tip... Die hier lekken ook allemaal.
Rietjesbeker ook idd. Die nam ik altijd mee met een plastic zakje eromheen, en vooral rechtop houden.
Meike drinkt ook wel goed uit een pakje drinken. Zo'n pakjeshouder erom, en drinken maar!

Wat goed van lena, dat ze zelf al roept dat ze poep heeft, ze verschoont zichzelf nog net niet, jammer!
Deepfreeze, wat goed dat Chris nu begint te wennen op het kdv! Fijn voor jou ook! En qua drinken uit tuitbeker, hier ging dat beter toen ik de antilek eruit haalde.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:42:19 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027886
Toch ook maar even hier, omdat jullie het waarschijnlijk wel zullen snappen aangezien jullie die eerste verjaardag al meegemaakt hebben

Het valt me op dat ik de laatste dagen behoorlijk emotioneel ben en eigenlijk ook best wel moeite heb met de herinneringen aan de laatste dagen in eht ziekenhuis vorig jaar voor de bevalling. Alsof het me misschien toch meer deed dan ik me tot nu toe voor ogen hield? Zeker de machteloosheid toen bleek dat ik tegen mijn wil in toch bepaalde geneesmiddelen toegediend had gekregen. Herkennen jullie dat (wellicht maar deels)?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65027923
Pepijn groeit

Pepijn is vanochtend met papa naar het CB geweest en is zowaar fatsoenlijk gegroeid.
Meneer is nu volgens de meetdame daar 9310 gram en 74.5cm (met ruim 18 maanden)
Met 14 maanden was hij 8550 en 71.5cm.

Hij mag nu zowaar legaal in de autostoel en fietsstoel waar hij al 8 maanden in zit
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:45:03 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_65027977
Wat fijn p_iglet! Ik heb Ruben gisteren langs het meetlint gelegd en ik hoop dat hij niet goed lag, anders is hij weer 4 centimeter gegroeid in een maand tijd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 13:47:16 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65028054
Pepijn word een grote vent

Troel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65028072
hehe klein duimpje wordt nog wel een reus!!!

Troel, niet echt herkenbaar. Ik was voor haar verjaardag vooral druk met taart en slingers bestellen, kadootjes bedenken en weet ik wat allemaal. Op de dag zelf had ik wel even een emo-momentje hoor, toen Meike vlak voor haar geboortetijd ineens wakker werd in haar middagslaapje. En zo stond ik om 14.05 uur smiddags met Meike op mijn arm te janken....
En de visite snapte er de ballen van.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:20 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65028123
Wat fijn P_iglet!!!
Troel, herkenbaar! Maar misschien wel goed voor de 'verwerking'?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_65028329
Lishe, wat goed van Lena!
Chris geeft dat niet echt duidelijk aan. Soms kruipt hij wel richting de tafel, of bij ons op schoot. Maar soms speelt hij ook lekker verder. Die vieze broeken doen hem niet echt iets

Pepijn groeit!!! Maar het blijft een lekker kaboutertje

Troel, je hebt ook nogal wat meegemaakt. Dat soort heftige dingen komen vaak wel terug, zeker als je geen vrede hebt met zoals het gegaan is. Ik was zelf rond Chris zijn verjaardag wel iets meer emo, maar niet zo heftig als jij..

De tuit die we nu hebben is geen anti-lek-beker. Het is dezelfde als op het KDV. Er zit wel een plasticje in wat de stroom wat remt, maar er komt wel drinken uit als je het ding op de kop houd. Gisteren wel zonder plasticje geprobeert, maar er zat meer sap in zijn shirt&romper dan ik zijn buikje..
pi_65028594
Gewone beker proberen we hier ook hoor, maar ik blijf dan shirtjes verschonen. We proberen het nog wel eens als het wat beter gaat of vlak voordat ze in bad gaat

Helaas geen goede anti-lektips dus. Nou ja weet ik in ieder geval dat het neit aan mij ligt dat al die krengen gewoon lekken
pi_65029569
We hadden een goede anti-lek-beker.. Alleen die was niet meer zo antilek als je hem op de grond smeet. Het was eentje waarvan de dop klemde, ipv een schroefdop. En zonder dop lekt dat echt wel..
Nou kon Chris daar toch al niet uit drinken, maar na een vocht-drama is dat ding in de container beland
En ik heb ook geen idee waar die vandaan kwam
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:44:06 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_65030406
hier had ik een antilek beker van Tupperware en die lekte niet, en Thijs smeet en gooide dat ding echt wel alle kanten op
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65031113
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:01:06 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65031287
voor Chris dat het zo gode gaat op het kdv
voor Pepijn die groeit!

Mbt bekers, bij ons doet de avnet tuit goed dienst (de harde groene tuit beter dan de zachter witte) ja het lekt een beetje, en als je hard genoeg smijt dan wil de beker wel helemaal opendraaien, maar ach...

Troel, ja zo'n eerste verjaardag is emotioneel, maar voor jou nog wel anders door al het medische gebeuren eromheen.lijkt me heel normaal dat het nu nog een keer terugkomt. ik zou zeggen, laat de gedachtes toe, praat erover met bert, schrijf hier wat van je af (of in het moederstopic) of in een dagboek oid.
En natuurlijk een
Wanneer is ruben jarig?

eli gaat al iets beter. hij heeft niet echt stem, dus als hij huilt klinkt het nergens naar. heel schattig maar wel zielig voor hem. wakker geworden met 39,6oC of zo, maar paracetamol doet wonderen. samen met vriendin naar winkelcentrum geweest in de doek, voorop, grote jas van PR aangetrokken, eli zo zonder jas helemaal in de grote jas gevouwen en het ging prima. halverwege al een beetje krentenbol gegeten, echt heel lief, en hij ligt nu een beetje te slapen, maar wordt steeds wakker...
kijken wat de middag en de avond brengen...
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:05:10 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_65031467
Morgen is hij jarig

Mijn knulletje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65031547
Agossie Eli dus nog steeds niet helemaal de oude?
pi_65034799
Ik zweer echt bij de AVENT bekers. Hoe kan dat nou lekken bij jullie ? Ook hier drinken ze steeds vaker uit een beker en dat vinden ze onwijs spannend.

Ik heb veel moeite met die irritante billendoekverpakking waar je dus ALTIJD 100 doekjes tegelijkertijd pakt.

Had ik verteld dat ze samen dansen ? Hand in hand ? En dat ze bewegingen maken op het liedje "zo draait de molen ?" .... zo lieffff
pi_65034987
Bij ons lekt die avent bij de aansluiting van de ring op de beker.

K_P die van Pampers gebruik je steeds maar 1 doekje. Ik gebruikte altijd die van de hema, maar na een topic hier eens die van Pampers gekocht en ik ben om

Ah lief zeg dansende flensjes

Volgens mij heb ik vandaag niet zoveel zinnigs te doen op mijn werk
pi_65035303
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:26 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons lekt die avent bij de aansluiting van de ring op de beker.

K_P die van Pampers gebruik je steeds maar 1 doekje. Ik gebruikte altijd die van de hema, maar na een topic hier eens die van Pampers gekocht en ik ben om

Ah lief zeg dansende flensjes

Volgens mij heb ik vandaag niet zoveel zinnigs te doen op mijn werk
|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???

Ik vind ze zo stinken van de HEMA.

En euh...het is 16.30, inpakken en wegwezen ?
pi_65035366
Mirte heeft vanmiddag een koortsstuip gehad, behoorlijk geschrokken, maar ook fijn om te merken dat we dus blijkbaar ook wel koelbloedig kunnen blijven. Was wel heel blij dat lief net vandaag zn papa-dag had hoor. Zijn even langs de huisarts geweest, die heeft haar nagekeken. Ze is ziek, aan oortjes niks te zien. Longetjes klonken schoon gelukkig.
pi_65035494
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:34 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

|En als je dat plastic rubber ringetje nou eens omdraait ???

Ik vind ze zo stinken van de HEMA.

En euh...het is 16.30, inpakken en wegwezen ?
Nee het gaat echt om die ring waar dat tuitje inzit en die je op de onderkant schroeft. De deksel zeg maar. Het mysterie van het plastic rubber ringetje hebben we hier al eens gehad

Ik was er vanmorgen pas om 10 uur
pi_65035546
Jeetje Nijna dat is schrikken Heeft ze er nu nog last van? Gelukkig waren jullie vandaag samen thuis, da's toch fijner in zo'n situatie
pi_65035632
ze is wat moe en gewoon niet lekker
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:45:34 #162
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65035784
Oeh, Nijna dat is schrikken zeg.

Stiemie, zijn die deksels misschien krom getrokken doordat je ze in de vaatwasser zet?

Ook ik heb niet zoveel nuttigs te doen hier op kantoor en was er pas om half tien...

Anna doet wel alles mee op "in de maneschijn". En als ze gaat dansen op "mars" of een of ander ander nummer dat manlief heeft gedownload op iTunes, dan houdt ze haar handje uit naar mij en J. en moeten we in een kringetje dansen.
Tasje in het midden en het is weer de Marathon of de Tempel van 15 jaar terug!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_65044313
Jeetje, Nijna.Je schrikt je kapot.
Moet je dan gewoon afwachten tot het overgaat ? En daarna ?
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:33:42 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65045342
He bah Nijna, wat schrikken zeg...

Ik heb nieuws!
Sasha kan staan! Hij bleef al wel een paar weken heel even staan als je hem ergens neerpootte, maar nu kan hij gewoon midden in de kamer zelf gaan staan! Vanmiddag voor het eerst en dan ook gelijk staand gaan drinken alsof je nooit anders gedaan hebt!

Toen ik hem lokte zette hij zelfs 2 stapjes in mijn richting, maar dat was nog wel wat veel gevraagd geloof ik.
Hoewel hij nu wel oversteekt tussen de tafel en de bank en dat moet ook echt met losse handen, dat is echt nét te ver weg.

Zo stoer om te zien! Mijn knulletje wordt echt zo groot!
pi_65045837
Nijna, dat is schrikken. Hopelijk blijft het bij deze ene keer, en knapt ze snel weer op!

BE, wat goed zeg!! Een kleine grote Sasha!
En zelf gaan staan doet Chris echt nog niet aan. Met wat overtuigen wil hij net 2-3-4 stapjes zetten sinds vandaag. Maar echt alleen als het echt heel nuttig is
pi_65047929
KP, ik ging in eerste instantie de huisarts bellen. Toen ze apatisch voor zich uit lag te kijken en lag te schokken. We konden geen contact maken. Maar toen ze stopte met ademhalen en blauwe lippen kreeg en ik in de wacht stond bij de huisarts en het spoednummer niet zo gauw voor de geest kon halen heb ik 112 gebeld en die hebben ons telefonisch geholpen.
Uitgekleed en met natte lappen afgekoeld en toen was ze er vrij snel weer. Die meneer heeft onze huisarts gebeld en gemeld dat we eraan kwamen. Daar in de wachtkamer kreeg ze alweer wat praatjes gelukkig. En we zijn allebei wonderbaarlijk rustig gebleven, vind ik wel een prettig idee dat ik dus blijkbaar wel kan handelen als er iets aan de hand is.
In principe gaat het vanzelf over, kan het 5-15 min duren zei de huisarts. En wat ik begreep gaat het meestal gewoon vanzelf over. We hebben nu een dosis stesolid meegekregen (soort valium wat je rectaal inbrengt) voor als het nog eens voor zou komen. Het is gewoon een heel naar gezicht en je schrikt je rot.

BE, wat een stoere knul!!!

DF, ze ligt nu lekker te slapen bij ons op de kamer. Toch even een prettiger idee dat ze wat dichter bij is.
Zelf gaan staan doet Mirte alleen bij tafels/stoelen en aan broekspijpen als ze maar iets heeft om zich aan vast te grijpen. Stappen zetten zonder handen... no way
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:34:35 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65048168
He bah wat klinkt het naar NIjna.
Fijn dat ze nu gewoon rustig is weer.
pi_65048701
Daar ben ik ook erg blij om BE.
pi_65049665
He bah Nijna, dat soort acties moeten ze niet vaker doen, heb het hier ook meegemaakt en het is echt vet scary om te zien....!!
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:20:52 #170
14746 k_i_m
pi_65053261
Wat eng Nijna! En wat goed dat jullie zo koelbloedig zijn geweest!
In my life
Why do I smile
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:37:35 #171
14746 k_i_m
pi_65053976
Oh, ik heb nog een vraagje! We willen van het weekend voor het eerst op de fiets .

Zijn er nog bepaalde tips en trucs om het net zo succesvol te laten verlopen als nu mijn geromantiseerde idee is? .
In my life
Why do I smile
pi_65054610
Ja! Doe het niet te lang
Ze zijn het heel snel zat al die indrukken dus een ritje van een kwartier is de eerste keer vaak wel genoeg

Nijna wat eng! Gelukkig hield je je hoofd koel
Saartje
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:58:40 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_65058792
Officieel hier mogen meeposten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:41:21 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65059274
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:37 schreef k_i_m het volgende:
Oh, ik heb nog een vraagje! We willen van het weekend voor het eerst op de fiets .

Zijn er nog bepaalde tips en trucs om het net zo succesvol te laten verlopen als nu mijn geromantiseerde idee is? .
Idd niet te lang en wantjes! Als ze dat accepteert dan.
Die kleine klauwtjes vriezen er ander so af.

Troel!
pi_65059719
Nijna hoe is het vannacht met Mirte gegaan? Alles goed?

En Troel en Ruben welkom hier
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:03:36 #176
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65061034
Ruben en Troel, welkom hier en gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:11:13 #177
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65061249
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:09 schreef Stiemie het volgende:
Nijna hoe is het vannacht met Mirte gegaan? Alles goed?

En Troel en Ruben welkom hier
Dat dus

Eli is hier aan het snotteren, maar volgens mij koortsvrij en heeft praatjes.
nu maar hopen dat ik wat mag werken van hem...
(dus in die tijd lees ik op fok! ... )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:13:14 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061305
Gefeliciteerd Ruben
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:19:05 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_65061490
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:13 schreef Ynske het volgende:
Gefeliciteerd Ruben
Dank je wel!

Hij hield me vandaag opgesloten in de douchecabine Hij stond met er tegenaan te drukken zodat ik niet de deur open kon doen en het steeds kouder kreeg zo zonder handdoek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 10:21:30 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65061569
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Dank je wel!

Hij hield me vandaag opgesloten in de douchecabine Hij stond met er tegenaan te drukken zodat ik niet de deur open kon doen en het steeds kouder kreeg zo zonder handdoek
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65062144
Hee Troel, nu echt officieel welkom hier!
Hij krijgt al echte dreumesstreken!!

Heeft iemand hier eigenlijk contact met Kersjes??? Ze is al zo lang niet geweest.....
pi_65062727
Ik heb Kersjes een paar dagen geleden een pm gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad...
pi_65064220
gefeliciteerd Ruben
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 11:43:07 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65064252
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:03 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb Kersjes een paar dagen geleden een pm gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad...
ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopci
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65064342
Gefeliciteerd Ruben. Een echte dreumes al.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65064410
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

ze heeft gereageerd in het Zwangerschapstopci
Ah dank je! Meteen even gelezen en een reactie geplaatst
pi_65064878
Ruben welkom en ook gelijk al dreumes-streken . Volgende keer moet je mama dan maar vast haar handdoek even aangeven

We hebben op zich een rustige nacht gehad, maar niet lekker geslapen. Ik ga dan toch op alles liggen letten. En Mirte werd af en toe wakker met een paar huiltjes waardoor ik dan toch ook weer gelijk alert was. Vanavond maar weer lekker op haar eigen kamertje.
Ze was net in de doek bij me in slaap gevallen, maar heb haar nu even op een kleedje op de grond gelegd waar ze nu wat wakker wordt. Wilde eigenlijk kijken of ze zo een boterhammetje wil en haar dan maar even in bed stoppen. Kan ik zelf ook nog even mijn ogen dicht doen.
pi_65065005
Wat akelig Nijna. En wat hebben jullie goed gereageerd. Ik zou denk ik toch lichtelijk in paniek raken hoor. Hopelijk komt het niet vaker voor want het blijft toch eng.

Ruben is ook al weer 1, wat gaat het toch snel. Gefeliciteerd!
pi_65066348
Mogen dreumesjes al vifit of optimel? De gewone variant dus niet light ofzo...?
Heb Mirte net een slokje laten proeven en ze vond het best lekker. En het is ook aardig dik, wat misschien wel helpt om het uit een beker te gaan leren drinken...
Broodje is op, ik ga mevrouw naar bed brengen...
pi_65067286
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
Ah maar die van Tupperware kan je zeker alleen op *gruwel* tupperwarepartys *gruwel* kopen?
volgens mij had ik er daar 2 van, ik zal eens kijken van het weekend (maandag of woensdag) en als ik nog een ongebruikte heb wil ik hem wel naar je opsturen.
pi_65067472
@ nijna, een dikke knuffel, zoiets is zo verschrikkelijk scarry.
Hopelijk voelt ze zich snel beter
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:13:55 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_65067499
Hoor ik tupperwareparty
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65067541
Ruben en Troel gefeliciteerd! Ook al weer één, grote vent!

Nijna wat schrikken zeg, jee! Fijn dat het nu weer beter met haar gaat... Ga maar lekker slapen samen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 15 januari 2009 @ 13:15:11 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65067554
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Stiemie het volgende:
op hoogcatharijne staat vaak ook zo'n tupperwarekraampje
Today is life -

Dale Carnegie
pi_65067753
Ons Floortje is sindskort in een soort gil-monster veranderd... Alles wat ze ziet wil ze hebben / aanraken en haar eten enzo allemaal zelluf doen . En als er dan ook maar even iets niet zo gaat zoals zij wil.. dan krijst ze nogál hard, verdorie .

Ik hoop maar dat het een faaaaaaaase is... Als je s'ochtends al wakker gegild wordt (ze ligt altijd nog even lekker tussen ons in om nog even te slapen s'ochtends) zo van 'mama-ik-wil-alles-wat-er-op-jou-nachtkastje-ligt-en-als-dat-niet-mag-dan-wil-ik-graag-NU NU NU-naar-beneden-om-te-spelen'.... Dan begint je dag al niet echt lekker...

Hoe kunnen we daar nou het ebste mee omgaan? Onder het avond eten bijvoorbeeld, gilt ze heel hard als ze nog een hapje wil, als wij niet snel genoeg zijn... Maar als ik haar dan dus een hapje geef, leer ik haar dan niet dat ze het ook krijgt als ze zo hard gilt?
Bij andere dingen met spelen enzo negeer ik het gewoon, maar met eten lijkt me dat lastig...?

Edit: Ze is ook nog wel gewoon heel lief hoor , maar toch... dat gegil vind ik echt vreselijk...
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:00 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65068002
DeLiedje, ik zou zeggen heel veel prijzen als ze een halve seconde stil is.
"Goh lieffie wat goed dat je stilletjes en braafjes aan het eten bent!!" *aai over bol, kleine knuffel etc.
Als ze begint te gillen, meteen aandacht weg. als ze ophoudt met gillen, weer complimentje geven.

of, als ze gilt kan je dr ook van de tafel afdraaien tot ze stil is. dat doen wij tenminste als eli met eten gaat gooien. gewoon stoel omdraaien en na een minuut mag hij weer terugkomen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
pi_65068115
DeLiedje wij doen het net zoals Davinia. Gillen/aanstellen/met eten of bord gooien = ga maar lekker met je stoel in de keuken zitten om het aanrecht te bewonderen. Na een minuutje haal ik je wel weer op

Soms begint ze na die minuut weer gewoon van voor af aan, maar ja dan moet je zelf ook door blijven zetten en dus soms koud eten
pi_65068225
Hoi Ruben Gefelicteerd met je verjaardag!

DeLiedje, dat klinkt lastig. Het zal wel weer een fase zijn.. Maar gezellig is anders. Dat negeren bij het eten is ook lastig. Chris had rond die leeftijd ook een zelf-doe fase. We hebben dat zoveel mogelijk opgelost door hem eten te geven wat hij zelf naar binnen kon werken (aardappels & groente). Dan voorkom je de ergste frustratie, maar rond de tafelstoel is het dan wel een rommeltje. Maar zo te horen heeft floortje er wel een standje extra last van.

Nijna, ik zou het zo niet weten van die optimel. Geen idee of daat nog gekke dingen inzitten. Op ons KDV maken ze zelf yoghi met yoghurt en water. En soms voor de lekker een scheutje roosvicee erdoor. Is dat nog een idee?

Hier vannacht weer iets prut. Chris begint weer te hoesten, dus een uurtje gedoe gehad. En hij was weer stil als we bij hem waren, en brullen als we weg gingen. Uiteindelijk na een flesje drinken viel hij heerlijk in slaap.
Hij ligt nu lekker te slapen, en hopelijk pakt hij zo dat uurtje van vannacht even mee.
pi_65068290
Jemig wat lijkt me dat handig, een kind dat in een kinderstoel blijft zitten als je hem even weg zet.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:34:15 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65068349
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef p_iglet het volgende:
Jemig wat lijkt me dat handig, een kind dat in een kinderstoel blijft zitten als je hem even weg zet.
In de kinderstoel met een tuigje... of komt hij daar ook uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')