abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:01:18 #154
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_64819148
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:58 schreef yvonne het volgende:
Want het achterliggende probleem is natuurlijk stukken interessanter, als particuliere clubjes erfgoed opkopen/beheren ( nou ja, zo'n muziektent ergfoed ) en daar een lading eigen regels op af stuurt is dat wel een enorm kromme situatie.
Verder is die gemeente behoorlijk laks wat het cree'eren van fatsoenlijke speelgelegenheden voor opgroeiende kinderen aangaat.
Net als heel veel gemeentes.
Nee, dat is niet krom. Zij hebben iets gekocht en zij hebben dan het recht om andere toegang te ontzeggen. Ik moet er ook niet aan denken dat de buurtkinderen op mijn gras, in mijn tuin, gaan voetballen omdat mijn gras nou eenmaal mooier is dan een speelveld. Zij moeten simpelweg uit mijn tuin blijven. Het is mijn tuin en niet hun tuin. Zo was het niet de muziektent van die kinderen. De stichting heeft besloten dat er niemand in mag zonder toestemming en dat is hun goed recht. Eigendom is nou eenmaal eigendom!
Dat de gemeente laks is met speelgelegenheden is niet mijn probleem en ook niet het probleem van een stichting. Dat het vervelend is, is een heel ander verhaal maar dat praat niets goed.

Pieter moet dus gewoon opzouten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:27:47 #155
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64820033
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:44 schreef TLC het volgende:

[..]

Hij blijft hier door bekend staan en over twee-drie jaar kun je het ook gewoon terug googlen hoor.

Zou me ook niks verbazen als hij nu al erg gepest wordt op school door deze uitzending (door oudere kids), kijk en die gaan ook verder naar een middelbare school........
Dit hele voorval is m.i. totaal geen reden om iemand te pesten, zeker niet 2-3 jaar later. De jongen zette zichzelf (gezien vanuit kinder/puberogen) totaal niet voor lul. Hij was tegendraads en wilde zijn recht halen en had ergens ook nog daadwerkelijk een punt... iets wat pubers altijd wel kunnen waarderen.

Los daarvan: of je pesters wel/niet aantrekt ligt ook voor een groot deel aan de eigen persoonlijkheid v/h slachtoffer (dit maakt de pesters uiteraard niet minder schuldig).

Wanneer je vanwege je persoonlijkheid pesters aantrekt, kun je nog zo'n 'schoon' verleden hebben, ze vinden altijd wel wat om je te pesten. Wanneer je sterk in je schoenen staat en je jezelf als puber goed kan verweren (en daar zie ik dit joch later wel voor aan) kun je over het algemeen gezien nog zulke aparte dingen hebben gedaan in het verleden, je zal nergens last van hebben.
Krekker is de bom!
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:33:43 #156
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64820258
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:01 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Nee, dat is niet krom. Zij hebben iets gekocht en zij hebben dan het recht om andere toegang te ontzeggen. Ik moet er ook niet aan denken dat de buurtkinderen op mijn gras, in mijn tuin, gaan voetballen omdat mijn gras nou eenmaal mooier is dan een speelveld. Zij moeten simpelweg uit mijn tuin blijven. Het is mijn tuin en niet hun tuin. Zo was het niet de muziektent van die kinderen. De stichting heeft besloten dat er niemand in mag zonder toestemming en dat is hun goed recht. Eigendom is nou eenmaal eigendom!
Dat de gemeente laks is met speelgelegenheden is niet mijn probleem en ook niet het probleem van een stichting. Dat het vervelend is, is een heel ander verhaal maar dat praat niets goed.

Pieter moet dus gewoon opzouten.
Hij mag een regel toch krom vinden?

Gros van de Fokkers lijkt me gezien hun reacties echt het 'regels zijn regels en daar mag je verder geen commentaar op hebben'-type.

Dat deze jongen op een voor die leeftijd nette manier laat zien dat hij het ergens niet mee eens is vind ik alleen maar mooi om te zien. Niet zomaar alles slikken wat men je opdraagt wanneer jij er een totaal andere opvatting over hebt: groot gelijk.

Tegendraads zijn om het tegendraads zijn vind ik triest. Maar deze jongen had vanuit kinderogen gezien wel degelijk een sterk punt. Mijn complimenten dat hij er werk van maakte. Wat overigens niet wil zeggen dat ik wanneer ik in de schoenen van de rechter stond hem uiteindelijk gelijk had gegeven.
Krekker is de bom!
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:41:24 #157
65997 Oldbie
pi_64820533
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hij mag een regel toch krom vinden?

Gros van de Fokkers lijkt me gezien hun reacties echt het 'regels zijn regels en daar mag je verder geen commentaar op hebben'-type.

Dat deze jongen op een voor die leeftijd nette manier laat zien dat hij het ergens niet mee eens is vind ik alleen maar mooi om te zien. Niet zomaar alles slikken wat men je opdraagt wanneer jij er een totaal andere opvatting over hebt: groot gelijk.

Tegendraads zijn om het tegendraads zijn vind ik triest. Maar deze jongen had vanuit kinderogen gezien wel degelijk een sterk punt. Mijn complimenten dat hij er werk van maakte. Wat overigens niet wil zeggen dat ik wanneer ik in de schoenen van de rechter stond hem uiteindelijk gelijk had gegeven.
Commentaar, prima. Maar van andermans spullen blijf je af. Simpel.
Hij was niet eigenaar van de muziektent. Toch speelde hij daar. Meerdere malen is hem duidelijk gemaakt dat hij daar niet mocht komen en toch wou hij dat niet accepteren. Dan heb je geen punt maar dan ben je dwars.
Ik vond het gerechtigheid dat hij "niet serieus werd genomen" en dat hij keihard ongelijk kreeg want dat had hij ook.

Verder vind ik het geen nette manier. Hij daagt mensen voor de rechter omdat hij vond dat hij andermans spullen maar mocht gebruiken terwijl het hem simpelweg was verboden. Daar is niets nets aan. Dat is onbeschoft.
Jij pakt toch ook niet de auto van de buurman omdat jij daar zin in hebt en vindt dat je daar recht op hebt? Ga toch weg.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:51:35 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64820886
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:41 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Commentaar, prima. Maar van andermans spullen blijf je af. Simpel.
Hij was niet eigenaar van de muziektent. Toch speelde hij daar. Meerdere malen is hem duidelijk gemaakt dat hij daar niet mocht komen en toch wou hij dat niet accepteren. Dan heb je geen punt maar dan ben je dwars.
Ik vond het gerechtigheid dat hij "niet serieus werd genomen" en dat hij keihard ongelijk kreeg want dat had hij ook.
Hij hoefde het ook niet te accepteren. Hij had alleen, gezien vanuit volwassenperspectief, na de waarschuwing niet meer daar moeten gaan spelen. Hij had direct daarna met die mensen rond de tafel moeten zitten en stappen moeten ondernemen. Maar hey, we praten hier over een kind van 10! Alsof jij als kind van 10 ALTIJD meteen luisterde naar vreemden die jou iets verboden en alsof jij meteen een officiele weg wist te behandelen wanneer je twijfels had over de rechtvaardigheid van iets.
quote:
Verder vind ik het geen nette manier. Hij daagt mensen voor de rechter omdat hij vond dat hij andermans spullen maar mocht gebruiken terwijl het hem simpelweg was verboden. Daar is niets nets aan. Dat is onbeschoft.
Jij pakt toch ook niet de auto van de buurman omdat jij daar zin in hebt en vindt dat je daar recht op hebt? Ga toch weg.
Onzinnige vergelijking. Deze muziektent was in het verleden openbaar gemeengoed en daarna op niet openbare wijze voor het symbolisch bedrag van 1 gulden verkocht aan een stichting. Iets wat de jongen wellicht niet wist, maar als je ook kijkt naar de locatie van deze muziektent: de hele tent straalt uit dat het een openbare gelegenheid zou moeten zijn en dat hebben deze kinderen maar al te goed aangevoeld.

Ze stonden niet in hun recht maar droegen wel degelijk een goed punt aan.
Krekker is de bom!
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:07:36 #159
4921 blup
Shoarma Sin Farma
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:09:47 #160
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_64821617
Heb het net even zitten kijken, maar wat een verschrikkelijk joch is dat Al die mensen die die vrouw te hard vinden terwijl 1) Dat kind haar uitdaagt, 2) Dat kind zich alleen volwassen gedraagt als het hem uitkomt ("oh wat schattig, een kind van 10 dat volwassen taal gebruikt"), 3) Zij aangaf al vaker te hebben gezegd dat hij weg moest.

Ook vond men het raar dat zij niet met de ouders van dat jochie wilde praten, maar gewoon met hem. Tsja, hij start die zaak, hij wil z'n ouders erbuiten houden...
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:13:34 #161
65997 Oldbie
pi_64821752
Officiële weg, my ass. Er is geen officiële weg aangezien hij, hoe je het ook bekijkt, niet in zijn recht staat. Hij is daar op verboden terrein. Klaar!

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat de muziektent vroeger gemeengoed was wil niet zeggen dat het nu nog zo is. Wat de muziektent ook maar uitstraalt, het is eigendom van een stichting. Als deze stichting zegt dat het verboden terrein dan heb jij je eraan te houden. Of je nou 10, 15, 35 of 80 bent. Je dient daar weg te blijven.
Ook al mocht je een jaar geleden nog 100 km/h op een bepaalde weg, als er nu is vastgesteld dat 60 km/h maximum is dan zal je een bekeuring krijgen als je nu nog 100 rijdt. Heeft niets te maken met uitnodigend, heeft niets te maken met het verleden. Heeft alleen te maken met regels en wetten. Zo simpel.

Geen punt aangedragen. Zichzelf voor lul zetten. Dat hebben ze gedaan.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:21:52 #162
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64822064
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:13 schreef Oldbie het volgende:
Officiële weg, my ass. Er is geen officiële weg aangezien hij, hoe je het ook bekijkt, niet in zijn recht staat. Hij is daar op verboden terrein. Klaar!

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat de muziektent vroeger gemeengoed was wil niet zeggen dat het nu nog zo is. Wat de muziektent ook maar uitstraalt, het is eigendom van een stichting. Als deze stichting zegt dat het verboden terrein dan heb jij je eraan te houden. Of je nou 10, 15, 35 of 80 bent. Je dient daar weg te blijven.
Ook al mocht je een jaar geleden nog 100 km/h op een bepaalde weg, als er nu is vastgesteld dat 60 km/h maximum is dan zal je een bekeuring krijgen als je nu nog 100 rijdt. Heeft niets te maken met uitnodigend, heeft niets te maken met het verleden. Heeft alleen te maken met regels en wetten. Zo simpel.

Geen punt aangedragen. Zichzelf voor lul zetten. Dat hebben ze gedaan.
Wat jij dus eigenlijk zegt is dat je nooit de huidige regelgeving en/of zaken die in het verleden hebben plaatsgevonden en nog steeds het heden beinvloeden in twijfel mag trekken.

Tsja, ieder zijn mening zou ik zeggen.

Ook de rechter was overigens van mening dat de manier waarop de muziektent prive eigendom is geworden zeer discutabel is.
Krekker is de bom!
pi_64822301
Ik vond het wel knap van het ventje dát hij het aankaarte bij die Rijdende Rechter..Alleen de manier waarop was om het bloed onder je nagels vandaan te krijgen.
En toen hij ook nog kwam met (Ja dan moet ik heul die 800 meter fietsen!....en weer terug!) toen heeftie voor mij wel afgedaan.
Op minder dan 800 meter zit Sportpark Slobbegors. Daar kan je mákkelijk voetballen, ook als je geen lid bent (athans, dat heb ik járen gedaan op vrijdagmiddag) en heb je ook geen last van zo'n stichting.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:34:14 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64822494
Als die tent nog wel gemeente-eigendom was geweest, had de gemeente toch net zo goed het recht om zo'n bordje op te hangen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:37:24 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_64822598
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:34 schreef wonderer het volgende:
Als die tent nog wel gemeente-eigendom was geweest, had de gemeente toch net zo goed het recht om zo'n bordje op te hangen?
Lijkt me wel. Maar dan is het besluit genomen door een door de burger aangestelde groep mensen en kon men daar gezellig over discussieren in de dorpsraad .
Krekker is de bom!
pi_64823197
Wedde dat dat jochie later aanvoerder word van LAKS, serieus tis net een kleinere irritantere uitvoering van die gast weet z'n naam even niet meer....

anyway, toen ik 10 jaar was, kon er geen speeltuintje me langer dan 10 minuten boeien. Meestal pakte ik met vrienden de fiets en ging dan ergens weer nieuwe dingen verkennen...

overgens, zeikende oudere in een wijk horen er nou eenmaal bij als je 10 bent.. wij hadden vroeger ook zo'n oma die flipte als de bal in haar tuin kwam etc...

en dat sommige alles gingen uitdagen kan ik mij ook nog goed herinneren, dus dat verhaal van aan z'n oor getrokken vind ik niet echt geloofwaardig... zal wel beetje aangedikt zijn!
I'm not the man you think I am!
pi_64823280
overgens, snap ik niet waar dat ventje zich druk om maakt. Met zo'n kapsel ben je gedoemd later te gaan hockeyen!
I'm not the man you think I am!
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:00:05 #168
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_64823544
Die jongen moet daar gewoon wegblijven, klaar. Ouders zitten fout, kind wil graag slim zijn.

Die zaal had zich niet zo op de kast moeten laten jagen, vervelende zeikbejaarden

Youp kan hier gewoon een complete conference over maken
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:10:17 #169
65997 Oldbie
pi_64823980
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat jij dus eigenlijk zegt is dat je nooit de huidige regelgeving en/of zaken die in het verleden hebben plaatsgevonden en nog steeds het heden beinvloeden in twijfel mag trekken.

Tsja, ieder zijn mening zou ik zeggen.

Ook de rechter was overigens van mening dat de manier waarop de muziektent prive eigendom is geworden zeer discutabel is.
Nee, dat wil ik niet zeggen.
Wat ik wil zeggen is dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven. Zeker als het je meerdere malen duidelijk is gemaakt dat je er niet aan mag komen.
Naar de rechter stappen is dan volslagen belachelijk. Daar komt zijn leeftijd echt naar voren. Hij krijgt zijn zin niet en gaat dan proberen net zo lang te drammen tot hij zijn zin wel krijgt. Harde les. Zo werkt het dus niet.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:41:32 #170
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_64825422
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 05:40 schreef nachtdier2 het volgende:
Zo jong en nu al een echte bal
Jij voetbalde toen je nog 10 was met zoeen plastic voetbal?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_64828831
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:00 schreef Lov1 het volgende:
Die jongen moet daar gewoon wegblijven, klaar. Ouders zitten fout, kind wil graag slim zijn.

Die zaal had zich niet zo op de kast moeten laten jagen, vervelende zeikbejaarden

Youp kan hier gewoon een complete conference over maken
Idd, maar ik vond die reacties in de zaal en studio wel erg zielig, met name Kitty Donker die dat maar met een grijns verteld. Schijnbaar hebben ze op die website het gastenboek en contactpagina verwijderd. Indien men wil napraten met stichting dorpsbehoud kan men contact opnemen met: 078 6429113.
pi_64843289
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:41 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:15:20 #173
235603 Papi.Chulo
Minder oud hier dan morgen
pi_64844184
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:41 schreef B.E.D het volgende:

[..]

BOX OUWE
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:18:17 #174
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64844308
Ach die ouderen hadden dat joch gewoon niet uit moeten lachen, ze wisten dat hij ongelijk kreeg en toch gaan ze keihard de discussie aan. Had het gewoon even aangekeken en wacht op de uitspraak, speel het spelletje gewoon mee. Dat zo'n mevrouw dan gaat janken omdat er wat kinderen in een muziektent spelen vind ik toch wel echt de max
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_64850743
Ik heb ooit tijdens het belletje trekken een emmer water over me heen gekregen . Had ik toen ook die man voor de rechter moeten dagen?

Anyway; veel kinderen leren van hun ouders niet meer dat je niet alles mag en dat er soms 'regels' zijn. Ik vind Pieter wel een beetje zielig, zijn ouders zijn een aantal dingetjes vergeten in de opvoeding heb ik het idee.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 16:21:15 #176
43556 miss_dynastie
pi_64856257
Verschrikkelijk, wat een naar, irritant, onbeschoft, betweterig mannetje.
Zijn ouders zouden hem eens op moeten voeden en leren wat 'nee' betekent.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:22:46 #177
235603 Papi.Chulo
Minder oud hier dan morgen
pi_64856326
kleine kutneger, dood moet ie
BOX OUWE
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:04:50 #178
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_64857996
Wat een irritant kind, veel te wijs voor zijn leeftijd. Ook al pakt hij het in correct taalgebruik in, hij is zeer onbeschoft.

Behoorlijk kansloze zaak, uiteraard zou dat verbod niet opgeheven worden, het is hun goed recht om dat in stand te houden. Dat ventje begrijpt blijkbaar niet dat dit soort gedrag niet acceptabel is, maar dat probleem ligt in oorsprong bij de ouders. Zoals al eerder gezegd, dit is vast een gezin waar alles bediscussiëerd mag worden, maar ik geloof er geen reet van dat dat een gezonde opvoeding is, soms moeten er duidelijke grenzen gesteld worden.

De wallenvrouw (zus van Wim Kok?) heeft dit ook niet handig aangepakt, want ik denk dat een bezoekje aan de ouders meer had opgeleverd dan deze hele farçe. Bovendien stond ze waarschijnlijk al bekend als zuur oud wijf in de buurt, dat imago is er niet beter op geworden. Het argument 'dat Pieter dit zo wilde, dus daarom zijn we er in mee gegaan' is ook belachelijk, ze is 80 jaar ouder, dan behoor je ook wel iets wijzer te zijn.

Dat de redactie van De Rijdende Rechter dit überhaupt heeft doorgelaten vind ik vreemd, want het lag nogal voor de hand wat er zou gebeuren, beetje sensatiebelust allemaal. Hoe al die oude graftakken in de zaal tegen dat mannetje tekeer gingen vind ik overigens ook zeer treurig, maar dat zijn doorgaans mensen die geen enkel pleziertje meer in hun leven hebben en het dan ook anderen maar willen ontnemen

Samenvatting:
Bejaarden
Pedant ventje
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:45:18 #179
214830 RomeijnLand
She Pushed Me.
pi_64861263
Hij moet voortaan maar eens wachten met rechtzaken tot hij klaar is met Groep 4.
pi_64866137
Tien euro dat ie op de middelbare school klassenvertegenwoordiger wordt
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_64869993
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:57 schreef ee-04 het volgende:
"Ik vind het goed dat er een klassenboek is, maar ik ben het niet eens met de manier waarop het wordt onderhouden..."
pi_64870245
"Ik vind het goed dat The Oval Office goed onderhouden wordt, maar ik ben het strikt oneens met de manier waarop. Ik moet daar toch kunnen voetballen?"
pi_64871300
Wat een toffe jongen. Respect. Jaja, hij is 10, hij snapt de dingen niet zo goed, maar hij komt voor zichzelf op.
pi_64871400
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:57 schreef ee-04 het volgende:
Voorzitter van de Leerlingenraad, deelnemer in MR, voorzitter van een politieke jongenorganisatie, rechtenstudie, advocaat/rechter, 2de Kamer, Minister van Justitie.

† In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 23:27:52 #185
43556 miss_dynastie
pi_64871881
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:14 schreef 3.14159 het volgende:

[..]

Voorzitter van de Leerlingenraad, deelnemer in MR, voorzitter van een politieke jongenorganisatie, rechtenstudie, advocaat/rechter, 2de Kamer, Minister van Justitie.

Maar voor een echte rechter werkt huilen ietsje minder goed
pi_64871920
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar voor een echte rechter werkt huilen ietsje minder goed
Mens, het kindje is 10.
pi_64872203
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:11 schreef 3.14159 het volgende:
Wat een toffe jongen. Respect. Jaja, hij is 10, hij snapt de dingen niet zo goed, maar hij komt voor zichzelf op.
Met argumenten van niks...
pi_64872297
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:37 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Vergeef hem, hij is 10. Mijn denkvermorgen was toen ook iets beperkter.
pi_64872315
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:37 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Hij is tien.
Het ettertje haalde mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan maar ergens vind ik het ook wel heel stoer van hem dat hij op deze manier zijn 'recht' probeert te halen.
De graftak moeten ze gewoon publiek lynchen. In die muziektent. Dan is daar ook eens wat te doen.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 23:44:10 #190
43556 miss_dynastie
pi_64872453
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:29 schreef 3.14159 het volgende:

[..]

Mens, het kindje is 10.
Jij dicht hem allerlei capaciteiten toe die ik vooralsnog niet in hem zie.
Hij is inderdaad tien, een kindje, een verwend ettertje, dat van papa en mama moet horen wat 'nee' betekent.
pi_64872632
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jij dicht hem allerlei capaciteiten toe die ik vooralsnog niet in hem zie.
Hij is inderdaad tien, een kindje, een verwend ettertje, dat van papa en mama moet horen wat 'nee' betekent.
Dat was maar een droge opmerking, na al die haatreacties hier. Dat is pas ziek

Prima, dat mag je vinden, maar hij heeft nu 'officieel' gehoord dat hij geen gelijk heeft. Dit is goed voor zijn rechtsbesef. Voor mij is hij een held.

Ik ga een briefje naar deze jongen sturen.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 23:52:36 #192
43556 miss_dynastie
pi_64872772
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:48 schreef 3.14159 het volgende:

[..]

Dat was maar een droge opmerking, na al die haatreacties hier. Dat is pas ziek

Prima, dat mag je vinden, maar hij heeft nu 'officieel' gehoord dat hij geen gelijk heeft. Dit is goed voor zijn rechtsbesef. Voor mij is hij een held.

Ik ga een briefje naar deze jongen sturen.
Dit jongetje heeft geen enkel rechtsbesef. Alleen naar de rechter luistert hij, de rest 'negeert' hij, zoals hij zelf zegt. Dat is geen rechtsbesef, dat is tomeloze arrogantie.
pi_64873005
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dit jongetje heeft geen enkel rechtsbesef. Alleen naar de rechter luistert hij, de rest 'negeert' hij, zoals hij zelf zegt. Dat is geen rechtsbesef, dat is tomeloze arrogantie.
Tja, als iemand hardhandig aan mijn lichaam trekt (oren), dan zou ik ook weinig respect hebben voor zijn/haar wensen. Zijn actie is dus niet dat hij 's nachts het plekje gaat verkankeren. Nee, deze jongeman stapt naar Meester Visser. Hulde.
pi_64873062
Een D66'er in spe
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2009 @ 00:05:31 #195
43556 miss_dynastie
pi_64873178
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:59 schreef 3.14159 het volgende:

[..]

Tja, als iemand hardhandig aan mijn lichaam trekt (oren), dan zou ik ook weinig respect hebben voor zijn/haar wensen. Zijn actie is dus niet dat hij 's nachts het plekje gaat verkankeren. Nee, deze jongeman stapt naar Meester Visser. Hulde.
Dat zegt hij ja, die meneer beweerde hem alleen bij zijn schouder te hebben gepakt. Lijkt me een logischere gang van zaken als ik zie hoe vriendelijk ze met deze jongen zijn omgegaan.
pi_64873358
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zegt hij ja, die meneer beweerde hem alleen bij zijn schouder te hebben gepakt. Lijkt me een logischere gang van zaken als ik zie hoe vriendelijk ze met deze jongen zijn omgegaan.
Vriendelijk? Ze moeten zich de ogen uit hun kop schamen dat ze zo met een tienjarig kind omgaan.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:19:07 #197
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_64873618
Wat een enorm etterbakje zeg.. gatverdamme! En dan is de aflevering nog maar 5 minuten oud. Het kutjochie zal zo even bepalen dat hij in je tuin wil spelen...

Met dat vingertje..
Whehe.. een vijandige zaal. Nee, geef dat kind lekker zn zin, laat hem altijd zn gelijk krijgen en over 10 jaar is hij onhandelbaar en doet hij weet ik wat. Lekker signaal hoor

En die presentatrice een grote bek tegen de burgemeester. Mevrouwtje, de redactie had ook kunnen bedenken dat je dit niet moet doen...

[ Bericht 22% gewijzigd door Cheiron op 10-01-2009 00:36:18 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_64873655
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hij is tien.
Het ettertje haalde mij ook het bloed onder mijn nagels vandaan maar ergens vind ik het ook wel heel stoer van hem dat hij op deze manier zijn 'recht' probeert te halen.
De graftak moeten ze gewoon publiek lynchen. In die muziektent. Dan is daar ook eens wat te doen.
Hij haalde het bloed niet naar bovenbij mij, maar het is grappig omdat hij zijn zin niet krijgt en dan met totaal nietszeggende argumenten komt.

Maarja die vrouw was ook gaar, die laat zich helemaal gaan op een tienjarig ventje
  zaterdag 10 januari 2009 @ 00:34:44 #199
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64874112
Ondanks dat hij voor zichzelf opkomt en intelligent over komt voor een 10-jarige, vind ik het een onopgevoed blaagje.
Ten percent faster with a sturdier frame
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2009 @ 00:38:12 #200
43556 miss_dynastie
pi_64874211
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:11 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Vriendelijk? Ze moeten zich de ogen uit hun kop schamen dat ze zo met een tienjarig kind omgaan.
Hij daagt hén voor de rechter, zij hem niet! Ze hebben verschillende malen vriendelijk gevraagd of hij weg wil blijven. Het waarom doet er niet toe, het ding is hun eigendom. Net als dat ik jou om wat voor reden dan ook niet in mijn auto wil hebben. Maar nee, dit verwende kutkind accepteert het niet, hoort het wel, maar negeert het, zoals hij het zelf zegt. De enige die zich hier moeten schamen, naast de programmamakers, zijn de ouders. Voed je eigen kind op!
pi_64875234
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:52 schreef miss_dynastie het volgende:

Wat andere mensen vinden heeft godzijdank niets met 'rechtsbesef' (ik neem aan dat je rechtsgevoel bedoelt) te maken. Die grijze duiven willen alleen maar orde en rust, en die dame van de stichting identificeerde zich veel teveel met die m.i. onnutte muziektent, die 363 van de 365 dagen ongebruikt publieke ruimte staat in te nemen.

Komt nog bij dat dit soort faciliteiten normaal altijd publiek bezit is, en dat deze muziektent dat gezien zijn functie en locatie -middenin het kinderspeelveldje nota bene- in wezen nog steeds is (vandaar ook Visser's kritiek op de gemeente). Laat zo'n ding dan de andere 363 dagen tenminste nuttig zijn als speelhut voor de kinderen.

Bovendien hebben die kinderen er nooit aantoonbaar schade aangericht. Dat zij het als onrecht ervaarden dat ze er werden weggestuurd, en dat ze met dat soort verdachtmakingen werden geconfronteerd, getuigt juist van een prima ontwikkeld rechtsgevoel. Dat dat jongetje het vervolgens aandurfde om er een 'zaak' van te maken vind ik moedig, en gezien zijn leeftijd heeft hij zich uitstekend geweerd.

In Visser's advies aan de stichting om een jongerenconcert te organiseren en daar de kinderen bij te betrekken kon ik me trouwens niet zo vinden. Hij had Pieter moeten aanmoedigen om een speedmetalbandje te beginnen en daarmee wekelijks in die tent een concert te verzorgen..
  † In Memoriam † zaterdag 10 januari 2009 @ 01:28:37 #202
43556 miss_dynastie
pi_64875605
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 01:16 schreef dvr het volgende:
Wat andere mensen vinden heeft godzijdank niets met 'rechtsbesef' (ik neem aan dat je rechtsgevoel bedoelt) te maken. Die grijze duiven willen alleen maar orde en rust, en die dame van de stichting identificeerde zich veel teveel met die m.i. onnutte muziektent, die 363 van de 365 dagen ongebruikt publieke ruimte staat in te nemen.
Ik bedoel helemaal niks, ik quote dat woord uit de post van de user waar ik op antwoord.
quote:
Komt nog bij dat dit soort faciliteiten normaal altijd publiek bezit is, en dat deze muziektent dat gezien zijn functie en locatie -middenin het kinderspeelveldje nota bene- in wezen nog steeds is (vandaar ook Visser's kritiek op de gemeente). Laat zo'n ding dan de andere 363 dagen tenminste nuttig zijn als speelhut voor de kinderen.
De gemeente had het ding dan niet moeten verkopen, je kan niet van deze mensen eisen dat ze het op eigen kosten in stand houden én als publieke voorziening aanbieden.
quote:
Bovendien hebben die kinderen er nooit aantoonbaar schade aangericht. Dat zij het als onrecht ervaarden dat ze er werden weggestuurd, en dat ze met dat soort verdachtmakingen werden geconfronteerd, getuigt juist van een prima ontwikkeld rechtsgevoel. Dat dat jongetje het vervolgens aandurfde om er een 'zaak' van te maken vind ik moedig, en gezien zijn leeftijd heeft hij zich uitstekend geweerd.
Welnee. De juiste gang van zaken in dit soort dingen is:
'Papa, waarom mag ik niet in die tent?'
'Omdat die tent niet van jou is, knul.'
'Ja, maar...'
'Punt. Uit.'

Of gaat hij over tien jaar de buurman dagvaarden omdat hij niet in zijn Porsche mag rijden?
Of er schade is aangericht door deze jongens doet er niet toe, het staat iemand vrij een ander van zijn terrein te weren. Dat het knulletje het wel snapt, maar het gewoon negeert, is niet moedig, maar eigenwijs en arrogant. Als ouder heb je hier een taak je kind op te voeden, maar als jij verzaakt, kun je niet van anderen verwachten dat ze voor de rechter gesleept worden alsof ze met een volwassene te doen hebben, maar vervolgens lief en aardig moeten zijn omdat het een kind is. Wie grote mensen spelletjes speelt, moet niet janken dat hij als volwassene wordt behandeld.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:05:49 #203
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_64877456

[ Bericht 63% gewijzigd door Biogarde op 10-01-2009 04:27:45 ]
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_64877889
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 03:05 schreef Prik0 het volgende:
[adresgegevens]

Beetje overbodig vind je niet

Het was maar een tv uitzending hoor, ga pedofielen opsporen en hun achternamen, adressen, telefoonnummers posten, doe je wat nuttigs
Zelfbenoemde speeltuindeskundige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')