Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef Juup© het volgende:
Nee, leer rijden.
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
waarom plaatsen we dan wel vangrails?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten.
Kan ook in bossen.quote:En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
Bron?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef sigme het volgende:
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,quote:Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
Vangrails zie je bij snelwegen, niet bij wegen waar bomen staan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waarom plaatsen we dan wel vangrails?
[..]
Kan ook in bossen.
Weet ik. Je kan niet alles voorkomen. Maar bomen langs de weg plaatsen heb ik altijd idioot en levensgevaarlijk gevonden. De eerste boom die meegeeft moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
En door die klap kan je niet dood van gaan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef HPoi het volgende:
[..]
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
Ja, klopt. Ik vindt het werkelijk van de knotse. Doen ze hele dure projecten om de wegen veiliger te maken en dan planten ze van die obstakels die niet meegeven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef HPoi het volgende:
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten.
Zeker.quote:Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)![]()
![]()
quote:Dus: EENSCH MET DE TS!![]()
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
En door die klap kan je niet dood van gaan?
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Salvad0R het volgende:
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
Ergens houdt het op. Maar tussen van huizen en het niet meer plaatsen van bomen langs de weg zit nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef Pony-Lover het volgende:
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
Eurekaquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)quote:
Neequote:Ik denk dat het met de markering te maken heeft, de loop van de weg etc. Dat kan dus ook met afbreekbare paaltjes worden gerealiseerd. . Dezelfde effect maar veel veiliger.
Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid. Zijn tijd was blijkbaar gekomen..quote:[..]
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.
Toppie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien moet TS tegen een boom aanrijden dan is hij van alle gevaren in het leven verlost.
Ik weet hoe een auto eruit ziet na een botsing met een boom: er is dan niks meer van over. De kans is ook groter dat iemand een aanrijding met een boom niet overleeft dan bij een botsing met bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Maar dat betekent niet dat de kans van overlijden met een botsing met een lantaarnpaal afwezig is. Moeten alle risico's vermeden worden? Moeten alle lantaarnpalen dan x meter van de weg verwijderd zijn? En is een weg waar elke 3 meter een boom staat gevaarlijker dan een weg waar elke 10 meter een boom staat (meer bomen = meer kans op (dodelijke) ongelukken)?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.
Uit privacy overwegen kan ik je de foto van het geval met die jongen niet laten zien. Die auto was niets meer van over, de boom had slechts een paar kleine plekjes.
Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten. En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Interessant stukquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)
De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
Nou, afbreekbare kunstbomen?quote:Nee.
Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.quote:Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid.
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..quote:Zijn tijd was blijkbaar gekomen..
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:17 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.![]()
Ik ben het eens met TS omdat ik jaren rondloop met het zelfde idee. Tis van de gekke, er vallen bij bosjes doden doordat ze tegen een boom knallen en tegelijkertijd planten ze zelfs nieuwe bomen langs wegen waar dat vaak gebeurd of bij aanleg van nieuwe wegen.
Er is in de wijde omtrek geen boom te zien,maar die moeten dan zonodig langs wegen geplaatst worden....![]()
Kan je goed zien als je in de trein zit, alleen maar landbouwgrond met wegen erdoorheen en waar staan de bomen?, juist alleen langs de provinciale wegen/polderwegen. Achterlijk gedoe. Maak gewoon bossen.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)
De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
Er staat iets voorquote:
Met die boom heb ik geen medelijden hoor.quote:Het is mijn boom jah
Betalen zullen zij, die tegen mijn boom zich te pletter reden.
Want?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.
Kwestie van groen licht van de olieproducten-uitmelkers
Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Interessant stuk![]()
[..]
Nou, afbreekbare kunstbomen?Die hebben toch voordelen....
18 hmm? Jong. Auto.quote:[..]
Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.
[..]
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
Nou liberalen hebben eerder zoiets van : moet kunnen!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef t-8one het volgende:
Wel een liberaal idee ook weer; Ik heb er last van, dus moet het weg.
Duur is het zeker. Ik zal er eens goed over nadenken. Het is een kwestie van verkeer en psychologie. Dat is de kern. Je gaat ahw door een soort tunnel, al na gelang hoe hard je rijdt. (geen BDEquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.
[..]
Klopt, hij werd slechts 18 jaar en had dus nog een hele leven voor zich, menselijkerwijs gesproken. Het is bijna niet voor te stellen.quote:18 hmm?
quote:Jong. Auto.
God's plannen/bedoelingen zijn soms ongrijpbaar. Vraag me maar niet naar het doel, want dat ik ook niet.quote:God of Darwin? Wat is beter / erger?
Ik weet niet of dat zo hoort....quote:Jonge mannen sterven vaak, EG.
Dat hoort zo.
Psychologische trucs zijn er genoeg voor handen als je het mij vraag. Er bestaat ook zoiets van verkeerspsychologie. Die maken volop gebruik van verkeersremmende zigzagstrepen etc.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes. Verhoging snelheid ga je tegen dmv flitskasten.
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes.
Kan ook, maar belemmeren het zich weer enorm. Maar dat heeft weer een remmend effect......quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:24 schreef Bill_E het volgende:
1 woord :
erosie
of wil je er struiken neer zetten?
Dan had hij er wat voorzichtiger mee om moeten gaan, wees blij dat hij geen mensen heeft meegenomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
Dat zou beter zijn, maar ik vrees ....te duur.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan nog liever vangrails én bomen.
Nep werkt niet. Mensen zijn echt niet zo achterlijk dat ze blijven denken dat zigzagstrepen echt hun snelheid aangeven, of dat de weg echt smaller is geworden als er strepen langs gezet zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Psychologische trucs zijn er genoeg voor handen als je het mij vraag. Er bestaat ook zoiets van verkeerspsychologie. Die maken volop gebruik van verkeersremmende zigzagstrepen etc.
Dat is wel een goed punt ja, ik vraag me af of er struiken zijn met voldoende wortelstructuur om het effect van bomen te evenaren.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:24 schreef Bill_E het volgende:
1 woord :
erosie
of wil je er struiken neer zetten?
Dat verschilt per persoon, sommige nog geen 5 cent, andere zijn onvervangbaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou beter zijn, maar ik vrees ....te duur.
Wat is een mensenleven eigen waard
Het is mij (nog) niet bekend wat precies de oorzaak was. Wel dat er geen drank in het spel was.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan had hij er wat voorzichtiger mee om moeten gaan, wees blij dat hij geen mensen heeft meegenomen.
Pfff rustig man... het heet niet voor niets een ongeluk he... kan iedereen gebeurenquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:34 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan had hij er wat voorzichtiger mee om moeten gaan, wees blij dat hij geen mensen heeft meegenomen.
Je kan ook gewoon uit je doppen kijkenquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Bomen horen in bossen te staan en niet langs de weg. Maken we ons druk over verkeersveiligheid, politie streng op alcohol en snelheid en terecht, maar worden er wel bomen langs de weg geplaatst....![]()
Regelmatig komen om in het verkeer, omdat iemand een boom onderweg "ontmoet" En dat gebeurd echt niet alleen icm met alcohol.
Zelf heb ik er tot nu toe geen last van maar bij ons in de buurt verongelukte recentelijk nog een jongen die om onduidelijke reden tegen een boom belandde.....
Dus vroeg ik mij af, welke ziel haalt het in z'n hoofd om bomen langs de weg te plaatsen. Leg dan een fatsoenlijk bos aan zou ik zeggen.
Stelling:
1 Bomen langs de weg plaatsen is onverantwoord.
2 Alle bomen langs de weg kappen.
TS begint:
1 Ja
2 Ja.
Ja? Heb je daar ook een bron voor? Ik denk dat je onbewust wel degelijk gaat reagerenquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nep werkt niet. Mensen zijn echt niet zo achterlijk dat ze blijven denken dat zigzagstrepen echt hun snelheid aangeven, of dat de weg echt smaller is geworden als er strepen langs gezet zijn.
Ze passen hun gedrag erop aan - ze gaan weer gewoon rijden zoals daar kan.
Daar ben ik ook niet meer op tegen. Ze zijn bijzonder effectief. Maar ja, de hulpdiensten hadden er zoveel last van, dat ze bij ons de hellingen hebben verkleind. Tiswah.quote:Overal drempels van jewelste leggen - dat helpt wel. Dan kan je niet afdwalen en niet harder dan 50.
Uiteraard, maar iedereen kan een domme fout maken. Dan maar direct "doodstraf"? Ik niet zo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon uit je doppen kijken.
Dat kan toch ook met bossen?quote:Daarnaast vangen bomen al een hoop van de ellende van de uitlaatgassen af, kan nooit kwaad.
Dan had hij te hard gereden of was hij aan het bellen of sms'en tijdens het rijden. Een auto stuurt niet automatisch plotseling naar rechts...quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
Ik geloof echt dat die jongen heel veel pech gehad...Het kan iedereen overkomen, zelfs de beste.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Pfff rustig man... het heet niet voor niets een ongeluk he... kan iedereen gebeurenongeluk zit in een ongelovelijk klein hoekje
Als je niet kan autorijden zou je je rijbewijs in moeten leveren lijkt me. Als je gewoon normaal rijdt is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard, maar iedereen kan een domme fout maken. Dan maar direct "doodstraf"? Ik niet zo.![]()
[..]
Als die direct langs de weg staan welquote:Dat kan toch ook met bossen?
In mijn ervaring gebeuren ongelukken onevenredig vaak met domme mensen die stomme dingen doen... Maar vooruit, ondanks mijn instincten zal ik deze jongen het voordeel van de twijfel geven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:40 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Pfff rustig man... het heet niet voor niets een ongeluk he... kan iedereen gebeurenongeluk zit in een ongelovelijk klein hoekje
Dat is dwaas duur.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan nog liever vangrails én bomen.
Ik begreep dat verkeersanalisten het gingen uitzoeken. Ik hoorde dat iig geen drank in het spel was. Maar de aanleiding is mij nog niet bekend. Misschien komt er ook niets uit, het was eenzijdig ongeluk. Ik weet ook niet of er getuigen waren, het was 's-nachts.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan had hij te hard gereden of was hij aan het bellen of sms'en tijdens het rijden. Een auto stuurt niet automatisch plotseling naar rechts...
Du_ke, weet jij dat?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt ja, ik vraag me af of er struiken zijn met voldoende wortelstructuur om het effect van bomen te evenaren.
Iedereen, ja iedereen, zelfs de beste rijder kan een stomme manouvre uitvoeren, Du_ke . daar is echt niemand te goed voor. al weet ik het in dit geval natuurlikj niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je niet kan autorijden zou je je rijbewijs in moeten leveren lijkt me. Als je gewoon normaal rijdt is er niets aan de hand.
[..]
Jaja. Of geen wegen door het bosquote:Als die direct langs de weg staan wel.
Of hij had toch wat te weinig geslapen en deed even z'n ogen dicht. Bomen lopen niet zomaar de weg op en je stuur gaat niet zomaar opzij.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begreep dat verkeersanalisten het gingen uitzoeken. Ik hoorde dat iig geen drank in het spel was. Maar de aanleiding is mij nog niet bekend. Misschien komt er ook niets uit, het was eenzijdig ongeluk. Ik weet ook niet of er getuigen waren, het was 's-nachts.
Wellicht hoor ik het nog een keer. Maar sluit niet uit dat er niets uitkomt.....
Te hard, het zou kunnen. Het was ook nacht....het is ook zeker niet uitgesloten dat hij is geschrokken omdat er iets overstak. Dat kan toch ook?
Oh die zijn er zeker wel en gewoon gras kan ook een prima berm vormen. Erosie is in Nederland niet direct een gigantisch probleem langs de wegen wat grasbetontegels langs de weg waarlangs het water weg kan stromen en dat probleem is grotendeels opgelost.quote:
Zou kunnen. Ik vrees dat de oorzaak misschien nooit wordt gevonden. Maar ach, maakt het iets uit, de ouders zijn hun jong kwijt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of hij had toch wat te weinig geslapen en deed even z'n ogen dicht.
Meestal niet, toch kan het wel degelijk zo zijn ,dat er iets is gebeurd ,waar hij weinig aan kan doen. Een ongeluk heeft vaak een complex aan oorzaken....quote:Bomen lopen niet zomaar de weg op en je stuur gaat niet zomaar opzij.
Ja het kan maar de wegen in Nederland zijn over het algemeen zo ingericht dat wanneer je je aan de snelheid houdt je bij een foute manoeuvre nog uit kan wijken. Maar als je 30 km harder rijdt dan toegestaan loop je inderdaad een groter risico.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedereen, ja iedereen, zelfs de beste rijder kan een stomme manouvre uitvoeren, Du_ke . daar is echt niemand te goed voor. al weet ik het in dit geval natuurlikj niet.
[..]
De meeste uitlaatgassen kan je binnen enkele meters van de weg afvangen.quote:Jaja. Of geen wegen door het bos![]()
Ja maar bij een ongeluk met een jongere in het donker hoef je meestal niet heel ver te zoeken naar de oorzaak.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vrees dat de oorzaak misschien nooit wordt gevonden. Maar ach, maakt het iets uit, de ouders zijn hun jong kwijt.
[..]
Meestal niet, toch kan het wel degelijk zo zijn ,dat er iets is gebeurd ,waar hij weinig aan kan doen. Een ongeluk heeft vaak een complex aan oorzaken....
Maar ja, wegen horen nu eenmaal niet door een bos te lopen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Bomen horen in bossen te staan en niet langs de weg.
Ja hier in Nederland doen we het erg goed. Misschien wel juist door al die bomen langs de wegen en stapels veiligheidsmaatregelen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:54 schreef Noin het volgende:
Effe voor de duidelijkheid, ik maak me totaal geen zorgen over verkeersveiligheid.
In 2007 waren er 791 doden. Volgens mij rijden er elke dag 5 miljoen auto's op de weg. 365 dagen emm.. das een kans van 1:1.500.000 dat je dood gaat of zo. Kun je beter aan de staatsloterij mee doen de kans dat je een ton of meer wint is groter.
Tegen pech vallen geen maatregelen te nemen, jij reageert nu emotioneel omdat het in je buurt gebeurt is. Maar bomen langs de weg maken het rijden veiliger, vangen uitlaatgassen op en zorgen ook voor een stukje geluiddemping. Laten staan. Zoveel ruimte hebben we niet in dit land.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat die jongen heel veel pech gehad...Het kan iedereen overkomen, zelfs de beste.
Ik ken de plek waar het gebeurd is. Ik geloof , zelfs met de toegestane snelheid, uitwijken absoluut niet mogelijk was geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja het kan maar de wegen in Nederland zijn over het algemeen zo ingericht dat wanneer je je aan de snelheid houdt je bij een foute manoeuvre nog uit kan wijken. Maar als je 30 km harder rijdt dan toegestaan loop je inderdaad een groter risico.
[..]
OK, met struiken danquote:De meeste uitlaatgassen kan je binnen enkele meters van de weg afvangen.
Zeker, vaak is hard rijden al dan niet onder invloed de oorzaak....Gelukkig dat hij niet ene ander had meegenomen, want dat zie je ook heel vaak.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar bij een ongeluk met een jongere in het donker hoef je meestal niet heel ver te zoeken naar de oorzaak.
Dat is zo. Noodlottige ongevallen zijn nu eenmaal van alle tijden. Het leven is ook riskant. Een grote tombola met risico's om iedere hoek.quote:In theorie zou het misschien ook anders kunnen maar dan kan je ook sterven omdat je van je trap afvalt bv.
Meer drempels. Werkt perfect. Nadeel: hulpverleners. Verder: die kunstpalen waar ik op doelde. Markeren de zaak en halen de snelheid er ook uit. Verschil: ze breken af als je ertegen aan rijdt. Net als die lichtpalen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:13 schreef DS4 het volgende:
Oneens met het kappen. Het weghalen van bomen maakt dat men iha harder gaat rijden.
Ik heb liever meer veiligheid.quote:Daarnaast staat het gewoon een stuk prettiger.
Uitlaatgassen worden een stuk schoner. Straks rijden we allemaal elektrisch en zijn auto;s helemaal schoon (muv opwekking, daar kan je bossen weer als antwoord op gebruiken)quote:Voorts filteren bomen de lucht, dus houdt men de vervuiling meer bij de weg.
Moet een fout dan met de dood worden afgestraft? Die jongen had wrs nog graag iets langer geleefd dan 18. Al is het zijn eigen schuld geweest. Voor moord krijg je niets eens de doodstraf.quote:Mensen die zichzelf eenzijdig tegen een boom doodrijden hebben vrijwel altijd een fout gemaakt. Dronken, snelheid, vermoeidheid, noem maar op. Naast die bomen ligt vaak een fietspad...
Dat is die rij bomen dan weer wel een pre.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:41 schreef Troubled_Soul het volgende:
En achter die bomen langs de weg ligt vaak een fietspad.
Ik vraag me af of 18 eigenlijk nog iets te jong is om een auto te besturen.quote:Het is idd veel beter als die eikels die denken dat ze God zijn met hun net behaalde rijbewijs en daarom een bocht echt tijdens regen wel met 20 km per uur meer dan de adviessnelheid kunnen nemen, geen last hebben van die irritante bomen en gewoon veilig het fietspad opschuiven waar ze een pubertje meepakken wat tenminste nog geen rijbewijs heeft (en dat ook niet meer zal halen).
Beklaag je bij de grote planmaker. Die jongen had ook best die boom kunnen missen, of gewoon *niet* naast de weg kunnen belanden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet een fout dan met de dood worden afgestraft? Die jongen had wrs nog graag iets langer geleefd dan 18. Al is het zijn eigen schuld geweest. Voor moord krijg je niets eens de doodstraf.
Als we dit land vol met vreemdkomers stoppen, dan blijft er niet veel ruimte over nee.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tegen pech vallen geen maatregelen te nemen, jij reageert nu emotioneel omdat het in je buurt gebeurt is. Maar bomen langs de weg maken het rijden veiliger, vangen uitlaatgassen op en zorgen ook voor een stukje geluiddemping. Laten staan. Zoveel ruimte hebben we niet in dit land.
Nee, drempels werken niet perfect. Verre van. Iedere keer afremmen en optrekken zorgt voor meer milieubelasting. Daarnaast zijn veel drempels slecht. Ik heb al eens voor duizenden euros schade gereden op een slechte drempel...quote:
Aangzien de bomen daar ook voor zorgen komt dat niet in conflict.quote:Ik heb liever meer veiligheid.
Dan spreken we elkaar nader, ok? Over 30 jaar ofzo...quote:Uitlaatgassen worden een stuk schoner. Straks rijden we allemaal elekttrisch en zijn auto;s helemaal schoon (muv opwekking, daar kan je bossne weer als antwoord op gebruiken)
Nee, maar in het verkeer kun je nu eenmaal de dood vinden. Ook als er geen bomen zijn. En nogmaals, ik heb liever dat iemand die een fout maakt tegen een boom rijdt dan tegen een groepje kinderen op de fiets...quote:Moet een fout dan met de dood worden afgestraft?
Ik geloof niet dat het zijn doel was om tegen die boom te belanden. Nogmaals: moet een fout met de dood worden bestraft? Dat krijg je voor moord niet eens.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Beklaag je bij de grote planmaker. Die jongen had ook best die boom kunnen missen, of gewoon *niet* naast de weg kunnen belanden.
Het moet dan ook een afweging zijn. En ja, als die bomen pers saldo meer veiligheid geven, dan zeg ik ook: laten staan. Maar ik vraag: zijn er alternatieven, die per saldo beter zijn.quote:Moeten we alle bomen langs alle wegen kappen met alle nadelen van dien omdat er soms iemand pech heeft? Dat is geen veiligheid, dat is van god los.
Weet je sigme, die jonge vrouwen van nu rijden als GEKKEN! Vroeger reden ze keurig, maar die opgewonden standjes van tegenwoordig: NOG ERGER dan die jonge jongens waar je nu op doelt. Jongens nemen wellicht meer risico's, motorisch reageren ze nog steeds veel beter......quote:Wil je veiligheid voor 18-jarigen? Alle mannen tot 27 preventief opsluiten, daarna langzaam, onder begeleiding en medicatie langzaam in de maatschappij integreren. En preventief castreren. Worden ze mooi mak van.
Er zijn eindeloos veel mogelijkheden om (met veel pech) dood te gaan. Daar kan je niks aan doen. Ongelukken gebeuren. Punt. Telkens maar 1 bepaalde oorzaak weg proberen te halen, wat klauwen met geld kost, terwijl daarvoor in de plaats de volgende (doods)oorzaak opstaat. Nee, dan slaan we door. Het is goed zo.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het zijn doel was om tegen die boom te belanden. Nogmaals: moet een fout met de dood worden bestraft? Dat krijg je voor moord niet eens.
Herkenbaar.quote:Ik krijg eerder de stuipen op mijn lijf als er zo'n jonge griet in een Kaatje achter me zit en zich aan het opmaken is of zit te bellen. Ik sla er gerust voor af.![]()
Vorige week nog....
Wel eens van anticiperen gehoord? Ben jij je rijbewijs wel waard? Want anticiperen is juist een van de belangrijkste zaken bij het autorijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, drempels werken niet perfect. Verre van. Iedere keer afremmen en optrekken zorgt voor meer milieubelasting.
Je eigen schuld, dan rij je gewoon te hard. Je eigen straf, moet je maar normaal doen. Er kunnen geen drempels genoeg wordne geplaatst wat dat betreft.quote:Daarnaast zijn veel drempels slecht. Ik heb al eens voor duizenden euros schade gereden op een slechte drempel...
Ze liggen er wel hoor. Op 60 km. Bij ons. En terecht dat ze er liggen.quote:Drempels horen niet op doorgaande wegen.
[..]
Mag gerust eerder . Wat meer ambitie kan geen kwaad op dat punt. Maar ja innovatie is vooral hier een vies woord.quote:Aangzien de bomen daar ook voor zorgen komt dat niet in conflict.
[..]
Dan spreken we elkaar nader, ok? Over 30 jaar ofzo...
[..]
Dat laatste zeer zeker. Ik ben ook blij dat hij ook niemand had meegenomen.....quote:Nee, maar in het verkeer kun je nu eenmaal de dood vinden. Ook als er geen bomen zijn. En nogmaals, ik heb liever dat iemand die een fout maakt tegen een boom rijdt dan tegen een groepje kinderen op de fiets...
Op een doorgaande weg horen geen drempels, klaar. Het lijkt me verstandiger als jij nu eens een paar uur in een wak gaat zitten of iets anders doet om af te koelen, want je raaskalt er maar een eind op los.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel eens van anticiperen gehoord? Ben jij je rijbewijs wel waard? Want anticiperen is juist een van de belangrijkste zaken bij het autorijden.
[..]
Man, er ligt bij mij een voor het circuit afgesteld onderstel onder, dus ik moet veel drempels stapvoets doen en om nu de hele weg stapvoets te rijden...quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel eens van anticiperen gehoord? Ben jij je rijbewijs wel waard? Want anticiperen is juist een van de belangrijkste zaken bij het autorijden.
Nee, stapvoets, maar de drempel was zo hoog dat de bodemvrijheid achter onvoldoende is. Fijn overigens dat jij je oordeel meteen klaar hebt, iets wat jij mij gisteren nog verweet...quote:Je eigen schuld, dan rij je gewoon te hard.
Twee maten, EG, twee maten...quote:Je eigen straf, moet je maar normaal doen.
Ja, jij houdt van repressie, dat is wel duidelijk.quote:Er kunnen geen drempels genoeg wordne geplaatst wat dat betreft.
Wat heeft dat nu weer met drempels te maken die gewoon buiten wettelijke specificatie zijn aangelegd?quote:Bij ons rijdt er ook een hufter met een Audi A7 die schijt aan alles heeft en iedereen van de weg drukt. Horen niet op de weg thuis.
Ten eerste zijn de meeste 60 km/u wegen, wegen waar je makkelijk 80 kan rijden. Ten tweede zijn drempels nauwelijks verkeersveiligheidsbevorderend en al helemaal niet buiten de bebouwde kom.quote:Ze liggen er wel hoor. Op 60 km. Bij ons. En terecht dat ze er liggen.
Als jij electrisch wil rijden: ga je gang. Ik rij liever in mijn auto. Maar goed, ik ben gewoon realistisch over de termijn en NL is niet interessant genoeg om die termijn te versnellen. Nog afgezien van de vraag of electriciteit wel de toekomst is.quote:Mag gerust eerder . Wat meer ambitie kan geen kwaad op dat punt. Maar ja innovatie is vooral hier een vies woord.
De openbare weg is geen circuit, dus wat moet je nou in vredesnaam met een circuit afgesteld onderstel?quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Man, er ligt bij mij een voor het circuit afgesteld onderstel onder, dus ik moet veel drempels stapvoets doen en om nu de hele weg stapvoets te rijden...
Afwijkend gedrag ja. Dan zijn drempels juist een zegen.quote:En verder doelde ik natuurlijk op het feit dat iha voor drempels wordt geremd en daarna geaccelereerd, want hoe ik rij is niet bepaald interessant om landelijk beleid op te baseren...
Dan moet je zorgen dat je een auto rijdt die wel genoeg bodemvrijheid heeft.quote:Nee, stapvoets, maar de drempel was zo hoog dat de bodemvrijheid achter onvoldoende is.
Ik zie je probleem met die drempels niet. Gewoon anticiperen en normaal materieel berijden. Dat scheelt veel.quote:Fijn overigens dat jij je oordeel meteen klaar hebt, iets wat jij mij gisteren nog verweet...
[..]
Hoe zou de wereld eruit zien zonder repressie?quote:Ja, jij houdt van repressie, dat is wel duidelijk.
[..]
Ze hebben een doel, weet je....quote:Wat heeft dat nu weer met drempels te maken die gewoon buiten wettelijke specificatie zijn aangelegd?
[..]
De meeste ongelukken gebeuren anders in de bebouwde kom EN op 80 km wegen. Gek, he dat er dan maatregelen worden getroffen. Het blijkt gewoon nodig te zijn. Er wordt genoeg roekeloos gereden.quote:Ten eerste zijn de meeste 60 km/u wegen, wegen waar je makkelijk 80 kan rijden. Ten tweede zijn drempels nauwelijks verkeersveiligheidsbevorderend en al helemaal niet buiten de bebouwde kom.
Iedereen straks in een elektrische auto met 60 pk. Meer dan genoeg. De rest mogen ze van mij gerust verbieden. Het scheelt veel ellende. SUV direct verbieden. Al was het maar dat daar hufters in rijden.quote:Als jij electrisch wil rijden: ga je gang. Ik rij liever in mijn auto.
Ik denk het wel. Met opwekking van duurzame energie en de batterijen die steeds eter worden. Het is superschoon. Hoe eerder des te beter.quote:Maar goed, ik ben gewoon realistisch over de termijn en NL is niet interessant genoeg om die termijn te versnellen. Nog afgezien van de vraag of electriciteit wel de toekomst is.
Omdat ik met mijn auto ook op circuits rijdt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
De openbare weg is geen circuit, dus wat moet je nou in vredesnaam met een circuit afgesteld onderstel?
Heb jij mij ooit zien rijden?quote:Afwijkend gedrag ja. Dan zijn drempels juist een zegen.
De auto heeft exact dezelfde vrijheid als de Carrera RS en die is toegelaten in het verkeer. Verkeersdrempels moeten zich daar wettelijk op aanpassen.quote:Dan moet je zorgen dat je een auto rijdt die wel genoeg bodemvrijheid heeft.
Dus ik moet de Porsche de deur uit doen omdat jij liever geen bomen langs de weg ziet? Moet nu echt de hele wereld om jouw wensen draaien? Dat lijkt mij nou toch niet...quote:Ik zie je probleem met die drempels niet. Gewoon anticiperen en normaal materieel berijden. Dat scheelt veel.
Ik doe zout op mijn eten en dat bevalt mij. Niets tegen zout op het eten. Maar 10 kg per maaltijd is teveel. Capice?quote:Hoe zou de wereld eruit zien zonder repressie?
Drempels die te hoog zijn en in strijd met wettelijke bepalingen? Wat dan? Auto's slopen van mensen die teveel geld hebben?quote:Ze hebben een doel, weet je....
Een maatregel die binnen de bebouwde kom werkt, werkt niet noodzakelijk buiten de bebouwde kom. Maarre, we hadden al vastgesteld dat bomen de veiligheid vergroten, dus laten we die maar staan.quote:De meeste ongelukken gebeuren anders in de bebouwde kom EN op 80 km wegen. Gek, he dat er dan maatregelen worden getroffen. Het blijkt gewoon nodig te zijn. Er wordt genoeg roekeloos gereden.
Verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, enz.quote:Iedereen straks in een elektrische auto met 60 pk. Meer dan genoeg. De rest mogen ze van mij gerust verbieden. Het scheelt veel ellende. SUV direct verbieden. Al was het maar dat daar hufters in rijden.
Je weet dat electriciteit ook moet worden opgewekt?quote:Ik denk het wel. Met opwekking van duurzame energie en de batterijen die steeds eter worden. Het is superschoon. Hoe eerder des te beter.
Repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, enz.quote:Verder: op een iedere auto een snelheidsbegrenzer die werkt op de navigatie.
Moet je ook niet doen. Nergens goed voor. En heel slecht voor het milieu. En racen is voor mannetje met een heel klein lulletje. (compensatiedrift enzo)quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat ik met mijn auto ook op circuits rijdt.
[..]
Misschien wel, misschien niet. Ik geloof alleen niet dat een Porsche rijder de typische groep is dat keurig aan maximale snelheden houdt, maar dat terzijde.quote:Heb jij mij ooit zien rijden?
Of je koopt gewoon een auto die daar geen last van heeft. Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding? Het is alleen maar compensatiedrift, DS4. Echt waar. Geef mij maar slimme mensen die in kleine autootjes rondrijden. Zo'n wijlen Eckard Wintzen (oprichter destijds van BSO), die reed gewoon in een Renault Twingo.quote:De auto heeft exact dezelfde vrijheid als de Carrera RS en die is toegelaten in het verkeer. Verkeersdrempels moeten zich daar wettelijk op aanpassen.
Ik zie het verband niet, maar goed. Ik krijg nu de neiging om die bomen maar eens gauw te laten staan. Het roeit opgewonden standjes uit die zo'n onzin ding rijden. Nogmaals 60 pk is in dit land gewoon meer dan genoeg. Wat moet je toch met 300 pk, dat zo slecht voor het milieu en ook nog zo onveilig is als de pest.quote:Dus ik moet de Porsche de deur uit doen omdat jij liever geen bomen langs de weg ziet? Moet nu echt de hele wereld om jouw wensen draaien? Dat lijkt mij nou toch niet...
Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je hetquote:Ik doe zout op mijn eten en dat bevalt mij. Niets tegen zout op het eten. Maar 10 kg per maaltijd is teveel. Capice?
Of verstand gebruiken en een normale auto kopen. Die drempels mogen gerust nog hoger.quote:Drempels die te hoog zijn en in strijd met wettelijke bepalingen? Wat dan? Auto's slopen van mensen die teveel geld hebben?
[..]
Drempels buiten of binnen de bebouwde kom werken volgens mij hetzelfde.quote:Een maatregel die binnen de bebouwde kom werkt, werkt niet noodzakelijk buiten de bebouwde kom.
Per saldo misschien. Maar bomen weg en snelheidsbegrenzers vandaag nog invoeren, icm met 60 pk als maximum. Scheelt heel veel ellende en nog rustgevend ook.quote:Maarre, we hadden al vastgesteld dat bomen de veiligheid vergroten, dus laten we die maar staan.
[..]
Dat was er nou net eentje te weinig.quote:Verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, verbieden, enz.
Klopt, als veiligheid door vrijheden van anderen in het gedrang komt, dan mogen er nog gerust ene paar verbodjes bij.quote:Ziehier het walhalla van EG...
Weet je wat schone en duurzame energie is?quote:Je weet dat electriciteit ook moet worden opgewekt?
[..]
Een goede zaak. Zonder repressie zou de puinhoop niet meer te overzien zijn.quote:Repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, repressie, enz.
Ziehier de natte droom van EG.
Zeker, maar bij DS4 is het een verlengstuk van z'n tekorte lid. anders rijdt je niet in zo'n achterlijk ding.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Noin het volgende:
@EchtGaaf
Wat mij betreft wordt een auto inderdaad weer een vervoersmiddel gebaseerd op functie en niet op luxe.
Helemaal waar.quote:Iedereen kankert over benzineprijzen, files en wat dan nog maar dat komt omdat 90% van de auto's niet functioneel is.
Die figuren die suv rijden zijn de ergste patsers. De ergste in z'n soort. En super-asociaal rijden. ( zo van ik weet nietwat ik met mijn geld moet doen, dsu koop ik maar zo'n aso bak. Dat is het. ) Dat dit tuig en gedrochten van auto's nog mogen rondrijden is voor mij tot op de dag van vandaag een groot raadsel.quote:Meestal pak ik mijn fietsje en terwijl ik dan langs de file af fiets kijk ik in de auto's.
in 95% van de auto's zit maar 1 persoon.
Er zijn gelukkig veel kleine autootjes, maar ik schat dat 25% van de auto's SUV-achtige auto's zijn met 200 pk of meer. En maar klagen en maar klagen.
Die mensen die zo'n ding kopen zijn de grootste egoïsten.quote:Vroeger was de auto een manier om op vacantie te kunnen gaan, de enige mogelijkheid om verder dan 10km van je woonplaats te komen. Prima, functioneel. Tegenwoordig neemt mijn pa de auto naar de appie heyn hier op de hoek en komt dan met 3 pakken melk terug en kankert dan over de 50 cent die hij in de parkeerautomaat moest doen.
Ik snap best dat mensen naar hun werk moeten, dat ze af en toe boodschappen moeten doen en hell dat ze met 3 kinderen op vacantie willen naar Zuid Frankrijk snap ik ook. Maar dat kan allemaal best met een Clio+aanhangetje daar hoef je niet het hele jaar voor in een Q5 rond te rijden.
Heel veel pet als je het mij vraagt. Iemand met een grenzeloos compensatie gedrag.....quote:Ik verbaasde me trouwens over DS4.
Ik ken je totaal niet hoor, maar ik zie een petje voor me in een golfje wat veel te laag ligt met allemaal van die spilertjes erop. Meestal vind ik die autootjes er kei gaaf uit zien moet ik eerlijk zeggen maar serieus.. wat the hell zit JIJ nou te zeuren in dit topic?
Volgens mij mag jou auto niet eens de weg op als ie is 'afgesteld voor het circuit'. Als jij een drempel niet kunt pakken kun je dus ook geen gat in de weg pakken zonder de bocht uit te vliegen. Jij stelt een auto af op perfect glad asfalt wat inderdaad alleen op een circuit ligt.
Zo, spaghetti.
Files komen door meer luxe in de auto? Huh?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:41 schreef Noin het volgende:
Wat mij betreft wordt een auto inderdaad weer een vervoersmiddel gebaseerd op functie en niet op luxe.
Iedereen kankert over benzineprijzen, files en wat dan nog maar dat komt omdat 90% van de auto's niet functioneel is.
EG is de enige op het forum die ik betrap op klagen over met name files... Nou ben ik ook geen voorstander van SUV's, maar iedereen mag dat zelf weten.quote:maar ik schat dat 25% van de auto's SUV-achtige auto's zijn met 200 pk of meer. En maar klagen en maar klagen.
Dan moet je je vader daar op aanspreken. Maar ik hoor eigenlijk niemand kankeren over 50 ct. voor de parkeerautomaat. 5 euro per uur dan weer wel...quote:Tegenwoordig neemt mijn pa de auto naar de appie heyn hier op de hoek en komt dan met 3 pakken melk terug en kankert dan over de 50 cent die hij in de parkeerautomaat moest doen.
Met aanhanger rijden is bijzonder onveilig. Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat je als ouder liever een grotere auto neemt. Maar dan zou ik eerder voor een RS6 Avant kiezen.quote:dat ze met 3 kinderen op vacantie willen naar Zuid Frankrijk snap ik ook. Maar dat kan allemaal best met een Clio+aanhangetje daar hoef je niet het hele jaar voor in een Q5 rond te rijden.
Het is een Porsche 911 voor de goede orde...quote:Ik ken je totaal niet hoor, maar ik zie een petje voor me in een golfje wat veel te laag ligt met allemaal van die spilertjes erop. Meestal vind ik die autootjes er kei gaaf uit zien moet ik eerlijk zeggen maar serieus.. wat the hell zit JIJ nou te zeuren in dit topic?
Tüv goedgekeurd en wel wat eronder zit. Het is ook niet zo dat deze volledig voor het circuit is afgesteld, maar zo dat je er ook dagelijks mee kan rijden, wel zo handig aangezien het mijn dagelijkse auto is.quote:Volgens mij mag jou auto niet eens de weg op als ie is 'afgesteld voor het circuit'.
Niets mis met de wegligging. Het gaat ook niet om goede drempels, maar let maar eens op: rondom drempels zie je verzakkingen. Dan krijg je dat drempels op zeker moment niet meer te nemen zijn voor sportauto's. Die van mij staat gewoon op de standaard hoogte voor een RS, dus het is niet zo dat deze idioot verlaagd is.quote:Als jij een drempel niet kunt pakken kun je dus ook geen gat in de weg pakken zonder de bocht uit te vliegen.
Dat is mijn keuze en als ik op klinkers rijd, of op kinderkopjes is dat mijn probleem. Maar drempels die buiten de specificaties zijn, zijn het probleem van de wegbeheerder.quote:Jij stelt een auto af op perfect glad asfalt wat inderdaad alleen op een circuit ligt.
Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.quote:
Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..quote:Uitlaatgassen worden een stuk schoner. Straks rijden we allemaal elektrisch en zijn auto;s helemaal schoon (muv opwekking, daar kan je bossen weer als antwoord op gebruiken)
[..]
Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet je ook niet doen. Nergens goed voor. En heel slecht voor het milieu.
Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.quote:En racen is voor mannetje met een heel klein lulletje. (compensatiedrift enzo)
Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).quote:Misschien wel, misschien niet. Ik geloof alleen niet dat een Porsche rijder de typische groep is dat keurig aan maximale snelheden houdt, maar dat terzijde.
Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.quote:Of je koopt gewoon een auto die daar geen last van heeft. Wat moet je in vredesnaam met zo'n ding? Het is alleen maar compensatiedrift, DS4. Echt waar.
Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.quote:Geef mij maar slimme mensen die in kleine autootjes rondrijden. Zo'n wijlen Eckard Wintzen (oprichter destijds van BSO), die reed gewoon in een Renault Twingo.
HOERA!quote:Ik zie het verband niet, maar goed. Ik krijg nu de neiging om die bomen maar eens gauw te laten staan.
De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!quote:Het roeit opgewonden standjes uit die zo'n onzin ding rijden. Nogmaals 60 pk is in dit land gewoon meer dan genoeg. Wat moet je toch met 300 pk, dat zo slecht voor het milieu en ook nog zo onveilig is als de pest.
Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.quote:Ik zou zeggen probeer het eens uit. Dan weet je het
Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.quote:Of verstand gebruiken en een normale auto kopen. Die drempels mogen gerust nog hoger.
Andere situatie, andere effecten.quote:Drempels buiten of binnen de bebouwde kom werken volgens mij hetzelfde.
We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.quote:Per saldo misschien. Maar bomen weg en snelheidsbegrenzers vandaag nog invoeren, icm met 60 pk als maximum. Scheelt heel veel ellende en nog rustgevend ook.
Sorry.quote:Dat was er nou net eentje te weinig.
Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.quote:Klopt, als veiligheid door vrijheden van anderen in het gedrang komt, dan mogen er nog gerust ene paar verbodjes bij.
Behalve een modeterm bedoel je?quote:Weet je wat schone en duurzame energie is?
Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...quote:Een goede zaak. Zonder repressie zou de puinhoop niet meer te overzien zijn.
Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker, maar bij DS4 is het een verlengstuk van z'n tekorte lid. anders rijdt je niet in zo'n achterlijk ding.
Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...quote:Helemaal waar.
Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...quote:Die figuren die suv rijden zijn de ergste patsers.
Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.quote:Die mensen die zo'n ding kopen zijn de grootste egoïsten.
Je laat je kennen.quote:Heel veel pet als je het mij vraagt. Iemand met een grenzeloos compensatie gedrag.....
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh die werken matig en moet je buiten de bebouwde kom al helemaal niet willen hebben.
[..]
Waarom zo lang?quote:Ja over 50 jaar misschien, lijkt me voorlopig geen handige oplossing..
Je etaleert je rijkdom maar wat graag. Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je zou toch eens iets doen wat leuk is...
[..]
Wat een "ik ben mislukt, dus ik kanker op anderen die wel succes hebben" is dit zeg... Valt me van je tegen.
[..]
Sommigen wel, sommigen niet. We zijn net mensen... Overigens ben ik iemand die als het kan inderdaad fiks het gas in kan drukken. Maar ook iemand die ondanks winterbanden en 4wd met dit weer rustig rijdt en dan ook andermans fouten kan compenseren (was helaas weer eens nodig van de week).
[..]
Nee, het is leuk om in een sportauto te rijden. Dat jij daar niets aan vindt mag, dan moet je er ook vooral geen kopen, maar laat een ander genieten van de dingen die hij/zij leuk vindt.
[..]
Dat is zijn keuze. Heb eens wat meer respect voor mensen die een andere keuze maken dan jij. Je roept wel iedere keer dat CEO's geen empathisch vermogen hebben, maar jij toont dat ook niet bepaald ten aanzien van mensen die andere keuzes maken.
[..]
HOERA!
[..]
De volgende krijgt ruim 500 pk. En ja, dit zeg ik vooral om jou te irriteren!![]()
[..]
Nee. Net zo goed als dat ik niet in Nrd Korea ga wonen om te ervaren hoe een los gehanteerd EG regime aanvoelt.
[..]
Het is in strijd met de wet. Als jij nu je verstand had gebruikt, dan wist je dat het dus niet mag.
[..]
Andere situatie, andere effecten.
[..]
We waren er net over uit dat de bomen konden blijven staan. En persoonlijk vind ik het een beetje te zot voor woorden om alle lol uit autorijden te ontnemen om het aantal verkeersslachtoffers nog lager te krijgen dan het huidige niveau, wat ongeveer gelijk is aan de tijd dat het paard nog de keuze was... En nee, dat is niet overdreven.
[..]
Sorry.
[..]
Ik leef liever in een vrij land met 10 verkeersdoden meer (NL is al bij de top!) dan in een restrictief land. Mijn vrijheid is mij ook veel waard.
[..]
Behalve een modeterm bedoel je?
[..]
Kennelijk heb jij zoiets nodig om je normaal te gedragen...
Ja, als je in een Porsche rijdt is dat wat je doet. Want eigenlijk rijdt zo'n auto exact hetzelfde als een Twingo. Ik snap ook niet waarom er mensen zijn die auto rijden. Want eigenlijk is een auto per definitie het tonen van rijkdom...quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Je etaleert je rijkdom maar wat graag.
Je bent echt alle grip aan het verliezen...quote:Dat heeft alles te maken dat jij je eigenwaarde ontleent aan bezit kennelijk. Dit trouwens bij de gratie van een walgelijk maximaal oneerlijk systeem dat een tweedeling veroorzaakt. Niks meer of minder.
Ja, alleen als je heel Fok! op de thee, wat zeg ik, voor een glaasje bubbels, uitnodigt ben je geloofwaardig. Het is ook echt zo zinvol...quote:En verder een hoog "room for the pony" gehalte, want ik mag het van jou niet irl zien....Dat geeft natuurlijk erg te denken. Natuurlijk woon ik ook in ene heel groot kasteel, Mercedes, swimming pool, sauna and of course een room for the pony.![]()
Maar wel MIJN vrije keuze.quote:Porche rijden is decadent en volstrekt overdadig.
Itt tot EG, die wacht tot de overheid precies dat doet wat hij wil, geef ik al lang. En nog gericht ook. Maar ik las recentelijk hier dat dat ook verdacht was, dus azijnpissers komen altijd wel met een reden waarom je fout bent.quote:Als je echt niet weet wat je met je geld aanmoet, geef het dan aan de armen.
Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt. Wat is je drive om dat zo te etaleren? Anders om indruk op anderen te maken? Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Af en toe ben je gewoon een loser, EG.... Maarre, volhouden!
[..]
quote:Zei de persoon die daadwerkelijke vluchtelingen terug naar eigen land wilde sturen met het risico dat ze daar vermoord worden omdat hij minder lange files wilde...
[..]
ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!quote:Allemaal op één hoop. Waarom ook niet...
[..]
zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer welquote:Zei de persoon die alle vrijheden wil afnemen die hem niet zinnen.
[..]
Nee hoor.quote:Je laat je kennen.
De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren. Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
[..]
Waarom zo lang?
1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
De techniek is nog lang niet ver genoeg om dit op enige schaal in te voeren.
quote:Zowel de automatische begrenzers als de elektrische auto's.
Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen inquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
1 Er bestaan navigatieystemen en ook nog eens voor weinig geld.
2 Er bestaan snelheidsbegrenzers.
Je knoopt 2 aan 1 , Lastig? Nee toch?![]()
[..]
Het probleem met elektrische auto's was de capaciteit en slijtage van de accu's Ze maken grote sprongen voorwaarts. ik zie het wel zitten.
Kwestie van ambitiequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven voor beiden. Heb er nog niet zo'n vertrouwen in.
Kwestie van pragmatisch zijnquote:
Dat laatste helpt niet. Ze doen even "modelrijden", maar eenmaal hun rijbewijs gaan alle remmen los.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwestie van pragmatisch zijn.
Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Lulkoek. Als het relevant is dan heb ik het er net zo makkelijk over als iemand met een Twingo over een Twingo. Punt is dat als je een Porsche hebt het "patsen" is om over je auto te praten, maar met een Twingo is het normaal.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Je laat topic voor topic horen dat je een Porche rijdt.
Jij.quote:Ik zou er nooit mee te koop lopen of ik zou me juist graag voor de buitenwereld etaleren hoe succesvol ik zou zijn.
En jij doet het hier heel erg. Laatst ook weer met dat zwembad en de bioscoop. Die ik uiteraard niet mag zien. Wie is hier een loser?
Ik noemde je een loser vanwege jouw opmerkingen in de cat. klein pikkie.quote:Dan maar een loser in jouw ogen.
Het zei heel veel over jou....quote:Wat moet ik anders met dit tendentieuze trucjes van je
![]()
Tuurlijk...quote:ik merk het keer op keer in het verkeer. Het zijn a-sociale hufter. Kan ook niet anders anders koop je ook niet zo'n patser bak. Ze kopen het om hun kleine pik te compenseren. Dat zijn losers!
Dit na die opmerking hierboven...quote:zwart - wit is je corebusiness. Dat weten we nu zo ongeveer wel![]()
Jij zou nu dat plaatje van die minister van communicatie van irak posten...quote:Nee hoor.
Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwestie van pragmatisch zijn.
Maar goed terug naar het onderwerp. Omdat er jaarlijks een handvol zatte mannen en snelheidsduives besluiten met hoge snelheid een boom te knuffelen zouden alle bomen maar om moeten? Slecht plan, ik zie meer in betere rijlessen enzo.
Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou van mij kunnen die drempels ook binnenkort weg....., als die navigatiegestuurde snelheidsbegrenzers een feit zijn. Dat lijkt mij echt de beste oplossing tegen snelheidshufters in het verkeer.Ik snap eigenlijk niet waarom die nog steeds niet zijn ingevoerd. Maar ja, dan is overheid en grote melkkoe kwijt
Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor. Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.quote:Waarom zo lang?
80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:14 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Lekker simplistisch. Defect aan de auto, overstekend dier, lichamelijke gesteldheid, gesneden worden door een idioot, uitwijken voor een slapende tegenligger.
Waarom kan alles op een 80 km/u weg wel, maar moet een 100 km/u weg aan 253454365 richtlijnen voldoen?
Ja, duh!quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
80 km wegen moeten ook aan een hele lading regels voldoen hoor. Maar 100 km wegen zitten net nog weer in een andere categorie maar bij die snelheden nemen de risico's ook ernstig toe.
Of met 407 km/h met een bugatti ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, duh!Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...
Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, duh!Dat neemt niet weg dat menig 80 km weg nog steeds levensgevaarlijk is omdat het 'in een andere categorie valt' bij de overheid...
Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.quote:Of ik nu met 80 of 100 km/u op een boom klap...
Nou, nee dus. Ik ken zát wegen waar de bomen gevaarlijk dicht langs de weg staan die nooit 60 km/u zullen worden. De N35 b.v. tussen Nijverdal en Almelo. Hier zijn gelukkig al een hele hoop bomen gekapt omdat er zoveel mensen tegenaan klapten. En dat waren niet allemaal dronkaards of roekeloze chauffeurs.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds tal van voorwaarden waar zo'n weg aan moet voldoen om er 80 te mogen rijden. Als er bomen echt vlak langs de weg staan is deze niet goed als 80km weg ingericht en is de kans groot dat de max snelheid binnenkort 60 wordt.
[..]
Het maakt voor je remweg wel degelijk uit of je 80 of 100 rijdt.
Nee hoor. Dat hoeft niet. Navigatie/snelheidsbegrenzer communiceert niet naar buiten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:23 schreef waht het volgende:
[..]
Dan wordt elke auto op elk moment in de gaten gehouden.
Je denkt dat we op internet anoniem zijn? AIVD kijkt gewoon mee en leest ook hier gewoon mee. Echt waar.quote:Of als dat niet duidelijk genoeg is: misbruik van dat systeem zal plaatsvinden. Onder het mom van 'terrorisme' of criminaliteit-bestrijding.
[..]
Dat is ook zo. Maar otto- en dieslemotoren hebben ook een lange evolutie doorgemaakt, zo ook electromoteren en accu's. Een actieradius van 300 km is nu al mogelijk. Ook Mercedes heeft al een compacte accupack ontworpen voor z'n S-klasse.quote:Er zitten talloze haken en ogen aan elektrisch rijden. Ookal zijn accu's nu al beter dan een paar jaar geleden, het is nog steeds niet te vergelijken met de goede oude interne verbrandingsmotor.
Vrachtwagen nog niet. Al zou het een enorme vooruitgang zijn als het personenwagenpark elektrisch zou worden. Nogmaals die 60 pk is meer dan genoeg.quote:Tevens zijn er geen accu's die grote voertuigen als vrachtwagens aankunnen. Desalniettemin is het wel de toekomst, denk ik.
Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ga op de fiets !!!
14.gifquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pak 99% van ritjes gewoon de fiets. Nog gezond ook, en bijzonder goed voor het milieu.
Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten.
Ja, dat stroboscoop effect is ook erg gevaarlijk.... Heb ik het niets eens wat dit kan betekenen voor mensen met migraine.quote:Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie zegt dat die jongen geen toeval heeft gehad?
Feit is dat jongen wrs veel ouder wilde worden dan 18 jaar. Het was echt geen slecht mens ofzo die zomaar dood moest. Die ouders, broer en zus hebben dit ook niet verdiend natuurlijk. Ze zullen het hun leven moeten meedragen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dan had hij net zo goed op een tegenligger kunnen knallen. Moeten we die dan ook maar van de weg halen?
Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn idee is alleen om die risico's te minimaliseren. Dat is toch geen slechte insteek?
Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.quote:En ja, we hebben er voor gekozen om een infrastructuur te kiezen met tegenliggers op dezelfde rijbaan. Dat is ook goedkoper.
En dan kom ik weer terug bij het volgende: hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard?
Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, uitstekend zelfs. En daar helpen bomen mee, dus laat staan, laat staan.
[..]
Het is dan ook een gewetensvraag.quote:Ik weet het niet. Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar uitgegeven om mensenlevens te redden? Voor pak m beet 250 euro kun je een mensenjaar faciliteren, dus voor 10.000 euro moet je een heel mensenleven kunnen redden. Ik ben benieuwd hoeveel mensenlevens jij het waard vond om van jouw eigen geld te doen redden. Dan kunnen we inschatten hoeveel geld jij een mensenleven waard vindt.
Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.quote:Voor de goede orde: dat je geen 10.000 euro hebt weggegeven verwijt ik je niet. Ik wil je er alleen op wijzen dat het wat al te makkelijk is om te stellen dat een mensenleven meer waard moet zijn dan 10.000 euro, of 80.000 euro, wat ooit de discussie was, zo lang je verwacht dat anderen, meestal de overheid, dat gaat betalen.
Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dat per saldo mensenlevens redt, dan zeg ik ook ja. totdat er een beter alternatief is. Ik sluit niet uit dat die paaltjes, die afbreken bij een aanrijding een goede alternatief kunnen zijn.
Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.quote:Het is dan ook een gewetensvraag.
Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.quote:Ik degradeer dit niet alleen tot de overheid. Maar stel deze iha.
Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar er telt meer dan alleen veiligheid. Ook milieu (bomen houden vervuiling en geluid tegen), landschappelijke waarden, enz. tellen mee in de beoordeling.
Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.quote:Dus zelfs indien er een alternatief is ben je er niet.
[..]
Ik ben het eens met je op dit punt.quote:Hij is vooral niet te beantwoorden. Een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 20 is, is toch anders dan een levensreddende operatie van 50.000 euro voor iemand die 80 is. Ook al telt voor de familie iedereen, maatschappelijk moet je een keuze maken. Die keuze kan zijn: ook voor 80-jarigen, maar dan moet de premie voor de zorgverzekering omhoog. En dat laatste wil men vaak dan niet.
We hebben beperkte middelen en die moeten we zo goed mogelijk inzetten. En dat geldt m.m. voor het verkeer.
[..]
Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.quote:Uitzonderingen daargelaten loopt e.e.a. toch altijd deels via de overheid.
Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat kan toch ook met struiken, bossages en genoeg bossen aanleggen.
Gelukkig.quote:Ik realiseer mij in dit topic dat het niet eenvoudig is.
Heel goed.quote:Ik ben het eens met je op dit punt.
Je kan er een boom over opzetten.quote:Inderdaad......maar ik vraag toch om desondanks na te denken over die ozo lastige vraag.
Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, geluid is bolvormig en landschappelijk is het ook niet wenselijk.
[..]
Gelukkig.
[..]
Heel goed.
[..]
Je kan er een boom over opzetten.
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Nog ff en ik krijg ga net als Du-ke ze nog knuffelen...
Ik heb er van middag ook van genoten. Pracht gezicht inderdaad als ze zo wit zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Nee, maar ja laten die bomen daar net zo vaak staan.....Het ongeluk waar ik op doelde was net buiten de bebouwde kom.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:26 schreef Wheelgunner het volgende:
Misschien alleen geen bomen meer buiten 50 km zones? Of is dat al voorgesteld?
Inderdaad eeuwig zonde om dat allemaal te kappenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
In mijn woonomgeving is het momenteel prachtig met al die bomen. Ze zijn nu volledig wit, een prachtig gezicht. Nooit weghalen die bomen dus... Veel te mooi.
Dan zou je zo hard moeten rijden totdat de bomenrij een schutting word.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Als je je auto niet eens op de weg kan houden, hoor je sowieso al niet achter het stuur van een auto te zitten. Gewoon laten staan dus die bomen. Het enige irritante aan bomen langs de weg is, is het "stroboscoop effect" als de zon door de bomen schijnt. Maar ook daar valt mee te leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |