abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64789024
Bomen horen in bossen te staan en niet langs de weg. Maken we ons druk over verkeersveiligheid, politie streng op alcohol en snelheid en terecht, maar worden er wel bomen langs de weg geplaatst....

Regelmatig komen om in het verkeer, omdat iemand een boom onderweg "ontmoet" En dat gebeurd echt niet alleen icm met alcohol.

Zelf heb ik er tot nu toe geen last van maar bij ons in de buurt verongelukte recentelijk nog een jongen die om onduidelijke reden tegen een boom belandde.....

Dus vroeg ik mij af, welke ziel haalt het in z'n hoofd om bomen langs de weg te plaatsen. Leg dan een fatsoenlijk bos aan zou ik zeggen.

Stelling:

1 Bomen langs de weg plaatsen is onverantwoord.
2 Alle bomen langs de weg kappen.

TS begint:

1 Ja
2 Ja.
pi_64789113
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef Juup© het volgende:
Nee, leer rijden.
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
pi_64789114
nee, kut idee.

leer maar gewoon rijden.
pi_64789174
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten. En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
I HATE MUSIC
pi_64789189
Nederland zou trouwens ook in een klap de helft van alle bomen kwijt zijn als je jouw stomme idee zou uitvoeren.
pi_64789194
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.

Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64789207
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_64789210
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten.
waarom plaatsen we dan wel vangrails?
quote:
En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Kan ook in bossen.
pi_64789222
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten. Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)

Dus: EENSCH MET DE TS!
pi_64789251
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
pi_64789274
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
I HATE MUSIC
pi_64789306
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef sigme het volgende:
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.
Bron?

Ik denk dat het met de markering te maken heeft, de loop van de weg etc. Dat kan dus ook met afbreekbare paaltjes worden gerealiseerd. . Dezelfde effect maar veel veiliger.
quote:
Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
pi_64789319
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
pi_64789360
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

waarom plaatsen we dan wel vangrails?
[..]

Kan ook in bossen.
Vangrails zie je bij snelwegen, niet bij wegen waar bomen staan.
I HATE MUSIC
pi_64789404
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Weet ik. Je kan niet alles voorkomen. Maar bomen langs de weg plaatsen heb ik altijd idioot en levensgevaarlijk gevonden. De eerste boom die meegeeft moet ik nog tegenkomen.
pi_64789436
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef HPoi het volgende:

[..]

Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
En door die klap kan je niet dood van gaan?
I HATE MUSIC
pi_64789492
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef HPoi het volgende:
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten.
Ja, klopt. Ik vindt het werkelijk van de knotse. Doen ze hele dure projecten om de wegen veiliger te maken en dan planten ze van die obstakels die niet meegeven.
quote:
Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)
Zeker.
quote:
Dus: EENSCH MET DE TS!
pi_64789568
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
pi_64789597
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

En door die klap kan je niet dood van gaan?
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.

Uit privacy overwegen kan ik je de foto van het geval met die jongen niet laten zien. Die auto was niets meer van over, de boom had slechts een paar kleine plekjes.
pi_64789692
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Salvad0R het volgende:
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 22:07:22 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64789741
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Carpe Libertatem
pi_64789761
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef Pony-Lover het volgende:
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
Ergens houdt het op. Maar tussen van huizen en het niet meer plaatsen van bomen langs de weg zit nogal een verschil.
pi_64789784
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Eureka
pi_64789840
Misschien moet TS tegen een boom aanrijden dan is hij van alle gevaren in het leven verlost.
pi_64789871
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron?
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)

De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
quote:
Ik denk dat het met de markering te maken heeft, de loop van de weg etc. Dat kan dus ook met afbreekbare paaltjes worden gerealiseerd. . Dezelfde effect maar veel veiliger.
Nee .
quote:
[..]

De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid. Zijn tijd was blijkbaar gekomen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:09:24 #27
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_64789882
Ey een liberaal

Het is mijn boom jah
Betalen zullen zij, die tegen mijn boom zich te pletter reden.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_64789911
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.
Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.

Kwestie van groen licht van de olieproducten-uitmelkers
pi_64790013
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien moet TS tegen een boom aanrijden dan is hij van alle gevaren in het leven verlost.
Toppie.
pi_64790088
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.

Uit privacy overwegen kan ik je de foto van het geval met die jongen niet laten zien. Die auto was niets meer van over, de boom had slechts een paar kleine plekjes.
Ik weet hoe een auto eruit ziet na een botsing met een boom: er is dan niks meer van over. De kans is ook groter dat iemand een aanrijding met een boom niet overleeft dan bij een botsing met bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Maar dat betekent niet dat de kans van overlijden met een botsing met een lantaarnpaal afwezig is. Moeten alle risico's vermeden worden? Moeten alle lantaarnpalen dan x meter van de weg verwijderd zijn? En is een weg waar elke 3 meter een boom staat gevaarlijker dan een weg waar elke 10 meter een boom staat (meer bomen = meer kans op (dodelijke) ongelukken)?
I HATE MUSIC
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:13:25 #31
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_64790127
Wel een liberaal idee ook weer; Ik heb er last van, dus moet het weg.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_64790244
Bomen zijn mooi. Tevens rijden alleen de verkeerstechnisch-zwakkeren zich tegen een boom te pletter (*kuch*sjonnie in z'n golf*kuch*), derhalve is dit een prima manier deze personen zichzelf een darwin-award-nominatie toe te laten eigenen.

Concluderend: Neen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:15:44 #33
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_64790254
Trouwens, er reed laatst ook iemand tegen een andere auto aan, ik vind dat alle andere autoś van de weg af moeten.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_64790261
Er staan inderdaad veel bomen langs wegen - zeker hier. Ik ken veel mensen die veel rijden, en er raakt echt zelden iemand een boom. Ze springen er niet zomaar voor ofzo.
En ik ken ook geen mensen die bij gebrek aan bomen akkers inschieten - meestal trekt het stuur niet zomaar de macht naar zich toe.

De ene persoon die ik ken die met een auto een boom raakte had gewoon naar huis moeten kruipen, gezien zijn staat. Hij had niks natuurlijk. De boom zal wel total loss geweest zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64790322
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten. En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.

Ik ben het eens met TS omdat ik jaren rondloop met het zelfde idee. Tis van de gekke, er vallen bij bosjes doden doordat ze tegen een boom knallen en tegelijkertijd planten ze zelfs nieuwe bomen langs wegen waar dat vaak gebeurd of bij aanleg van nieuwe wegen.

Er is in de wijde omtrek geen boom te zien,maar die moeten dan zonodig langs wegen geplaatst worden.... Kan je goed zien als je in de trein zit, alleen maar landbouwgrond met wegen erdoorheen en waar staan de bomen?, juist alleen langs de provinciale wegen/polderwegen. Achterlijk gedoe. Maak gewoon bossen.
pi_64790436
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)

De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
Interessant stuk
quote:
Nee .
Nou, afbreekbare kunstbomen? Die hebben toch voordelen....
quote:
Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid.
Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.
quote:
Zijn tijd was blijkbaar gekomen..
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:19:20 #37
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_64790454
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:17 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.

Ik ben het eens met TS omdat ik jaren rondloop met het zelfde idee. Tis van de gekke, er vallen bij bosjes doden doordat ze tegen een boom knallen en tegelijkertijd planten ze zelfs nieuwe bomen langs wegen waar dat vaak gebeurd of bij aanleg van nieuwe wegen.

Er is in de wijde omtrek geen boom te zien,maar die moeten dan zonodig langs wegen geplaatst worden.... Kan je goed zien als je in de trein zit, alleen maar landbouwgrond met wegen erdoorheen en waar staan de bomen?, juist alleen langs de provinciale wegen/polderwegen. Achterlijk gedoe. Maak gewoon bossen.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)

De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_64790487
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef t-8one het volgende:
Ey een liberaal
Er staat iets voor
quote:
Het is mijn boom jah
Betalen zullen zij, die tegen mijn boom zich te pletter reden.
Met die boom heb ik geen medelijden hoor.
pi_64790524
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.

Kwestie van groen licht van de olieproducten-uitmelkers
Want?
pi_64790595
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Interessant stuk
[..]

Nou, afbreekbare kunstbomen? Die hebben toch voordelen....
Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.
quote:
[..]

Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.
[..]

Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
18 hmm? Jong. Auto.
God of Darwin? Wat is beter / erger? Jonge mannen sterven vaak, EG. Dat hoort zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64790615
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef t-8one het volgende:
Wel een liberaal idee ook weer; Ik heb er last van, dus moet het weg.
Nou liberalen hebben eerder zoiets van : moet kunnen!
pi_64790622
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes. Verhoging snelheid ga je tegen dmv flitskasten.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:24:23 #43
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_64790717
1 woord :

erosie

of wil je er struiken neer zetten?
pi_64790920
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.
[..]
Duur is het zeker. Ik zal er eens goed over nadenken. Het is een kwestie van verkeer en psychologie. Dat is de kern. Je gaat ahw door een soort tunnel, al na gelang hoe hard je rijdt. (geen BDE ) . Etc. ik geloof eigenlijk wel dat er alternatieven moeten zijn. Die misschien niet eens duur hoeven te zijn.
quote:
18 hmm?
Klopt, hij werd slechts 18 jaar en had dus nog een hele leven voor zich, menselijkerwijs gesproken. Het is bijna niet voor te stellen.
quote:
Jong. Auto.
Tjsa. Dat geeft te denken ja. Zomer rijbewijs gehaald.
quote:
God of Darwin? Wat is beter / erger?
God's plannen/bedoelingen zijn soms ongrijpbaar. Vraag me maar niet naar het doel, want dat ik ook niet.
quote:
Jonge mannen sterven vaak, EG.
Dat hoort zo.
Ik weet niet of dat zo hoort....
pi_64791115
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes. Verhoging snelheid ga je tegen dmv flitskasten.
Psychologische trucs zijn er genoeg voor handen als je het mij vraag. Er bestaat ook zoiets van verkeerspsychologie. Die maken volop gebruik van verkeersremmende zigzagstrepen etc.
pi_64791118
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes.
Nee.

Omgevingskenmerken moeten de juiste graad van zintuiglijke prikkeling en activering bieden. Wat in dit opzicht de juiste maat is, werd in het onderzoek van de Universiteit van Montréal nog niet geheel duidelijk. Wel werd de invloed van 'onderprikkeling' onder 56 testrijders vastgesteld bij onderlinge vergelijking van twee rijsessies van elk veertig minuten. In beide gevallen werd eenzelfde traject afgelegd zonder overig verkeer en zaten de verschillen in de periferie. In het eerste geval zoefden aan beide zijden van de weg op zeer regelmatige afstanden van elkaar geplaatste pijnbomen door het zijdelingse blikveld. In het tweede geval was het allemaal wat 'spannender'; niet alleen stonden de bomen op wisselende afstanden maar ook zagen de testrijders huizen en boerderijen, alsmede enkele voetgangers aan de kant van de weg. Deze elementen oefenden geen invloed uit op de snelheid of koers van de auto.
In het tweede geval bleken de testrijders actiever: ze voerden vaker kleine stuurcorrecties uit om op hun strook te blijven. Bij het saaie decor waren er beduidend minder stuurcorrecties met -dientengevolge - grotere stuuruitslagen van tussen de 6 en 10 graden. Hierdoor ontstond een wat schokkeriger rijgedrag, dat algemeen wordt beschouwd als een kenmerk van een wat lager attentieniveau. Het aantal grote stuurcorrecties lag bij de monotone rij-omgeving 15 à 20 procent boven dat van de gevarieerde omgeving.
bron

Concentratieverlies door lage intensiteit van de aandacht, zonder dat er sprake is van vermoeidheid, komt vooral voor wanneer de rijtaak erg monotoon is. In Nederland wordt dan vaak gesproken over 'polderblindheid', in Engelstalige landen wordt gesproken over 'highway hypnosis'. Verondersteld wordt dat bij polderblindheid de aandacht verschuift van stimuli in de omgeving naar innerlijke processen, zoals dagdromen. Karrer et al. (2005) spreken van Driving Without Awareness (DWA). Bij DWA blijven de ogen open (dit in tegenstelling tot de microslaap waarbij de ogen voor ten minste twee seconden gesloten worden). Karrer et al. (2005) hebben 83 proefpersonen in een simulator een saaie rit op een autosnelweg laten maken. Deze rit duurde ongeveer twee uur. Getrainde onderzoekers registreerden wanneer er bij de proefpersonen DWA optrad. Gedurende de gehele rit werd van de proefpersonen een elektro-encefalogram (EEG) gemaakt om na te gaan of de bestuurders slaperig werden. Ook werd met een elektro-oculogram (EOG) de oogbewegingen geregistreerd. Bij 18% van de proefpersonen kwam DWA voor. Bij jonge mannelijke proefpersonen was dit naar verhouding het meest het geval. In totaal overschreden de 83 proefpersonen 260 maal onbedoeld de rijstrook. In 33,5% van die gevallen was er op dat moment sprake van DWA. DWA bleek niet sterk samen te hangen met vermoeidheid, maar wel met een vermindering van het aantal oogsprongen (saccades) en met een vermindering van de grootte van die oogsprongen. Wanneer de frequentie van het aantal DWA-momenten steeg, nam ook de tijd dat de bestuurder de ogen open had zonder te knipperen, toe. Uit het onderzoek van Karrer et al. (2005) kan de conclusie getrokken worden dat door concentratie-verlies als gevolg van een lage aandachtsintensiteit het aantal verkeersfouten toeneemt. bron (pdf)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:32:29 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64791164
Dan nog liever vangrails én bomen.
pi_64791169
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:24 schreef Bill_E het volgende:
1 woord :

erosie

of wil je er struiken neer zetten?
Kan ook, maar belemmeren het zich weer enorm. Maar dat heeft weer een remmend effect......

Volgens mij kan het een goed alternatief zijn als je het mij vraagt.
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:34:05 #49
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64791238
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:


[..]

Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
Dan had hij er wat voorzichtiger mee om moeten gaan, wees blij dat hij geen mensen heeft meegenomen.
pi_64791274
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan nog liever vangrails én bomen.
Dat zou beter zijn, maar ik vrees ....te duur.

Wat is een mensenleven eigen waard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')