Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:55 schreef Juup© het volgende:
Nee, leer rijden.
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
waarom plaatsen we dan wel vangrails?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten.
Kan ook in bossen.quote:En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat in de eerste plaats, maar een noodlottig ongeval zit in een kleine hoek. Kan iedereen overkomen.
Bron?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef sigme het volgende:
Onderzoek naar gedaan; op wegen zonder bomen erlangs gebeuren meer (eenzijdige) ongelukken.
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,quote:Nu rijdt er af en toe een dronkelap tegen een boom, zonder bomen vallen keurige mensen in slaap en rijden zich dood..
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Het kan ook iedereen overkomen dat je bijvoorbeeld tegen een lantaarnpaal aanrijdt. Moet dat dan ook weg?
Vangrails zie je bij snelwegen, niet bij wegen waar bomen staan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
waarom plaatsen we dan wel vangrails?
[..]
Kan ook in bossen.
Weet ik. Je kan niet alles voorkomen. Maar bomen langs de weg plaatsen heb ik altijd idioot en levensgevaarlijk gevonden. De eerste boom die meegeeft moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er kan ook een vliegtuigmotor afbreken en op jouw auto vallen. Ongeluk zit in een klein hoekje.
En door die klap kan je niet dood van gaan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:00 schreef HPoi het volgende:
[..]
Lantarenpalen zijn zo gemaakt dat die meegeven. (bij rammen met hoge snelheid)
Ja, klopt. Ik vindt het werkelijk van de knotse. Doen ze hele dure projecten om de wegen veiliger te maken en dan planten ze van die obstakels die niet meegeven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:58 schreef HPoi het volgende:
eens! Zelfs langs nieuwe wegen gaan ze bomen planten.
Zeker.quote:Als ze nou eens alle bomen weghalen langs de weg schiet je bij de macht over het stuur verliezen gewoon een akker in. (sla je wellicht over de kop, maar das minder erg)![]()
![]()
quote:Dus: EENSCH MET DE TS!![]()
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:02 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
En door die klap kan je niet dood van gaan?
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Salvad0R het volgende:
Vervang de belachelijk achterhaalde verbrandingstechnologie door iets electro-zwaartekracht achtigs en zorg dat die voertuigen gewoon nooit in botsing kunnen komen met elkaar/bomen/etc.
Moet kunnen.
Ergens houdt het op. Maar tussen van huizen en het niet meer plaatsen van bomen langs de weg zit nogal een verschil.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:59 schreef Pony-Lover het volgende:
Je zou trouwens evengoed kunnen roepen dat alle huizen die langs de weg staan gesloopt moeten worden.
Eurekaquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb een beter idee! Op elke boom een airbag plaatsen!
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)quote:
Neequote:Ik denk dat het met de markering te maken heeft, de loop van de weg etc. Dat kan dus ook met afbreekbare paaltjes worden gerealiseerd. . Dezelfde effect maar veel veiliger.
Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid. Zijn tijd was blijkbaar gekomen..quote:[..]
De jongen die ik bedoel had NIET gedronken,
Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
|Word druk aan gewerkt. Het eerste stukje is er al. Navigatie.
Toppie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Misschien moet TS tegen een boom aanrijden dan is hij van alle gevaren in het leven verlost.
Ik weet hoe een auto eruit ziet na een botsing met een boom: er is dan niks meer van over. De kans is ook groter dat iemand een aanrijding met een boom niet overleeft dan bij een botsing met bijvoorbeeld een lantaarnpaal. Maar dat betekent niet dat de kans van overlijden met een botsing met een lantaarnpaal afwezig is. Moeten alle risico's vermeden worden? Moeten alle lantaarnpalen dan x meter van de weg verwijderd zijn? En is een weg waar elke 3 meter een boom staat gevaarlijker dan een weg waar elke 10 meter een boom staat (meer bomen = meer kans op (dodelijke) ongelukken)?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die palen zijn juist breekbaar gemaakt! De kans op overleven is ene stuk groter dan een aanvaring met een boom.
Uit privacy overwegen kan ik je de foto van het geval met die jongen niet laten zien. Die auto was niets meer van over, de boom had slechts een paar kleine plekjes.
Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef FictionalFenna het volgende:
Nee, want degene die tegen een boom aanknalt moet maar beter opletten. En het is goed voor het natuurbehoud en aanzien dat er bomen langs de wegen staan.
Interessant stukquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)
De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
Nou, afbreekbare kunstbomen?quote:Nee.
Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.quote:Ja en? De effecten gaan niet over enkelingen, maar over de algemene veiligheid.
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..quote:Zijn tijd was blijkbaar gekomen..
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:17 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, natuurbehoud is goed, maar heeft niets met een weg te maken. Al zijn ze in Nederland wel zo gek om een berm al als natuur te zien.![]()
Ik ben het eens met TS omdat ik jaren rondloop met het zelfde idee. Tis van de gekke, er vallen bij bosjes doden doordat ze tegen een boom knallen en tegelijkertijd planten ze zelfs nieuwe bomen langs wegen waar dat vaak gebeurd of bij aanleg van nieuwe wegen.
Er is in de wijde omtrek geen boom te zien,maar die moeten dan zonodig langs wegen geplaatst worden....![]()
Kan je goed zien als je in de trein zit, alleen maar landbouwgrond met wegen erdoorheen en waar staan de bomen?, juist alleen langs de provinciale wegen/polderwegen. Achterlijk gedoe. Maak gewoon bossen.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Het veranderen van beboomde wegen in rechte brede asfaltbanen heeft onbedoelde –negatieve- effecten op het rijgedrag o.m. verhoging rijsnelheid en daling van oplettendheid, polderblindheid heet dat verschijnsel. bron (doc)
De aanwezigheid van bomen heeft direct en indirect een positieve invloed op de veiligheid en het rijgedrag van mensen, waardoor er netto minder ongelukken ontstaan bron
[..]
Er staat iets voorquote:
Met die boom heb ik geen medelijden hoor.quote:Het is mijn boom jah
Betalen zullen zij, die tegen mijn boom zich te pletter reden.
Want?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt ligt dat spul allang klaar.
Kwestie van groen licht van de olieproducten-uitmelkers
Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Interessant stuk![]()
[..]
Nou, afbreekbare kunstbomen?Die hebben toch voordelen....
18 hmm? Jong. Auto.quote:[..]
Tjsa........Inderdaad kijk je naar de getallen, dat is ook terecht natuurlijk.
[..]
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
Nou liberalen hebben eerder zoiets van : moet kunnen!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:13 schreef t-8one het volgende:
Wel een liberaal idee ook weer; Ik heb er last van, dus moet het weg.
Duur is het zeker. Ik zal er eens goed over nadenken. Het is een kwestie van verkeer en psychologie. Dat is de kern. Je gaat ahw door een soort tunnel, al na gelang hoe hard je rijdt. (geen BDEquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is of bloedstollend saai, of onverantwoord duur. En we moeten niet alles nep maken. Of alles herscheppen.
[..]
Klopt, hij werd slechts 18 jaar en had dus nog een hele leven voor zich, menselijkerwijs gesproken. Het is bijna niet voor te stellen.quote:18 hmm?
quote:Jong. Auto.
God's plannen/bedoelingen zijn soms ongrijpbaar. Vraag me maar niet naar het doel, want dat ik ook niet.quote:God of Darwin? Wat is beter / erger?
Ik weet niet of dat zo hoort....quote:Jonge mannen sterven vaak, EG.
Dat hoort zo.
Psychologische trucs zijn er genoeg voor handen als je het mij vraag. Er bestaat ook zoiets van verkeerspsychologie. Die maken volop gebruik van verkeersremmende zigzagstrepen etc.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes. Verhoging snelheid ga je tegen dmv flitskasten.
Nee.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:22 schreef HPoi het volgende:
De bron heeft het over het veranderen van beboomde wegen in brede rechte asfaltbanen. Het probleem is gewoon dat als je bomen kapt en het recht maakt je door orientatieproblemen polderblindheid krijgt. Ik heb het nergens ovewr het veranderen van de wegen en polderblindheid is op te lossen door die markeringspaaltjes met reflectortjes.
Kan ook, maar belemmeren het zich weer enorm. Maar dat heeft weer een remmend effect......quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:24 schreef Bill_E het volgende:
1 woord :
erosie
of wil je er struiken neer zetten?
Dan had hij er wat voorzichtiger mee om moeten gaan, wees blij dat hij geen mensen heeft meegenomen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vast wel, ja. Een buurtgenootje. Het is te erg om waar te zijn. Had nog een heel leven voor zich. ..
Dat zou beter zijn, maar ik vrees ....te duur.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Dan nog liever vangrails én bomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |