abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 17:29:46 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65391244
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

...omdat het over MAROKKANEN gaat.
Kunnen ze laten zien hoe politiek correct ze zijn...ten koste van alles.
Dit denk ik dus ook.

Want niemand is zo wereldvreemd dat ze die onzin die ze hier schrijven, ter verdediging van Marokkaanse crimineeltjes, werkelijk geloven. Dat kan ik me gewoon echt niet voorstellen.
-edit- niet doen

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 26-01-2009 12:29:04 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65391342
Als het een andere groep was geweest had de Politie een keurig rapportje gemaakt met de rol van alle aanwezigen geduid. Nu gebeurt dat niet, waarom weten wij de achtergrond niet etc. etc.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65391831
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:32 schreef qonmann het volgende:
Als het een andere groep was geweest had de Politie een keurig rapportje gemaakt met de rol van alle aanwezigen geduid. Nu gebeurt dat niet, waarom weten wij de achtergrond niet etc. etc.
Omdat het niet belangrijk is dat jouw nieuwsgierigheid wordt bevredigd of jij je vooroordelen bevestigd kan zien. Dat is geen politietaak.

Onderzoek doen en eventuele strafbare feiten voorleggen aan de rechter is dat wel, maar daarin hebben de pers en internetfora geen rol.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65392028
Stelletje idioten hier. Alsof de politie de grote Marokkanen dekmantel b.v. is.

Dit verhaal, hoe die jongen het vanuit het ziekenhuis zelf heeft verklaard, toont geen causaal verband aan tussen de vechtpartij, en de aanrijding. Ja, natuurlijk volgt de ene gebeurtenis de andere op. Maar iemand schuldig bevinden voor de aanrijding, dat zal bij geen enkele rechter lukken. Ze hadden namelijk niet het spoor op hoeven gaan. Punt.

Zo werkt het Nederlands recht, en dat is maar goed ook, want als het anders zou werken, zou half Nederland elkaar ineens verantwoordelijk kunnen houden voor elkaars sores.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:55:16 #245
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65392215
-edit- En die gaan we niet doen.

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 26-01-2009 12:30:47 ]
pi_65393613
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:22 schreef dvr het volgende:
Hoe vaak moeten slachtoffers en getuigen (merendeels intelligente HBO-scholieren), nog verklaren dat de daders al eerder die avond aan het provoceren en ruziezoeken waren, dat ze onder invloed leken, en dat ze op het perron zonder aanleiding fysiek geweld begonnen te gebruiken? Dat de latere slachtoffers het spoor opgingen om hun belaagde vrienden te helpen, en in de consternatie door een trein geraakt werden?

Hun verhaal is consistent, gedocumenteerd, en veelvuldig besproken zonder weersproken te zijn. Zelfs de politie spreekt het niet tegen. Dus welk deel van de getuigenissen trekken jullie in twijfel en op welke grond?
Ik denk dat de kwestie niet zozeer is dat bepaalde getuigenissen in twijfel worden getrokken. Hoe meer informatie, hoe beter. Met andere woorden, het verhaal zoals we dat nu kennen is al behoorlijk betrouwbaar, maar zou nog betrouwbaarder worden als we ook eens wat hoorden van Marokkanen en Bulgaren. En ik vind het onzin om bijvoorbaat te stellen dat wat we van mensen uit die groepen horen toch wel onbetrouwbaar zal zijn.

Lemmeb, ik walg van jouw vooroordelen, de daaruit voortvloeiende Marokkanenhaat en je neiging anderen te beschuldigen van wereldvreemd gedrag als zij niet zo kort door de bocht zijn als jij.
quote:
Wat betreft de politie: die meent dat als je niet moedwillig het spoor opgejaagd bent, er ook geen sprake van een misdrijf kan zijn en er dus geen gerechtelijk onderzoek ingesteld hoeft te worden.
Voor zo ver ik wat weet van rechtspraak is er geen kans op een veroordeling voor 'dood door schuld', omdat die jongens zelf bewust de keuze hebben gemaakt om op het spoor te gaan. Dat ze dat deden omdat hun vrienden in nood waren is voor de veroordeling 'dood door schuld' (wederom: voor zo ver ik weet) gewoon niet van belang. Als de politie de situatie al zodanig heeft kunnen beoordelen dat er van 'dood door schuld' geen sprake blijkt te zijn, waarom zou je dan een gerechtelijk onderzoek daarnaar openen?

Er zijn nog wel veel dingen onduidelijk over de mishandelingen op het perron en het spoor en volgens mij werd daar wel nog onderzoek naar gedaan.
quote:
Daar kan veel tegenin gebracht worden, maar bij die stellingname heeft de politie zelf belang. Ten eerste omdat zo'n onderzoek kan leiden tot maatschappelijke onrust en tot problemen met de toch al explosieve groep waaruit de daders schijnbaar afkomstig zijn
Dat dus. En ik vind het helemaal niet verkeerd dat de politie iets meer tact hanteert dan bijvoorbeeld de Telegraaf. En nee, dat staat niet gelijk aan "dit in de doofpot stoppen omdat er Marokkanen betrokken waren "
quote:
ten tweede omdat er die avond politie bij het station aanwezig was die de tragedie wellicht had kunnen voorkomen als hij slimmer gehandeld had, en ten derde omdat de Nederlandse politie sowieso meestal liever lui dan moe is.
Dat moet de politie inderdaad kwalijk worden genomen.
quote:
Ondanks de geloofwaardige getuigenissen die op het tegendeel wijzen, en ondanks die politieke belangen en dat eigenbelang dat de politie minder geloofwaardig maakt, gaan jullie er bij voorbaat vanuit dat de slachtoffers het aan zichzelf te wijten zullen hebben. En daarmee laat je medeburgers in de kou staan die niet alleen slachtoffer waren van een grote tragedie maar mogelijk ook van ernstig misdrijf; bovendien geef je carte blanche aan het tuig dat Nederlandse steden onleefbaar maakt, en aan de incompetente lapzwansen die onze vrijheid en veiligheid moeten waarborgen maar die plicht stelselmatig verzuimen. Waarom in godsnaam??
Er moet recht gesproken worden. Het is waanzin om een klopjacht te organiseren op alle betrokken Marokkanen omdat dat de enige manier is waarop mensen zoals Lemmeb enige gemoedsrust zullen krijgen of omdat je wil voorkomen dat ander tuig denkt dat het ongestraft mensen kan gaan mishandelen. Als die Marokkanen volgens het Nederlandse recht niet veroordeeld kunnen worden voor 'dood door schuld', moet men het daarbij laten. Hooguit zou een onderzoek naar het handelen van de politie op zijn plaats zijn.
pi_65394536
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:40 schreef Black_Tulip het volgende:

Voor zo ver ik wat weet van rechtspraak is er geen kans op een veroordeling voor 'dood door schuld', omdat die jongens zelf bewust de keuze hebben gemaakt om op het spoor te gaan. Dat ze dat deden omdat hun vrienden in nood waren is voor de veroordeling 'dood door schuld' (wederom: voor zo ver ik weet) gewoon niet van belang.
Ik vind dood door schuld wel degelijk een optie en raak daar eigenlijk alleen maar méér van overtuigd. Zomaar mensen afrossen is al fout, maar als je dat op of aan een spoorbaan doet, wetende dat er een grote kans is dat ook anderen zich ermee gaan bemoeien zodat er een chaotische, oncontroleerbare situatie ontstaat, is simpelweg misdadig.

En let wel, dood door schuld is een misdrijf waar normaliter nauwelijks schuld of kwaad bij komt kijken. Als een pianoverhuizer per ongeluk zijn hijstouw loslaat, waardoor een passant onder de neerstortende piano verpletterd wordt, dan is dat dood door schuld en gaat de verhuizer twee jaar brommen terwijl het eigenlijk een ongeluk was. Het betreffende wetsartikel kent een uitbreiding voor gevallen van roekeloosheid, zoals -bij uitstek- in dit geval. Het is bijzonder roekeloos om op of aan het spoor een vechtpartij te beginnen, en wie dat doet mag er van mij zwaar voor gestraft worden (waarbij 'zwaar' betrekkelijk is, aangezien 4 jaar celstraf hier het maximum is).
quote:
Dat dus. En ik vind het helemaal niet verkeerd dat de politie iets meer tact hanteert dan bijvoorbeeld de Telegraaf.
Als ze t.a.v. Marokkanen dezelfde tact zouden hanteren als met andere bevolkingsgroepen, zou ik ook geen bezwaar hebben. Dat is echter niet het geval, voor optreden tegen Marokkaanse querulanten lijken vaak andere normen te gelden. De angst voor rellen en Parijse toestanden zit er blijkbaar zo diep in dat de openbare veiligheid en rechtsgelijkheid eraan opgeofferd mogen worden.
quote:
Omdat er recht gesproken moet worden. Het is waanzin om een klopjacht te organiseren op alle betrokken Marokkanen omdat dat de enige manier is waarop mensen zoals Lemmeb enige gemoedsrust zullen krijgen of omdat je wil voorkomen dat ander tuig denkt dat het ongestraft mensen kan gaan mishandelen.
Als de politie niet de indruk wil wekken te bukken voor Marokkaans geweld, of Marokkanen voor te trekken ten koste van de rechtszekerheid van anderen, moeten ze de zaak ofwel aan de rechter voorleggen, of duidelijk maken op grond van welke exacte waarnemingen of getuigenissen ze besloten hebben dat er van dood door schuld geen sprake kan zijn. Dat hebben ze niet gedaan.
pi_65394658
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:08 schreef dvr het volgende:

[..]

IAls de politie niet de indruk wil wekken te bukken voor Marokkaans geweld, of Marokkanen voor te trekken ten koste van de rechtszekerheid van anderen, moeten ze de zaak ofwel aan de rechter voorleggen, of duidelijk maken op grond van welke exacte waarnemingen of getuigenissen ze besloten hebben dat er van dood door schuld geen sprake kan zijn. Dat hebben ze niet gedaan.
dart dus..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65394874
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:08 schreef dvr het volgende:
Ik vind dood door schuld wel degelijk een optie en raak daar eigenlijk alleen maar méér van overtuigd. Zomaar mensen afrossen is al fout, maar als je dat op of aan een spoorbaan doet, wetende dat er een grote kans is dat ook anderen zich ermee gaan bemoeien zodat er een chaotische, oncontroleerbare situatie ontstaat, is simpelweg misdadig.

En let wel, dood door schuld is een misdrijf waar normaliter nauwelijks schuld of kwaad bij komt kijken. Als een pianoverhuizer per ongeluk zijn hijstouw loslaat, waardoor een passant onder de neerstortende piano verpletterd wordt, dan is dat dood door schuld en gaat de verhuizer twee jaar brommen terwijl het eigenlijk een ongeluk was. Het betreffende wetsartikel kent een uitbreiding voor gevallen van roekeloosheid, zoals -bij uitstek- in dit geval. Het is bijzonder roekeloos om op of aan het spoor een vechtpartij te beginnen, en wie dat doet mag er van mij zwaar voor gestraft worden (waarbij 'zwaar' betrekkelijk is, aangezien 4 jaar celstraf hier het maximum is).
Ok. Dan zou meer onderzoek daarnaar wel nodig zijn. Ik ben benieuwd of men de betrokken Marokkanen en Bulgaren nog weet te vinden of dat men dat ook maar heeft opgegeven.
quote:
Als ze t.a.v. Marokkanen dezelfde tact zouden hanteren als met andere bevolkingsgroepen, zou ik ook geen bezwaar hebben. Dat is echter niet het geval, voor optreden tegen Marokkaanse querulanten lijken vaak andere normen te gelden. De angst voor rellen en Parijse toestanden zit er blijkbaar zo diep in dat de openbare veiligheid en rechtsgelijkheid eraan opgeofferd mogen worden.
Ik heb hier persoonlijk geen ervaringen mee gehad en het enige waar ik (en ik denk ook vele anderen) mijn oordeel op moet baseren is hearsay. Ik vind het wel een kwalijke zaak als wat jij zegt waar is.
quote:
Als de politie niet de indruk wil wekken te bukken voor Marokkaans geweld, of Marokkanen voor te trekken ten koste van de rechtszekerheid van anderen, moeten ze de zaak ofwel aan de rechter voorleggen, of duidelijk maken op grond van welke exacte waarnemingen of getuigenissen ze besloten hebben dat er van dood door schuld geen sprake kan zijn. Dat hebben ze niet gedaan.
Eens.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:23:19 #250
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65395059
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:40 schreef Black_Tulip het volgende:
Lemmeb, ik walg van jouw vooroordelen, de daaruit voortvloeiende Marokkanenhaat en je neiging anderen te beschuldigen van wereldvreemd gedrag als zij niet zo kort door de bocht zijn als jij.
Dat mag. Walgen is in dit land gelukkig niet verboden.

Ik walg zelf ook van bepaalde lieden in dit topic. Met name van diegenen die werkelijk alles in het werk lijken te stellen om het Marokkaanse tuig, dat deze ellende veroorzaakt heeft, maar uit de wind te houden.
pi_65395795
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat mag. Walgen is in dit land gelukkig niet verboden.

Ik walg zelf ook van bepaalde lieden in dit topic. Met name van diegenen die werkelijk alles in het werk lijken te stellen om het Marokkaanse tuig, dat deze ellende veroorzaakt heeft, maar uit de wind te houden.
Ik begrijp niet waarom je een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor het feit dat vele jongeren uit die groep volledig ontspoord zijn. Waarom denk je dat het ligt aan het feit dat ze Marokkaan zijn?

Ook begrijp ik er helemaal niets van dat je denkt dat posters er persoonlijke belangen bij hebben dat Marokkanen niet in een kwaad daglicht staan.
  zondag 25 januari 2009 @ 19:52:44 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65396105
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor het feit dat vele jongeren uit die groep volledig ontspoord zijn.
Waar precies doe ik dat? Ik ken zat Marokkanen die wel oké zijn.

Feit blijft dat dit soort etterbakken bijna zonder uitzondering ook Marokkaan zijn. Dat mag best gezegd worden, want het is relevant. Dan weet je waar je voor op moet passen, 's avonds laat op straat. En dan begrijpen politie en justitie misschien eindelijk eens waarom hun aanpak niet werkt: die aanpak is immers toegespitst op een Nederlandse moraal i.p.v. een Marokkaanse.
quote:
Waarom denk je dat het ligt aan het feit dat ze Marokkaan zijn?
Wie zegt dat ik dat vind? Daar spreek ik me hier helemaal niet over uit.

Ik heb daar wel een mening over, maar die is oneindig veel genuanceerder dan jij waarschijnlijk denkt. Ik vind die mening echter helemaal niet relevant in een topic als dit. Want uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, waren het toch wéér Marokkanen. Daar helpt echt geen enkel bagatelliserend of vergoelijkend lulpraatje tegen.
quote:
Ook begrijp ik er helemaal niets van dat je denkt dat posters er persoonlijke belangen bij hebben dat Marokkanen niet in een kwaad daglicht staan.
Het is voor mensen nu eenmaal moeilijk om toe te geven dat ze het al die jaren bij het verkeerde multiculturele eind hebben gehad. Bovendien zijn velen bang voor de gevolgen die het aanpakken van Marokkaans tuig met zich mee kunnen brengen, soms zelfs voor hun eigen hachje.
pi_65396838
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waar precies doe ik dat? Ik ken zat Marokkanen die wel oké zijn.
Echt waar? Die indruk krijg ik niet namelijk.
quote:
Feit blijft dat dit soort etterbakken bijna zonder uitzondering ook Marokkaan zijn. Dat mag best gezegd worden, want het is relevant. Dan weet je waar je voor op moet passen, 's avonds laat op straat. En dan begrijpen politie en justitie misschien eindelijk eens waarom hun aanpak niet werkt: die aanpak is immers toegespitst op een Nederlandse moraal i.p.v. een Marokkaanse.
Natuurlijk mag dat gezegd worden en moet er een oplossing worden gezocht voor de problematiek, waarbij ik denk dat het een beetje te kort door de bocht is om te stellen dat we rekening moeten houden met een "Marokkaanse moraal". Zelfs al zou je rekening houden met de morele opvattingen die de jongeren mee krijgen van hun ouders, dan ben je er nog lang niet, imo.

Het gaat mij echter te ver om vooroordelen te hanteren. "90% van je Marokkaanse leeftijdsgenoten is crimineel, dus dan zal jij het ook wel zijn." Dat werkt niet. Zo jaag je ieder mens (ongeacht etniciteit!) tegen je in het harnas. Natuurlijk is het voor jezelf beter om voorzichtig te zijn als je 's avonds laat over straat loopt en je te maken krijgt met Marokkaans uitziende jonge mannen. Maar als je te pas en te onpas vooroordelen hebt, is dat een tactiek die uiteindelijk averechts werkt, omdat je de kans loopt dat nog onschuldige Marokkaanse jongeren door al die vooroordelen uit haat en frustratie alsnog die drempel overstappen. En nee, daarmee wil ik dus niet zeggen dat dat bij iedere criminele Marokkaanse jongere het geval is.
quote:
Wie zegt dat ik dat vind? Daar spreek ik me hier helemaal niet over uit.
Niet? En dit dan?
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:55 schreef Lemmeb het volgende:
Tegenwoordig werken er ook steeds meer Marokkanen bij de politie, vooral in de Randstad. In Amsterdam al bijna de helft. Iemand met een beetje intelligentie kan natuurlijk op z'n vingers wel natellen waar dat heengaat.
Je suggereert dat Marokkanen maar beter niet bij de politie kunnen werken. Iets eerder zei je nog dat het beter is als Marokkanen niet worden toegelaten tot discotheken? Waarom?
quote:
Ik heb daar wel een mening over, maar die is oneindig veel genuanceerder dan jij waarschijnlijk denkt.
Kom maar op met die nuance. Ik zou graag willen weten wat er in jouw hoofd omgaat.
quote:
Ik vind die mening echter helemaal niet relevant in een topic als dit. Want uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, waren het toch wéér Marokkanen. Daar helpt echt geen enkel bagatelliserend of vergoelijkend lulpraatje tegen.
Maar vooroordelen helpen ook niet.
quote:
Het is voor mensen nu eenmaal moeilijk om toe te geven dat ze het al die jaren bij het verkeerde multiculturele eind hebben gehad. Bovendien zijn velen bang voor de gevolgen die het aanpakken van Marokkaans tuig met zich mee kunnen brengen, soms zelfs voor hun eigen hachje.
Dat is wel waar, denk ik. Je ziet nu ineens een hausse aan politici die de Marokkanenproblematiek durven te benoemen, maar ze zijn minstens twee jaar aan de late kant.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:21:30 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65397209
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:11 schreef Black_Tulip het volgende:
Het gaat mij echter te ver om vooroordelen te hanteren. "90% van je Marokkaanse leeftijdsgenoten is crimineel, dus dan zal jij het ook wel zijn." Dat werkt niet.
Dat is ook niet de manier om het te brengen en het is ook niet waar. Je moet het omdraaien: 90% van de straatcriminelen is Marokkaans. Dat is namelijk wel gewoon de waarheid.

Ik typ later nog wel een langere, uitgebreidere reactie, maar dit sprong er vooralsnog bij mij even uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 25-01-2009 20:46:35 ]
pi_65397364
quote:
Maar vooroordelen helpen ook niet.
Pappen en nathouden zeker niet.
pi_65398464
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is ook niet de manier om het te brengen en het is ook niet waar. Je moet het omdraaien: 90% van de straatcriminelen is Marokkaans. Dat is namelijk wel gewoon de waarheid.
Dat klinkt plausibel.
quote:
Ik typ later nog wel een langere, uitgebreidere reactie, maar dit sprong er vooralsnog bij mij even uit.
Ik wacht

Dit gaat inmiddels behoorlijk off-topic. Misschien is een apart topic beter. Aan de andere kant bestaat er de mogelijkheid dat de discussie dan volledig ontspoort.
pi_65398521
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Pappen en nathouden zeker niet.
Het is ook moeilijk om precies de juiste aanpak te vinden. Het lijkt me beslist geen pretje om hoofdagent of burgemeester te zijn en van iedereen te horen krijgen dat hij/zij wél weet hoe het moet worden opgelost. De beste stuurlui staan aan wal.
pi_65398579
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:01 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk om precies de juiste aanpak te vinden. Het lijkt me beslist geen pretje om hoofdagent of burgemeester te zijn en van iedereen te horen krijgen dat hij/zij wél weet hoe het moet worden opgelost. De beste stuurlui staan aan wal.
Oom agent staat vooral in de berm te flitsen of in de stad toeristen de weg te wijzen. Agenten kunnen er ook niets aan doen, ze worden ook maar aangestuurd natuurlijk.
pi_65399091
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De politie bellen. Ja, daar heb je inderdaad erg veel aan als het om Marokkanengeweld gaat.

Die komen dan de volgende ochtend eens kijken om de bloedsporen op te ruimen, en te verklaren dat er enkele ernstige "ongelukken" hebben plaatsgevonden. En nee, er waren heus geen Marokkanen bij betrokken hoor! Helemaal niet!
De politie stond nog bij de discotheek vanwege een eerder opstootje met getinte jongeren waar ook deze 2 jongens bij waren. Aldus de politieverklaring. Vandaar dat ze nu zo snel ter plekke waren en iedereen konden aanhouden.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_65399592
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Echt waar? Die indruk krijg ik niet namelijk.
[..]
Het gaat mij echter te ver om vooroordelen te hanteren. "90% van je Marokkaanse leeftijdsgenoten is crimineel, dus dan zal jij het ook wel zijn." Dat werkt niet. Zo jaag je ieder mens (ongeacht etniciteit!) tegen je in het harnas. Natuurlijk is het voor jezelf beter om voorzichtig te zijn als je 's avonds laat over straat loopt en je te maken krijgt met Marokkaans uitziende jonge mannen. Maar als je te pas en te onpas vooroordelen hebt, is dat een tactiek die uiteindelijk averechts werkt, omdat je de kans loopt dat nog onschuldige Marokkaanse jongeren door al die vooroordelen uit haat en frustratie alsnog die drempel overstappen. En nee, daarmee wil ik dus niet zeggen dat dat bij iedere criminele Marokkaanse jongere het geval is.
[..]

pi_65399724
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:55 schreef Lemmeb het volgende:
Tegenwoordig werken er ook steeds meer Marokkanen bij de politie, vooral in de Randstad. In Amsterdam al bijna de helft. Iemand met een beetje intelligentie kan natuurlijk op z'n vingers wel natellen waar dat heengaat.
Bijna de helft nog........... Hoe kom je daarbij?
pi_65399807
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:31 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?
pi_65399859
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:38 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?

´s Nachts Marokkanen tegenkomen is doorgaans niet grappig nee.
pi_65399913
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

´s Nachts Marokkanen tegenkomen is doorgaans niet grappig nee.
pi_65400143
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:38 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan?
Hun uiterlijk is grappig.......
pi_65400636
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:47 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Hun uiterlijk is grappig.......
Men dacht van de daders van de mp3-moord dat het Marokkanen waren en het bleken Poolse Roma-jongeren te zijn. In Engeland is een Zuid-Amerikaanse man vermoord door de politie omdat ze hem verdachten hem verwarden met een islamitische verdachte van de terreuraanslagen in Londen.

Ergens verdacht van worden vanwege je huidskleur is zeker niet grappig.

Edit: even een belangrijke correctie toegevoegd

[ Bericht 4% gewijzigd door Black_Tulip op 25-01-2009 22:10:34 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 22:05:07 #267
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65400780
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:35 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Bijna de helft nog........... Hoe kom je daarbij?
Bijna de helft is een erg ruim begrip heh. Of zijn het er al meer dan de helft?
pi_65402632
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 10:17:34 (Onnodig) ]
pi_65402902
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:01 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Men dacht van de daders van de mp3-moord dat het Marokkanen waren en het bleken Poolse Roma-jongeren te zijn. In Engeland is een Zuid-Amerikaanse man vermoord door de politie omdat ze hem verdachten hem verwarden met een islamitische verdachte van de terreuraanslagen in Londen.

Ergens verdacht van worden vanwege je huidskleur is zeker niet grappig.

Edit: even een belangrijke correctie toegevoegd
Misschien een nieuwe politie training. Raad de afkomst van de criminelen.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:56:34 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65402928
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2009 10:17:59 (Reactie op verwijderde post) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')