Cursusje begrijpend lezen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En als je het bevel krijgt om te schieten, dan schiet je ook. En als je het bevel krijgt om de mannen van de vrouwen te scheiden dan doe je dat ook. Als je het bevel krijgt om elektroden aan iemands testikels te bevestigen dan doe je dat ook...
Ik snap die oorlogslogica wel, maar doe dan niet alsof het allemaal per ongeluk is en er nou eenmaal bijhoort. Er zijn mensen die de keus maken om 30 kinderen om zeep te helpen. Punt. Die keus wordt in eerste instantie bovenaan gemaakt, maar onderaan bevestigd.
Yay!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:38 schreef B4CO het volgende:
Breaking News
15:11 Sarkozy: Israel, Palestinians accept French-Egyptian truce plan for Gaza (Reuters)
DOH!quote:
Er daar zit imho nou net de crux.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kkoord___.html?p=3,1quote:wo 07 jan 2009, 14:25
Sarkozy: Israël en Palestijnen akkoord met bestand
PARIJS - Israël en de Palestijnse Autoriteit zijn akkoord gegaan met een staakt-het-vuren dat Frankrijk en Egypte hadden voorgesteld.
Dat heeft de Franse president Nicolas Sarkozy woensdag gezegd. De positie van Hamas is nog niet bekend.
En maar zeiken dat Israel geen vrede wil... En dat het alleen maar aan Israel ligt.quote:
quote:This is the town of Balin near Ramallah. Every week a demonstration is held there protesting the wall being built around the town. Usually with heavy presence of Israeli and western peace activists.
And sadly, although the protests are usually peaceful, there are multiple cases of rubber shots wounds and suffocation of tear gas every week.
The girl looks Palestinian to me, so she may have been raised in the US or have studied there. And even if she hadn't, there are many Palestinians who can speak with perfect English (with an accent that depends on the educational institution that they have attended)
Je beantwoord je eigen vraag.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef 0100 het volgende:
Hoe komen Al Jazeera, CNN, Haaretz etc... eigenlijk aan betrouwbare informatie over bijvoorbeeld het aantal dodenNiemand mag de Gaza in, en zowel Hamas als Israël houden wel van wat propaganda.
Alsjeblieftquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:15 schreef 0100 het volgende:
Eigenlijk is bijna niets betrouwbaar omdat het van Hamas en Israël komt?
Born is Jeruzalem Post. Ik zie zoiets niet op reuters staan...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:01 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Wel godver... stelletje stakkers.
Bron is inderdaad niet echt objectief. Maar ik snap sowieso niet waarom Hamas niet direct inspringt op het staakt-het-vuren voorstel van Frankrijk en Egypte, als ze echt vrede willen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Born is Jeruzalem Post. Ik zie zoiets niet op reuters staan...
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef 0100 het volgende:............ en zowel Hamas als Israël houden wel van wat propaganda.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef rakotto het volgende:
Hopen dat Israel de nieuwe bestand niet breekt wanneer het geaccepteerd word.
Ten eerste is het tamelijk belachelijk om een wapenstilstand af te spreken met je eigen favoriete Palestijn in plaats van met de strijdende partij.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:27 schreef NoizEkick het volgende:
Bron is inderdaad niet echt objectief. Maar ik snap sowieso niet waarom Hamas niet direct inspringt op het staakt-het-vuren voorstel van Frankrijk en Egypte, als ze echt vrede willen.
Hamas heeft ook Meki en de beelden van ziekenhuizen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.
Israel heeft altijd rustige, goed verzorgde en westers uitziende woordvoerders met een goed verhaal en een boodschap waar over nagedacht is. Namelijk de altijd doordreunende boodschap: "They are killing innocent jews".
Hamas daarentegen komt na een gebeurtenis steevast met een vage bebaarde gast met een warrig verhaal over onderdrukking en verleden waar geen touw aan vast te knopen is.
http://www.jorisluyendijk.nl/quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.
Israel heeft altijd rustige, goed verzorgde en westers uitziende woordvoerders met een goed verhaal en een boodschap waar over nagedacht is. Namelijk de altijd doordreunende boodschap: "They are killing innocent jews".
Hamas daarentegen komt na een gebeurtenis steevast met een vage bebaarde gast met een warrig verhaal over onderdrukking en verleden waar geen touw aan vast te knopen is.
Als Hamas daar aanleiding toe geeft, moet Israël gewoon maatregelen blijven treffen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef rakotto het volgende:
Hopen dat Israel de nieuwe bestand niet breekt wanneer het geaccepteerd word.
De Jerusalem Post is een respectabele krant.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat het onpartijdig is in het Israël - Palestina conflict... Als het zo is dan zouden er wel andere bronnen bevestigd hebben... (tenzij dat in de tussentijd al gebeurd is natuurlijk)quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De Jerusalem Post is een respectabele krant.
Daar zijn ze zelf bij, moeten ze ook maar de andere kwaliteiten van de vrouwen naast het produceren van kleine baardaapjes waarderen. In het verleden was er altijd een zeer keurig engels sprekende palestijnse vrouw woordvoerder voor palestijnse zaken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Kentoet het volgende:
Zit wat in.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste is het tamelijk belachelijk om een wapenstilstand af te spreken met je eigen favoriete Palestijn in plaats van met de strijdende partij.
Goed lezen! Het was een verklaring aan het AP (Associated Press). Haaretz heeft dit bericht ook op haar website staan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Er zijn maar twee partijen actief in de Gazastrook, Aljazeera en Ramattan News Agency.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef 0100 het volgende:
Hoe komen Al Jazeera, CNN, Haaretz etc... eigenlijk aan betrouwbare informatie over bijvoorbeeld het aantal dodenNiemand mag de Gaza in, en zowel Hamas als Israël houden wel van wat propaganda.
Ik moet het wel van Haaretz (Isrealisch) en Jeruzalem Post aannemen maar niet van reutersquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Goed lezen! Het was een verklaring aan het AP (Associated Press). Haaretz heeft dit bericht ook op haar website staan.
En Reuters is meerder malen in opspraak geraakt. Wat betreft neutraliteit lijkt mij het onverstandig Reuters daarin als autoriteit te bezien.
Dit zijn beelden van vroeger, toen wij van vroeger foto's plaatsten werden ze verwijderdquote:
Ze is op een zijspoor gezet omdat ze populairder was/werd dan Arafat, zoals dat ook met anderen is gebeurd in die dictatuur.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Daar zijn ze zelf bij, moeten ze ook maar de andere kwaliteiten van de vrouwen naast het produceren van kleine baardaapjes waarderen. In het verleden was er altijd een zeer keurig engels sprekende palestijnse vrouw woordvoerder voor palestijnse zaken.
Dat je weer niet goed leest! De verklaring van Moussa Abou Marzouk was gegeven aan het AP.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik moet het wel van Haaretz (Isrealisch) en Jeruzalem Post aannemen maar niet van reutersWat denk je zelf.
Die is er nog steeds. Alleen is haar volk er alleen maar op achteruit gegaan terwijl zij keurig Engels zat te praten met Israel en de VS, en heeft dat volk dan maar de hoop op Hamas gevestigd. Dat lijkt ook niet erg kansrijk, maar de gematigden keurig engelssprekenden zijn volledig kansloos gebleken tegen de Israelische expansiedrift.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:43 schreef buachaille het volgende:
In het verleden was er altijd een zeer keurig engels sprekende palestijnse vrouw woordvoerder voor palestijnse zaken.
Production: David Horowitzquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef DiabloSam het volgende:
Misschien zouden jullie ALLEMAAL gewoon even deze link moeten openen, en jullie geschiedenis wat bij spijkeren!
http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/
In dit filmpje zul je feiten zien over de afgelopen honderden jaren in het midden-oosten, hoe men elkaar behandelt heeft. Hopelijk zijn jullie slim genoeg om het engels te kunnen volgen, want van sommigen hier betwijfel ik of dit hun niveau is.
Ik zie in het artikel in de Jeruzalem Post niet staat dat het interview is gegeven aan AP. Ik neem reuters ook niet als autoriteit op gebeid van neutraliteit maar ik verkies ze wel boven de 'neutraliteit' van Isrealische kranten...(in deze kwestie)quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat je weer niet goed leest! De verklaring van Moussa Abou Marzouk was gegeven aan het AP.
Daarnaast zeg ik dat jij niet enkel Reuters als autoriteit op het gebied van neutraliteit moet bezien. Ik heb niets gezegd over andere bronnen die je zou moeten raadplegen.
Ik zou, als ik jouw was, wel wat beter lezen.
Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. Daarom hebben wij hier Jan-Peter Balkenende en de palestijnen een bebaarde gek die vindt dat de joden naar de noordpool moeten verkassen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:51 schreef Kentoet het volgende:
De bevolking leeft onder de bezetting en onderdrukking door Israel én de dictatuur van Hamas. Zij zijn dubbel de lul zoals altijd. Het is voor hen kut dat de boodschap die eigenlijk de wereld in gestuurd moet worden door hun leiders, niet goed verteld wordt.
jajajajaja chillquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:54 schreef DiabloSam het volgende:
Ga nou maar dit filmpje kijken!
ik kon een glimlach niet onderdrukken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ieder volk krijgt de leiders die het verdiend. Daarom hebben wij hier Jan-Peter Balkenende en de palestijnen een bebaarde gek die vindt dat de joden naar de noordpool moeten verkassen.
Afghanen, Somaliërs, Noord-Koreanen enzo moeten echte teringlijers zijn in dat gevalquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ieder volk krijgt de leiders die het verdiend. Daarom hebben wij hier Jan-Peter Balkenende en de palestijnen een bebaarde gek die vindt dat de joden naar de noordpool moeten verkassen.
Je eigen niveau in Nederlands lijkt me een groter probleem, en je bronkeuze getuigt ook niet van bijster veel intelligentie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef DiabloSam het volgende:
Misschien zouden jullie ALLEMAAL gewoon even deze link moeten openen, en jullie geschiedenis wat bij spijkeren!
In dit filmpje zul je feiten zien over de afgelopen honderden jaren in het midden-oosten, hoe men elkaar behandelt heeft. Hopelijk zijn jullie slim genoeg om het engels te kunnen volgen, want van sommigen hier betwijfel ik of dit hun niveau is.
Nee, mevrouw Hanan Asrawi is door arafat afgeserveerd als minister van toerisme.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die is er nog steeds. Alleen is haar volk er alleen maar op achteruit gegaan terwijl zij keurig Engels zat te praten met Israel en de VS, en heeft dat volk dan maar de hoop op Hamas gevestigd. Dat lijkt ook niet erg kansrijk, maar de gematigden keurig engelssprekenden zijn volledig kansloos gebleken tegen de Israelische expansiedrift.
Bovenaan het artikel staat het wel. By Jpost Staff and AP. En dan vervolgens in het artikel in Haaretzquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik zie in het artikel in de Jeruzalem Post niet staat dat het interview is gegeven aan AP. Ik neem reuters ook niet als autoriteit op gebeid van neutraliteit maar ik verkies ze wel boven de 'neutraliteit' van Isrealische kranten...(in deze kwestie)
Klikquote:Marzouk spoke to The Associated Press Wednesday - one day after Egypt and France proposed a plan for ending the fighting in Gaza.
Nee, maar verdienen ze hun leiders? In principe wel...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:57 schreef Kentoet het volgende:
Afghanen, Somaliërs, Noord-Koreanen enzo moeten echte teringlijers zijn in dat geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |