Cursusje begrijpend lezen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En als je het bevel krijgt om te schieten, dan schiet je ook. En als je het bevel krijgt om de mannen van de vrouwen te scheiden dan doe je dat ook. Als je het bevel krijgt om elektroden aan iemands testikels te bevestigen dan doe je dat ook...
Ik snap die oorlogslogica wel, maar doe dan niet alsof het allemaal per ongeluk is en er nou eenmaal bijhoort. Er zijn mensen die de keus maken om 30 kinderen om zeep te helpen. Punt. Die keus wordt in eerste instantie bovenaan gemaakt, maar onderaan bevestigd.
Yay!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:38 schreef B4CO het volgende:
Breaking News
15:11 Sarkozy: Israel, Palestinians accept French-Egyptian truce plan for Gaza (Reuters)
DOH!quote:
Er daar zit imho nou net de crux.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kkoord___.html?p=3,1quote:wo 07 jan 2009, 14:25
Sarkozy: Israël en Palestijnen akkoord met bestand
PARIJS - Israël en de Palestijnse Autoriteit zijn akkoord gegaan met een staakt-het-vuren dat Frankrijk en Egypte hadden voorgesteld.
Dat heeft de Franse president Nicolas Sarkozy woensdag gezegd. De positie van Hamas is nog niet bekend.
En maar zeiken dat Israel geen vrede wil... En dat het alleen maar aan Israel ligt.quote:
quote:This is the town of Balin near Ramallah. Every week a demonstration is held there protesting the wall being built around the town. Usually with heavy presence of Israeli and western peace activists.
And sadly, although the protests are usually peaceful, there are multiple cases of rubber shots wounds and suffocation of tear gas every week.
The girl looks Palestinian to me, so she may have been raised in the US or have studied there. And even if she hadn't, there are many Palestinians who can speak with perfect English (with an accent that depends on the educational institution that they have attended)
Je beantwoord je eigen vraag.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef 0100 het volgende:
Hoe komen Al Jazeera, CNN, Haaretz etc... eigenlijk aan betrouwbare informatie over bijvoorbeeld het aantal dodenNiemand mag de Gaza in, en zowel Hamas als Israël houden wel van wat propaganda.
Alsjeblieftquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:15 schreef 0100 het volgende:
Eigenlijk is bijna niets betrouwbaar omdat het van Hamas en Israël komt?
Born is Jeruzalem Post. Ik zie zoiets niet op reuters staan...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:01 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Wel godver... stelletje stakkers.
Bron is inderdaad niet echt objectief. Maar ik snap sowieso niet waarom Hamas niet direct inspringt op het staakt-het-vuren voorstel van Frankrijk en Egypte, als ze echt vrede willen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Born is Jeruzalem Post. Ik zie zoiets niet op reuters staan...
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:12 schreef 0100 het volgende:............ en zowel Hamas als Israël houden wel van wat propaganda.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef rakotto het volgende:
Hopen dat Israel de nieuwe bestand niet breekt wanneer het geaccepteerd word.
Ten eerste is het tamelijk belachelijk om een wapenstilstand af te spreken met je eigen favoriete Palestijn in plaats van met de strijdende partij.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:27 schreef NoizEkick het volgende:
Bron is inderdaad niet echt objectief. Maar ik snap sowieso niet waarom Hamas niet direct inspringt op het staakt-het-vuren voorstel van Frankrijk en Egypte, als ze echt vrede willen.
Hamas heeft ook Meki en de beelden van ziekenhuizen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.
Israel heeft altijd rustige, goed verzorgde en westers uitziende woordvoerders met een goed verhaal en een boodschap waar over nagedacht is. Namelijk de altijd doordreunende boodschap: "They are killing innocent jews".
Hamas daarentegen komt na een gebeurtenis steevast met een vage bebaarde gast met een warrig verhaal over onderdrukking en verleden waar geen touw aan vast te knopen is.
http://www.jorisluyendijk.nl/quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Zeker. Daarbij is het handig om te weten dat de PR-machine van Israel goed geolied is en die van Hamas een krakkemikkig misbaksel.
Israel heeft altijd rustige, goed verzorgde en westers uitziende woordvoerders met een goed verhaal en een boodschap waar over nagedacht is. Namelijk de altijd doordreunende boodschap: "They are killing innocent jews".
Hamas daarentegen komt na een gebeurtenis steevast met een vage bebaarde gast met een warrig verhaal over onderdrukking en verleden waar geen touw aan vast te knopen is.
Als Hamas daar aanleiding toe geeft, moet Israël gewoon maatregelen blijven treffen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:28 schreef rakotto het volgende:
Hopen dat Israel de nieuwe bestand niet breekt wanneer het geaccepteerd word.
De Jerusalem Post is een respectabele krant.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:19 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Born is Jeruzalem Post. Ik zie zoiets niet op reuters staan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |