Je moet gewoon naar een plek gaan waar je wilt zijn. En je wil niet in een rookkroeg zijn. Blijf daar dan weg.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat betekent dat ik me moet aanpassen aan jouw asociale gedrag en zo werkt het niet.
Dus ik moet wegblijven vanwege jouw asociale gewoonte? Zo werkt het gelukkig niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet gewoon naar een plek gaan waar je wilt zijn. En je wil niet in een rookkroeg zijn. Blijf daar dan weg.
Als je de definitie begrijpt dan trek je dezelfde conclusie als ik.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja hoor, ik probeer rekening te houden met de doelgroep, jij wil alleen je definitie erdoor drukken.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef Halcon het volgende:
Als je de definitie begrijpt dan trek je dezelfde conclusie als ik.
Nee, dat is niet normaal. Als bijvoorbeeld 70 procent van de verkeersdeelnemers vindt dat we voortaan best met 120 km per uur over een zebrapad bij een school mogen scheuren, dan voeren we dat ook niet door.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:04 schreef Guncta het volgende:
Maar Halcon.
Stel dat 70% van de niet-rokers wil dat er gewoon weer gerookt mag worden in de kroeg en 94% van de rokers wil dat er gewoon weer gerookt mag worden in de kroeg. Is het dan normaal dat een kroegeigenaar niet mag kiezen of er gerookt mag worden in de kroeg?
Heel Nederland moet op de openbare weg (kunnen).quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat is niet normaal. Als bijvoorbeeld 70 procent van de verkeersdeelnemers vindt dat we voortaan best met 120 km per uur over een zebrapad bij een school mogen scheuren, dan voeren we dat ook niet door.
Dat er ergens een kleine meerderheid voor is, wil nog niet zeggen dat die meerderheid dan maar de minderheid moet terroriseren met asociale gewoonten.
Voor alle kroegen gelden wel dezelfde wetten, net zoals voor elk stuk weg binnen de bebouwde kom in Nederland in principe dezelfde basisregels gelden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heel Nederland moet op d
[..]
e openbare weg (kunnen).
Heel Nederland hoeft niet 1 kroeg in. Je kan kiezen.
Slechte vergelijking dus.
Een overdreven vergelijking. En ook nog eens 1 waar je als keuze hebt om naar bnnen te stappen of niet, zonder moeite te moeten doen om hem te omzeilen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat is niet normaal. Als bijvoorbeeld 70 procent van de verkeersdeelnemers vindt dat we voortaan best met 120 km per uur over een zebrapad bij een school mogen scheuren, dan voeren we dat ook niet door.
Dat er ergens een kleine meerderheid voor is, wil nog niet zeggen dat die meerderheid dan maar de minderheid moet terroriseren met asociale gewoonten.
Bij de weg neem je het heel breed... "de openbare weg"quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heel Nederland moet op d
[..]
e openbare weg (kunnen).
Heel Nederland hoeft niet 1 kroeg in. Je kan kiezen.
Slechte vergelijking dus.
onzin. Ze hebben niet allemaal dezelfde sluitingstijden en muziek. Verschillende regels voor rookbeleid is dus ook uitstekend mogelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor alle kroegen gelden wel dezelfde wetten, net zoals voor elk stuk weg binnen de bebouwde kom in Nederland in principe dezelfde basisregels gelden.
Als je het ergens niet leuk vind moet je gewoon weggaan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:37 schreef Refragmental het volgende:
Ik snap het probleem overigens niet.
Het roken is niet verboden, de roker moet enkel rekening houden met de niet-rokers en het personeel... maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.
Je hebt ook de keuze om je te begeven op de openbare weg. Het is in principe geen verplichting. Kortom: zo lust ik er nog wel tien.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:35 schreef Guncta het volgende:
[..]
Een overdreven vergelijking. En ook nog eens 1 waar je als keuze hebt om naar bnnen te stappen of niet, zonder moeite te moeten doen om hem te omzeilen.
Zo kan je veel verbieden, want overal is wel een erg kleine minderheid als voorstander voor te vinden. En die zouden via dezelfde argumenten ook hun recht kunnen halen.
Verder leven we, hoe cliché, in een democratie. Waarin er begrip is voor de zaken die veranderen onder een groot deel van de bevolking. Iets wat hierbij niet het geval is.
Ook wordt het andere niet meteen verboden, het niet-roken, of het niet toestaan van gerook. Iets wat hierbij wel verboden word, maar dan omgekeerd.
Er is geen ruimte en dat is iets wat veel mensen irritant vinden.
Dus het is voor jou teveel gevraagd om rekening te houden met anderen en dat is dan ook een van de redenen dat de wetgever heeft besloten om het verbod in te stellen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je het ergens niet leuk vind moet je gewoon weggaan.
Er zijn wel (wellicht per gemeente) algemene regels omtrent het volume van de muziek en de sluitingstijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
onzin. Ze hebben niet allemaal dezelfde sluitingstijden en muziek. Verschillende regels voor rookbeleid is dus ook uitstekend mogelijk.
En terecht. Kan jij voor een andere openbare weg kiezen met andere regels? Nee, en terecht. Dat word een zooitje.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bij de weg neem je het heel breed... "de openbare weg"
En bij de kroeg zet je er specifiek het getal 1 bij.
Oh, ik vind het geweldig. Alleen een beetje last van de rook... de rook die niet standaard bij de kroeg hoort en waar slechts 1 partij schuldig aan is door asociaal gedrag, 1 partij die makkelijk ook binnen niet kan roken, maar zelfs daar nog te aso voor is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je het ergens niet leuk vind moet je gewoon weggaan.
Papierversnipperaar is de ongekroonde koning van de kromme vergelijkingen en dat al 30 topics lang.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Bij de weg neem je het heel breed... "de openbare weg"
En bij de kroeg zet je er specifiek het getal 1 bij.
Tja, zo kun je alles rechtpraten wat krom is.
Heel nederland moet namelijk ook gewoon de kroeg in kunnen. Nee ok, ze passen niet allemaal in 1 kroeg... maar ze passen net zo min op 1 stukje weg.
Ik begin wel al te merken dat jij heer en meester bent in kromme vergelijkingen
Die anderen kunnen ook rekening houden met mij en mij laten roken in de kroeg terwijl ze elders hun vertier gaan zoeken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus het is voor jou teveel gevraagd om rekening te houden met anderen en dat is dan ook een van de redenen dat de wetgever heeft besloten om het verbod in te stellen.
Een kroeg heeft zich ook aan bepaalde basisregels te houden, zoals het rookverbod, het door de gemeente ingestelde beleid omtrent sluitingstijden, het maximaal volume geluid, de spullen die ze wel en niet mogen verkopen aan mensen van bepaalde leeftijden, etc...quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En terecht. Kan jij voor een andere openbare weg kiezen met andere regels? Nee, en terecht. Dat word een zooitje.
Je kan er wel voor kiezen naar een andere kroeg te gaan met andere regels. Dat is precies het punt.
Nee hoor, bij ons is er slechts 1 kroeg open na 3 uur, geen keuze dus.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En terecht. Kan jij voor een andere openbare weg kiezen met andere regels? Nee, en terecht. Dat word een zooitje.
Je kan er wel voor kiezen naar een andere kroeg te gaan met andere regels. Dat is precies het punt.
Dat mensen zich maar moeten aanpassen aan jouw verslaving en zich moeten laten terroriseren door jouw ranzige gedragingen is de wereld op zijn kop.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die anderen kunnen ook rekening houden met mij en mij laten roken in de kroeg terwijl ze elders hun vertier gaan zoeken.
Die regels staan hier ter discussie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een kroeg heeft zich ook aan bepaalde basisregels te houden, zoals het rookverbod, het door de gemeente ingestelde beleid omtrent sluitingstijden, het maximaal volume geluid, de spullen die ze wel en niet mogen verkopen aan mensen van bepaalde leeftijden, etc...
Ze hoeven zich helemaal niet aan te passen. Ze kunnen gewoon naar een kroeg gaan waar ze het leuker vinden. Doe ik ook. Ik verplicht toch niemand om te roken? Ik ga gewoon naar de juiste kroeg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mensen zich maar moeten aanpassen aan jouw verslaving en zich moeten laten terroriseren door jouw ranzige gedragingen is de wereld op zijn kop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |