abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:11:47 #1
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64753907
Iets meer dan een maand geleden kocht ik bij BCC in Amstelveen een mini laptop. Na 2 dagen viel het ding uit, en ging niet meer aan...
Ik dus terug naar de BCC, en heb een nieuwe gekregen. Zelfs nog een mailtje gestuurd naar BCC, omdat ik zeer te spreken was over de service.
Tot ik vanmiddag een mailtje kreeg van een jongen die mij vertelde dat hij gisteren een mini laptop heeft gekocht bij die zelfde BCC. In die mini laptop stonden AL mijn gegevens, wachtwoorden van websites waren gewoon nog opgeslagen in Firefox, mn wachtwoorden van mn email accounts, verhalen en gedichten die ik heb geschreven, waaronder dingen die nogal persoonlijk waren en die ik graag voor mezelf wilde houden, foto's, zelfs mn bankgegevens stonden er nog in!
BCC heeft dus het opstart probleem gerepareerd, en zonder te kijken of er nog iets in stond gewoon de laptop mee gegeven aan de volgende klant!
Ik ben aan de ene kant dol blij dat die jongen zo eerlijk is geweest om mij te mailen, hij had ook mijn bankrekening leeg kunnen halen namelijk.
Aan de andere kant ben ik verschrikkelijk kwaad op BCC.
Kan dit zomaar? Kan ik hier nog iets mee doen?
Graag tips!
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_64753941
belachelijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:14:40 #3
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64753992
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:12 schreef Mirjam het volgende:
belachelijk
Jep, dat sowieso... Ga morgen ook even langs de winkel om daar mijn verhaal te doen... Ik ben ongelovelijk boos, en vooral heel erg verdrietig, mijn hele prive leven ligt bij een ander op tafel nu.... Ik hield een soort van dagboek bij, in die laptop... daar staan gewoon heel persoonlijke dingen in. Maar ook foto's die echt puur en alleen voor mezelf waren enzo
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:15:36 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64754020
Da's wel heel cru zeg... Lijkt me wel dat je hier iets mee tegen moet kunnen doen.

Was het een Acer toevallig, trouwens?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64754043
het zou iig niet moeten kunnen, dat is zeker.
als je bij de winkel niet een billijke reactie krijgt, zou ik het hogerop zoeken
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:17:46 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754093
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:16 schreef Mirjam het volgende:
het zou iig niet moeten kunnen, dat is zeker.
als je bij de winkel niet een billijke reactie krijgt, zou ik het hogerop zoeken
Zal ik ook zeker doen, ga morgen ook eigenlijk alleen maar naar de winkel toe in de hoop dat ze daar iets voor me kunnen doen... Hoewel ik eigenlijk denk dat ze gaan proberen om zich er onderuit te werken... Aangifte doen een optie? Ivm privacy schending ofzo?
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:18:06 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754103
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:15 schreef wonderer het volgende:
Da's wel heel cru zeg... Lijkt me wel dat je hier iets mee tegen moet kunnen doen.

Was het een Acer toevallig, trouwens?
Jep, was een acer ja
pi_64754184
Sta ik niet van te kijken eigenlijk. Je zult je verbazen hoe vaak dit gebeurt, bij vrijwel alle elektronicazaken. Soms doen ze ook gewoon even een nieuwe install en is alsnog alles terug te halen met een freeware programmaatje.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:20:42 #9
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_64754201
die jongen die hem gekocht heeft zou hem ook terug moeten brengen omdat ie een nieuwe heeft gekocht maar een gerepareerde heeft gekregen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:21:15 #10
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_64754220
Schandalig! Ik zou het hoog opnemen en een aangetekende (hele boze) brief naar het hoofdkantoor van die prutsers sturen. Ik denk dat het weinig zin heeft als je morgen naar de winkel gaat. Het hoofdkantoor moet weten hoe het er werkelijk aan toe gaat. Stel ze aansprakelijk; je hele priveleven ligt op straat. Bovendien heb je geen idee waar de laptop in de tussentijd is geweest en wie jouw prive documenten nog meer heeft gelezen.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:21:22 #11
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754226
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:20 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
die jongen die hem gekocht heeft zou hem ook terug moeten brengen omdat ie een nieuwe heeft gekocht maar een gerepareerde heeft gekregen
Hij gaat morgen zelfs met me mee terug naar BCC
pi_64754231
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:20 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
ook dat
je gaat er redelijkerwijs vanuit dat je een nieuwe koopt, aardig genaaid dus
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:22:28 #13
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754274
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:21 schreef doeka het volgende:
Schandalig! Ik zou het hoog opnemen en een aangetekende (hele boze) brief naar het hoofdkantoor van die prutsers sturen. Ik denk dat het weinig zin heeft als je morgen naar de winkel gaat. Het hoofdkantoor moet weten hoe het er werkelijk aan toe gaat. Stel ze aansprakelijk; je hele priveleven ligt op straat. Bovendien heb je geen idee waar de laptop in de tussentijd is geweest en wie jouw prive documenten nog meer heeft gelezen.
Ga morgen ook hoofdkantoor bellen ja... brief schrijven? Kunnen ze vergeten, dan raken ze die kwijt ofzo
pi_64754321
waarom heb je die dingen er neit afgehaald dan? ik denk eigelijk dat met het inleveren je die gegevens ook hebt ''afgestaan''
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64754377
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:23 schreef swarmahoer het volgende:
waarom heb je die dingen er neit afgehaald dan? ik denk eigelijk dat met het inleveren je die gegevens ook hebt ''afgestaan''
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:11 schreef Pien85 het volgende:
Na 2 dagen viel het ding uit, en ging niet meer aan...
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:27:11 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64754436
quote:
Ik las iets over een opstart probleem
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64754442
quote:
Hee suffie, hij kreeg dat ding toch niet meer aan .
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:28:14 #18
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754475
quote:
Omdat ie niet meer opstartte... dan wordt dat nogal moeilijk he
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:29:06 #19
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64754514
Hoofdkantoor op de hoogte brengen. En de Telegraaf

wat een belachelijke actie van BCC zeg.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64754531
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:16 schreef Mirjam het volgende:

Dit is zo'n kwalijke zaak dat ik het sowieso zou escaleren naar het hoofdkantoor.
pi_64754532
owja ff niet goed gelezen sorry
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64754582
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:29 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dit is zo'n kwalijke zaak dat ik het sowieso zou escaleren naar het hoofdkantoor.
mja, ik zou niet zomaar klakkeloos genoegen nemen met wat in de winkel gezegd/aangeboden wordt eigenlijk.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:32:10 #23
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754614
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:29 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Bel morgen ook het hoofdkantoor even...
Zit me af te vragen of ik aangifte kan doen ofzo...
Niet alleen voor mezelf, maar wil eigenlijk ook proberen om er voor te zorgen dat dit gewoon niet meer kan gebeuren...
pi_64754643
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:29 schreef LordNemephis het volgende:
Hoofdkantoor op de hoogte brengen. En de Telegraaf

wat een belachelijke actie van BCC zeg.
Niet alleen bij BCC gebeurd dat.. gebeurd bij alle elektronicazaken.
Ze kunnen moeilijk dat laptop weggooien..
pi_64754678
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:32 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Bel morgen ook het hoofdkantoor even...
Zit me af te vragen of ik aangifte kan doen ofzo...
Niet alleen voor mezelf, maar wil eigenlijk ook proberen om er voor te zorgen dat dit gewoon niet meer kan gebeuren...
Dit is inderdaad compleet belachelijk, iedereen weet dat er teruggenomen producten weer worden verkocht, maar op deze manier is dat echt te erg voor woorden eigenlijk. Als die laptop in de handen van de verkeerde mensen terecht was gekomen had je een groot probleem kunnen hebben. Ik zou hier dus zeker werk van gaan maken. Echter om dit te doen om er voor te zorgen dat het niet meer gebeurd is nagenoeg onmogelijk helaas.
pi_64754692
Je boft maar dat het zo'n goede jongen is die de laptop in handen heeft gekregen. Had stukken erger kunnen aflopen inderdaad. Je weet nu van het probleem en dat de informatie toch in 'goede' handen is geweest. Voor hetzelfde geld was al de privé informatie openbaar gemaakt en was je bankrekening geplunderd . Ook erg netjes dat diezelfde jongen met je mee wil gaan naar de BCC. Je had het niet beter kunnen treffen.

Schande van de winkel inderdaad. Heb dit soort verhalen al vaker langs zien komen over mobieltjes en PDA's. Raar dat ze er zo onzorgvuldig mee omgaan blijkbaar. Aan de andere kant. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Een fout is zo gemaakt. Lijkt me geen pretje om dit te overkomen.

Ben benieuwd wat de reactie van de winkel zal zijn en wat ze opperen als oplossing/vergoeding.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:40:18 #27
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754827
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:34 schreef Karammel het volgende:
Je boft maar dat het zo'n goede jongen is die de laptop in handen heeft gekregen. Had stukken erger kunnen aflopen inderdaad. Je weet nu van het probleem en dat de informatie toch in 'goede' handen is geweest. Voor hetzelfde geld was al de privé informatie openbaar gemaakt en was je bankrekening geplunderd . Ook erg netjes dat diezelfde jongen met je mee wil gaan naar de BCC. Je had het niet beter kunnen treffen.

Schande van de winkel inderdaad. Heb dit soort verhalen al vaker langs zien komen over mobieltjes en PDA's. Raar dat ze er zo onzorgvuldig mee omgaan blijkbaar. Aan de andere kant. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Een fout is zo gemaakt. Lijkt me geen pretje om dit te overkomen.

Ben benieuwd wat de reactie van de winkel zal zijn en wat ze opperen als oplossing/vergoeding.
Ben inderdaad ook dol blij met die jongen die de laptop nu heeft ja!
Morgen maar eens kijken hoe ze dit gaan oplossen, ik wil sowieso een schadevergoeding eigenlijk... En excuses enzo...
pi_64754890
quote:
ik wil sowieso een schadevergoeding eigenlijk
Waarom dat?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:43:48 #29
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754917
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:42 schreef PP. het volgende:

[..]

Waarom dat?
Omdat ik in goed vertrouwen die laptop heb afgegeven... En er nu achter moet komen dat mijn hele priveleven gewoon is doorverkocht Niet eens om er een slaatje uit te slaan.. t gaat me om t principe, ze mogen dit op een hele goede manier gaan oplossen
pi_64754928
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:42 schreef PP. het volgende:

[..]

Waarom dat?
imagoschade. In ieder geval zodra haar naaktfoto's op internet worden verspreid. Een Manonthomasje zeg maar.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:45:51 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64754960
Dit is hard, maar gebeurt helaas regelmatig. Als ze hem al niet voor de nieuwe eigenaar vergeten te wissen, reken dan maar dat ze in ieder geval zelf nog even zoeken naar geile plaatjes en leuke privédocumenten.

Gelukkig heb je (kennelijk) met een meewerkende nieuwe eigenaar te maken.

Zorg dat nooit een (volle) harde schijf naar de helpdesk gaat. Data backuppen en schijf leegmaken, eigenlijk liefst helemaal formatteren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:46:05 #32
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64754965
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:44 schreef Argento het volgende:

[..]

imagoschade. In ieder geval zodra haar naaktfoto's op internet worden verspreid. Een Manonthomasje zeg maar.
t Gaat niet om naaktfoto's... Maar wel foto's die echt alleen van MIJ waren, en niet bestemd waren om aan anderen te laten zien... Waarom die foto's er dan waren doet er niet toe
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:47:22 #33
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64754994
Toen je een nieuwe laptop meekreeg, had je ook kunnen zeggen dat er nog vertrouwelijke gegevens op de oude staan. Je hoort dit soort verhalen wel vaker, en je zou er eigenlijk bedacht op moeten zijn. Natuurlijk is het ook niet netjes van BCC, maar misschien hadden ze de indruk dat je hem nog niet had kunnen gebruiken.

Daarnaast vind ik het niet handig om zulk materiaal op een laptop te zetten. Een laptop koop je om mee te zeulen, en dan is er een redelijke kans dat je hem kwijtraakt of dat hij gestolen wordt. Als ik met dergelijke gegevens over straat loop zorg ik voor stevige encryptie.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:48:09 #34
71919 wonderer
pi_64755018
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Jep, was een acer ja
Dan hebben ze gewoon het bios geflasht en hem opnieuw verkocht. Bekend probleem van die aspire ones. Had je ook makkelijk zelf kunnen doen, maar goed, da's achteraf lullen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:50:12 #35
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_64755092
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:47 schreef GlowMouse het volgende:
Toen je een nieuwe laptop meekreeg, had je ook kunnen zeggen dat er nog vertrouwelijke gegevens op de oude staan. Je hoort dit soort verhalen wel vaker, en je zou er eigenlijk bedacht op moeten zijn. Natuurlijk is het ook niet netjes van BCC, maar misschien hadden ze de indruk dat je hem nog niet had kunnen gebruiken.

Daarnaast vind ik het niet handig om zulk materiaal op een laptop te zetten. Een laptop koop je om mee te zeulen, en dan is er een redelijke kans dat je hem kwijtraakt of dat hij gestolen wordt. Als ik met dergelijke gegevens over straat loop zorg ik voor stevige encryptie.
Dat heb ik aangegeven toen ik m terug gaf, heb de jongen die mij holp gezegd dat ik m niet leeg kon maken, en dat ik er eigenlijk daarom niet zo blij mee was om m af te moeten geven, toen nog een keer extra gevraagd of de laptop echt terug gestuurd zou worden naar Acer, juist om dit soort dingen te voorkomen!
Daarnaast had ik de laptop niet gekocht om mee te zeulen, maar simpelweg omdat een nieuwe pc me te duur was (mijn oude was overleden) en ik het bovendien wel handig vond om te kunnen internetten in mijn bed.
pi_64755093
quote:

Nou, dat is wel heel makkelijk geredeneerd in het nadeel van de particuliere klant. Als dit wel vaker gebeurt, dan weet BCC dat ook en die techneuten die met dat ding aan de slag zijn geweest zullen dan ook redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er persoonlijke c.q. privébestanden op dat apparaat aanwezig waren. Dan is het toch een kleine moeite om daar de eigenaar over te informeren of daar bij het innemen van het apparaat afspraken over te maken (bijvoorbeeld de toestemming de bestanden te wissen).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_64755140
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Dat heb ik aangegeven toen ik m terug gaf, heb de jongen die mij holp gezegd dat ik m niet leeg kon maken, en dat ik er eigenlijk daarom niet zo blij mee was om m af te moeten geven, toen nog een keer extra gevraagd of de laptop echt terug gestuurd zou worden naar Acer, juist om dit soort dingen te voorkomen!
Daarnaast had ik de laptop niet gekocht om mee te zeulen, maar simpelweg omdat een nieuwe pc me te duur was (mijn oude was overleden) en ik het bovendien wel handig vond om te kunnen internetten in mijn bed.
Die laptop is ook vast wel terug geweest naar Acer, maar toen ie terugkwam hoogstwaarschijnlijk gelijk in de voorraad terecht gekomen, zonder enige controle.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:54:10 #38
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64755196
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Pien85 het volgende:

[..]

In dat geval is het inderdaad bijzonder nalatig en zou een schadevergoeding niet meer dan passend zijn.
quote:
Dat tweede was slechts een tip.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:50 schreef Argento het volgende:
Nou, dat is wel heel makkelijk geredeneerd in het nadeel van de particuliere klant. Als dit wel vaker gebeurt, dan weet BCC dat ook en die techneuten die met dat ding aan de slag zijn geweest zullen dan ook redelijkerwijs hebben kunnen vermoeden dat er persoonlijke c.q. privébestanden op dat apparaat aanwezig waren. Dan is het toch een kleine moeite om daar de eigenaar over te informeren of daar bij het innemen van het apparaat afspraken over te maken (bijvoorbeeld de toestemming de bestanden te wissen).
De kant van de klant was al genoeg belicht Maar inderdaad, ook BCC doet hier te makkelijk over.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:09:11 #39
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_64755583
bankgegevens op je pc bewaren.. hoe dom kan je zijn.
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_64755601
Hoe kan je op 2 dagen tijd al die shit op de laptop krijgen. dus fotos, bankgegevens, mails, dagboek verhalen etc.

Verder nja eerst verhaal doen als hun het niet goed naar jou zin oplossen dan gewoon aangifte doen. Al doet de politie er verder toch niets aan. Wat je wel kan doen is dan een aangetekende brief + aangifte naar het hoofdkantoor toesturen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 7 januari 2009 @ 01:15:47 #41
71919 wonderer
pi_64755718
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:10 schreef Chinless het volgende:
Hoe kan je op 2 dagen tijd al die shit op de laptop krijgen. dus fotos, bankgegevens, mails, dagboek verhalen etc.

Verder nja eerst verhaal doen als hun het niet goed naar jou zin oplossen dan gewoon aangifte doen. Al doet de politie er verder toch niets aan. Wat je wel kan doen is dan een aangetekende brief + aangifte naar het hoofdkantoor toesturen
Het eerste wat je doet met een nieuwe pc is toch je bestanden overhevelen? Wat heb je er anders aan?
pi_64755752
quote:
Non-argument: ik vrees dat BCC met een desktop niet veel anders zou hebben gehandeld.

Verder een mooi schoolvoorbeeld om de "ik heb niets te verbergen"-roeperts eens keihard tegen te werpen
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64755781
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:10 schreef Chinless het volgende:

Aangifte van welk strafbaar feit dan wel?

En verder wat wonderer zegt.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 7 januari 2009 @ 01:44:29 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64756192
Ben hier erg benieuwd naar hoe dit afloopt. Ik zou het zelf in ieder geval niet af laten doen met alleen sorry.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:12:06 #45
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64756562
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:33 schreef seetjai het volgende:

[..]

Niet alleen bij BCC gebeurd dat.. gebeurd bij alle elektronicazaken.
Ze kunnen moeilijk dat laptop weggooien..
Wie heeft het over weggooien? Ze dienen de harde schijven volledig te formatteren, niks meer en niks minder.

TS moet dit zeker niet over zijn kant laten gaan maar is dat blijkbaar ook niet van plan
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64756733
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:44 schreef Nizno het volgende:
Ben hier erg benieuwd naar hoe dit afloopt. Ik zou het zelf in ieder geval niet af laten doen met alleen sorry.
Dit is inderdaad wel heel erg slordig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64756749
tvp
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:38:31 #48
71919 wonderer
pi_64756850
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:12 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Wie heeft het over weggooien? Ze dienen de harde schijven volledig te formatteren, niks meer en niks minder.

TS moet dit zeker niet over zijn kant laten gaan maar is dat blijkbaar ook niet van plan
En sowieso, weet die jongen dat hij een gebruikte laptop gekocht heeft? Volgens mij ook niet.
pi_64756881
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

En sowieso, weet die jongen dat hij een gebruikte laptop gekocht heeft? Volgens mij ook niet.
Inmiddels wel anders had hij geen contact opgenomen met de vorige eigenaar.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:47:30 #50
238900 Koekz
Der Meister
pi_64756895
Ja dat kan zomaar... JIJ hebt namelijk je laptop uit handen gegeven zonder je gegevens te wissen... Dan geef je je gegevens dus zelf uit handen.

De morele vraag is wel of bcc het niet zou moeten checken... Als ze het zouden checken en ze komen niets tegen dan is het goed. Komen ze wel wat tegen en ze kijken ernaar is het weer schending privacy wet geloof ik...
pi_64756950
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:47 schreef Koekz het volgende:
Ja dat kan zomaar... JIJ hebt namelijk je laptop uit handen gegeven zonder je gegevens te wissen... Dan geef je je gegevens dus zelf uit handen.
Of je leest het topic even door
quote:
De morele vraag is wel of bcc het niet zou moeten checken... Als ze het zouden checken en ze komen niets tegen dan is het goed. Komen ze wel wat tegen en ze kijken ernaar is het weer schending privacy wet geloof ik...
Definieer 'privacy wet'
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:57:28 #52
108367 Gallorini
über alles..
pi_64756972
Heb een keer een harde schijf op een rommelmarkt gekocht welke ook nog vol stond met privé documenten en foto's. Veel mensen hebben volgens mij geen flauw idee wat ze nu eigenlijk achterlaten als het een pc of laptop betreft.

Ben benieuwd hoe BCC dit gaat oplossen. Misschien mag je wel een mooie flatscreen uitzoeken

Succes TS
Hoi mam..
  woensdag 7 januari 2009 @ 02:59:27 #53
238900 Koekz
Der Meister
pi_64756989
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Of je leest het topic even door
Ondanks het feit dat de laptop niet meer aangaat blijven het zijn bestanden die hij dus met laptop en al uit handen geeft.
Alsnog zit BCC fout wat betreft klantenservice enzo...
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:55 schreef r_one het volgende:
Definieer 'privacy wet'
Neen
pi_64757039
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:59 schreef Koekz het volgende:
Ondanks het feit dat de laptop niet meer aangaat blijven het zijn bestanden die hij dus met laptop en al uit handen geeft.
Je doet het voorkomen dat TS hiermee op z'n minst een gedeelde schuld heeft aan dit voorval. Dan mag jij mij vertellen wat TS, in de gegeven omstandigheden, dan wel had moeten doen.
quote:
Neen
I rest my case
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:21:10 #55
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64757133
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:11 schreef Pien85 het volgende:
hij had ook mijn bankrekening leeg kunnen halen namelijk.
Bij welke bank zit jij?
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:23:01 #56
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757150
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Je doet het voorkomen dat TS hiermee op z'n minst een gedeelde schuld heeft aan dit voorval. Dan mag jij mij vertellen wat TS, in de gegeven omstandigheden, dan wel had moeten doen.
Misschien op het moment dat hij wist dat hij zjin laptop in gaat leveren regelen dat zijn laptop geformat wordt?

Maar nogmaals... De BCC had daar natuurlijk wel even beter bij moeten nadenken!
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:07 schreef r_one het volgende:
[..]

I rest my case

Oke
pi_64757222
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:23 schreef Koekz het volgende:
Misschien op het moment dat hij wist dat hij zjin laptop in gaat leveren regelen dat zijn laptop geformat wordt?
Fomatten ... hoe dan???
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:36:45 #58
177966 notunreal
Amsterdamse Football Club Ajax
pi_64757247
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Fomatten ... hoe dan???
Je koopt een externe harde schijf case en plaatst um daarin, koppel um aan je computer en formatten maar! Zo moeilijk is het allemaal niet!
Playstation 3 - This is Living!
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:39:03 #59
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757256
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:36 schreef notunreal het volgende:

[..]

Je koopt een externe harde schijf case en plaatst um daarin, koppel um aan je computer en formatten maar! Zo moeilijk is het allemaal nie hhor
Dank je wel

R_0ne... als dat niet lukt kon hij altijd een klein kabeltje kopen van 5 euro waarmee je em aansluit op een andere pc... dan is het ook zo gepiept en goedkoper dan ex hdd case
pi_64757279
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:39 schreef Koekz het volgende:

[..]

Dank je wel

R_0ne... als dat niet lukt kon hij altijd een klein kabeltje kopen van 5 euro waarmee je em aansluit op een andere pc... dan is het ook zo gepiept en goedkoper dan ex hdd case
Als je bij het inleveren aangeeft dat er nog persoonlijke info op staat en BCC zegt dat daar geen zorgen over gemaakt hoeft te worden of iets in die trant, dan ligt vanaf dat moment het risico en de verantwoording voor vernietiging van die gegevens bij BCC. Klant kan immers zelf niet zonder extra kosten te maken bij de bestanden. En extra kosten maken omdat een product niet goed werkt buiten jouw schuld... kun je niemand verplichten.
dag
pi_64757287
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:36 schreef notunreal het volgende:
Je koopt een externe harde schijf case en plaatst um daarin, koppel um aan je computer en formatten maar! Zo moeilijk is het allemaal niet!
Waarmee je je recht op garantie verspeeld hebt, nee, da's slim (not)

Bovendien is niet iedereen even bedreven in het troubleshooten op nerdniveau. En dat mag van een gemiddelde gebruiker ook niet verwacht worden, daar is nou de TD voor.
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:48:09 #62
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757295
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je bij het inleveren aangeeft dat er nog persoonlijke info op staat en BCC zegt dat daar geen zorgen over gemaakt hoeft te worden of iets in die trant, dan ligt vanaf dat moment het risico en de verantwoording voor vernietiging van die gegevens bij BCC. Klant kan immers zelf niet zonder extra kosten te maken bij de bestanden. En extra kosten maken omdat een product niet goed werkt buiten jouw schuld... kun je niemand verplichten.
Helemaal mee eens.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarmee je je recht op garantie verspeeld hebt, nee, da's slim (not)

Bovendien is niet iedereen even bedreven in het troubleshooten op nerdniveau. En dat mag van een gemiddelde gebruiker ook niet verwacht worden, daar is nou de TD voor.
Daar verspeel je je recht op garantie niet mee dingen hoor je te kunnen formatteren...
pi_64757298
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:39 schreef Koekz het volgende:

[..]

Dank je wel

Stuur jij maar eens iemand naar de BCC om "zoëen klein kabeltje" te kopen, eens kijken waar die mee thuiskomt
.
pi_64757302
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:43 schreef Peter het volgende:
Dat dus.
.
pi_64757307
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:48 schreef Koekz het volgende:
Daar verspeel je je recht op garantie niet mee dingen hoor je te kunnen formatteren...
Formatteren: ja
Componenten uitbouwen (en ergens anders weer inbouwen): nee
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 03:52:41 #66
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757323
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Stuur jij maar eens iemand naar de BCC om "zoëen klein kabeltje" te kopen, eens kijken waar die mee thuiskomt
Met een dikke coax?
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Formatteren: ja
Componenten uitbouwen (en ergens anders weer inbouwen): nee
Je bouwt niet uit. Je klikt het ergens in Zelfde als een stekker in het stopcontact ongeveer
pi_64757341
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:52 schreef Koekz het volgende:
Met een dikke coax?
iig, de kans dat ie met het verkeerde in huis komt (PATA/SATA , 2.5"/3.5") is zeer reëel.
quote:
Je bouwt niet uit. Je klikt het ergens in Zelfde als een stekker in het stopcontact ongeveer
Nou nee, niet echt
En je bouwt niet uit Je bouwt het wel degelijk uit (uit je laptop dus).
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 04:04:01 #68
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757363
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 03:58 schreef r_one het volgende:

[..]

iig, de kans dat ie met het verkeerde in huis komt (PATA/SATA , 2.5"/3.5") is zeer reëel.
[..]

Nou nee, niet echt
En je bouwt niet uit Je bouwt het wel degelijk uit (uit je laptop dus).
Gewoon goed informeren welke kabel je moet hebben is niet moeilijk lijkt me

En je harde schijf kan je zo uit je laptop schuiven... is er ook voor gemaakt
pi_64757384
Ben benieuwd wat BCC doet zal waarschijnlijk met een sisser aflopen, BCC zegt sorry, TS zegt Oke
  woensdag 7 januari 2009 @ 04:15:37 #70
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757389
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben benieuwd wat BCC doet zal waarschijnlijk met een sisser aflopen, BCC zegt sorry, TS zegt Oke
hoop niet dat TS het daar mee laat zitten want bcc heeft toch wel behoorlijk gefaald.
pi_64757390
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:04 schreef Koekz het volgende:
Gewoon goed informeren welke kabel je moet hebben is niet moeilijk lijkt me

En je harde schijf kan je zo uit je laptop schuiven... is er ook voor gemaakt
Voor jou (en voor mij) niet nee. Maar voor tante Truus? En wie moet tante Truus dan informeren?

Nogmaals, we hebben het over de gemiddelde computergebruiker, niet over de gemiddelde computerdeskundige. Als de gemiddelde computergebruiker een probleem met de computer heeft, gaat ie ermee naar de gemiddelde computerdeskundige (de TD van BCC in dit geval) en gaat niet zelf op goed geluk lopen grasduinen met de kans dat ie ook iets naar de mallemoer kan helpen. Dat is nou typisch een van die gevallen waarin een winkelier zich met recht kan beroepen op ondeskundig gebruik door de gebruiker en een garantieclaim vervolgens kan afwijzen.

Je moet onderscheid maken tussen dagelijks gebruik en service/onderhoud. Een stekker in het stopcontact douwen valt onder dagelijks gebruik, gefröbel met schijven (hoe simpel voor jou en mij ook) onder service/onderhoud.
.
  woensdag 7 januari 2009 @ 04:23:23 #72
238900 Koekz
Der Meister
pi_64757395
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Voor jou (en voor mij) niet nee. Maar voor tante Truus? En wie moet tante Truus dan informeren?

Nogmaals, we hebben het over de gemiddelde computergebruiker, niet over de gemiddelde computerdeskundige. Als de gemiddelde computergebruiker een probleem met de computer heeft, gaat ie ermee naar de gemiddelde computerdeskundige (de TD van BCC in dit geval) en gaat niet zelf op goed geluk lopen grasduinen met de kans dat ie ook iets naar de mallemoer kan helpen. Dat is nou typisch een van die gevallen waarin een winkelier zich met recht kan beroepen op ondeskundig gebruik door de gebruiker en een garantieclaim vervolgens kan afwijzen.

Je moet onderscheid maken tussen dagelijks gebruik en service/onderhoud. Een stekker in het stopcontact douwen valt onder dagelijks gebruik, gefröbel met schijven (hoe simpel voor jou en mij ook) onder service/onderhoud.
Dus als ik een harde schijf aansluit op mijn computer is het onderhoud? Dat kan je dan weer vergelijken met het aansluiten van een mp3 speler

Maar je hebt wel gelijk hoor De meeste mensen gaan gewoon naar de winkel en verwachten dat ze goed geholpen worden. Dat is in dit geval niet gebeurt dus moet bcc even een bitchslap krijgen
pi_64757398
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:23 schreef Koekz het volgende:
Dus als ik een harde schijf aansluit op mijn computer is het onderhoud? Dat kan je dan weer vergelijken met het aansluiten van een mp3 speler
Nee. Tenzij jij olie verversen ook vergelijkbaar vindt met benzine tanken
.
pi_64757399
voor het loskoppelen van een hd heb je een schroevendraaier nodig, ergo niet een dagelijkse handeling.
dag
pi_64757401
TS baalt dat hij niet in de VS woont, dan was die binnenkort miljonair
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')