Waarom denk je dat je ze ontgroeid bent? Ken je sneller snijden dan je mes het bij kan houden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Omdat ik de Ikea, Hema en Blokker kookmessen inmiddels wel ben ontgroeid
Bij mij zijn die heften makkelijker schoon te houden dan riggeltjes die tussen (houten) heft en metalen lemmet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:42 schreef Fixers het volgende:
Een Global bestaat eigenlijk uit 3 stukken staal, die naadloos aan elkaar worden gesmeed. Maar das het punt niet. Juist die heften met al die kuiltjes vind ik zelf enorm onhygienisch, juist daar kan zich vuil ophopen.
Doet-ie dus ook niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Ik verwacht echt niet dat een koksmes meebuigt.![]()
Een schilmesje is 5cm, deze 12. Dit ding is langer dan de grootste ui dik is en scherp genoeg om een haar doormidden te klieven.quote:En 12 cm, da's een aardappelschilmessie! [ afbeelding ]
Global heeft meer dan een reeks: de forged (GFxx) serie is een stuk zwaarder dan de non forged (Gxx)quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:37 schreef mark_dabomb het volgende:
Er is nog helemaal niks uitgeslotenmgerben, dank voor je tip. Ik ga binnenkort maar is binnenlopen bij de bijenkorf.
Een Global wordt het sowieso niet, die liggen niet fijn in de hand heb ik gister gemerkt en zijn te licht. Die dingen worden wel overal verkocht zeg!
Nou, het is wel handig als het ene setje (kok-, vlees- en kantoormes) geslepen wordt, en ze zijn al wel een jaar of zes oud, dus dat wil je echt niet hebben denk ikquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Wusthof classic is mooi maar design te standaard, dan vind ik de Grand Prix II series mooier (maar helaas ook duurder).
NoCigar, als jij 2 messensets hebt, wil je er dan niet eentje kwijt
Dat hoekje, daar hebben er meer last van. Ik heb ze dagelijks vast (ik verkoop ze) en ook ik heb nog regelmatig dat hoekje in mijn vingers. En dat is scherp!quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:55 schreef zatoichi het volgende:
Ik heb thuis een global liggen, net nieuw, maar het is nog even wennen. Hij is erg licht vergeleken met het mes wat ik hiervoor gebruikte, maar ik vind het op zich geen nadeel. Wel heb ik een mes (blijkbaar) vaak erg hoog vast, want de global heeft een hoek aan de onderkant van het lemmet dat erg scherp is en waar ik dan met mijn hand tegenaan zit.
Ik kan je geen advies geven of welk soort mes maar indien je een Zwillings wilt kun je even verschillende AH binnenlopen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:41 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb destijds de Zwillings (professional S)bij de AH gekocht, zonder veel research, en gebruik ze eigenlijk nog steeds naar tevredenheid: ze zijn lekker zwaar en stevig en doordat ik ze regelmatig laat slijpen nog steeds vlijmscherp (auw, zaterdag zo stom geweest om een kwart nagel met vinger er af te snijden, maar dat ligt dus aan mij, niet aan het mes).
Ik wist dat het een goede aanbieding wasquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:01 schreef Fixers het volgende:
Breekbaar. Nooit laten vallen! en niet te slijpen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:49 schreef NoCigar het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar zo'n keramieken mes: schijnt vlijmscherp te zijn. ik vond ze te duur om zo maar even te kopen, maar toch. Of heten ze anders. keramisch? In ieder geval een zeer licht mes met vaak een wit lemmet, dat breekbaar is.
Failliet is de voormalige importeur van Zwilling. Die heeft na de AHactie een doorstart gemaakt vanuit het duitse hoofdkantoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik wist dat het een goede aanbieding was. Maar wie is er failliet dan?
Overigens kun je ze links en rechts nog wel vinden in de bakken bij kleinere AH's, daar zie ik ze tenminste nog wel eens liggen en met zo'n 35% sticker erop (ik moet me altijd inhouden om niet nog een extra vleesvork of zoiets nutteloos te kopen).
Dat exemplaar dat Robinook tegenkwam is denk ik het 'vleesmes' uit de lijn: ziet er uit een kleiner en smaller koksmes en vind mijn vriendin fijn.
Ze zijn niet failliet hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:01 schreef Fixers het volgende:
Die zwillings bij de AH zijn restantjes die ze hebben opgedoken uit de magazijnen. Je zal ze dus niet tot nauwelijks nog gaan vinden.
Er is nog een hoop gedoe geweest rond die aktie. De consument kon de messen kopen bij de AH aan dezelfde prijs die de gewone detailist aan de toenmalige zwilling importeur betaalde. Dat heeft men niet gepikt en hebben de kookwinkels gezamelijk een inkoopstop ingesteld met een faillissement tot gevolg. Verwacht dus niet nog veel van dat soort acties nog tegen te komen. Die actie heeft andere messen groothandelaren gewaarschuwd voorzichtig te zijn met kortingen.
In Amersfoort zit Oldenhof, volgens mij in de Langstraat maar dat weet ik niet zekerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben ook al bij diverse shops langs geweest, probleem is vaak dat ze vaak maar 2 merken voeren (vaak global + een ander merk). Zo kan ik natuurlijk nooit een goed vergelijk maken tussen 3-4-5 verschillende messen. Iemand tips voor een goede kookwinkel in omgeving Amersfoort of Tilburg?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:43 schreef mark_dabomb het volgende:
En je kan niet wat voor mij sparen en naar NL verschepen?
Zowieso zijn de marges die op het internet gehanteerd worden veel kleiner dan die de winkels hanteert.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef dino_001 het volgende:
Hey,
Ik wil ook graag een koksmes aanschaffen en heb al heel wat posts doorgenomen en het zal een zwilling of Wusthof worden. Als ik de prijzen bekijk op online shops zoals knivesandtools en vergelijk met amazon.com of amazon.de zitten er wel heeeeel grote prijsverschillen.
enkele voorbeelden:
Zwilling
4*koksmes 20cm: 75¤ =>48¤ +verzendkosten
Pofesional S 20cm: 79¤ => 57¤ + verzendkosten
Wusthof
Grand Prix 2 3 messen: 135 =>72¤+ verzendkosten
Is dit te vertrouwen of heb je dan kans op namaak? Die eerste prijzen zijn online shops, zijn prijzen in winkel beter?
Dat begrijp ik maar ik kan ze toch gewoon eens vastpakken in de winken en daarna via amazon bestellen. Vor de prijs van 1 koksmes heb ik dan een setje van 3 (Grand Prix 2) of zou het dan namaak zijn. Iemand al ervaring met online shoppen van messen?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:55 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Zowieso zijn de marges die op het internet gehanteerd worden veel kleiner dan die de winkels hanteert.
Het zelfde geldt voor winkels in Duitsland overigens.
Maaaaar internet blijft kopen van een plaatje. Iets wat ik met messen zeker niet zou doen...
In een winkel kan je ze vastpakken en voelen, en kunnen ze je adviseren wat voor mes je nodig hebt voor de dingen die je doet
Hmm aangepaste messen in de zin voor wat?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Die goede merken moeten ook eens aangepaste messen gaan maken.
Ik zou knivesandtool blind vertrouwens, iig. Zéker geen namaak!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef dino_001 het volgende:
Is dit te vertrouwen of heb je dan kans op namaak? Die eerste prijzen zijn online shops, zijn prijzen in winkel beter?
Jamaar, amazon.de is bijvoorbeeld nog eens 30%-40% goedkoper als je een promotieartikel koopt...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zou knivesandtool blind vertrouwens, iig. Zéker geen namaak!
Heb zelf een paar messen van Zwilling 4****, vind ik het prettigst in de hand liggen. Maar dat moet je natuurlijk zelf even voelen.
Ik heb dat tijdens een fabriek bezoek eens gevraagd aan de export manager van Wüsthof of ze die ook in het assortiment zouden gaan voeren. Vooralsnog was er te weinig afzetmarkt voor om dat op grote schaal te produceren.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Die goede merken moeten ook eens aangepaste messen gaan maken.
Ze hebben mij anders niks gevraagd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb dat tijdens een fabriek bezoek eens gevraagd aan de export manager van Wüsthof of ze die ook in het assortiment zouden gaan voeren. Vooralsnog was er te weinig afzetmarkt voor om dat op grote schaal te produceren.
Volgens mij heb ik dezelfde set, alleen zegt een messcherper met wiel mij niks? Ik heb gewoon zo'n aanzetstaal. Is zo'n wiel fijner?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef dino_001 het volgende:
Beslissing is genomen:
Setje van Zwilling 5 star met koksmes 20cm , vleesmes 16cm, officemes 10cm, universeel mesje 13cm, schaar, wetstaaf en blok. Ook heb ik een messcherper (zo een wieltje) erbij gekocht.
Denk dat ik hiermee toch een mooie kwalitatieve set heb...
Nee, dat is geen garantie. Je kan het best heel eerlijk de waarheid zeggen tegen de winkelier waar je heen gaat. Ik (en mijn collega's) zijn dan eerder geneigd je te helpen dan wanneer je een smoes ophangt. Messenverkopers kunnen zien aan je mes wat je ermee hebt uitgespookt en of een breuk onder de garantie valt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:44 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dezelfde set, alleen zegt een messcherper met wiel mij niks? Ik heb gewoon zo'n aanzetstaal. Is zo'n wiel fijner?
Mijn 10 cm mes is trouwens gewoon doormidden gebroken toen ik een stuk bevroren kipfilet wilde snijden, erg vaag. Ligt hier alweer maanden te wachten totdat ik eraan denk naar de winkel te gaan... zal vast wel garantie op zitten (levenslang). Misschien komt dit omdat ik ze in de vaatwasmachine stop wat volgens mij niet mocht (maarja, lui enzo....). Weet iemand of dat klopt?
Was al bang dat het niet onder de garantie gaat vallen, ik koop wel 1 nieuw mes en breng de andere wel voor de garantie terug, daar is namlelijk een deel van het hadvat afgebroken, maar het mes doet het verder nog wel. Dat zal er wel onder vallen. Verder gelukkig geen roest.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:41 schreef Fixers het volgende:
Nee, dat is geen garantie. Je kan het best heel eerlijk de waarheid zeggen tegen de winkelier waar je heen gaat. Ik (en mijn collega's) zijn dan eerder geneigd je te helpen dan wanneer je een smoes ophangt. Messenverkopers kunnen zien aan je mes wat je ermee hebt uitgespookt en of een breuk onder de garantie valt.
Ben wel benieuwd naar het verhaal hier achterquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:24 schreef dino_001 het volgende:
want zaterdag zullen mijn vrouw en ik samen koken voor onze valentijn
Zijn er mensen die daar een ervaring mee hebben die hoger scoort dan -50 op een schaal van 1 tot 10?quote:Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef dino_001 het volgende:
Beslissing is genomen:
[...]
Ook heb ik een messcherper (zo een wieltje) erbij gekocht.
Klopt, houdt die 5-euro rotzooi ver bij je dure messen vandaan!quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:09 schreef NoCigar het volgende:
Zo'n slijpwiel of andere thuis-slijp-spullen zijn toch niet echt goed, wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |