abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65099247
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben ook al bij diverse shops langs geweest, probleem is vaak dat ze vaak maar 2 merken voeren (vaak global + een ander merk). Zo kan ik natuurlijk nooit een goed vergelijk maken tussen 3-4-5 verschillende messen. Iemand tips voor een goede kookwinkel in omgeving Amersfoort of Tilburg?
In Amersfoort zit Oldenhof, volgens mij in de Langstraat maar dat weet ik niet zeker
In Tilburg zitten 2 vestigingen van De Nijs volgens mij
In de plaatsen rond Tilburg zitten wel een aantal goede zaken:
Brinkman en van Rosmalen in Den Bosch
Kookzaak enm De Kookwinkel in Breda.
Aangezien ze in dezelfde plaats zitten zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde merken voeren
Wellicht is het iets om daar even te kijken
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_65099361
Thanx! Oldenhof moet ik inderdaad maar is langs gaan. Maar weer is afreizen naar Amersfoort.

De Nijs ben ik geweest alleen dat is alleen maar Global en Sabatier.

Laatst ook bij een winkel in Helmond geweest (Coenen), die hadden Global (jaja) en Wusthof, vooral wusthof blijft interessant.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_65102944
Ik woon in Duitsland, bij een grote supermarkt kun je stickertjes sparen voor korting op die messen van Zwilling. Per mes meer dan 50% korting. De halve buurt heeft voor me gespaard, ik kan ze nu allemaal zo kopen..

Het gaat om de Twin Pollux serie..

pi_65103005
Ik heb nu de 2e, 3e van het eerste plaatje, en de 1e, 2e van het tweede plaatje. Ga maandag het broodmes, het vleesmes en de kleine mesjes kopen, plus het blok waar het in moet..
pi_65103173
En je kan niet wat voor mij sparen en naar NL verschepen?
pi_65103393

Die dus
pi_65103580
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:43 schreef mark_dabomb het volgende:
En je kan niet wat voor mij sparen en naar NL verschepen?
Eerst sparen, dan speciaal naar de winkel, dan speciaal inpakken, dan speciaal naar het postkantoor?

Nee dus.
pi_65103617
misschien had je nog bonnetjes over
pi_65123412
Ik zit er alleen nu over te denken een ander messenblok te kopen..
pi_65294351
Heb toch een Zwillling AH mes kunnen vinden! Even gebeld met een AH iets verder uit de buurt en morgen op halen. Top, op internet kosten ze ruim 70 euro, bij AH onder de 25!
pi_65295564
goed werk !

Hoop dat je er net zo blij mee bent als ik ben !
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_65298517
Leuk dat het toch nog gelukt is!
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:49:50 #63
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_65300483
heb je al eens over WMF Nagedacht?

Ik heb daar namelijk een paar messen van die echt top zijn,
waaronder deze

ligt lekker in de hand en snijd als een dolle.

maar je betaald erook beetje meer voor.
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:51:32 #64
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_65300562
Volgende keer eerst ff topic doorlezen voordat ik post
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_65324409
Ik heb mijn Zwilling collectie nu helemaal, tenminste, alles wat ik wilde hebben
pi_65800460
Hey,
Ik wil ook graag een koksmes aanschaffen en heb al heel wat posts doorgenomen en het zal een zwilling of Wusthof worden. Als ik de prijzen bekijk op online shops zoals knivesandtools en vergelijk met amazon.com of amazon.de zitten er wel heeeeel grote prijsverschillen.
enkele voorbeelden:
Zwilling
4*koksmes 20cm: 75¤ =>48¤ +verzendkosten
Pofesional S 20cm: 79¤ => 57¤ + verzendkosten

Wusthof
Grand Prix 2 3 messen: 135 =>72¤+ verzendkosten

Is dit te vertrouwen of heb je dan kans op namaak? Die eerste prijzen zijn online shops, zijn prijzen in winkel beter?
pi_65801135
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef dino_001 het volgende:
Hey,
Ik wil ook graag een koksmes aanschaffen en heb al heel wat posts doorgenomen en het zal een zwilling of Wusthof worden. Als ik de prijzen bekijk op online shops zoals knivesandtools en vergelijk met amazon.com of amazon.de zitten er wel heeeeel grote prijsverschillen.
enkele voorbeelden:
Zwilling
4*koksmes 20cm: 75¤ =>48¤ +verzendkosten
Pofesional S 20cm: 79¤ => 57¤ + verzendkosten

Wusthof
Grand Prix 2 3 messen: 135 =>72¤+ verzendkosten

Is dit te vertrouwen of heb je dan kans op namaak? Die eerste prijzen zijn online shops, zijn prijzen in winkel beter?
Zowieso zijn de marges die op het internet gehanteerd worden veel kleiner dan die de winkels hanteert.
Het zelfde geldt voor winkels in Duitsland overigens.

Maaaaar internet blijft kopen van een plaatje. Iets wat ik met messen zeker niet zou doen...
In een winkel kan je ze vastpakken en voelen, en kunnen ze je adviseren wat voor mes je nodig hebt voor de dingen die je doet
pi_65801458
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:55 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Zowieso zijn de marges die op het internet gehanteerd worden veel kleiner dan die de winkels hanteert.
Het zelfde geldt voor winkels in Duitsland overigens.

Maaaaar internet blijft kopen van een plaatje. Iets wat ik met messen zeker niet zou doen...
In een winkel kan je ze vastpakken en voelen, en kunnen ze je adviseren wat voor mes je nodig hebt voor de dingen die je doet
Dat begrijp ik maar ik kan ze toch gewoon eens vastpakken in de winken en daarna via amazon bestellen. Vor de prijs van 1 koksmes heb ik dan een setje van 3 (Grand Prix 2) of zou het dan namaak zijn. Iemand al ervaring met online shoppen van messen?
pi_65801607
Die goede merken moeten ook eens aangepaste messen gaan maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65801695
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Hmm aangepaste messen in de zin voor wat?
Ben wel benieuwd?
pi_65802415
Zoiets:
pi_65805339
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:37 schreef dino_001 het volgende:
Ik zou knivesandtool blind vertrouwens, iig. Zéker geen namaak!

Heb zelf een paar messen van Zwilling 4****, vind ik het prettigst in de hand liggen. Maar dat moet je natuurlijk zelf even voelen.
pi_65805720
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik zou knivesandtool blind vertrouwens, iig. Zéker geen namaak!

Heb zelf een paar messen van Zwilling 4****, vind ik het prettigst in de hand liggen. Maar dat moet je natuurlijk zelf even voelen.
Jamaar, amazon.de is bijvoorbeeld nog eens 30%-40% goedkoper als je een promotieartikel koopt...
pi_65808697
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb dat tijdens een fabriek bezoek eens gevraagd aan de export manager van Wüsthof of ze die ook in het assortiment zouden gaan voeren. Vooralsnog was er te weinig afzetmarkt voor om dat op grote schaal te produceren.
pi_65809201
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 18:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb dat tijdens een fabriek bezoek eens gevraagd aan de export manager van Wüsthof of ze die ook in het assortiment zouden gaan voeren. Vooralsnog was er te weinig afzetmarkt voor om dat op grote schaal te produceren.
Ze hebben mij anders niks gevraagd.
En serieus: ik denk dat ze zich daar heel flink op verkijken. Waarschijnlijk kijken ze dan naar de verkoopcijfers van aangepaste messen en die zijn inderdaad niet denderend. Maar dat komt ook omdat die aangepaste messen ook niet denderend zijn. Waarom zou je 30 á 40 euro gaan neerleggen voor een matig tot slecht mes?
Ik wil een goed mes en dat betekent dus dat het snijden minder snel, minder vaak en pijnlijker is omdat er geen goede aangepaste messen bestaan en ik me dus met normale messen moet behelpen.
Als Wüsthof een setje aangepaste messen maakt van goede kwaliteit ben ik de eerste die een hele set zal afnemen.
Dat de afzetmarkt te klein is is echt kolder, legio mensen lopen met RSI klachten, handicaps, reuma etc en daarvan heeft een vrij groot deel een beperkte handfunctie.

Ik heb nu trouwens die van het plaatje dat ik hierboven gepost heb. Dat was een matig mes maar ik heb hem professioneel laten slijpen en nu is hij redelijk.
pi_65809356
MM: ik denk dat je wel een punt hebt. Ik denk dat veel mensen niet eens afweten van het bestaan van aangepaste messen, laat staan waar ze ze zouden kunnen kopen. Als iets er niet is, kun je het lastig kopen en die slechte verkoopcijfers worden dan weer aangevoerd als reden om niet te produceren. Beetje krom eigenlijk.
Sanity is (not) statistical
pi_65878185
Beslissing is genomen:

Setje van Zwilling 5 star met koksmes 20cm , vleesmes 16cm, officemes 10cm, universeel mesje 13cm, schaar, wetstaaf en blok. Ook heb ik een messcherper (zo een wieltje) erbij gekocht.

Denk dat ik hiermee toch een mooie kwalitatieve set heb...
pi_65962436
de ikon serie van wusthoff is echt geweldig en de kling loopt tot de helft dus ook in een verre toekomst als je hem ooit veel geslepen heb ( waarschijnlijk niet die kelere dingen blijven scherp) blijft het mes volledig contactt maken met de snijplank. verder is een santoku een geweldige vorm voor een mes en zeker degen van damast staal zijn heel erg goed ( heb ik zelf) en mooi, wel wennen ten overstaande van een koksmes, maar zeker praktischer, kijk ook even op de site van knivesandtools.nl
pi_65962509
ow je keuze niet gezien:P zwilling blijft ook superscherp en is zeker het vooraanstaande merk, overweeg nog wel een aanzetstaal te kopen die is minder drastischdan bovenstaande middelen kan je zonder problemen elke dag gebruiken voor gewoon onderhoud
pi_65962750
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef dino_001 het volgende:
Beslissing is genomen:

Setje van Zwilling 5 star met koksmes 20cm , vleesmes 16cm, officemes 10cm, universeel mesje 13cm, schaar, wetstaaf en blok. Ook heb ik een messcherper (zo een wieltje) erbij gekocht.

Denk dat ik hiermee toch een mooie kwalitatieve set heb...
Volgens mij heb ik dezelfde set, alleen zegt een messcherper met wiel mij niks? Ik heb gewoon zo'n aanzetstaal. Is zo'n wiel fijner?

Mijn 10 cm mes is trouwens gewoon doormidden gebroken toen ik een stuk bevroren kipfilet wilde snijden, erg vaag. Ligt hier alweer maanden te wachten totdat ik eraan denk naar de winkel te gaan... zal vast wel garantie op zitten (levenslang). Misschien komt dit omdat ik ze in de vaatwasmachine stop wat volgens mij niet mocht (maarja, lui enzo....). Weet iemand of dat klopt?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_65963282
aanzetstaal is bijhouden van het snijvlak, wielletje, stenen etc.. is een nieuw snijvlak maken kortom slijpen
pi_65964929
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:44 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dezelfde set, alleen zegt een messcherper met wiel mij niks? Ik heb gewoon zo'n aanzetstaal. Is zo'n wiel fijner?

Mijn 10 cm mes is trouwens gewoon doormidden gebroken toen ik een stuk bevroren kipfilet wilde snijden, erg vaag. Ligt hier alweer maanden te wachten totdat ik eraan denk naar de winkel te gaan... zal vast wel garantie op zitten (levenslang). Misschien komt dit omdat ik ze in de vaatwasmachine stop wat volgens mij niet mocht (maarja, lui enzo....). Weet iemand of dat klopt?
Nee, dat is geen garantie. Je kan het best heel eerlijk de waarheid zeggen tegen de winkelier waar je heen gaat. Ik (en mijn collega's) zijn dan eerder geneigd je te helpen dan wanneer je een smoes ophangt. Messenverkopers kunnen zien aan je mes wat je ermee hebt uitgespookt en of een breuk onder de garantie valt.

IJskristallen zijn harder dan messenstaal, als je mes al niet breekt door het wrikken wat je doet dan wordt het wel direct bot. "Diepvriesmessen" zijn voor de tellsell en is iets waar echte messenmakers zich niet aan wagen.

Vaatwasmachnines doen het kunstof van de heften uitdrogen en barsten. Ze vergroten de kans op beschadigen van de snijranden door stoten. Het is gevaarlijk voor de persoon die de machine in- en uitruimt. Als je ze na het wassen niet direct droogt heb je kans op roest en vliegroest.
pi_65971413
Zo'n slijpwiel of andere thuis-slijp-spullen zijn toch niet echt goed, wel?
pi_65972172
alle slijp methoden zijn goed als ze echt nodig zijn (anders is een aanzetstaal voldoende) en als je weet hoe ze werken, zoek maar op google voor instructie filmpjes voor een wetstone, veruit het makkelijkste om te leren en reuze effectief, als je het goed kan blijft het mes ook weer heel lang sterk, overigens heeft alles te maken met de kwaliteit van een mes.. een chef mes van de blokker is zo weg geslepen (zacht metaal) zeker als je het niet goed doet, het mes word dan hol en raakt de snijplank niet meer helemaal
pi_65982435
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:41 schreef Fixers het volgende:
Nee, dat is geen garantie. Je kan het best heel eerlijk de waarheid zeggen tegen de winkelier waar je heen gaat. Ik (en mijn collega's) zijn dan eerder geneigd je te helpen dan wanneer je een smoes ophangt. Messenverkopers kunnen zien aan je mes wat je ermee hebt uitgespookt en of een breuk onder de garantie valt.
Was al bang dat het niet onder de garantie gaat vallen, ik koop wel 1 nieuw mes en breng de andere wel voor de garantie terug, daar is namlelijk een deel van het hadvat afgebroken, maar het mes doet het verder nog wel. Dat zal er wel onder vallen. Verder gelukkig geen roest.

Maar eerst maar eens sparen, helaas zijn goede messen niet goedkoop.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_65985788
Enkele dagen niet op het forum kunnen komen en ik zie dat er al heel wat reactie is gekomen...

Ik heb mijn Zwilling 5 star setje gekocht via een online shop en deze zal vandaag of morgen geleverd worden. Ik kijk er met volle verwachtingen naar uit want zaterdag zullen mijn vrouw en ik samen koken voor onze valentijn ... met ons nieuw setje messen als deze geleverd is, anders wordt het naar de snackbar )
pi_66055169
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 14:24 schreef dino_001 het volgende:
want zaterdag zullen mijn vrouw en ik samen koken voor onze valentijn
Ben wel benieuwd naar het verhaal hier achter
pi_66113071
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:08 schreef dino_001 het volgende:
Beslissing is genomen:
[...]
Ook heb ik een messcherper (zo een wieltje) erbij gekocht.
Zijn er mensen die daar een ervaring mee hebben die hoger scoort dan -50 op een schaal van 1 tot 10?
Ik hoop dat je je dure messen er nog niet in hebt gezet. Probeer eerst eens een blokker-mes in dat ding. Wordt het scherp?
pi_66117743
Ik heb een elektrisch slijpding waar ik ze doorheen haal.. vlijmscherp!
pi_66117762
Oh, en ik ben ERG blij met m'n Zwilling setje..
pi_66150667
Mijn nieuwe messen van Zwilling 5* nog niet door het 'wieltje' gehaald, voorlopig zijn ze vlijmscherp.

Na ze nu enkele dagen te gebruiken heel tevreden... Meest gebruikte messen zijn koksmes en officemesje. Mijn echtgenote vindt de messen ook niet te zwaar en dit zou met de 4* of andere misschien wel kunnen zijn omdat die handvaten net iets zwaarder zijn.

Zaterdag voor Valentijn dus samen gekookt maar doordat de kindjes ziek waren niet echt verlopen zoals we verwacht hadden. Zij zouden overnachten bij mijn schoonouders maar doordat ze ziek waren zijn we met zijn allen bij hun langsgeweest en hebben daar voor vieren gekookt (niet echt lekker romantisch maar het eten is wel goed meegevallen)

Als voorgerechtjes hadden we een trio van gerookte zalm gemaakt (soepje, toastje en mousse)
Hoofdgerecht eendeborstfilet met rijst en sausje van rode pompelmoe
Als dessert een trio van pasievrucht (witte chocolademousse, bavarois en natuur) en aarbei in jasje van chocolade.
pi_66372916
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:09 schreef NoCigar het volgende:
Zo'n slijpwiel of andere thuis-slijp-spullen zijn toch niet echt goed, wel?
Klopt, houdt die 5-euro rotzooi ver bij je dure messen vandaan!
Die schrapen de volledige snijrand eraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')