beste tip uit deze thread awardquote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:02 schreef TNA het volgende:
Volgens mij kan dat gewoon. Vraag het Viking84 eens.
Dit staat op de pagina 'afstudeertips'quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef 3rdStrike het volgende:
Van http://www.ru.nl/studente(...)ips/waar_moet_je_op/
Uitkering
Om de periode tussen afstuderen en een baan te overbruggen, kun je een uitkering aanvragen bij de gemeentelijke Sociale Dienst in je woonplaats. Het is aan te bevelen die aanvraag ongeveer een maand van tevoren in te dienen. Voor een bijstandsuitkering moet je jezelf als werkzoekende inschrijven bij het Centrum voor Werk & Inkomen (CWI) en beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Je komt pas in aanmerking als je aan bepaalde criteria voldoet en kunt aantonen waarom je geen werk kunt vinden.
De Sociale Dienst gaat, net zoals de IB-Groep, uit van je formele afstudeerdatum (zie 'Datum van afstuderen' hierboven). Bij de meeste opleidingen is de diploma- of buluitreiking een formaliteit die later plaatsvindt dan je laatste examenwerk. Als je vóór de diploma-uitreiking een uitkering wilt ontvangen, heb je een speciale verklaring nodig die je kunt krijgen bij de Centrale Studentenbalie. Neem dan wel de verklaring van de examenaanvraag (van het examenbureau) mee.
Dat ligt er maar net aan hoe hoog (of laag) de uitkering is. Een tijdelijk baantje als postbezorger o.i.d. verdien je ook echt niet zoveel....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:52 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
Gewoon voor the time being een andere baan vinden en gewoon door blijven solliciteren... Krijg je gelijk meer geld in je laatje dan dat van een uitkering...
Of je bent gewoon niet zo kieskeurig en gaat uberhaubt werken in plaats van een f*cking uitkering vangen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:59 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe hoog (of laag) de uitkering is. Een tijdelijk baantje als postbezorger o.i.d. verdien je ook echt niet zoveel....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Guts, No Glory
Ik had het ook niet over een baan als postbode... Er zijn maar zat banen die gewoon goed betalen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:59 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe hoog (of laag) de uitkering is. Een tijdelijk baantje als postbezorger o.i.d. verdien je ook echt niet zoveel....
Maar dan alleen de adresloze huis-aan-huis-post.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:10 schreef DragonFire het volgende:
Zoals ik het lees is een baan zoals postbode precies het niveau voor jou.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een instelling zeg. Je gaat over drie weken afstuderen en je vraagt nu al naar de mogelijkheid om een uitkering te trekken? Ik zou in jouw geval nu al opzoek gaan naar een baan, als ik die niet binnen drie weken heb full-time gaan zoeken en soliciteren, desnoods onder mijn niveau wat tijdelijks zoeken en als dat nog niet lukt, dan desnoods met zo'n vraag komen.
Hij kan best wat vinden alleen daar voelt hij zich waarschijnlijk te goed voor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
er staat toch nergens dat TS na het afstuderen niets gaat doen?
TS vraagt voor de zekerheid hoe het werkt en niet om vervolgens niets te gaan doen en een paar maanden te gaan lopen lanterfanten.
In deze tijden is het voor sommige afstudeerrichtingen gewoon lastiger om meteen werk te vinden, zelfs werk 'onder de maat' is soms moeilijk te vinden omdat uitzendbureaus rete-kritisch zijn
Waarom zou je dan, als hard zoekende afgestudeerde die niets kan vinden géén uitkering mogen trekken? Dat snap ik écht niet
Informeren naar de mogelijkheden mag toch altijd?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat jij zegt...
Wat een KUT mentaliteit van TS
Hou toch op, het zou niet eens in mijn gedachten op komen. Ik zou me kapot schamen als ik een uitkering zou MOETEN aanvragen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Informeren naar de mogelijkheden mag toch altijd?
ik heb ook een maand zonder werk gezeten terwijl ik bij álle uitzendbureaus aangaf dat ik álles wel zou doenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hij kan best wat vinden alleen daar voelt hij zich waarschijnlijk te goed voor.
Uitzendbureau'squote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb ook een maand zonder werk gezeten terwijl ik bij álle uitzendbureaus aangaf dat ik álles wel zou doen
ga mij een beetje de les lopen lezenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uitzendbureau's![]()
Je moet gewoon zelf op werk uit als je echt iets wilt vinden. Kijk in de krant, en vraag eens rond. Als je wilt is er meestal wel iets te vinden. Vraag niet wát.....maar werk is er wel als je goed zoekt
Tuurlijk mag je altijd informeren, maar je gaat toch eerst er alles aan doen voor zo'n vraag je ook maar te binnen schiet? Zo'n vraag zou bij mij echt niet naar boven komen, misschien pas als ik een tijd gesoliciteerd heb en echt niks kan vinden, ook niks tijdelijks wat onder mijn niveau zit. TS is nu zelfs nog bezig met zijn studie, dan ga je toch niet zitten te denken aan een uitkering zodra je klaar bent? Ik vind dat dus echt wat zeggen over iemands instelling.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Informeren naar de mogelijkheden mag toch altijd?
Nee?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
er staat toch nergens dat TS na het afstuderen niets gaat doen?
TS vraagt voor de zekerheid hoe het werkt en niet om vervolgens niets te gaan doen en een paar maanden te gaan lopen lanterfanten.
Ik krijg toch niet de indruk dat TS van plan is iets aan te nemen wat 'onder zijn niveau ligt', als ik dit zo lees.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef Sweetbeach het volgende:
Mijn vraag:
Over 3 weken zal ik als alles mee zit afstuderen (HBO). STEL nou dat ik geen passende baan op mijn niveau kan vinden; is het dan mogelijk om een uitkering aan te vragen? Of kan dat pas als je een x-aantal tijd werkloos bent o.i.d.?
Er is uiteraard een kans dat ik nog niet direct een baan op niveau vind, terwijl ik wel druk solliciteer. Het liefst wil ik werken (fulltime job), maar ben aan het nadenken over wat ik kan doen als dat niet direct lukt...
Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos. Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:06 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over een baan als postbode... Er zijn maar zat banen die gewoon goed betalen...
Of je bent inderdaad gewoon te kieskeurig...
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos.
Klein verschil beste HBO <proest> student. Die persoon heeft jarenlange ervaring en kan ervan uitgaan dat hij op zijn niveau kan gaan werken. Jij bent nog helemaal niks. Je hebt een papiertje, maar een werkervaring van 0,0. Het stellen van eisen kun je maar beter een paar jaar uitstellen tot je wat meer weet wat er in de wereld te koop is.quote:Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Dat is jouw aanname. Uit de lucht gegrepen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos. Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Zie nou eerst maar eens dat je aan het werk komt. Hoe langer je in een uitkering blijft zitten, hoe moeilijker het wordt om überhaupt werk te vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos. Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Volgens mij krijg je als afgestudeerde gewoon een bijstandsuitkering als je al in aanmerking komt. Met elke baan verdien je meer dan dat. Je zou het alleen al niet moeten doen vanwege de papierwinkel en de instanties waar je mee te maken krijgt. Heb je dat eenmaal meegemaakt dan pak je dolgraag willekeurig welke baan aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:47 schreef RRGJL het volgende:
Wat een moraalriddertjes allemaal
Maar in principe klopt het wel TS. Er is altijd wel werk te vinden. En zeer waarschijnlijk ook wel werk dat meer betaalt dan een uitkering opbrengt.
Voordeel van dat is bovendien dat je iig weet wat je niet de rest van je leven wil doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:23 schreef unox_worst het volgende:
Kansloze prutser, er is altijd werk. ik heb een paar maanden zonder werk gezeten voordat ik bij mn nieuwe baan aan de slag kon en in die tijd ben een hulp op de bouw geweest, stoomketels schoongemaakt en aan de lopende band gewerkt. Je moet gewoon willen
Het soort baantjes waar ik op doel daar schrijf je niet op. Daar bel je voor of je stapt er zo op af. Ik bedoel geen *keurig* werk voor een advocaat maar gewoon werk/werk. In een winkel of voor mijn part voor een schoonmaakbedrijf ofzoquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ga mij een beetje de les lopen lezen
ik heb ook overal op geschreven, zie de advocaat die me gewoon voor de lol uitnodigde?
Bedoelde je écht alles maakt niet uit wat ? Of meer alles wat je redelijk werk leek voor iemand als jij ?quote:terwijl ik bij álle uitzendbureaus aangaf dat ik álles wel zou doen
Een week?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:13 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ooit een week lang bij een verzekeraar op zolder schadeformulieren zitten sorteren en archiveren.Met een hbo-diploma op zak. Maar als je wilt werken is er altijd wel iets te vinden.
Een van de vele klusjes die ik heb aangepakt, ben maanden voor dat uizendbureau aan de slag geweest... dit was het kortste en meest absurde klusje.quote:
weet je...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:13 schreef Levitation het volgende:
Ik heb ooit een week lang bij een verzekeraar op zolder schadeformulieren zitten sorteren en archiveren.Met een hbo-diploma op zak. Maar als je wilt werken is er altijd wel iets te vinden.
lekker ontopic, trollquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:38 schreef kikoooooo het volgende:
Dan zoek je een baan die onder je niveau ligt via het uitzendbureau, stuk stront.
Desnoods wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:29 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
weet je...
..als een uitkering het enige alternatief is zou je het desnoods een jaar moeten doen.![]()
Mensen die alleen willen werken als het werk op hun "niveau" is zijn in mijn ogen gewoon lui.
Maar als je met een uitkering (bijna) even veel verdient dan een klote cheapo baantje elke dag, is de keus voor sommige denk ik snel gemaakt, niet waar?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:29 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
weet je...
..als een uitkering het enige alternatief is zou je het desnoods een jaar moeten doen.![]()
Mensen die alleen willen werken als het werk op hun "niveau" is zijn in mijn ogen gewoon lui.
Als ex-student kun je alleen bijstand krijgen dat is ongeveer 700 euro netto, met elk kut baantje kun je 1100 euro netto in de maand verdienen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar als je met een uitkering (bijna) even veel verdient dan een klote cheapo baantje elke dag, is de keus voor sommige denk ik snel gemaakt, niet waar?
Het klopt niet helemaal wat je zegt, in dit specifieke geval wel, maar als je bijv. 10 jaar gewerkt hebt als accountant en je baan kwijt raakt en vervolgens een jaar callcenter medewerker gaat spelen en ook nog wat andere klusjes als schoonmaken etc. gaat uitvoeren is het niet echt een plus voor je cv.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef Levitation het volgende:
Beter voor je carriëre dan thuis met een uitkering gaan wachten is gewoon alles aanpakken wat je kunt krijgen. Ik ben afgestudeerd in 2004, toen lag de economie ook aardig op z'n gat. Ik heb me toen bij een aantal uitzendbureau's ingeschreven en heb alles aangepakt wat ze me aanboden.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar als je met een uitkering (bijna) even veel verdient dan een klote cheapo baantje elke dag, is de keus voor sommige denk ik snel gemaakt, niet waar?
Maar het gaat hier toch om dit specifieke geval? Het gaat om een student die bijna is afgestudeerd en ik gaf daar een reactie op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:26 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Het klopt niet helemaal wat je zegt, in dit specifieke geval wel, ... <knip>
ja, allesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bedoelde je écht alles maakt niet uit wat ? Of meer alles wat je redelijk werk leek voor iemand als jij ?
Wat vreemd, hier kon je b.v. zo de catering in hoor, in fritures( soms wel ervaring gevraagd maar bij gebrek aan beter nemen ze alles aan ) en tankstations is ook meestal wel werk te vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, alles
zo van: van horeca tot administratie tot schoonmaken tot paperclipsen tellen, maar voor alles had je 'ervaring' nodig
Volgens mij snap jij het gewoon nog niet goed en zoals eerder genoemd ben je gewoon een te luie donder om te beginnen met werken...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
JIj hebt nog geen niveau, jij hebt een papiertjequote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:38 schreef Faithz het volgende:
[..]
JIj hebt nog geen niveau, jij hebt een papiertje
Ik geloof best als je een mooie opleiding hebt genoten dat er wel een goede baan bij gevonden mag worden maar ik vind wel dat als je nog maar net de arbeidsmarkt op gaat dat je niet te belachelijk hoge eisen moet gaan stellen aan je baan want anders ga je maar lekker een uitkering trekken...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:38 schreef Faithz het volgende:
[..]
JIj hebt nog geen niveau, jij hebt een papiertje
ja, nee, tuurlijk!quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef RRGJL het volgende:
Ach, ik snap de filosofie van TS wel hoor. Het is ook wel balen natuurlijk als je werk moet gaan doen dat je niet bevalt. Het hele idee van studeren is voor de meeste mensen juist het vermijden van dat soort werk (en uberhaupt een baan krijgen die je leuk vindt natuurlijk).
Maar als het even moet dan moet het maar...
Een jaar callcenter staat nog altijd beter dan een jaar WW/bijstand. Het beste van twee kwaden zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:26 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Het klopt niet helemaal wat je zegt, in dit specifieke geval wel, maar als je bijv. 10 jaar gewerkt hebt als accountant en je baan kwijt raakt en vervolgens een jaar callcenter medewerker gaat spelen en ook nog wat andere klusjes als schoonmaken etc. gaat uitvoeren is het niet echt een plus voor je cv.
<knip>
Ga gewoon eens bij het CWI informeren!quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:52 schreef Sweetbeach het volgende:
Thx voor de reacties. Het was van mijn kant gewoon een peiling omdat ik er benieuwd naar was. Van oud studenten weet ik dat het redelijk lastig is om (snel) een baan te vinden, vandaar dat ik nadacht wat de opties zijn.
Een bijbaantje overweeg ik wel, maar om nou een tijd iets te doen onder mijn niveau, dat vind ik dan ook zoIn callcenter verdien je ook maar 9,00 bruto, en dat is vrij weinig aangezien er nog aardig wat afgaat....
ga eerst maar eens presteren, daarna praten we wel over je ''niveau'' en salarisquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef Sweetbeach het volgende:
Mijn vraag:
Over 3 weken zal ik als alles mee zit afstuderen (HBO). STEL nou dat ik geen passende baan op mijn niveau kan vinden; is het dan mogelijk om een uitkering aan te vragen? Of kan dat pas als je een x-aantal tijd werkloos bent o.i.d.?
Er is uiteraard een kans dat ik nog niet direct een baan op niveau vind, terwijl ik wel druk solliciteer. Het liefst wil ik werken (fulltime job), maar ben aan het nadenken over wat ik kan doen als dat niet direct lukt...
Zoek gewoon een baan die dan zogenaamd onder je niveau is i.p.v. al meteen te gaan parasiteren op de belastingbetalende mede-burger.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef Sweetbeach het volgende:
Mijn vraag:
Waarom heeft de TS dan gestudeerd? juist om die baan onder zijn niveau te vermijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zoek gewoon een baan die dan zogenaamd onder je niveau is i.p.v. al meteen te gaan parasiteren op de belastingbetalende mede-burger.
Normaalgesproken liggen de banen voor het oprapen nadat je je studie hebt afgerond. Is dat niet zo, dan heb je kennelijk niet de goede studie gekozen en kun je beter een wat mindere baan nemen om zo werkervaring op te doen en je omhoog te werken i.p.v. een uitkering te trekken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waarom heeft de TS dan gestudeerd? juist om die baan onder zijn niveau te vermijden.
De TS kan gewoon alvast solliciteren,maar als de SF afloopt, moet er toch geld zijn om van te leven.
De TS zal heus wel op korte termijn een baan op niveau krijgen en dan betaalt de TS genoeg aan premie's terug aan de staat.
Tja, een bijstanduitkering is sowieso veel lager dan wat je met die 9,00 bruto verdient, en veel meer ellende want dan word je echt helemaal doorgelicht en gecontroleerd. Als iemand anders in je huishouden voor je kan zorgen krijg je sowieso geen bijstand.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:52 schreef Sweetbeach het volgende:
Thx voor de reacties. Het was van mijn kant gewoon een peiling omdat ik er benieuwd naar was. Van oud studenten weet ik dat het redelijk lastig is om (snel) een baan te vinden, vandaar dat ik nadacht wat de opties zijn.
Een bijbaantje overweeg ik wel, maar om nou een tijd iets te doen onder mijn niveau, dat vind ik dan ook zoIn callcenter verdien je ook maar 9,00 bruto, en dat is vrij weinig aangezien er nog aardig wat afgaat....
Dat ligt eraan, je kan voor een studie kiezen,waarin een groot personeelstekort is en 4 jaar later is dat niet meer van toepassing, wat dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Normaalgesproken liggen de banen voor het oprapen nadat je je studie hebt afgerond. Is dat niet zo, dan heb je kennelijk niet de goede studie gekozen en kun je beter een wat mindere baan nemen om zo werkervaring op te doen en je omhoog te werken i.p.v. een uitkering te trekken.
Wat dan? 4 jaar een uitkering trekken of intussen gaan werken, cursussen volgen, promotie maken en werkervaring op doen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, je kan voor een studie kiezen,waarin een groot personeelstekort is en 4 jaar later is dat niet meer van toepassing, wat dan?
Ik neem aan dat je bij HBO/WO behoorlijk wat stage moet lopen om werkervaring op te doen.
Ik doelde op de duur van de studie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat dan? 4 jaar een uitkering trekken of intussen gaan werken, cursussen volgen, promotie maken en werkervaring op doen?
4 jaar werken is wat anders dan een stageperiode.
Dan nog kun je beter een baan zoeken i.p.v. een uitkering te trekken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik doelde op de duur van de studie.
Die uitkering is er toch voor mensen die geen baan hebben/kunnen vindenquote:Op donderdag 8 januari 2009 02:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog kun je beter een baan zoeken i.p.v. een uitkering te trekken.
Iemand die een HBO opleiding heeft afgerond moet gewoon een baan kunnen vinden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die uitkering is er toch voor mensen die geen baan hebben/kunnen vinden
je vergelijking is veels te extreem, 'halfgod'??? kom op zeg. je bent gewoon pissig omdat het woord 'niveau' gevallen is en dat idd arrogant overkomt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
wat is er zeikerig en moraalridderig aan?
Iedereen verwacht maar meteen voor halfgod aangezien te worden met een diploma, terwijl men eigenlijk nog geen ene reet kán
Natuurlijk is het fijn en leuk om aan de slag te gaan, meteen, in het gebied waar je op afgestudeerd bent, maar soit, bij sommige studies heb je het risico dat je niet meteen iets vindt omdat er geen banen voor het oprapen liggen, en dan zul je genoegen moeten nemen met wat minder totdat je wél werk vindt op jouw 'niveau'
quote:Hoe hoog is de uitkering voor alleenstaanden van 21 en 22 jaar?
De uitkering voor de 21-jarige alleenstaande bedraagt ¤ 636.69 (inclusief vakantietoeslag).
De uitkering voor de 22-jarige alleenstaande bedraagt ¤ 764.03 (inclusief vakantietoeslag).
De uitkering bedraagt ¤ 700.36 (inclusief vakantietoeslag) indien de 22-jarige alleenstaande thuis inwoont, verblijft in een instelling voor maatschappelijke opvang, dakloos is of woont met derden terwijl geen zakelijke overeenkomst inzake het gebruik van de woning aangetoond kan worden.
Indien er sprake is van recente beëindiging van onderwijs wordt u aangemerkt als schoolverlater. In dat geval wordt aangesloten bij de hoogte van het WSF normbudget in- dan wel uitwonend.
De gelijkstelling aan de WSF norm vindt alleen plaats bij alleenstaanden tot 27 jaar.
ik vind dat wanneer je als gezonde jongere zonder enige vorm van handicap of beperking uberhaupt bijstand aanvraagt, dat je niet helemaal spoortquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:53 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
je vergelijking is veels te extreem, 'halfgod'??? kom op zeg. je bent gewoon pissig omdat het woord 'niveau' gevallen is en dat idd arrogant overkomt.
liever een geval als TS dan allemaal mensen die gewoon 'fuck het' zeggen en nooit de bijstand uitkomen.
Laat me raden: jij hebt dit topic gelezen omdat jij ook als schoolverlater een uitkering wilt aanvragen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef Adamo144 het volgende:
prima, dat is jouw mening. Ik vind dat even afwachten tot er iets beters voorbij komt een iets realistischere aanpak is dan meteen maar bij een callcenter gaan werken (waar overigens niks mis mee is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
als er niets mis mee is, waarom dan liever een uitkering trekken, dat ook nog minder oplevert dan 'gewoon werken'.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef Adamo144 het volgende:
prima, dat is jouw mening. Ik vind dat even afwachten tot er iets beters voorbij komt een iets realistischere aanpak is dan meteen maar bij een callcenter gaan werken (waar overigens niks mis mee is)
Het is allemaal een kwestie van ruggegraat; mensen die gelijk een uitkering aanvragen hebben er geen 1. Degene die werk aanpakken, zelfs als dat onder hun niveau ligt, hebben er wel 1.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef Adamo144 het volgende:
dat is inderdaad het enige wat jij hier doet: 'raden'quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:19 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt dit topic gelezen omdat jij ook als schoolverlater een uitkering wilt aanvragen?
Lezen...quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:27 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
dat is inderdaad het enige wat jij hier doet: 'raden'
ik werk op dit moment in engeland waar binnenkort een flink gedeelte van het software team ontslagen gaat worden. Mensen die jarenlang voor dit bedrijf gewerkt hebben en volgens 'mensen als jij' een stel zeikerds zijn als ze ipv wc's schrobben kijken of ze een ICT baan kunnen vinden.
Walgelijk gewoon van die 'ruggengraat' mentaliteit, en voor je informatie, mij is al verteld dat mijn baan veilig is hier, maar ja, het is engeland dus ik zal jouw (uiteraard) vele belastingcentjes niet opmaken hoor......
Wel dus. Maar als schoolverlater gerelateerd aan de stufi. Daarna vanaf 21 rond de 550 euro. Maar er zijn nog zaken die dat nog kunnen verlagen. Plus heb je geen recht op toeslagen als je thuis woont.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:01 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij krijg je als je thuis woont sowieso geen bijstand?
war is dat voor bullshit. Op het moment dat ik zonder werk kwam te zitten kon ik ook gewoon een uitkering aanvragen. Geen WW maar een bijstandsuitkering kom je altijd wel in aanmerking.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Technoviking het volgende:
Je krijgt voor je 26e naar ik meen, geen uitkering meer.
Een goede zaak!
je komt zonder werk te zitten en krijgt geen WW maar een bijstandquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:43 schreef WEST het volgende:
[..]
war is dat voor bullshit. Op het moment dat ik zonder werk kwam te zitten kon ik ook gewoon een uitkering aanvragen. Geen WW maar een bijstandsuitkering kom je altijd wel in aanmerking.
Niks mis met even afwachten. Maar wel voor eigen rekening dan. Je kiest er toch zelf voor om even af te wachten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef Adamo144 het volgende:
2 maanden na mijn afstuderen. zou ik nu ontslag krijgen dan krijg ik wel WW omdat ik bijna 2 jaar nonstop gewerkt heb.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef SkyChat het volgende:
[..]
je komt zonder werk te zitten en krijgt geen WW maar een bijstand
3 weken gewerkt?
En als je een dure cursus van 1-2-3 weken gevolgd hebt, op hun kosten? Dan zit er vaak een addertje onder het grasquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
uitzendbureauwerk kun je élke dag beëindigen, net zoals zij het elk moment met jou voor gezien kunnen houden
Dan moet jij je eigen toch van te voren toch beter laten informeren als je zoiets niet weetquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:35 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En als je een dure cursus van 1-2-3 weken gevolgd hebt, op hun kosten? Dan zit er vaak een addertje onder het gras
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |