abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:09:17 #101
3542 Gia
User under construction
pi_65072200
Ik weet niet precies hoe het zit, maar wat valt onder alleenstaande? Ben je alleenstaand als je bij je ouders in woont? Wat ik tot nu toe ervan begrepen heb is dat je op je 21 en 22ste sowieso een half jaar een uitkering kunt krijgen, ongeveer gelijk aan je stufi. Mits de omstandigheden hetzelfde blijven. Woon je zelfstandig en alleen, dan is het weer anders dan bij je ouders of samenwonend.
Verder worden je ouders (als ze bijstand hebben) ook gekort als jij bijstand krijgt en nog thuis woont.

Hoe het met TS zit weet ik niet, hoor. Maar veel ouder dan 21 ben je volgens mij niet na de HBO, toch?
pi_65072961
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:19 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Laat me raden: jij hebt dit topic gelezen omdat jij ook als schoolverlater een uitkering wilt aanvragen?
dat is inderdaad het enige wat jij hier doet: 'raden'

ik werk op dit moment in engeland waar binnenkort een flink gedeelte van het software team ontslagen gaat worden. Mensen die jarenlang voor dit bedrijf gewerkt hebben en volgens 'mensen als jij' een stel zeikerds zijn als ze ipv wc's schrobben kijken of ze een ICT baan kunnen vinden.

Walgelijk gewoon van die 'ruggengraat' mentaliteit, en voor je informatie, mij is al verteld dat mijn baan veilig is hier, maar ja, het is engeland dus ik zal jouw (uiteraard) vele belastingcentjes niet opmaken hoor......
pi_65073712
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:27 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

dat is inderdaad het enige wat jij hier doet: 'raden'

ik werk op dit moment in engeland waar binnenkort een flink gedeelte van het software team ontslagen gaat worden. Mensen die jarenlang voor dit bedrijf gewerkt hebben en volgens 'mensen als jij' een stel zeikerds zijn als ze ipv wc's schrobben kijken of ze een ICT baan kunnen vinden.

Walgelijk gewoon van die 'ruggengraat' mentaliteit, en voor je informatie, mij is al verteld dat mijn baan veilig is hier, maar ja, het is engeland dus ik zal jouw (uiteraard) vele belastingcentjes niet opmaken hoor......
Lezen...
Het gaat hier over een schoolverlater zonder werkervaring. Je hoeft je niet meteen zo op te laten naaien.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:01:08 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65079436
Volgens mij krijg je als je thuis woont sowieso geen bijstand?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:19:46 #105
3542 Gia
User under construction
pi_65079983
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:01 schreef Maanvis het volgende:
Volgens mij krijg je als je thuis woont sowieso geen bijstand?
Wel dus. Maar als schoolverlater gerelateerd aan de stufi. Daarna vanaf 21 rond de 550 euro. Maar er zijn nog zaken die dat nog kunnen verlagen. Plus heb je geen recht op toeslagen als je thuis woont.
pi_65106732
Ik denk dat TS na zijn studie nu wat dingen bij mag gaan leren. Is niet erg dat heet volwassen worden. Het is niet reëel om te verwachten dat je na je studie een baan kan krijgen wat direct op je studie / niveau aansluit. (geprezen diegene die het lukt natuurlijk).

In het verleden heb ik mij rot gelachen om mensen die rechtstreeks van het HBO / WO kwamen en het even dachten te komen maken en dan in praktijk de ballen er van konden. Maar dat konden zij domweg niet inzien. Ze begrepen het gewoon echt niet of nog erger ze zagen het gewoon niet.

Het zou TS sieren als deze niet zo mekkert en gewoon morgen naar het uitzendbureau stapt, uitlegt dat over 3 weken zijn studie en stufi aflopen. Dus graag een baan wilt hebben terwijl hij door solliciteert. Als TS een studie / niveau van betekenis heeft zal het uitzendbureau altijd wel iets hebben liggen. Al was het maar ergens op een postkamer.

Wake up and smell the roses.
Profiel opgeheven.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:43:39 #107
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_65112066
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Technoviking het volgende:
Je krijgt voor je 26e naar ik meen, geen uitkering meer.

Een goede zaak!
war is dat voor bullshit. Op het moment dat ik zonder werk kwam te zitten kon ik ook gewoon een uitkering aanvragen. Geen WW maar een bijstandsuitkering kom je altijd wel in aanmerking.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_65112132
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:43 schreef WEST het volgende:

[..]

war is dat voor bullshit. Op het moment dat ik zonder werk kwam te zitten kon ik ook gewoon een uitkering aanvragen. Geen WW maar een bijstandsuitkering kom je altijd wel in aanmerking.
je komt zonder werk te zitten en krijgt geen WW maar een bijstand
3 weken gewerkt?
pi_65118608
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:11 schreef Adamo144 het volgende:
prima, dat is jouw mening. Ik vind dat even afwachten tot er iets beters voorbij komt een iets realistischere aanpak is dan meteen maar bij een callcenter gaan werken (waar overigens niks mis mee is)
Niks mis met even afwachten. Maar wel voor eigen rekening dan. Je kiest er toch zelf voor om even af te wachten.
Verantwoordelijkheidsgevoel ho maar.
pi_65119139
Idd, 'afwachten' en vervolgens lekker stappuh en dure kleren koopuhhh van het geld van de belastinbetalurrr lolerz.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:57:56 #111
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_65120318
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef SkyChat het volgende:

[..]

je komt zonder werk te zitten en krijgt geen WW maar een bijstand
3 weken gewerkt?
2 maanden na mijn afstuderen. zou ik nu ontslag krijgen dan krijg ik wel WW omdat ik bijna 2 jaar nonstop gewerkt heb.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_65327173
Nadeel van die baantjes is dat je met een opzegtermijn zit.... moet je soms nog 2-4 weken van te voren opzeggen wat het niet makkelijk maakt om te solliciteren/ergens anders te beginnen...
Love is in the air!
pi_65328104
uitzendbureauwerk kun je élke dag beëindigen, net zoals zij het elk moment met jou voor gezien kunnen houden
Ja doei.
pi_65329129
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
uitzendbureauwerk kun je élke dag beëindigen, net zoals zij het elk moment met jou voor gezien kunnen houden
En als je een dure cursus van 1-2-3 weken gevolgd hebt, op hun kosten? Dan zit er vaak een addertje onder het gras
Love is in the air!
pi_65339511
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En als je een dure cursus van 1-2-3 weken gevolgd hebt, op hun kosten? Dan zit er vaak een addertje onder het gras
Dan moet jij je eigen toch van te voren toch beter laten informeren als je zoiets niet weet
Rise or Die Trying!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')