abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64731484
Beter voor je carriëre dan thuis met een uitkering gaan wachten is gewoon alles aanpakken wat je kunt krijgen. Ik ben afgestudeerd in 2004, toen lag de economie ook aardig op z'n gat. Ik heb me toen bij een aantal uitzendbureau's ingeschreven en heb alles aangepakt wat ze me aanboden. Ondertussen solliciteerde ik natuurlijk druk verder. Voordeel: je hebt geld, je bent aan de slag, laat zien dat je wilt werken en uitzendwerk kun je makkelijk opzeggen als je "echt" werk vindt.
Succes met werkzoeken!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64732696
Wat een instelling zeg. Je gaat over drie weken afstuderen en je vraagt nu al naar de mogelijkheid om een uitkering te trekken? Ik zou in jouw geval nu al opzoek gaan naar een baan, als ik die niet binnen drie weken heb full-time gaan zoeken en soliciteren, desnoods onder mijn niveau wat tijdelijks zoeken en als dat nog niet lukt, dan desnoods met zo'n vraag komen.
pi_64732848
er staat toch nergens dat TS na het afstuderen niets gaat doen?

TS vraagt voor de zekerheid hoe het werkt en niet om vervolgens niets te gaan doen en een paar maanden te gaan lopen lanterfanten.
In deze tijden is het voor sommige afstudeerrichtingen gewoon lastiger om meteen werk te vinden, zelfs werk 'onder de maat' is soms moeilijk te vinden omdat uitzendbureaus rete-kritisch zijn

Waarom zou je dan, als hard zoekende afgestudeerde die niets kan vinden géén uitkering mogen trekken? Dat snap ik écht niet
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:29:47 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64733669
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een instelling zeg. Je gaat over drie weken afstuderen en je vraagt nu al naar de mogelijkheid om een uitkering te trekken? Ik zou in jouw geval nu al opzoek gaan naar een baan, als ik die niet binnen drie weken heb full-time gaan zoeken en soliciteren, desnoods onder mijn niveau wat tijdelijks zoeken en als dat nog niet lukt, dan desnoods met zo'n vraag komen.

Wat jij zegt...
Wat een KUT mentaliteit van TS
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:30:32 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64733708
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

TS vraagt voor de zekerheid hoe het werkt en niet om vervolgens niets te gaan doen en een paar maanden te gaan lopen lanterfanten.
In deze tijden is het voor sommige afstudeerrichtingen gewoon lastiger om meteen werk te vinden, zelfs werk 'onder de maat' is soms moeilijk te vinden omdat uitzendbureaus rete-kritisch zijn

Waarom zou je dan, als hard zoekende afgestudeerde die niets kan vinden géén uitkering mogen trekken? Dat snap ik écht niet
Hij kan best wat vinden alleen daar voelt hij zich waarschijnlijk te goed voor.
pi_64733716
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat jij zegt...
Wat een KUT mentaliteit van TS
Informeren naar de mogelijkheden mag toch altijd?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:33:04 #32
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64733829
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hou toch op, het zou niet eens in mijn gedachten op komen. Ik zou me kapot schamen als ik een uitkering zou MOETEN aanvragen.

Omdat meneer zich te goed voelt voor werk onder zijn niveau mogen de mensen die wel netjes hun werk gaan daarvoor opdraaien.

Onbegrijpelijk.
pi_64733876
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hij kan best wat vinden alleen daar voelt hij zich waarschijnlijk te goed voor.
ik heb ook een maand zonder werk gezeten terwijl ik bij álle uitzendbureaus aangaf dat ik álles wel zou doen

ze willen tegenwoordig dat je én een WO diploma hebt voor paprclipsentellen én werkervaring hebt

en als je braaf studeert en geen bijbaan hebt, of alleen erbij hebt gewerkt als vakkenvuller, vinden ze je onbekwaam, want heb je geen relevante werkervaring en 'kunnen ze helaas niets voor je doen'.

Dát is zeer frustrerend, kan ik je vertellen...

ik ben zelfs een keer ergens uitgenodigd op gesprek in die tijd door een of andere advocaat die mij alleen uitnodigde om te zien 'wie er achter die leuke brief zat', maar ik was verder te hoog opgeleid voor deze functie, dus maakte ik bij voorbaat geen kans omdat ik me 'binnen 2 maanden zou vervelen'

ja, fijn, daar heb je dus NIETS aan als je gewoon wilt werken in plaats van een uitkering trekken
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:09:12 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64735363
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb ook een maand zonder werk gezeten terwijl ik bij álle uitzendbureaus aangaf dat ik álles wel zou doen
Uitzendbureau's
Je moet gewoon zelf op werk uit als je echt iets wilt vinden. Kijk in de krant, en vraag eens rond. Als je wilt is er meestal wel iets te vinden. Vraag niet wát..... maar werk is er wel als je goed zoekt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64735421
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uitzendbureau's
Je moet gewoon zelf op werk uit als je echt iets wilt vinden. Kijk in de krant, en vraag eens rond. Als je wilt is er meestal wel iets te vinden. Vraag niet wát..... maar werk is er wel als je goed zoekt
ga mij een beetje de les lopen lezen

ik heb ook overal op geschreven, zie de advocaat die me gewoon voor de lol uitnodigde?
Ja doei.
pi_64735703
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je altijd informeren, maar je gaat toch eerst er alles aan doen voor zo'n vraag je ook maar te binnen schiet? Zo'n vraag zou bij mij echt niet naar boven komen, misschien pas als ik een tijd gesoliciteerd heb en echt niks kan vinden, ook niks tijdelijks wat onder mijn niveau zit. TS is nu zelfs nog bezig met zijn studie, dan ga je toch niet zitten te denken aan een uitkering zodra je klaar bent? Ik vind dat dus echt wat zeggen over iemands instelling.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:18:00 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64735773
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

Nee?
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:57 schreef Sweetbeach het volgende:
Mijn vraag:

Over 3 weken zal ik als alles mee zit afstuderen (HBO). STEL nou dat ik geen passende baan op mijn niveau kan vinden; is het dan mogelijk om een uitkering aan te vragen? Of kan dat pas als je een x-aantal tijd werkloos bent o.i.d.?

Er is uiteraard een kans dat ik nog niet direct een baan op niveau vind, terwijl ik wel druk solliciteer. Het liefst wil ik werken (fulltime job), maar ben aan het nadenken over wat ik kan doen als dat niet direct lukt...
Ik krijg toch niet de indruk dat TS van plan is iets aan te nemen wat 'onder zijn niveau ligt', als ik dit zo lees.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64736274
ok, daar heb je een punt:

in dát geval: kom van je luie reet af, TS, en ga desnoods paperclipsen tellen
Ja doei.
pi_64736904
Wat een moraalriddertjes allemaal

Maar in principe klopt het wel TS. Er is altijd wel werk te vinden. En zeer waarschijnlijk ook wel werk dat meer betaalt dan een uitkering opbrengt.
pi_64737934
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:06 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over een baan als postbode... Er zijn maar zat banen die gewoon goed betalen...

Of je bent inderdaad gewoon te kieskeurig...
Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos. Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_64737964
arrogante kwast
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:17:43 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64738032
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:15 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos.
quote:
Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Klein verschil beste HBO <proest> student. Die persoon heeft jarenlange ervaring en kan ervan uitgaan dat hij op zijn niveau kan gaan werken. Jij bent nog helemaal niks. Je hebt een papiertje, maar een werkervaring van 0,0. Het stellen van eisen kun je maar beter een paar jaar uitstellen tot je wat meer weet wat er in de wereld te koop is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64738034
quote:

[..]

Wat dan? Ik wil een baan op mijn niveau en ALS (het is nog steeds hypothetisch) dat niet lukt ben ik dus werkloos. Als iemand (in een wat hogere functie) ontslagen wordt gaatie toch ook niet als schoonmaker o.i.d. werken.... Nee, er wordt een uitkering aangevraagd totdat diegene weer een baan op 'niveau' heeft wat bij zijn opleiding/werkervaring past....
Dat is jouw aanname. Uit de lucht gegrepen.
Er zijn inderdaad mensen die gewoon niet willen. Daar valt van alles over te zeggen, heeft alleen zo weinig zin.
Er zijn ook genoeg mensen die gewoon tijdelijk iets anders gaan doen.
Is het een ere kwestie ofzo, voel je je te goed? Wat maakt het uberhaupt uit hoe anderen iets aanpakken..

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2009 18:18:14 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:18:48 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64738077
quote:

[..]

Zie nou eerst maar eens dat je aan het werk komt. Hoe langer je in een uitkering blijft zitten, hoe moeilijker het wordt om überhaupt werk te vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_64738168
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:47 schreef RRGJL het volgende:
Wat een moraalriddertjes allemaal

Maar in principe klopt het wel TS. Er is altijd wel werk te vinden. En zeer waarschijnlijk ook wel werk dat meer betaalt dan een uitkering opbrengt.
Volgens mij krijg je als afgestudeerde gewoon een bijstandsuitkering als je al in aanmerking komt. Met elke baan verdien je meer dan dat. Je zou het alleen al niet moeten doen vanwege de papierwinkel en de instanties waar je mee te maken krijgt. Heb je dat eenmaal meegemaakt dan pak je dolgraag willekeurig welke baan aan.
pi_64738244
Kansloze prutser, er is altijd werk. ik heb een paar maanden zonder werk gezeten voordat ik bij mn nieuwe baan aan de slag kon en in die tijd ben een hulp op de bouw geweest, stoomketels schoongemaakt en aan de lopende band gewerkt. Je moet gewoon willen
Gr. Gr.
pi_64738333
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:23 schreef unox_worst het volgende:
Kansloze prutser, er is altijd werk. ik heb een paar maanden zonder werk gezeten voordat ik bij mn nieuwe baan aan de slag kon en in die tijd ben een hulp op de bouw geweest, stoomketels schoongemaakt en aan de lopende band gewerkt. Je moet gewoon willen
Voordeel van dat is bovendien dat je iig weet wat je niet de rest van je leven wil doen.
pi_64738635
Je kan een bijstandsuitkering krijgen dat is +/- 700 euro.

Elk (uitzend)werk is dus beter.

Bovendien staat het behoorlijk kut op je CV, een uitkering.

gewoon werken dus

pi_64738803
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:02 schreef TNA het volgende:
Vraag het Viking84 eens.
pi_64739905
Krijg je niet zomaar een uitkering, je zal elk baantje dan moeten gaan accepteren en kom je in een traject wat je niet wil. kan je ook mooi gaan werken voor net boven het minimum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')