Als je je afvraagt of de secondewijzer zich gradueel verplaatst in plaats van continu: ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:28 schreef Repeat het volgende:
Tikt een kinetic nou ook? Aangezien het toch een quartz horloge blijft?
Hoe kijk je daar klok op?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:14 schreef Orbeatle het volgende:
Deze jongen is de trotse eigenaar van dit uurwerk:
[ afbeelding ]
Exclusief neger.
En dezen giester draag ik ook wel eens om den pols:
[ afbeelding ]
Kinetisch. Juist.
Leuke kinetic voor zo'n zeer zacht prijsjequote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:14 schreef Orbeatle het volgende:
Deze jongen is de trotse eigenaar van dit uurwerk:
[ afbeelding ]
Exclusief neger.
En dezen giester draag ik ook wel eens om den pols:
[ afbeelding ]
Kinetisch. Juist.
Hoe ik daar klok op kijk? Nou, met m'n ogen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hoe kijk je daar klok op?
Ik heb ook weleens zoeen gezien bij iemand maar die was weer anders (ff zoeke)
[ afbeelding ]
heel raar allemaal...
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:35 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Hoe ik daar klok op kijk? Nou, met m'n ogen.
Hoe kijk jij klok dan?
En Mr. G, ja, Fossil, kinetisch.
Ik wist zelf ook niet dat ze zulke horloges maken hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:39 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Iets te snel gereageerd, moest even googlen. sssst![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:29 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Leuke kinetic voor zo'n zeer zacht prijsje![]()
Nog even een fijne close-up voor het slapen gaan:
[ afbeelding ]
Yesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Erg fraai![]()
Richard Mille toevallig?
Op die rechtse is het 22..45u, toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:20 schreef AcerOne het volgende:
sinds een paar dagen in het bezit van deze twee horloges van tokyoflash, kwestie van blokjes tellen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:13 schreef KopieerMachine het volgende:
Met leren band![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohja en het uurwerk
[ afbeelding ]
Dat rubber was echt niet mooiquote:
Rubber hoort m.i. alleen op duikers (al vind ik duikers op staal mooier). Volgens mij is dit dezelfde band die op mijn Zeno zit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:17 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Dat rubber was echt niet mooimet leren bandje ziet hij er ineens véél anders uit. In positieve zin, hij toont wat meer klasse nu
Erg mooi! Hoeveel mag zoiets kosten als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:13 schreef KopieerMachine het volgende:
Met leren band![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohja en het uurwerk
[ afbeelding ]
Nou ik heb hem van adsum overgenomen voor 330 euro, nieuwprijs heeft rond de 900 gelegen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:48 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Erg mooi! Hoeveel mag zoiets kosten als ik vragen mag?
Foto's doen eigenlijk nooit goed recht aan een horloge.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:05 schreef KopieerMachine het volgende:
Die is idd ook erg mooiIk ben alleen niet zo'n fan van die ronde vormen. Maar het past wel goed bij de horloge.
Maar als je de mijne in het echt ziet is hij eigenlijk 20x mooier dan op de foto's die ik had gemaakt... jammer dat ik niet zo'n goede camera heb en slechts een telefooncamera anders had ik ook een paar mooie kliekjes gemaakt
yep, die andere is 12:53 of 00:53quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op die rechtse is het 22..45u, toch?
Die linker weet ik niet.
Thanx, ik snapte er al geen moer van.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:44 schreef AcerOne het volgende:
[..]
yep, die andere is 12:53 of 00:53
links en rechts zijn uren, midden zijn blokjes van 5 minuten met bovenin 4 streepjes voor de minuten.
Ik heb het vermoeden dat KopieerMachine iets anders bedoelt....quote:Op zondag 11 januari 2009 00:44 schreef AcerOne het volgende:
als het een rotorgewicht heeft wel, anders gewoon met de hand opwinden toch?
rotor draait links en rechts, op en neer blijft rotor staan lijkt me.
En dat terwijl Rolex zoveel golfevenementen sponsort?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:08 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat KopieerMachine iets anders bedoelt....
@KM
Volgens mij vallen de onvloeden van beweging reuze mee. Golfen is niet gezond voor het uurwerk door de schokken..maar voor de rest...
Juist doordat je beweegt zal slijtage van onderdelen veel beter verdeeld worden over de assen en tandwielen. In dit opzicht wordt de werking of slijtage dus positief beivloed.
Vroeger bij zakhorloges die vaak lane tijd in 1 positie hingen concentreerde slijtage zich veel meer op 1 punt. Om dit tegen te gaan heeft met de tourbillon uitgevonden.
Dan moeten die golfers elke wedstrijd weer een nieuwe rolex kopenquote:Op zondag 11 januari 2009 21:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
En dat terwijl Rolex zoveel golfevenementen sponsort?
quote:Op zondag 11 januari 2009 21:08 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat KopieerMachine iets anders bedoelt....
Dispuutsgenoot heeft er 1. Hij is er erg over te spreken. Imo echt een design ding en je pols moet het kunnen hebben.quote:
Waar zijn de wijzers????quote:Op zondag 11 januari 2009 23:11 schreef Angeliquetje het volgende:
Zeer geavanceerd apparaat. Ik kan je t volgende uitleggen:
- Protection: Het is een veilig horloge
- Casio: Het merk
- Illuminator: ??
- shock resist: Hij kan tegen schokken
de rest heb ik even geen zin in dat komt later, mooi ding!
jezus wat is dat glas naar de klote geholpen zegquote:Op maandag 12 januari 2009 13:00 schreef julian6 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Anderhalf jaar oud
als het kunststof 'glas' is, is dit wat je MOET hebben:quote:Op maandag 12 januari 2009 13:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
jezus wat is dat glas naar de klote geholpen zeg
Hij is iets minder dof dan op de foto lijkt, komt door de belichting.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:20 schreef ForrestX het volgende:
[..]
als het kunststof 'glas' is, is dit wat je MOET hebben:
[ afbeelding ]
of makkelijker: (ik dacht gewoon bij de Halfords te krijgen, en anders bij de eerste beste telefoonboer...)
[ afbeelding ]
Hangt van het horloge af.. maar je moet ook kijken of de wijzerplaat niet te groot is voor je pols (u boat bijv.) ik heb zelf ook dunne polsen en meeste horloges zien er toch wel erg groot uit op mijn pols!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:50 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb een vraag die jullie wellicht als dom zullen beschouwen, toch stel ik 'm. Ik ga binnenkort een aardig horloge kopen en het wordt m'n eerste. Nu heb ik voor een jongeman behoorlijk smalle, dunne polsen. Hoe kan ik het makkelijkst een bandje van een horloge in laten korten? Doen horlogemakers/juweliers dit, of moet ik het over laten aan bepaalde professionals?
Alvast bedankt.
Toen ik mijn horloge kocht hadden ze 'm gewoon ter plekke ingekort. Dus zo'n blokje verwijdert zeg maar.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:50 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb een vraag die jullie wellicht als dom zullen beschouwen, toch stel ik 'm. Ik ga binnenkort een aardig horloge kopen en het wordt m'n eerste. Nu heb ik voor een jongeman behoorlijk smalle, dunne polsen. Hoe kan ik het makkelijkst een bandje van een horloge in laten korten? Doen horlogemakers/juweliers dit, of moet ik het over laten aan bepaalde professionals?
Alvast bedankt.
Precies dat vind ik ook. Zeker met dunne polsen kunnen modehorloges zoals u-boat, TWsteel en Bell&Ross echt als koekkoeksklokken lijken en dat doet dan weer afbreuk aan het hipheidsgehalte. Er was ergens een site waarmee je de grootte van de klok op je eigen polsdikte kon zien, maar die weet ik zo 1,2,3 niet meer....quote:Op maandag 12 januari 2009 16:18 schreef invine het volgende:
[..]
Hangt van het horloge af.. maar je moet ook kijken of de wijzerplaat niet te groot is voor je pols (u boat bijv.) ik heb zelf ook dunne polsen en meeste horloges zien er toch wel erg groot uit op mijn pols!
Inkorten kan altijd ter plekke, dat is geen probleem. Het gaat er met name om dat de aanhechting van de band niet over de pols valt. Dit betekent dat als je recht op het horloge kijkt dat je dan nog de band moet kunnen zien en deze dient dan aan te sluiten bij de pols.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:50 schreef Blaxje het volgende:
Alvast bedankt.
Probeer het eens bij de smalle polsen professional bij de stichting voor mensen met smalle polsen.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:50 schreef Blaxje het volgende:? Doen horlogemakers/juweliers dit, of moet ik het over laten aan bepaalde professionals?
Alvast bedankt.
quote:Op maandag 12 januari 2009 18:01 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Probeer het eens bij de smalle polsen professional bij de stichting voor mensen met smalle polsen.
Sorry.
quote:Op zondag 11 januari 2009 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Mine:
[ afbeelding ]
Heerlijk, omdat ik m altijd gelijk lees als een normaal horloge, en andere er altijd zeker een paar seconden moeite mee hebben
Komt uit japan, zou je moeten inporteren. Ik doe mijne (zwarte, in nieuwstaat) wel weg toevallig draag m nooit echt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:06 schreef Fonzerelli84 het volgende:
[..]
Welk merk is dit? en waar te koop ?
Erg mooi horloge
Een beetje juwelier tikt ff wat van die schakeltjes er voor je uit. Wel meenemen he die (voor jou overbodige) schakeltjes, voor als je het horloge weer doorverkoopt.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:50 schreef Blaxje het volgende:
Alvast bedankt.
Een ge-erft iets verkopen, beetje respectloos voor je oma als je het mij vraagt...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:08 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze dus.
kon er op internet niet veel vinden, wist ook niet op wat ik moet zoeken
wie zegt dat het klokje te koop staat?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een ge-erft iets verkopen, beetje respectloos voor je oma als je het mij vraagt...
staat niet te koopquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een ge-erft iets verkopen, beetje respectloos voor je oma als je het mij vraagt...
ik heb geen ideequote:Op woensdag 14 januari 2009 07:40 schreef TheSilencer het volgende:
Volgens mij droeg oma een nep-Rolex...
je pic doet ut nietquote:
Waar te koop en hoe duur?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:40 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik wil deze hublot hebben:
[ afbeelding ]
Hij is zo mooi!
Er zijn in NL maar een beperkt aantal dealers van Hublot. Deze kost in US dollars circa $12.600,-.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:30 schreef Faxie het volgende:
[..]
Waar te koop en hoe duur?
Die's zeker mooi ja
Het is een grafische weergave van ons zonnestelsel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:14 schreef SunBoom het volgende:
Werkt dat een beetje accuraat (ook met dag en nacht zo)?
waar heb je die vandaag ziet er gaaf uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 20:21 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Het is een grafische weergave van ons zonnestelsel.Daar bestaat geen dag en nacht.
De planeten draaien wel in "realtime". Mecurius draait bv om de paar dagen om de zon en aarde in een maandje ofzo. (op het horloge dan he!
) En pluto doet er volgens mij iets van anderhalf jaar over.
Wel geinig.
Ze zijn niet meer in de winkel te koop. Eind jaren 80/begin jaren 90 waren ze wel te koop. Ik heb de mijne een paar jaar geleden via internet van iemand in Zwitserland gekocht.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
waar heb je die vandaag ziet er gaaf uit
is er niet zoiets maar dan met goude planeten zeg maar net zoals die in de OP staat
zon ouderwets ding met tandwielen en zon planetenstelsel
wel flauw dat je terug in de tijd kan (1901)quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:27 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Ze zijn niet meer in de winkel te koop. Eind jaren 80/begin jaren 90 waren ze wel te koop. Ik heb de mijne een paar jaar geleden via internet van iemand in Zwitserland gekocht.![]()
Misschien is het exmplaar op de pics nog te koop via; http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=173336
Bohh die zijn erg mooi, waar is dat te koop ?quote:
Nee hoor, dat is wel een coole functie; je kunt de stand van de planeten op elke gewenste datum tussen 1901 en 2200 opvragen. Ik bedoel, hoe cool wil je het hebben?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
wel flauw dat je terug in de tijd kan (1901)
2e en 3e hebben maanfase, geen planetarium....quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:34 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dees vind ik eigenlijk wel mooizit een fototoestel bij (eigenlijk andersom
)
[ afbeelding ]
Over horloges met maanfases gesproken, deze;quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef ForrestX het volgende:
[..]
2e en 3e hebben maanfase, geen planetarium....
overigens:
[ afbeelding ]
In Nederland alleen te koop bij Boutique Tourbillon Amsterdam en bij Amsterdam Diamond Center.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:30 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Bohh die zijn erg mooi, waar is dat te koop ?
Zeer mooie horloges inderdaad, naja nu nog te jong voor zo'n duur horloge, later eens kijkenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Nederland alleen te koop bij Boutique Tourbillon Amsterdam en bij Amsterdam Diamond Center.
Prijzen vanaf 12.000 euro meen ik (of daar ergens in de buurt).
Maar zoooooo mooooi he![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:06 schreef hoerezooi het volgende:
net deze gekocht![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie wel?quote:Op maandag 19 januari 2009 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde twijfelsDie dualmatic is ook wel gaaf en nog functioneel in mijn geval ook (ben net terug uit Taiwan). Sea Dweller staat sowieso op mijn wish list.
Ow... en ik kan ook geen 4K missen... eigenlijk.
Hehe...quote:Op maandag 19 januari 2009 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, er zijn periodes geweest dat ik niet echt warm werd van 4K. Maar nu even niet
Bij een bandjesverkoopwinkelquote:Op maandag 19 januari 2009 17:49 schreef Repeat het volgende:
Waar koop je mooie bandjes? En waar kan ik ze online zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |