abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64766974
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Je kent mijn geschiedenis niet.
Wordt maar eens concreet. Waarom zou jij nu niets meer kunnen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64766992
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:17 schreef Fajarowicz het volgende:

Maar iets is niet altijd zo omdat jij dat vindt.
Jij vindt het normaal dat een 30-er aangeeft geen energie meer te hebben?
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:24:51 #228
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64767056
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal dat een 30-er aangeeft geen energie meer te hebben?
Of het normaal is doet niet ter zake.
pi_64767145
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:24 schreef Fajarowicz het volgende:

Juist wel, want dan komt de vraag: wat is de oorzaak. Als je die kent kun je gaan oplossen.

Maar goed, iemand afschrijven is makkelijker... Zullen we EG snel van een uitkering voorzien. Dan kunnen we ons sociale gezicht laten zien. Dat EG dan iedere kans op geluk wordt ontnomen... ach...
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:29:57 #230
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64767246
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

1% is ongeveer 5x modaal. In loondienst doet bijna niemand dat. Wel als partner, als ondernemer, als deelnemer, enz. enz. Alleen al omdat het fiscaal aantrekkelijk is gaan er velen over naar de ondernemersvorm bij dit inkomen.

Het zal niet in iedere statistiek duidelijk worden. Een DGA staat bij de belastingdienst gewoon geregistreerd als een loongenieter (+ box 2 inkomen).
Er werken bij de multinationals een hoop mensen gewoon in loondienst die enkele malen modaal verdienen volgens mij hoor.

DGA... tsja. Not all it's cracked up to be.
quote:
Ja. Minima betaalt vrijwel geen belastingen en ontvangt veel subsidies. Dit tot een inkomen van ongeveer 20K. Daarboven ga je al rap meer betalen. Top 5% is al bij 2x modaal. Top 1% is 5x modaal. Natuurlijk, dat is op zich wel fiks meer dan minimaal, maar in besteedbaar inkomen absoluut gezien absoluut niet op het niveau van de miljoenen die hier over tafel vliegen.
Het is dan ook geen simpel zwart/wit verhaal. Maar ik denk dat er zeker bepaalde misstanden uit te destilleren zijn die je m.i. niet goed gepraat hoeven te worden.

Hoe je er op een constructieve manier mee omgaat... Dat kan ik ook niet zeggen. Heb op sommige vlakken wel wat ideetjes, maar te weinig parate kennis van zaken (laat staan tijd) om tot een oplossing te komen
quote:
Als het idee goed is krijg je financiers. Geloof me, ik ben met zoiets bezig. En met zo'n beetje de lastigste vorm:: niet te beschermen en ik heb een paar miljard nodig om het goed uit te voeren. Misschien dat ik ooit het met je eens ga zijn, maar momenteel merk ik dat ik toch bij diverse personen verdomd makkelijk aan tafel kom te zitten. En dat in deze tijd!
Ik kan jouw situatie verder niet beoordelen, misschien heb je gelijk en zie ik het te somber in.
quote:
Ik zal niet ontkennen dat afkomst kan helpen hoor. Maar uiteindelijk moet je het zelf maken en hebben we een maatschappij waar iemand met talent alle kanten op kan. Gelukkig maar!
Dat geloof ik ook wel. Vind alleen dat de minder bedeelden niet alleen op hun marktwaarde beoordeeld en beloond moeten worden, maar dat er ook vanuit een maatschappelijke visie wordt gekeken wat de juiste balans is.

Dat het vervolgens weer een grote stap is naar uitvoeren, dat is een ander verhaal. Beginnen bij de eerste stap.
quote:
Tante Agaath is natuurlijk een voordeel. Maar ieder voordeel heb z'n nadeel. Vanaf jongs af aan moeten knokken om verder te komen kan je ook helpen. Het is niet zo eenvoudig dat goede komaf alleen maar voordelen heeft. Natuurlijk zijn die er... maar er zijn ook nadelen.
Dat zal ik niet ontkennen.
quote:
Een familiekapitaal moet je in stand houden, zo luidt de "wet". Dat is een grote verantwoordelijkheid. Kijk, nieuw geld smijt er vaak mee. Maar oud geld, die generaties... De vruchten mag je plukken, maar meer ook niet. Zo is de mores.
Dat mag ik dan wel weer van het oude geld. Wat dat betreft ben ik ergens toch ook een calvinistische hollander... geld moet je gebruiken maar niet showen.
quote:
Ik ben het in ieder geval met je eens dat ieder zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen. We zullen vast nog wel een verschil hebben in waar wij verantwoordelijkheden leggen. Zo meen ik dat iemand die een hoog salaris vraagt en dat ook krijgt gewoon goed bezig is. Als jij anderen kan overtuigen van jouw waarde: prima.

En moreel gezien moet je dat dan ook waar maken. Maar ik ga er voorshands vanuit dat iedereen daar zijn stinkende best voor doet. En ik snap best dat je aan de lopende band dat niet hebt. Het stimuleert ook niet echt.
Nou ja, wat dat betreft ben ik een laatbloeier. Ben nu 28 en heb nu voor mezelf eindelijk duidelijk waar het bij mij altijd verkeerd ging. Dat schoof ik eerst af op de rest van de wereld, maar ik zie het tegenwoordig in een iets breder perspectief.

Nu schuif ik het af op de kosmos

Ik zal je over 10 jaar vertellen of ik het gered heb.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:42:00 #231
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64767709
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

[quote]Juist wel, want dan komt de vraag: wat is de oorzaak. Als je die kent kun je gaan oplossen.
Maar het maakt verder niet uit om het recht te hebben om over te weinig energie te bezitten om een nieuwe opleiding te volgen.
quote:
Maar goed, iemand afschrijven is makkelijker... Zullen we EG snel van een uitkering voorzien. Dan kunnen we ons sociale gezicht laten zien. Dat EG dan iedere kans op geluk wordt ontnomen... ach...
Lekker zwart wit.
pi_64768966
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:24 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Nope, maar domweg een gebrek aan karakter. Dat geeft ook niet, elke maatschappij heeft zwakkere en sterkere personen. Dan maakt het ook niet uit welke studie je gedaan hebt, de uitkomst is altijd hetzelfde.
pi_64769392
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:13 schreef nikk het volgende:

[..]

Nope, maar domweg een gebrek aan karakter. Dat geeft ook niet, elke maatschappij heeft zwakkere en sterkere personen. Dan maakt het ook niet uit welke studie je gedaan hebt, de uitkomst is altijd hetzelfde.
Eens, als EG iemand is die nu al bij de pakken neer zit, zal het ook nooit wat worden, kan hij nog zo hard gestudeerd hebben. Ik heb zelf ook TU gedaan en hier gaat alles prima, heb dan ook altijd veel geluk gehad in mijn leventje. Ken ook mensen met een stuk minder geluk, maar gewoon een stel hersen en doorzettingsvermorgen, die komen er eigenlijk altijd wel. EG is verbitterd, wellicht terecht, kan ik niet beoordelen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64774535
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:42 schreef Fajarowicz het volgende:

Maar het maakt verder niet uit om het recht te hebben om over te weinig energie te bezitten om een nieuwe opleiding te volgen.
Nou, dat is niet zeker. Het kan natuurlijk ook aanstelleritus zijn...
quote:
Lekker zwart wit.
Nee, zonder meer meegaan in "ik ben op ondanks dat ik 30 ben" is naïef.
pi_64775947
Succes=keuze. Wie dat gelooft komt zichzelf nog wel een keer tegen. Tot de hel en verdoemenis over zich heen gestort krijgen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:43:52 #236
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64775980
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:13 schreef nikk het volgende:

[..]

[quote]Nope, maar domweg een gebrek aan karakter.
Het waarderen van je grenzen zou ik eerder een onderdeel van je karakter willen noemen dan een gebrek aan karakter.
pi_64776086
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:43 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Het waarderen van je grenzen zou ik eerder een onderdeel van je karakter willen noemen dan een gebrek aan karakter.
Gebrek aan inlevingsvermogen, zo zou je het ook kunnen. Of gebrek aan levenservaring. Ik weet niet wat erger is.

Maar ook DS4 heeft een weg te gaan. Elk weer heeft z'n tegenweer. Hij is nu voortvarend en het leven lacht hem toe. Dat kan op ieder moment veranderen. Niet dat ik dat gun, maar het komt vaker voor.
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:47:28 #238
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_64776161
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:14 schreef DS4 het volgende:

[quote]Nou, dat is niet zeker. Het kan natuurlijk ook aanstelleritus zijn...
Er kan zoveel.
pi_64776295
Maar het hele kapitalistische systeem is gewoon pervers. Daar zit de bron van alle kwaad. Het bindt de kat alleen maar op het spek.
pi_64776330
EG is teleurgesteld in wat hem toebedeeld is. Jammer dat je niet tevreden bent met de lezing van de bijbel en tevreden kunt zijn met wat je hebt. Blijkbaar toch teveel bezig met andermans succes.
pi_64776417
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:51 schreef Drive-r het volgende:
EG is teleurgesteld in wat hem toebedeeld is. Jammer dat je niet tevreden bent met de lezing van de bijbel en tevreden kunt zijn met wat je hebt. Blijkbaar toch teveel bezig met andermans succes.
Het gaat me NIET alleen om geld. Maar hoe menselijk kapitaal in een bestel wordt aangewend. Dus iets heel anders dan The winner takes it all.
pi_64776514
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat me NIET alleen om geld. Maar hoe menselijk kapitaal in een bestel wordt aangewend. Dus iets heel anders dan The winner takes it all.
Dat zeg ik ook niet. Echter, het gaat je wel om een bepaald 'slagen in het leven', dat kunnen we uit je posts duidelijk ommaken, je had liever gezien dat je inspanningen gewaardeerd werden. Jammer dat je je daar zo over verbitterd, ik hoop dat je daar vanaf komt.
pi_64776607
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Echter, het gaat je wel om een bepaald 'slagen in het leven', dat kunnen we uit je posts duidelijk ommaken, je had liever gezien dat je inspanningen gewaardeerd werden. Jammer dat je je daar zo over verbitterd, ik hoop dat je daar vanaf komt.
Ik maak deel uit van dit walgelijke systeem, waar het slechts draait om (materieel) succes. Lees geld. En deelname aan een bedrijfsleven dat niets anders is dan ene grote mammonverering. Ten koste van alles, de menselijke maat er niet meer toe doend. . Anders wordt je niet voor vol aangezien.
pi_64776810
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Succes=keuze. Wie dat gelooft komt zichzelf nog wel een keer tegen.
Niet geschoten is altijd mis is anders wel een wetmatigheid.
pi_64776886
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:00 schreef zoost het volgende:
Even OT, maar deze film is ook interessant in dit verband.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Corporation

The film is composed of several vignettes examining and critiquing corporate practices, and drawing parallels between examples of corporate malfeasance and the DSM-IV's symptoms of psychopathy, i.e. callous unconcern for the feelings of others, incapacity to maintain enduring relationships, reckless disregard for the safety of others, deceitfulness (repeated lying to and deceiving of others for profit), incapacity to experience guilt, and failure to conform to the social norms with respect to lawful behaviors.

Ik ben voor kleinschaligheid en vertrouwen in mensen, bestuurders moeten hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor hun gepruts, weg met de rechtspersoon!
DS4, ik roep echt niks willekeurigs. Echt niet. Zie het dan toch eens ene keer in. Laat het kwartje nou eens een keer vallen.
pi_64776903
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Gebrek aan inlevingsvermogen, zo zou je het ook kunnen.
Als jij niets anders wil prijsgeven dan dat jij er de kracht niet meer voor hebt is het lastig inleven...
pi_64776974
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij niets anders wil prijsgeven dan dat jij er de kracht niet meer voor hebt is het lastig inleven...
Ergens de kracht niet meer voor hebben is in mijn geval GEEN keuze. Ik gun je het niet. Maar hiermee moet je het dan even mee doen.
pi_64777008
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:47 schreef Fajarowicz het volgende:

Er kan zoveel.
Het is iig meer waarschijnlijk dan dat EG echt niet meer op weg geholpen kan worden. Het zou kunnen dat hij psychisch een probleem heeft, maar dan is a. dat bijzonder a-typisch en hij schildert zijn situatie altijd als een algemene situatie af en b. iets waar hij mee aan de slag zou moeten.

Het zou zo maar eens kunnen dat EG inderdaad een zeldzame aandoening heeft. Alleen is dat dan zijn probleem en niet de markt of de hardheid van de markt.
pi_64777049
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik maak deel uit van dit walgelijke systeem, waar het slechts draait om (materieel) succes. Lees geld. En deelname aan een bedrijfsleven dat niets anders is dan ene grote mammonverering. Ten koste van alles, de menselijke maat er niet meer toe doend. . Anders wordt je niet voor vol aangezien.
Dat eerste is jouw mening en dat begrijp ik. Maar dat laatste, "Anders wordt je niet voor vol aangezien", wat maakt jou dat verder uit? Waarom ben je daar zo verbitterd over? Dat klinkt als afgunst.
pi_64777068
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4, ik roep echt niks willekeurigs. Echt niet.
Je verwijst naar een film... dat weet je hoop ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')