Ja, dat kan. Maar dan moet -ie eerst de policy overtreden. Zolang hij zijn (eenzijdige) mening geeft, binnen de policy, is dat gewoon toelaatbaar. Het staat je trouwens vrij om posts te negeren. Geldt ook voor anderen. Ik zie nog steeds veel persoonlijk gebash en geneuzel tussendoor dat niet meer gaat over het topic.quote:
Thanksquote:Op maandag 5 januari 2009 18:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://www.radio1.nl/cont(...)-gaza?autostart=3448
Interessant om te beluisteren. Deskundigen over de eventuele rol van Amerika.
Hij wil "vrede" maar hij heeft totaal geen benul hoe je zoiets realiseert.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ah, dus je wil toch graag oorlog, maar dan met 2 partijen die precies even sterk zijn? Of wil je de uitroeiing van de joden? Wat wil je nu eigenlijk?
Jij wel?quote:Op maandag 5 januari 2009 18:11 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hij wil "vrede" maar hij heeft totaal geen benul hoe je zoiets realiseert.
Het creëren van een duurzame vrede is in dit gebied heel erg lastig, mede doordat beide partijen niets aan elkaar toe willen geven. Daardoor bestaat er niet eens een basis voor vrede op dit moment.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:15 schreef yyentle het volgende:
[..]
Jij wel?
Het waren toch de Palestijnen die van huis en haard zijn verjaagd destijds?
quote:Op maandag 5 januari 2009 18:01 schreef venomsnake het volgende:
Laat Meki gewoon met rust joh.
Ik hoor ook niemand klagen over figuren als B4CO, Halcon en zoalshetis die de andere kant lopen te "verdedigen".
ben het hiermee eens,quote:Op maandag 5 januari 2009 18:20 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het creëren van een duurzame vrede is in dit gebied heel erg lastig, mede doordat beide partijen niets aan elkaar toe willen geven. Daardoor bestaat er niet eens een basis voor vrede op dit moment.
Ik weet in ieder geval dat roepen dat de tegenstander terroristen zijn niet helpt om überhaupt richting vrede te gaan. Dat gebeurt hier nog veel te veel.
Die ex-premier die beschuldigd is van corruptie, ik ben zijn naam even kwijt, had een goed idee:quote:Op maandag 5 januari 2009 18:20 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het creëren van een duurzame vrede is in dit gebied heel erg lastig, mede doordat beide partijen niets aan elkaar toe willen geven. Daardoor bestaat er niet eens een basis voor vrede op dit moment.
Ik weet in ieder geval dat roepen dat de tegenstander terroristen zijn niet helpt om überhaupt richting vrede te gaan. Dat gebeurt hier nog veel te veel.
Ja, dat is ook waarom je vastbesloten moet blijven en je niet moet laten opnaaien.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:27 schreef John.Milton het volgende:
Al ziet het merendeel van de bevolking in dat duurzame vrede de beste oplossing is dan is het nog erg ingewikkeld om dit te realiseren. Er blijven altijd extremistische bewegingen die actief blijven en daardoor een vrede heel eenvoudig omver kunnen werpen.
Over het algemeen mag je stellen dat een klein gedeelte het verpest voor het overgrote deel, dat is in heel veel gevallen zo.
Zoals met de Jom Kipoeroorlog?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrede , en als er oorlog komt moet het gelijkwaardig zijn
niet met duizend tanks gaza binnen trekken tegen een volk zonder wapens.
Vecht met Rusland die staat gelijkwaardig als Israel
Ik heb net duidelijk gemaakt waar je 100 % vrede mee kan krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:11 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hij wil "vrede" maar hij heeft totaal geen benul hoe je zoiets realiseert.
Dat deden ze vorig jaar ook al hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:31 schreef NewsVan het volgende:
Reuters: Turkish warplanes bomb targets in northern Iraq; no word on damage or casualties.
WOIII = 2009 - ??
Sensatiebelust mannetjequote:Op maandag 5 januari 2009 18:31 schreef NewsVan het volgende:
Reuters: Turkish warplanes bomb targets in northern Iraq; no word on damage or casualties.
WOIII = 2009 - ??
05/01/09 17u49quote:Europese diplomatie in Gaza-conflict zwaar onder vuur
De Tsjechische minister van Buitenlandse Zaken Schwarzenberg (tweede van rechts) kreeg als EU-delegatieleider geen toegevingen van zijn Israëlische ambtsgenote Livni.
Terwijl Israël zijn offensief in Gaza verderzet, dreigt het land de steun van zijn enige bondgenoot in de regio kwijt te spelen: Turkije heeft het offensief in de Gazastrook vandaag scherp veroordeeld.
Ondertussen komt ook de Europese diplomatie in het conflict onder vuur te liggen. De Noorse topdiplomaat Jan Egeland stelt dat de EU te weinig invloed in Israël of bij Hamas heeft, en de Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga wil het vel van de Nederlandse premier Balkenende en twee ministers.
EU-onderhoud kent weinig succes
Het Israëlische offensief in de Gazastrook is nog niet ten einde. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni maandag laten verstaan na afloop van een onderhoud met een delegatie van de Europese Unie, onder leiding van de Tsjech Karel Schwarzenberg. Die drong in Jeruzalem aan op een snel staakt-het-vuren.
De delegatie pleitte voor een bestand, de opening van grensovergangen en de oprichting van een corridor voor humanitaire hulpverlening aan de inwoners van Gaza. Maar zelfs met verenigde krachten hebben de Europese initiatieven in het Midden-Oosten nauwelijks kans op slagen, meent de Noorse topdiplomaat Jan Egeland. "De EU en Frankrijk hebben weinig invloed in Israël of bij Hamas", verklaarde hij. "De bal ligt in het kamp van de Verenigde Staten. Ook Egypte en Iran hebben een belangrijke rol, maar de rest van de wereld hinkt ver achterop."
"Balkenende is schuldig aan oorlogsmisdaden"
Ook in Nederland rommelt het in de marge van de oorlog in Gaza.
De Nederlandse premier Jan Peter Balkenende en zijn ministers van Maria van der Hoeven en Maxime Verhagen, zijn volgens advocaat Haroon Raza en Abdlmoutalib Bouzerda van de Arabische Europese Liga (AEL) medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden. Zij deden vandaag aangifte bij het Openbaar Ministerie in Den Haag.
Volgens hen zijn de politici schuldig omdat zij Israël niet beletten mensenrechten te schenden. Ook wil het duo dat negen Nederlandse ondernemingen waaronder Philips en Stork worden vervolgd. De bedrijven zouden onderdelen voor helikopters en raketten aan Israël hebben geleverd en daardoor mee verantwoordelijk zijn voor het leed in Gaza.
Turkije scherp voor Israëlisch geweld
Turkije heeft intussen het offensief in de Gazastrook scherp veroordeeld. Terwijl honderdduizenden Turken op straat protesteerden tegen de acties van Israël, maakte de Turkse regering bekend dat Israël de hoofdverantwoordelijke is voor de escalatie.
"Zes maanden lang was er sprake van een wapenstilstand. Hamas heeft zich daaraan gehouden. Maar Israël heeft halsstarrig geweigerd om het embargo op te heffen", aldus minister-president Erdogan. (belga/novum/tw)
Wow, ik geloofde mijn ogen niet toen ik dit filmpje zag.... Ik dacht dat het een urban legend was en propaganda van de Israeliers. Maar zo te zien is het dus toch waar!quote:Op maandag 5 januari 2009 18:43 schreef Pupp3t het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=116_1231063776
Palestijnen die een ambu als troepentransporter gebruiken. raar dat er dan af en toe één helemaal naar de tering wordt geschoten.![]()
Daar hebben die gasten geen boodschap aan.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:56 schreef Demophon het volgende:
[..]
Wow, dit is dus gewoon misbruik maken van de UN en het Rode Kruis logo...
Tja, en dat mag dus gewoon niet en is zware overtreding van de Geneefse conventie
Als de Arabische landen oorlog willen Israël; moeten die gewoon verklaren.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:39 schreef Meki het volgende:
[..]
De oorlog is niet alleen gericht op de Palestijnen maar tegen alle Moslims ter wereld.![]()
Het verschil tussen jou en mij is duidelijk vrede meer niet, Jij ziet niet in hoe groot Israelische agressie is over de hele wereld. Jij ziet niet hoe de Palestijnen moeten leiden zonder voedsel medicijnen in een dicht bevolkt gebied. Jij ziet niet de honderden doden. Jij ziet niet in dat er 100 kinderen zijn vermoord in Israel en dan nog zeggen dat je voor Palestijnen bent en voor vrede?. Shame on you !!
Hamas - Israelquote:
precies, en daarom heb ik er ook niet zoveel moeite mee als Israël dingen als clusterbommen, witte fosfor, en verarmd uranium gebruikt.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:57 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Daar hebben die gasten geen boodschap aan.
Turkije's Israël politiek is naar binnen toe altijd anders dan naar buiten toe.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:20 schreef Pupp3t het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn. En dat wil bij de EU. Ik zeg terug onder die steen en flink aanstampen.
ja maar dat zijn allemaal een beetje de ver-van-mijn-bed shows ... zolang er niet op EU en noord-amerikaans grondgebied gevochten wordt, boeit het allemaal niet zo, en zal niemand het als een 3e wereldoorlog beschouwen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:06 schreef NewsVan het volgende:
[..]
Hamas - Israel
Sri Lanka - LTTE
Pakistan - Taliban
Pakistan - India ??
Afghanistan - VN - Amerika - Taliban
Turkijke - PKK
Amerika - Irak
Burger oorlog in Somalie
Dafur
Congo
Nigeria - Milities van olie
Neeeeeeeeeeeeeeee he??
er is helemaal nergens oorlog ofzo...
Hehe, en Israel het hartquote:Op maandag 5 januari 2009 18:46 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi plaatje over de verdeeldheid van de Palestijnen aan de ene kant (de linkerlong is Gaza, de rechter de Westbank) en de isolatie van de Palestijnen door Israël.
Hamas weet donders goed dat de Israeliers zeggen WIJ BLIJVEN HIER! En men zal dan ook accepteren dat Israel vergeldt. Iedereen is het weer vergeten maar vorig jaar was er ook gedonder in Libanon met de palestijnen, daar zitten ze er ook mee in hun maag.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:45 schreef John.Milton het volgende:
De guerrilla tactieken die Hamas gebruikt zijn niets nieuws. Als je in die positie zit dan moet je je ongeveer wel gaan richten op die tactieken.
Goeie instelling. Who cares... tis toch ver wegquote:Op maandag 5 januari 2009 19:13 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ja maar dat zijn allemaal een beetje de ver-van-mijn-bed shows ... zolang er niet op EU en noord-amerikaans grondgebied gevochten wordt, boeit het allemaal niet zo, en zal niemand het als een 3e wereldoorlog beschouwen.
Na Desolation Row mijn favoriete Dylan liedjequote:Op maandag 5 januari 2009 19:25 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Deze vind ik ook van toepassing. Ook van Dylan:
Israel zelf houd zich niet aan de Genovese conventie. Alhoewel het wel misbruik is van zoiets snap ik het wel een beetje. Zij helpen diegene die voor hun vechten, namelijk de vrijheidstrijders die tegen de agressors vechten.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:56 schreef Demophon het volgende:
[..]
Wow, ik geloofde mijn ogen niet toen ik dit filmpje zag.... Ik dacht dat het een urban legend was en propaganda van de Israeliers. Maar zo te zien is het dus toch waar!![]()
Dit is dus gewoon misbruik maken van de UN en het Rode Kruis logo...
Tja, en dat mag dus gewoon niet en is zware overtreding van de Geneefse conventie![]()
ach ja praat het maar weer goedquote:Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef rakotto het volgende:
[..]
Israel zelf houd zich niet aan de Genovese conventie. Alhoewel het wel misbruik is van zoiets snap ik het wel een beetje. Zij helpen diegene die voor hun vechten, namelijk de vrijheidstrijders die tegen de agressors vechten.
Dit was zelfs nog vóór Vietnam...quote:Op maandag 5 januari 2009 19:30 schreef Aagjekat het volgende:
dit is toch van de vietnam periode...
protest zangers zie je niet meer,tegenwoordig..
Wil jij het gedrag van Israël wel goedpraten dan? Dan ben je wel heel kortzichtig bezig.quote:
Dus Hitler mocht de Joden toen ook platwalsen?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:52 schreef CarLazar het volgende:
- edit -
ik ben jullie moslimse gejank MEER DAN ZAT!!!!! oo wat zijn jullie zielig, oo dit oo dat
donder toch op, ik mag de joden ook niet (hun invloed in de Balkan oorlogen) maar mijn God wat mogen ze die Palestijnen platwalsen.
Dus jij zegt dat Israel het niet overtreedt?quote:
Meki, ik ben echt blij met je, door jou heb ik meer kennis opgedaan over hoe de moslims denken dan ik ooit mogelijk zijn geweest door alleen de nieuwsberichten te volgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:35 schreef rakotto het volgende:
Dus Hitler mocht de Joden toen ook platwalsen?
ik heb het hieroverquote:Op maandag 5 januari 2009 19:35 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat Israel het niet overtreedt?
beter who cares dan achter een propagandamachine aanlopen, zoals onze tv doet.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goeie instelling. Who cares... tis toch ver weg
Israël overtreedt ook regels, maar je wijst alleen maar met het vingertje naar Israël, terwijl Hamas net zo veel regels schendt.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:35 schreef rakotto het volgende:
Dus jij zegt dat Israel het niet overtreedt?
Er zijn meer moslims actief hier. Ik denk eerder dat Meki een bepaald beeld bevestigd die mensen graag bevestigd willen zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, ik ben echt blij met je, door jou heb ik meer kennis opgedaan over hoe de moslims denken dan ik ooit mogelijk zijn geweest door alleen de nieuwsberichten te volgen.
Hoezo? En áls dat al zo is...ze kunnen niet veel meer aangezien ze het gebied niet in mogen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:38 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
beter who cares dan achter een propagandamachine aanlopen, zoals onze tv doet.
Is meki nietquote:Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, ik ben echt blij met je, door jou heb ik meer kennis opgedaan over hoe de moslims denken dan ik ooit mogelijk zijn geweest door alleen de nieuwsberichten te volgen.
Hmmff, met zo'n flauwe opmerking doe je hem echt te kort hoor. Je begrijpt hem gewoon niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:39 schreef IHVK het volgende:
Er zijn meer moslims actief hier. Ik denk eerder dat Meki een bepaald beeld bevestigd die mensen graag bevestigd willen zien.
Identieke avatars zijn verwarrend he, dat is Meki nietquote:Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Twee zielen één gedachte zoveel is zeker!quote:
Nee andersom ben ik ook blij dat jij hyprocriet bent en terreur steunt van Israelquote:Op maandag 5 januari 2009 19:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik begrijp Meki heel goed.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:40 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hmmff, met zo'n flauwe opmerking doe je hem echt te kort hoor. Je begrijpt hem gewoon niet.
Mensen die hun avatars gaan veranderen moete 25 eurootjes schuiven richting de Fok!-directie.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef Reki het volgende:
[..]
Identieke avatars zijn verwarrend he, dat is Meki nietNamen die op elkaar lijken ook
Dat ik een israel-fan ben daar schaam ik me niet voor, in tegenstelling tot de mensen die israel haten. Die wringen zich in de vreemdste bochten als je hun daarvan beschuldigt.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef Meki het volgende:
Nee andersom ben ik ook blij dat jij hyprocriet bent en terreur steunt van Israel
eindelijk heb je dat na jaren van zwijgen toegegeven.!
Waarom ben jij zo'n fanatieke Israel aanhanger?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat ik een israel-fan ben daar schaam ik me niet voor, in tegenstelling tot de mensen die israel haten. Die wringen zich in de vreemdste bochten als je hun daarvan beschuldigt.
Ze kunnen ook zeggen: "vandaag geen nieuws uit Gaza, wel uit Darfur", als ze het nieuws toch niet op echtheid kunnen controleren.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:39 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Hoezo? En áls dat al zo is...ze kunnen niet veel meer aangezien ze het gebied niet in mogen.
Zo werkt nieuws niet. Dan kijkt niemand meer!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:44 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ze kunnen ook zeggen: "vandaag geen nieuws uit Gaza, wel uit Darfur", als ze het nieuws toch niet op echtheid kunnen controleren.
Ik heb nooit gezegd dat wat Hamas in die videobeelden doet goed is, ik heb alleen dit gezegd:quote:Op maandag 5 januari 2009 19:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Israël overtreedt ook regels, maar je wijst alleen maar met het vingertje naar Israël, terwijl Hamas net zo veel regels schendt.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, zeggen we dan.
quote:Alhoewel het wel misbruik is van zoiets snap ik het wel een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |