quote:Ladbrokes.com World Darts Championship
Preliminary Round Draw
Hannes Schnier (Austria) v Shi Yongsheng (China)
David Fatum (USA) v Shane O'Connor (Ireland)
Warren French (New Zealand) v Akihiro Nagakawa (Japan)
Marko Kantele (Finland) v Lourence Ilagan (Philippines)
Charles Losper (South Africa) v Sudesh Fitzgerald (Guyana)
Remco van Eijden (Holland) v Anastasia Dobromyslova (Russia)
First Round Draw Bracket
Phil Taylor (1, England) v Steve Grubb
Michael van Gerwen (32, Holland) v Darin Young
Roland Scholten (16, Holland) v Carlos Rodriguez
Kevin Painter (17, England) v Matt Clark
Wayne Mardle (8, England) v Fatum/O'Connor
Wayne Jones (25, England) v Robert Thornton
Alan Tabern (9, England) v Steve Beaton
Andy Jenkins (24, England) v Co Stompe
Terry Jenkins (5, England) v Dennis Smith
Alex Roy (28, England) v Kevin McDine
Mervyn King (12, England) v Schnier/Yongsheng
Mark Walsh (21, England) v Jamie Caven
John Part (4, Canada) v Bill Davis
Barrie Bates (29, Wales) v Felix McBrearty
Peter Manley (13, England) v Mensur Suljovic
Mark Dudbridge (20, England) v Nick Fullwell
Raymond van Barneveld (2, Holland) v Mark Stephenson
Wes Newton (31, England) v Per Laursen
Ronnie Baxter (15, England) v Kantele/Ilagan
Denis Ovens (18, England) v Steve Maish
Andy Hamilton (7, England) v Michael Barnard
Andy Smith (26, England) v Tony Ayres
Colin Lloyd (10, England) v Jelle Klaasen
Kirk Shepherd (23, England) v Jan van der Rassel
Adrian Lewis (6, England) v Russell Stewart
Adrian Gray (27, England) v Paul Nicholson
Dennis Priestley (11, England) v French/Nagakawa
Chris Mason (22, England) v John MaGowan
James Wade (3, England) v Brendan Dolan
Tony Eccles (30, England) v van Eijden/Dobromyslova
Colin Osborne (14, England) v Losper/Fitzgerald
Vincent van der Voort (19, Holland) v Nandor Bezzeg
Let op dit zijn Engelse tijden dus tel er een uurtje bij op.quote:Schedule of Play
First Round (Preliminary Round games denoted by (P))
Friday December 19
Carlos Rodriguez 3-2 Roland Scholten
Warren French 5-3 Akihiro Nagakawa (P)
Robert Thornton 3-1 Wayne Jones
Bill Davis 3-0 John Part
Co Stompe 3-1 Andy Jenkins
Saturday December 20
Dennis Smith 3-1 Terry Jenkins
Shi Yonhsheng 6-4 Hannes Schnier
Kevin Painter 3-2 Matt Clark
Dennis Priestley 3-0 Warren French
Barrie Bates 3-0 Felix McBrearty
Alan Tabern 3-0 Steve Beaton
David Fatum 6-4 Shane O'Connor (P)
Michael van Gerwen 3-1 Darin Young
Phil Taylor 3-0 Steve Grubb
Kevin McDine 3-1 Alex Roy
Sunday December 21
Mark Walsh 3-2 Jamie Caven
Charles Losper 6-4 Sudesh Fitzgerald (P)
Mark Dudbridge 3-2 Nick Fullwell
Wes Newton 3-1 Per Laursen
Denis Ovens 3-0 Steve Maish
Andy Hamilton 3-0 Michael Barnard
Remco van Eijden 5-3 Anastasia Dobromyslova (P)
Wayne Mardle 3-0 David Fatum
Raymond van Barneveld 3-0 Mark Stephenson
Mensur Suljovic 3-2 Peter Manley
Monday December 22
John MaGowan 3-0 Chris Mason
Marko Kantele 5-2 Lourence Ilagan (P)
Adrian Lewis 3-1 Russell Stewart
Jelle Klaasen 3-0 Colin Lloyd
Mervyn King 3-0 Shi Yongsheng
Tuesday December 23
Tony Ayres 3-2 Andy Smith
Paul Nicholson 3-0 Adrian Gray
Jan van der Rassel 3-2 Kirk Shepherd
Tony Eccles 3-2 Remco van Eijden
Ronnie Baxter 3-1 Marko Kantele
Colin Osborne 3-0 Charles Losper
James Wade 3-0 Brendan Dolan
Vincent van der Voort 3-0 Nandor Bezzeg
Second Round
Saturday December 27
Dennis Smith 4-3 Kevin McDine
Co Stompe 4-1 Alan Tabern
Carlos Rodriguez 0-4 Kevin Painter
Mark Dudbridge 4-0 Mensur Suljovic
Phil Taylor 4-0 Michael van Gerwen
Wayne Mardle 4-3 Robert Thornton
Sunday December 28
Barrie Bates 4-2 Bill Davis
Ronnie Baxter 4-1 Denis Ovens
Andy Hamilton 4-2 Tony Ayres
Jelle Klaasen 4-0 Jan van der Rassel
Raymond van Barneveld 4-1 Wes Newton
Mervyn King 4-2 Mark Walsh
Monday December 29
Paul Nicholson 4-3 Adrian Lewis
Dennis Priestley 4-1 John MaGowan
Vincent van der Voort 4-1 Colin Osborne
James Wade 4-2 Tony Eccles
Third Round
Phil Taylor 4-1 Kevin Painter
Barrie Bates 4-0 Mark Dudbridgee
Tuesday December 30
Paul Nicholson 4-2 Dennis Priestley
Mervyn King 4-1 Dennis Smith
Co Stompe 4-0 Wayne Mardle
Jelle Klaasen 4-1 Andy Hamilton
Raymond van Barneveld 4-3 Ronnie Baxter
James Wade 4-0 Vincent van der Voort
Quarter-Finals
Thursday January 1 2009
Mervyn King 5-2 Barrie Bates
Phil Taylor 5-0 Co Stompe
Friday January 2
7.15pm - Paul Nicholson 3-5 James Wade
9.15pm - Raymond van Barneveld 5-1 Jelle Klaasen
Semi-Finals
Saturday January 3
7.15pm - Raymond van Barneveld 6-4 James Wade
9.15pm - Phil Taylor 6-2 Mervyn King
Final
Sunday January 4
7.15pm - Raymond van Barneveld v Phil Taylor
In addition, should a player achieve a nine-dart finish they would receive £20,000. If this is hit by more than one player during the tournament, the prize would be split on a pro-rata basis.
Format
Preliminary Round Best of 9 legs
Round One Best of 5 sets
Round Two Best of 7 sets
Round Three Best of 7 sets
Quarter-Finals Best of 9 sets
Semi-Finals Best of 11 sets
Final Best of 13 sets
All sets are the best of five legs.
There will be a tie break rule employed in all matches; any match which goes to a deciding set must be won by two clear legs.
If the score in the last set reaches 5-5 then a sudden death leg will be played. Nearest the bull at this point will decide who throws first in this leg.
Dat is de uitdaging idd.quote:
mogen we niks meer verwachten van Barney? gooit ie 100 gemiddeld en is dat niet genoeg dan moeten we ons daar maar bij neerleggen? in een finale als deze moet Barney gewoon dichterbij Taylor zitten.. klaar.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:28 schreef TheArt het volgende:
101 per beurt is gewoon uitstekend. Taylor gooit gewoon bijna 110 per beurt en dat is nog beter dan die ongelofelijke partij tegen Stompe.
Taylor komt bijna nooit in een dip en als hij in een dip komt, gooit hij niet 110 per beurt, maar 100.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:30 schreef R4m0n_46 het volgende:
ik denk dat Taylor de titel wel pakt, Barney staat nu achter, ik hoop echter dat Taylor ff in een dip komt waardoor Barney wint
Samen met The Voice de beste callersquote:Op zondag 4 januari 2009 21:29 schreef onlogisch het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa
George Noble verzorgt de scores weer![]()
![]()
![]()
![]()
Rot nou eens op, het gaat hier over darten, en iedereen weet dat jij niet op vrouwen valtquote:
Mhua nee hoor. 101 is gewoon goed niveau. Tegen Klaasen gooide hij 106, maar toen raakte hij wel bijna alles.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
mogen we niks meer verwachten van Barney? gooit ie 100 gemiddeld dan is dat niet genoeg dan moeten we ons daar maar bij neerleggen? in een finale als deze moet Barney gewoon dichterbij Taylor zitten.. klaar.
True, allebei een geweldige stem ervoor.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Samen met The Voice de beste callers.
Zij is echt heel lekker.quote:
ja is ook al afgelopen hequote:Op zondag 4 januari 2009 21:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Raak hem dan
Mevrouw van Barneveld gaat vast naar huis
Hij speelt anders behoorlijk goed.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:33 schreef Palmboom313 het volgende:
van Barneveld wil ook niet winnen volgens mij
103 gemiddeld...quote:Op zondag 4 januari 2009 21:34 schreef denthemen het volgende:
Barney, ga naar huis, bespaar je deze afgang
En dan 4-1 achter staan. Dat zie je ook niet elke dag.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
van barneveld nu naar 103 gemiddeld.
Oh myquote:Op zondag 4 januari 2009 21:34 schreef denthemen het volgende:
Ja maar Taylor is gewoon op beslissende momenten zo goed, en zolang Barney dat vandaag niet is...quote:
Sodemieter toch op met je kansloze uitspraken.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:34 schreef denthemen het volgende:
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja maar Taylor is gewoon op beslissende momenten zo goed, en zolang Barney dat vandaag niet is...
Dat komt grotendeels door die dubbels lijkt me.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:35 schreef Slein83 het volgende:
De dubbels doen het hem, daar is barney erg zwak op. 108 en 103 ontloopt elkaar niet
Met 103 gemiddeld is geen 'afgang'quote:Op zondag 4 januari 2009 21:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja maar Taylor is gewoon op beslissende momenten zo goed, en zolang Barney dat vandaag niet is...
Dat snapt iemand die alleen de finale even kijkt nietquote:Op zondag 4 januari 2009 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met 103 gemiddeld is geen 'afgang'
Maar 5-1 is wel gewoon niet goed, tuurlijk komt het door het enorm goede spel van Taylor, maar de cijfers spreken voor zichquote:Op zondag 4 januari 2009 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met 103 gemiddeld is geen 'afgang'
Dat is nog een nette prestatie als je nu kijkt.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
het wordt 7-4 riep ik al aan het begin van de avond
Als Taylor een beetje doorgooit komt het nog om 10 uur en anders zal het wel vervallen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe laat start Alberto Stegeman?
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat snapt iemand die alleen de finale even kijkt niet
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:38 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat snapt iemand die alleen de finale even kijkt niet
dat gevoel heb ik ookquote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb echt het idee dat van Barneveld tevreden was met zijn finaleplaats en 9-darter.
Spreek je even voor jezelf? En je quote nu iemand die tijdens de eerdere wedstrijden van Barney tegen mij vertelde dat hij niet keek omdat het saai was. Hij probeert gewoon makkelijk te scorenquote:
wat kun je hier tegen doen dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb echt het idee dat van Barneveld tevreden was met zijn finaleplaats en 9-darter.
Als je er eenmaal bent wil je altijd meer natuurlijk. Toch is het natuurlijk een topprestatie dat hij hier nu staatquote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
ik denk toch niet dat ie daar gekomen is om er met 7-1 vanaf te gaanquote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
dat is anders aardig geluktquote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef denthemen het volgende:
[..]
Spreek je even voor jezelf? En je quote nu iemand die tijdens de eerdere wedstrijden van Barney tegen mij vertelde dat hij niet keek omdat het saai was. Hij probeert gewoon makkelijk te scoren
110 gemiddeld gooienquote:
Z'n doel was iig de finale halen van dit WK. In juli wilde hij nog stoppen, dus op zich is het ook weer geen slechte prestatie natuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
de 5e leg van de sets winnenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110 gemiddeld gooien
Maar ik zie nu niet echt de frustratie die je voorheen altijd zag bij van Barneveld. Hij staat lekker pijltjes te gooien en vind het wel best, zo lijkt het.
Stukje acceptatiequote:Op zondag 4 januari 2009 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110 gemiddeld gooien
Maar ik zie nu niet echt de frustratie die je voorheen altijd zag bij van Barneveld. Hij staat lekker pijltjes te gooien en vind het wel best, zo lijkt het.
Hey den, jij ben ook al een dartliefhebber.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:43 schreef denthemen het volgende:
Taylor is wel een verdiende winnaar, over het gehele toernooi gezien
Omdat hij weet dat het niet aan hem ligt, maar aan het niveau van zijn tegenstander. Taylor is gewoon té goed.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
110 gemiddeld gooien
Nee precies, gezien het afgelopen jaar issie aardig ver gekomenquote:Op zondag 4 januari 2009 21:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Z'n doel was iig de finale halen van dit WK. In juli wilde hij nog stoppen, dus op zich is het ook weer geen slechte prestatie natuurlijk.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:45 schreef The_Coach het volgende:
Wat een afstraffing voor de altijd zo arrogante Barney, hij komt vandaag zijn meerdere wel goed tegen zeg.
Moderator op een forum waar ik amper komquote:Op zondag 4 januari 2009 21:44 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Hey den, jij ben ook al een dartliefhebber.
Misschien moet je moderator sport worden.
Dat kan eigenlijk niet. Dit wordt 6-1, nog één set nodig en hij begint er van de volgende 5 drie..quote:Op zondag 4 januari 2009 21:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moet wel heel gek lopen, komt Barney nog terug...
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:45 schreef The_Coach het volgende:
Wat een afstraffing voor de altijd zo arrogante Barney, hij komt vandaag zijn meerdere wel goed tegen zeg.
Hij is nog behoorlijk rond andersquote:
dit is ongeveer wanneer ajax de CL finale zou verliezen van Real Madrid....quote:Op zondag 4 januari 2009 21:46 schreef Cyberia18 het volgende:
Zich straks even lam zuipen van de afgang en vervolgens hoor je morgen er niemand meer over. Zo gaat dat toch in deze boerenpummel sport?
Nee maar op beslissende momenten laat hij het toch afweten, iets wat hij vroeger wel wat minder deed!quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef FortunaHome het volgende:
103 gemiddeld is niet bepaald uit vorm
Dat laatste gaat wat ver, maar de rest klopt.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nee maar op beslissende momenten laat hij het toch afweten, iets wat hij vroeger wel wat minder deed!
Tnx voor de tip!quote:Op zondag 4 januari 2009 21:49 schreef DJ_Ryow het volgende:
dan maar even kijken hoe gastvrij Amsterdam is op NL 3
Best knap, uit vorm zijn en dan een gemiddelde van boven de 100 gooien.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:46 schreef Kerol het volgende:
Barney is helemaal uit vorm..
als je van Taylor wil winnen wel in de wedstrijd van het jaar. hij had vandaag gewoon moeten pieken..... en als sportman zal Barney echt wel balen van deze vertoning.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef FortunaHome het volgende:
103 gemiddeld is niet bepaald uit vorm
Goede vraag ja.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef Dirkos1987 het volgende:
Enigste leuke is nog die supporters op dat liedje als ze naar reclame gaan..
heeft iemand die naam toevallig?
Hoopte eigenlijk nog wel op een stunt, maar nu hoeft het van mij niet meer.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef koemleit het volgende:
als barney nu nog wint kun je naaktfoto's van mijn op dit forum verwachten.
uiteraard al dartend
Planet Funk - Chase the sunquote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef Dirkos1987 het volgende:
Vertoning? je zegt het alsof het een wanprestatie is.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
als je van Taylor wil winnen wel in de wedstrijd van het jaar. hij had vandaag gewoon moeten pieken..... en als sportman zal Barney echt wel balen van deze vertoning.
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:49 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Best knap, uit vorm zijn en dan een gemiddelde van boven de 100 gooien.
Dat er dan iemand tegenover staat die bijna 110 gemiddeld gooit, tja.
quote:Nee maar op beslissende momenten laat hij het toch afweten, iets wat hij vroeger wel wat minder deed!
Dat het nou precies door jou moet gebeuren!quote:
quote:
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef Dirkos1987 het volgende:
vooruit ik krijg ook nog wel wat vrouwen zo gek hier....quote:Op zondag 4 januari 2009 21:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoopte eigenlijk nog wel op een stunt, maar nu hoeft het van mij niet meer.
Zijn er geen vrouwen met dezelfde stunt?
Die zit al heel de avond onder CTRL+V he?quote:
Probeer er een remix van te maken. Maar wil nog niet vlotten.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Die zit al heel de avond onder CTRL+V he?
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Op wikipedia:
2009: Phil Taylor - Raymond van Barneveld 7 - 1 ('best of 13 sets')
Wat moet hij dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het dapper dat hij ze nog steeds probeert te raken
dat zou prachtig zijnquote:Op zondag 4 januari 2009 21:59 schreef BB-King het volgende:
Komop Barney... de grootste comeback ooit moet nu komen!
Kan niet meer. Is er al eens een van een 6-0 achterstand teruggekomen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:59 schreef BB-King het volgende:
Komop Barney... de grootste comeback ooit moet nu komen!
Ja echt geweldigquote:
Er was toch ooit een finale waar iemand vanauit 4-0 2-0 in legs achter de wedstrijd nog won bij best of 9quote:
Kap eens.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
oooooooooooooooooonehundredeightyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Wel voor een finale, niet het hoogste gemiddelde ooit op het PDC WK.quote:
Hij had wel met 2-3 voor kunnen staan...quote:Op zondag 4 januari 2009 22:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Tuurlijk.![]()
Niemand kan wat tegen The Power doen in deze vorm..
Jij hebt er dus 0,0 verstand van. Barney gooit een heel prima gemiddelde van 101. Dan kun je niet spreken van een afgang.quote:
Inderdaad, maar een deel van het nederlands publiek zijn een stelletje aso's eerste klas.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou voor Barney leuk zijn als hij in Nederland het respect kreeg wat hij van het Engelse publiek krijg t:)
Vergeet niet da het ook zo hoog is dat die amper heeft kunnen finishen met die Taylor in deze vorm, zijn dubbles liepen nou niet bepaald lekker.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:05 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jij hebt er dus 0,0 verstand van. Barney gooit een heel prima gemiddelde van 101. Dan kun je niet spreken van een afgang.
Barney heeft zijn kansen gehad. Als hij iets meer dubbels erin gooit had het op een gegeven moment 3 - 3 gestaan. Bij 4 - 1 meende ik te zien dat Barney het opgaf. Het was ook niet meer pissed als hij slecht gooide daarna.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:05 schreef YellowBlacks het volgende:
Taylor was dit toernooi de beste en heeft verdiend gewonnen. Van Barneveld heeft laten zien dat ie een top darter is, maar Taylor is toch zeker een paar maatjes te groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |