abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65726932
En nu is dat gespuis lid-af gemaakt?
pi_65727064
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:11 schreef De_Brok het volgende:
En nu is dat gespuis lid-af gemaakt?
Nee want het was een grapje

Tevens nog ene goede grap van gisterenavond. Een roeier uit m'n boot moest een invaller regelen omdat ie niet kan dit weekend, wijzen we iemand aan die die kan vragen. Hij zo vragen maar hij kon niet. Wij kei hard lachen want hij had onze beste lichte pik gevraagd die WK heeft geroeid enzo Toen zei ik nog dat ie 2 kratten bier van me kreeg als ie Vellenga als invallre zou vragen maar hij durfde niet meer
pi_65731070
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 03:38 schreef De_Ananas het volgende:
Net sterke vaerhalen avond gehoad
Avond? Eerder nacht
pi_65736188
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:11 schreef Bellah het volgende:

[..]

Avond? Eerder nacht
!

Net weer getrained. Het gaat echt steeds beter, ik zat nu voor het eerst in mijn loopbaan tijdens ED onder de 2.10 . In anderhalve maand ben ik zo'n 12 seconde sneller gegaan terwijl ik 4/5/6x langer train nu. Ik zweet ook steeds later. In het begin vind ik ergometeren niet zo vet maar als ik eenmaal een zweetdruppel op mijn hoofd voel dan ben ik gelijk verliefd Dan ga ik nog beter mijn best doen en dan kom ik echt in een roes

Ik deed net korter dan de afgelopen keren omdat dit voor het eerst was dat ik maar 1 dag rust heb genomen en ik laat ging slapen vanwege sterke verhalen avond ( ) maar het ging echt zo verschrikkelijk goed Enige waar ik last van had waren m'n handen, weet niet precies hoe het komt maar het begint wel irritant te worden. Begon rustig 2.12 te doen de eerste 5 minuten maar daarna ging het steeds beter en toen ik ging zweten toen ging ik versnellen Mijn 2de sessie ging nog beter, daar zat ik de heletijd rond de 2.08, de laatste 3 minuten ging ik nog versnellen. Eerst tempo 25 en naar 2.00 gaan en de laatste 2 minuten tempo 30 en rond de 1.54 zitten. Toen begon ik echt hard te zweten, het voelde echt zo heerlijk Laatste 20 seconde nog alles eruit geperst en tikte ik de 1.40 aan.

Dat moment dat je afstapt dan, dat is echt het beste gevoel dat er is. Je bent helemaal kapot, je zweet je de tering en je voelt je lul helemaal verkeerd zitten in je pakje (ja Clubroeiers hebben bij ons soms ook een wedstrijdpakje). Echt een beter gevoel is er niet, je weet dat je kapot bent gegaan en je bent daarna zo tevreden over jezelf, dat gevoel hoor je eigenlijk de hele dag vast te houden

Toen ff cooling down gedaan en m'n jas aangedaan en op de fiets gestapt. Het sneeuwde, ik had het warm en ik rook verschrikkelijk lekker naar m'n zweet. Lekker mijn muziek nog wat harder gezet (nog harder dan tijdens het ergometeren. Ik ergometer altijd met mijn eigen muziek op, hardcore ) en dan op je gemakje met je handschoenen aan door de sneeuw naar huis fietsen, je voelt je dan echt de koning van de stad, zo stoer ben je dan

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik ben bang dat je te enthousiast wordt, het gaat echt 10x beter dan ik had verwacht maar ik denk nog steeds dat ik een terugslag ga krijgen. Ik ben bang dat ik alles wat ik tegenkom kapot ga slaan en heel m'n handen open ga halen als ik weer geblesseerd raak

Waarschijnlijk klinkt het verhaal voor jullie overdreven, voor de meeste hier stelt zo'n training geen zak voor, maar als je na 5 jaar geblesseerd te zijn gewees tje weer zo lekker gaat sporten dan komt er echt iets los. Ik zit een beetje te shaken hier achter mijn pc

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Ananas op 04-02-2009 16:44:45 ]
pi_65736634
Het enige slechte is dat ik nu gewoon m&m's naar binnen zit te werken alsof het niets is Moet eigenlijk zorgen dat ik pasta klaar heb staan die ik zo in de magnetron kan gooien.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:55:13 #204
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65747507
ananas, gast, ga DOUCHEN na een training :|
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_65747717
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:55 schreef Pluizel het volgende:
ananas, gast, ga DOUCHEN na een training :|
Wheheh ik wist dat daar iemand over ging zeuren !

Ik woon op 2 minuten van Skoll en m'n eigen douche is toch iet wat fijner dan die koude douches op skoll zelf en waar je voetschimmel krijgt zonder slippers (die ik niet heb). Dan stap ik dus gewoon ff op m'n fiets en dan douche ik thuis.
pi_65749123
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:37 schreef De_Ananas het volgende:

Dat moment dat je afstapt dan, dat is echt het beste gevoel dat er is. Je bent helemaal kapot, je zweet je de tering en je voelt je lul helemaal verkeerd zitten in je pakje (ja Clubroeiers hebben bij ons soms ook een wedstrijdpakje). Echt een beter gevoel is er niet, je weet dat je kapot bent gegaan en je bent daarna zo tevreden over jezelf, dat gevoel hoor je eigenlijk de hele dag vast te houden
Pakjes krijg je niet, die moet je verdienen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_65749233
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Pakjes krijg je niet, die moet je verdienen
Ik vind dat ik het wel verdien met wat ik allemaal voor Skoll doe
pi_65751095
Het is zeker niet heel gek dat ik nu keihard wil gaan drinken.

Redenen:

- Geld genoeg door het 3 maanden niet uitgaan
- Zin om een willekeurig wijf te regelen dankzij mijn aanvaringen met wat rondloopt in de bieb
- Door al dat trainen heb je een supermanlichaam
- Er ligt toch ijs, alternatieve trainingen zuigen keihard
- Laatste tentamen vandaag gehad
- Eerste wedstrijd is over 4 weken
- Training van morgen is pas morgenavond en zonder coaches
- Gaat niet veel kosten omdat je er na 3 bier afligt

Ik heb oprecht nog nooit zo veel redenen gehad

OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65751174
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:22 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Het is zeker niet heel gek dat ik nu keihard wil gaan drinken.

Redenen:

- Geld genoeg door het 3 maanden niet uitgaan
- Zin om een willekeurig wijf te regelen dankzij mijn aanvaringen met wat rondloopt in de bieb
- Door al dat trainen heb je een supermanlichaam
- Er ligt toch ijs, alternatieve trainingen zuigen keihard
- Laatste tentamen vandaag gehad
- Eerste wedstrijd is over 4 weken
- Training van morgen is pas morgenavond en zonder coaches
- Gaat niet veel kosten omdat je er na 3 bier afligt

Ik heb oprecht nog nooit zo veel redenen gehad

pi_65752792
Kan iemand een bron vinden of het 'uit betrouwbare bron' zeggen waar een Empacher of Fillippi tegen bestand is (aantal graden onder nul, zonder ijsgang uiteraard)?
pi_65755460
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Kan iemand een bron vinden of het 'uit betrouwbare bron' zeggen waar een Empacher of Fillippi tegen bestand is (aantal graden onder nul, zonder ijsgang uiteraard)?
Voor wat ik er van weet is het probleem met temperaturen onder 0 dat als er ergens water tuseenkomt, en dat bevriest en dus uitzet het schade aan kan richten. Dus als je volledig watervrij roeit en nergens spettert kan je er bij alle temperaturen onder 0 mee varen.

Oude houten empachers werken trouwens prima als ijsbreker heb ik afgelopen dinsdag gemerkt, dus dat kan je ook een keer proberen.
pi_65772676
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:49 schreef De_Ananas het volgende:
iets over m&ms
Ik zie hier een overeenkomst

Compo ergometers+vaarverbod+veel compoploegen+heel lang van tevoren afschrijven = Belle gaat hardlopen vanavond
pi_65828008
mooie acties als het bestuur op wintersport is

pi_65830659
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Waarschijnlijk ga ik wel weer gecorrigeerd worden hier door mensen die ,vinden dat ze meer van materiaal weten dan ik maar volgens mij kan er gewoon gevaren worden zolang er geen ijs is. Overnaedsch materiaal niet gebruiken maar al het kunststof kan er zonder meer tegen. Het is natuurlijk wel lastig als het dusdanig koud is dat het water wat in je slidings komt bevriest, dat geeft zo'n naar hobbelig gevoel.

Oftewel zolang je geen ijsbreker speelt is er niks mis mee, en lekker genieten van het varen in een boot.
pi_65830956
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef jw3 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga ik wel weer gecorrigeerd worden hier door mensen die ,vinden dat ze meer van materiaal weten dan ik maar volgens mij kan er gewoon gevaren worden zolang er geen ijs is. Overnaedsch materiaal niet gebruiken maar al het kunststof kan er zonder meer tegen. Het is natuurlijk wel lastig als het dusdanig koud is dat het water wat in je slidings komt bevriest, dat geeft zo'n naar hobbelig gevoel.

Oftewel zolang je geen ijsbreker speelt is er niks mis mee, en lekker genieten van het varen in een boot.
Joh en met omslaan kan het ook koud zijn.
Dus skiffen terwijl je dat niet kan is ook niet slim

Ook na het varen boot goed droog maken ivm ijs vorming op boot.
pi_65843726
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb geroeid
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 februari 2009 @ 11:34:56 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65844167
Wij niet vanochtend, verdorie die amstel alweer dicht.
Vanmiddag nog maar een poging wagen!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 februari 2009 @ 17:41:57 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65855156
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:07 schreef immortalsean het volgende:
mooie acties als het bestuur op wintersport is

pi_65856948
Net ff de langste tijd ooit geergometerd voor mijn doen en gelijk een PR gezet

Nu het coachen, het is echt kut met peren. We hebben echt een hoop gezeik en dan niet op roeitechnisch vlak (was dat maar zo )
pi_65861583
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef jw3 het volgende:

[..]

Net terug uit Hazewinkel.. Hebben we mooi vrijdag, zaterdag en vandaag kunnen trainen. In totaal 5 lange trainingen kunnen draaien. Er lag gisterochtend wat uit, maar dat hadden een paar motorbootjes kapotgevaren. Die ochtend nog wel tegen een kleine ijsschots gevaren, gelukkig geen schade..
Maar Hazewinkel was super, mooi volop kunnen trainen

wel verslagen door Licht met sparren, maar dat schijnt wel vaker zo te zijn zo vroeg in 't seizoen
pi_65861702
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:05 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Net terug uit Hazewinkel.. Hebben we mooi vrijdag, zaterdag en vandaag kunnen trainen. In totaal 5 lange trainingen kunnen draaien. Er lag gisterochtend wat uit, maar dat hadden een paar motorbootjes kapotgevaren. Die ochtend nog wel tegen een kleine ijsschots gevaren, gelukkig geen schade..
Maar Hazewinkel was super, mooi volop kunnen trainen

wel verslagen door Licht met sparren, maar dat schijnt wel vaker zo te zijn zo vroeg in 't seizoen
Vorig jaar in Brugge was Licht iets van 17 seconde sneller dan zwaar op 3k

Later was niet alleen Zwaar maar ook Licht slecht
pi_65866821
Ik zag vandaag de gehele clubacht dames van de buren op een ergo zweten. Of wacht, de gehele? Neenee! Er zat 1 heer tussen.

Leg dát maar eens uit Bellah.
pi_65868056
Yeaaaah licht!

Bovendien zat ik vandaag zekersteweten niet op een ergo te zweten maar verging ik van de rugspierpijn. Helaas, helaas Maar ik kan 'm wel voor je uitleggen, als je dat graag hebt: men organiseerde een competitietrainingsdag en er kwamen maar liefst 9 mensen opdagen...

Toch leuk dat je d'r even naar keek Overigens zit géén van die meisjes in mijn acht want zondag rustdag, dus daar heb je dan misschien 'n verkeerd beeld van.. Maargoed, mijn verdenkingen over jou zijn ook geheel gebaseerd op... niets. Oh ja overigens, m'n knie lijkt wel weer hersteld (maar heb ook niet meer gezwommen..) alleen heb ik nu echt overal spierpijn. Tijd voor slaap

Ikbendonderdagjarig:D
pi_65876835
Sinds wanneer willen competitie roeiers trainen? Maar dat verklaart een hoop, ik dacht aan clubacht omdat er een clubacht-coach-trui rondliep. En ik was saai aan het spinnen
pi_65877047
"Trainen is voor talentlozen. Wij oefenen. "
(niet mijn uitspraak).. Maareh ja, blijkbaar willen competitieroeiers dus niet trainen (liever niet op zondag x2). Ik geloof wel dat een paar meisjes van de clubacht van vorig jaar er waren, dus dat verklaart.

En heuj! Ik ga vanavond ook spinnen... Maar dan bij de Fitness Factory, waar lessen eigenlijk te kort duren.. Vanaf donderdag gaat 't weer vriezen. Snik.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 12:35:22 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65877206
Nog mensen in de buurt van Willem3 vandaag? 16:00 weer eens het water op
pi_65877243
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:28 schreef Bellah het volgende:
(niet mijn uitspraak).. Maareh ja, blijkbaar willen competitieroeiers dus niet trainen (liever niet op zondag x2). Ik geloof wel dat een paar meisjes van de clubacht van vorig jaar er waren, dus dat verklaart.

En heuj! Ik ga vanavond ook spinnen... Maar dan bij de Fitness Factory, waar lessen eigenlijk te kort duren.. Vanaf donderdag gaat 't weer vriezen. Snik.
Ik wilde al zeggen.. Want ik ga vanavond op de enige spinner zitten die het nog doet bij Orca/Triton..
Nog steeds last van m'n rug. Vandaag maar even een afspraak maken met fysio..
pi_65877328
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik wilde al zeggen.. Want ik ga vanavond op de enige spinner zitten die het nog doet bij Orca/Triton..
Nog steeds last van m'n rug. Vandaag maar even een afspraak maken met fysio..
Die andere is inderdaad ruk, maar met zijn achten op één fiets is ook niet haalbaar Er zit bij de FF wel altijd (als ik er ben) een Tritonees die echt tijdens het infietsen al een halve liter zweet kwijt is. Hij is mijn inspiratie
pi_65877672
FF spinnen is wel oké, maar idd wat kort. Twee lesjes (strength 2 en endurance ofz) is prima - kan je zelfs wat eten tussendoor. Ik spin alleen op zondag op de loods, zodra de pekel weg is geregend komt de racefiets weer van stal.
pi_65878194
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nog mensen in de buurt van Willem3 vandaag? 16:00 weer eens het water op
Ben om 5 uur op Skoll.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 13:09:52 #231
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65878219
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ben om 5 uur op Skoll.
Laten we een appelsapje doen.
pi_65878310
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:09 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Laten we een appelsapje doen.
Ben er niet zo heel lang, moet alleen ff wat bespreken
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 13:13:42 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65878342
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ben er niet zo heel lang, moet alleen ff wat bespreken
pi_65880194
Ik denk dat ik woensdag weer even op W3 ben, moet dan helaas vanaf dinsdag het weer in Sevilla in de steek laten. En volgens mij zit pulp nu in het vliegtuig terug naar de kou in Nederland.
pi_65881621
Schitterend moment trouwens op trainingskamp..
Wij (EJZ) hadden net onze buikjes rond gegeten aan kip curry met rijst en een paar toetjes..
Lopen we terug naar ons huisje, komen we langs die van Licht.

We kijken naar binnen en zien we daar de voltallige lichte selectie in een klein kamertje zitten. Ze gaven een krop sla door. Ieder scheurde een blaadje sla af en deed er wat pesto op. Dat was hun avondeten.
pi_65881781
Hm. Dalijk even op z'n kop geven

[ Bericht 58% gewijzigd door Bellah op 09-02-2009 15:16:00 ]
  maandag 9 februari 2009 @ 16:47:22 #237
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_65885149
straks om 18.00 m'n eerste ergometer training van het jaar, en het is ook nog eens ED. lekker langzaam doodgaan dus. Scheelt iig dat ik m'n hartslagmeter heb om me te beschermen tegen hele nare sessies
pi_65888425
zojuist afgeglad ... dus we kunnen zaterdag tijdens trainingweekend op de amstel al in een gladde boot oefenen.

en de gyas-hunze ook mooi in een gladde boot.

alleen moeten we nog wel even wat meer trainingsmomentjes zien te pakken, tot die tijd.
pi_65891528
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:21 schreef jw3 het volgende:
Ik denk dat ik woensdag weer even op W3 ben, moet dan helaas vanaf dinsdag het weer in Sevilla in de steek laten. En volgens mij zit pulp nu in het vliegtuig terug naar de kou in Nederland.
En ik ben weer terug Wat een tering weer hier, blijf nog maar even als je kunt.
Best grappig dat Sevilla als je alles zelf geregeld hebt en het blijkt dat er zomaar een kamer door de bond voor je geregeld is. Ach ik ben niet te beroerd om daar in te gaan zitten zodat er voor de overigen van Skadi wat meer plaats overblijft.
Ik heb het lekker druk gehad met wat bondsroeiers van Skadi en een zooitje toproeiers van Skoll en Skadi die zelf een kamp hadden geregeld. Er bleef zowaar weinig tijd over om uitgebreid te gaan drinken met JW3 tussendoor.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_65899083
Pullup wil je niet een keertje meefietsen met onze Club8? Gastcoach voor een uurtje
pi_65905249
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:28 schreef Bellah het volgende:
(niet mijn uitspraak)..
Paul Drewes?
pi_65906391
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:18 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup wil je niet een keertje meefietsen met onze Club8? Gastcoach voor een uurtje
Ga ik doen maar het gaat na de Heineken en Head worden want met al die vorst zal er nog wel een boel te doen zijn met de wedstrijdploegen.
pi_65908252
Aankomend weekend naar de Amstel met m'n EJD. Hopelijk is het dan een beetje ijsvrij...

En wat betreft dat avondeten van licht: hadden ze dat zelf bedacht of is er daar gewoon een rare coach bezig?
pi_65909450
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Ga ik doen maar het gaat na de Heineken en Head worden want met al die vorst zal er nog wel een boel te doen zijn met de wedstrijdploegen.
Ik schaam me sowieso voor het niveau van de ploeg tot nu toe want we hebben amper getrained, alleen op de ergo gaat het wel goed

Maar zou echt mooi zijn als je een keertje mee zou kunnen
pi_65932183
pff, ergometeren direct nadat je koffie, taart, en een biertje op hebt, is niet zo'n goed idee ... en al helemaal niet als je een 500 metertje besluit te doen.

echt heel de eerste 250meter alles voelen opborrelen, gelukkig in de tweede helft weinig last meer ervan. met dit soort omstandigheden is een tijd van 1:32.5 nog best netjes, toch?

daarna nog even 10 minuten tussen de 2:00 en 2:20 ... en nog 6 minuten lang 30 sec hard (niet max) 1 min light. en dan een paar uur lang maar half adem kunnen halen omdat je anders gaat hoesten.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 23:10:54 #246
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65932824
Wij moesten ook laatst afstandjes doen

500 - 1000 - 500m. Dodelijk
pi_65932962
een teamgenoot die ook bier en taart op had, is op gegeven moment maar even in standaard haal gaan roeien, en daarna maar even van de ergometer afgestapt, omdat het er anders uit zou komen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 23:16:26 #248
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65933081
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:13 schreef immortalsean het volgende:
een teamgenoot die ook bier en taart op had, is op gegeven moment maar even in standaard haal gaan roeien, en daarna maar even van de ergometer afgestapt, omdat het er anders uit zou komen
Ja ik moet zeggen dat ik af en toe ook al de loods ben uitgesprnt omdat anders mijn sultana's, eierkoeken of andere dingen eruit zouden komen. Echt trainingsintensiteit wil je wel halen van zo'n ergo anders heb je d'r geen klap aan

Trouwens, was je niet intraining?
pi_65933136
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:13 schreef immortalsean het volgende:
Mietjes
pi_65933221
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja ik moet zeggen dat ik af en toe ook al de loods ben uitgesprnt omdat anders mijn sultana's, eierkoeken of andere dingen eruit zouden komen. Echt trainingsintensiteit wil je wel halen van zo'n ergo anders heb je d'r geen klap aan

Trouwens, was je niet intraining?
nah, ik was vijfde qua conditie, voor een boot van vier ... dus nu een club-roeier ... maar doe nog wel rustig aan met bier ... ik ga voor drie keer is scheepsrecht bij selectie volgend jaar ... en daarom nu alvast maar een beetje beginnen met trainen daarvoor
pi_65933283
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wij moesten ook laatst afstandjes doen

500 - 1000 - 500m. Dodelijk
2x8x250. Dat vond ik wel dodelijk..

En het bleek niet sla met pesto te zijn, maar iets van pastasalade maar daar moesten ze nog op wachten want Die jongens eten ook wel fatsoenlijk, en ik neem aan tijdens een trainingskamp al helemaal.

Fijne boottraining gehad vanavond en morgen weer (oh en een aanvaring gehad.. onder het motto 'alles kan kapot') (nee natuurlijk niet met opzet)
pi_65935430
Vandaag een 20 minuten test gedaan, en ik kan je vertellen dat dat echt niet lachen is

Wel exact m'n streeftijd gehaald nadat ik de laatste 8 minuten er toch iets boven zat... (gemiddeld 1:48,3) dus ik ook weer blij. Ik ben wel een aantal keer gestorven maar dat mag de pret niet drukken; ben ook al bijna 72 kilootjes!

Helaas wordt het weer aankomende dagen niet best hier; het trainingsweekend van aankomend weekend gaan we misschien in Amersfoort doen...

Nog 2,5 week tot de KURK Winterwedstrijden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_65936274
potdorie, ik heb er nu al zin ... komend weekend trainingsweekend, veel en hard varen op de amstel ... en 't weekend erna wedstrijd in groningen, knallen in de kou!

mooie dingen in 't leven!

[ Bericht 3% gewijzigd door immortalsean op 11-02-2009 01:27:58 ]
pi_65938943
Oh ja, wij hebben ook toch besloten de Gyas-Hunze te starten (was eerst sprake van niet). Dus, tot dan!
pi_65960017
Welke verenigingen gaan komend weekend allemaal naar Brugge?

Ik wil ook mee maar m'n opa en oma hebben dan een verjaardag

We zouden nog wel uitgaan met de stuurtjes en coaches
pi_65982806
Kan er iemand uit Amsterdam een prognose geven over de kansen dat er dit weekend op de Amstel geroeid kan worden (qua ijs ed.)? Zoals het er nu naar uit ziet gaat het ongeveer 2 graden vriezen 's nachts. Hoe laat zou het dan ongeveer ijsvrij kunnen zijn?
pi_66006285
Ik mag toch hopen dat de Amstel roeibaar is..
Wij gaan er a.s. zaterdag en zondag trainen..
Tenminste WIJ? Ik niet. Vandaag zouden we 20km varen, maar na 10km had ik teveel last van m'n rug om verder te gaan. Dus ben er even uit voorlopig..
pi_66006509
Jammer dat je dit weekend er niet bij bent. Ik ben eindelijk weer een keertje op zaterdag op Willem III in ieder geval. Verwacht eigenlijk dat er wel gevaren kan worden, maar geen garanties. Wie weet kan onze ervaren coach hier, pulp, nog even een uitspraak doen over de ijsverwachting.
pi_66007215
zóó, we hebben op het laatste moment nog een stuurtje kunnen regelen ... dus we komen jullie d'r allemaal uitvaren zaterdag! en d'ruit drinken zaterdagnacht! en zondag lekker brak wezen.

en als de amstel last van ijs heeft, sla ik 'm!
pi_66008015
wat staan roei(st)ers (en dan vooral eerstejaars) er toch altijd onflatteus op, op foto's van ergometerwedstrijden ... volgens mij als ik een paar van die foto's op de website (van de vereniging) zet, gaan een aantal dames flink pissig op mij worden.
pi_66008312
Hebben ze dames dan in Enschede?
pi_66008318
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:02 schreef immortalsean het volgende:
zóó, we hebben op het laatste moment nog een stuurtje kunnen regelen ... dus we komen jullie d'r allemaal uitvaren zaterdag! en d'ruit drinken zaterdagnacht! en zondag lekker brak wezen.

en als de amstel last van ijs heeft, sla ik 'm!
Ik wil je zaterdag er bes tuit gaan drinken hoor, mooie oefening voor carnaval
pi_66009159
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:07 schreef De_Ananas het volgende:
Hebben ze dames dan in Enschede?
Nee.
Grrrom

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 februari 2009 @ 09:48:42 #264
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66011622
Wij gaan ook trainen zaterdag 9 & 1 uur, ga er wel vanuit dat het ijsvrij is
pi_66020789
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:46 schreef immortalsean het volgende:
wat staan roei(st)ers (en dan vooral eerstejaars) er toch altijd onflatteus op, op foto's van ergometerwedstrijden ...
niet alleen eerstejaars: http://www.merijnsoeters.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=27547
met de foto zal ze niet blij zijn, maar wel weer een blik erbij.
pi_66024509
Ach, ze lacht wel lief..

Iemand ooit last gehad van z'n vingers (aan de buitenarm-hand), dus als je bijvoorbeeld een vuist wil maken?

/edit, hahaha... dit topic wordt gewoon een opsomming van wat roeiers allemaal voor klachten hebben nu rug, arm, blaren, alles

[ Bericht 11% gewijzigd door Bellah op 13-02-2009 16:17:41 ]
pi_66024621
Ik heb verschrikkelijke last van mijn eelt/blaar op mijn handen. Als ik ergometer, ook al is het 3 minuten, dan verschuift dat van een normale eeltplek wat gewoon rond is naar boven zodat je daar een ophoping krijgt en dat doet echt verschrikkelijk zeer als je daarop ergo't. Knijp ik te hard of iets dergelijks?
pi_66025667
@Bellah: Kan een lichte overbelasting zijn. Je roeide voor deze club8 nooit heel fanatiek toch? Als je nu ineens wat fanatieker gaat roeien, kan het zijn dat de ontwikkeling van je spieren/pezen nog wat achter loopt en je daardoor wat irritatie krijgt. Je kunt even kijken of het in een bepaald deel van haal is. Bijvoorbeeld, als het tussen uitzet en inzet is is kan het bijvoorbeeld te maken hebben met knijpen of clippen met je buitenhand? Als het juist in de haal is kan het een overbelasting van een pees zijn waar veel kracht op komt door het hangen.

De_Ananas. Dat kan inderdaad heel goed met knijpen te maken hebben. Met ergometer hoef je, je handle niet eens echt vast te pakken. Je kunt hem in je vingers laten hangen (met duimen los dus) als test om te kijken of het dan nog pijn doet.

Ik kom komend weekend ook langs de Amstel coachen, wordt een drukte van belang daar
pi_66026135
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:28 schreef Delnooz het volgende:
De_Ananas. Dat kan inderdaad heel goed met knijpen te maken hebben. Met ergometer hoef je, je handle niet eens echt vast te pakken. Je kunt hem in je vingers laten hangen (met duimen los dus) als test om te kijken of het dan nog pijn doet.

Ik kom komend weekend ook langs de Amstel coachen, wordt een drukte van belang daar
Van wie ben jij precies of mis ik iets?

En het zou best door knijpen kunnen komen ja maar ik weet gewoon niet goed hoe ik moet ergometeren
pi_66029081
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:00 schreef Bellah het volgende:
/edit, hahaha... dit topic wordt gewoon een opsomming van wat roeiers allemaal voor klachten hebben nu rug, arm, blaren, alles
Neuh ik niet
pi_66029494
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb verschrikkelijke last van mijn eelt/blaar op mijn handen. Als ik ergometer, ook al is het 3 minuten, dan verschuift dat van een normale eeltplek wat gewoon rond is naar boven zodat je daar een ophoping krijgt en dat doet echt verschrikkelijk zeer als je daarop ergo't. Knijp ik te hard of iets dergelijks?
Misschien overtolig eelt wegvijlen.. stevige huid is oke, plakken eelt krijg ik last van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koert op 13-02-2009 18:26:34 ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:50:11 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66030179
Morgen trainingsdag hier in Groningen, het is net warm genoeg om met hout het water op te mogen

En: onze ploegbroeken zijn klaar! (y)
pi_66036101
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:21 schreef Koert het volgende:

[..]

Misschien overtolig eelt wegvijlen.. stevige huid is oke, plakken eelt krijg ik last van.
Het is niet echt bijzonder veel.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 februari 2009 @ 22:58:21 #274
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66040319
Phocas komt ook gezellig debiel doen dit weekend aan de amstel _

Maar goed, even meegefietst met EJD en dat zag er wel strak uit
pi_66040361
Ik ga morgen rond 10/10.30 ergoeen. Kom je dan ff langs Bart?
pi_66040367
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Phocas komt ook gezellig debiel doen dit weekend aan de amstel _

Maar goed, even meegefietst met EJD en dat zag er wel strak uit
De vrouwen of het roeien?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 08:02:47 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66047520
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:59 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ga morgen rond 10/10.30 ergoeen. Kom je dan ff langs Bart?
Ik ben denk rond half 11 wel weer van het water ik kan even langs hoppen
pi_66049171
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik ben denk rond half 11 wel weer van het water ik kan even langs hoppen
Heb me verslapen en geen zin meer om te trainen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 12:18:03 #279
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66050447
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Heb me verslapen en geen zin meer om te trainen
hehe! Wat doet die botenwagen trouwens bij jullie voor die weer afgeladen wordt!? Niet naar brugge?
pi_66050531
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:18 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

hehe! Wat doet die botenwagen trouwens bij jullie voor die weer afgeladen wordt!? Niet naar brugge?
Weet niet, misschien van Sevilla of Almelo (MGD)

Ik ga over 20 minuten trouwens trainen
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 12:25:39 #281
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66050611
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 12:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Weet niet, misschien van Sevilla of Almelo (MGD)

Ik ga over 20 minuten trouwens trainen
gezellig! Ik ga straks maar weer het water op! Tering druk bij W3
pi_66051517
Eerst lag er zelfs nog ijs Bij W3, maar dat is gelukkig ook weer weg. De botenwagen was zo te zien deels Triton boten, en deels de terugkomst van Sevilla. In ieder geval uitmuntend weer om nu lekker te varen, alhoewel ik maar een heel kort stukje gevaren heb. Overigens natuurlijk wel dank aan Phocas voor het stukvaren van het ijs.

D_A of andere W3 (gast)roeiers al bekend hoe laat jullie morgen varen?

[ Bericht 5% gewijzigd door jw3 op 14-02-2009 20:01:48 ]
pi_66085316
Ik was er gisteren ook, relaxed ook die wedstrijdroeiers. Normaal gesproken bij een tiende graad vorst of één ijsklontje in het kanaal mag er niet geroeid worden. Gisteren pleuren ze die boot vanaf het vlot vol in het ijs en breken nog 20 meter ijs voordat ze in open water zijn :|

Mocht iemand het nog gezien hebben, ik was de enige c4 op de amstel aan het coachen, geleende boot van skoll.
pi_66085434
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:15 schreef cryforhelp het volgende:
Ik was er gisteren ook, relaxed ook die wedstrijdroeiers. Normaal gesproken bij een tiende graad vorst of één ijsklontje in het kanaal mag er niet geroeid worden. Gisteren pleuren ze die boot vanaf het vlot vol in het ijs en breken nog 20 meter ijs voordat ze in open water zijn :|

Mocht iemand het nog gezien hebben, ik was de enige c4 op de amstel aan het coachen, geleende boot van skoll.
Welke boot leende je?

Gisteren ging ik nog ff trainen en ik zag verdomde veel Triton wijven bij ons rondlopen Ook Euros was bij ons om te bakken

Ik ben bang dat m'n buik overbelast is, ik stapte halverwege m'n training af (woensdag ook al) en had me toch een last van mijn buik de hele dag/avond
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 16:31:19 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66087648
2K testje gehad vandaag

En nog een boottraining, nu vind ik roeien stom
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 16:31:30 #286
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66087658
En het regent
  zondag 15 februari 2009 @ 17:20:22 #287
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66089302
boottraining werd niks vandaag omdat we alleen op het verbindingskanaal mochten en daar gister ook al ijs lag, dus ben ik maar gaan schaatsen vandaag
Morgen weer ergoën, en dan zit ik straks al op 3 trainingen in 3 dagen. Gaat de goede kant op voor een competitieroeier
pi_66090962
Ik vooral aan de bar gezeten en gezien hoe druk het op W3 was. Vond het dit keer niet erg om de ochtend binnen te zitten. Wat was de score van de 2K test?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2009 @ 18:13:41 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66091043
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:10 schreef jw3 het volgende:
Ik vooral aan de bar gezeten en gezien hoe druk het op W3 was. Vond het dit keer niet erg om de ochtend binnen te zitten. Wat was de score van de 2K test?
6.35, maar goed heb dan ook een maand lopen prutsen met een knie die niet meewerkte. Verder wat vermoeid en gefrustreerd. Het heeft nogal een invloed op je leven dat roeien.
  zondag 15 februari 2009 @ 22:52:09 #290
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66102619
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:02 schreef jw3 het volgende:
Overigens natuurlijk wel dank aan Phocas voor het stukvaren van het ijs.

Dat was inderdaad wel leuk om te doen
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66113442
Relax trainingsweekendje gehad. Euros dames eraf gepaald en een strakke 5K neergezet! Laat de WW maar komen!
pi_66114372
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Van wie ben jij precies of mis ik iets?

En het zou best door knijpen kunnen komen ja maar ik weet gewoon niet goed hoe ik moet ergometeren
Ook een coach van Phocas. Dat wat ik zei van het hangen aan je handle, dus me de duimen los en alsof je een skullpaal vast hebt dat helpt meestal wel.
pi_66114440
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:54 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Ook een coach van Phocas. Dat wat ik zei van het hangen aan je handle, dus me de duimen los en alsof je een skullpaal vast hebt dat helpt meestal wel.
Ik probeer het op verschillende manieren te doen maar het gaat echt heel kut. En ik weet niet hoe ik moet skullen

Tevens ben ik overbelast ofzo, ik had me toch een pijn aan m'n buikspieren zaterdag, niet leuk meer
pi_66117251
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?

Ik heb zaterdag en zondag alleen meegefietst met mijn eigen ploeg (Triton EJZ), ik was te herkennen aan mijn Triton-shawl en gele pet. Zaterdag twijfelden of we wel konden roeien. De halve Amstel lag 's ochtends nog dicht door het ijs. Mag gelukkig denderde Euros met 3 boten vanaf Poseidon door het ijs. Echt gestoord. Als er bij ons (Merwede) ook met een klein vliesje ijs ligt dan geldt er een vaarverbod (en terecht).

Maargoed, we hebben dus mooi wat roeikilometers kunnen maken. Zelf ga ik morgen naar de manueel therapeut, ik hoop dat m'n blessure meevalt..
pi_66117649
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?

Ik heb zaterdag en zondag alleen meegefietst met mijn eigen ploeg (Triton EJZ), ik was te herkennen aan mijn Triton-shawl en gele pet. Zaterdag twijfelden of we wel konden roeien. De halve Amstel lag 's ochtends nog dicht door het ijs. Mag gelukkig denderde Euros met 3 boten vanaf Poseidon door het ijs. Echt gestoord. Als er bij ons (Merwede) ook met een klein vliesje ijs ligt dan geldt er een vaarverbod (en terecht).
...
whehehe, toch wel hulde voor ons bestuur wat dat betreft! en achja, op onze botenwagen is de boegpunt van een phocas 4+ enigszins flink kapot gegaan, dus (lichte) schade door ijs op andere boten had er ook wel bij gekund, maar gelukkig niets gehoord over ijsschade.

maar die Triton EJZ boot had de boeg daarvan een unox muts op, op zaterdag? want dan heb ik jullie wel gezien.
pi_66118293
Het was jammer dat er geen georganiseerde spar tot stand kwam met alle verenigingen die er aanwezig waren. Ik had het graag gezien.
Ik was alleen zondag op Skoll met de eerste divisiedames. Iedereen is net terug uit Sevilla en nog wat moe maar het was een mooie gelegenheid om weer eens in de acht te stappen s'middags.
Met alle eisen die er aan bondsdeelname kleven is het best moeilijk om fatsoenlijk je verenigingsacht behoorlijk te kunnen voorbereiden
De rest Skoll zat in Brugge waardoor de kachel op Skoll zelf was uitgezet en dat maakte het verblijf wat karig maar we hebben ons wel vermaakt.
Nu eens kijken of we De Head en Heineken weer kunnen winnen met de dames. De laatste jaren ging dat prima.
pi_66120330
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Zelf ga ik morgen naar de manueel therapeut, ik hoop dat m'n blessure meevalt..
Ik ook naar de fysio en idem.. Tis trouwens tijdens de haal en ook als ik op m'n vingers duw (eigenlijk ook met stofzuigen en zelfs typen ) dus ik denk wanneer er druk op staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bellah op 16-02-2009 15:04:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')