abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 16:50:48 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64651331
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Hezbollah is niet weg. Maar hoeveel last heeft Israel de laatste 2 jaar nog gehad van deze organisatie?
Ik heb het al eens eerder gepost maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd. Hezbollah heeft Libanon feitelijk compleet in de greep. Veel meer nog dan in 2006.
pi_64651343
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Oh nee je hebt gelijk, dan is het minder ergens dat er zoveel onschuldigen zijn gestorven.
Heb je cijfers dan?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_64651381
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hezbollah heeft Libanon feitelijk compleet in de greep. Veel meer nog dan in 2006.
Daar heb je gelijk in en aangezien het Arabische landen betreft is het in deze kwestie niet eens verwonderlijk als Hezbollah straks vanuit hun kant ook raketten op Israel gaat afschieten.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_64651396
quote:

[..]

Oh nee je hebt gelijk, dan is het minder ergens dat er zoveel onschuldigen zijn gestorven.
Het is heel erg dat dat gebeurt. Maar de schuld moet je zoeken bij Hamas, niet Israel. Gelukkig denken de meeste wereldleiders er net zo over. Geen enkel land zou dergelijke acties van een terroristische organisatie accepteren.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:53:15 #180
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64651425
quote:

[..]

Dat is helemaal geen inherente gevolgtrekking die je uit mijn schrijven kunt halen. Dit verzin je er zelf bij, onruststoker.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64651435
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gepost maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd. Hezbollah heeft Libanon feitelijk compleet in de greep. Veel meer nog dan in 2006.
Die situatie is op het moment niet zo ernstig. En zelfs dan, Israel laat het niet zo ver komen. Gelukkig maar.
pi_64651436
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is heel erg dat dat gebeurt. Maar de schuld moet je zoeken bij Hamas, niet Israel. Gelukkig denken de meeste wereldleiders er net zo over. Geen enkel land zou dergelijke acties van een terroristische organisatie accepteren.
Ik denk dat de schuld bij beide te zoeken valt, zeker niet alleen bij Hamas. Laten we wel eerlijk zijn, het is Israel die met veel machtsvertoon het land komt binnen vallen en niet andersom.
pi_64651477
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik sta niet achter die denkwijze, net zo min als dat ik achter de denkwijze van de Hamas sta, je weet wel, die groepering die leeft voor de vernietiging van een andere staat.

Beide opvattingen zijn bederfelijk, vind je zelf ook niet?
Israel is de bezetter en Hamas vecht voor Gaza.
De enige die de mensheid wilt vernietigen is Israel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64651543
Reuters: Israeli President says no to ceasefire but says Israel does not intend to occupy Gaza.
26 minuten ago from web
pi_64651554
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:53 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ik denk dat de schuld bij beide te zoeken valt, zeker niet alleen bij Hamas. Laten we wel eerlijk zijn, het is Israel die met veel machtsvertoon het land komt binnen vallen en niet andersom.
Je kan Israel een heleboel verwijten. Maar niet de escalatie van dit conflict. Zolang groepen als Hamas blijven bestaan zal het Palestijnse volk nooit een beter lot kennen. Hopelijk krijgt men dat ooit een keer door.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:56:39 #186
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64651583
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel is de bezetter en Hamas vecht voor Gaza.
De enige die de mensheid wilt vernietigen is Israel
Abbas vecht ook voor Gaza, maar hij doet dat middels gesprekken met Olmert. Hamas bestookt dagelijks bijna een miljoen burgers.
Wat denk je dat het meest constructieve effect voor vrede sorteert?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64651617
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar niet de escalatie van dit conflict.
Beide, ik zeg t nogmaals. Het is heus niet zo dat Hamas raketten afvuurt omdat ze Israel als goed buur beschouwen.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:00:50 #188
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_64651779
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:45 schreef G.Fawkes het volgende:
We hebben de oorlog in Irak niet kunnen voorkomen terwijl achteraf iedereen het er over eens is, dat dat een oorlog om niets meer dan olie was. En ook in het Palestina conflict wordt een volk onderdrukt en mishandeld maar niemand durft er iets aan te doen.

Wie wordt in Irak onderdrukt door wie? Irakezen verkankeren hun eigen land, daar hebben ze geen westerlingen voor nodig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
  zondag 4 januari 2009 @ 17:01:17 #189
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64651801
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:24 schreef Mylene het volgende:
Door wie is het dodenaantal van 400 eigenlijk bevestigd?
Dat soort cijfers zijn afkomstig van persbureaus als Reuters en AP, de VN en ziekenhuizen. Klik
pi_64651829
Zij die vroeger werden onderdrukt zijn de hedendaagse onderdrukkers, ik vind dit toch een beetje raar.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:03:11 #191
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64651866
Ik kan wel posts blijven recyclen hier.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 03:42 schreef John.Milton het volgende:
Het welles-nietes spelletje van wie de boef is spelen ze al 50 jaar.
In mijn ogen zijn beide kampen gewoon fout bezig, ik kan me niet herinneren dat er ooit echt op constructieve basis gewerkt is aan een oplossing voor het conflict.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:03:20 #192
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64651869
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:00 schreef king_of_the_night het volgende:

[..]

Wie wordt in Irak onderdrukt door wie? Irakezen verkankeren hun eigen land, daar hebben ze geen westerlingen voor nodig.
Die verkankering hebben de Amerikanen in gang gezet, ze konden hoe dan ook weten wat er zou gaan gebeuren als ze naar de deskundigen hadden geluisterd. Het gooien op 'eigen verantwoordelijkheid' is pas kortzichtig.
Dasvidanja
pi_64651875
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef damian5700 het volgende:
Abbas vecht ook voor Gaza, maar hij doet dat middels gesprekken met Olmert.
En wat levert dat praten met Israel op?
quote:
Hamas bestookt dagelijks bijna een miljoen burgers.
Van praten weet je zeker dat het er alleen maar toe leidt dat Israel nog meer land inpikt. Dat is in ieder geval niet constructief in het bereiken van vrede. Van raketjes afvuren valt misschien nog wat te verwachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64651898
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Abbas vecht ook voor Gaza, maar hij doet dat middels gesprekken met Olmert. Hamas bestookt dagelijks bijna een miljoen burgers.
Jij weet dondersgoed dat ik voor vrede ben en voor de bevolking van Gaza
Jij bent hier telkens Israel aan het verdedigen die hier de bevolking van Gaza vermoordt.

over vrede gesproken
pi_64651903
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:03 schreef John.Milton het volgende:
[..]

In mijn ogen zijn beide kampen gewoon fout bezig,
Klopt.
pi_64651943
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij bent hier telkens Israel aan het verdedigen die hier de bevolking van Gaza vermoordt.

over vrede gesproken
Jij maakt je er zo druk over dat ik eigenlijk niet begrijp waarom je geen enkeltje Gaza neemt om de mensen aldaar te gaan helpen ipv je mening te spugen alhier.
pi_64651967
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:03 schreef John.Milton het volgende:

In mijn ogen zijn beide kampen gewoon fout bezig, ik kan me niet herinneren dat er ooit echt op constructieve basis gewerkt is aan een oplossing voor het conflict.
Ik wel, alleen was er toen een verdeling van het land afgesproken, en besloot Israel dat het toch weer meer land wilde. En toen begon het weer van voren af aan, alleen met meer land voor Israel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64651977
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:01 schreef mrcool het volgende:
Zij die vroeger werden onderdrukt zijn de hedendaagse onderdrukkers, ik vind dit toch een beetje raar.
Van fouten moeten er lessen van getrokken worden
Maar Israel die neemt de fouten van anderen over om het over te brengen voor een hele bevolkingsgroep
  zondag 4 januari 2009 @ 17:06:31 #199
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64652013
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

over vrede gesproken
Hoe zie jij die vrede voor je? Het is ongelofelijk moeilijk om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen. Zowel Israel als de Palestijnen claimen elkaars gebieden. Mocht het ooit tot een langdurige vrede komen dan moeten beide partijen bereid zijn om verliezen te nemen.

Op de eerste plaats is die bereidheid er niet en daarnaast lijkt het mij een hele opgave om een enigszins rechtvaardige verdeling te maken.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:06:59 #200
226416 king_of_the_night
Whitney,watch out!
pi_64652027
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:03 schreef Verluste het volgende:

[..]

Die verkankering hebben de Amerikanen in gang gezet, ze konden hoe dan ook weten wat er zou gaan gebeuren als ze naar de deskundigen hadden geluisterd. Het gooien op 'eigen verantwoordelijkheid' is pas kortzichtig.
Nogmaals: wie plegen aanslagen? DE IRAKEZEN. Niet deterministisch doen, dat is pas kortzichtig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')