abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64649167
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Eindelijk een terrorist vermoord.
EDIT

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 04-01-2009 16:06:16 (doe eens niet ) ]
  zondag 4 januari 2009 @ 16:04:20 #52
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64649193
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:00 schreef G.Fawkes het volgende:
Niemand wil antwoorden op mijn vragen maar voor welke zijde je ook bent, hoe kun je goedpraten dat er zoveel onschuldige Palestijnen nu als onderhandelingsmateriaal worden gebruikt?
Die Palestijnen kozen Hamas dus ze zijn wel schuldig.
Nowadays Clancy can't even sing.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:04:21 #53
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64649194
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Verzetshelden die kleine kinderen opofferen? Nou, als dat in jouw boekje al verzetshelden zijn, poehpoeh!
Post maar eens een linkje. Ik lees dit soort dingen zo vaak dat ik er nu ook wel eens wat meer over wil weten.

En graag iets uit een onafhankelijke bron dan. Dus geen extreem rechtse of pro-Israël-sites.
pi_64649205
Wie is hier laf om met moordmachines te vechten tegen een volk die geen wapens hebben ???
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64649209
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij was erbij en heeft het allemaal zien gebeuren. ook jij wordt gek gemaakt dat hamas dat doet. het enige wat hamas doet is verzet plegen tegen de bezetters meer niet.
En jij was er net zo goed bij? Laat me niet lachen, schijnheilig ventje.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:04:45 #56
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64649216
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:02 schreef Andyy het volgende:
ik wens ze veel succes, dat ze heel terug mogen komen en veel parasieten zullen doden
ze hebben iig al een groot voordeel als het donker is
pi_64649228
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:04 schreef Meki het volgende:
Wie is hier laf om met moordmachines te vechten tegen een volk die geen wapens hebben ???
Natuurlijk hebben ze wel wapens, waar komen die raketten anders vandaan
  zondag 4 januari 2009 @ 16:06:01 #58
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64649284
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:04 schreef Meki het volgende:
De militanten van Hamas beschikken wel degelijk over wapens, over het algemeen wel niet zo geavanceerd als de wapens die Israël tot zijn beschikking heeft.
pi_64649312
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:00 schreef G.Fawkes het volgende:
Niemand wil antwoorden op mijn vragen maar voor welke zijde je ook bent, hoe kun je goedpraten dat er zoveel onschuldige Palestijnen nu als onderhandelingsmateriaal worden gebruikt?
Elke onschuldige dode is er 1 teveel. Aan welke kant dan ook. Dat er in een oorlog onschuldigen getroffen kunnen worden is helaas niet te voorkomen. Hoe triest ook.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!fotograaf zondag 4 januari 2009 @ 16:07:58 #60
145146 Andyy
pi_64649390

goed om te zien dat er ook troepen de nieuwe TAR-21 hebben
pi_64649418
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Elke onschuldige dode is er 1 teveel. Aan welke kant dan ook. Dat er in een oorlog onschuldigen getroffen kunnen worden is helaas niet te voorkomen. Hoe triest ook.

Het had absoluut kunnen te voorkomen, je schiet een raket op terrorist af niet bij een groep burgers.
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:08:40 #62
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64649421
Balkenende steunde net in Buitenhof indirect de aanval van Israel op de Hamas.
Hij vond het logisch dat Israel de aanvallen niet onbeantwoord laat. Wat vinden we hiervan?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64649428
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:47 schreef HenryHill het volgende:

(Van Clay Bennet).
Jammer dat hij niet erg toepasselijk is. Het is twee ogen en een heel gebit om een tand.

Oog om oog, tand om tand is misschien niet zo'n zinnig uitgangspunt; In de bijbel is het een oproep tot matiging, niet harder terugslaan dan jezelf geslagen bent. Maar zelfs aan de primitieve woestijnmoraliteit uit de eigen Thora waar ze het bestaansrecht van hun land op baseren kan Israel niet voldoen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64649430
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eens.
pi_64649457
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:06 schreef John.Milton het volgende:

[..]

De militanten van Hamas beschikken wel degelijk over wapens, over het algemeen wel niet zo geavanceerd als de wapens die Israël tot zijn beschikking heeft.
Zoals die speelgoed rakketjes die voor materiale schade zorgen ?
pi_64649469
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

EDIT
Je moet de fp eens checken als je dit al edit lol
pi_64649490
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:09 schreef Meki het volgende:

[..]

edit

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 04-01-2009 16:20:58 (nogmaals: aub niet doen) ]
pi_64649495
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hij vond het logisch dat Israel de aanvallen niet onbeantwoord laat. Wat vinden we hiervan?
Medeverantwoordelijk en bloed aan zich handen hebben
pi_64649504
quote:

[..]

! Dit is wel het toppunt
  zondag 4 januari 2009 @ 16:11:09 #70
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_64649536
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:02 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Die doden zijn volgens mij van voor de bezetting en zijn ook niet door grondtroepen gedood. De meeste onschuldige doden vallen door de bombardementen en daarbij is de kans op onschuldige slachtoffers gewoon groter.

De Israëliërs raken daarbij Palestijnse burgers en andersom gebeurt dat ook.
2 keer fout maakt nog geen goed. Dat Hamas (notabene een organisatie die als terroristisch te boeken staat) onschuldigen doodt, geeft Isreal niet het recht hetzelfde te doen.

Het is wel prachtig geschreven. Met bombardementen vallen meer onschuldige slachtoffers, de kans ik gewoon groter. Dat dat zo is, weet ik ook wel. Maar begrijp je wel wat je zegt? Is het ok? Onschuldigen gaan dood. Dat zij duizenden kilometers van ons vandaan leven, maakt hun leven niet minder waardevol. Dat zij in een concliftzone leven maakt hun leven ook niet minder waardevol. Wat er ook gebeurd, wie er ook aan de macht is in Gaza, dat er zoveel burger slachteroffers vallen is gewoon een groot schandaal! En de internationale gemeenschap staat erbij en kijkt er naar
  zondag 4 januari 2009 @ 16:11:25 #71
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64649547
quote:

Voor Balkies doen prima, iets meer support voor Israel was fijn geweest maar prima opzich.
pi_64649556
quote:

[..]

Jij was erbij en heeft het allemaal zien gebeuren. ook jij wordt gek gemaakt dat hamas dat doet. het enige wat hamas doet is verzet plegen tegen de bezetters meer niet.
lol
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:12:18 #73
95179 TheGrandWazoo
pi_64649575
Ik vraag me werkelijk af waarom deze discussie op zo'n bedenkelijk en persoonlijk niveau moet worden gevoerd, al laat het wel duidelijk zien waarom de mens in staat is oorlog te voeren.Kunnen we persoonlijke vetes niet elders uitvechten? Any mods?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64649580
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:00 schreef mrcool het volgende:

[..]

Waaruit blijkt eigenlijk dat dit zo is?
Amnesty International bekritiseerde Hamas eerder voor het gebruik van ziekenhuizen. Dat was echter tijdens een conflict met de Fatah.
quote:
In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
Hezbollah kreeg toen ook de nodige kritiek:
quote:
LARNACA, Cyprus — The U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.

Jan Egeland spoke with reporters at the Larnaca airport in Cyprus late Monday after a visit to Lebanon on his mission to coordinate an international aid effort. On Sunday he had toured the rubble of Beirut's southern suburbs, a once-teeming Shiite district where Hezbollah had its headquarters.

During that visit he condemned the killing and wounding of civilians by both sides, and called Israel's offensive "disproportionate" and "a violation of international humanitarian law."

On Monday he had strong words for Hezbollah, which crossed into Israel and captured two Israeli soldiers on July 12, triggering fierce fighting from both sides.

"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men.
bron

Dan krijg je denk wel een idee wat voor gasten het zijn.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:12:32 #75
159979 G.Fawkes
pi_64649590
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:04 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Die Palestijnen kozen Hamas dus ze zijn wel schuldig.
Alle Palestijnen die dood zijn, hebben gekozen voor Hamas? Als ik kies voor de Hamas mag ik dood?
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:13:15 #76
95179 TheGrandWazoo
pi_64649620
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:11 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Voor Balkies doen prima, iets meer support voor Israel was fijn geweest maar prima opzich.
Ik verbaasde me eerlijk gezegd wel dat-ie zo snel met een duidelijke veroodeling kwam en ik vraag me af of het slim is meteen zo'n signaal af te geven.
(Superworm)
  zondag 4 januari 2009 @ 16:13:25 #77
232678 John.Milton
pi_64649630
quote:

[..]

Hamas heeft de laatste jaren het arsenaal raketten uitgebreid en daarnaast is de reikwijdte van deze raketten vergroot. De mate waarin deze raketten daadwerkelijk het vooropgestelde doel treffen loopt wel nog achter. Ze zijn niet zo geavanceerd, maar dat betekend niet dat ze geen schade kunnen doen.
pi_64649639
quote:

[..]

Jij was er wel bij dan?

Israel is de voortdurende stroom van raketten en granaten spuug- en spuugzat. En daar willen ze een eind aan maken. En terecht! Dat zouden wij ook doen als bijvoorbeeld de Friezen de rest van Nederland continue zou bestoken. Op een gegeven moment is de maat gewoon vol.
A murky, forgotten land.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:14:02 #79
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64649647
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Alle Palestijnen die dood zijn, hebben gekozen voor Hamas? Als ik kies voor de Hamas mag ik dood?
Israël probeert zoveel mogelijk op Hamas te knallen en niet op brugers. Maar het ging er vooral om dat jij zo'n Hamas fan bent.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:14:26 #80
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64649665
quote:
Dat kan absoluut niet. En je hoeft niet Israel te steunen om de daden van Hamas te kunnen veroordelen. Beiden hebben bloed aan hun handen dus beiden verdienen geen steun.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:14:40 #81
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64649675
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik verbaasde me eerlijk gezegd wel dat-ie zo snel met een duidelijke veroodeling kwam en ik vraag me af of het slim is meteen zo'n signaal af te geven.
Wat is jou mening over dit conflict dan?
pi_64649694
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:13 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hamas heeft de laatste jaren het arsenaal raketten uitgebreid en daarnaast is de reikwijdte van deze raketten vergroot. De mate waarin deze raketten daadwerkelijk het vooropgestelde doel treffen loopt wel nog achter. Ze zijn niet zo geavanceerd, maar dat betekend niet dat ze geen schade kunnen doen.
We kunnen pas over hamas praten als Hamas tel aviv bereikt of voor meer dan 100 burgers dood heeft gemaakt in Israel, dan pas zouden we Hamas moeten aanpakken, maar is dat wel in het geval ??. hoeveel doden hebben die rakketten onder Israel gemaakt
pi_64649751
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Jij was er wel bij dan?

Israel is de voortdurende stroom van raketten en granaten spuug- en spuugzat. En daar willen ze een eind aan maken. En terecht! Dat zouden wij ook doen als bijvoorbeeld de Friezen de rest van Nederland continue zou bestoken. Op een gegeven moment is de maat gewoon vol.
Welke rakketten hebben in Israel voor vele burgersslachtoffers geleidt.
Het zijn verzetshelden die agreren en protesteren tegen Israel net als andere volkoren zich bezetten tegen de agressie van de kolonisatie in de tweede wereldoorlog.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:17:24 #84
159979 G.Fawkes
pi_64649786
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Israël probeert zoveel mogelijk op Hamas te knallen en niet op brugers. Maar het ging er vooral om dat jij zo'n Hamas fan bent.
Jij weet niet dat ik een Hamas fan ben. Sterker nog ik ben helemaal geen Hamas fan. Naar mijn inzien gebruiken alle partijen in het midden oosten het leven van de Palestijn als wisselgeld. Ook de Hamas.

En dat Israël probeert burgers te ontzien blijkt niet uit de 400 doden tijdens de luchtaanvallen en ook niet uit het feit dat ze pamfletten strooien met de mededeling dat burgers weg moeten uit het gebeid terwijl juist Israël het gebied hermetisch afgesloten heeft.
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:18:24 #85
95179 TheGrandWazoo
pi_64649833
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Wat is jou mening over dit conflict dan?
Om je eerlijk te zeggen ben ik er nog niet helemaal over uit. Iedere oorlog veracht ik, maar ben wel van mening dat ieder land een sterk leger moet hebben om zich te kunnen verdedigen. Anders kun je net zo goed de zaak verkopen. Het feit dat Israel zich aan het verdedigen is snap ik ook nog wel, maar of dat per se via een grondoffensief moet?

Waar ik de meeste moeite mee heb is dat Israel op dit moment een PR oorlog voert en geen enkele informatie loslaat richting journalisten.
(Superworm)
  zondag 4 januari 2009 @ 16:18:35 #86
232678 John.Milton
pi_64649838
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

2 keer fout maakt nog geen goed. Dat Hamas (notabene een organisatie die als terroristisch te boeken staat) onschuldigen doodt, geeft Isreal niet het recht hetzelfde te doen.

Het is wel prachtig geschreven. Met bombardementen vallen meer onschuldige slachtoffers, de kans ik gewoon groter. Dat dat zo is, weet ik ook wel. Maar begrijp je wel wat je zegt? Is het ok? Onschuldigen gaan dood. Dat zij duizenden kilometers van ons vandaan leven, maakt hun leven niet minder waardevol. Dat zij in een concliftzone leven maakt hun leven ook niet minder waardevol. Wat er ook gebeurd, wie er ook aan de macht is in Gaza, dat er zoveel burger slachteroffers vallen is gewoon een groot schandaal! En de internationale gemeenschap staat erbij en kijkt er naar
Het valt niet goed te praten dat onschuldigen gedood worden tijden oorlogssituaties, maar elke oorlog brengt die gruwelijkheden met zich mee.

Ik deel je mening dat het gewoon schandalig is dat deze situatie zover geëscaleerd is, dat is voor een deel te verklaren door de positie die de VS ingenomen heeft in dit conflict.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:18:44 #87
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64649847
quote:
Head of the Shin Bet General Security Services Yuval Diskin told a cabinet meeting Sunday that Hamas had eased its demands on a cease-fire with Israel, nine days after a IDF operation in Gaza began.

"There are signs that Hamas has softened their stance towards the conditions of a cease fire," Diskin said.
Rest van het artikel

Tevens tvp
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64649857
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 16:19:17 #89
95179 TheGrandWazoo
pi_64649867
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat kan absoluut niet. En je hoeft niet Israel te steunen om de daden van Hamas te kunnen veroordelen. Beiden hebben bloed aan hun handen dus beiden verdienen geen steun.
Ik ben inderdaad erg geneigd deze mening met je te delen.
(Superworm)
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 16:20:00 #90
8781 crew  Frutsel
pi_64649908
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:09 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je moet de fp eens checken als je dit al edit lol
Gelukkig is het forum niet de FP Waarom denk je dat ik daar niet lees Heb je een dagtaak als mod
Laten we het proberen normaal te houden, niet persoonlijk.
pi_64649917
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Welke rakketten hebben in Israel voor vele burgersslachtoffers geleidt.
Het zijn verzetshelden die agreren en protesteren tegen Israel net als andere volkoren zich bezetten tegen de agressie van de kolonisatie in de tweede wereldoorlog.
Nogmaals: het doet er niet toe of hun raketten veel of weinig schade aanrichten. Feit is dat het afschieten van raketten een daad van agressie is. Een vriendschappelijke poging tot toenadering kun je het iig niet noemen.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 16:22:13 #92
8781 crew  Frutsel
pi_64650009
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:12 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik vraag me werkelijk af waarom deze discussie op zo'n bedenkelijk en persoonlijk niveau moet worden gevoerd, al laat het wel duidelijk zien waarom de mens in staat is oorlog te voeren.Kunnen we persoonlijke vetes niet elders uitvechten? Any mods?
Persoonlijke vetes zullen er altijd blijven, discussies en meningsverschillen mogen hier best uitgesproken worden, een verhitte discussie is ook prima, maar laten we een beetje normaal met elkaar omgaan,zonder scheldwoorden etc etc
  zondag 4 januari 2009 @ 16:22:14 #93
232678 John.Milton
pi_64650011
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:15 schreef Meki het volgende:

[..]

We kunnen pas over hamas praten als Hamas tel aviv bereikt of voor meer dan 100 burgers dood heeft gemaakt in Israel, dan pas zouden we Hamas moeten aanpakken, maar is dat wel in het geval ??. hoeveel doden hebben die rakketten onder Israel gemaakt
Hamas beschikt (nog) niet over de techiek om een stad als Tel Aviv te bereiken. Beer Sheeva is volgens mij wel al binnen het bereik. Het aantal (burger)doden van de raketten uit de Palestijnse gebieden is relatief klein.
pi_64650094
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:11 schreef neilyoung het volgende:
Hij begon de uitzending meteen al met leugens om zijn eigen agressieve oorlog goed te praten, dus dan is het vrij logisch dat hij Israel ook steunt.

Zodra er ergens een bloedbad kan worden aangericht staat Balkenende te popelen om zijn steun te verlenen, wel een beetje lafjes achteraan, maar niettemin popelend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64650101
Door wie is het dodenaantal van 400 eigenlijk bevestigd? Hoeveel doden van de Hamas zitten daar tussen? Hamas zelf maakt namelijk niet bekend hoeveel doden er onder hen zijn gesneuveld.
pi_64650119
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:22 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hamas beschikt (nog) niet over de techiek om een stad als Tel Aviv te bereiken. Beer Sheeva is volgens mij wel al binnen het bereik. Het aantal (burger)doden van de raketten uit de Palestijnse gebieden is relatief klein.
Waar hebben we het dan over. welke rakketten hebben we het dan over waar 600 doden waarvan merendeels burgers onder moeten leiden ?
pi_64650126
17:14 Knesset panel okays call-up of thousands more reservists (Haaretz)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 4 januari 2009 @ 16:26:21 #98
232678 John.Milton
pi_64650188
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:25 schreef venomsnake het volgende:
17:14 Knesset panel okays call-up of thousands more reservists (Haaretz)
In Israël bestaat volgens mij ook voor vrouwen een dienstplicht
pi_64650204
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nogmaals: het doet er niet toe of hun raketten veel of weinig schade aanrichten. Feit is dat het afschieten van raketten een daad van agressie is. Een vriendschappelijke poging tot toenadering kun je het iig niet noemen.
En die apartheid en die 60- jarige durige bezetting en de vele honderdduizenden nederzettingen op Palestijns gebied ?? zijn dat allemaal tot een vrienschappelijke poging tot toenadering.

Ik snap niet wat er binnen mensen hun hart zitten om openlijk Israel te steunen
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 16:26:57 #100
236264 crew  capricia
pi_64650215
tvp.
En ik hoop op zo min mogelijk burgerslachtoffers. Want kinderen, van welke kant dan ook, hebben niet voor 'een leider' gekozen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')